Hitlerquote:Op maandag 12 november 2012 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
Ik kan overigens voor ¤ 1300 een katalysator laten inbouwen. Dan voldoet ie aan de (Duitse?)Euro 2 norm. Dat scheelt in Duitsland behoorlijk aan belasting. In NL maakt het niets uit.![]()
Dat was natuurlijk ook de oorzaak dat al die oude diesel deze kant opkwamen; in Duitsland onbetaalbaar om op de weg te houden.
Ben nog steeds voor het 1 op 1 overnemen van het Duitse "MRB" systeem.
Met klassiekerplaten alleen voor klassiekers
Meer vervuilen is meer betalen
Zonder Priussubsidie en andere subsidieshit gebaseerd op totaal fake verbruikscijfers (Opel Ampera, Fiat Punto)
En veruit het grootste deel betaal je aan de pomp; dus ook nog verbruiks/gebruiksgerelateerd.
De kinderbijslag hebben we ook van Hitler gekregen.
Hoezo..? Ben geen jood..quote:
Het is waar dat hij ook veel goede dingen bedacht heeft. Maar je bent nu wel een beetje een reactie aan het uitlokken he?quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoezo..? Ben geen jood..![]()
En mensen die hem verafschuwen mogen uit de buurt blijven van de snelweg, van VAG auto's, kinderbijslag en nog heel veel mooie dingen die die genie allemaal heeft gemaakt..
Nee, hoezo..? Ik lok helemaal niks uit, ben ook geen trol oid. Ik heb gewoon niks tegen die man, mijn mening.. Dat hij tegen joden was is niet mijn probleem, de joden zijn net zo erg als hij (voorbeeldje gazastrook/israel) dus tja..quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:55 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het is waar dat hij ook veel goede dingen bedacht heeft. Maar je bent nu wel een beetje een reactie aan het uitlokken he?
Waarom dat nu weer ? in campers wordt niet veel gereden, ik gebruik hem ook vaak om de nacht te overbruggen wanneer ik naar vrienden ga, en een glaasje wil drinkenquote:Wat mij betreft pakken ze ook gelijk de campers aan die tegen 1/4-tarief het hele jaar rondcrossen.
Klein verschil misschien, maar je weet dat hij niet alleen tegen joden was maar ze ook uit hun huizen haalde, opsloot in kampen en ze liet vermoorden he?quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, hoezo..? Ik lok helemaal niks uit, ben ook geen trol oid. Ik heb gewoon niks tegen die man, mijn mening.. Dat hij tegen joden was is niet mijn probleem, de joden zijn net zo erg als hij (voorbeeldje gazastrook/israel) dus tja..
Ik ben blij dat er iemand als hij op de wereld is geweest, zonder hem geen Volkswagen of AudiZonder hem geen snelwegen
Zonder hem geen kinderbijslag
Zonder hem geen fatsoenlijk economie in Nederland, want zoals je weet was/is de Gulden gekoppeld aan de Duitse Mark
![]()
Zowiezo Duitsland
Jij weet ook dan de Israelieten dit precies het zelfde doen bij de Palestijnen? En je weet ook dat er onschuldige kinderen in hun bedje tijdens het slapen ook geen tijd hebben om ontwaakt te worden, omdat ze hun ogen pas weer kunnen openen in het hiernamaals, omdat er een raket door het huis gevlogen is en in haar kamertje is ontploft?quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:04 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Klein verschil misschien, maar je weet dat hij niet alleen tegen joden was maar ze ook uit hun huizen haalde, opsloot in kampen en ze liet vermoorden he?
Of ga je dat nu ook goed praten?
Je kunt dat soort dingen niet met elkaar vergelijken lieve schat. En sowieso praat je wat Hitler gedaan heeft daarmee niet goed. Jouw vergelijking is gewoon krom.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jij weet ook dan de Israelieten dit precies het zelfde doen bij de Palestijnen? En je weet ook dat er onschuldige kinderen in hun bedje tijdens het slapen ook geen tijd hebben om ontwaakt te worden, omdat ze hun ogen pas weer kunnen openen in het hiernamaals, omdat er een raket door het huis gevlogen is en in haar kamertje is ontploft?
Ik vind het heel kut voor de onschuldigen, maar juist de mensen die er aan ontkomen zijn en die nu in het midden-oosten wonen in het gepikte land van de Palestijnen en hun terroriseert doet precies wat Adolfje vroeger heeft gedaan.
Maargoed, we zijn in PTA en niet NWS, KLB of GC. Als je er nog over door wilt gaan, ben vrij om te PM'en of DM'en..
Bron: http://www.telegraaf.nl/a(...)toch_gespaard__.htmlquote:door Olof van Joolen
De ergste kou voor oldtimereigenaren lijkt uit de lucht. Staatssecretaris Weekers (Financiën) bekijkt hoe, anders dan in het regeerakkoord staat, zij niet allemaal motorrijtuigenbelasting (mrb) hoeven te betalen. Liefhebbers die maar een paar duizend kilometer per jaar rijden, zouden buiten schot moeten blijven.
70.000 HOBBYISTEN
Daarmee komt de bewindsman 70.000 hobbyisten tegemoet. De bewindsman krijgt steun van coalitiepartner PvdA. Kamerlid Jan Vos vindt dat mensen die niet dagelijks met hun oldtimer rijden van wegenbelasting gevrijwaard moeten blijven. Beide politici hebben overigens een klassieke auto.Er stak een storm van protest op toen in het regeerakkoord stond dat zij niet langer van mrb zijn vrijgesteld.
NAUWELIJKS KILOMETERS
De Koninklijke Nederlandse Automobiel Club (KNAC) startte een online petitie die 65.000 mensen getekend hebben. KNAC-voorzitter Robert Croll is blij met de opening. De club stelt voor de leeftijd die recht geeft op vrijstelling te verhogen. Nu is die 25 jaar, maar die zou dertig jaar moeten worden voor benzineauto’s en 35 voor diesels. „Daarmee lossen we het probleem op waarom het de politiek is begonnen”, zegt Croll. „Mensen die een Mercedes diesel uit de jaren tachtig kopen en daar dagelijks mee rijden. De wet is daar nooit voor bedoeld. Wij beseffen dat iedereen de komende jaren moet inleveren. Maar het kan niet zo zijn dat liefhebbers die nauwelijks kilometers maken volledige wegenbelasting betalen.”KnippasDe Federatie van Historische Automobiel en Motorclubs (Fehac) zit op dezelfde lijn.
NIEUWE SOFTWARE
Voorzitter Bert Pronk benadrukt dat zijn organisatie niet blij zou zijn met de invoering van een zogeheten zestigdagenkaart. Met zo’n eventueel digitale knippas zou een oldtimer maximaal zestig keer per jaar de weg op mogen.„Doe je dat, dan creëer je een administratief monster. De Rijksdienst voor het Wegverkeer zou nieuwe software moeten schrijven en iemand moet toezicht gaan houden. Dan kost de maatregel meer dan die oplevert. We zijn ervan overtuigd dat als je de ’dieselbenzen’ aanpakt er een groep van maar een paar honderd man overblijft die meer dan een paar duizend kilometer per jaar met hun klassieker rijden. Een te verwaarlozen aantal dus.”
Kut Turkquote:Op dinsdag 13 november 2012 14:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, hoezo..? Ik lok helemaal niks uit, ben ook geen trol oid. Ik heb gewoon niks tegen die man, mijn mening.. Dat hij tegen joden was is niet mijn probleem, de joden zijn net zo erg als hij (voorbeeldje gazastrook/israel) dus tja..
Ik ben blij dat er iemand als hij op de wereld is geweest, zonder hem geen Volkswagen of AudiZonder hem geen snelwegen
Zonder hem geen kinderbijslag
Zonder hem geen fatsoenlijk economie in Nederland, want zoals je weet was/is de Gulden gekoppeld aan de Duitse Mark
![]()
Zowiezo Duitsland
Kut Indoquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kut Turk
MAAR GOED NIEUWS dus hoop ik.
Inderdaad INDO....quote:
JA zullen wel weer veel advertenties van marktplaats verdwijnen nu het toch misschien weer goed gaat komen haha. Of prijs omhoog. Zag mensen al in paniek hun mercedes van 2000kg weg doen onder het mom van "beëindigen van hobby".quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Houd jullie bek nou maar, het gaat hier om de vrijstelling en het al dan niet schrappen ervan.
Ik stel het zometeen vrij om jou bek te schrappenquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Houd jullie bek nou maar, het gaat hier om de vrijstelling en het al dan niet schrappen ervan.
Daar zal Marktplaats wel even leuk aan hebben verdiend.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
JA zullen wel weer veel advertenties van marktplaats verdwijnen nu het toch misschien weer goed gaat komen haha. Of prijs omhoog. Zag mensen al in paniek hun mercedes van 2000kg weg doen onder het mom van "beëindigen van hobby".
Stoer.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik stel het zometeen vrij om jou bek te schrappen
En waarom was die vrijstelling er ook alweer?quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Houd jullie bek nou maar, het gaat hier om de vrijstelling en het al dan niet schrappen ervan.
Wat er mis mee is? Waarom is het belang dat een oldtimereigenaar heeft belangrijker dan mijn belang? Ik heb lange benen en pas niet in een kleine lichte auto, en betaal me dus scheel aan motorrijtuigenbelasting. Een oldtimer is een vrijwillige keuze. Dat plaatst je nog niet boven de groep.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:33 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat is er mis met mensen die wat vaker in een oldtimer rijden en daar ook de bijkomende kosten van hebben? Waarom zou je die willen korten door ze de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting te ontnemen?
Dan heb je pech en ga je bij je ouders klagen, omdat je zoveel melk hebt gekregen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:22 schreef Deskjet het volgende:
[..]
Wat er mis mee is? Waarom is het belang dat een oldtimereigenaar heeft belangrijker dan mijn belang? Ik heb lange benen en pas niet in een kleine lichte auto, en betaal me dus scheel aan motorrijtuigenbelasting. Een oldtimer is een vrijwillige keuze. Dat plaatst je nog niet boven de groep.
Lijkt me toch geen monster, controles zijn er nu ook al voor illegaal prive-gebruik van de leaseauto. Hoeveel moeite kost het naast elkaar leggen van deze database en diegene van de digitale rittenkaart.quote:NIEUWE SOFTWARE
Voorzitter Bert Pronk benadrukt dat zijn organisatie niet blij zou zijn met de invoering van een zogeheten zestigdagenkaart. Met zo’n eventueel digitale knippas zou een oldtimer maximaal zestig keer per jaar de weg op mogen.„Doe je dat, dan creëer je een administratief monster. De Rijksdienst voor het Wegverkeer zou nieuwe software moeten schrijven en iemand moet toezicht gaan houden. Dan kost de maatregel meer dan die oplevert. We zijn ervan overtuigd dat als je de ’dieselbenzen’ aanpakt er een groep van maar een paar honderd man overblijft die meer dan een paar duizend kilometer per jaar met hun klassieker rijden. Een te verwaarlozen aantal dus.”
In Nederland wordt op diesel veel minder accijns geheven dan op benzine, waarschijnlijk om bepaalde sectoren te bevoordelen ten opzichte van landen om ons heen, voornamelijk de transportsector. Om te voorkomen dat nu iedere auto op diesel rijdt moeten ze meer MRB en BPM betalen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dan heb je pech en ga je bij je ouders klagen, omdat je zoveel melk hebt gekregen.
Nederland is op dat gebied zowiezoo absurt.. 1600euro belasting voor een auto uit 2005!! Mijn oom betaald 160 voor de zijne in Duitsland voor een 2011 Kia 7 persoons MPV met een 2.5TD motor..
Kom op zeg, kijk eens hoe het is over de grens..quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:12 schreef Fer het volgende:
[..]
In Nederland wordt op diesel veel minder accijns geheven dan op benzine, waarschijnlijk om bepaalde sectoren te bevoordelen ten opzichte van landen om ons heen, voornamelijk de transportsector. Om te voorkomen dat nu iedere auto op diesel rijdt moeten ze meer MRB en BPM betalen.
Dat verschil in accijns is misschien ¤0,05 per liter. Dan moet je 40.000 liter per jaar tanken, cq 600.000 km per jaar rijden om de Nederlandse wegenbelasting te rechtvaardigen. Dat is het dus niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:12 schreef Fer het volgende:
[..]
In Nederland wordt op diesel veel minder accijns geheven dan op benzine, waarschijnlijk om bepaalde sectoren te bevoordelen ten opzichte van landen om ons heen, voornamelijk de transportsector. Om te voorkomen dat nu iedere auto op diesel rijdt moeten ze meer MRB en BPM betalen.
Ja, daar is diesel evenduur of duurder zelfs dan benzine. Verder verdienen we aan goederen vervoeren naar landen om ons heen, zij niet. Kerosine is zelfs helemaal vrijgesteld van accijns, denk niet dat een 747 een roetfilter of katalysator heeft.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kom op zeg, kijk eens hoe het is over de grens..
Bijna 30ct... benzine is goedkoper dan diesel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:26 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat verschil in accijns is misschien ¤0,05 per liter. Dan moet je 40.000 liter per jaar tanken, cq 600.000 km per jaar rijden om de Nederlandse wegenbelasting te rechtvaardigen. Dat is het dus niet.
Ja.. maar hoeveel scheelt dat..? Het is ongeveer 5 tot 10ct. duurder dan de diesel hier.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja, daar is diesel evenduur of duurder zelfs dan benzine. Verder verdienen we aan goederen vervoeren naar landen om ons heen, zij niet. Kerosine is zelfs helemaal vrijgesteld van accijns, denk niet dat een 747 een roetfilter of katalysator heeft.
Ik weet niet waar jij diesel gaat tanken in Duitsland, maar mijn ervaring is 5 a 10 cent duurder als in Nederland, misschien 15 cent, maar dan halen we het vergeleken met het verschil in wegenbelasting nog lang niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Bijna 30ct... benzine is goedkoper dan diesel.
Dieselprijzen stijgen overal. En waarom zou je stijgende kosten niet kunnen doorberekenen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Feit is dat de transportsector wel enorm lijdt onder de stijgende dieselprijzen. Ze kunnen namelijk niks meer doorberekenen.
Voor jou 10, wat zeg ik, 100 anderen die het voor een lagere prijs doet. De concurrentie is moordend.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dieselprijzen stijgen overal. En waarom zou je stijgende kosten niet kunnen doorberekenen?
Niemand gaat onder de kostprijs rijden.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Voor jou 10, wat zeg ik, 100 anderen die het voor een lagere prijs doet. De concurrentie is moordend.
Nee maar de een kan de stijgende prijzen beter opvangen dan de ander.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niemand gaat onder de kostprijs rijden.
had het gelezen en er staat al een fout inquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Antieke auto’s toch gespaard
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/a(...)toch_gespaard__.html
Het is de telegraaf helaas maar de geluiden zijn redelijk positief.
dat poolse bedrijf met rare naam doet het voor 10% minderquote:Op woensdag 14 november 2012 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dieselprijzen stijgen overal. En waarom zou je stijgende kosten niet kunnen doorberekenen?
makkelijker is biodiesel van frituurvetquote:Op dinsdag 13 november 2012 21:52 schreef Fer het volgende:
Tijd om de vrachtwagens op aardgas te laten rijden. Ik heb begrepen dat een 1kg CNG net zoveel kilometers kan rijden als 1kg diesel.
Ja, en de helft van de keren liggen je spulletjes in de berm omdat de chauffeur dronken was of komen ze nooit aanquote:Op woensdag 14 november 2012 11:22 schreef T42 het volgende:
[..]
dat poolse bedrijf met rare naam doet het voor 10% minder
Roerend mee eens.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.
Nog wel.. Over 20 jaar hebben ze mischien een kever status.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.
ken weinig turken in een golf 2quote:Op woensdag 14 november 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.
weet dat golf1 en t3 busjes een GTI versie hadden gordijnen trekhaak imperial voor de turken.. (is maar 10 jaargeleden)quote:Op woensdag 14 november 2012 13:17 schreef virl3 het volgende:
[..]
Nog wel.. Over 20 jaar hebben ze mischien een kever status.
golf1 ook... tot 2009 dacht ikquote:Op woensdag 14 november 2012 13:08 schreef daNpy het volgende:
Omdat ze te lang gemaakt zijn, tot begin jaren 90. Dat is nog maar 20 jaar geleden en dus te 'vers'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |