In 2003 kwam ik een toen nog toegestaan grijs kentekenautootje tegen. Een oud hok, clio diesel, dagwaarde 300 euro met daarop met plakletters 'fuck de recessie'. Ik vond het wel mooi, gewoon een tandje terug en niet zeuren. Het komt wel weer goed.quote:Op zondag 9 december 2012 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
Crisis! wat is dit een leuk topic aan het worden.![]()
Hoe helpen we elkaar met goede tips door de crisis heen
Nee, slecht eten is aan de mensen die slecht eten te wijten. Gemakzucht.quote:Op zondag 9 december 2012 14:14 schreef Gray het volgende:
Toch is slecht eten niet aan één of andere crisis te danken. Mensen zijn ook nu nog steeds dieren, en die reageren op primaire prikkels als vet en suiker. De vraag is daardoor hoog, daarom het aanbod is hoog en dus de prijs laag.
Zou het een regering écht uitmaken hoe gezond hun burgers zijn, dan oefende ze druk uit op de prijzen, zouden sigaretten verboden zijn, evenals alcohol, zouden we niet in auto's rijden, en zouden auto's niet op fossiele brandstof draaien.
Maar come on, wie gelooft dat nou nog?
Tja, als je uitgangspunt is dat het niet uitgebalanceerd hoeft te zijn, maar het je puur gaat om dat je 'vol' wilt zitten, dan kun je voor 70 cent aan aardappelen koken en ben je ook klaar.quote:Op zondag 9 december 2012 14:02 schreef Gray het volgende:
[..]
2,50 is nog duur.
2,79 voor een heerlijke lasagna bolognese bij de Aldi. 1000 gram maar liefst!
2,79 voor heerlijk gekruide kipkluifjes, 750 gram.
2,79 voor een maaltijd salade.
Ga zo maar door.
Nou dat.quote:Op zondag 9 december 2012 14:18 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tja, als je uitgangspunt is dat het niet uitgebalanceerd hoeft te zijn, maar het je puur gaat om dat je 'vol' wilt zitten, dan kun je voor 70 cent aan aardappelen koken en ben je ook klaar.
Broccoliroosjes bij AH (zelfs al kookklaar gemaakt!!): ¤ 2,20 de kilo. Maak de kipkluifjes van Gray erbij en je kunt met 4 man eten voor ¤ 4,99....quote:
dat doen ze ook. Alleen koken ze die aardappelen in oliequote:Op zondag 9 december 2012 14:18 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tja, als je uitgangspunt is dat het niet uitgebalanceerd hoeft te zijn, maar het je puur gaat om dat je 'vol' wilt zitten, dan kun je voor 70 cent aan aardappelen koken en ben je ook klaar.
Gelet op de prijs die Gray noemt, lijkt me dat wel.quote:Op zondag 9 december 2012 14:24 schreef Copycat het volgende:
Die kipkluifjes worden toch niet van plofkippen gemaakt, hè?
Arme kippen.quote:Op zondag 9 december 2012 14:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
Gelet op de prijs die Gray noemt, lijkt me dat wel.
Slecht eten is goedkoper én speelt meer in op de primaire energievoorziening. Gemakszucht komt pas kijken wanneer je kiest je eten te halen, in plaats van zelf te koken, maar dat kan zowel gezond als ongezond zijn.quote:Op zondag 9 december 2012 14:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, slecht eten is aan de mensen die slecht eten te wijten. Gemakzucht.
De hoeveelheid calorieën per gram is minder in aardappelen dan bijvoorbeeld in friet. Ja, ook wanneer ze allebei rauw zijn. Ga je op basis daarvan prijzen vergelijken dan kom je bedrogen uit als 'gezond-kan-ook-goedkoop'-eter.quote:Op zondag 9 december 2012 14:18 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Vind ik ook. Tandje terug is niet eens zo erg. Leren we van.quote:Op zondag 9 december 2012 14:14 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
In 2003 kwam ik een toen nog toegestaan grijs kentekenautootje tegen. Een oud hok, clio diesel, dagwaarde 300 euro met daarop met plakletters 'fuck de recessie'. Ik vond het wel mooi, gewoon een tandje terug en niet zeuren. Het komt wel weer goed.
Neeeee, het is niet goedkoper. Damn, zit ik voor jan doedel een lijstje te maken waaruit blijkt dat je voor nog geen 5 euro de man gezond en lekker kan eten.quote:Op zondag 9 december 2012 14:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Slecht eten is goedkoper én speelt meer in op de primaire energievoorziening. Gemakszucht komt pas kijken wanneer je kiest je eten te halen, in plaats van zelf te koken, maar dat kan zowel gezond als ongezond zijn.
[..]
De hoeveelheid calorieën per gram is minder in aardappelen dan bijvoorbeeld in friet. Ja, ook wanneer ze allebei rauw zijn. Ga je op basis daarvan prijzen vergelijken dan kom je bedrogen uit als 'gezond-kan-ook-goedkoop'-eter.
Waarom zit je nog steeds de snackbar en de supermarkt te vergelijkeeeeen?quote:Op zondag 9 december 2012 14:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Neeeee, het is niet goedkoper. Damn, zit ik voor jan doedel een lijstje te maken waaruit blijkt dat je voor nog geen 5 euro de man gezond en lekker kan eten.
Hoeveel troep koop je voor 5 euro in de snackbar?
Daar hadden we het toch over in het begin van de discussie? Mensen die zich volproppen met fastfood omdat dat goedkoper zou zijn?quote:Op zondag 9 december 2012 14:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Waarom zit je nog steeds de snackbar en de supermarkt te vergelijkeeeen?
Is het ook.quote:Op zondag 9 december 2012 14:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar hadden we het toch over in het begin van de discussie? Mensen die zich volproppen met fastfood omdat dat goedkoper zou zijn?
Nee is het niet.quote:Op zondag 9 december 2012 14:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Is het ook.
Behalve als je niet weet hoe te vergelijken.
Knorrende maag daarentegen..quote:Op zondag 9 december 2012 14:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Onderbuik is geen goede bron in een discussie over eten.
Dat klopt. Maar als je minder te besteden hebt ga je toch kijken waar je het eerst op kunt besparen en dan kom je toch snel -ook-bij voeding uit.quote:Op zondag 9 december 2012 14:59 schreef Dance99Vv het volgende:
De crisis zit em niet alleen in het eten
Deze week had de AH een aanbieding 500gram koffie (perla/huismerk ) voor 2,49 per pak (normaal rond de 4,25) .quote:Op zondag 9 december 2012 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
Crisis! wat is dit een leuk topic aan het worden.![]()
Hoe helpen we elkaar met goede tips door de crisis heen
Mijn ouders zeiden altijd dat ik nooit moest bezuinigen op eten.quote:Op zondag 9 december 2012 15:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als je minder te besteden hebt ga je toch kijken waar je het eerst op kunt besparen en dan kom je toch snel -ook-bij voeding uit.
Wat iemand eerder al zei: peulvruchten, groente en rijst. Kom je een heel eind mee en is übergezond.
Klopt. Bezuinigen kun je op heel veel manieren. Stoppen met roken, de auto de deur uit of iig vaker de fiets pakken, wat abonnementen opzeggen en vaker naar de bieb ... Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 december 2012 14:59 schreef Dance99Vv het volgende:
De crisis zit em niet alleen in het eten
Op bruine bonen, capucijners en andere soorten erwten.quote:Op zondag 9 december 2012 15:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Mijn ouders zeiden altijd dat ik nooit moest bezuinigen op eten.![]()
Wel es gedaan in 'n noodmaand.![]()
Met peulvruchten doel je op noten ed, toch?
Met een glas heerlijk helder kraanwater heb je dan 'n heerlijke maaltijd.
Altijd Formil-wasmiddel van de Lidl. Als beste getest, spotgoedkoop en met een grote fles doe je tijden.quote:Op zondag 9 december 2012 15:06 schreef Dance99Vv het volgende:
Dit dus en hetzelfde geld voor bv wasmiddel. Koop het pas als het in de aan bieding is en dan wel een echte aanbieding waar je euro's mee uitspaart. Koop op zo'n moment groot in,Vaak duurt het maanden voor je weer zo'n aanbieding tegenkomt.
Lekker eten hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Een beetje inventiviteit heb je nodig.quote:Op zondag 9 december 2012 15:07 schreef Dance99Vv het volgende:
Kom op he , ik wil wel gewoon lekker blijven eten en drinken. Zo belangrijk voor mij, maar heb niet een inkomen om gek te doen
Die gebruik ik ook. Waren laatst in de aanbieding, 2 voor 5 euro. Voorraadje ingeslagen.quote:Op zondag 9 december 2012 15:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Altijd Formil-wasmiddel van de Lidl. Als beste getest, spotgoedkoop en met een grote fles doe je tijden.
Oh, dat reken ik ook onder groenten.quote:Op zondag 9 december 2012 15:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op bruine bonen, capucijners en andere soorten erwten.
Ik bij de Hema, die is volgens mij nóg goedkoper. 2 euro voor anderhalve liter.quote:Op zondag 9 december 2012 15:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Altijd Formil-wasmiddel van de Lidl. Als beste getest, spotgoedkoop en met een grote fles doe je tijden.
En kokosolie is weer duurder dan frituurvet.quote:Op zondag 9 december 2012 14:44 schreef Copycat het volgende:
Frituurvet is anders stukken duurder dan water ...
Murrays is ook niet goedkoop.quote:Op zondag 9 december 2012 15:28 schreef Resonancer het volgende:
[..]
En kokosolie is weer duurder dan frituurvet.
Die vreten wel stroom, ik kijk op deze:quote:Op zondag 9 december 2012 15:15 schreef Copycat het volgende:
Zo. En nu ga ik op mijn stokoude televisie, compleet met dikke kont (de tv, niet ik) een DVD-tje kijken.
When you walk through the garden, you gotta watch your back
Well, I beg your pardon, walk the straight and narrow track
When you walk with Jesus, he’s gonna save your soul
You got to keep the Devil, well you gotta keep him down in the hole
Een paar episodes van The Wire, dus. Officieel gekocht, dat dan weer wel.
En juist vanwege dat het crisis is kijk ik al een jaar naar een 50"flatscreen plasma tvquote:Op zondag 9 december 2012 15:15 schreef Copycat het volgende:
Zo. En nu ga ik op mijn stokoude televisie, compleet met dikke kont (de tv, niet ik) een DVD-tje kijken.
Aub geen onzinnige filmpjes posten, hier worden recepten uitgewisseld. Filmpjes is het Occupy topic voor.quote:
Ik verbaas me er n btje over dat mensen denken dat ze gezond eten als ze aardappels en varkensvlees eten. Gifpiepers en groeihormen, maar goed ik loop te mierenneuken, want er zit wel verschil tussen iedere dag naar de snackbar of zelf koken. (dat is wat meer in de context van dit topic) Feit is wel dat mijn gezin niet zo gezond kan eten als ik zou willen doordat biologische zaken duur zijn en er andere zaken voor gelaten zouden moeten worden. (maar goed dat zijn keuzes) Voor mensen op het bestaansminimum geldt dat niet , die hebben er simpelweg helemaal geen geld meer voor en zijn al blij als ze iets te eten hebben.quote:Op zondag 9 december 2012 15:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Murrays is ook niet goedkoop.
Tip om te bezuinigen: gebruik je afval-olie om je tuin te bemesten.
maar in spanje is het ook crisis, en in griekenland ,portugal ,italie ,frankrijk enzquote:Op zondag 9 december 2012 15:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Aub geen onzinnige filmpjes posten, hier worden recepten uitgewisseld. Filmpjes is het Occupy topic voor.
Sorry, zal het niet meer doenquote:Op zondag 9 december 2012 15:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Aub geen onzinnige filmpjes posten, hier worden recepten uitgewisseld. Filmpjes is het Occupy topic voor.
yo als ik een paar kippen houd ,mag ik alleen de eitjes opeten ,niet de kippen (vanwege thuisslachtverbod) dus ben wel aangewezen op plofkippen uit de superquote:Op zondag 9 december 2012 15:42 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik verbaas me er n btje over dat mensen denken dat ze gezond eten als ze aardappels en varkensvlees eten. Gifpiepers en groeihormen, maar goed ik loop te mierenneuken, want er zit wel verschil tussen iedere dag naar de snackbar of zelf koken. (dat is wat meer in de context van dit topic) Feit is wel dat mijn gezin niet zo gezond kan eten als ik zou willen doordat biologische zaken duur zijn en er andere zaken voor gelaten zouden moeten worden. (maar goed dat zijn keuzes) Voor mensen op het bestaansminimum geldt dat niet , die hebben er simpelweg helemaal geen geld meer voor en zijn al blij als ze iets te eten hebben.
Groeihormonen, stresshormonen, signaalmoleculen voor pijn en alle eiwitten die via die kunstmatige hel tot expressie worden gebracht.quote:Op zondag 9 december 2012 15:42 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik verbaas me er n btje over dat mensen denken dat ze gezond eten als ze aardappels en varkensvlees eten. Gifpiepers en groeihormen, maar goed ik loop te mierenneuken, want er zit wel verschil tussen iedere dag naar de snackbar of zelf koken. (dat is wat meer in de context van dit topic) Feit is wel dat mijn gezin niet zo gezond kan eten als ik zou willen doordat biologische zaken duur zijn en er andere zaken voor gelaten zouden moeten worden. (maar goed dat zijn keuzes) Voor mensen op het bestaansminimum geldt dat niet , die hebben er simpelweg helemaal geen geld meer voor en zijn al blij als ze iets te eten hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |