abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119084210
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 14:32 schreef daNpy het volgende:

[..]

Alle oldtimers in NL zijn 1% van het totale wagenpark.

Dit houdt in dat er volgens jou 200 miljoen auto's in Nederland aangemeld zijn? Dat kan niet eens met de huidige kentekens :')
Lees de reactie die ik citeer nog eens.
pi_119084223
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

In de zomer rijd ik mijn auto's meer dan wekelijks als ik vrij ben. Als liefhebber zijnde. Probleem?
Ja. Voor jou :D

Ik leg je het systeem uit, alsof het mij persoonlijk wat kan schelen waar jij in rondknort. Wegenbelasting mag wat mij betreft op de duitse manier. In de brandstof.

(alsof dat niet al gedaan word en daarbovenop nog een wegenbelasting maar swa)
pi_119084261
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Prima hoor, alleen kost dit meer dan MRB vrijstelling in stand houden :')
Een kilometerheffing gaat niet alleen om oldtimers; het wordt eerlijker voor iedereen die een auto en / of een motor heeft.
  zondag 11 november 2012 @ 14:38:12 #204
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084310
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:36 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ja. Voor jou :D

Ik leg je het systeem uit, alsof het mij persoonlijk wat kan schelen waar jij in rondknort. Wegenbelasting mag wat mij betreft op de duitse manier. In de brandstof.

(alsof dat niet al gedaan word en daarbovenop nog een wegenbelasting maar swa)
In Duitsland zit MRB niet in de brandstof .
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119084313
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:29 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

er zitten wat haken en ogen aan wat betreft het feit dat weekend niet automatisch meer vrij is, en doordeweeks niet altijd meer werken. Maar ik moet toegeven dat dit wel de charme van de eenvoud is.
Dan hebben sommige mensen twee dagen in de week geluk. Mijn systeem lijkt me eenvoudig, goedkoop en eerlijker dan het huidige systeem.
  zondag 11 november 2012 @ 14:38:26 #206
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084320
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 14:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een kilometerheffing gaat niet alleen om oldtimers; het wordt eerlijker voor iedereen die een auto en / of een motor heeft.
Vandaar de hoge kosten. Dat het eerlijker is, ben ik overigens wel met je eens!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119084402
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:33 schreef daNpy het volgende:

En hoe ga je dit controleren, o professor?
Lol, is dat een serieuze vraag?

Die technieken zijn er niet alleen al maar ze zijn ook al in gebruik man.
pi_119084418
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Vandaar de hoge kosten. Dat het eerlijker is, ben ik overigens wel met je eens!
Dat is het grote voordeel. Ik moet wel toegeven dat ik twijfel aan de uitvoerbaarheid van een kilometerheffing zonder - zoals je al aangeeft - tegen hoge kosten aan te lopen.
  zondag 11 november 2012 @ 14:40:54 #209
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119084438
http://www.autokopen.nl/c(...)agenkaart_terug.html

Alleen zou je dit nu elektronisch kunnen doen.
Nu schors ik de zaak voor de periode van oktober t/m april als het geheel word afgeschaft. Dus persoonlijk zal ik niet geraakt worden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_119084513
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 14:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dan hebben sommige mensen twee dagen in de week geluk. Mijn systeem lijkt me eenvoudig, goedkoop en eerlijker dan het huidige systeem.
Pech eigenlijk, ik bedoel dat ze hem niet voor plezierritjes kunnen gebruiken als ze aan het werk zijn. Maar dat vind ik nog wel te overzien, je hoeft niet met elke uitzondering rekening te houden.

Daarbij is het een belangrijk aspect van een oldtimerregeling dat de restwaarde van de auto's behouden blijft. Als een nieuwe regeling je om bijvoorbeeld bovenstaande reden niet bevalt kun je hem altijd nog verkopen. Maar als je auto in NL vrijwel onbetaalbaar is omdat er helemaal geen regeling is (oude US V8, T3 dieselbus, unimog of iets dergelijks) dan is die escape ook dicht omdat niemand hem wil hebben. En dan wordt het wel heel zuur.
pi_119084522
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 14:40 schreef Cherna het volgende:
http://www.autokopen.nl/c(...)agenkaart_terug.html

Alleen zou je dit nu elektronisch kunnen doen.
Nu schors ik de zaak voor de periode van oktober t/m april.
Ik vraag me af wat de pakkans is als je ermee fraudeert. Inderdaad wel eenvoudig en goedkoop, en het zou simpel te regelen kunnen zijn via DigiD.
  zondag 11 november 2012 @ 14:46:36 #212
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119084691
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de pakkans is als je ermee fraudeert. Inderdaad wel eenvoudig en goedkoop, en het zou simpel te regelen kunnen zijn via DigiD.
De pakkans is er en tja dat ook daar weer mensen die gok wagen zal duidelijk zijn. Maar dan moet je daar ook een zeer hoge boete tegenover stellen als je gepakt word.
Zo heb je ook de zwartrijders in het OV. Dus alles kun je wel ontduiken. De vraag die dan rest is of je het risico wilt nemen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 11 november 2012 @ 14:48:59 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084791
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de pakkans is als je ermee fraudeert. Inderdaad wel eenvoudig en goedkoop, en het zou simpel te regelen kunnen zijn via DigiD.
Pakkans is klein, als je een tijdje naar het buitenland gaat en hem puur op de vertrek en aankomstdag aanmeld.
Voledig legaal in NL en in het buitenland weten ze sowieso niks.
Echter, als je een ongeluk krijgt ben je wel heel zuur. En de vraag is of je dat ervoor over hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119084809
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de pakkans is als je ermee fraudeert. Inderdaad wel eenvoudig en goedkoop, en het zou simpel te regelen kunnen zijn via DigiD.
het zou zelfs nog een aardig idee zijn voor alle auto's.
  zondag 11 november 2012 @ 14:50:19 #215
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119084850
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Pakkans is klein, als je een tijdje naar het buitenland gaat en hem puur op de vertrek en aankomstdag aanmeld.
Voledig legaal in NL en in het buitenland weten ze sowieso niks.
Echter, als je een ongeluk krijgt ben je wel heel zuur. En de vraag is of je dat ervoor over hebt.
De pakkans zal klein zijn. Maar als je morgens in de spits rijd met je oude 200D zal dit toch wel bedenkelijk zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 11 november 2012 @ 14:50:29 #216
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084859
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 14:39 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Lol, is dat een serieuze vraag?

Die technieken zijn er niet alleen al maar ze zijn ook al in gebruik man.
En wat wordt dan de interval? Etc etc.
Deze oplossing wordt een web van regeltjes (zoals met aanhangers rijden) waar niemand echt wat aan heeft.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 november 2012 @ 14:52:43 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084959
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 14:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

De pakkans zal klein zijn. Maar als je morgens in de spits rijd met je oude 200D zal dit toch wel bedenkelijk zijn.
Als hij die dag aangemeld is, is dit geen probleem.
Of ik hem nou een dag aanmeld om een toerrit te maken of naar m'n werk te gaan, daar heeft niemand wat mee te maken.

Sterker nog, ik heb een hekel aan files en sta er (gelukkig) bijna nooit in.
De meeste keren dat ik er wél in stond, was echter met mijn DAF, op weg naar of van een meeting :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 november 2012 @ 14:54:11 #218
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119085040
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als hij die dag aangemeld is, is dit geen probleem.
Of ik hem nou een dag aanmeld om een toerrit te maken of naar m'n werk te gaan, daar heeft niemand wat mee te maken.

Sterker nog, ik heb een hekel aan files en sta er (gelukkig) bijna nooit in.
De meeste keren dat ik er wél in stond, was echter met mijn DAF, op weg naar of van een meeting :D
Dat klopt. Maar de kans is wel groot dat ze ff natrekken of je hem die dag wel hebt laten registreren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_119085076
laten we eerlijk zijn; ik gun iedereen auto rijden zonder belasting betalen maar het zit er niet in. en ja ik geloof dat de steeds grotere groep die dagelijks in zijn old timer rijdt 1 van de triggers is om de hele regeling op de schop te gooien.
  zondag 11 november 2012 @ 14:55:37 #220
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119085104
Dan haal je gelijk de rotte appels eruit. Pakkans is dus best groot, want het verkeer wordt idd op erg veel plekken in de gaten gehouden, zowel binnen als buiten de stad (wat prof. Muisarm al zei).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 november 2012 @ 14:57:15 #221
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119085197
quote:
0s.gif Opzondag 11 november 2012 14:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
laten we eerlijk zijn; ik gun iedereen auto rijden zonder belasting betalen maar het zit er niet in. en ja ik geloof dat de steeds grotere groep die dagelijks in zijn old timer rijdt 1 van de triggers is om de hele regeling op de schop te gooien.
Het meeste per hoofd v/d bevolking betalen aan Europa zit er echter wel in?
Wat vervolgens aan de Grieken wordt gegeven die als 'dank' Athene slopen?

Als ze alle onzin uitgaven eens aanschaffen en dan nog te kort komen op onderwijs en zorg, kunnen we eens kijken waar we extra belasting kunnen gaan heffen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119085252
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het meeste per hoofd v/d bevolking betalen aan Europa zit er echter wel in?
Wat vervolgens aan de Grieken wordt gegeven die als 'dank' Athene slopen?

Als ze alle onzin uitgaven eens aanschaffen en dan nog te kort komen op onderwijs en zorg, kunnen we eens kijken waar we extra belasting kunnen gaan heffen.
ik ben het met je eens temeer daar ik niet denk dat geld pompen in europa een oplossing gaat geven. uiteindelijk gaat het naar het failliet van europa zoals we dat kennen alleen kost het nu wel erg veel extra geld.
pi_119086281
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

In de zomer rijd ik mijn auto's meer dan wekelijks als ik vrij ben. Als liefhebber zijnde. Probleem?
Ja, er zijn genoeg mensen die minder rijden dan jij. Zij betalen ook mrb. Alleen is hun auto wat nieuwer dan de jouwe en zijn zij geen liefhebber.

Verder zijn er genoeg leasebakken waar geenbijtelling voor betaald wordt, hier controleert de belastingdienst ook op. Verder vind ik dat campers ook onder de nieuwe regels vallen, zat liedenvmet een matras achterin en hefdakje rondrijden het hele jaar door.

Vroeger werd er veel gefraudeerd met de 60 rittenkaart. Door digitaal aan te melden, of per telefoon en controleren dmv kentekenscanners kan dit oude systeem weer goed werken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fer op 11-11-2012 15:28:39 ]
.
  zondag 11 november 2012 @ 19:54:03 #224
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119097367
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:25 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik vind vooral dat er voor een T Ford belasting betaald moet worden omdat ik er niet één heb.
das een betere ;) en de meeste staan in musea die genoeg geld hebben ;)
pi_119097605
Goh ik ga voor mijn prive auto dan ook een 60 dagen kaart aanvragen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 11 november 2012 @ 20:04:51 #226
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119097892
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 14:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: de beste oplossing is een kilometerheffing - waarbij dan ook alleen de kilometers worden geregistreerd - maar ook daar wil autominnend Nederland niet aan.
maar dat werkt niet in oudjes.. daarom werden die paarjaar geleden al ontzien
pi_119098161
kilometerheffing is fijn alleen zou duur uitpakken - per euro betaalde belasting zou er dus minder naar de schatkist gaan (grotere kosten van het systeem dan dat we nu hebben). daarnaast betalen we al een berg belasting via accijns op de brandstof, dus het enige leuke van km heffing is vooral dat je op tijden mensen kan gaan 'beboeten'. daarbij is het weer zo'n suf project waarin we willen voorlopen op alle andere landen, en waar we natuurlijk weer genadeloos voor op de blaren komen te zitten. er zijn al vele miljoenen opgegaan aan dit pracht product, please leave it there.
  zondag 11 november 2012 @ 21:16:12 #228
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119102653
http://www.autoweek.nl/fo(...),5007611#msg-5007611

quote:
Zelf zijn we geneigd het hartgrondig oneens te zijn met deze voorgenomen maatregel. Maar eerlijk is eerlijk, onze weerstand komt rechtstreeks voort uit onze liefde voor het Amerikaanse staal. En op dat soort gevoelens kun je geen beleid maken. Rutte en Samsom zullen niet op basis van een ‘gut-feeling’ tot deze maatregel besloten hebben. Hun beslissing is gebaseerd op feiten. Joop Atsma, demissionair staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu,beweert in een interview met BNR Radio dat sommige oldtimers wel zestig tot honderd keer meer vervuilen. Dat is niet best. Honderd keer meer!

Misschien moeten we ons eens verdiepen in de feiten waarop de heren zich baseren. Want als wij die feiten ook kennen, kunnen we het zien zoals Rutte en Samsom. En dan kan ons verstand ons hart uitleggen dat het niet anders meer kan. Dat het nu echt tijd wordt om afscheid te nemen van dat tijdperk. Dat we met zo’n klein clubje liefhebbers niet meer verantwoordelijk willen zijn voor die onevenredige schade die wij het milieu berokkenen. Als dit kleine stukje culturele erfgoed het totale erfgoed van volgende generaties in de weg zit, moeten we conclusies trekken. Pijnlijk, maar noodzakelijk. Voor Moeder Aarde, onze kinderen en onze kleinkinderen.

Feit 1: aandeel in het wagenpark van ‘oldtimers’ t.o.v. personenauto’s
Het Centraal Bureau voor de Statistiek lijkt een mooi beginpunt voor onze speurtocht naar wat onze politiek leiders al lang weten. Uit de informatie op de site van het CBS valt op te maken dat er in Nederland een kleine 9 miljoen personenauto’s op kenteken staan. Circa 300.000 daarvan zijn ouder dan 25 jaar en dus, op zijn minst deels, vrijgesteld van de MRB. De groep waar het om gaat, de categorie ‘oldtimers’, is dus 3,3% van het totale wagenpark.

Feit 2: aandeel in de verkeersprestatie van ‘oldtimers’ t.o.v. personenauto’s
Die 9 miljoen auto’s samen reden 104 miljard kilometer in 2011. Een gemiddelde van ca 12 duizend kilometer per jaar. Gemiddeld rijdt een oldtimer er net geen 3000 per jaar volgens het CBS. 3000 kilometer x 300.000 oldtimers = 900 miljoen kilometer per jaar. De hele categorie is dus verantwoordelijk voor 0,87% van het totaal aantal door personenauto’s gereden kilometers in Nederland.

Feit 3: het vervuilingsaandeel van personenauto’s t.o.v. de totale vervuiling
Volgens een publicatie van het voormalige ministerie van VROM, was het aandeel van het verkeer in de emissies in 2010 18%. En volgens het CBS is ruim 81% van de emissies door het verkeer afkomstig van personenauto’s. De rest komt van vrachtverkeer, motorfietsen, trekkers, scooters etc. Personenauto’s vervuilen dus 18% x 81% = 14,6%.

Feit 4: percentage dat jongere auto’s schoner zijn dan ‘oldtimers.’
Het wordt wat ingewikkelder allemaal. Bij het Compendium voor de Leefomgeving, leren we dat ‘uitstoot’ onderverdeeld wordt in gassen en stoffen. De emissiehoeveelheden worden geschat op basis van de hoeveelheid verkochte brandstoffen. Het Compendium beschikt over gegevens die de periode 1990-2011 bestrijken. Door te kijken naar de afname van de verschillende gassen en stoffen sinds 1990, kunnen we redelijk nauwkeurig het verschil in emissie tussen auto’s van voor en van na 1990 bepalen. Het Compendium zegt, samengevat:

• Vluchtige organische stoffen (VOS) 93% minder
• Koolmonixide (CO) 52% minder
• Kooldioxide (CO2) evenredig gestegen met de stijging van het aantal kilometers
• Stikstofoxiden (NOx) 59% minder
• Fijn stof (PM10) 58% minder

Nu wordt het echt zweten. Want bovenstaande stoffen komen in verschillende verhoudingen voor. En die verschillen ook weer per brandstof. We moeten de afzonderlijke verbeteringen dus wegen om te kunnen bepalen hoeveel schoner de jongere auto’s in zijn algemeenheid zijn geworden. Voor diesel is dat niet moeilijk want 1 op de 4 auto’s in Nederland is een diesel. Voor LPG is dat lastiger. Want het feit dat er een installatie ingebouwd zit, zegt niets over de kilometers die op LPG worden gereden. We laten deze brandstofsoort dus buiten beschouwing in de weging. Dat heeft weinig invloed, omdat LPG wel minder uitstoot dan benzine, maar de afzonderlijke componenten van de uitstoot verhoudingsgwijs ongeveer gelijk zijn.

Bij het milieuloket zijn de samenstellingen van de uitlaatgassen van de verschillende brandstoffen beschikbaar. We weten nu dus wat en in welke hoeveelheid er uit de uitlaat komt. Per gas/stof wegen we dan de hoeveelheid in de benzine 4x, in diesel 1x. Daarmee hebben we dus het gewogen aandeel in de uitstoot van die specifieke stof. Dat vermenigvuldigen we met de dalingspercentages die het Compendium voor de individuele gassen en stoffen aangeeft. Zo berekenen we per stof de effectieve bijdrage aan de totale vermindering. En als we die percentages dan optellen, weten we hoeveel schoner de auto’s sinds 1990 zijn geworden.

Vijfenvijftig procent dus. Auto’s van na 1990 zijn gemiddeld dus iets meer dan de helft schoner geworden in vergelijking met auto’s van voor 1990. Anders gezegd: auto’s van voor 1990 zijn 2,2 x zo vervuilend. We kunnen ook van dat gemiddelde getal uitgaan voor de oldtimers, omdat veel verbeteringen pas eind jaren ‘80, begin ‘90 werden geïntroduceerd. CO2 laat zelfs pas vanaf 2008 een dalende trend zien.

Feit 5: het vervuilingsaandeel van ‘oldtimers’ t.o.v. de totale vervuiling
Personenauto’s zijn verantwoordelijk voor 14,6% van de vervuiling. Oldtimers hebben een aandeel van 0,87% in het verkeer van personenauto’s en ze zijn een factor 2,2 meer vervuilend. Het vervuilingsaandeel van oldtimers is dus 0,87% x 2,2 x 14,6% = 0,28%.

Feit 6: De impact van het tot nul terugbrengen van ‘oldtimers’.
Jongere auto’s hebben een uitstoot die gemiddeld 55% lager ligt. Dat betekent dat als de kilometers niet in oldtimers maar in jongere auto’s gereden zouden worden, de totale uitstoot naar de lucht met 55% x 0,28% = 0,15% zou verminderen.

Feit 7: Toekomstig vervuilingsaandeel van ‘oldtimers’.
Voor de toekomst is het zeer aannemelijk dat het aandeel (nog) kleiner zal worden. De dit jaar ingevoerde regels omtrent MRB van oldtimers heeft ervoor gezorgd dat alleen auto’s van voor 1986 nog volledig belastingvrij zijn. Het bezit van een oldtimer van na dat bouwjaar wordt dus steeds minder aantrekkelijk. De groep volledig belastingvrije auto’s wordt vanzelf kleiner, aangezien de leeftijd steeds hoger wordt. En ook aan het leven van een oldtimer komt een keer een einde. Het aandeel zal nog verder dalen omdat verbeteringen uiteindelijk ook doorschuiven naar de oldtimers. De Priussen, Leafs en Volts van nu zijn over 25 jaar immers ook oldtimers.

Feit 8: Verlengde levenscyclus van ‘oldtimers’.
Het is wel duidelijk dat oldtimers als milieufactor niet meedoen. Maar eerlijk is eerlijk, als we kijken naar de minpunten moeten we ook de pluspunten meenemen. Hoe klein beide ook zijn. Als we een op feiten gebaseerde afweging willen maken, moeten we daarom ook de verlengde lifecycle meenemen. Want recycling is prachtig, maar ook recycling belast het milieu. Het vergt grondstoffen, afvalstoffen en energie voor sloop, sortering, bewerking, productie, transport en opslag. En gedurende dat hele proces komen emissies vrij. Het onderhouden en op de weg houden van een klassieker, is op dit punt dus duurzamer dan naar de schroot brengen.

Gevoelsvervuiling
Het valt dus allemaal meer dan ontzettend mee met die oldtimers. Er is blijkbaar sprake van ‘gevoelsvervuiling’. Zoals we soms gevoelstemperaturen ervaren die veel lager zijn dan de feitelijke temperatuur. Zo lijkt het ook met de vervuiling van oldtimers te zijn. Die ‘gevoelsvervuiling’ is opgelopen door de vrij massale import van vooral Duitse diesels, die precies 25 jaar oud zijn. Die auto’s worden uit de milieuzones in Duitsland geweerd en naar Nederland geëxporteerd. Hier komen ze terecht in de stadswijken, waar ze dagelijks korte stukjes rijden. De motor maakt daardoor relatief veel kilometers met een lage bedrijfstemperatuur, waardoor de emissies extra hoog zijn. En aangezien deze auto’s nog geen directe inspuiting, roetfilter en uitlaatgascirculatie hebben, is dat duidelijk merkbaar. Niet gek dus, dat die gevoelsvervuiling is opgelopen en de publieke opinie zich tegen de oldtimertjes begint te keren. Maar het heeft niets met liefde voor klassieke auto’s te maken en is dus oneigenlijk gebruik van de regeling. Als simpelweg de grens verhoogd wordt van 25 naar 30 jaar (zoals in de rest van Europa) zullen de meeste van deze diesels heel snel weer verdwijnen.

Financiëel motief
Het is klip en klaar dat het schrappen van de vrijstelling helemaal niets met het milieu te maken heeft. Er is op dat vlak domweg geen resultaat te behalen. Wellicht dat de gevoelsvervuiling heeft meegespeeld. Waarschijnlijk rijden er rond het binnenhof een boel zware rokers. Maar het motief zal vooral financiëel zijn. Vadertje Staat zegt het voor Moeder Aarde te doen, maar hoopt ondertussen wel 156 miljoen extra belastinginkomsten te beuren. Daar is op zich niets mis mee, maar zeg dat dan gewoon. Nu wordt onnodig en ongefundeerd een hele grote groep liefhebbers weggezet als a-sociaal of onverantwoordelijk.

Sociaal-Economische schroot
En hoe zit het eigenlijk met die 156 miljoen. Dat lijkt een minstens zo overdreven getal als de getallen die Atsma roept over de vervuiling. Want het schrappen van de vrijstelling zal voor de meeste eigenaren gewoon het afscheid van hun klassieker zijn. Helemaal als dat een Amerikaan is. Klassieke Amerikanen zijn groot en zwaar en dan is de MRB genadeloos. Het verbruik is nog niet eens het grootste struikelblok, want er worden doorgaans niet zoveel kilometers mee gereden. Het zijn vooral de hoge onderhouds- en reparatiekosten en de kosten voor replacement parts die een aanslag op de portemonee doen. Kosten die eigenlijk alleen maar op te brengen zijn omdat er geen MRB betaald hoeft te worden. De Buick LeSabre van Maria Pels bijvoorbeeld, gaat ¤ 615,- per kwartaal kosten. Ze reed er dit jaar tot nu toe 1.500 kilometer mee. Ze zal de auto dus buiten de zomer gaan schorsen. Want ze betaalt ook al ¤ 265,- per kwartaal voor haar Chrysler 300C HEMI. Het is niet op te brengen. Dus wordt er geschorst of verkocht. En dat laatste zal bepaald niet meevallen. De vraag naar dit soort auto’s zal een diepe val maken, terwijl het aanbod een scherpe stijging zal laten zien. Overnight wordt op honderdduizenden auto’s misschien wel meer dan de helft afgeschreven.

En er zijn veel meer negatieve economische en sociale gevolgen. Niet verwonderlijk als een hele subcultuur inclusief bedrijfstak, marktdynamiek en erfgoed de nek wordt omgedraaid. Bedrijven gaan omvallen of op zijn minst saneren. Mensen komen op straat te staan. Er zullen minder omzetbelastingen en invoerrechten worden gebeurd. De vennootschaps-belasting, vermogensbelasting en inkomstenbelasting zullen minder opbrengen. Er zal meer geld aan uitkeringen uitgaan. Als we dat allemaal meenemen, wat blijft er dan over van die 156 miljoen? Als er bij het becijferen van dat getal evenveel zorgvuldigheid betracht is als bij de uitspraken over de vervuiling, is ook op dit punt een verrassing niet uitgesloten. Er is dus nog wat rekenwerk te doen.

Stay tuned.

De gebruikte bronnen voor dit artikel:

www.cbs.nl
www.compendiumvoordeleefomgeving.nl
www.fehac.nl
www.bovag.nl
www.autoweek.nl
www.telegraaf.nl
www.bnr.nl
www.knac.nl
www.milieuloket.nl
www.fuelswitch.nl
www.rijksoverheid.nl
Milieu :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 november 2012 @ 21:24:08 #229
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119103174
gewoon iedere 3 jaar nieuwe auto kopen, dat is veeeul zuiniger dan gewoon 33 jaar met dezelfde
pi_119103744
quote:
15s.gif Op zondag 11 november 2012 21:24 schreef Life2.0 het volgende:
gewoon iedere 3 jaar nieuwe auto kopen, dat is veeeul zuiniger dan gewoon 33 jaar met dezelfde
dat lijkt me sterk. je afschrijfkosten zijn na 10 jaar ongeveer 0. ja je onderhoud is iets meer, maar dat weegt bij lange na niet op tegen de afschrijving van een nieuwe auto.
  zondag 11 november 2012 @ 21:33:23 #231
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119103767
Joh?
pi_119104112
sorry mijn sarcasme meter stond uit.
pi_119107012
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
Zever niet. De oldtimer regeling was er voor oldtimers. Nu zitten we met oude duitse kut bakken van 25+ jaar die als "oldtimer" gelden voor de wet terwijl ze onder KUTBAKKEN vallen die niemand wil zien.

een Ford T is een oldtimer. Een BMW van 27 jaar oud is een afgeschreven duitse kutbak die zelfs op het kamp niemand meer wil maar steeds meer gebruikt worden als normale auto in nederland als woon/werk verkeer. Het is gewoon hetzelfde als een eiland schrappen uit een belastingroute.
Je bent er duidelijk geen fan van. Dat mag, over slechte smaak valt niet te twisten. Je noemt een 27 jaar oude BMW een afgeschreven bak, maar die wel als normale auto gebruikt wordt. Gaat niet helemaal samen hé? Als ze de MRB-vrijstelling gewoon bevroreren, dan eindigen ze uiteindelijk allemaal op de sloop. Zelfs die 190D zal een keer naar de klote gaan.

Trouwens, mijn 7-serie is al 32 jaar. Jij mag het noemen wat je wilt, maar ik vind het een oldtimer. Veel mensen kijken er ook naar of maken een praatje en schelden me echt niet uit voor smerige aso in een kamperbak.

Maar goed, over een maandje APK dus ben benieuwd of ik er weer één, uh twee jaar tegen aan kan :) Wegenbelasting of niet :(
Facts don't care about your feelings
pi_119112315
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je bent er duidelijk geen fan van. Dat mag, over slechte smaak valt niet te twisten. Je noemt een 27 jaar oude BMW een afgeschreven bak, maar die wel als normale auto gebruikt wordt. Gaat niet helemaal samen hé? Als ze de MRB-vrijstelling gewoon bevroreren, dan eindigen ze uiteindelijk allemaal op de sloop. Zelfs die 190D zal een keer naar de klote gaan.

Trouwens, mijn 7-serie is al 32 jaar. Jij mag het noemen wat je wilt, maar ik vind het een oldtimer. Veel mensen kijken er ook naar of maken een praatje en schelden me echt niet uit voor smerige aso in een kamperbak.

Maar goed, over een maandje APK dus ben benieuwd of ik er weer één, uh twee jaar tegen aan kan :) Wegenbelasting of niet :(
Hoeveel KM rijd je per jaar in je BMW? En ik wil een foto zien, want: oude BMW's.

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2012 00:35:41 ]
pi_119112608
quote:
Goed stuk!
pi_119112748
Dat artikel vind ik dan weer erg matig. Een paar terechte feiten weergeven, maar dat maakt het nog geen correcte analyse. Het gaat uit van feiten uit het verleden en houdt in geen enkele berekening rekening met het verwachte aantal oldtimers in de toekomst.
pi_119114306
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 01:10 schreef Deskjet het volgende:
Dat artikel vind ik dan weer erg matig. Een paar terechte feiten weergeven, maar dat maakt het nog geen correcte analyse. Het gaat uit van feiten uit het verleden en houdt in geen enkele berekening rekening met het verwachte aantal oldtimers in de toekomst.
Je vergeet een detail.
De huidige oldtimer-regeling was al aangepast zodat deze in 5 jaar naar 30 jaar gaat voor "nieuwe" oldtimers.

Daarnaast is 30 jaar straks de jongste leeftijd, na een paar jaar heeft zo'n ding écht flink onderhoud nodig en haken de "daily drivers" vanzelf af.
Als je niet zelf kan sleutelen loop je vroeg of laat echt leeg op zo'n ding.

quote:
Het vervuilingsaandeel van oldtimers is dus 0,87% x 2,2 x 14,6% = 0,28%.
Zelfs al zou het aantal verdubbelen dan is het nog peanuts.

Maak de huidige auto's schoner, dan zijn de oldtimers van de toekomst ook schoner.
Oh wacht... Dat doen we al...

Momenteel worden al de eerste auto's met katalysator belastingvrij en over X jaar komen daar ook de auto's met roetfilter bij.

Het is geen milieumaatregel, het is een "reken je rijk" maatregel die niets gaat opleveren.

- de daily "voordeel"drivers doen hun auto's weg, geen hoge belastinginkomsten
- veel hobbyisten doen een aantal auto's weg, geen hoge belastinginkomsten
- ontslagen in de branche, geen btw en omzetbelasting inkomsten
  maandag 12 november 2012 @ 09:24:02 #238
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119115061
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 01:10 schreef Deskjet het volgende:
Het gaat uit van feiten uit het verleden en houdt in geen enkele berekening rekening met het verwachte aantal oldtimers in de toekomst.
En de berekening van de overheid wel denk je? _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119115158
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 00:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hoeveel KM rijd je per jaar in je BMW? En ik wil een foto zien, want: oude BMW's.
Hmmm ik denk ongeveer 2500, als het niet minder is. Heb niet echt veel foto's... voorkant moet ook gespoten worden nog. Want:



Dus toen een andere erop:



Zo zag ie er eerst uit:



Toch een beetje saaie voorkant, dus nu beter (en mooiere velgen):

Facts don't care about your feelings
  maandag 12 november 2012 @ 10:01:04 #240
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_119115963
_O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119121221
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 09:29 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hmmm ik denk ongeveer 2500, als het niet minder is. Heb niet echt veel foto's... voorkant moet ook gespoten worden nog. Want:

[ afbeelding ]

Dus toen een andere erop:

[ afbeelding ]

Zo zag ie er eerst uit:

[ afbeelding ]

Toch een beetje saaie voorkant, dus nu beter (en mooiere velgen):

[ afbeelding ]
Mooie wagen!

Zo'n auto's moeten natuurlijk gewoon (in beperkte mate) blijven rijden, dus daar moet gewoon een oplossing voor komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2012 15:51:01 ]
pi_119124532
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
laten we eerlijk zijn; ik gun iedereen auto rijden zonder belasting betalen maar het zit er niet in. en ja ik geloof dat de steeds grotere groep die dagelijks in zijn old timer rijdt 1 van de triggers is om de hele regeling op de schop te gooien.
Mee eens!

De afgelopen jaren is de import van bijvoorbeeld Mercedessen van voor 1987 enorm toegenomen. Het is aannemelijk te denken dat dit komt door de lucratieve vrijstelling. Deze grote en zware wagens kan je milieuonvriendelijk noemen. Hier zou de overheid een punt hebben als ze zeggen: deze vorm van scheefrijden moet worden aangepakt om het milieu te ontzien. Het gevolg van het huidige voorstel is dat niet alleen deze groep wordt aangepakt, maar ook de liefhebber met zijn oude Ford of VW Kever die er een paar keer per jaar op uit trekt.

Er zijn alternatieven om de liefhebber te ontzien!

-Maak de leeftijdsgrens van oldtimers strenger: als alle auto’s van voor 1970 (nu dus ruim 40 jaar oud!) worden vrijgesteld, sluit je de groep scheefrijders voor een groot deel uit. Deze auto’s zijn immers zo oud dat ze niet geschikt zijn voor dagelijks vervoer.
-Limiteer het aantal kilometers dat jaarlijks met de auto mag worden gereden. Net als bij de oldtimer verzekering kan dit worden gelimiteerd. Hiermee wordt dagelijks gebruik uitgesloten en minder kilometers = minder uitstoot = minder milieubelastend.
-Regel het zo dat een oldtimer alleen vrijgesteld wordt als er een eerste voertuig is voor dagelijks gebruik.

Bron:http://www.berekenjeautok(...)ordt-afgeschaft.html
  maandag 12 november 2012 @ 16:31:43 #243
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119129360
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef RaymondK het volgende:

[..]

:') :') :')

Die Mercedes richt meer schade aan omdat daar 100000km per jaar mee wordt gereden i.p.v. de Cuore waar waarsch nog geen 5000km mee gedaan wordt.
Again, belasten via de brandstof
Niet alleen dat, een zwaardere auto belast het wegdek ook domweg meer. Nog nooit spoorvorming gezien op het wegdek veroorzaakt door vrachtwagens? Dat is niet omdat gewicht geen rol speelt.
Ook zijn zwaardere auto's vervuilender en dus betaal je daar meer wegenbelasting voor.

Belasten via brandstof is imho de enige goede manier van belasten. Alleen dat wil NL niet omdat onze brandstof al heel duur is tov ons omringende landen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Er is een lichtpuntje!

[..]

Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)toch-ontzien-van-mrb

Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een oldtimer als dagelijkse auto hebben.
Dat is prima nieuws en toch een hele mooie oplossing? Niks te slecht nieuws voor diegene die hun oldtimer als dagelijkse auto hebben, dat is gewoon misbruik van het systeem dat toevallig lange tijd goed is gegaan. Je mag straks nog steeds oldtimer als dagelijkse auto rijden, alleen moet je dan gewoon betalen. Niet meer dan redelijk lijkt me. Wil je dat niet dan koop of krijg (?) je zo'n 60 dagen kaart.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Geniale video *)
Inderdaad, geeft wel weer mooi het denkbeeld aan van deze mensen. En ze geven ook gewoon ruiterlijk toe dat ze regelingen misbruiken.
En dat stuk over gelijkheden in NL. Wtf. Trekken ze een regeling voor iedereen gelijk is het weer niet goed :+
Altijd dat gewijs naar een ander. De overheid dit, de overheid dat, ze moeten altijd ons hebben. Gatverdamme. Daar hebben buitenlanders (vooral marokkanen) heel sterk de neiging toe altijd. Nooit eens naar zichzelf kijken. Misbruiken wij misschien regelingen die daar niet voor bedoeld zijn? Geef ik misschien niet zelf te veel geld uit? Kan ik niet zelf wat anders doen om rond te komen ?

:{w bah

[ Bericht 9% gewijzigd door Metro2005 op 12-11-2012 16:58:22 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119132304
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:27 schreef ArnoBoeren het volgende:

[..]

Mee eens!

De afgelopen jaren is de import van bijvoorbeeld Mercedessen van voor 1987 enorm toegenomen. Het is aannemelijk te denken dat dit komt door de lucratieve vrijstelling. Deze grote en zware wagens kan je milieuonvriendelijk noemen. Hier zou de overheid een punt hebben als ze zeggen: deze vorm van scheefrijden moet worden aangepakt om het milieu te ontzien. Het gevolg van het huidige voorstel is dat niet alleen deze groep wordt aangepakt, maar ook de liefhebber met zijn oude Ford of VW Kever die er een paar keer per jaar op uit trekt.

Er zijn alternatieven om de liefhebber te ontzien!

-Maak de leeftijdsgrens van oldtimers strenger: als alle auto’s van voor 1970 (nu dus ruim 40 jaar oud!) worden vrijgesteld, sluit je de groep scheefrijders voor een groot deel uit. Deze auto’s zijn immers zo oud dat ze niet geschikt zijn voor dagelijks vervoer.
-Limiteer het aantal kilometers dat jaarlijks met de auto mag worden gereden. Net als bij de oldtimer verzekering kan dit worden gelimiteerd. Hiermee wordt dagelijks gebruik uitgesloten en minder kilometers = minder uitstoot = minder milieubelastend.
-Regel het zo dat een oldtimer alleen vrijgesteld wordt als er een eerste voertuig is voor dagelijks gebruik.

Bron:http://www.berekenjeautok(...)ordt-afgeschaft.html
Denk niet dat dit de juiste alternatieven zijn. De meeste auto;s belanden na 15-20 jaar normaal gebruik op de sloop. De enkele die 20 jaar goed onderhouden zijn en in een garage hebben gestaan komen enigsinds in aanmerken om oldtimer te worden. Om dan de periode van 20 tot 40 jaar te overbruggen is wel erg zwaar en de kans is groot dat ze ondertussen nog op de sloop terechtkomen. Weg rijdend erfgoed. Verder zijn er weinig auto's in NL die de 20 jaar halen, het probleem vormt ook hoofdzakelijk de oude duitse diesels die daar de miliuezones niet meer inmogen en hierheen geexporteerd worden. Jammer want het zijn mooie wagens, ik hoef ze alleen niet meer met tientallen in iedere vogelaarwijk te zien.

KM beperking voor een paar auto's waar je met een zakmes en een greep onder het dashboard de km-teller uitzet of terugdraait heeft weinig nut.

Oldtimer alleen als 2e auto is natuurlijk weer flauw voor degene die voor het dagelijks gebruik de fiets/brommer of OV gebruikt.

Ik zie geen problemen met de digitale 20/30/60 dagenkaart. Aanmelden per rijdag met je DigiD. Controles op stiekem rijden worden al ruimschoots gedaan met digitale scanwagens, ze kijken nu naar bedrijfswagens die illegaal worden gebruikt voor prive-zaken. Oldtimers hieraan toevoegen lijkt me niet zo lastig. Wat mij betreft pakken ze ook gelijk de campers aan die tegen 1/4-tarief het hele jaar rondcrossen.
.
  maandag 12 november 2012 @ 18:35:25 #245
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119134409
Ik kan overigens voor ¤ 1300 een katalysator laten inbouwen. Dan voldoet ie aan de (Duitse?)Euro 2 norm. Dat scheelt in Duitsland behoorlijk aan belasting. In NL maakt het niets uit. :(
Dat was natuurlijk ook de oorzaak dat al die oude diesel deze kant opkwamen; in Duitsland onbetaalbaar om op de weg te houden.

Ben nog steeds voor het 1 op 1 overnemen van het Duitse "MRB" systeem.
Met klassiekerplaten alleen voor klassiekers
Meer vervuilen is meer betalen
Zonder Priussubsidie en andere subsidieshit gebaseerd op totaal fake verbruikscijfers (Opel Ampera, Fiat Punto)
En veruit het grootste deel betaal je aan de pomp; dus ook nog verbruiks/gebruiksgerelateerd.

De kinderbijslag hebben we ook van Hitler gekregen. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119134652
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 08:31 schreef MaGNeT het volgende:
Daarnaast is 30 jaar straks de jongste leeftijd, na een paar jaar heeft zo'n ding écht flink onderhoud nodig en haken de "daily drivers" vanzelf af.
Die 30 jaar is zoals elders in deze discussie aangegeven, niet echt een belemmering voor veel mensen. Als het belastingvoordeel maar groot genoeg is, is er altijd op deze aardbol wel een auto te vinden die naar Nederland gebracht kan worden, om hier belastingvrij rond te tuffen. 30 of 60 dagen kaart vind ik prima. Anders gewoon bijdragen.
pi_119163085
Ik hoor in de wandelgangen dat de regeling blijft zoals hij nu is?
Iemand die dat kan bevestigen?
pi_119163189
Kan me haast niet voorstellen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119163631
We kunnen maar één ding doen....
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:33:19 #250
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119163854
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 18:41 schreef Deskjet het volgende:

[..]

Die 30 jaar is zoals elders in deze discussie aangegeven, niet echt een belemmering voor veel mensen. Als het belastingvoordeel maar groot genoeg is, is er altijd op deze aardbol wel een auto te vinden die naar Nederland gebracht kan worden, om hier belastingvrij rond te tuffen. 30 of 60 dagen kaart vind ik prima. Anders gewoon bijdragen.
Wat is er mis met mensen die wat vaker in een oldtimer rijden en daar ook de bijkomende kosten van hebben? Waarom zou je die willen korten door ze de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting te ontnemen?

Als het je om vervuiling gaat, zorg dan gewoon voor mileuzones of laat de veel vervuilende autobezitters gewoon extra betalen. Dan worden ze ook meteen gestimuleerd om een schone auto te rijden of hun huidige auto schoner te maken.
pi_119164083
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
Ik kan overigens voor ¤ 1300 een katalysator laten inbouwen. Dan voldoet ie aan de (Duitse?)Euro 2 norm. Dat scheelt in Duitsland behoorlijk aan belasting. In NL maakt het niets uit. :(
Dat was natuurlijk ook de oorzaak dat al die oude diesel deze kant opkwamen; in Duitsland onbetaalbaar om op de weg te houden.

Ben nog steeds voor het 1 op 1 overnemen van het Duitse "MRB" systeem.
Met klassiekerplaten alleen voor klassiekers
Meer vervuilen is meer betalen
Zonder Priussubsidie en andere subsidieshit gebaseerd op totaal fake verbruikscijfers (Opel Ampera, Fiat Punto)
En veruit het grootste deel betaal je aan de pomp; dus ook nog verbruiks/gebruiksgerelateerd.

De kinderbijslag hebben we ook van Hitler gekregen. :')
Hitler _O_
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119164173
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hitler _O_
Geke quote.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119164515
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Geke quote.
Hoezo..? Ben geen jood.. :')

En mensen die hem verafschuwen mogen uit de buurt blijven van de snelweg, van VAG auto's, kinderbijslag en nog heel veel mooie dingen die die genie allemaal heeft gemaakt.. :7
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:55:46 #254
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119164617
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:53 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hoezo..? Ben geen jood.. :')

En mensen die hem verafschuwen mogen uit de buurt blijven van de snelweg, van VAG auto's, kinderbijslag en nog heel veel mooie dingen die die genie allemaal heeft gemaakt.. :7
Het is waar dat hij ook veel goede dingen bedacht heeft. Maar je bent nu wel een beetje een reactie aan het uitlokken he?
pi_119164735
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:55 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Het is waar dat hij ook veel goede dingen bedacht heeft. Maar je bent nu wel een beetje een reactie aan het uitlokken he?
Nee, hoezo..? Ik lok helemaal niks uit, ben ook geen trol oid. Ik heb gewoon niks tegen die man, mijn mening.. Dat hij tegen joden was is niet mijn probleem, de joden zijn net zo erg als hij (voorbeeldje gazastrook/israel) dus tja.. :P

Ik ben blij dat er iemand als hij op de wereld is geweest, zonder hem geen Volkswagen of Audi _O_ Zonder hem geen snelwegen _O_ Zonder hem geen kinderbijslag _O_ Zonder hem geen fatsoenlijk economie in Nederland, want zoals je weet was/is de Gulden gekoppeld aan de Duitse Mark ;)

Zowiezo Duitsland _O_
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:02:24 #256
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_119164858
quote:
0s.gifWat mij betreft pakken ze ook gelijk de campers aan die tegen 1/4-tarief het hele jaar rondcrossen.
Waarom dat nu weer ? in campers wordt niet veel gereden, ik gebruik hem ook vaak om de nacht te overbruggen wanneer ik naar vrienden ga, en een glaasje wil drinken
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:04:43 #257
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119164936
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, hoezo..? Ik lok helemaal niks uit, ben ook geen trol oid. Ik heb gewoon niks tegen die man, mijn mening.. Dat hij tegen joden was is niet mijn probleem, de joden zijn net zo erg als hij (voorbeeldje gazastrook/israel) dus tja.. :P

Ik ben blij dat er iemand als hij op de wereld is geweest, zonder hem geen Volkswagen of Audi _O_ Zonder hem geen snelwegen _O_ Zonder hem geen kinderbijslag _O_ Zonder hem geen fatsoenlijk economie in Nederland, want zoals je weet was/is de Gulden gekoppeld aan de Duitse Mark ;)

Zowiezo Duitsland _O_
Klein verschil misschien, maar je weet dat hij niet alleen tegen joden was maar ze ook uit hun huizen haalde, opsloot in kampen en ze liet vermoorden he?
Of ga je dat nu ook goed praten?
pi_119165251
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:04 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Klein verschil misschien, maar je weet dat hij niet alleen tegen joden was maar ze ook uit hun huizen haalde, opsloot in kampen en ze liet vermoorden he?
Of ga je dat nu ook goed praten?
Jij weet ook dan de Israelieten dit precies het zelfde doen bij de Palestijnen? En je weet ook dat er onschuldige kinderen in hun bedje tijdens het slapen ook geen tijd hebben om ontwaakt te worden, omdat ze hun ogen pas weer kunnen openen in het hiernamaals, omdat er een raket door het huis gevlogen is en in haar kamertje is ontploft?

Ik vind het heel kut voor de onschuldigen, maar juist de mensen die er aan ontkomen zijn en die nu in het midden-oosten wonen in het gepikte land van de Palestijnen en hun terroriseert doet precies wat Adolfje vroeger heeft gedaan.

Maargoed, we zijn in PTA en niet NWS, KLB of GC. Als je er nog over door wilt gaan, ben vrij om te PM'en of DM'en.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:20:50 #259
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119165623
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:12 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jij weet ook dan de Israelieten dit precies het zelfde doen bij de Palestijnen? En je weet ook dat er onschuldige kinderen in hun bedje tijdens het slapen ook geen tijd hebben om ontwaakt te worden, omdat ze hun ogen pas weer kunnen openen in het hiernamaals, omdat er een raket door het huis gevlogen is en in haar kamertje is ontploft?

Ik vind het heel kut voor de onschuldigen, maar juist de mensen die er aan ontkomen zijn en die nu in het midden-oosten wonen in het gepikte land van de Palestijnen en hun terroriseert doet precies wat Adolfje vroeger heeft gedaan.

Maargoed, we zijn in PTA en niet NWS, KLB of GC. Als je er nog over door wilt gaan, ben vrij om te PM'en of DM'en.. ;)
Je kunt dat soort dingen niet met elkaar vergelijken lieve schat. En sowieso praat je wat Hitler gedaan heeft daarmee niet goed. Jouw vergelijking is gewoon krom.

Maar ik laat het hierbij, ik heb geen zin om met jou te DM'en want ik krijg het idee dat jij het toch niet zult begrijpen.
pi_119165732
lol _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119168176
Antieke auto’s toch gespaard
quote:
door Olof van Joolen

De ergste kou voor oldtimereigenaren lijkt uit de lucht. Staatssecretaris Weekers (Financiën) bekijkt hoe, anders dan in het regeerakkoord staat, zij niet allemaal motorrijtuigenbelasting (mrb) hoeven te betalen. Liefhebbers die maar een paar duizend kilometer per jaar rijden, zouden buiten schot moeten blijven.

70.000 HOBBYISTEN

Daarmee komt de bewindsman 70.000 hobbyisten tegemoet. De bewindsman krijgt steun van coalitiepartner PvdA. Kamerlid Jan Vos vindt dat mensen die niet dagelijks met hun oldtimer rijden van wegenbelasting gevrijwaard moeten blijven. Beide politici hebben overigens een klassieke auto.Er stak een storm van protest op toen in het regeerakkoord stond dat zij niet langer van mrb zijn vrijgesteld.

NAUWELIJKS KILOMETERS

De Koninklijke Nederlandse Automobiel Club (KNAC) startte een online petitie die 65.000 mensen getekend hebben. KNAC-voorzitter Robert Croll is blij met de opening. De club stelt voor de leeftijd die recht geeft op vrijstelling te verhogen. Nu is die 25 jaar, maar die zou dertig jaar moeten worden voor benzineauto’s en 35 voor diesels. „Daarmee lossen we het probleem op waarom het de politiek is begonnen”, zegt Croll. „Mensen die een Mercedes diesel uit de jaren tachtig kopen en daar dagelijks mee rijden. De wet is daar nooit voor bedoeld. Wij beseffen dat iedereen de komende jaren moet inleveren. Maar het kan niet zo zijn dat liefhebbers die nauwelijks kilometers maken volledige wegenbelasting betalen.”KnippasDe Federatie van Historische Automobiel en Motorclubs (Fehac) zit op dezelfde lijn.

NIEUWE SOFTWARE

Voorzitter Bert Pronk benadrukt dat zijn organisatie niet blij zou zijn met de invoering van een zogeheten zestigdagenkaart. Met zo’n eventueel digitale knippas zou een oldtimer maximaal zestig keer per jaar de weg op mogen.„Doe je dat, dan creëer je een administratief monster. De Rijksdienst voor het Wegverkeer zou nieuwe software moeten schrijven en iemand moet toezicht gaan houden. Dan kost de maatregel meer dan die oplevert. We zijn ervan overtuigd dat als je de ’dieselbenzen’ aanpakt er een groep van maar een paar honderd man overblijft die meer dan een paar duizend kilometer per jaar met hun klassieker rijden. Een te verwaarlozen aantal dus.”
Bron: http://www.telegraaf.nl/a(...)toch_gespaard__.html

Het is de telegraaf helaas maar de geluiden zijn redelijk positief.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119168294
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, hoezo..? Ik lok helemaal niks uit, ben ook geen trol oid. Ik heb gewoon niks tegen die man, mijn mening.. Dat hij tegen joden was is niet mijn probleem, de joden zijn net zo erg als hij (voorbeeldje gazastrook/israel) dus tja.. :P

Ik ben blij dat er iemand als hij op de wereld is geweest, zonder hem geen Volkswagen of Audi _O_ Zonder hem geen snelwegen _O_ Zonder hem geen kinderbijslag _O_ Zonder hem geen fatsoenlijk economie in Nederland, want zoals je weet was/is de Gulden gekoppeld aan de Duitse Mark ;)

Zowiezo Duitsland _O_
Kut Turk :')

MAAR GOED NIEUWS dus hoop ik.
Facts don't care about your feelings
pi_119168534
Ze benadrukken nogal dat die minister zelf ook een klassieker heeft maar ik mag hopen dat dat eigenbelang niet heeft geleid tot deze beslissing.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119168537
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Kut Turk :')

MAAR GOED NIEUWS dus hoop ik.
Kut Indo :') Of iig Aziaat :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119168653
Houd jullie bek nou maar, het gaat hier om de vrijstelling en het al dan niet schrappen ervan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119168698
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:29 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kut Indo :') Of iig Aziaat :')
Inderdaad INDO.... :(

quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Houd jullie bek nou maar, het gaat hier om de vrijstelling en het al dan niet schrappen ervan.
JA zullen wel weer veel advertenties van marktplaats verdwijnen nu het toch misschien weer goed gaat komen haha. Of prijs omhoog. Zag mensen al in paniek hun mercedes van 2000kg weg doen onder het mom van "beëindigen van hobby".
Facts don't care about your feelings
pi_119168882
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Houd jullie bek nou maar, het gaat hier om de vrijstelling en het al dan niet schrappen ervan.
Ik stel het zometeen vrij om jou bek te schrappen :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119169014
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

JA zullen wel weer veel advertenties van marktplaats verdwijnen nu het toch misschien weer goed gaat komen haha. Of prijs omhoog. Zag mensen al in paniek hun mercedes van 2000kg weg doen onder het mom van "beëindigen van hobby".
Daar zal Marktplaats wel even leuk aan hebben verdiend.
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:36 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik stel het zometeen vrij om jou bek te schrappen :)
Stoer.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:40:42 #269
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119169083
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Houd jullie bek nou maar, het gaat hier om de vrijstelling en het al dan niet schrappen ervan.
En waarom was die vrijstelling er ook alweer?

owja om het niet vrijstellen meer geld kost dan het opelevert _O-
pi_119170659
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:33 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat is er mis met mensen die wat vaker in een oldtimer rijden en daar ook de bijkomende kosten van hebben? Waarom zou je die willen korten door ze de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting te ontnemen?
Wat er mis mee is? Waarom is het belang dat een oldtimereigenaar heeft belangrijker dan mijn belang? Ik heb lange benen en pas niet in een kleine lichte auto, en betaal me dus scheel aan motorrijtuigenbelasting. Een oldtimer is een vrijwillige keuze. Dat plaatst je nog niet boven de groep.
pi_119171097
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:22 schreef Deskjet het volgende:

[..]

Wat er mis mee is? Waarom is het belang dat een oldtimereigenaar heeft belangrijker dan mijn belang? Ik heb lange benen en pas niet in een kleine lichte auto, en betaal me dus scheel aan motorrijtuigenbelasting. Een oldtimer is een vrijwillige keuze. Dat plaatst je nog niet boven de groep.
Dan heb je pech en ga je bij je ouders klagen, omdat je zoveel melk hebt gekregen. :P

Nederland is op dat gebied zowiezoo absurt.. 1600euro belasting voor een auto uit 2005!! Mijn oom betaald 160 voor de zijne in Duitsland voor een 2011 Kia 7 persoons MPV met een 2.5TD motor..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119172838
quote:
NIEUWE SOFTWARE

Voorzitter Bert Pronk benadrukt dat zijn organisatie niet blij zou zijn met de invoering van een zogeheten zestigdagenkaart. Met zo’n eventueel digitale knippas zou een oldtimer maximaal zestig keer per jaar de weg op mogen.„Doe je dat, dan creëer je een administratief monster. De Rijksdienst voor het Wegverkeer zou nieuwe software moeten schrijven en iemand moet toezicht gaan houden. Dan kost de maatregel meer dan die oplevert. We zijn ervan overtuigd dat als je de ’dieselbenzen’ aanpakt er een groep van maar een paar honderd man overblijft die meer dan een paar duizend kilometer per jaar met hun klassieker rijden. Een te verwaarlozen aantal dus.”
Lijkt me toch geen monster, controles zijn er nu ook al voor illegaal prive-gebruik van de leaseauto. Hoeveel moeite kost het naast elkaar leggen van deze database en diegene van de digitale rittenkaart.
.
pi_119174177
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:34 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dan heb je pech en ga je bij je ouders klagen, omdat je zoveel melk hebt gekregen. :P

Nederland is op dat gebied zowiezoo absurt.. 1600euro belasting voor een auto uit 2005!! Mijn oom betaald 160 voor de zijne in Duitsland voor een 2011 Kia 7 persoons MPV met een 2.5TD motor..
In Nederland wordt op diesel veel minder accijns geheven dan op benzine, waarschijnlijk om bepaalde sectoren te bevoordelen ten opzichte van landen om ons heen, voornamelijk de transportsector. Om te voorkomen dat nu iedere auto op diesel rijdt moeten ze meer MRB en BPM betalen.
.
pi_119174296
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:12 schreef Fer het volgende:

[..]

In Nederland wordt op diesel veel minder accijns geheven dan op benzine, waarschijnlijk om bepaalde sectoren te bevoordelen ten opzichte van landen om ons heen, voornamelijk de transportsector. Om te voorkomen dat nu iedere auto op diesel rijdt moeten ze meer MRB en BPM betalen.
Kom op zeg, kijk eens hoe het is over de grens.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119174747
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:12 schreef Fer het volgende:
[..]
In Nederland wordt op diesel veel minder accijns geheven dan op benzine, waarschijnlijk om bepaalde sectoren te bevoordelen ten opzichte van landen om ons heen, voornamelijk de transportsector. Om te voorkomen dat nu iedere auto op diesel rijdt moeten ze meer MRB en BPM betalen.
Dat verschil in accijns is misschien ¤0,05 per liter. Dan moet je 40.000 liter per jaar tanken, cq 600.000 km per jaar rijden om de Nederlandse wegenbelasting te rechtvaardigen. Dat is het dus niet.
pi_119174753
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:15 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kom op zeg, kijk eens hoe het is over de grens.. ;)
Ja, daar is diesel evenduur of duurder zelfs dan benzine. Verder verdienen we aan goederen vervoeren naar landen om ons heen, zij niet. Kerosine is zelfs helemaal vrijgesteld van accijns, denk niet dat een 747 een roetfilter of katalysator heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:26 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat verschil in accijns is misschien ¤0,05 per liter. Dan moet je 40.000 liter per jaar tanken, cq 600.000 km per jaar rijden om de Nederlandse wegenbelasting te rechtvaardigen. Dat is het dus niet.
Bijna 30ct... benzine is goedkoper dan diesel.

[ Bericht 29% gewijzigd door Fer op 13-11-2012 19:31:55 ]
.
pi_119174902
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:26 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja, daar is diesel evenduur of duurder zelfs dan benzine. Verder verdienen we aan goederen vervoeren naar landen om ons heen, zij niet. Kerosine is zelfs helemaal vrijgesteld van accijns, denk niet dat een 747 een roetfilter of katalysator heeft.
Ja.. maar hoeveel scheelt dat..? Het is ongeveer 5 tot 10ct. duurder dan de diesel hier.
Maar de wegenbelasting is minimaal 10x minder.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119175141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Bijna 30ct... benzine is goedkoper dan diesel.
Ik weet niet waar jij diesel gaat tanken in Duitsland, maar mijn ervaring is 5 a 10 cent duurder als in Nederland, misschien 15 cent, maar dan halen we het vergeleken met het verschil in wegenbelasting nog lang niet. :)
  dinsdag 13 november 2012 @ 19:36:39 #279
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119175219
"Goedkope"diesel is er om de NL vrachtwagens te subsidiëren.
Voor hen loont het wel. En voor hun Poolse/Letse concullega's :P

Liter Euro 95 kost hiero vanmiddag ¤1,45
Liter diesel kost hiero vanmiddag ¤1,62
Scheelt dus momenteel 17 cent per liter.(Zwitserland)

In Zwitserland betaal je voor beide hetzelfde bedrag aan belasting.
Zoals het hoort, volgens mij. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119175353
Zucht...

Ik vergelijk natuurlijk de accijnsverschillen tussen benzine en diesel in NEDERLAND. De pompprijs in duistland heb i, niks mee te maken.
.
pi_119176368
Ik snap er niets meer van :')
pi_119178213
Feit is dat de transportsector wel enorm lijdt onder de stijgende dieselprijzen. Ze kunnen namelijk niks meer doorberekenen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119181847
Tijd om de vrachtwagens op aardgas te laten rijden. Ik heb begrepen dat een 1kg CNG net zoveel kilometers kan rijden als 1kg diesel.
.
  woensdag 14 november 2012 @ 09:55:12 #284
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119192202
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Feit is dat de transportsector wel enorm lijdt onder de stijgende dieselprijzen. Ze kunnen namelijk niks meer doorberekenen.
Dieselprijzen stijgen overal. En waarom zou je stijgende kosten niet kunnen doorberekenen?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119192454
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:55 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dieselprijzen stijgen overal. En waarom zou je stijgende kosten niet kunnen doorberekenen?
Voor jou 10, wat zeg ik, 100 anderen die het voor een lagere prijs doet. De concurrentie is moordend.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 14 november 2012 @ 10:05:03 #286
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119192478
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Voor jou 10, wat zeg ik, 100 anderen die het voor een lagere prijs doet. De concurrentie is moordend.
Niemand gaat onder de kostprijs rijden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119192688
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Niemand gaat onder de kostprijs rijden.
Nee maar de een kan de stijgende prijzen beter opvangen dan de ander.

In de eerste drie kwartalen van dit jaar al rond de 100 faillissementen in de transportsector.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 14 november 2012 @ 10:15:18 #288
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119192768
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Antieke auto’s toch gespaard

[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/a(...)toch_gespaard__.html

Het is de telegraaf helaas maar de geluiden zijn redelijk positief.
had het gelezen en er staat al een fout in ;) 25 jaar was 2011 en 26 jaar is 2012 ;) ander betaal ik al bijna een jaar te lang belasting voor mijn nissan uit 87
pi_119194136
Het is en blijft de Telegraaf.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:22:13 #290
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119194578
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:55 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dieselprijzen stijgen overal. En waarom zou je stijgende kosten niet kunnen doorberekenen?
dat poolse bedrijf met rare naam doet het voor 10% minder
  woensdag 14 november 2012 @ 11:22:45 #291
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119194592
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:52 schreef Fer het volgende:
Tijd om de vrachtwagens op aardgas te laten rijden. Ik heb begrepen dat een 1kg CNG net zoveel kilometers kan rijden als 1kg diesel.
makkelijker is biodiesel van frituurvet ;)
  woensdag 14 november 2012 @ 11:23:40 #292
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119194616
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:22 schreef T42 het volgende:

[..]

dat poolse bedrijf met rare naam doet het voor 10% minder
Ja, en de helft van de keren liggen je spulletjes in de berm omdat de chauffeur dronken was of komen ze nooit aan :')
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119197693
Leuk om te zien dat de zgn. liefhebbers nu angstvallig massaal hun Golfjes 2 en 190D's op marktplaats zetten, voor veel te veel geld _O- Dat krijgen ze nooit meer terug. Wat een losers man. Daar gaat je belastingvoordeeltje :D
pi_119197837
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2012 13:02:53 ]
pi_119197864
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.
Roerend mee eens.
pi_119197922
Altijd spijtig dat mensen auto's uit de jaren '80 niet zo zien als oldtimers (en nee, ik ben ook geen groot fan van Golfjes 2 diesel maar toch).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:08:50 #297
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119198030
Omdat ze te lang gemaakt zijn, tot begin jaren 90. Dat is nog maar 20 jaar geleden en dus te 'vers' :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119198330
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.
Nog wel.. Over 20 jaar hebben ze mischien een kever status.
Dit is een Signature....
  woensdag 14 november 2012 @ 13:18:28 #299
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119198358
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.
ken weinig turken in een golf 2 ;) zie ze alleen in mercedessen
en ik vind een golf2/jetta2 wel mooi soms ook nog een golf3

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:17 schreef virl3 het volgende:

[..]

Nog wel.. Over 20 jaar hebben ze mischien een kever status.
weet dat golf1 en t3 busjes een GTI versie hadden gordijnen trekhaak imperial voor de turken.. (is maar 10 jaargeleden)

[ Bericht 14% gewijzigd door T42 op 14-11-2012 13:24:12 ]
  woensdag 14 november 2012 @ 13:19:39 #300
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119198398
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:08 schreef daNpy het volgende:
Omdat ze te lang gemaakt zijn, tot begin jaren 90. Dat is nog maar 20 jaar geleden en dus te 'vers' :)
golf1 ook... tot 2009 dacht ik
kever tot 2003
vw T2 bus nog altijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')