abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119084210
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 14:32 schreef daNpy het volgende:

[..]

Alle oldtimers in NL zijn 1% van het totale wagenpark.

Dit houdt in dat er volgens jou 200 miljoen auto's in Nederland aangemeld zijn? Dat kan niet eens met de huidige kentekens :')
Lees de reactie die ik citeer nog eens.
pi_119084223
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

In de zomer rijd ik mijn auto's meer dan wekelijks als ik vrij ben. Als liefhebber zijnde. Probleem?
Ja. Voor jou :D

Ik leg je het systeem uit, alsof het mij persoonlijk wat kan schelen waar jij in rondknort. Wegenbelasting mag wat mij betreft op de duitse manier. In de brandstof.

(alsof dat niet al gedaan word en daarbovenop nog een wegenbelasting maar swa)
pi_119084261
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Prima hoor, alleen kost dit meer dan MRB vrijstelling in stand houden :')
Een kilometerheffing gaat niet alleen om oldtimers; het wordt eerlijker voor iedereen die een auto en / of een motor heeft.
  zondag 11 november 2012 @ 14:38:12 #204
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084310
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:36 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ja. Voor jou :D

Ik leg je het systeem uit, alsof het mij persoonlijk wat kan schelen waar jij in rondknort. Wegenbelasting mag wat mij betreft op de duitse manier. In de brandstof.

(alsof dat niet al gedaan word en daarbovenop nog een wegenbelasting maar swa)
In Duitsland zit MRB niet in de brandstof .
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119084313
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:29 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

er zitten wat haken en ogen aan wat betreft het feit dat weekend niet automatisch meer vrij is, en doordeweeks niet altijd meer werken. Maar ik moet toegeven dat dit wel de charme van de eenvoud is.
Dan hebben sommige mensen twee dagen in de week geluk. Mijn systeem lijkt me eenvoudig, goedkoop en eerlijker dan het huidige systeem.
  zondag 11 november 2012 @ 14:38:26 #206
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084320
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 14:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een kilometerheffing gaat niet alleen om oldtimers; het wordt eerlijker voor iedereen die een auto en / of een motor heeft.
Vandaar de hoge kosten. Dat het eerlijker is, ben ik overigens wel met je eens!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119084402
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:33 schreef daNpy het volgende:

En hoe ga je dit controleren, o professor?
Lol, is dat een serieuze vraag?

Die technieken zijn er niet alleen al maar ze zijn ook al in gebruik man.
pi_119084418
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Vandaar de hoge kosten. Dat het eerlijker is, ben ik overigens wel met je eens!
Dat is het grote voordeel. Ik moet wel toegeven dat ik twijfel aan de uitvoerbaarheid van een kilometerheffing zonder - zoals je al aangeeft - tegen hoge kosten aan te lopen.
  zondag 11 november 2012 @ 14:40:54 #209
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119084438
http://www.autokopen.nl/c(...)agenkaart_terug.html

Alleen zou je dit nu elektronisch kunnen doen.
Nu schors ik de zaak voor de periode van oktober t/m april als het geheel word afgeschaft. Dus persoonlijk zal ik niet geraakt worden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_119084513
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 14:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dan hebben sommige mensen twee dagen in de week geluk. Mijn systeem lijkt me eenvoudig, goedkoop en eerlijker dan het huidige systeem.
Pech eigenlijk, ik bedoel dat ze hem niet voor plezierritjes kunnen gebruiken als ze aan het werk zijn. Maar dat vind ik nog wel te overzien, je hoeft niet met elke uitzondering rekening te houden.

Daarbij is het een belangrijk aspect van een oldtimerregeling dat de restwaarde van de auto's behouden blijft. Als een nieuwe regeling je om bijvoorbeeld bovenstaande reden niet bevalt kun je hem altijd nog verkopen. Maar als je auto in NL vrijwel onbetaalbaar is omdat er helemaal geen regeling is (oude US V8, T3 dieselbus, unimog of iets dergelijks) dan is die escape ook dicht omdat niemand hem wil hebben. En dan wordt het wel heel zuur.
pi_119084522
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 14:40 schreef Cherna het volgende:
http://www.autokopen.nl/c(...)agenkaart_terug.html

Alleen zou je dit nu elektronisch kunnen doen.
Nu schors ik de zaak voor de periode van oktober t/m april.
Ik vraag me af wat de pakkans is als je ermee fraudeert. Inderdaad wel eenvoudig en goedkoop, en het zou simpel te regelen kunnen zijn via DigiD.
  zondag 11 november 2012 @ 14:46:36 #212
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119084691
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de pakkans is als je ermee fraudeert. Inderdaad wel eenvoudig en goedkoop, en het zou simpel te regelen kunnen zijn via DigiD.
De pakkans is er en tja dat ook daar weer mensen die gok wagen zal duidelijk zijn. Maar dan moet je daar ook een zeer hoge boete tegenover stellen als je gepakt word.
Zo heb je ook de zwartrijders in het OV. Dus alles kun je wel ontduiken. De vraag die dan rest is of je het risico wilt nemen.
  zondag 11 november 2012 @ 14:48:59 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084791
quote:

[..]

Pakkans is klein, als je een tijdje naar het buitenland gaat en hem puur op de vertrek en aankomstdag aanmeld.
Voledig legaal in NL en in het buitenland weten ze sowieso niks.
Echter, als je een ongeluk krijgt ben je wel heel zuur. En de vraag is of je dat ervoor over hebt.
pi_119084809
quote:

[..]

het zou zelfs nog een aardig idee zijn voor alle auto's.
  zondag 11 november 2012 @ 14:50:19 #215
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119084850
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Pakkans is klein, als je een tijdje naar het buitenland gaat en hem puur op de vertrek en aankomstdag aanmeld.
Voledig legaal in NL en in het buitenland weten ze sowieso niks.
Echter, als je een ongeluk krijgt ben je wel heel zuur. En de vraag is of je dat ervoor over hebt.
De pakkans zal klein zijn. Maar als je morgens in de spits rijd met je oude 200D zal dit toch wel bedenkelijk zijn.
  zondag 11 november 2012 @ 14:50:29 #216
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084859
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 14:39 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Lol, is dat een serieuze vraag?

Die technieken zijn er niet alleen al maar ze zijn ook al in gebruik man.
En wat wordt dan de interval? Etc etc.
Deze oplossing wordt een web van regeltjes (zoals met aanhangers rijden) waar niemand echt wat aan heeft.
  zondag 11 november 2012 @ 14:52:43 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119084959
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 14:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

De pakkans zal klein zijn. Maar als je morgens in de spits rijd met je oude 200D zal dit toch wel bedenkelijk zijn.
Als hij die dag aangemeld is, is dit geen probleem.
Of ik hem nou een dag aanmeld om een toerrit te maken of naar m'n werk te gaan, daar heeft niemand wat mee te maken.

Sterker nog, ik heb een hekel aan files en sta er (gelukkig) bijna nooit in.
De meeste keren dat ik er wél in stond, was echter met mijn DAF, op weg naar of van een meeting :D
  zondag 11 november 2012 @ 14:54:11 #218
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119085040
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als hij die dag aangemeld is, is dit geen probleem.
Of ik hem nou een dag aanmeld om een toerrit te maken of naar m'n werk te gaan, daar heeft niemand wat mee te maken.

Sterker nog, ik heb een hekel aan files en sta er (gelukkig) bijna nooit in.
De meeste keren dat ik er wél in stond, was echter met mijn DAF, op weg naar of van een meeting :D
Dat klopt. Maar de kans is wel groot dat ze ff natrekken of je hem die dag wel hebt laten registreren.
pi_119085076
laten we eerlijk zijn; ik gun iedereen auto rijden zonder belasting betalen maar het zit er niet in. en ja ik geloof dat de steeds grotere groep die dagelijks in zijn old timer rijdt 1 van de triggers is om de hele regeling op de schop te gooien.
  zondag 11 november 2012 @ 14:55:37 #220
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119085104
Dan haal je gelijk de rotte appels eruit. Pakkans is dus best groot, want het verkeer wordt idd op erg veel plekken in de gaten gehouden, zowel binnen als buiten de stad (wat prof. Muisarm al zei).
  zondag 11 november 2012 @ 14:57:15 #221
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119085197
quote:
0s.gif Opzondag 11 november 2012 14:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
laten we eerlijk zijn; ik gun iedereen auto rijden zonder belasting betalen maar het zit er niet in. en ja ik geloof dat de steeds grotere groep die dagelijks in zijn old timer rijdt 1 van de triggers is om de hele regeling op de schop te gooien.
Het meeste per hoofd v/d bevolking betalen aan Europa zit er echter wel in?
Wat vervolgens aan de Grieken wordt gegeven die als 'dank' Athene slopen?

Als ze alle onzin uitgaven eens aanschaffen en dan nog te kort komen op onderwijs en zorg, kunnen we eens kijken waar we extra belasting kunnen gaan heffen.
pi_119085252
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het meeste per hoofd v/d bevolking betalen aan Europa zit er echter wel in?
Wat vervolgens aan de Grieken wordt gegeven die als 'dank' Athene slopen?

Als ze alle onzin uitgaven eens aanschaffen en dan nog te kort komen op onderwijs en zorg, kunnen we eens kijken waar we extra belasting kunnen gaan heffen.
ik ben het met je eens temeer daar ik niet denk dat geld pompen in europa een oplossing gaat geven. uiteindelijk gaat het naar het failliet van europa zoals we dat kennen alleen kost het nu wel erg veel extra geld.
pi_119086281
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

In de zomer rijd ik mijn auto's meer dan wekelijks als ik vrij ben. Als liefhebber zijnde. Probleem?
Ja, er zijn genoeg mensen die minder rijden dan jij. Zij betalen ook mrb. Alleen is hun auto wat nieuwer dan de jouwe en zijn zij geen liefhebber.

Verder zijn er genoeg leasebakken waar geenbijtelling voor betaald wordt, hier controleert de belastingdienst ook op. Verder vind ik dat campers ook onder de nieuwe regels vallen, zat liedenvmet een matras achterin en hefdakje rondrijden het hele jaar door.

Vroeger werd er veel gefraudeerd met de 60 rittenkaart. Door digitaal aan te melden, of per telefoon en controleren dmv kentekenscanners kan dit oude systeem weer goed werken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fer op 11-11-2012 15:28:39 ]
.
  zondag 11 november 2012 @ 19:54:03 #224
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119097367
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:25 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik vind vooral dat er voor een T Ford belasting betaald moet worden omdat ik er niet één heb.
das een betere ;) en de meeste staan in musea die genoeg geld hebben ;)
pi_119097605
Goh ik ga voor mijn prive auto dan ook een 60 dagen kaart aanvragen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')