Dat kan inderdaad, maar dat willen ze nog wel eens afschoppen, of dat het gewoon net niet warm genoeg is. Ik zou gewoon op Marktplaats even kijken naar een voetenzak. Er zijn ook wel alternatieve merken en ik heb ook nog wel een bruine te koop van Altabebequote:Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef Fieder het volgende:
Cathmar![]()
gefeliciteerd!!
Ik was aan het teruglezen, begrijp ik het goed dat die Wallaboo leaf eigenlijk te dik is om als dekentje voor de maxicosi te dienen? Daar wil hem voor aanschaffen namelijk, anders hoeft het niet...
Kan je trouwens niet gewoon een los (wieg) dekentje over de beentjes leggen oid? (bespaart hoop geld)
Nog 100 dagen tot mijn uitgerekende datum![]()
"in mijn tijd" bestonden er geen voetenzakken voor de maxi cosi, en moesten we wel met een dekentje werken. Gaat prima hoor, met een jas en een muts enzo.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef Fieder het volgende:
Cathmar![]()
gefeliciteerd!!
Ik was aan het teruglezen, begrijp ik het goed dat die Wallaboo leaf eigenlijk te dik is om als dekentje voor de maxicosi te dienen? Daar wil hem voor aanschaffen namelijk, anders hoeft het niet...
Kan je trouwens niet gewoon een los (wieg) dekentje over de beentjes leggen oid? (bespaart hoop geld)
Nu weet ik natuurlijk niet wat jouw tijd was, maar ik heb de foto's dat ik zelf in de maxicosi lig met een voetenzak aan. Nu ben ik van in de zomer maar zeker richting de winter vonden mijn ouders het toen al super handig omdat wat vlindur ook zegt. In de zak, muts op en gaan.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:46 schreef debuurvrouw het volgende:
n jas en een muts enzo.niks te koud of moeilijk.
Ik ben om 14 uur naar huis gegaanquote:Op woensdag 14 november 2012 14:15 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Gaat niet fijn zo....
Helpt het je om even een moment voor jezelf te pakken en je dan even goed kan concentreren op je ademhaling zodat je weer wat rustiger word?
dan zal ik m wel te duur hebben gevonden.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:11 schreef papillion het volgende:
[..]
Nu weet ik natuurlijk niet wat jouw tijd was, maar ik heb de foto's dat ik zelf in de maxicosi lig met een voetenzak aan. Nu ben ik van in de zomer maar zeker richting de winter vonden mijn ouders het toen al super handig omdat wat vlindur ook zegt. In de zak, muts op en gaan.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik daarom ook maar gewoon heb aangenomen dat het hoort en handig is. Al lijkt het me voor onze kleine dadelijk in de winter in ieder geval lekker warm handig.
Huh? Jij was 14 toen je een maxicosi kocht?quote:Op woensdag 14 november 2012 16:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dan zal ik m wel te duur hebben gevonden.je bent vast ouder dan 14? toen kocht ik mijn Maxi-Cosi. ik vond het onzin, gewoon lekker een jas aan. maar goed, ze zaten ook bijna nooit in die Maxi Cosi, en in de auto vond ik het echt te warm
nee, 14 jaar geleden/ En Papillion zegt dat zij in een maxi cosi lag mét voetenzak.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Huh? Jij was 14 toen je een maxicosi kocht?
Hehe dat kan natuurlijk ook. Mijn ma heeft mijn oma wel een heel aantal zaken zelf laten knutselen, dus dat kan ze ook zomaar gedaan hebbenquote:Op woensdag 14 november 2012 16:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dan zal ik m wel te duur hebben gevonden.je bent vast ouder dan 14? toen kocht ik mijn Maxi-Cosi. ik vond het onzin, gewoon lekker een jas aan. maar goed, ze zaten ook bijna nooit in die Maxi Cosi, en in de auto vond ik het echt te warm
Mits je na 21 -12 bevalt... Dan bestaat de wereld niet meer.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:43 schreef Estrys het volgende:
En dat was nog voor het broeikaseffect buuf!![]()
Lieve mensen, er zijn ook nog gewoon winkels na je bevalling hè. Ik bedoel het is bijvoorbeeld ook mogelijk om even snel een voetenzak te gaan kopen mocht je hem in juni toch nodig blijken te hebben.
Nee maar dan heeft het nu ook weinig zin om een voetenzak te gaan kopen.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mits je na 21 -12 bevalt... Dan bestaat de wereld niet meer.
Ik heb geen idee, ik heb 'm nooit gebruikt voor de mc, daar had ik een gewone voetenzak voor. Heb vandeweek toevallig wel de mc opgehaald, ik kan het even proberen met een knuffel erin ofzo? Octo zei dat geloof ik he?quote:Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef Fieder het volgende:
Cathmar![]()
gefeliciteerd!!
Ik zal ff kijken vandeweek, ok?quote:Op woensdag 14 november 2012 17:06 schreef Fieder het volgende:
Dat zou fijn zijn Incan![]()
Ik weet heel goed dat er straks nog winkels zijn maar het moet NUHUUUUEn ik wil in het ziekenhuis bevallen dus de maxicosi moet eigenlijk meteen lekker warm zijn...
Morgen opruimen. Sorry. Ben nu mobiel.quote:
Ik snap je!!quote:Op woensdag 14 november 2012 18:43 schreef OooLizaooO het volgende:
Full-time in de zin van: even niet in de week-om-week-co-ouderschap-regeling.
Dus in een regime dat ik perfect zou moeten aankunnen (behalve dat ziek zijn dus). Maar tijdens het naar school gaan, was het ook al op het randje...
Onze mini kwam in juni met 2460 gram en kon zichzelf niet goed warm houden. Ik was blij met de voetenzakquote:Op woensdag 14 november 2012 16:13 schreef Hooiwagen het volgende:
Zou je zoiets in juni ook nog nodig hebben?
No worriesquote:Op woensdag 14 november 2012 18:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Morgen opruimen. Sorry. Ben nu mobiel.
quote:Op woensdag 14 november 2012 19:54 schreef OooLizaooO het volgende:
Kijk, moest ik niet weten wat te doen met m'n geld: http://webshop.babydeluxe(...)l-babykamer-woodwork
Assistentie bij bevallingquote:Op woensdag 14 november 2012 20:43 schreef L-E het volgende:
Vandaag kraamzorg aangevraagd. En me meteen afgevraagd wat daar nou de meerwaarde van is, tbh.
Ik vond het echt zo heerlijk de vorige keer. En gezellig. Eigenlijk kan het nu alleen maar tegenvallen zei mijn man. Maar dat zien we wel. Komt vast goed.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:41 schreef Ticootje het volgende:
Controle van je baby.
Je kan ook minimaal aanvragen. 24 uur is minimum.
Dat dus idd, maar vooral ook die hulp bij het opstarten van borstvoeding, zó belangrijk om daar goede hulp bij te treffen. Als je flesvoeding gaat geven is het toch ook wel erg prettig om even een beetje aan de hand te worden genomen en de ins en outs te leren.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
Assistentie bij bevalling
De was
Ontbijt op bed
Fruithapjes
Stofzuigen
Zorg voor broertje/ zusje als jij in het kraambed ligt.
De was
Wondverzorging
Ondersteuning bij borstvoeding
De was
Ik zie de meerwaarde wel
Ja maar das alleen als je een milieubewuste kraam treft.quote:
Hell yeah, wrom doen ze dat? Hier ook drie wasjes ofzo de eerste dag, de volgende dag gewoon eentje...op ons verzoekquote:Op woensdag 14 november 2012 22:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja maar das alleen als je een milieubewuste kraam treft.
Anders staat je wasmachine gerust 6 keer per dag te loeien
Ik heb net een nieuwe machine waar 8 kilo in kanquote:Op woensdag 14 november 2012 22:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja maar das alleen als je een milieubewuste kraam treft.
Anders staat je wasmachine gerust 6 keer per dag te loeien
Ja, Amsterdam. Onderbezetting en vakantietijd (juli). Vooral dat laatste vind ik moeilijk te verteren; dan moeten ze de vakanties wat beter spreiden. Nou ging met mij en S alles goed, maar bij de andere twee gezinnen was er ondervoeding bij de ene en een depressieve moeder bij de andere, dus was ze al snel erg blij dat het bij mij goed ging, en kreeg ik effectief nog minder tijd.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:48 schreef Cantare het volgende:
Wat jammer... hier was ze echt het volle aantal uren. Maar jij woont in een grote stad, toch? Ik heb wel vaker gehoord dat het daar (door onderbezetting?) heel anders kan gaan.
Die van mij kwam om 8:30 en ging om 15 uur weer weg. Ze waste, streek, stofzuigde, verschoonde het bed, verzorgde mijn wond, hielp bij de borstvoeding, bracht mij EN mijn man ontbijt op bed, maakte fruithapjes, hielp bij de babyverzorging, ontving bezoek, scheepte bezoek af en keek ondertussen nog mee naar soaps... Ik denk dat het superwoman was als ik het zo leesquote:Op woensdag 14 november 2012 22:47 schreef miss_sly het volgende:
Hier deed ze geen was, hoor. En ze poetste niet, en geen fruithapjes of verwennerij. Controles bij mij en S, bijpraten, dingen uitleggen en weg was ze weer. Maximaal drie uurtjes per dag, want ze had nog twee andere gezinnen op die dag.
pquote:Op woensdag 14 november 2012 22:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Die van mij kwam om 8:30 en ging om 15 uur weer weg. Ze waste, streek, stofzuigde, verschoonde het bed, verzorgde mijn wond, hielp bij de borstvoeding, bracht mij EN mijn man ontbijt op bed, maakte fruithapjes, hielp bij de babyverzorging, ontving bezoek, scheepte bezoek af en keek ondertussen nog mee naar soaps... Ik denk dat het superwoman was als ik het zo lees
Wat een goed advies!!quote:Op woensdag 14 november 2012 22:47 schreef Cantare het volgende:
Kraamzorg: heerlijk, wat een luxe!
De eerste keer voelde ik me er wat ongemakkelijk bij, hoewel dat snel over was toen de kraamverzorgster mijn hele huis aan het poetsen was. Dat was eigenlijk ook wel hetgeen waar ze de meeste tijd in heeft gestoken, want "toevallig" ging het met de baby, mij en de borstvoeding allemaal heel goed.
Vlak voor de jongste werd geboren, zei een kennis: geniet van je kraamweek, het is je enige week vakantie als moeder. Dat advies heb ik ter harte genomen (door de keizersnede werd ik er ook wel toe gedwongen, maar dat wist ik toen nog niet) en er erg van genoten om de hele dag te lamballen terwijl de kraamverzorgster een hele berg was wegwerkte, boterhammen smeerde en diende als een luisterend oor.
Beide keren was het trouwens ook fijn dat het aantal uren eindig was en we ons huis weer helemaal voor onszelf hadden.
Op de controle van moeder en kind na kunnen die dingen ook door Vriendje/schoonmoeder/een ander gedaan worden. Ik heb bij de eerste kraamzorg gehad, allemaal heel lief en vriendelijk hoor, maar ik word echt niet gelukkig van een vreemde in mijn huis. Ik had toen 3 uur per dag en ik kon dr wel weg kijken. En dat was mijn eerste kindje, ik wist niets, én ik was alleenstaand. En toen was het goed dat ze er was hoor, maar dit wordt mijn laatste kraamperiode en ik wil echt zo veel mogelijk dat dingen naar wens verlopen.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
Assistentie bij bevalling
De was
Ontbijt op bed
Fruithapjes
Stofzuigen
Zorg voor broertje/ zusje als jij in het kraambed ligt.
De was
Wondverzorging
Ondersteuning bij borstvoeding
De was
Ik zie de meerwaarde wel
Wij zeggen toch ook niet dat je wel of niet iets moet vinden? Jij vraagt, wij vertellen hoe wij het ervaren hebbenquote:Op donderdag 15 november 2012 07:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Op de controle van moeder en kind na kunnen die dingen ook door Vriendje/schoonmoeder/een ander gedaan worden. Ik heb bij de eerste kraamzorg gehad, allemaal heel lief en vriendelijk hoor, maar ik word echt niet gelukkig van een vreemde in mijn huis. Ik had toen 3 uur per dag en ik kon dr wel weg kijken. En dat was mijn eerste kindje, ik wist niets, én ik was alleenstaand. En toen was het goed dat ze er was hoor, maar dit wordt mijn laatste kraamperiode en ik wil echt zo veel mogelijk dat dingen naar wens verlopen.
Fijn dat iedereen er zo veel waarde aan hecht, maar ik heb dat dus echt niet. Dat ik vragen stel bij de meerwaarde van een kraamverzorgende (die geen verpleegkundige is overigens) is toch niet zo heel gek? Ik wil graag doen wat het beste/fijnste is voor ons als gezin, niet perse wat de rest van Nederland doetIk zeg ook niet dat we het níet doen, ik vraag me het een en ander af, that's all.
Je moet het helemaal zelf weten, niemand zegt dat je iets moet.quote:Op donderdag 15 november 2012 07:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Op de controle van moeder en kind na kunnen die dingen ook door Vriendje/schoonmoeder/een ander gedaan worden. Ik heb bij de eerste kraamzorg gehad, allemaal heel lief en vriendelijk hoor, maar ik word echt niet gelukkig van een vreemde in mijn huis. Ik had toen 3 uur per dag en ik kon dr wel weg kijken. En dat was mijn eerste kindje, ik wist niets, én ik was alleenstaand. En toen was het goed dat ze er was hoor, maar dit wordt mijn laatste kraamperiode en ik wil echt zo veel mogelijk dat dingen naar wens verlopen.
Fijn dat iedereen er zo veel waarde aan hecht, maar ik heb dat dus echt niet. Dat ik vragen stel bij de meerwaarde van een kraamverzorgende (die geen verpleegkundige is overigens) is toch niet zo heel gek? Ik wil graag doen wat het beste/fijnste is voor ons als gezin, niet perse wat de rest van Nederland doetIk zeg ook niet dat we het níet doen, ik vraag me het een en ander af, that's all.
quote:Op donderdag 15 november 2012 08:48 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb vannacht zo diep geslapen... Ik werd vanmorgen wakker en moest eerst bedenken waar ik was, of ik naar school moest of dat ik vakantie had... Oh nee... Ik moet gewoon werken..
Nou, ik was aan het trainen voor de marathon... Ik heb er zelfs spierpijn van...quote:
Nee hebben wel iets bedachtquote:Op donderdag 15 november 2012 08:02 schreef Suikertante het volgende:
Nytar, jeeuj!!
En Hooiwagen, wat superleuk! Heb je iets bijzonders bedacht of ga je het "gewoon" vertellen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha! Wij hadden bij Nathan chocoladeletters tijdens Sinterklaas, in opa en oma samen ingepakt. Deze keer hebben we het maar gewoon verteld omdat we zelf ook niet wisten wat we ermee moesten.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:08 schreef Suikertante het volgende:
Dat is echt een leuk idee Hooiwagen!
En het kwartje valt vast snel.
Wij hadden een foto van ons met de positieve zwangerschapstest tussen de vakantiefoto's en mijn ouders bleken nog nooit een zwangerschapstest gezien te hebben dus die snapten er geen hout van
Ik zeg toch ook niet dat jullie zeggen dat ik iets moet vinden...quote:Op donderdag 15 november 2012 07:50 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Wij zeggen toch ook niet dat je wel of niet iets moet vinden? Jij vraagt, wij vertellen hoe wij het ervaren hebben
De generatiekloof werd even pijnlijk duidelijk.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:08 schreef Suikertante het volgende:
Dat is echt een leuk idee Hooiwagen!
En het kwartje valt vast snel.
Wij hadden een foto van ons met de positieve zwangerschapstest tussen de vakantiefoto's en mijn ouders bleken nog nooit een zwangerschapstest gezien te hebben dus die snapten er geen hout van
Welk gedoe precies?quote:Op donderdag 15 november 2012 09:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap dat gedoe over kraamzorg gewoon niet zo.. Ik lees het wel vaker hier...
Hey zeg, spannend, die geslachtsbepaling! Maar waarom krijg je die niet gewoon tijdens de 20 weken echo? Ik moet nog bijna 4 weken wachtenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |