Ja, daar is diesel evenduur of duurder zelfs dan benzine. Verder verdienen we aan goederen vervoeren naar landen om ons heen, zij niet. Kerosine is zelfs helemaal vrijgesteld van accijns, denk niet dat een 747 een roetfilter of katalysator heeft.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kom op zeg, kijk eens hoe het is over de grens..
Bijna 30ct... benzine is goedkoper dan diesel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:26 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat verschil in accijns is misschien ¤0,05 per liter. Dan moet je 40.000 liter per jaar tanken, cq 600.000 km per jaar rijden om de Nederlandse wegenbelasting te rechtvaardigen. Dat is het dus niet.
Ja.. maar hoeveel scheelt dat..? Het is ongeveer 5 tot 10ct. duurder dan de diesel hier.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja, daar is diesel evenduur of duurder zelfs dan benzine. Verder verdienen we aan goederen vervoeren naar landen om ons heen, zij niet. Kerosine is zelfs helemaal vrijgesteld van accijns, denk niet dat een 747 een roetfilter of katalysator heeft.
Ik weet niet waar jij diesel gaat tanken in Duitsland, maar mijn ervaring is 5 a 10 cent duurder als in Nederland, misschien 15 cent, maar dan halen we het vergeleken met het verschil in wegenbelasting nog lang niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Bijna 30ct... benzine is goedkoper dan diesel.
Dieselprijzen stijgen overal. En waarom zou je stijgende kosten niet kunnen doorberekenen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Feit is dat de transportsector wel enorm lijdt onder de stijgende dieselprijzen. Ze kunnen namelijk niks meer doorberekenen.
Voor jou 10, wat zeg ik, 100 anderen die het voor een lagere prijs doet. De concurrentie is moordend.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dieselprijzen stijgen overal. En waarom zou je stijgende kosten niet kunnen doorberekenen?
Niemand gaat onder de kostprijs rijden.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Voor jou 10, wat zeg ik, 100 anderen die het voor een lagere prijs doet. De concurrentie is moordend.
Nee maar de een kan de stijgende prijzen beter opvangen dan de ander.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niemand gaat onder de kostprijs rijden.
had het gelezen en er staat al een fout inquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Antieke auto’s toch gespaard
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/a(...)toch_gespaard__.html
Het is de telegraaf helaas maar de geluiden zijn redelijk positief.
dat poolse bedrijf met rare naam doet het voor 10% minderquote:Op woensdag 14 november 2012 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dieselprijzen stijgen overal. En waarom zou je stijgende kosten niet kunnen doorberekenen?
makkelijker is biodiesel van frituurvetquote:Op dinsdag 13 november 2012 21:52 schreef Fer het volgende:
Tijd om de vrachtwagens op aardgas te laten rijden. Ik heb begrepen dat een 1kg CNG net zoveel kilometers kan rijden als 1kg diesel.
Ja, en de helft van de keren liggen je spulletjes in de berm omdat de chauffeur dronken was of komen ze nooit aanquote:Op woensdag 14 november 2012 11:22 schreef T42 het volgende:
[..]
dat poolse bedrijf met rare naam doet het voor 10% minder
Roerend mee eens.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.
Nog wel.. Over 20 jaar hebben ze mischien een kever status.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.
ken weinig turken in een golf 2quote:Op woensdag 14 november 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.
weet dat golf1 en t3 busjes een GTI versie hadden gordijnen trekhaak imperial voor de turken.. (is maar 10 jaargeleden)quote:Op woensdag 14 november 2012 13:17 schreef virl3 het volgende:
[..]
Nog wel.. Over 20 jaar hebben ze mischien een kever status.
golf1 ook... tot 2009 dacht ikquote:Op woensdag 14 november 2012 13:08 schreef daNpy het volgende:
Omdat ze te lang gemaakt zijn, tot begin jaren 90. Dat is nog maar 20 jaar geleden en dus te 'vers'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |