Nee, slecht eten is aan de mensen die slecht eten te wijten. Gemakzucht.quote:Op zondag 9 december 2012 14:14 schreef Gray het volgende:
Toch is slecht eten niet aan één of andere crisis te danken. Mensen zijn ook nu nog steeds dieren, en die reageren op primaire prikkels als vet en suiker. De vraag is daardoor hoog, daarom het aanbod is hoog en dus de prijs laag.
Zou het een regering écht uitmaken hoe gezond hun burgers zijn, dan oefende ze druk uit op de prijzen, zouden sigaretten verboden zijn, evenals alcohol, zouden we niet in auto's rijden, en zouden auto's niet op fossiele brandstof draaien.
Maar come on, wie gelooft dat nou nog?
Tja, als je uitgangspunt is dat het niet uitgebalanceerd hoeft te zijn, maar het je puur gaat om dat je 'vol' wilt zitten, dan kun je voor 70 cent aan aardappelen koken en ben je ook klaar.quote:Op zondag 9 december 2012 14:02 schreef Gray het volgende:
[..]
2,50 is nog duur.
2,79 voor een heerlijke lasagna bolognese bij de Aldi. 1000 gram maar liefst!
2,79 voor heerlijk gekruide kipkluifjes, 750 gram.
2,79 voor een maaltijd salade.
Ga zo maar door.
Nou dat.quote:Op zondag 9 december 2012 14:18 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tja, als je uitgangspunt is dat het niet uitgebalanceerd hoeft te zijn, maar het je puur gaat om dat je 'vol' wilt zitten, dan kun je voor 70 cent aan aardappelen koken en ben je ook klaar.
Broccoliroosjes bij AH (zelfs al kookklaar gemaakt!!): ¤ 2,20 de kilo. Maak de kipkluifjes van Gray erbij en je kunt met 4 man eten voor ¤ 4,99....quote:
dat doen ze ook. Alleen koken ze die aardappelen in oliequote:Op zondag 9 december 2012 14:18 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tja, als je uitgangspunt is dat het niet uitgebalanceerd hoeft te zijn, maar het je puur gaat om dat je 'vol' wilt zitten, dan kun je voor 70 cent aan aardappelen koken en ben je ook klaar.
Gelet op de prijs die Gray noemt, lijkt me dat wel.quote:Op zondag 9 december 2012 14:24 schreef Copycat het volgende:
Die kipkluifjes worden toch niet van plofkippen gemaakt, hè?
Arme kippen.quote:Op zondag 9 december 2012 14:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
Gelet op de prijs die Gray noemt, lijkt me dat wel.
Slecht eten is goedkoper én speelt meer in op de primaire energievoorziening. Gemakszucht komt pas kijken wanneer je kiest je eten te halen, in plaats van zelf te koken, maar dat kan zowel gezond als ongezond zijn.quote:Op zondag 9 december 2012 14:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, slecht eten is aan de mensen die slecht eten te wijten. Gemakzucht.
De hoeveelheid calorieën per gram is minder in aardappelen dan bijvoorbeeld in friet. Ja, ook wanneer ze allebei rauw zijn. Ga je op basis daarvan prijzen vergelijken dan kom je bedrogen uit als 'gezond-kan-ook-goedkoop'-eter.quote:Op zondag 9 december 2012 14:18 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Vind ik ook. Tandje terug is niet eens zo erg. Leren we van.quote:Op zondag 9 december 2012 14:14 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
In 2003 kwam ik een toen nog toegestaan grijs kentekenautootje tegen. Een oud hok, clio diesel, dagwaarde 300 euro met daarop met plakletters 'fuck de recessie'. Ik vond het wel mooi, gewoon een tandje terug en niet zeuren. Het komt wel weer goed.
Neeeee, het is niet goedkoper. Damn, zit ik voor jan doedel een lijstje te maken waaruit blijkt dat je voor nog geen 5 euro de man gezond en lekker kan eten.quote:Op zondag 9 december 2012 14:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Slecht eten is goedkoper én speelt meer in op de primaire energievoorziening. Gemakszucht komt pas kijken wanneer je kiest je eten te halen, in plaats van zelf te koken, maar dat kan zowel gezond als ongezond zijn.
[..]
De hoeveelheid calorieën per gram is minder in aardappelen dan bijvoorbeeld in friet. Ja, ook wanneer ze allebei rauw zijn. Ga je op basis daarvan prijzen vergelijken dan kom je bedrogen uit als 'gezond-kan-ook-goedkoop'-eter.
Waarom zit je nog steeds de snackbar en de supermarkt te vergelijkeeeeen?quote:Op zondag 9 december 2012 14:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Neeeee, het is niet goedkoper. Damn, zit ik voor jan doedel een lijstje te maken waaruit blijkt dat je voor nog geen 5 euro de man gezond en lekker kan eten.
Hoeveel troep koop je voor 5 euro in de snackbar?
Daar hadden we het toch over in het begin van de discussie? Mensen die zich volproppen met fastfood omdat dat goedkoper zou zijn?quote:Op zondag 9 december 2012 14:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Waarom zit je nog steeds de snackbar en de supermarkt te vergelijkeeeen?
Is het ook.quote:Op zondag 9 december 2012 14:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar hadden we het toch over in het begin van de discussie? Mensen die zich volproppen met fastfood omdat dat goedkoper zou zijn?
Nee is het niet.quote:Op zondag 9 december 2012 14:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Is het ook.
Behalve als je niet weet hoe te vergelijken.
Knorrende maag daarentegen..quote:Op zondag 9 december 2012 14:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Onderbuik is geen goede bron in een discussie over eten.
Dat klopt. Maar als je minder te besteden hebt ga je toch kijken waar je het eerst op kunt besparen en dan kom je toch snel -ook-bij voeding uit.quote:Op zondag 9 december 2012 14:59 schreef Dance99Vv het volgende:
De crisis zit em niet alleen in het eten
Deze week had de AH een aanbieding 500gram koffie (perla/huismerk ) voor 2,49 per pak (normaal rond de 4,25) .quote:Op zondag 9 december 2012 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
Crisis! wat is dit een leuk topic aan het worden.![]()
Hoe helpen we elkaar met goede tips door de crisis heen
Mijn ouders zeiden altijd dat ik nooit moest bezuinigen op eten.quote:Op zondag 9 december 2012 15:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als je minder te besteden hebt ga je toch kijken waar je het eerst op kunt besparen en dan kom je toch snel -ook-bij voeding uit.
Wat iemand eerder al zei: peulvruchten, groente en rijst. Kom je een heel eind mee en is übergezond.
Klopt. Bezuinigen kun je op heel veel manieren. Stoppen met roken, de auto de deur uit of iig vaker de fiets pakken, wat abonnementen opzeggen en vaker naar de bieb ... Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 december 2012 14:59 schreef Dance99Vv het volgende:
De crisis zit em niet alleen in het eten
Op bruine bonen, capucijners en andere soorten erwten.quote:Op zondag 9 december 2012 15:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Mijn ouders zeiden altijd dat ik nooit moest bezuinigen op eten.![]()
Wel es gedaan in 'n noodmaand.![]()
Met peulvruchten doel je op noten ed, toch?
Met een glas heerlijk helder kraanwater heb je dan 'n heerlijke maaltijd.
Altijd Formil-wasmiddel van de Lidl. Als beste getest, spotgoedkoop en met een grote fles doe je tijden.quote:Op zondag 9 december 2012 15:06 schreef Dance99Vv het volgende:
Dit dus en hetzelfde geld voor bv wasmiddel. Koop het pas als het in de aan bieding is en dan wel een echte aanbieding waar je euro's mee uitspaart. Koop op zo'n moment groot in,Vaak duurt het maanden voor je weer zo'n aanbieding tegenkomt.
Lekker eten hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Een beetje inventiviteit heb je nodig.quote:Op zondag 9 december 2012 15:07 schreef Dance99Vv het volgende:
Kom op he , ik wil wel gewoon lekker blijven eten en drinken. Zo belangrijk voor mij, maar heb niet een inkomen om gek te doen
Die gebruik ik ook. Waren laatst in de aanbieding, 2 voor 5 euro. Voorraadje ingeslagen.quote:Op zondag 9 december 2012 15:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Altijd Formil-wasmiddel van de Lidl. Als beste getest, spotgoedkoop en met een grote fles doe je tijden.
Oh, dat reken ik ook onder groenten.quote:Op zondag 9 december 2012 15:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op bruine bonen, capucijners en andere soorten erwten.
Ik bij de Hema, die is volgens mij nóg goedkoper. 2 euro voor anderhalve liter.quote:Op zondag 9 december 2012 15:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Altijd Formil-wasmiddel van de Lidl. Als beste getest, spotgoedkoop en met een grote fles doe je tijden.
En kokosolie is weer duurder dan frituurvet.quote:Op zondag 9 december 2012 14:44 schreef Copycat het volgende:
Frituurvet is anders stukken duurder dan water ...
Murrays is ook niet goedkoop.quote:Op zondag 9 december 2012 15:28 schreef Resonancer het volgende:
[..]
En kokosolie is weer duurder dan frituurvet.
Die vreten wel stroom, ik kijk op deze:quote:Op zondag 9 december 2012 15:15 schreef Copycat het volgende:
Zo. En nu ga ik op mijn stokoude televisie, compleet met dikke kont (de tv, niet ik) een DVD-tje kijken.
When you walk through the garden, you gotta watch your back
Well, I beg your pardon, walk the straight and narrow track
When you walk with Jesus, he’s gonna save your soul
You got to keep the Devil, well you gotta keep him down in the hole
Een paar episodes van The Wire, dus. Officieel gekocht, dat dan weer wel.
En juist vanwege dat het crisis is kijk ik al een jaar naar een 50"flatscreen plasma tvquote:Op zondag 9 december 2012 15:15 schreef Copycat het volgende:
Zo. En nu ga ik op mijn stokoude televisie, compleet met dikke kont (de tv, niet ik) een DVD-tje kijken.
Aub geen onzinnige filmpjes posten, hier worden recepten uitgewisseld. Filmpjes is het Occupy topic voor.quote:
Ik verbaas me er n btje over dat mensen denken dat ze gezond eten als ze aardappels en varkensvlees eten. Gifpiepers en groeihormen, maar goed ik loop te mierenneuken, want er zit wel verschil tussen iedere dag naar de snackbar of zelf koken. (dat is wat meer in de context van dit topic) Feit is wel dat mijn gezin niet zo gezond kan eten als ik zou willen doordat biologische zaken duur zijn en er andere zaken voor gelaten zouden moeten worden. (maar goed dat zijn keuzes) Voor mensen op het bestaansminimum geldt dat niet , die hebben er simpelweg helemaal geen geld meer voor en zijn al blij als ze iets te eten hebben.quote:Op zondag 9 december 2012 15:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Murrays is ook niet goedkoop.
Tip om te bezuinigen: gebruik je afval-olie om je tuin te bemesten.
maar in spanje is het ook crisis, en in griekenland ,portugal ,italie ,frankrijk enzquote:Op zondag 9 december 2012 15:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Aub geen onzinnige filmpjes posten, hier worden recepten uitgewisseld. Filmpjes is het Occupy topic voor.
Sorry, zal het niet meer doenquote:Op zondag 9 december 2012 15:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Aub geen onzinnige filmpjes posten, hier worden recepten uitgewisseld. Filmpjes is het Occupy topic voor.
yo als ik een paar kippen houd ,mag ik alleen de eitjes opeten ,niet de kippen (vanwege thuisslachtverbod) dus ben wel aangewezen op plofkippen uit de superquote:Op zondag 9 december 2012 15:42 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik verbaas me er n btje over dat mensen denken dat ze gezond eten als ze aardappels en varkensvlees eten. Gifpiepers en groeihormen, maar goed ik loop te mierenneuken, want er zit wel verschil tussen iedere dag naar de snackbar of zelf koken. (dat is wat meer in de context van dit topic) Feit is wel dat mijn gezin niet zo gezond kan eten als ik zou willen doordat biologische zaken duur zijn en er andere zaken voor gelaten zouden moeten worden. (maar goed dat zijn keuzes) Voor mensen op het bestaansminimum geldt dat niet , die hebben er simpelweg helemaal geen geld meer voor en zijn al blij als ze iets te eten hebben.
Groeihormonen, stresshormonen, signaalmoleculen voor pijn en alle eiwitten die via die kunstmatige hel tot expressie worden gebracht.quote:Op zondag 9 december 2012 15:42 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik verbaas me er n btje over dat mensen denken dat ze gezond eten als ze aardappels en varkensvlees eten. Gifpiepers en groeihormen, maar goed ik loop te mierenneuken, want er zit wel verschil tussen iedere dag naar de snackbar of zelf koken. (dat is wat meer in de context van dit topic) Feit is wel dat mijn gezin niet zo gezond kan eten als ik zou willen doordat biologische zaken duur zijn en er andere zaken voor gelaten zouden moeten worden. (maar goed dat zijn keuzes) Voor mensen op het bestaansminimum geldt dat niet , die hebben er simpelweg helemaal geen geld meer voor en zijn al blij als ze iets te eten hebben.
je begrijpt darwin niet.quote:Op zondag 9 december 2012 12:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Vette zooi is ook goedkoper.
Darwin heeft meer met het economisch stelsel te maken dan met de biologische ontwikkeling van de hedendaagse mens.
Dat je Darwin koppelt aan overleving van de mens in hun maatschappij laat zien dat jij het niet begrijpt.quote:
Gohquote:Op zondag 9 december 2012 16:32 schreef Dance99Vv het volgende:
Crisis - Hoe slecht kan het worden?
Iemand dit al gezienRutte genoemd als opvolger Juncker
![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)lger_Juncker___.html
nogmaals, je begrijpt geen bal van darwin.quote:Op zondag 9 december 2012 16:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat je Darwin koppelt aan overleving van de mens in hun maatschappij laat zien dat jij het niet begrijpt.
Zeg es eerlijk, heb je ooit wel eens een druk van On the Origin Of Species opengeslagen? De eerste bladzijde gelezen?
Eerlijk zeggen, hè?
Gewoon letterlijk blijven herhalen.quote:Op zondag 9 december 2012 16:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nogmaals, je begrijpt geen bal van darwin.
omdat jij gewoon te stom bent om het te begrijpen - gezien je reacties - heeft het ook geen zin om het je uit te leggen.quote:Op zondag 9 december 2012 16:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Gewoon letterlijk blijven herhalen.
De derde keer klink je vast ineens wél overtuigend.
Als ik volgens jou iets niet goed begrijp, dan leg je het uit. Als dat niet lukt, dan ben je klaarblijkelijk incapabel. Aangezien je het niet eens probeert, heb je dat zelf ook al door. Goede eigenschap trouwens, weten waar je beperkingen liggen.quote:Op zondag 9 december 2012 16:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omdat jij gewoon te stom bent om het te begrijpen - gezien je reacties - heeft het ook geen zin om het je uit te leggen.
jouw spelregels blijkbaar. niet de mijne. als je stom bent ben je het niet waard om iets uit te leggen.quote:Op zondag 9 december 2012 17:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Als ik volgens jou iets niet goed begrijp, dan leg je het uit. Als dat niet lukt, dan ben je klaarblijkelijk incapabel. Aangezien je het niet eens probeert, heb je dat zelf ook al door. Goede eigenschap trouwens, weten waar je beperkingen liggen.![]()
Maar ga je gang, koppel die ouwe vogelaar maar eens aan het frietje van Ingrid!
M'n ouwe prof moleculaire celbiologie.quote:Op zondag 9 december 2012 17:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jouw spelregels blijkbaar. niet de mijne.
Ik hoop dan maar voor je dat je het wel voor jezelf uit kan leggen!quote:als je stom bent ben je het niet waard om iets uit te leggen.
een prof is er om jou iets te leren. -edit, niet doen-quote:Op zondag 9 december 2012 17:04 schreef Gray het volgende:
[..]
M'n ouwe prof moleculaire celbiologie.
[..]
Ik hoop dan maar voor je dat je het wel voor jezelf uit kan leggen!
Hij heeft het me hartstikke goed uitgelegd; Darwin was zijn idool, maar wat hem vooral fascineerde was hoe men met zijn ontdekkingen aan de haal is gegaan en die koppelen aan ideologieën die daar los van staan.quote:Op zondag 9 december 2012 17:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een prof is er om jou iets te leren.
quote:Waar je pas echt het schuim van op je bek krijgt, is Lid 12
Het is onwaarschijnlijk dat 13 december 2012 de geschiedenisboekjes haalt. Toch is de kans groot dat donderdag in Brussel een onomkeerbare stap naar Europese integratie wordt gezet. Die dag vergadert de Europese Raad namelijk over de plannen van raadsvoorzitter Van Rompuy, die van de krakkemikkige monetaire unie van 1992 een 'echte' moeten maken.
Hiermee verwijst Van Rompuy vijf eeuwen felbevochten volkssoevereiniteit zomaar naar de mestvaalt van de geschiedenis. 2012 zou wel eens het jaar kunnen worden waarin u door het zogenaamde 'redden' van de euro niet alleen veel armer bent geworden, maar u ook uw burgerschapsrechten bent kwijtgeraakt. En als het aan Rutte en Timmermans ligt zonder slag of stoot. Hen is er alles aan gelegen om dit revolutionaire moment in de Nederlandse geschiedenis voor u verborgen te houden. Er mocht eens een referendum komen.
http://www.parool.nl/paro(...)ijgt-is-Lid-12.dhtml
Wat voor cursus ?quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:59 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zou je echt niet zeggen, slechte cursus getroffen en nooit het huis uitgekomen.
Ja.quote:
Patat en doner kebab bij mij in de buurt is 4.50 euro.quote:Op zondag 9 december 2012 11:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Bot gesteld, maar helemaal waar. Ik heb ooit een cursus gegeven om dat soort volk bewust te maken van het feit dat aardappels koken, groente klaarmaken en een gehaktbal rollen goedkoper is dan friet halen.
Lees eens terug. Er zijn diverse opties gegeven om voor veel minder dan 4,50 een gezonde maaltijd op tafel te zetten.quote:Op maandag 10 december 2012 13:15 schreef Tingo het volgende:
[..]
Patat en doner kebab bij mij in de buurt is 4.50 euro.
Ik denk niet dat je ben veel goedkoper uit als je moet naar de supermarkt,.....koken dan afwas kost ook wat in stroom.
Momenteel ben ik gelukkig dat ik hoeft niet te zorgen nog niet.....ik heb toch dat allemeaal meegemaakt in die jaren 80. Geen tv,geen auto,geen mobieltje,geen PC.....wel zelf bier brouwen....dus ik was toch wel 'n beetje blij af en toe
Dat zeg ik: gemakzucht. En dat uit zich zelfs al door niet eens de tips te lezen.quote:Op maandag 10 december 2012 15:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lees eens terug. Er zijn diverse opties gegeven om voor veel minder dan 4,50 een gezonde maaltijd op tafel te zetten.
Lamballen. Ik ga vanavond een salade eten met gemarineerde kipkluifjes (naar een idee van Gray). Alles bij elkaar toch ¤ 2,80 per persoon!quote:Op maandag 10 december 2012 15:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zeg ik: gemakzucht. En dat uit zich zelfs al door niet eens de tips te lezen.
Klinkt goedquote:Op maandag 10 december 2012 17:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lamballen. Ik ga vanavond een salade eten met gemarineerde kipkluifjes (naar een idee van Gray). Alles bij elkaar toch ¤ 2,80 per persoon!
Maar wel lekker en nog best gezond ook!
En dan komt er stroom kosten en tijd erbij.....als ik laat thuis komt heb ik geen zin om te koken.quote:Op maandag 10 december 2012 17:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Klinkt goed![]()
Ik spinazie , ei, tartaartje(aanbieding) en vanillevla.
Nog geen 3 euro pp.
Destroy credit cards.quote:Op zondag 9 december 2012 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe helpen we elkaar met goede tips door de crisis heen
Ah, dus gemakzuchtquote:Op maandag 10 december 2012 17:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
En dan komt er stroom kosten en tijd erbij.....als ik laat thuis komt heb ik geen zin om te koken.
Over t algemeen mensen geven veel minder uit aan eten dan 20 jaar terug.
Eten is veel goedkoper nu dan vroeger (ondanks dat t is getransporteerd 1000's km's met vleigtuig) want het komt meer uit arme landen waar mensen zijn misbruikt.
Maar dat is goed voor grote fabrikanten want dan hebben wij meer geld over om i-phones enz. te kopen.
De kan niet. Het is geen eerlijk kip.quote:Op maandag 10 december 2012 17:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lamballen. Ik ga vanavond een salade eten met gemarineerde kipkluifjes (naar een idee van Gray). Alles bij elkaar toch ¤ 2,80 per persoon!
Maar wel lekker en nog best gezond ook!
het eten is laatste tijd drastische duurder (~40%) geworden en we geven meer uit van ons salaris aan voedsel dan vroeger. We gaan minder uit eten.quote:Op maandag 10 december 2012 17:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
En dan komt er stroom kosten en tijd erbij.....als ik laat thuis komt heb ik geen zin om te koken.
Over t algemeen mensen geven veel minder uit aan eten dan 20 jaar terug.
Eten is veel goedkoper nu dan vroeger (ondanks dat t is getransporteerd 1000's km's met vleigtuig) want het komt meer uit arme landen waar mensen zijn misbruikt.
Maar dat is goed voor grote fabrikanten want dan hebben wij meer geld over om i-phones enz. te kopen.
dat is gewoon je eigen keuze ....quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een leijke klote iPhone of iPad moet je om het kwartaal vervangen. Anders loop je achter.
dat klopt .... maar let maar eens op de mensen die geholpen worden in al die tv-progs als dubbeltje op z'n kant e.d. ... altijd hebben de getroffen gezinnen een mega-tv staan enz.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is gewoon je eigen keuze ....
Probleem vind ik eerder dat mensen niet doorhebben dat ze zélf hun eigen keuzes kunnen maken... ze zélf kunnen kiezen met de massa mee te lopen of niet.
en dat ze dàn opeens gaan jammeren dat die iphone die ze ieder kwartaal nieuw willen hebben, ook verdomd veel geld kost..
alsof ze denken at iemand anders dat voor hen doet.
Het is allemaal gewoon een persoonlijke en psychologische 'dwang' die mensen uiteindelijk zichzelf wel of niet aandoen..
het is overigens imho geen crisis als mensen merken dat er 'grenzen' aan economische mogelijkeheden of bestedingen liggen... integendeel, ik vind het geziond dat na tijden van tekorten op begrotingen en oplopende schulden, er ook een inzicht komt dat je niet steeds meer schulden kunt laten opbouwen, maar je soms meer moet bezuinigen.
Waarom zou ik mijn mening moeten betalen op basis van een populair televisieprogramma (vermoedelijk van een commerciele tv-zender, ik ken het overigens niet) wat vaak een verwrongen en eenzijdig clichebeeld brengt...quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat klopt .... maar let maar eens op de mensen die geholpen worden in al die tv-progs als dubbeltje op z'n kant e.d. ... altijd hebben de getroffen gezinnen een mega-tv staan enz.
ja het is inmiddels neemt het bespottelijke vormen aan. En toch moeten allerlei voorzieningen sneuvelen.quote:Toenemende onbalans en risico’s
Nee, het is bij ons nog lang geen USA, India of Bangladesh. Toch kunnen de veranderingen die gaande zijn en ons nog staan te wachten wel eens groter zijn dan velen denken. Feit is dat de vaste lasten in ons land tot grote hoogte gestegen zijn. Wonen, energie, verzekeringen , eigen bijdragen en gemeentelijke belastingen doen tegenwoordig een flinke aanslag op het netto verdiende loon of de uitkering. Ook openbaar vervoer, eten en drinken, laat staan een eigen autootje kosten steeds meer geld.
quote:Er zijn vele oorzaken waarom het mis kan gaan. Kleine zelfstandigen die bijna niets meer verkopen of geen opdrachten kunnen vinden, werknemers die werkloos worden, minder uren krijgen, een echtscheiding, kinderen die naar het voortgezet onderwijs gaan, een kapotte koelkast, wasmachine, verwarmingsketel, auto, fiets. Nu, eind 2012, kloppen er tussen de 60 en 100 duizend mensen aan, bij een voedselbank en het aantal aanmeldingen gaat snel omhoog.
bron
Je weet dat er in die geweldige Biologische kippetjes net zoveel ongezonde rommel zit dan in gewone kip hè? Net zoveel resistente bacteriën door antibiotica en net zoveel salmonella?quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De kan niet. Het is geen eerlijk kip.
ik eet niet echt kip.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je weet dat er in die geweldige Biologische kippetjes net zoveel ongezonde rommel zit dan in gewone kip hè? Net zoveel resistente bacteriën door antibiotica en net zoveel salmonella?
En dat maakt het echt niet ongezond hoor. Dat is alleen in jouw hoofd zo.
Dat eerste linkje heb ik gelezen en dan zie ik dat ze het heeft over zakken tuinbonen van 2 kg en blauwe bessen en dat die zo duur zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:42 schreef Gray het volgende:
De krant van 6 december jongstleden meldt in ieder geval dat de armoede in Nederland inmiddels 1 miljoen mensen treft. Daaronder vallen ook een toenemend aantal ondernemers, wat een slecht voorteken is voor de toch al tanende economie.
Oh, en hoe het toch kan dat fastfood goedkoper is dan zelf koken? Laat het je uitleggen door een professor:
http://ber03.housing.rug.nl/FEBlog/?p=903#
Of doe het zelf:
Aardappelen: http://www.lekker-in-je-vel.nl/voedingswaarde/a.html
Frites: http://www.lekker-in-je-vel.nl/voedingswaarde/f.html
Het ligt er maar aan hoe je meet:
http://www.genoeg.nl/nieu(...)duurder-dan-junkfood
Maar het merendeel van de mensen schijnen toch graag gezond, duurzaam en betaalbaar te willen eten:
http://www.voedingscentru(...)n-duurzaam-eten.aspx
En hoe stimuleren we dat? Zo:
http://www.rug.nl/feb/news/2012/120827blogls
Mallerd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:06 schreef Lavenderr het volgende:
Alle linkjes gelezen en nog steeds overtuigd dat gezond eten goedkoper is dan fastfood.
Wanneer heb jij voor het laatst tuinbonen gegeten? En blauwe bessen. En dan niet in een toetje met bosvruchten maar gewoon ?quote:
inderdaad, echt gezond eten is enorm duur. Een paprika is bijna net zo duur als een blikje Redbull.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor het laatst tuinbonen gegeten? En blauwe bessen. En dan niet in een toetje met bosvruchten maar gewoon ?
Terwijl Red Bull vele malen gezonder isquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:27 schreef BertV het volgende:
[..]
inderdaad, echt gezond eten is enorm duur. Een paprika is bijna net zo duur als een blikje Redbull.
Maar die paprika's komen toch het hele jaar door uit kassen? Of maak ik nu een stadse-opmerking.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:29 schreef Copycat het volgende:
Een beetje slim met het seizoen mee-eten scheelt al enorm veel.
En daar tussenin heb je de trostomaten, niet veel duurder dan de gewone tomaten, maar heerlijk van smaak.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:31 schreef BertV het volgende:
[..]
Maar die paprika's komen toch het hele jaar door uit kassen? Of maak ik nu een stadse-opmerking.
Los daarvan: Je hebt ook van die designer-mini-tomaatjes van 2,99.... gewone tomaten zijn net zo goed. (maar minder lekker)
Ik denk vooral in z'n maag.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je weet dat er in die geweldige Biologische kippetjes net zoveel ongezonde rommel zit dan in gewone kip hè? Net zoveel resistente bacteriën door antibiotica en net zoveel salmonella?
En dat maakt het echt niet ongezond hoor. Dat is alleen in jouw hoofd zo.
Vooralsnog speculatie.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:41 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik denk vooral in z'n maag.
http://www.blikopnieuws.n(...)co_voor_de_mens.html
quote:
Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het eten is laatste tijd drastische duurder (~40%) geworden en we geven meer uit van ons salaris aan voedsel dan vroeger. We gaan minder uit eten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |