abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119205969
:* Alvast bedankt Incan!

Verwacht n hoop pakketjes O+ heeeeeerlijk
Heb ook 2 dozen tweedehands babykleertjes gekregen, zo lief!

En weer goedgekeurd bij de vk *O*
pi_119207640
*O* Dat klinkt als een goede dag Fieder!
pi_119207775
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:04 schreef Incantrix het volgende:
(Tico, je inbox is vol :P)
Morgen opruimen. Sorry. Ben nu mobiel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119208376
Fail gevoel ;(
I suck at begin a full-time mom |:(.
Had het al moeilijk toen Ben naar school ging, maar nu hij thuis zit, staan mijn zenuwen echt zo gespannen als een snaar. Moet me inhouden om niet te 'snap'-pen.
Gelukkig mag hij nu van morgenmiddag tot vrijdagmiddag bij m'n moeder, want ik trék het gewoon niet.
Maar er komt wel weer een fulltime-baby aan. Wat gaat er nu verkeerd -O-
pi_119208491
Ah het bekende: 'waar ben ik aan begonnen gevoel'
Ik suck ook in full time moeder zijn. Daarom ben ik dat ook niet. En nu kan je nog minder hebben hè in zwangere toestand.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_119208645
Full time mama, ik zou gek worden. Ik vind het heel fijn om te werken en daardoor geniet ik juist meer van als ik thuis ben met de kinderen.
pi_119208696
Full-time in de zin van: even niet in de week-om-week-co-ouderschap-regeling.
Dus in een regime dat ik perfect zou moeten aankunnen (behalve dat ziek zijn dus). Maar tijdens het naar school gaan, was het ook al op het randje...
pi_119209529
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:43 schreef OooLizaooO het volgende:
Full-time in de zin van: even niet in de week-om-week-co-ouderschap-regeling.
Dus in een regime dat ik perfect zou moeten aankunnen (behalve dat ziek zijn dus). Maar tijdens het naar school gaan, was het ook al op het randje...
Ik snap je!!

Gaat hier ook wel door m'n hoofd. Nu heb ik om het weekend geen kinderen. Kunnen we doen wat we willen. Kinderloos, stappen, bios, enz.
Dat is straks weg. Dan moet ik oppas zoeken en moeten we dat dus gaan plannen. Geen vrije weekenden een door de weeks avonden meer.
  woensdag 14 november 2012 @ 19:11:47 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119209778
cathmar, van harte gefeliciteerd met je meiden! *O*

En Keshet met meldplicht O+
pi_119210348
quote:
5s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:13 schreef Hooiwagen het volgende:
Zou je zoiets in juni ook nog nodig hebben?
Onze mini kwam in juni met 2460 gram en kon zichzelf niet goed warm houden. Ik was blij met de voetenzak :Y. Maar ik heb cosi + zak via-via overgenomen. Scheelt een smak geld ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119211471
Kijk, moest ik niet weten wat te doen met m'n geld: http://webshop.babydeluxe(...)l-babykamer-woodwork
  woensdag 14 november 2012 @ 19:54:44 #237
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119211477
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Morgen opruimen. Sorry. Ben nu mobiel.
No worries :)
3!
pi_119214021
Hooiwagen: wij hebben voor juni ook een voetenzak hoor. Met de non-zomers in dit land durf ik er niet op te vertrouwen dat het echt warm zal zijn dan :)

Ik ben best graag fulltime moeder (mits ik mijn werk heb), wij zijn zelden kinderloos, maar dat vind ik heerlijk. Af en toe zonder kind is wel lekker, met name praktisch gezien, maar na een avondje wil ik hem gewoon weer lekker bij ons hebben. Met zn 3 vind ik toch het fijnst. O+ Altijd al gehad hoor, is niet echt een verdienste van mijn kant.

Vandaag kraamzorg aangevraagd. En me meteen afgevraagd wat daar nou de meerwaarde van is, tbh.
pi_119214154
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:54 schreef OooLizaooO het volgende:
Kijk, moest ik niet weten wat te doen met m'n geld: http://webshop.babydeluxe(...)l-babykamer-woodwork
:o O+ :9~ :9~
pi_119216251
Cathmar gefeliciteerd!

En Keshey in hoogzwangere status .. wat fijn!

Fieder nog 100 dagen .. je kunt het hoor! (Ik heb het ook gekund en ben volgens mij een van de grootste scheiterds die hier op de wereldrond loopt :+)

Ik heb weer wat meer rust gevonden om mee te lurken hiero :)
pi_119216280
Ik heb nog 20 werkdagen.
pi_119217062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:43 schreef L-E het volgende:

Vandaag kraamzorg aangevraagd. En me meteen afgevraagd wat daar nou de meerwaarde van is, tbh.
Assistentie bij bevalling
De was
Ontbijt op bed
Fruithapjes
Stofzuigen
Zorg voor broertje/ zusje als jij in het kraambed ligt.
De was
Wondverzorging
Ondersteuning bij borstvoeding
De was

Ik zie de meerwaarde wel :D
pi_119217131
Controle van je baby.

Je kan ook minimaal aanvragen. 24 uur is minimum.
pi_119217169
Cathmar gefeliciteerd! En wat een mooi gewicht hebben je 2 meiden. Ik ben benieuwd naar hun namen!
pi_119217265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:41 schreef Ticootje het volgende:
Controle van je baby.

Je kan ook minimaal aanvragen. 24 uur is minimum.
Ik vond het echt zo heerlijk de vorige keer. En gezellig. Eigenlijk kan het nu alleen maar tegenvallen zei mijn man. Maar dat zien we wel. Komt vast goed.
pi_119217461
:O net terug van werk.. lange dag, slapen!

Nog niet bijgelezen maar dikke :* voor iedereen, weltrusten mensen!
pi_119217479
Doe mij maar lekker het maximum aantal uren kraamzorg. De vorige x was ik zó blij dat ze er was, we hadden zelfs al verlengde zorg gekregen, maar toe werd ik weer opgenomen. Ik heb niet eens fatsoenlijk dankjewel en gedag kunnen zeg.
Ik hoop dat de start deze keer beter is en dat ik haar halverwege al niet meer nodig heb..... dat zou echt heerlijk zijn.
pi_119218193
Fieder, wat ga je ontzettend hard zeg! Voor mijn gevoel is het nog maar net geleden dat je je streepjes kwam melden.

Kraamzorg lijkt mij echt heerlijk eigenlijk. Iemand die steun geeft en waar je op terug kan vallen bij vragen en twijfels. Het lijkt me namelijk echt eng, ineens een baby van mezelf! :D

Over die voetenzak, ons kindje wordt ook eind mei/begin juni geboren en ik zat te denken aan de koeka slaapzak. Ik las op internet dat die niet zo dik was en wel geschikt voor de maxi cosi. Maar wil hem nog even in het echt bekijken.

En vandaag de laatste echo in het Erasmus gehad! Alles was weer goed, kindje lag de eerste 10 minuten perfect voor wat metingen maar ging daarna alle kanten op. 5,7 cm groot al, vorige week vrijdag nog maar 4,5! Het gaat wonderbaarlijk hard. Tot nu toe lijk ik wel steeds iets verder zwanger te zijn dan gedacht maar mijn eigen ziekenhuis heeft nog maar 1 echo gemaakt met meting en toen was ik net 8 weken. Volgende week de nekplooimeting. Als alles goed lijkt te zijn dan gaan we rond kijken voor spulletjes. Bizar en gaaf :D
E.
pi_119218980
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:39 schreef Estrys het volgende:

[..]

Assistentie bij bevalling
De was
Ontbijt op bed
Fruithapjes
Stofzuigen
Zorg voor broertje/ zusje als jij in het kraambed ligt.
De was
Wondverzorging
Ondersteuning bij borstvoeding
De was

Ik zie de meerwaarde wel :D
Dat dus idd, maar vooral ook die hulp bij het opstarten van borstvoeding, zó belangrijk om daar goede hulp bij te treffen. Als je flesvoeding gaat geven is het toch ook wel erg prettig om even een beetje aan de hand te worden genomen en de ins en outs te leren.

Een kraamverzorgster controleert moeder, haar wondgenezing, of moeder koorts krijgt, of ze het psychisch allemaal goed blijft trekken, of ze de bevalling een beetje behoorlijk verwerkt, ze let er op dat moeder voldoende eet/drinkt/slaapt. Etc etc.

Daarnaast controleert ze de baby, of deze voldoende voeding binnen krijgt, niet (te) geel gaat zien, niet gaat fladderen, of er afwijkingen zijn bij het kind, of de navelstomp okay eraf gaat en nog veel meer.

Niemand twijfelt aan de meerwaarde van een verpleegkundige in het ziekenhuis, ik zou ook niet zo twijfelen aan een verpleegkundige die bij je thuis komt.
/two cents.
:)
pi_119218985
Wij hebben nooit een voetenzak gehad. Degene die we hadden gekocht hebben we vandaag voor het eerst gebruikt, dus die was veel te groot.
Wel had mijn moeder 2 wikkeldoeken gemaakt, met aan de binnenkant een voetenzak, daar wikkelden we eva in en dan in de maxicosi. Maar ook als ze ineens in de boxin slaap viel legde ik die over haar heen.

Ik merk dat ik begin af te tellen naar onze 20 weken echo. Nog 1,5 week.vorige x was ik me ervan bewust dat het een medische echo was, maar was ik vooral nieuwsgierig naar het geslacht.
Nu wil ik heeeeel graag horen dat allen goed gaat en dat het gezond is. Leuk dat we ook horen wat het wordt, maar het is veel minder belangrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')