Destroy credit cards.quote:Op zondag 9 december 2012 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe helpen we elkaar met goede tips door de crisis heen
Ah, dus gemakzuchtquote:Op maandag 10 december 2012 17:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
En dan komt er stroom kosten en tijd erbij.....als ik laat thuis komt heb ik geen zin om te koken.
Over t algemeen mensen geven veel minder uit aan eten dan 20 jaar terug.
Eten is veel goedkoper nu dan vroeger (ondanks dat t is getransporteerd 1000's km's met vleigtuig) want het komt meer uit arme landen waar mensen zijn misbruikt.
Maar dat is goed voor grote fabrikanten want dan hebben wij meer geld over om i-phones enz. te kopen.
De kan niet. Het is geen eerlijk kip.quote:Op maandag 10 december 2012 17:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lamballen. Ik ga vanavond een salade eten met gemarineerde kipkluifjes (naar een idee van Gray). Alles bij elkaar toch ¤ 2,80 per persoon!
Maar wel lekker en nog best gezond ook!
het eten is laatste tijd drastische duurder (~40%) geworden en we geven meer uit van ons salaris aan voedsel dan vroeger. We gaan minder uit eten.quote:Op maandag 10 december 2012 17:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
En dan komt er stroom kosten en tijd erbij.....als ik laat thuis komt heb ik geen zin om te koken.
Over t algemeen mensen geven veel minder uit aan eten dan 20 jaar terug.
Eten is veel goedkoper nu dan vroeger (ondanks dat t is getransporteerd 1000's km's met vleigtuig) want het komt meer uit arme landen waar mensen zijn misbruikt.
Maar dat is goed voor grote fabrikanten want dan hebben wij meer geld over om i-phones enz. te kopen.
dat is gewoon je eigen keuze ....quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een leijke klote iPhone of iPad moet je om het kwartaal vervangen. Anders loop je achter.
dat klopt .... maar let maar eens op de mensen die geholpen worden in al die tv-progs als dubbeltje op z'n kant e.d. ... altijd hebben de getroffen gezinnen een mega-tv staan enz.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is gewoon je eigen keuze ....
Probleem vind ik eerder dat mensen niet doorhebben dat ze zélf hun eigen keuzes kunnen maken... ze zélf kunnen kiezen met de massa mee te lopen of niet.
en dat ze dàn opeens gaan jammeren dat die iphone die ze ieder kwartaal nieuw willen hebben, ook verdomd veel geld kost..
alsof ze denken at iemand anders dat voor hen doet.
Het is allemaal gewoon een persoonlijke en psychologische 'dwang' die mensen uiteindelijk zichzelf wel of niet aandoen..
het is overigens imho geen crisis als mensen merken dat er 'grenzen' aan economische mogelijkeheden of bestedingen liggen... integendeel, ik vind het geziond dat na tijden van tekorten op begrotingen en oplopende schulden, er ook een inzicht komt dat je niet steeds meer schulden kunt laten opbouwen, maar je soms meer moet bezuinigen.
Waarom zou ik mijn mening moeten betalen op basis van een populair televisieprogramma (vermoedelijk van een commerciele tv-zender, ik ken het overigens niet) wat vaak een verwrongen en eenzijdig clichebeeld brengt...quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat klopt .... maar let maar eens op de mensen die geholpen worden in al die tv-progs als dubbeltje op z'n kant e.d. ... altijd hebben de getroffen gezinnen een mega-tv staan enz.
ja het is inmiddels neemt het bespottelijke vormen aan. En toch moeten allerlei voorzieningen sneuvelen.quote:Toenemende onbalans en risico’s
Nee, het is bij ons nog lang geen USA, India of Bangladesh. Toch kunnen de veranderingen die gaande zijn en ons nog staan te wachten wel eens groter zijn dan velen denken. Feit is dat de vaste lasten in ons land tot grote hoogte gestegen zijn. Wonen, energie, verzekeringen , eigen bijdragen en gemeentelijke belastingen doen tegenwoordig een flinke aanslag op het netto verdiende loon of de uitkering. Ook openbaar vervoer, eten en drinken, laat staan een eigen autootje kosten steeds meer geld.
quote:Er zijn vele oorzaken waarom het mis kan gaan. Kleine zelfstandigen die bijna niets meer verkopen of geen opdrachten kunnen vinden, werknemers die werkloos worden, minder uren krijgen, een echtscheiding, kinderen die naar het voortgezet onderwijs gaan, een kapotte koelkast, wasmachine, verwarmingsketel, auto, fiets. Nu, eind 2012, kloppen er tussen de 60 en 100 duizend mensen aan, bij een voedselbank en het aantal aanmeldingen gaat snel omhoog.
bron
Je weet dat er in die geweldige Biologische kippetjes net zoveel ongezonde rommel zit dan in gewone kip hè? Net zoveel resistente bacteriën door antibiotica en net zoveel salmonella?quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De kan niet. Het is geen eerlijk kip.
ik eet niet echt kip.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je weet dat er in die geweldige Biologische kippetjes net zoveel ongezonde rommel zit dan in gewone kip hè? Net zoveel resistente bacteriën door antibiotica en net zoveel salmonella?
En dat maakt het echt niet ongezond hoor. Dat is alleen in jouw hoofd zo.
Dat eerste linkje heb ik gelezen en dan zie ik dat ze het heeft over zakken tuinbonen van 2 kg en blauwe bessen en dat die zo duur zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:42 schreef Gray het volgende:
De krant van 6 december jongstleden meldt in ieder geval dat de armoede in Nederland inmiddels 1 miljoen mensen treft. Daaronder vallen ook een toenemend aantal ondernemers, wat een slecht voorteken is voor de toch al tanende economie.
Oh, en hoe het toch kan dat fastfood goedkoper is dan zelf koken? Laat het je uitleggen door een professor:
http://ber03.housing.rug.nl/FEBlog/?p=903#
Of doe het zelf:
Aardappelen: http://www.lekker-in-je-vel.nl/voedingswaarde/a.html
Frites: http://www.lekker-in-je-vel.nl/voedingswaarde/f.html
Het ligt er maar aan hoe je meet:
http://www.genoeg.nl/nieu(...)duurder-dan-junkfood
Maar het merendeel van de mensen schijnen toch graag gezond, duurzaam en betaalbaar te willen eten:
http://www.voedingscentru(...)n-duurzaam-eten.aspx
En hoe stimuleren we dat? Zo:
http://www.rug.nl/feb/news/2012/120827blogls
Mallerd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:06 schreef Lavenderr het volgende:
Alle linkjes gelezen en nog steeds overtuigd dat gezond eten goedkoper is dan fastfood.
Wanneer heb jij voor het laatst tuinbonen gegeten? En blauwe bessen. En dan niet in een toetje met bosvruchten maar gewoon ?quote:
inderdaad, echt gezond eten is enorm duur. Een paprika is bijna net zo duur als een blikje Redbull.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor het laatst tuinbonen gegeten? En blauwe bessen. En dan niet in een toetje met bosvruchten maar gewoon ?
Terwijl Red Bull vele malen gezonder isquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:27 schreef BertV het volgende:
[..]
inderdaad, echt gezond eten is enorm duur. Een paprika is bijna net zo duur als een blikje Redbull.
Maar die paprika's komen toch het hele jaar door uit kassen? Of maak ik nu een stadse-opmerking.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:29 schreef Copycat het volgende:
Een beetje slim met het seizoen mee-eten scheelt al enorm veel.
En daar tussenin heb je de trostomaten, niet veel duurder dan de gewone tomaten, maar heerlijk van smaak.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:31 schreef BertV het volgende:
[..]
Maar die paprika's komen toch het hele jaar door uit kassen? Of maak ik nu een stadse-opmerking.
Los daarvan: Je hebt ook van die designer-mini-tomaatjes van 2,99.... gewone tomaten zijn net zo goed. (maar minder lekker)
Ik denk vooral in z'n maag.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je weet dat er in die geweldige Biologische kippetjes net zoveel ongezonde rommel zit dan in gewone kip hè? Net zoveel resistente bacteriën door antibiotica en net zoveel salmonella?
En dat maakt het echt niet ongezond hoor. Dat is alleen in jouw hoofd zo.
Vooralsnog speculatie.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:41 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik denk vooral in z'n maag.
http://www.blikopnieuws.n(...)co_voor_de_mens.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |