Lees de reactie die ik citeer nog eens.quote:Op zondag 11 november 2012 14:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alle oldtimers in NL zijn 1% van het totale wagenpark.
Dit houdt in dat er volgens jou 200 miljoen auto's in Nederland aangemeld zijn? Dat kan niet eens met de huidige kentekens
Ja. Voor jouquote:Op zondag 11 november 2012 14:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
In de zomer rijd ik mijn auto's meer dan wekelijks als ik vrij ben. Als liefhebber zijnde. Probleem?
Een kilometerheffing gaat niet alleen om oldtimers; het wordt eerlijker voor iedereen die een auto en / of een motor heeft.quote:Op zondag 11 november 2012 14:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Prima hoor, alleen kost dit meer dan MRB vrijstelling in stand houden
In Duitsland zit MRB niet in de brandstof .quote:Op zondag 11 november 2012 14:36 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ja. Voor jou
Ik leg je het systeem uit, alsof het mij persoonlijk wat kan schelen waar jij in rondknort. Wegenbelasting mag wat mij betreft op de duitse manier. In de brandstof.
(alsof dat niet al gedaan word en daarbovenop nog een wegenbelasting maar swa)
Dan hebben sommige mensen twee dagen in de week geluk. Mijn systeem lijkt me eenvoudig, goedkoop en eerlijker dan het huidige systeem.quote:Op zondag 11 november 2012 14:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
er zitten wat haken en ogen aan wat betreft het feit dat weekend niet automatisch meer vrij is, en doordeweeks niet altijd meer werken. Maar ik moet toegeven dat dit wel de charme van de eenvoud is.
Vandaar de hoge kosten. Dat het eerlijker is, ben ik overigens wel met je eens!quote:Op zondag 11 november 2012 14:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een kilometerheffing gaat niet alleen om oldtimers; het wordt eerlijker voor iedereen die een auto en / of een motor heeft.
Lol, is dat een serieuze vraag?quote:Op zondag 11 november 2012 14:33 schreef daNpy het volgende:
En hoe ga je dit controleren, o professor?
Dat is het grote voordeel. Ik moet wel toegeven dat ik twijfel aan de uitvoerbaarheid van een kilometerheffing zonder - zoals je al aangeeft - tegen hoge kosten aan te lopen.quote:Op zondag 11 november 2012 14:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vandaar de hoge kosten. Dat het eerlijker is, ben ik overigens wel met je eens!
Pech eigenlijk, ik bedoel dat ze hem niet voor plezierritjes kunnen gebruiken als ze aan het werk zijn. Maar dat vind ik nog wel te overzien, je hoeft niet met elke uitzondering rekening te houden.quote:Op zondag 11 november 2012 14:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan hebben sommige mensen twee dagen in de week geluk. Mijn systeem lijkt me eenvoudig, goedkoop en eerlijker dan het huidige systeem.
Ik vraag me af wat de pakkans is als je ermee fraudeert. Inderdaad wel eenvoudig en goedkoop, en het zou simpel te regelen kunnen zijn via DigiD.quote:Op zondag 11 november 2012 14:40 schreef Cherna het volgende:
http://www.autokopen.nl/c(...)agenkaart_terug.html
Alleen zou je dit nu elektronisch kunnen doen.
Nu schors ik de zaak voor de periode van oktober t/m april.
De pakkans is er en tja dat ook daar weer mensen die gok wagen zal duidelijk zijn. Maar dan moet je daar ook een zeer hoge boete tegenover stellen als je gepakt word.quote:Op zondag 11 november 2012 14:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat de pakkans is als je ermee fraudeert. Inderdaad wel eenvoudig en goedkoop, en het zou simpel te regelen kunnen zijn via DigiD.
Pakkans is klein, als je een tijdje naar het buitenland gaat en hem puur op de vertrek en aankomstdag aanmeld.quote:Op zondag 11 november 2012 14:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat de pakkans is als je ermee fraudeert. Inderdaad wel eenvoudig en goedkoop, en het zou simpel te regelen kunnen zijn via DigiD.
het zou zelfs nog een aardig idee zijn voor alle auto's.quote:Op zondag 11 november 2012 14:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat de pakkans is als je ermee fraudeert. Inderdaad wel eenvoudig en goedkoop, en het zou simpel te regelen kunnen zijn via DigiD.
De pakkans zal klein zijn. Maar als je morgens in de spits rijd met je oude 200D zal dit toch wel bedenkelijk zijn.quote:Op zondag 11 november 2012 14:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Pakkans is klein, als je een tijdje naar het buitenland gaat en hem puur op de vertrek en aankomstdag aanmeld.
Voledig legaal in NL en in het buitenland weten ze sowieso niks.
Echter, als je een ongeluk krijgt ben je wel heel zuur. En de vraag is of je dat ervoor over hebt.
En wat wordt dan de interval? Etc etc.quote:Op zondag 11 november 2012 14:39 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Lol, is dat een serieuze vraag?
Die technieken zijn er niet alleen al maar ze zijn ook al in gebruik man.
Als hij die dag aangemeld is, is dit geen probleem.quote:Op zondag 11 november 2012 14:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
De pakkans zal klein zijn. Maar als je morgens in de spits rijd met je oude 200D zal dit toch wel bedenkelijk zijn.
Dat klopt. Maar de kans is wel groot dat ze ff natrekken of je hem die dag wel hebt laten registreren.quote:Op zondag 11 november 2012 14:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als hij die dag aangemeld is, is dit geen probleem.
Of ik hem nou een dag aanmeld om een toerrit te maken of naar m'n werk te gaan, daar heeft niemand wat mee te maken.
Sterker nog, ik heb een hekel aan files en sta er (gelukkig) bijna nooit in.
De meeste keren dat ik er wél in stond, was echter met mijn DAF, op weg naar of van een meeting
Het meeste per hoofd v/d bevolking betalen aan Europa zit er echter wel in?quote:Opzondag 11 november 2012 14:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
laten we eerlijk zijn; ik gun iedereen auto rijden zonder belasting betalen maar het zit er niet in. en ja ik geloof dat de steeds grotere groep die dagelijks in zijn old timer rijdt 1 van de triggers is om de hele regeling op de schop te gooien.
ik ben het met je eens temeer daar ik niet denk dat geld pompen in europa een oplossing gaat geven. uiteindelijk gaat het naar het failliet van europa zoals we dat kennen alleen kost het nu wel erg veel extra geld.quote:Op zondag 11 november 2012 14:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het meeste per hoofd v/d bevolking betalen aan Europa zit er echter wel in?
Wat vervolgens aan de Grieken wordt gegeven die als 'dank' Athene slopen?
Als ze alle onzin uitgaven eens aanschaffen en dan nog te kort komen op onderwijs en zorg, kunnen we eens kijken waar we extra belasting kunnen gaan heffen.
Ja, er zijn genoeg mensen die minder rijden dan jij. Zij betalen ook mrb. Alleen is hun auto wat nieuwer dan de jouwe en zijn zij geen liefhebber.quote:Op zondag 11 november 2012 14:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
In de zomer rijd ik mijn auto's meer dan wekelijks als ik vrij ben. Als liefhebber zijnde. Probleem?
das een beterequote:Op zondag 11 november 2012 14:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vind vooral dat er voor een T Ford belasting betaald moet worden omdat ik er niet één heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |