quote:'Derde mishandeling Badr Hari'
Kickbokser Badr Hari (27) zou ook in de Amsterdamse kroeg die bekend staat als 'de kleine Cooldown', in de Lange Leidsedwarsstraat, een man in elkaar hebben geslagen. Het gaat om een broer van een vrouw die een relatie met Hari had.
De man zou in december onder meer een kopstoot en klappen hebben gehad van Hari, en serieuze verwondingen hebben opgelopen in zijn gezicht. Hij heeft nog geen aangifte gedaan.
Volgens een ingewijde hebben vrienden van Hari de man met ernstige bedreigingen weerhouden van een gang naar de politie. De recherche hoopt dat ook dit vermoede slachtoffer alsnog aangifte wil doen.
Hari's advocaat Marnix van der Werf laat weten dat hij 'graag commentaar zou willen geven' op de nieuwe beschuldiging, maar 'dat niet kan' omdat justitie Hari volledige beperkingen heeft opgelegd - dat houdt in dat Hari alleen contact met zijn advocaat mag hebben en Van der Werf en justitie over de zaak moeten zwijgen. Ook het Openbaar Ministerie doet daarom slechts summiere mededelingen over zijn zaak.
quote:OM wil Badr Hari nog 2 weken vasthouden
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) wil dat kickbokser Badr Hari nog 2 weken blijft vastzitten op verdenking van betrokkenheid bij twee mishandelingen.
De onderzoeksrechter beslist vrijdag of zijn voorarrest inderdaad wordt verlengd.
Hari werd woensdagavond aangehouden, toen hij zich op het politiebureau meldde. Hari zou begin deze maand zakenman Koen Everink hebben mishandeld tijdens het dancefeest Sensation in de Amsterdam ArenA.
De tweede aangifte tegen Hari komt van mede-eigenaar Jeroen van den Berg van de Amsterdamse club Air, die vorig jaar naar eigen zeggen in zijn eigen horecagelegenheid in elkaar is getrapt door de 27-jarige vechtkampioen.
quote:Badr Hari blijft achter slot en grendel
AMSTERDAM - Kickbokser Badr Hari blijft de komende twee weken vastzitten. Dat heeft de rechter-commissaris in Amsterdam vrijdag bepaald bij Hari's voorgeleiding, aldus een woordvoerster van de rechtbank. Justitie verdenkt Hari van twee ernstige mishandelingen en had om de verlenging van het voorarrest gevraagd.
De 27-jarige Hari werd woensdag aangehouden en vastgezet, nadat hij zich bij de politie had gemeld voor verhoor.
Er liggen twee aangiften tegen Hari. Hij zou betrokken zijn geweest bij de ernstige mishandeling van zakenman Koen Everink, tijdens dancefestijn Sensation op 9 juli in de Amsterdam ArenA. Hari was daar met zijn partner Estelle Cruijff aanwezig in een skybox, waar het geweld zich zou hebben voltrokken. Everink raakte zwaargewond. Vorig jaar zou Hari Jeroen van den Berg, mede-eigenaar van de Amsterdamse Club Air, hebben geslagen en geschopt. Van den Berg, die schade aan zijn gebit opliep, deed zijn aangifte pas na de mishandeling van Everink.
De formele verdenking tegen Hari luidt poging tot doodslag in vereniging, dan wel zware mishandeling en openlijke geweldpleging. Donderdag heeft de politie Hari verhoord.
Estelle Cruijff zal worden gevraagd een getuigenverklaring af te leggen, aldus het OM. Dat geldt ook voor anderen die tijdens Sensation in de skybox aanwezig waren en mogelijk iets van de mishandeling hebben gezien, aldus een woordvoerster van het Openbaar Ministerie.
Hari blijft in zogeheten beperkingen zitten: hij mag alleen contact hebben met zijn advocaat
En het laatste nieuws:quote:Badr Hari zegt flink aangeslagen te zijn door de beschuldiging op misdaadsite Crimesite.nl dat hij verantwoordelijk zou zijn voor het mishandelen van een man tijdens Sensation White in de Amsterdam Arena. In de nabijheid van Badr Hari en zijn vriendin Estelle Gullit-Cruijff werd zaterdagnacht in een VIP-box een man ernstig toegetakeld.
In De Telegraaf vertelt de kickbokser zijn kant van het verhaal. 'Stel en ik stonden in de deuropening nog wat naar die dansende menigte te kijken ... Estelle stond voor me, met één hand speelde ik wat met haar lange haren. Ik hóórde niet eens dat er wat gebeurde! Die muziek, die is zo hard, die hoor je bijna in heel Amsterdam. Ik kreeg er dan ook niets van mee, van die ellende, terwijl ik een dag later weer eens als de grote boosdoener wordt genoemd!'
Nadat de commotie ook doordrong bij het verliefde glamourkoppel gingen ze zo snel mogelijk weg, aldus Badr Hari. Tot zijn grote ontsteltenis las hij de volgende ochtend op internet wat een ooggetuige over de mishandeling verklaarde: 'Badr Hari stond schaapachtig te kijken, met een hopeloze blik van 'wat heb ik nu weer gedaan', tenminste zoals ik het interpreteerde dan hè. Met zijn klauw onder het bloed met een theedoek erom gewikkeld.'
De voormalig K-1 zwaargewichtkampioen baalt flink van de beschuldiging. 'De laatste twee jaar heb ik mijn best gedaan om fouten uit mijn verleden recht te zetten en meteen flitste door mijn hoofd: ik kan nu nog NWS / Badr Hari: altijd actueel #12 veel dieper opnieuw beginnen!'
Laten we het objectief en zuiver houden.
quote:Zaak tegen Badr Hari steeds sterker
Voorarrest met 90 dagen verlengd
De rechtbank heeft het voorarrest van kickbokser Badr Hari (27) met negentig dagen verlengd. De verdenking dat hij een reeks slachtoffers zwaar heeft mishandeld, wordt steeds sterker.
De rechtbank weigert 'de beperkingen' op te heffen die het Openbaar Ministerie Hari heeft opgelegd. Hij mag nog altijd geen contact hebben met de buitenwereld. Zijn advocaten Marnix van der Werf en Bénédicte Ficq noch justitie zelf mogen mededelingen doen over de inhoud van de dossiers.
Negentig dagen is de maximale termijn waarmee de raadkamer van de rechtbank de voorlopige hechtenis van een verdachte kan verlengen. In zaken waarin het bewijs nog mager is, kiezen de rechters geregeld voor een kortere verlenging van het voorarrest, bijvoorbeeld met dertig dagen.
Meerdere slachtoffers
Hari heeft volgens justitie meerdere malen slachtoffers ernstig mishandeld in uitgaansgelegenheden. Vorige maand zou hij samen met een of meer anderen zakenman Koen Everink in elkaar hebben geslagen in een vipbox van de Amsterdam Arena - hetgeen hij gedeeltelijk zou hebben bekend. Everink kan mogelijk nooit meer normaal lopen.
Vorig jaar juli zou hij mede-oprichter Jeroen van den Berg in club Air hebben neergeslagen en vervolgens in zijn gezicht hebben geschopt, waardoor enkele tanden afbraken.
Volgens ingewijden heeft Hari in december bovendien de broer van een ex-vriendin klappen en een kopstoot gegeven in feestcafé 'de kleine Cooldown' in de Lange Leidsedwarsstraat. Hij heeft, anders dan Everink en Van den Berg, nog geen aangifte gedaan.
Wilders: 'Badr Hari na veroordeling land uit'quote:Wilders: 'Badr Hari na veroordeling land uit'
PVV-leider Geert Wilders vindt dat kickbokscrimineel Badr Hari naar Marokko moet worden gestuurd als hij hier wordt veroordeeld voor geweldpleging en mishandeling.
"Nederlandse nationaliteit afpakken en na uitzitten straf linea recta op vliegtuig naar Marokko", liet Wilders vrijdag weten. Donderdag werd bekend dat het Openbaar Ministerie Hari inmiddels verdenkt van zes mishandelingen.
Advocaat van de kickbokser, Bénédicte Ficq, liet donderdag weten dat de Marokkaan met het korte lontje twee mishandelingen deels bekend heeft. Zo zou hij de 39-jarige miljonair Koen Everink hebben gepimp-smacked tijdens dancefeest Sensation. Daarnaast erkent hij een kopstoot te hebben uitgedeeld aan de broer van zijn ex.
Maar dan zijn er grappenmakers die echt willen vechtenquote:Op donderdag 15 november 2012 20:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat je tegen hem zegt, alles kan bij die knaap verkeerd vallen...
En er zijn gappenmakers, full stop.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar dan zijn er grappenmakers die echt willen vechten
Ik denk dat meneer wrs nog veel meer op zijn kerfstof heeft staan dan die 9 zaken die OM heeft tegen hem idd.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:59 schreef Soury het volgende:
Ik neem de fipo maar even waar, ik verdedig hem niet. Maar de waarheid is niet boven water.
Ohhh weet je meerquote:Op donderdag 15 november 2012 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat meneer wrs nog veel meer op zijn kerfstof heeft staan dan die 9 zaken die OM heeft tegen hem idd.
Gezien het eeltgehalte dat de gemiddelde rechter achter de oren moet hebben, denk ik hij er in dit 'gevalletje' er niet eens de moeite voor neemtquote:Op donderdag 15 november 2012 20:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat die onafhankelijk rechter nu wel achter zijn oren krabt, zou het niet?
Beetje de air van ik sta overal boven c.q. heb overal schijt aan, vrees ik.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:02 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Gezien het eeltgehalte dat de gemiddelde rechter achter de oren moet hebben, denk ik hij er in dit 'gevalletje' er niet eens de moeite voor neemt
Ik reken het Badr niet eens zo zwaar aan, zijn manager zou hier ook op moeten toezien imo, maar juist deze manager en zijn intimi zijn het die hem zelf gaan opzoeken en hem in de problemen brengen
Ik denk dat het feestgehalte in het restaurant vroeg in de middag wel meevaltquote:Op donderdag 15 november 2012 20:55 schreef Stefan het volgende:
[..]
En dat zou ook gebeuren, als hij gaat feesten gaan dronken mensen hem provoceren
zijn manager is toch ook met de staart tussen de benen vertrokken. Die las vast mee op fokquote:Op donderdag 15 november 2012 21:02 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Gezien het eeltgehalte dat de gemiddelde rechter achter de oren moet hebben, denk ik hij er in dit 'gevalletje' er niet eens de moeite voor neemt
Ik reken het Badr niet eens zo zwaar aan, zijn manager zou hier ook op moeten toezien imo, maar juist deze manager en zijn intimi zijn het die hem zelf gaan opzoeken en hem in de problemen brengen
Maar de ober kan naar Estelle kijken op een manier die Badr niet bevalt...quote:Op donderdag 15 november 2012 21:05 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Ik denk dat het feestgehalte in het restaurant vroeg in de middag wel meevalt
Angst is nooit een goede raadgeverquote:Op donderdag 15 november 2012 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje de air van ik sta overal boven c.q. heb overal schijt aan, vrees ik.
Is geen angst, is denken dat de wet niet van toepassing is op jou...quote:Op donderdag 15 november 2012 21:07 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Angst is nooit een goede raadgever
quote:Op donderdag 15 november 2012 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is geen angst, is denken dat de wet niet van toepassing is op jou...
quote:Op donderdag 15 november 2012 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje de air van ik sta overal boven c.q. heb overal schijt aan, vrees ik.
De meeste mensen zouden zich --- als ze hem herkennen --- uit de voeten maken. Het tuig is altijd machtiger.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik zou meneertje Hari alleen provoceren met een doorgeladen Glock in mn hand, dus ik denk dat dat DeWinter-lulverhaal wel mee valt.
Jam, tuurlijk ben ik bang voor dat soort lieden, je zal ze maar tegen komen...quote:
Best een lekker ding hoorquote:Op donderdag 15 november 2012 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De meeste mensen zouden zich --- als ze hem herkennen --- uit de voeten maken. Het tuig is altijd machtiger.
En da's eigenlijk best jammer. Het wordt een tijd dat we de straten en het openbare leven terugveroveren.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De meeste mensen zouden zich --- als ze hem herkennen --- uit de voeten maken. Het tuig is altijd machtiger.
Ja ze zijn allemaal het zelfdequote:Op donderdag 15 november 2012 21:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jam, tuurlijk ben ik bang voor dat soort lieden, je zal ze maar tegen komen...
Net zoals die man die op het voetbalveld een karatetrap kreeg van die voetballer...
Het zijn tijdbommen dit soort knapen...
LOLquote:Op donderdag 15 november 2012 21:13 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
En da's eigenlijk best jammer. Het wordt een tijd dat we de straten en het openbare leven terugveroveren.
Elk stukje dat onze rechters toegeven, moeten wij later met bloed terugwinnen.
Nee, deze jongens wel hoor, weet je toevallig dat ze agressief zijn en er niet voor terugdeinzen iemand ernstig letsel toe te brengen, dan moet je ze nog het voordeel van de twijfel gunnen, omdat niet alle Marokkanen/ zus en me zo'en zo zijn....?quote:
Misschien is dat juist wat haar opwindt.quote:
Een masochist zou er een moord voor doenquote:
Zijn geen klapjes met een veertje op haar billetjes.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Misschien is dat juist wat haar opwindt.
Ik ken "deze" jongens nietquote:Op donderdag 15 november 2012 21:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, deze jongens wel hoor, weet je toevallig dat ze agressief zijn en er niet voor terugdeinzen iemand ernstig letsel toe te brengen, dan moet je ze nog het voordeel van de twijfel gunnen, omdat niet alle Marokkanen/ zus en me zo'en zo zijn....?
Wan een domme redenatie joh.
Hallo.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ken "deze" jongens nietOh en ik woon in A'dam west.
Nee de pizza's en meerdere dingen zijn wel erg lekkerquote:Op donderdag 15 november 2012 21:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hallo.![]()
Dus jij wordt graag geslagen?
Je hebt niets gelezen over deze zaak?quote:Op donderdag 15 november 2012 21:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ken "deze" jongens nietOh en ik woon in A'dam west.
Kan je me dan een korte omschrijving geven van "dit soort jongens"quote:Op donderdag 15 november 2012 21:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt niets gelezen over deze zaak?
Of moet je ze in de reebruine ogen kijken, wil je pas geloven wat ze voorstellen?
Of denk je soms dat je dit soort jongens kunt redden?
Heb je niets gelezen over deze jongen?quote:Op donderdag 15 november 2012 21:26 schreef Soury het volgende:
[..]
Kan je me dan een korte omschrijving geven van "dit soort jongens"
quote:Op donderdag 15 november 2012 21:24 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee de pizza's en meerdere dingen zijn wel erg lekker
Ah ok nu is het nog maar één, beterquote:Op donderdag 15 november 2012 21:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je niets gelezen over deze jongen?
Die 9 zaken die boven z'n hoofd hangen?
Heb je er geen patroon in herkend?
Die andere jongen van hetzelfde allooi.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Ah ok nu is het nog maar één, beter
Oh diequote:Op donderdag 15 november 2012 21:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die andere jongen van hetzelfde allooi.
Had zo'n jongen maar eens een flinke duw gekregen dan had dat een leven kunnen besparen.
Tijdbommen zijn het.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh die, nou laten we die kant maar niet op gaan, de bleekneusjes in dit land zijn allemaal schatjes .
Volgens de forensisch psycholoog van Justitie is hij niet getiktquote:
Klinkt alsof je denkt dat het wel goed is om iemand half dood te slaan of dat er iig een goede reden bestaat om dat te doen, dat bedoel je toch niet?quote:Op donderdag 15 november 2012 21:57 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Volgens de forensisch psycholoog van Justitie is hij niet getikt
Ga je nu echt naar blz één. 27 topic's .Verschillende meningen, anders was het snel klaar. Was er geen rechtbank meer voor nodig. Lang leven de fokkersquote:Op donderdag 15 november 2012 22:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klinkt alsof je denkt dat het wel goed is om iemand half dood te slaan of dat er iig een goede reden bestaat om dat te doen, dat bedoel je toch niet?
Dan niet hè...quote:Op donderdag 15 november 2012 22:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Ga je nu echt naar blz één. 27 topic's .Verschillende meningen, anders was het snel klaar. Was er geen rechtbank meer voor nodig. Lang leven de fokkersEn de ruimte om te discuseren.
okquote:
Oh dat veranderd de zaakquote:
Klinkt een beetje uitgeluld, maar ik denk dat ik 's nachts hard ren als ik Jan mulder tegen komquote:
Uitgeluld met jou, idd.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Klinkt een beetje uitgeluld, maar ik denk dat ik 's nachts hard ren als ik Jan mulder tegen kom
Wel jammer dat Jan waarschijnlijk harder rent, dus dan heeft het nog weinig zinquote:Op donderdag 15 november 2012 22:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Klinkt een beetje uitgeluld, maar ik denk dat ik 's nachts hard ren als ik Jan mulder tegen kom
Welnee Jan vindt ze ook een schatje natuurlijk...quote:Op donderdag 15 november 2012 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel jammer dat Jan waarschijnlijk harder rent, dus dan heeft het nog weinig zin
quote:
Jou krijg ik nog welquote:Op donderdag 15 november 2012 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel jammer dat Jan waarschijnlijk harder rent, dus dan heeft het nog weinig zin
Nou als mr Hari op mij afkomt twijfel ik geen moment om de trekker over te halen. En zo zullen een hoop gasten uit zijn milieu nu denken. Brilleman kennen we allemaal nog wel, hij is exact hetzelfde.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Luister joh, ik loop niet met een blaffer rond, jij wel?quote:Op donderdag 15 november 2012 23:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou als mr Hari op mij afkomt twijfel ik geen moment om de trekker over te halen. En zo zullen een hoop gasten uit zijn milieu nu denken. Brilleman kennen we allemaal nog wel, hij is exact hetzelfde.
Wel als ik naar gelegenheden ga waar Badr en zo rondloopt.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Luister joh, ik loop niet met een blaffer rond, jij wel?
Stoer manquote:Op donderdag 15 november 2012 23:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wel als ik naar gelegenheden ga waar Badr en zo rondloopt.
Dus je neemt een blaffer mee in een willekeurige Amsterdamse broodjeszaak?quote:Op donderdag 15 november 2012 23:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wel als ik naar gelegenheden ga waar Badr en zo rondloopt.
Ik kom niet in pauper 020quote:Op donderdag 15 november 2012 23:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus je neemt een blaffer mee in een willekeurige Amsterdamse broodjeszaak?
Nee, en in 070 hebben ze geen Badr.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik kom niet in pauper 020
Dit was een restaurant, maar je kan hem verwachten in een broodjeszaak toch?quote:
Dat is niet waarquote:Op donderdag 15 november 2012 23:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, en in 070 hebben ze geen Badr.
Yep, klopt wat erin staat, Hagenezen vechten zichzelf liever dood, dan zich gewonnen te geven.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is niet waar
http://bloghopper.nl/badr-hari-wilde-horeca-in-den-haag-afpersen/
Nou, eerlijk gezegd denk ik dat een broodjeszaak te min is.... voor Estelle.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit was een restaurant, maar je kan hem verwachten in een broodjeszaak toch?
Want die jongen denkt dat-ie hip is als hij nooit thuis eet en altijd buiten de deur.
Ik bedoelde het zoals ik het zei: volgens de forensisch psycholoog van Justitie is hij niet getikt.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klinkt alsof je denkt dat het wel goed is om iemand half dood te slaan of dat er iig een goede reden bestaat om dat te doen, dat bedoel je toch niet?
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSSquote:'Ik denk wel eens: Leon de Winter is geen Joodse schrijver, maar een schrijvende Jood'
opinie Waarom weet Leon de Winter zijn Joodse afkomst toch overal tussen te frommelen, ook als het geen functie heeft?, vraagt Jeroen van Rossum zich af. 'Vreemd. Net als zijn gewoonte om overal racistische complottheorieën vol wraak en afgunst voor te bedenken.' .
In zijn opiniestuk over de heksenjacht op Badr Hari noemt Leon de Winter zichzelf een rotjood. Badr Hari - de verdachte bokser die na drie dagen hongeren ondanks een horecaverbod toch maar ergens een broodje ging eten, omdat Estelle Gullit waarschijnlijk nog geen ei kan bakken - was de kutmarokkaan waar de zelfbenoemde rotjood sympathie voor had. Leon de Winter, de professionele rotjood van Nederland.
Framen
Wat is dat toch met Leon de Winter, dat zelfs als er geen enkele aanleiding toe is zijn Joodse afkomst te betrekken in zijn stukken of interviews, hij het er toch tussen weet te frommelen? Bovendien wist hij in dit stuk Badr Hari nog even als kutmarokkaan te framen, terwijl ik vermoed dat diens losse handjes relevanter zijn voor vervolging dan zijn afkomst. Het zal de rechter een rotzorg zijn of Badr Hari uit Marokko komt.
Hoewel het (ook) in dit stuk geen functie heeft, kan Leon de Winter toch niet laten zichzelf zijn favoriete etiket op te plakken. Voor hoeveel procent bestaat het karakter van Leon de Winter eigenlijk uit zijn Joods-zijn? Ik krijg weleens het idee dat Leon de Winter geen joodse schrijver is, maar een schrijvende Jood. Vreemd.
Net als zijn gewoonte om overal racistische complottheorieën vol wraak en afgunst voor te bedenken. Want niet alleen Badr Hari mag Leon tot zijn verdedigers rekenen. Ook Bram 'handje contantje' Moszkowicz zou volgens de Winter weleens onterecht het slachtoffer kunnen zijn van jaloerse en zelfs antisemitische rancune. (Zie zijn ingewikkelde complotconstructie, compleet met verwijzing naar WOII via Moszkowicz senior in de Volkskrant van 25 september.)
Hokje
Ik wil best geloven dat Leon de Winter zijn Joodse afkomst koestert, en dat is zijn goed recht. Net als zijn beroep, politieke voorkeur, geaardheid, zelfs zijn lievelingskleur; het zijn allemaal onderdelen van de identiteit van Leon de Winter. Maar soms lijkt het alsof hij de balans een beetje kwijt is.
Alsof hij er zeker van wil zijn dat werkelijk iedereen in Nederland meteen aan het woord 'Jood' denkt, als zijn naam de revue passeert. En alsof we allemaal een eng hokje moeten uitkiezen om de wereld van Leon de Winter overzichtelijk te houden. Zeker iemand die beweert niet religieus te zijn en bovendien een naoorlogs geboortejaar heeft, zou uit meer dingen mogen bestaan dan Joods-zijn.
http://www.at5.nl/artikel(...)emt-het-op-voor-badrquote:'OM wil één smerige dader: Badr Hari'
Schrijver en columnist Leon de Winter heeft het in zijn column opgenomen voor Badr Hari.
In zijn column in De Volkskrant schrijft hij dat wraakzucht het motief is achter de jacht op Badr Hari. Volgens De Winter zegt het OM 'zich bezig te houden met waarheidsvinding, maar wil het slechts één smerige dader: Badr Hari. Ook de media wensen alleen een monster waar te nemen.'
De Winter trekt de laatste arrestatie van afgelopen maandag van Hari in twijfel. Volgens hem zijn de getuigen met wie de kickbokser zou hebben gesproken helemaal geen echte getuigen. Hari zou niet hebben geweten dat Yves Gijrath en Eric Kuster officiële getuigen zijn. 'Maar het is erger: ook de getuigen zelf wisten niet dat zij getuigen waren. Niemand had hun verteld dat zij, doordat zij door de politie waren gehoord en processen-verbaal hadden ondertekend, daarmee in formeel-juridische zin als 'getuige' werden beschouwd (...). Zij beseften niet dat zij getuige waren, en Badr wist dat evenmin.'
De Winter: 'Alles in deze zaak is niet wat het lijkt, vanaf het begin niet. Kennelijk bestaat er een diepe emotionele behoefte aan een vieze kutmarokkaan die zomaar overal in het land mensen aftuigt en dus het land moet worden uitgegooid.' Alles wat er met en rondom Hari gebeurt noemt de schrijver tenslotte 'een tragedie met alleen maar verliezers.'
Drie maanden geleden schreef De Winter ook al een column over de kickbokser. Toen noemde hij Badr Hari een rolmodel voor jonge immigranten.
quote:Johnny Heitinga: ‘Charmante Leon de Winter verdient dit niet’
Leon de Winter krijgt in de media de wind van voren vanwege zijn pleidooi voor Badr Hari. Dat is omdat mensen jaloers op hem zijn en omdat hij een jood is, betoogt voetballer Johnny Heitinga.
Ik ontmoette Leon de Winter op een feestje van Hard Gras. Ik kon niet om hem heen, al was het alleen maar vanwege zijn indrukwekkende postuur. Ik was me niet bewust van zijn reputatie. Maar als ik die wel had gekend had ik hem ook sympathiek gevonden. Hij beviel me. Een wereldster in de dop, dacht ik.
Later hoorde ik over zijn Palestijnenhaat. Ik had dus iemand sympathiek gevonden die een zionist was. Ik kon die berichten moeilijk rijmen met de man met wie ik had gesproken.
In een uitzending van Voetbal International nam ik het op voor Leon. Ik kreeg het halve land over mij heen. Want iedereen had zijn oordeel al gevormd: De Winter is een zionist.
Mensen vertelden me over zijn ultrarechtse columns, waarin hij ontkent dat de Palestijnen onderdrukt worden. Dat is onmogelijk volgens Leon, omdat ze gemiddeld 71 jaar oud worden. Ik kon moeilijk geloven dat hij echt zulke ongenuanceerde standpunten innam. Er moest een aanleiding zijn geweest, dacht ik voortdurend. En dat denk ik nog steeds.
De verdediging van Badr Hari bevestigt wat politiek correct Nederland al dacht: ‘Zie je wel, De Winter is een monster.’ Mensen zijn blij dat ze een stok hebben om hem mee te slaan want ze zijn jaloers op zijn succes, maar de charmante schrijver verdient dit niet.
Als je met zo weinig talent de top van de Nederlandse literatuur kunt bereiken, getuigt dat van een ijzeren wilskracht. De Winter is een ‘role model’ en heeft tientallen fans over de hele wereld. Leon is een fenomeen. Hij zou een parel van de samenleving kunnen zijn.
Nog steeds geen reden om hem kapot te slaan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:12 schreef Landgeld het volgende:
Gladde jongen. Zie hem ook wel de opmerking gemaakt hebben over Estelle
Welke opmerking was het dan?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:12 schreef Landgeld het volgende:
en dat is tegenwoordig al voldoende om gehandicapt het ziekenhuis in geschopt te worden?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:12 schreef Landgeld het volgende:
Bronquote:"Corrigerende tik"
Op de pro-forma-zitting zei Hari's advocaat Bénédicte Ficq vrijdag dat Everink een beledigende opmerking over Estelle Cruijff had gemaakt. Hari zou hem daarom een klap hebben gegeven. Ficq noemde het "een corrigerende tik".
Volgens Everinks advocaat heeft de zakenman alleen "Hallo, ik ben Koen" gezegd tegen Estelle Cruijff. Vervolgens is hij naar de wc gegaan. Toen hij eruit kwam is hij door onder anderen Hari mishandeld, zegt De Swart. Everink heeft nog diezelfde nacht aangifte gedaan tegen de vechtsporter.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bron
Ficq kon in de rechtzaal dus niet eens verder komen dan "een beledigende opmerking", dat kan dus van alles zijn, varierend van "wat zit je haar raar" of "geen Leco meer?" tot "je had beter mij kunnen hebben, mijn geld blijft binnenstromen" en vanalles daar tussenin.
Maar ik gok dat ze "Hallo, ik heb poen" verstaan heeft en dat beledigend opvatte.
Darn, zo simpel zal het toch niet zijn?? Dat ze het door de muziek niet goed gehoord heeft, en tegen Badr zei dat dat kleine dikke ventje iets over poen zei
Ja, aan de ene kant lachwekkend, maar wat nou als het idd zo gegaan is, dat ze een flard hoorde en dat die flard net "oen" was, en dat ze daar zelf poen van maakte, en dat hij daarom compleet in puin getrapt is....quote:
het zou me niets verbazen. Er zijn van die vrouwen, denken dat ze iets horen, denken dat een man hen wil versieren en roepen dan snel hun stoere partner, die wel even zijn vuisten wil gebruiken..quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, aan de ene kant lachwekkend, maar wat nou als het idd zo gegaan is, dat ze een flard hoorde en dat die flard net "oen" was, en dat ze daar zelf poen van maakte, en dat hij daarom compleet in puin getrapt is....
Misschien verstond ze "Hallo, ik ben een oen" en heeft Badr gewoon iets tegen oenen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, aan de ene kant lachwekkend, maar wat nou als het idd zo gegaan is, dat ze een flard hoorde en dat die flard net "oen" was, en dat ze daar zelf poen van maakte, en dat hij daarom compleet in puin getrapt is....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Goh wat een verrassing.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Leon de Winter denkt aan boek over Badr Hari
quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Leon de Winter denkt aan boek over Badr Hari
Literair alleskunner Leon de Winter wil een roman schrijven over Badr Hari. De Winter, die nog altijd gelooft in de onschuld van de kickbokser denkt dat het verhaal interessant genoeg is om op te schrijven.
Tijdens de openingsavond van een evenement waarbij de Winter aanwezig was, werd hem gevraagd
naar zijn steun voor Hari.
"Ik heb me verdiept in de zaak en ik weet precies hoe het zit. Ik leg niet uit waarom, daar zit nog een boek in', aldus de schrijver.
http://www.powned.tv/nieu(...)oek_over_badr_h.htmlLeuk als de Winter in zijn personal space komt. Krijgt hij een paar doodsklappen van zn grote maat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSSquote:'Wat ik zie in Badr Hari? Een volksheld!'
opinie Belangrijke reden waarom Badr Hari zo uit de gratie is gevallen is jaloezie, betoogt Yehya Kaddouri, zelf ex-delinquent en auteur van een boek over het leven in de (jeugd-)gevangenis. Hij ziet vooral een voorbeeld, een man die zich - letterlijk - een weg naar de top wist te vechten. .
Of Badr Hari een goede reden had om de schorsingsvoorwaarden van de rechtbank te overtreden - Leon de Winter verdedigde hem in de Volkskrant - doet er al niet meer toe. Het is niet meer terug te draaien en er valt ook geen beroep in te dienen tegen de beslissing van de rechtbank om hem weer in hechtenis te nemen. Maar er is iets wat mij niet aanstaat in de hele zaak rondom Badr. En dat is de bemoeienis van al die mensen daar in het restaurant, medeburgers van Badr Hari die het zo nodig vinden het OM in te lichten als de heer Badr daar een broodje eet. Zo attent om op te merken dat hij daar volgens de voorwaarden helemaal niet mocht zijn. Wat doe je dan? Meteen de politie bellen, of even wachten tot hij de andere kant op kijkt?
Lafheid ten top, is dat waar de mensen vandaag de dag goed in zijn? Je kunt van Badr zeggen wat hij wil, maar laf is Badr zeker niet. Wat zit mensen nou dwars dat ze hem zo afzeiken? Oké, hij rijdt een mooie Mercedes E63 AMG en heeft villa's waar je benauwd van wordt in Marokko, maar de mensen die hem zo afzeiken hebben jachten in Monaco en misschien wel drie McLarens op de oprit staan. Laat die jongen zijn centen verdienen. En dat hij een setje is met Estelle is ook leuk, waar maakt iedereen zich nou druk om? Ik dacht vroeger dat jaloezie voorbehouden was aan de onderwereld, waar iedereen de beste, de snelste en grootste wil zijn. Maar het is dom en naïef om dat te denken, het zijn precies dezelfde gevoelens die reden zijn voor de hetze tegen Badr.
Ik heb nog nooit iemand lang zien zitten voor mishandeling, maar bij Badr lijkt alles zwaar te wegen. Begrijpelijk misschien, omdat mensen zich tegen hem als K-1-vechter nauwelijks kunnen verweren. Maar ook: de rijke elite kan het moeilijk verdragen dat het nieuwe geld ze voorbij streeft, met het hete blondje waar ze zichzelf jarenlang op hebben liggen aftrekken. Een snel Marokkaantje in een Mercedes die de straten van Amsterdam als zijn achtertuin ziet: voor velen een reden tot afgunst.
Fouten
Eerst dacht ik nog dat Badr de gevangenis had gemist, dat hij expres de voorwaarden van zijn schorsing had overtreden. Zo slecht is het daar ook weer niet, als je als held wordt onthaald. En dat hij binnen de muren een held is, dat is wel zeker.
Wie wil hem daar wat maken? Tussen de criminelen vindt hij zijn weg wel met die stalen vuisten. Ze kunnen hem simpelweg niks maken, hij slaat een heel groepje nog knock-out als het moet. Automatisch krijg je dan slijmballen, jongens die graag met hem een rondje om de luchtplaats lopen en maar al te graag hun bestellingen en belkaarten aan hem afstaan.
Maar of Badr hun vriendje zou willen worden, ik denk het niet. Nee, Badr zijn fouten zijn echt niet van opzettelijke aard.
Dat hij weer vastzit is eerder gevolg van een zekere gemakzucht, en misschien is hij toch wat te brutaal en antisociaal.
Denken dat er niet moeilijk wordt gedaan om een lunch en een gesprek met getuigen is ook niet meer dan logisch als een verdachte wordt geschorst. Het gebeurt echt wel vaker, hij wilde die verklaringen misschien nog even goed afstemmen op zijn zaak. Dat zouden de meesten doen. Maar al die gemakzucht op een rij, dat moet je niet doen bij een hongerig Openbaar Ministerie. Badr, vergis je nou niet in de lange arm van de wet. Vooral daar in Amsterdam.
En dat het OM in deze zaak hongerig is, is wel duidelijk. Het heeft zijn ogen op je gericht, Badr. De hetze van het OM op jou komt echt niet uit de lucht vallen en dat weet je zelf ook, even al dat zielige gedoe achterwege latend. Het is je vriendschap met Gwennette Martha die ze dwarszit. Een paar weken geleden werd voor het Crown Plaza Hotel in Antwerpen nog een lid neergeschoten van het groepje van Gwennette, de 34-jarige Najib B. stierf ter plaatse. Iedereen die een beetje op de hoogte is van wat er binnen de Nederlandse misdaad gebeurt, weet wie Gwennette is (een eerder veroordeelde crimineel die vorige week opnieuw werd opgepakt in Amsterdam, red.). En jij, Badr, hebt je die dag in 2010, tijdens het K1 World Grand Prix in Tokyo, toen je openlijk je 'Gwennette for ever'-shirt droeg, iets te kenbaar gemaakt. Een heel team van de Criminele Inlichtingen Eenheid moet daar naar hebben staan kijken, hoe jij emotioneel meezong op het nummer van André Hazes. 'Ik leef mijn eigen leven', hoe toepasselijk ook weer gekozen.
Dit is het probleem van Badr. Nog groter dan al die afgunstige rijke lullen die hem Estelle of zijn rijkdom niet gunnen. Een groter probleem dan al die sukkels die roepen dat je terug moet naar je eigen land. Die sukkels die achter het nieuws aan huppelen, meepraten maar niet wetend wat er werkelijk speelt. Het OM opereert met een bepaalde tactiek, en jij bent daar aan ten prooi gevallen.
Badr heeft haters, maar de horde aan Badr-fans en liefhebbers is ook enorm groot. Hij mag dan overkomen als iemand met een antisociale persoonlijkheidsstoornis, een teringlijer voor de mensen waar hij een hekel aan heeft. Maar hij heeft wel charme voor mij, en volgens mij voor duizenden andere Marokkaanse jongens. Het blijft een jongen van het thuisland, vechtend voor de Marokkaanse vlag, hij is zelfs ereburger van het thuisland. Letterlijk vechtend naar de top. Het OM krijgt hem niet klein met dit offensief, daarvoor heeft hij teveel fans. Zal de officier van justitie in het pleidooi ook maar een keer durven toe te geven dat het motief achter het neerhalen van Badr zijn vriendschap met Gwennette is?
Het vechten van Badr
Ik mis het vechten van Badr.
Door Remy Bonjasky en Semmy Schilt heenstotend, de grootste K-1-reuzen sneuvelden in het gevecht met Badr. Sierlijk en wild dat hij vecht. De sport heeft een charme die de liefhebber kent, probeer het een keer zou ik zeggen. Gekluisterd aan het scherm K-1-wedstrijden kijken, heerlijk!
Wat ik zie in Badr? Een volksheld! Voor mij, voor velen: een jongen net als ik en de anderen die zich naar de top hebben gestoten, en die ze daar boven aan de berg allemaal voor de gek loopt te houden. Normaal heb ik een teringhekel aan het kapitalisme, juist om die hele sfeer van afgunst die erom heen hangt en de druk om te presteren die zoveel mensen ongelukkig maakt, maar als ik Badr op televisie met een grote glimlach de gevangenispoort zie uitrijden, dan lach ik stiekem ook en zie ik Badr in gedachten de ring binnenlopend op het nummer Badboy. Badr is een Bbdboy die het leven leidt waar zo velen van dromen.
Misschien niet de brave elitaire knullen, maar in andere sociale klassen is hij het boefje dat zich omhoog heeft gemept, en dat kunnen we alleen maar toelachen.
Opdat je snel weer vrij mag komen!
ya Kaddouri is student bedrijfseconomie en auteur van Lach met de duivel, over het leven in de (jeugd-)gevangenis en zijn (de-)radicalisering. Hij heeft veroordelingen op zijn naam voor een terroristisch misdrijf, wapenbezit en hennepteelt. Zijn bachelorscriptie Gelukkig door geld, Marlboro en Mercedes gaat over rijkdom en geluksgevoel.quote:Op zondag 18 november 2012 07:32 schreef lexgauw007 het volgende:
Leon de Winter denkt aan een boek en vecht voor de gunsten van Badr Hari. Intussen er is iemand uit het milieu van Badr Hari opgestaan die hem ook wel als een volksheld wil eren.
Wat hebben ze gemeen?
Ze hopen beiden financieel beter te worden van de kip met de gouden eieren... Badr Hari.
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSS
Misschien is dit niet de plaats, noch de tijd...quote:Op zondag 18 november 2012 10:30 schreef WRH het volgende:
ik wordt wel erg moe van al die lui die het voor Bard opnemen met als sterkste argument; afgunst.
ik geloof meteen dat er heus wel mensen zijn die het hem niet gunnen, dat zal ongetwijfeld, maar m.i. is het vooral projectie van diegenen dat ze het allemaal maar meteen daar onder scharen.
wat boeit het mij nou wat voor auto hij rijdt of wat voor huis hij heeft of welke vriendin?
dan zou het hele fenomeen BN'er niet bestaan als mensen dat niemand gunnen en meteen jaloers zijn als een ander het verdient, dan zouden er geen fans zijn als je niet wilt dat iemand anders geld en / of aanzien heeft.
wat de meesten stoort is de manier waarop; geweld en agressie.
iedereen gunt het een Gerard Joling of voor mijn part een Ben Saunders van harte dat hij een vette auto rijdt of een groot huis heeft, als hij daarentegen bijna elk weekend iemand zwaar op zijn bek slaat worden de fans wel minder verwacht ik.
het erbij halen van zijn Marokkaanse nationaliteit gebeurt alleen maar door de pro's en zelden door de contra's. het erbij halen van geld, huizen, auto's en relaties gebeurt ook alleen maar door de pro's waarmee het wel duidelijk is dat het van dit soort lui pure projectie is, ze wíllen dat anderen jaloers zijn, ze vinden het leuk om te zeggen dat anderen het niet kunnen hebben dat een Marokkaans iets 'bereikt' heeft.
waar ze elke keer weer aan voorbij gaan is dat er nog maar heel weinig contra's zijn geweest die zich storen aan nationaliteit of geld, de publieke opinie stoort zich aan het bovenmatige geweld, daar komt geen enkele rijke succesvolle Nederlander mee weg.
quote:Op zondag 18 november 2012 11:19 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Misschien is dit niet de plaats, noch de tijd...
...maar bij deze wil ik je toch openlijk de liefde verklaren.
Is een optie aangezien catering niet onder horeca valtquote:Op woensdag 28 november 2012 19:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Gaan Badr en Estelle in de cel trouwen?
m.at5.nl/artikelen/91209/estelle-en-badr-willen-trouwen
zoveel heeft ie ook niet gepresteerd. Je kan 100 wedstrijden winnen, maar als je de gene die er toe doen verneukt, heb je nog niksquote:Op woensdag 28 november 2012 19:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hari is volgens Olde Kalter een geniale kickbokser. 'Hij was wereldkampioen en kampioen K1 in de gewichtsklasse tot 100 kilogram. Badr Hari heeft een hele generatie legendarische kickboksers afgezet, onder wie Peter Aerts. Zijn grootste tegenstander is hijzelf.'
Dat hij Peter Aerts "van de troon heeft gestoten" was niet heel opzienbarend. En in die wedstrijd verdiende Aerts juist de meeste credits imo. Na die wedstrijd toonde Hari overigens veel (oprecht) respect voor Aerts, nog niet vaak gezien van hem.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:03 schreef ukga het volgende:
[..]
zoveel heeft ie ook niet gepresteerd. Je kan 100 wedstrijden winnen, maar als je de gene die er toe doen verneukt, heb je nog niks
het is natuurlijk zo dat hij een goede vechter is. wel heel basic qua stijl maar heel goed. Alleen wat typerend is voor een Marokkaanse vechter en dus ook Hari; ze kunnen alleen de eerste ronde vol gas gaan. 2de ronde wordt al lastig en de derde ronde zijn ze afgeschreven. De meeste gaan neer tegen Hari in de eerste ronde. Maar als ze de eerste ronde overleven zie je dat Hari het niet meer kan 'afmaken'. Iig een stuk moeilijker.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:46 schreef Kentoet het volgende:
en op dit moment de beste van de wereld, uiteraard in getrainde toestand.
Daardoor ook zo vreselijk jammer (voor liefhebbers van de sport) dat hij zich binnen en buiten de ring niet kan gedragen.
De beste? Kom op zeg hij is best goed, maar hij wint amper wat. Hoeveel titels heft ie? Twee?quote:Op donderdag 29 november 2012 15:46 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Dat hij Peter Aerts "van de troon heeft gestoten" was niet heel opzienbarend. En in die wedstrijd verdiende Aerts juist de meeste credits imo. Na die wedstrijd toonde Hari overigens veel (oprecht) respect voor Aerts, nog niet vaak gezien van hem.
Verder heeft Hari misschien niet veel grote titels gewonnen, maar als je een beetje kijk hebt op kickboksen zie je gewoon meteen dat Hari echt heel erg goed is en een klasse apart. In mijn ogen op dit moment de beste van de wereld, uiteraard in getrainde toestand.
Daardoor ook zo vreselijk jammer (voor liefhebbers van de sport) dat hij zich binnen en buiten de ring niet kan gedragen.
Edit: een geniale vechter is hij niet. Die zijn slimmer
Hij heeft niet een hele goeie "kin" en ik ben het met die schrijver eens dat hij zelf zijn grootste tegenstander is, maar verder vind ik niemand beter nu.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De beste? Kom op zeg hij is best goed, maar hij wint amper wat. Hoeveel titels heft ie? Twee?
jepquote:Op vrijdag 30 november 2012 01:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat een knappert is het toch hè?
OMGquote:Op vrijdag 30 november 2012 01:34 schreef Duderinnetje het volgende:
care, zelf heeft hij ook gewoon genoeg geld en zij heeft zijn dochter gebaard!quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Zijn vorige vriendin was mooier dan Estelle, maar wellicht niet zo rijk
Hij zou niet de eerste allochtone sporter zijn die zijn vermogen zag verdwijnen door handige advisorsquote:Op vrijdag 30 november 2012 21:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
care, zelf heeft hij ook gewoon genoeg geld en zij heeft zijn dochter gebaard!
De kanker zegquote:Op vrijdag 30 november 2012 01:34 schreef Duderinnetje het volgende:
vind jij dat echt? kan het me niet voorstellen, maar ja, smaken verschillenquote:Op vrijdag 30 november 2012 01:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Daar zou jij wel klappen van willen krijgen, hè?quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:34 schreef Duderinnetje het volgende:
deze voorstellen kunnen prima, via DMquote:Op vrijdag 30 november 2012 23:10 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Daar zou jij wel klappen van willen krijgen, hè?
quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:10 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Daar zou jij wel klappen van willen krijgen, hè?
quote:Op zondag 2 december 2012 12:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
zo 02 dec 2012, 11:59
Ja wat het bericht precies betekent en met deze zaak te maken heeft weet ik ook niet
maar het is ''nieuws'' én het B woord wordt genoemddus redenen genoeg om dit
te plaatsen.
Het laat in ieder geval zien dat meneer BH geen doorsnee sport meneer is, maar contacten heeft met criminele meneren. Criminele meneren die zelfs zover gaan dat ze elkaar liquideren.quote:Ja wat het bericht precies betekent en met deze zaak te maken heeft weet ik ook niet
te plaatsen.
he does pick lousy friends indeed...quote:Op zondag 2 december 2012 14:25 schreef IBAZ het volgende:
Het laat in ieder geval zien dat meneer BH geen doorsnee sport meneer is, maar contacten heeft met criminele meneren. Criminele meneren die zelfs zover gaan dat ze elkaar liquideren.
Daarom is dit wel weer een aanvulling op de beeldvorming rond meneer BH.
Je kunt er dan ook rustig op wachten tot meneer B.H in een soortgelijke situatie word aangetroffen.quote:Op zondag 2 december 2012 14:25 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Het laat in ieder geval zien dat meneer BH geen doorsnee sport meneer is, maar contacten heeft met criminele meneren. Criminele meneren die zelfs zover gaan dat ze elkaar liquideren.
Daarom is dit wel weer een aanvulling op de beeldvorming rond meneer BH.
Ja, zoiets kom je (gelukkig) niet ieder dag tegen, ik zou me ook de pest schrikkenquote:Op zondag 2 december 2012 14:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wat vreselijk!
In elk geval voor de mensen die tegen dat lijk aan hebben moeten kijken.
Inmiddels is bevestigd dat het om Patrick Brisbane gaat.quote:Op zondag 2 december 2012 12:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
zo 02 dec 2012, 11:59
Buurtgenoten vinden man dood in auto Diemen
DIEMEN -
Bewoners van een wijk in Diemen hebben vanmorgen een man dood in zijn auto gevonden. Volgens enkele ooggetuigen zat hij nog rechtop achter het stuur. Het zou volgens bronnen gaan om Patrick Brisbane, één van de foute vrienden van Badr Hari.
Het zijruit van de wagen aan de Rietzangerweg was kapot, kreeg AT5 van omwonenden de horen.
Een buurtbewoner zegt rond 01:00 schoten te hebben gehoord.
Het slachtoffer zou in de straat hebben gewoond.
De politie is inmiddels bezig met een onderzoek en wil alleen kwijt dat er een dode is gewonden.
De man zou een bekende van de politie zijn.
Volgens de crimesite camilleri.nl zou het gaan om de bekende gangster Patrick Brisbane.
Patrick Brisbane kwam, aldus camilleri, vorige week nog voor in een artikel in de Nieuwe Revu
over de "foute vrienden van Badr Hari".
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_auto_Diemen__.html
Ja wat het bericht precies betekent en met deze zaak te maken heeft weet ik ook niet
te plaatsen.
Dat zeker, als je een vorm van dreiging van een zekere Fokker ervaart accepteer je dat dan maar.... Bij Badr ga je gelijk voor een wapen lijkt mijquote:Op zondag 2 december 2012 15:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kunt er dan ook rustig op wachten tot meneer B.H in een soortgelijke situatie word aangetroffen.
http://www.crimesite.nl/n(...)riend-badr-hari.htmlquote:'Badr Hari geen vriend Brisban' (UPDATE)
Naar aanleiding van de moord op Patrick Brisban, zondag in Diemen, hebben verschillende media bericht dat Badr Hari een 'vriend' van Brisban zou zijn. Dit omdat Brisban voorkwam in een artikel in Nieuwe Revu over de 'foute vrienden' van Bar Hari. De advocaat van de van geweldpleging verdachte kickbokser Hari protesteert daar tegen. Volgens Bénédicte Ficq is er sprake van een onjuiste interpretatie van een passage in het dossier van Hari.
Badr Hari is naar aanleiding van mishandelingen waarvan hij wordt verdacht ondervraagd door de politie over zijn kennissenkring, waarbij de rechercheurs graag in kaart wilden brengen welke criminelen zich in de kennissenkring van Badr Hari zouden bevinden.
Volgens de politie heeft een zekere Patrick iets over Hari beweerd. Op de vraag van de rechercheur of Hari een zekere Patrick kent, heeft Hari geantwoord: 'welke Patrick, wie is die Patrick, is het die Patrick bij wie ze dat geld in het plafond gevonden hebben?'
Ficq zegt daar nu over: 'Badr Hari kende Brisban niet en heeft op vragen van de politie tijdens zijn verhoor in oktober duidelijk gemaakt dat hij deze man niet kende. Door ten onrechte te stellen dat Hari bevriend was met Brisban wordt Hari gekoppeld aan personen en zaken waar hij niets mee te maken heeft.
Nieuwe Revu-verslaggever Wouter Laumans verbaast zich overigens ook over de interpretatie in de berichtgeving in andere media. 'Wij hebben dat helemaal niet geschreven.' Lees hier het betreffende fragment uit het dossier.
bronquote:Estelle: 'Liefde voor Badr wordt alleen maar sterker'
Estelle Cruijff is nog steeds niet in staat om te worden verhoord door de recherche over de mishandeling van Koen Everink in de Amsterdam Arena, maar heeft wel weer een interview gegeven over haar relatie met Badr Hari, die van de mishandeling verdacht wordt.
In het tijdschrift Beau Monde vertelt Estelle dat er na een erge gebeurtenis twee dingen in een liefdesrelatie kunnen gebeuren: 'je groeit uit elkaar of de band wordt sterker. Voor ons geldt dat laatste. We zijn al zoveel intiemer geworden, we hebben onze relatie naar een volgend level getild.'
Strijdlustig
De voormalige echtgenote van Ruud Gullit probeert zich sterk te houden, maar heeft het zwaar. De blondine blijft ondanks alles achter Badr staan. 'Het grootste gedeelte van de dag voel ik me strijdlustig. Maar natuurlijk zijn er momenten dat het verdriet de overhand neemt. Dat ik pijn in mijn hart voel en me geen raad weet met de machteloosheid. Dan probeer ik me sterk te houden, ook voor de kinderen, en te onthouden dat ik zonder diepe dalen ook geen hoge pieken kan beleven.'
Estelle zegt tijdens het interview dat er avonden zijn waarop haar hoofd huilend op het kussen belandt, maar dat het erbij hoort. 'Het is een van de vele emoties die de achtbaan van mijn leven telt op dit moment. Soms mogen Badr en ik bellen en één keer per week mag ik hem bezoeken. Dat zijn momenten waarop ik bijna licht geef van geluk.'
Rozenblaadjes
Voor Badrs 28ste verjaardag op 8 december is Estelle nog op zoek naar een origineel cadeau. Ze denkt erover om een vliegtuig vol rozenblaadjes over hem heen te laten vliegen. 'Ik moet alleen nog even uitzoeken aan welke kant van het gebouw zijn raam dan uitkijkt.'
Nou, wat zal hij verrast zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:40 schreef Mylene het volgende:
Rozenblaadjes
Voor Badrs 28ste verjaardag op 8 december is Estelle nog op zoek naar een origineel cadeau. Ze denkt erover om een vliegtuig vol rozenblaadjes over hem heen te laten vliegen. 'Ik moet alleen nog even uitzoeken aan welke kant van het gebouw zijn raam dan uitkijkt
Volgens mij is dat alleen maar schijn. Zodra hij (voor lange tijd) veroordeeld is of vrijgesproken wordt, is het over en uit met de relatie. Hun relatie is nu grotendeels verdedigingstactiek.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:41 schreef Flow3r het volgende:
Ze is helemaal met haar hoofd in de wolken
Wat een verlies, wat laat die man een enorme leegte achter.quote:Op zondag 2 december 2012 16:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Inmiddels is bevestigd dat het om Patrick Brisbane gaat.
Beetje symphatie en medeleven opwekken bij de gewone Nederlander.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:45 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Volgens mij is dat alleen maar schijn. Zodra hij (voor lange tijd) veroordeeld is of vrijgesproken wordt, is het over en uit met de relatie. Hun relatie is nu grotendeels verdedigingstactiek.
Niet alleen dat, Ficq heeft deze (zogenaamde) relatie zelfs gebruikt als verdedigingsstrategie. Zodra er in deze zaak uitspraak is gedaan is Estelle overbodig.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:32 schreef karton2 het volgende:
[..]
Beetje symphatie en medeleven opwekken bij de gewone Nederlander.
Dat en het modschap op Fok!quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:44 schreef sp3c het volgende:
ik zou hem gewoon een biertender en een ps3 cadeau doen, dan kan hij gewoon de hele avond op de bank zitten zonder problemen te maken ... iedere avond
quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:51 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Wat een verlies, wat laat die man een enorme leegte achter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |