Bullshitquote:Op woensdag 14 november 2012 15:01 schreef Deetch het volgende:
[..]
misschien wel een liefhebber maar je zorgt dan niet echt goed voor je auto. Jammer.
quote:Op woensdag 14 november 2012 15:01 schreef Deetch het volgende:
[..]
misschien wel een liefhebber maar je zorgt dan niet echt goed voor je auto. Jammer.
goed nieuwsquote:Op woensdag 14 november 2012 18:11 schreef Bart-Willem het volgende:
De Knac is trouwens tegen invoering van een 60-dagenkaart: http://www.telegraaf.nl/a(...)toch_gespaard__.html
Auto's zijn niet gevaarlijk, hooguit de bereiders. APK is er om de garages aan het werk te houden.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef LordLynx het volgende:
En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
Ben ook gek op jaren 80 wagen. Golf/Jetta BMW e30/32/34 MB W124 (Coupe vooral), peugeot 205. Dat strakke zakelijke, ten opzichte van de jaren 70 toen een auto nog veel chroom moest hebben.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Altijd spijtig dat mensen auto's uit de jaren '80 niet zo zien als oldtimers (en nee, ik ben ook geen groot fan van Golfjes 2 diesel maar toch).
Wat een onzin. Juist de tokkies met een import bak uit 1986 doen niks aan hun auto. Alles moet zo voordelig mogelijk. Geen belasting, bij voorkeur een diesel want dat is goedkoper. En als het even kan een set gebruikte banden met 3mm profiel voor 50 euro monteren. APK om de twee jaar voor een "oldtimer" mogen ze van mij per direct afschaffen.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:51 schreef Fer het volgende:
[..]
APK is er om de garages aan het werk te houden.
dat komt/kwam omdat de duitse regeling zo slecht is voor oudjes, dus dumpen ze die hierquote:Op woensdag 14 november 2012 21:05 schreef Fer het volgende:
Er is een berekening op losgelaten.
slechts 4% van de ongevallen had een technische oorzaak. Hiervan was slechts een deel te voorkomen door de APK. Conclusie was dat APK niks toevoegt aan de verkeersveiligheid.
Trouwens de meeste import-benzen zijn perfect onderhouden door onze oosterburen, denk dat zodra er onderhoud aan komt ze massaal "achtergelaten" worden tijdens de jaarlijkse vakantie naar het vaderland.
Je kunt die APK beter afschaffen en de auto door de politie na laten lopen tegelijk met bijvoorbeeld alcoholcontroles. Kassa.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:05 schreef Fer het volgende:
Er is een berekening op losgelaten.
slechts 4% van de ongevallen had een technische oorzaak. Hiervan was slechts een deel te voorkomen door de APK. Conclusie was dat APK niks toevoegt aan de verkeersveiligheid.
Trouwens de meeste import-benzen zijn perfect onderhouden door onze oosterburen, denk dat zodra er onderhoud aan komt ze massaal "achtergelaten" worden tijdens de jaarlijkse vakantie naar het vaderland.
Jazeker, ik zie de politie al met een brug je fuseekogels checken..quote:Op woensdag 14 november 2012 22:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je kunt die APK beter afschaffen en de auto door de politie na laten lopen tegelijk met bijvoorbeeld alcoholcontroles. Kassa.
als je al niet kan zien of ruiken wat is waarom klaag je dan? kan netzogoed dan een benz uit 1996 zijn...quote:Op woensdag 14 november 2012 14:54 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Zit dat er niet standaard in dan?
Geen idee op de snelweg ruik ik het niet en meestal ja bij stoplichten en zo achter zo'n oude bak in de stad of bij het stoplicht geen idee of het benzine of diesel is zo erg stinkt het
quote:Op woensdag 14 november 2012 15:01 schreef Deetch het volgende:
[..]
misschien wel een liefhebber maar je zorgt dan niet echt goed voor je auto. Jammer.
je weet dat er vroeger helemaal geen apk was?quote:Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom je voor de meest vervuilende hokken die er rondrijden GEEN belasting hoeft te betalen, gewoon per direct afschaffen
Als je dan vind dat liefhebbers die maar 30 of 60 dagen per jaar rijden geen belasting hoeven te betalen voer dat dan ook meteen voor alle auto's in, ik haal de 60 dagen ook niet met mijn XKR maar omdat ie nieuwer is mag ik er wel 300 euro per kwartaal voor neertellen?
En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
dat bestaat al... heet schorsingquote:Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom je voor de meest vervuilende hokken die er rondrijden GEEN belasting hoeft te betalen, gewoon per direct afschaffen
Als je dan vind dat liefhebbers die maar 30 of 60 dagen per jaar rijden geen belasting hoeven te betalen voer dat dan ook meteen voor alle auto's in, ik haal de 60 dagen ook niet met mijn XKR maar omdat ie nieuwer is mag ik er wel 300 euro per kwartaal voor neertellen?
En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
die hebben geen apk van 2 jaar wel ff je fact goed hebben...quote:Op woensdag 14 november 2012 21:02 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Juist de tokkies met een import bak uit 1986 doen niks aan hun auto. Alles moet zo voordelig mogelijk. Geen belasting, bij voorkeur een diesel want dat is goedkoper. En als het even kan een set gebruikte banden met 3mm profiel voor 50 euro monteren. APK om de twee jaar voor een "oldtimer" mogen ze van mij per direct afschaffen.
komt dat ze hier veel centjes opleverenquote:Op woensdag 14 november 2012 21:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat komt/kwam omdat de duitse regeling zo slecht is voor oudjes, dus dumpen ze die hier
apk is niet nodig voor auto's van voor 1959 en 2jaar voor auto's vanaf 30 jaar.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:31 schreef -niemand- het volgende:
apk moet zeker blijven voor oldtimers.
hoe rot sommige auto's zijn na een jaar APK al, ik moet er niet aan denken dat die ouwe roestbakken met rotte draagarmen ofzo de weg op gaan.
das niet eens nodig was ik ook vergeten hebben ze niet eens gezien bij steekproefquote:Op donderdag 15 november 2012 00:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad!! en alles wat er niet op zit kan ook niet afgekeurd worden. APK is niets voor mijn bmw'tje, moet alleen m'n accu ff vastzetten.
En goed onderhouden en nog van kwaliteitstaal, die nieuwe zooi komt met roest de dealer uit rollenquote:Op donderdag 15 november 2012 00:06 schreef T42 het volgende:
[..]
apk is niet nodig voor auto's van voor 1959 en 2jaar voor auto's vanaf 30 jaar.
maar zulke auto's zijn vaak getaxeerd en goed verzekert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |