abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 december 2012 @ 16:11:55 #151
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_120110632
Wat zou het toch fantastisch zijn als we buitenshuis konden eten en dan wel goed, goedkoop én gezond!

Open de gaarkeukens...

Vroeger..... at ik altijd een daghap in mijn stamcafe ,5 gulden ,goed, goedkoop én gezond!

[ Bericht 13% gewijzigd door Dance99Vv op 09-12-2012 16:17:50 ]
There is only one religion
  zondag 9 december 2012 @ 16:32:51 #152
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_120111558
Crisis - Hoe slecht kan het worden?

Iemand dit al gezien _O- Rutte genoemd als opvolger Juncker _O-
http://www.telegraaf.nl/b(...)lger_Juncker___.html
pi_120111724
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 12:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Vette zooi is ook goedkoper.

Darwin heeft meer met het economisch stelsel te maken dan met de biologische ontwikkeling van de hedendaagse mens.
je begrijpt darwin niet.
pi_120112069
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je begrijpt darwin niet.
Dat je Darwin koppelt aan overleving van de mens in hun maatschappij laat zien dat jij het niet begrijpt.

Zeg es eerlijk, heb je ooit wel eens een druk van On the Origin Of Species opengeslagen? De eerste bladzijde gelezen?

Eerlijk zeggen, hè? ;)
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 16:46:18 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_120112101
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:32 schreef Dance99Vv het volgende:
Crisis - Hoe slecht kan het worden?

Iemand dit al gezien _O- Rutte genoemd als opvolger Juncker _O-
http://www.telegraaf.nl/b(...)lger_Juncker___.html
Goh :')
pi_120112125
quote:
10s.gif Op zondag 9 december 2012 16:45 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat je Darwin koppelt aan overleving van de mens in hun maatschappij laat zien dat jij het niet begrijpt.

Zeg es eerlijk, heb je ooit wel eens een druk van On the Origin Of Species opengeslagen? De eerste bladzijde gelezen?

Eerlijk zeggen, hè? ;)
nogmaals, je begrijpt geen bal van darwin.
pi_120112381
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nogmaals, je begrijpt geen bal van darwin.
Gewoon letterlijk blijven herhalen. :Y

De derde keer klink je vast ineens wél overtuigend.
pi_120112469
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 16:52 schreef Gray het volgende:

[..]

Gewoon letterlijk blijven herhalen. :Y

De derde keer klink je vast ineens wél overtuigend.
omdat jij gewoon te stom bent om het te begrijpen - gezien je reacties - heeft het ook geen zin om het je uit te leggen.
  zondag 9 december 2012 @ 16:55:33 #159
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_120112498
Maar er is hoop.......

'EU moet weer symbool van hoop worden'

OSLO - De Europese Unie moet weer een symbool van hoop worden. Dit zei Europees president Herman van Rompuy zondag in Oslo. Hij is samen met commissievoorzitter José Manuel Barroso en de voorzitter van het Europese Parlement, Martin Schulz in de Noorse hoofdstad om namens de unie maandag de Nobelprijs voor de Vrede in ontvangst te nemen.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)bool_van_hoop__.html

:|W

De Belg Van Rompuy zei dat Europa een erg moeilijke tijd doormaakt, maar hij is ervan overtuigd dat de unie zal slagen. We zullen uit de onzekerheid en uit de recessie sterker dan ooit naar voren komen.

De EU telt inmiddels 27 lidstaten met samen een half miljard inwoners. De bruto binnenlandse producten bij elkaar opgeteld is de EU goed voor het grootste bbp ter wereld.
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 16:55:47 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_120112513
Laten we het gezellig houden. (Voor zover dat lukt in een crisis :P )
pi_120112737
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

omdat jij gewoon te stom bent om het te begrijpen - gezien je reacties - heeft het ook geen zin om het je uit te leggen.
Als ik volgens jou iets niet goed begrijp, dan leg je het uit. Als dat niet lukt, dan ben je klaarblijkelijk incapabel. Aangezien je het niet eens probeert, heb je dat zelf ook al door. Goede eigenschap trouwens, weten waar je beperkingen liggen. ^O^

Maar ga je gang, koppel die ouwe vogelaar maar eens aan het frietje van Ingrid! :D
pi_120112766
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 17:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Als ik volgens jou iets niet goed begrijp, dan leg je het uit. Als dat niet lukt, dan ben je klaarblijkelijk incapabel. Aangezien je het niet eens probeert, heb je dat zelf ook al door. Goede eigenschap trouwens, weten waar je beperkingen liggen. ^O^

Maar ga je gang, koppel die ouwe vogelaar maar eens aan het frietje van Ingrid! :D
jouw spelregels blijkbaar. niet de mijne. als je stom bent ben je het niet waard om iets uit te leggen.
pi_120112862
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

jouw spelregels blijkbaar. niet de mijne.
M'n ouwe prof moleculaire celbiologie. :s)

quote:
als je stom bent ben je het niet waard om iets uit te leggen.
Ik hoop dan maar voor je dat je het wel voor jezelf uit kan leggen! _O-
pi_120112903
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 17:04 schreef Gray het volgende:

[..]

M'n ouwe prof moleculaire celbiologie. :s)

[..]

Ik hoop dan maar voor je dat je het wel voor jezelf uit kan leggen! _O-
een prof is er om jou iets te leren. -edit, niet doen-

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 09-12-2012 18:08:23 ]
  zondag 9 december 2012 @ 17:07:41 #165
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_120112976
Op de man spelen schiet niet op (topic vervuiling) de link tussen darwin en dit topic ontgaat mij ook een beetje dus leg de link eens uit dan , door te zwijgen wordt niemand wijzer
pi_120113281
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

een prof is er om jou iets te leren.
Hij heeft het me hartstikke goed uitgelegd; Darwin was zijn idool, maar wat hem vooral fascineerde was hoe men met zijn ontdekkingen aan de haal is gegaan en die koppelen aan ideologieën die daar los van staan.

Net als jij hier doet. Doet denken aan een creationist, die losse feiten koppelt aan zijn overtuigingen. :{

Interessant is dat het boek best wat fouten bevat, wat logisch is gezien de tijdsperiode. Pagina 1 al, herinner ik me. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 09-12-2012 18:08:41 ]
  zondag 9 december 2012 @ 20:55:59 #167
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120122836
quote:
Waar je pas echt het schuim van op je bek krijgt, is Lid 12

Het is onwaarschijnlijk dat 13 december 2012 de geschiedenisboekjes haalt. Toch is de kans groot dat donderdag in Brussel een onomkeerbare stap naar Europese integratie wordt gezet. Die dag vergadert de Europese Raad namelijk over de plannen van raadsvoorzitter Van Rompuy, die van de krakkemikkige monetaire unie van 1992 een 'echte' moeten maken.

Hiermee verwijst Van Rompuy vijf eeuwen felbevochten volkssoevereiniteit zomaar naar de mestvaalt van de geschiedenis. 2012 zou wel eens het jaar kunnen worden waarin u door het zogenaamde 'redden' van de euro niet alleen veel armer bent geworden, maar u ook uw burgerschapsrechten bent kwijtgeraakt. En als het aan Rutte en Timmermans ligt zonder slag of stoot. Hen is er alles aan gelegen om dit revolutionaire moment in de Nederlandse geschiedenis voor u verborgen te houden. Er mocht eens een referendum komen.

http://www.parool.nl/paro(...)ijgt-is-Lid-12.dhtml
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_120145989
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:59 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Zou je echt niet zeggen, slechte cursus getroffen en nooit het huis uitgekomen.
Wat voor cursus ? :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_120146023
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:34 schreef Gia het volgende:

[..]

20 jaar hier? Serieus?
Ja.
Hoezo?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_120146398
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:20 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Bot gesteld, maar helemaal waar. Ik heb ooit een cursus gegeven om dat soort volk bewust te maken van het feit dat aardappels koken, groente klaarmaken en een gehaktbal rollen goedkoper is dan friet halen.

Patat en doner kebab bij mij in de buurt is 4.50 euro.
Ik denk niet dat je ben veel goedkoper uit als je moet naar de supermarkt,.....koken dan afwas kost ook wat in stroom.
Momenteel ben ik gelukkig dat ik hoeft niet te zorgen nog niet.....ik heb toch dat allemeaal meegemaakt in die jaren 80. Geen tv,geen auto,geen mobieltje,geen PC.....wel zelf bier brouwen....dus ik was toch wel 'n beetje blij af en toe :)
pi_120150881
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:15 schreef Tingo het volgende:

[..]

Patat en doner kebab bij mij in de buurt is 4.50 euro.
Ik denk niet dat je ben veel goedkoper uit als je moet naar de supermarkt,.....koken dan afwas kost ook wat in stroom.
Momenteel ben ik gelukkig dat ik hoeft niet te zorgen nog niet.....ik heb toch dat allemeaal meegemaakt in die jaren 80. Geen tv,geen auto,geen mobieltje,geen PC.....wel zelf bier brouwen....dus ik was toch wel 'n beetje blij af en toe :)
Lees eens terug. Er zijn diverse opties gegeven om voor veel minder dan 4,50 een gezonde maaltijd op tafel te zetten.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_120151727
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 15:28 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Lees eens terug. Er zijn diverse opties gegeven om voor veel minder dan 4,50 een gezonde maaltijd op tafel te zetten.
Dat zeg ik: gemakzucht. En dat uit zich zelfs al door niet eens de tips te lezen.
pi_120155057
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zeg ik: gemakzucht. En dat uit zich zelfs al door niet eens de tips te lezen.
Lamballen. Ik ga vanavond een salade eten met gemarineerde kipkluifjes (naar een idee van Gray). Alles bij elkaar toch ¤ 2,80 per persoon!

Maar wel lekker en nog best gezond ook!
pi_120155304
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:06 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Lamballen. Ik ga vanavond een salade eten met gemarineerde kipkluifjes (naar een idee van Gray). Alles bij elkaar toch ¤ 2,80 per persoon!

Klinkt goed :9
Ik spinazie , ei, tartaartje(aanbieding) en vanillevla.
Nog geen 3 euro pp.
pi_120156824
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klinkt goed :9
Ik spinazie , ei, tartaartje(aanbieding) en vanillevla.
Nog geen 3 euro pp.
En dan komt er stroom kosten en tijd erbij.....als ik laat thuis komt heb ik geen zin om te koken.

Over t algemeen mensen geven veel minder uit aan eten dan 20 jaar terug.
Eten is veel goedkoper nu dan vroeger (ondanks dat t is getransporteerd 1000's km's met vleigtuig) want het komt meer uit arme landen waar mensen zijn misbruikt.
Maar dat is goed voor grote fabrikanten want dan hebben wij meer geld over om i-phones enz. te kopen.
pi_120157031
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:09 schreef Lavenderr het volgende:

Hoe helpen we elkaar met goede tips door de crisis heen *O*
Destroy credit cards.
Gebruik spaargeld om extra van hypotheek afbetaling.
Gebruik spaargeld om zonnepanellen te installeren.
pi_120157115
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:56 schreef Tingo het volgende:

[..]

En dan komt er stroom kosten en tijd erbij.....als ik laat thuis komt heb ik geen zin om te koken.

Eten is veel goedkoper nu dan vroeger (ondanks dat t is getransporteerd 1000's km's met vleigtuig) want het komt meer uit arme landen waar mensen zijn misbruikt.
Maar dat is goed voor grote fabrikanten want dan hebben wij meer geld over om i-phones enz. te kopen.
Ah, dus gemakzucht :P .
Af en toe snacken is helemaal niet erg, maar we hebben het nu over de crisis en bezuinigen, en dan is snacken aanzienlijk duurder dan uitgekiend boodschappen te doen en zelf je eten te bereiden.
Zelfs met de stroom erbij ben je dan goedkoper uit.
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:25:03 #178
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_120179464
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:06 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

De kan niet. Het is geen eerlijk kip.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:27:48 #179
52357 Lambiekje
pi_120179490
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:56 schreef Tingo het volgende:

[..]

het eten is laatste tijd drastische duurder (~40%) geworden en we geven meer uit van ons salaris aan voedsel dan vroeger. We gaan minder uit eten.

Een leijke klote iPhone of iPad moet je om het kwartaal vervangen. Anders loop je achter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 11-12-2012 08:37:46 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:37:21 #180
52357 Lambiekje
pi_120179580
Inmiddels moeten we zo bezuinigen dat alles moet wijken. Verneddrland gelijd nu echt hard onderuit naar een derde wereldland.

Nu hoorde ik weer op de radio dat bijna alle muziekscholen moeten sluiten. 87% van de (reguliere)scholen staan kokend rood. Bezuiningen op cultuur. In onze regio verdwijnt de alternatieve bios. Dus geen Intouchables meer er is kennelijk alleen plek voor Bruce Willis films.

Maar aan de andere kant het klopt ook niet dat veel van die zaken niet zonder subsidie overeind werden gehouden. Wat wel een idee is is dat die vuige criminele bloedhonden van de BUMA/STEMRA hun vermogen aanwenden om muziekscholen in leven te houden. Dan vind ik ;t minder erg om legale dvds of CDs te kopen. Nu vind ik het onverantwoord.
pi_120179689
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een leijke klote iPhone of iPad moet je om het kwartaal vervangen. Anders loop je achter.
dat is gewoon je eigen keuze ....
Probleem vind ik eerder dat mensen niet doorhebben dat ze zélf hun eigen keuzes kunnen maken... ze zélf kunnen kiezen met de massa mee te lopen of niet.

en dat ze dàn opeens gaan jammeren dat die iphone die ze ieder kwartaal nieuw willen hebben, ook verdomd veel geld kost..
alsof ze denken at iemand anders dat voor hen doet.

Het is allemaal gewoon een persoonlijke en psychologische 'dwang' die mensen uiteindelijk zichzelf wel of niet aandoen..

het is overigens imho geen crisis als mensen merken dat er 'grenzen' aan economische mogelijkeheden of bestedingen liggen... integendeel, ik vind het geziond dat na tijden van tekorten op begrotingen en oplopende schulden, er ook een inzicht komt dat je niet steeds meer schulden kunt laten opbouwen, maar je soms meer moet bezuinigen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:48:37 #182
52357 Lambiekje
pi_120179748
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat is gewoon je eigen keuze ....
Probleem vind ik eerder dat mensen niet doorhebben dat ze zélf hun eigen keuzes kunnen maken... ze zélf kunnen kiezen met de massa mee te lopen of niet.

en dat ze dàn opeens gaan jammeren dat die iphone die ze ieder kwartaal nieuw willen hebben, ook verdomd veel geld kost..
alsof ze denken at iemand anders dat voor hen doet.

Het is allemaal gewoon een persoonlijke en psychologische 'dwang' die mensen uiteindelijk zichzelf wel of niet aandoen..

het is overigens imho geen crisis als mensen merken dat er 'grenzen' aan economische mogelijkeheden of bestedingen liggen... integendeel, ik vind het geziond dat na tijden van tekorten op begrotingen en oplopende schulden, er ook een inzicht komt dat je niet steeds meer schulden kunt laten opbouwen, maar je soms meer moet bezuinigen.
dat klopt .... maar let maar eens op de mensen die geholpen worden in al die tv-progs als dubbeltje op z'n kant e.d. ... altijd hebben de getroffen gezinnen een mega-tv staan enz.

Maar als ik samen met m'n vriendin s'avonds voor 't slapen gaan nog even een wandelinkje maak dan zie ik dat een hoop mensen een ordinaire CRT TV 37 a 42 cm hebben staan.
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:49:30 #183
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120179765
Ik heb sinds augustus 2010 een iPad. Nog steeds dezelfde. Inmiddels wel mijn derde iPhone. Mijn eerste is verzopen en de tweede gestolen. Hopelijk blijft deze nog een paar jaar in leven en van mij.

Ik proef ook wel wat jaloezie in bepaalde comments die alles en iedereen op een hoop gooien.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_120179855
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat klopt .... maar let maar eens op de mensen die geholpen worden in al die tv-progs als dubbeltje op z'n kant e.d. ... altijd hebben de getroffen gezinnen een mega-tv staan enz.
Waarom zou ik mijn mening moeten betalen op basis van een populair televisieprogramma (vermoedelijk van een commerciele tv-zender, ik ken het overigens niet) wat vaak een verwrongen en eenzijdig clichebeeld brengt...

kan best zijn dat die mensen óók er zijn, alhoewel het niks zegt hoe groot die groep is... zelfs dan verandert het niks aan het bestaan van 'eigen verantwoordelijkheid'..

en evenmin eraan dat als mensen die teveel schulden opgebouwd hebben geconfronteerd worden met een 'grens' aan het steeds verder die schuld laten groeien en moeten afbetalen of evt. schuldsanering ingaan... dat dàt afbetalen en moeten bezuinigen geen crisis is... de 'crisis' ligt eerder daarvoor en betreft de tijd dat mensen zonder te denken die schulden opbouwen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:10:01 #185
52357 Lambiekje
pi_120180048
quote:
Toenemende onbalans en risico’s
Nee, het is bij ons nog lang geen USA, India of Bangladesh. Toch kunnen de veranderingen die gaande zijn en ons nog staan te wachten wel eens groter zijn dan velen denken. Feit is dat de vaste lasten in ons land tot grote hoogte gestegen zijn. Wonen, energie, verzekeringen , eigen bijdragen en gemeentelijke belastingen doen tegenwoordig een flinke aanslag op het netto verdiende loon of de uitkering. Ook openbaar vervoer, eten en drinken, laat staan een eigen autootje kosten steeds meer geld.
ja het is inmiddels neemt het bespottelijke vormen aan. En toch moeten allerlei voorzieningen sneuvelen.
quote:
Er zijn vele oorzaken waarom het mis kan gaan. Kleine zelfstandigen die bijna niets meer verkopen of geen opdrachten kunnen vinden, werknemers die werkloos worden, minder uren krijgen, een echtscheiding, kinderen die naar het voortgezet onderwijs gaan, een kapotte koelkast, wasmachine, verwarmingsketel, auto, fiets. Nu, eind 2012, kloppen er tussen de 60 en 100 duizend mensen aan, bij een voedselbank en het aantal aanmeldingen gaat snel omhoog.
bron

pi_120180447
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De kan niet. Het is geen eerlijk kip.
Je weet dat er in die geweldige Biologische kippetjes net zoveel ongezonde rommel zit dan in gewone kip hè? Net zoveel resistente bacteriën door antibiotica en net zoveel salmonella?

En dat maakt het echt niet ongezond hoor. Dat is alleen in jouw hoofd zo.
pi_120180731
De krant van 6 december jongstleden meldt in ieder geval dat de armoede in Nederland inmiddels 1 miljoen mensen treft. Daaronder vallen ook een toenemend aantal ondernemers, wat een slecht voorteken is voor de toch al tanende economie.

Oh, en hoe het toch kan dat fastfood goedkoper is dan zelf koken? Laat het je uitleggen door een professor:
http://ber03.housing.rug.nl/FEBlog/?p=903#

Of doe het zelf:
Aardappelen: http://www.lekker-in-je-vel.nl/voedingswaarde/a.html
Frites: http://www.lekker-in-je-vel.nl/voedingswaarde/f.html

Het ligt er maar aan hoe je meet:
http://www.genoeg.nl/nieu(...)duurder-dan-junkfood

Maar het merendeel van de mensen schijnen toch graag gezond, duurzaam en betaalbaar te willen eten:
http://www.voedingscentru(...)n-duurzaam-eten.aspx

En hoe stimuleren we dat? Zo:
http://www.rug.nl/feb/news/2012/120827blogls
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:02:24 #188
52357 Lambiekje
pi_120182962
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:29 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Je weet dat er in die geweldige Biologische kippetjes net zoveel ongezonde rommel zit dan in gewone kip hè? Net zoveel resistente bacteriën door antibiotica en net zoveel salmonella?

ik eet niet echt kip.
pi_120183057
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:42 schreef Gray het volgende:
De krant van 6 december jongstleden meldt in ieder geval dat de armoede in Nederland inmiddels 1 miljoen mensen treft. Daaronder vallen ook een toenemend aantal ondernemers, wat een slecht voorteken is voor de toch al tanende economie.

Oh, en hoe het toch kan dat fastfood goedkoper is dan zelf koken? Laat het je uitleggen door een professor:
http://ber03.housing.rug.nl/FEBlog/?p=903#

Of doe het zelf:
Aardappelen: http://www.lekker-in-je-vel.nl/voedingswaarde/a.html
Frites: http://www.lekker-in-je-vel.nl/voedingswaarde/f.html

Het ligt er maar aan hoe je meet:
http://www.genoeg.nl/nieu(...)duurder-dan-junkfood

Maar het merendeel van de mensen schijnen toch graag gezond, duurzaam en betaalbaar te willen eten:
http://www.voedingscentru(...)n-duurzaam-eten.aspx

En hoe stimuleren we dat? Zo:
http://www.rug.nl/feb/news/2012/120827blogls
Dat eerste linkje heb ik gelezen en dan zie ik dat ze het heeft over zakken tuinbonen van 2 kg en blauwe bessen en dat die zo duur zijn.
Nu zijn er weken, ja zelfs maanden dat ik geen blauwe bessen of tuinbonen eet en ik durf wel te wedden dat er meer mensen zijn die dat niet wekelijks op het menu hebben staan, dus die vergelijking gaat nogal mank.
Een produkt dat niet echt veel gebruikt wordt is altijd duurder, lijkt me logisch.

Zo, volgende link :)
pi_120189375
Alle linkjes gelezen en nog steeds overtuigd dat gezond eten goedkoper is dan fastfood.
pi_120190938
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:06 schreef Lavenderr het volgende:
Alle linkjes gelezen en nog steeds overtuigd dat gezond eten goedkoper is dan fastfood.
Mallerd.
pi_120192428
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Mallerd.
Wanneer heb jij voor het laatst tuinbonen gegeten? En blauwe bessen. En dan niet in een toetje met bosvruchten maar gewoon ?
:Y)
pi_120192470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst tuinbonen gegeten? En blauwe bessen. En dan niet in een toetje met bosvruchten maar gewoon ?
:Y)
inderdaad, echt gezond eten is enorm duur. Een paprika is bijna net zo duur als een blikje Redbull.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_120192552
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:27 schreef BertV het volgende:

[..]

inderdaad, echt gezond eten is enorm duur. Een paprika is bijna net zo duur als een blikje Redbull.
Terwijl Red Bull vele malen gezonder is :P
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:29:34 #195
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120192557
Een beetje slim met het seizoen mee-eten scheelt al enorm veel.
pi_120192616
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:29 schreef Copycat het volgende:
Een beetje slim met het seizoen mee-eten scheelt al enorm veel.
Maar die paprika's komen toch het hele jaar door uit kassen? Of maak ik nu een stadse-opmerking.

Los daarvan: Je hebt ook van die designer-mini-tomaatjes van 2,99.... gewone tomaten zijn net zo goed. (maar minder lekker)
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:35:19 #197
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120192777
Paprika is volgens mij idd altijd wel redelijk van prijs. Maar peultjes koop je bijvoorbeeld stukken goedkoper in mei dan december.
pi_120192833
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:31 schreef BertV het volgende:

[..]

Maar die paprika's komen toch het hele jaar door uit kassen? Of maak ik nu een stadse-opmerking.

Los daarvan: Je hebt ook van die designer-mini-tomaatjes van 2,99.... gewone tomaten zijn net zo goed. (maar minder lekker)
En daar tussenin heb je de trostomaten, niet veel duurder dan de gewone tomaten, maar heerlijk van smaak.
pi_120195461
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:29 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik denk vooral in z'n maag.

http://www.blikopnieuws.n(...)co_voor_de_mens.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_120198322
quote:
Vooralsnog speculatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')