abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119200215
En weer verder met deel 4! In het nieuwe regeerakkoord van VVD en PvdA staat vermeld dat men de vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wil laten vervallen. Spuw hier uw gal. :P
pi_119200238
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:19 schreef Anne het volgende:
Spuw hier uw gal. :P
:r
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_119200309
Ik pleit voor vrijstelling om alle Mercedessen uit de jaren 80 met importkenteken in de fik te mogen steken of gewoon van de weg af te drukken etc. :D
pi_119200617
Ach ik vind het beste mooie auto's, die W124's en W126's.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119200633
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.

Verder vind ik het een goeie regeling want als je een oldtimer hebt om er dagelijks mee te rijden ben je ook niet echt een liefhebber te noemen want dan ben je er veel zuiniger op. En zo is het wel dat elke auto die mee vervuilt ook mee betaald.
Ik wil nog best een stapje verder gaan dat je gaat betalen naar de hoeveelheid CO2 die je per km uitstoot. Want nu is het zo dat een klein autootje met energielabel C zuiniger is en minder uitstoot dan een mercedes S met energielabel A omdat de labels per klasse zijn.
In het nieuwe geval betaald de mercedes gewoon veel meer dan dat kleine autootje wat ook wel zo eerlijk is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119200779
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.

Verder vind ik het een goeie regeling want als je een oldtimer hebt om er dagelijks mee te rijden ben je ook niet echt een liefhebber te noemen want dan ben je er veel zuiniger op. En zo is het wel dat elke auto die mee vervuilt ook mee betaald.
Ik wil nog best een stapje verder gaan dat je gaat betalen naar de hoeveelheid CO2 die je per km uitstoot. Want nu is het zo dat een klein autootje met energielabel C zuiniger is en minder uitstoot dan een mercedes S met energielabel A omdat de labels per klasse zijn.
In het nieuwe geval betaald de mercedes gewoon veel meer dan dat kleine autootje wat ook wel zo eerlijk is.
DAT zou mooi zijn...

Eerlijk ook.
Sneu voor die trieste kampsjaken die een 86-er Benz gekocht hebben met 2KG fijnstof per km! :P
Net goed! Ranzige stinkbakken!
pi_119200813
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.
alleen mag hij dan de overige dagen niet op de openbare weg staan: een groot probleem voor veel mensen zonder garage/oprit
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_119200829
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

alleen mag hij dan de overige dagen niet op de openbare weg staan: een groot probleem voor veel mensen zonder garage/oprit
je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119200845
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Deetch het volgende:

[..]

je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
Niet iedereen heeft een garage he vriend ;)
pi_119200864
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Deetch het volgende:

[..]

je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
ook een oldtimer die op straat staat is in tiptop shape te houden door goed (preventief!) onderhoud
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_119200945
Mooi opbokken met die lelijke, gevaarlijke, oude, zwarte rook spuitende ondingen
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 14 november 2012 @ 14:44:52 #12
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119200996
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Deetch het volgende:

[..]

je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
betaal jij de stalling voor al mijn auto's?
  woensdag 14 november 2012 @ 14:47:21 #13
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119201059
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:43 schreef sinepedraap het volgende:
Mooi opbokken met die lelijke, gevaarlijke, oude, zwarte rook spuitende ondingen
zie dat menig nieuwere auto veel vaker doen
pi_119201112
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:47 schreef T42 het volgende:

[..]

zie dat menig nieuwere auto veel vaker doen
Ik altijd die oude auto's. Die stinken soms zo erg dat je moet hoesten en snel op de knop van je circulatie drukt
Mijn nieuwe ondertitel
pi_119201117
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Deetch het volgende:

[..]

je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
Ohjee, mijn auto's staan op de oprit. Ben ik nu geen liefhebber volgens jou?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 14 november 2012 @ 14:51:23 #16
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119201200
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.

Verder vind ik het een goeie regeling want als je een oldtimer hebt om er dagelijks mee te rijden ben je ook niet echt een liefhebber te noemen want dan ben je er veel zuiniger op.

mijn auto's staan vaak gewoon in weer en wind
maar als iemand er aan zit wat mij niet aan staat heb je een groot probleem
mijn auto's zijn me heilig.
als ik een vandalist of pyromaan zou tegen komen die met mijn auto bezig is ga ik wel paar maandjes zitten... ;)
  woensdag 14 november 2012 @ 14:52:25 #17
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119201227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik altijd die oude auto's. Die stinken soms zo erg dat je moet hoesten en snel op de knop van je circulatie drukt
zow luxe ik heb niet eens een kachel...

maar ik zie dat vooral van die dikke lease bakken die enorm rokken op de linkerbaan.
oude benzen kom ik alleen in de stad tegen.
pi_119201291
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:52 schreef T42 het volgende:

[..]

zow luxe ik heb niet eens een kachel...

maar ik zie dat vooral van die dikke lease bakken die enorm rokken op de linkerbaan.
oude benzen kom ik alleen in de stad tegen.
Zit dat er niet standaard in dan?

Geen idee op de snelweg ruik ik het niet en meestal ja bij stoplichten en zo achter zo'n oude bak in de stad of bij het stoplicht geen idee of het benzine of diesel is zo erg stinkt het
Mijn nieuwe ondertitel
pi_119201321
Oude benzine-auto's ruiken toch heerlijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119201360
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Oude benzine-auto's ruiken toch heerlijk.
Ik hou van botengeur

De geur van benzine op het water op een warme dag in je zwembroek met een hengel erbij shit gelijk een stijve nu
Mijn nieuwe ondertitel
pi_119201396
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.

Verder vind ik het een goeie regeling want als je een oldtimer hebt om er dagelijks mee te rijden ben je ook niet echt een liefhebber te noemen want dan ben je er veel zuiniger op. En zo is het wel dat elke auto die mee vervuilt ook mee betaald.
Ik wil nog best een stapje verder gaan dat je gaat betalen naar de hoeveelheid CO2 die je per km uitstoot. Want nu is het zo dat een klein autootje met energielabel C zuiniger is en minder uitstoot dan een mercedes S met energielabel A omdat de labels per klasse zijn.
In het nieuwe geval betaald de mercedes gewoon veel meer dan dat kleine autootje wat ook wel zo eerlijk is.
De OP is niet echt up to date nee B-). Persbericht vanuit KNAC:
quote:
Het ziet er naar uit dat er toch een speciale regeling komt voor oldtimers van dertig jaar en ouder: staatssecretaris Financiën Frans Weekers werkt aan een regeling om voor klassiekers een 30- of 60-dagen kaart in te voeren. Zo blijft de MRB-vrijstelling voor echte klassiekers toch in stand.
In de afgelopen weken is volop actie gevoerd om de voorgenomen afschaffing van de MRB-vrijstelling voor klassiekers van tafel te krijgen.

De KNAC begon een digitale petitie ter ondersteuning, die inmiddels al circa 60.000 keer is ondertekend. Dat betekende een grote steun in de rug voor de belangenorganisaties als Bovag, ANWB, FEHAC en KNAC die gezamenlijk overleg voerden met het ministerie.

De KNAC heeft steeds het standpunt verdedigt dat echte liefhebbers slechts zeer selectief gebruik maken van hun klassiekers. Die zouden onevenredig zwaar getroffen worden als de MRB-vrijstelling zou verdwijnen. Daarmee zou het behoud van het rijdend erfgoed, dat een verrijking is voor de samenleving, gevaar lopen.

Achter de schermen is de afgelopen week intensief gesproken met het ministerie van Financiën. Daarbij is duidelijk geworden dat de ambtelijke staf en staatssecretaris Weekers in beginsel de definitie van Fia en FIVA van het begrip klassieker als uitgangspunt willen nemen. Volgens die definitie, die ook in andere Europese landen wordt gehanteerd, zijn klassiekers ten minste dertig jaar oud. De Nederlandse regelgeving voorziet daar inmiddels ook in.

De gesprekken tussen het ministerie van Financiën en de belangenorganisaties worden voortgezet, Directeur Peter Staal van de KNAC zegt daarom dat de petitie nog steeds getekend kan worden. “Het lijkt de goede kant op te gaan, maar wij willen de druk maximaal blijven opvoeren.”
pi_119201508
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ohjee, mijn auto's staan op de oprit. Ben ik nu geen liefhebber volgens jou?
misschien wel een liefhebber maar je zorgt dan niet echt goed voor je auto. Jammer.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119203803
Ik heb nooit begrepen waarom je voor de meest vervuilende hokken die er rondrijden GEEN belasting hoeft te betalen, gewoon per direct afschaffen

Als je dan vind dat liefhebbers die maar 30 of 60 dagen per jaar rijden geen belasting hoeven te betalen voer dat dan ook meteen voor alle auto's in, ik haal de 60 dagen ook niet met mijn XKR maar omdat ie nieuwer is mag ik er wel 300 euro per kwartaal voor neertellen?

En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  woensdag 14 november 2012 @ 16:19:15 #24
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119204174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik altijd die oude auto's. Die stinken soms zo erg dat je moet hoesten en snel op de knop van je circulatie drukt
Ik vind de lucht van de oudere auto's juist wel wat hebben.
  woensdag 14 november 2012 @ 16:20:23 #25
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119204208
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom je voor de meest vervuilende hokken die er rondrijden GEEN belasting hoeft te betalen, gewoon per direct afschaffen

Als je dan vind dat liefhebbers die maar 30 of 60 dagen per jaar rijden geen belasting hoeven te betalen voer dat dan ook meteen voor alle auto's in, ik haal de 60 dagen ook niet met mijn XKR maar omdat ie nieuwer is mag ik er wel 300 euro per kwartaal voor neertellen?

En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
Omdat wegenbelasting officieel niet is bedacht voor de vervuiling, maar voor de onderhoud & aanleg van de wegen.

Daarom was het eerst allemaal per gewicht, hoe zwaarder het is hoe meer het asfalt er van slijt.
Daarom betaalde ik met de auto 135 per kwartaal, en met de motor 100 euro per jaar.
pi_119207674
De Knac is trouwens tegen invoering van een 60-dagenkaart: http://www.telegraaf.nl/a(...)toch_gespaard__.html
pi_119207940
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:01 schreef Deetch het volgende:

[..]

misschien wel een liefhebber maar je zorgt dan niet echt goed voor je auto. Jammer.
Bullshit :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119208249
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:01 schreef Deetch het volgende:

[..]

misschien wel een liefhebber maar je zorgt dan niet echt goed voor je auto. Jammer.
:') ja dag. En moet zeker ook elke avond m'n auto een kusje geven???
Facts don't care about your feelings
pi_119208372
Dat jullie er überhaupt op in gaan.
pi_119208440
Ja eigenlijk zonde van de moeite.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119209635
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:11 schreef Bart-Willem het volgende:
De Knac is trouwens tegen invoering van een 60-dagenkaart: http://www.telegraaf.nl/a(...)toch_gespaard__.html
goed nieuws *O*
pi_119214389
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef LordLynx het volgende:

En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
Auto's zijn niet gevaarlijk, hooguit de bereiders. APK is er om de garages aan het werk te houden.

quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Altijd spijtig dat mensen auto's uit de jaren '80 niet zo zien als oldtimers (en nee, ik ben ook geen groot fan van Golfjes 2 diesel maar toch).
Ben ook gek op jaren 80 wagen. Golf/Jetta BMW e30/32/34 MB W124 (Coupe vooral), peugeot 205. Dat strakke zakelijke, ten opzichte van de jaren 70 toen een auto nog veel chroom moest hebben.

Zo zag ik vandaag ook een Citroen CX, op diesel. Prachtwagens normalieter, maar deze moest toevallig op de plek waar ik rustig een broodje zat te eten, zijn banden oppompen. Schijnbaar lukt dit niet met de motor uit.

Kijk op dat moment is het ook gewoon een lelijke stinkdiesel.
.
pi_119214995
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:51 schreef Fer het volgende:

[..]
APK is er om de garages aan het werk te houden.

Wat een onzin. Juist de tokkies met een import bak uit 1986 doen niks aan hun auto. Alles moet zo voordelig mogelijk. Geen belasting, bij voorkeur een diesel want dat is goedkoper. En als het even kan een set gebruikte banden met 3mm profiel voor 50 euro monteren. APK om de twee jaar voor een "oldtimer" mogen ze van mij per direct afschaffen. :|W
pi_119215123
Er is een berekening op losgelaten.

slechts 4% van de ongevallen had een technische oorzaak. Hiervan was slechts een deel te voorkomen door de APK. Conclusie was dat APK niks toevoegt aan de verkeersveiligheid.

Trouwens de meeste import-benzen zijn perfect onderhouden door onze oosterburen, denk dat zodra er onderhoud aan komt ze massaal "achtergelaten" worden tijdens de jaarlijkse vakantie naar het vaderland.
.
  woensdag 14 november 2012 @ 21:09:09 #35
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119215294
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:05 schreef Fer het volgende:
Er is een berekening op losgelaten.

slechts 4% van de ongevallen had een technische oorzaak. Hiervan was slechts een deel te voorkomen door de APK. Conclusie was dat APK niks toevoegt aan de verkeersveiligheid.

Trouwens de meeste import-benzen zijn perfect onderhouden door onze oosterburen, denk dat zodra er onderhoud aan komt ze massaal "achtergelaten" worden tijdens de jaarlijkse vakantie naar het vaderland.
dat komt/kwam omdat de duitse regeling zo slecht is voor oudjes, dus dumpen ze die hier
pi_119219245
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:05 schreef Fer het volgende:
Er is een berekening op losgelaten.

slechts 4% van de ongevallen had een technische oorzaak. Hiervan was slechts een deel te voorkomen door de APK. Conclusie was dat APK niks toevoegt aan de verkeersveiligheid.

Trouwens de meeste import-benzen zijn perfect onderhouden door onze oosterburen, denk dat zodra er onderhoud aan komt ze massaal "achtergelaten" worden tijdens de jaarlijkse vakantie naar het vaderland.
Je kunt die APK beter afschaffen en de auto door de politie na laten lopen tegelijk met bijvoorbeeld alcoholcontroles. Kassa.
pi_119219718
quote:
6s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je kunt die APK beter afschaffen en de auto door de politie na laten lopen tegelijk met bijvoorbeeld alcoholcontroles. Kassa.
Jazeker, ik zie de politie al met een brug je fuseekogels checken.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119220210
apk moet zeker blijven voor oldtimers.

hoe rot sommige auto's zijn na een jaar APK al, ik moet er niet aan denken dat die ouwe roestbakken met rotte draagarmen ofzo de weg op gaan.
  woensdag 14 november 2012 @ 23:56:33 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224120
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:54 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Zit dat er niet standaard in dan?

Geen idee op de snelweg ruik ik het niet en meestal ja bij stoplichten en zo achter zo'n oude bak in de stad of bij het stoplicht geen idee of het benzine of diesel is zo erg stinkt het
als je al niet kan zien of ruiken wat is waarom klaag je dan? kan netzogoed dan een benz uit 1996 zijn...
  woensdag 14 november 2012 @ 23:57:23 #40
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224159
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:01 schreef Deetch het volgende:

[..]

misschien wel een liefhebber maar je zorgt dan niet echt goed voor je auto. Jammer.
:') :') :')
betaal jij zijn stalling effe toch dan ben jij de goede zorg
  donderdag 15 november 2012 @ 00:00:08 #41
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224260
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom je voor de meest vervuilende hokken die er rondrijden GEEN belasting hoeft te betalen, gewoon per direct afschaffen

Als je dan vind dat liefhebbers die maar 30 of 60 dagen per jaar rijden geen belasting hoeven te betalen voer dat dan ook meteen voor alle auto's in, ik haal de 60 dagen ook niet met mijn XKR maar omdat ie nieuwer is mag ik er wel 300 euro per kwartaal voor neertellen?

En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
je weet dat er vroeger helemaal geen apk was?
je weet dat er op een oudje minder zit voor de apk.
mijn kever is weer 2 jaar goedgekeurd geen 1 advies punt en steekproef
sta ik naast een alfa uit 1998 waar 30 dingen afgekeurd werden :')
  donderdag 15 november 2012 @ 00:01:59 #42
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom je voor de meest vervuilende hokken die er rondrijden GEEN belasting hoeft te betalen, gewoon per direct afschaffen

Als je dan vind dat liefhebbers die maar 30 of 60 dagen per jaar rijden geen belasting hoeven te betalen voer dat dan ook meteen voor alle auto's in, ik haal de 60 dagen ook niet met mijn XKR maar omdat ie nieuwer is mag ik er wel 300 euro per kwartaal voor neertellen?

En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
dat bestaat al... heet schorsing
  donderdag 15 november 2012 @ 00:03:43 #43
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224392
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:02 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Juist de tokkies met een import bak uit 1986 doen niks aan hun auto. Alles moet zo voordelig mogelijk. Geen belasting, bij voorkeur een diesel want dat is goedkoper. En als het even kan een set gebruikte banden met 3mm profiel voor 50 euro monteren. APK om de twee jaar voor een "oldtimer" mogen ze van mij per direct afschaffen. :|W
die hebben geen apk van 2 jaar wel ff je fact goed hebben...
30 jaar is 2jaar apk
pi_119224429
Inderdaad!! en alles wat er niet op zit kan ook niet afgekeurd worden. APK is niets voor mijn bmw'tje, moet alleen m'n accu ff vastzetten.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 15 november 2012 @ 00:05:12 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:09 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat komt/kwam omdat de duitse regeling zo slecht is voor oudjes, dus dumpen ze die hier
komt dat ze hier veel centjes opleveren
  donderdag 15 november 2012 @ 00:06:34 #46
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224492
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:31 schreef -niemand- het volgende:
apk moet zeker blijven voor oldtimers.

hoe rot sommige auto's zijn na een jaar APK al, ik moet er niet aan denken dat die ouwe roestbakken met rotte draagarmen ofzo de weg op gaan.
apk is niet nodig voor auto's van voor 1959 en 2jaar voor auto's vanaf 30 jaar.
maar zulke auto's zijn vaak getaxeerd en goed verzekert
  donderdag 15 november 2012 @ 00:07:35 #47
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224532
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad!! en alles wat er niet op zit kan ook niet afgekeurd worden. APK is niets voor mijn bmw'tje, moet alleen m'n accu ff vastzetten.
das niet eens nodig was ik ook vergeten hebben ze niet eens gezien bij steekproef ;) net als de ilegale blauwe platen en wimpers die eigelijk niet mogen
pi_119224957
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:06 schreef T42 het volgende:

[..]

apk is niet nodig voor auto's van voor 1959 en 2jaar voor auto's vanaf 30 jaar.
maar zulke auto's zijn vaak getaxeerd en goed verzekert
En goed onderhouden en nog van kwaliteitstaal, die nieuwe zooi komt met roest de dealer uit rollen :')
pi_119224975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:07 schreef T42 het volgende:

[..]

wimpers die eigelijk niet mogen
mogen die niet?
  donderdag 15 november 2012 @ 00:27:17 #50
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119225068
quote:
11s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

mogen die niet?
gevaarlijk voor voetgangers ;)
pi_119225092
oh de uitstekende delen, natuurlijk _O-
  donderdag 15 november 2012 @ 16:40:00 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119243229
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:00 schreef T42 het volgende:
...
sta ik naast een alfa uit 1998 waar 30 dingen afgekeurd werden :')
Dat worden toch nooit meer klassiekers; kan zo in de kliko. :W
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119247630
yeehaa, mijn c kadettje kwam vandaag door de keuring... incl steekproef en zonder afkeur punten. zelfs geen plekje roest terwijl hij al 4 jaar buiten staat te verpieteren.
tectyl _O_
pi_119248861
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat worden toch nooit meer klassiekers; kan zo in de kliko. :W
Over 20 jaar wordt er gevochten om een nette 156 v6 :Y
  donderdag 15 november 2012 @ 20:21:59 #55
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119251748
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:21 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Over 20 jaar wordt er gevochten om een nette 75 3.0 :Y
Of een GTA misschien ?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119258050
Deze zag ik toevallig vandaag op http://www.waarmaarraar.n(...)_de_weg_gehaald.html

quote:
Groen uitgeslagen blik op wielen van de weg gehaald
Twee agenten zagen zondag 11 november rond 10.00 uur een heel oude personenwagen met aanhangwagen rijden. Bij navraag bleek het kenteken geschorst, wat betekent dat het kenteken niet meer geldig is en er in de auto niet meer gereden mag worden. Daarop hielden de agenten de 57-jarige bestuurder uit Rijen aan op de Julianalaan in Breda. De auto bleek niet gekeurd en onverzekerd te zijn. Bovendien was de oude wagen zo groen van de aanslag dat het leek of deze heel lang stil had gestaan. Bij het onderzoeken van de wagen bleek deze op een door de bestuurder zelf geïnstalleerde LPG tank te rijden. Bij het starten van het gevaarte vonkte de accu gevolgd door een sissend geluid in de rubberen slangen. Toen de man tijdens dit onderzoek een sigaret opstak is hem dringend verzocht deze uit te maken en is de auto in beslag genomen om deze uit het verkeer te onttrekken. De wagen is afgevoerd om vernietigd te worden. De bestuurder kreeg een aantal boetes waarna hij te voet vertrok naar het station.
Da's ook een manier toch? >:)
Dit is een Signature....
pi_119261914
Weet iemand waar je auto;s goedkoop kan opslaan voor meerdere jaren. Voor modellen waarvan je denkt dat het ooit een klassieker wordt. Zo denk ik aan dat gedrocht van een 2005 Seat Toledo.
.
pi_119269307
Fiat Multipla?
pi_119270064
Kunnen we langzaamaan weer terug naar het onderwerp oldtimer regeling B-) ?
Als er even niets nieuws meer over te melden valt, hoeft er niet per se gereageerd te worden.
pi_119274006
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:08 schreef Fer het volgende:
Weet iemand waar je auto;s goedkoop kan opslaan voor meerdere jaren. Voor modellen waarvan je denkt dat het ooit een klassieker wordt. Zo denk ik aan dat gedrocht van een 2005 Seat Toledo.
De Sahara
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_119274450
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:33 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

De Sahara
krijg je ze mooi gezandstraald terug en kan je meteen een nieuwe laklaag erop laten spuiten ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_119286044
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:34 schreef Anne het volgende:
Kunnen we langzaamaan weer terug naar het onderwerp oldtimer regeling B-) ?
Als er even niets nieuws meer over te melden valt, hoeft er niet per se gereageerd te worden.
Ok stel dat er een regeling komt zonder digitale knipkaart. Hoe moet die er dan eruit zien? Hoofdoorzaak is de import van jaren 80 Mercedessen op diesel.

Leeftijd omhoog naar 40 jaar lijkt me niets, Auto's uit de jaren 80 zijn ook klassiekers en zeker op benzine zuipen ze zoveel dat het als daily de moeite niet loont.

Mercedessen uitsluiten van de regeling >:) >:) >:)

Vrijstelling alleen voor orgineel NL auto's? Er zijn zat modellen die amper in Nederland geleverd zijn en een auto die in 2001 geimporteerd is, maar oorspronkelijk uit 1985 komt is dan zoveel minder Nederlands?

Diesels en LPG uitsluiten, alleen vrijstelling voor benzineauto's. Het nut van LPG in een klassieker lijkt me weinig met het behouden van de auto/motor te maken, die kan dus rustig afgeschaft worden. Diesel is lastiger, sommige modellen zijn nou eenmaal niet in benzine te krijgen of "horen" een diesel te zijn. De eerste populaire personenwagens op diesel zou je ook klassiekers kunnen noemen.

En dan kun je stellen dat LPG schoner is dan een oude diesel.

P
.
pi_119286554
Uit milieu-oogpunt zou je LPG juist moeten stimuleren,
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119286641
Om even een misverstand uit de wereld te helpen: men denkt dat LPG altijd schoner is, maar dat is niet zo. Het gros van de oldtimers op LPG hebben een ongeregelde verdamper erop zitten en die stoten gewoon net zoveel schadelijke stoffen uit als op benzine (lees: LPG is dan niet schoner). Pas als je een lambda-geregelde LPG-installatie erin zet zal het veel schoner zijn. Maar dat is voor de meeste gasrijders (cq knakenrijders) te duur, terwijl het maar iets van 200-250 Euro duurder is ten opzichte van een standaard installatie. :')

Ik zou wel voorstander zijn voor een brandstoftoeslag voor LPG en diesel. De echte oldtimer-liefhebber die weinig rijdt zal er dan nog steeds ietsjes op achteruit gaan (benzine is immers duurder dan LPG of diesel) maar het dagelijkse of regelmatige gebruik wordt ermee zwaar ontmoedigd. Het optrekken van de leeftijdsgrens zal niet helpen: dan stel je het diesel-veelrijdersprobleem gewoon een paar jaar uit.
pi_119288861
mensen die op LPG rijden zijn echt geen liefhebbers :')

dat brengt alleen maar schade aan aan je motorblok.

tenzij je auto 1 op 4 rijdt, dan kan ik het begrijpen.
pi_119296512
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 20:18 schreef -niemand- het volgende:
mensen die op LPG rijden zijn echt geen liefhebbers :')

dat brengt alleen maar schade aan aan je motorblok.

tenzij je auto 1 op 4 rijdt, dan kan ik het begrijpen.
Schade? Wat dan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119296651
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Schade? Wat dan?
kleppen, klepzittingen en dergelijke.

als je geen geharde klepzittingen hebt krijg je geheid schade.
dan worden je klepzittingen verder in de kop geslagen of de klep verbrand.
pi_119296716
Zelfde als je geen loodvervanger gebruikt. Zolang je een goeie installatie hebt en een motor die er geschikt voor is kun je er makkelijk tonnen op draaien, zonder revisie. Zowel oude als nieuwe auto's.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119297152
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zelfde als je geen loodvervanger gebruikt. Zolang je een goeie installatie hebt en een motor die er geschikt voor is kun je er makkelijk tonnen op draaien, zonder revisie. Zowel oude als nieuwe auto's.
klopt, maar ik vind het evengoed niks.

de verbrandingstemperatuur is ook veel hoger, dit heeft ook weer zijn voordelen maar ik zou er niet graag aan willen beginnen.
pi_119297232
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:48 schreef -niemand- het volgende:

[..]

klopt, maar ik vind het evengoed niks.

de verbrandingstemperatuur is ook veel hoger, dit heeft ook weer zijn voordelen maar ik zou er niet graag aan willen beginnen.
Ik heb er totaal geen problemen mee gehad. Ja, het is ietsjes lastiger afstellen dan benzine maar als het eenmaal loopt dan is het goed spul.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119302079
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:48 schreef -niemand- het volgende:

[..]

klopt, maar ik vind het evengoed niks.

de verbrandingstemperatuur is ook veel hoger, dit heeft ook weer zijn voordelen maar ik zou er niet graag aan willen beginnen.
M'n Volvo loopt al 26 jaar op LPG, af fabriek, 435.00km, eerste kop.

Het slijt iets meer, vooral m'n uitlaatkleppen maar een goede auto kan er tegen.
pi_119441556
Goed nieuws! De Tweede Kamer gaat toch iets fixen om de hobby-oldtimers belastingvrij te houden. Dit staat nu op Teletekst en de site van NOS:

quote:
De Tweede Kamer wil dat automobilisten met een buitenlands kenteken die hier wonen of werken ook wegenbelasting gaan betalen. Deze groep is die belasting nu ook al verschuldigd, maar de controle daarop verloopt moeizaam.

De Kamer wil nu dat het Burger Service Nummer aan de belasting wordt gekoppeld. Daardoor wordt het innen veel gemakkelijker. Een motie van de PVV daarover is met algemene stemmen aangenomen.

Volgens de PVV heeft zo'n 70 procent van de arbeidsmigranten een buitenlands kenteken en loopt de Nederlandse schatkist daardoor tientallen miljoenen euro's mis.

Oldtimers

De Kamer wil verder gebruikers van oldtimers tegemoetkomen. In het regeerakkoord staat dat de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor auto's van 25 jaar en ouder vervalt.

De Kamer wil nu dat het kabinet dat plan versoepelt. Een motie van de SP daarover werd met een grote meerderheid aangenomen. Ook de regeringspartijen VVD en PvdA stemden ervoor; alleen PVV, D66 en GroenLinks zijn tegen.

De Kamer is het ermee eens dat oldtimers niet moeten worden misbruikt om onder de wegenbelasting uit te komen. Maar de meerderheid wil dat mensen die de auto voor hun hobby gebruiken en er maar weinig in rijden, alsnog worden vrijgesteld.
Bron: http://nos.nl/artikel/442699-wegenbelasting-buitenlanders.html

Vreemd dat de NOS zegt dat de PVV tegen versoepeling is, omdat juist Van Vliet ook een motie had ingediend waarbij hij opperde om de vrijstelling te behouden. Dat klopt dus niet. :) 1 ding is zeker: het dagelijks gebruik van een oldtimer zal worden tegengewerkt, maar hoe men dat gaat doen is nog niet duidelijk. De hobby-oldtimers blijven dus belastingvrij!
pi_119441700
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:44 schreef Bart-Willem het volgende:
De hobby-oldtimers blijven dus belastingvrij!
Nogal voorbarige conclusie, het valt immers te verwachten dat het maken van zo'n onderscheid (tussen "hobby" en "regelmatig gebruik", waartussen je an sich al een moeilijke lijn kan trekken) voor de overheid kostbaar wordt (hoe bepaald je dat? hoe moet je dat controleren? etc.). Veel simpeler is het gewoon overal belasting over te voeren, en dat is naar mijn mening ook gewoon volkomen terecht omdat je autobezit noch -gebruik moet belonen met belastingvrijstellingen. Jammer dat slechts drie partijen betonen dit inzicht te hebben (D66, GroenLinks en de PVV), de rest stemt gewoon voor zo'n motie voor de bühne als je het mij vraagt.
pi_119442050
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
Facts don't care about your feelings
pi_119442644
quote:
De Kamer is het ermee eens dat oldtimers niet moeten worden misbruikt om onder de wegenbelasting uit te komen. Maar de meerderheid wil dat mensen die de auto voor hun hobby gebruiken en er maar weinig in rijden, alsnog worden vrijgesteld.
Oorzaak gevolg. De kamer zou natuurlijk ook eens een keer de hand in eigen boezem kunnen steken en zich gaan afvragen waarom mensen een dergelijke truc verzinnen.

En wat is weinig? Twee keer per week? Twee keer per maand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')