abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119219519
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb nog 20 werkdagen.
Ik nog 16 de uitgerekende datum... Help
*poef* nu is het weg
  woensdag 14 november 2012 @ 22:26:59 #252
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119219972
Nou sterker nog Mignonne, ik had echt veel meer aan mijn kraamhulp thuis dan aan de gemiddelde verpleegkundige in het ziekenhuis. Boh zeg, die wisten echt weinig over bv (op een uitzondering na) of ze waren van de 'baby hoort in zijn bed en niet bij mama' regels.

Ik vind een goed kraam echt goud waard en dat had ik nooit verwacht. Die van mij hielp bij BV, zorgde ervoor dat ik genoeg at en rust nam, regelde de was en zorgde dat mijn huis aan kant was, hielp bij het badderen, controleerde mij elke dag of het allemaal wel goed ging, gaf tips voor de avond/nacht.

Je bent zo wiebelig en labiel als de neten en ik vond het zalig. Je hoeft dan nergens anders aan te denken als aan de baby. En ik had een KS dus kon zelf zeker de eerste 6/7 dagen weinig.
Tweede keer wil ik volop de uren en vraag ik ook de verlenging aan, als dat een optie is. Die kreeg ik nu niet omdat ML vrij was, en dat pakken we dan dus anders aan.

Ow en een voetenzak hadden wij de eerste weken er wel in, konden we dan even dichtslaan als het regende of we liepen wat op de wind met haar. Daarna een dekentje en toen in Sept weer de voetenzak, lekker warm.... alleen vestje aan mutsje op en klaar.
  woensdag 14 november 2012 @ 22:29:07 #253
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119220089
Ook 2 keer de was he estrys :P .
Ik heb maandag het intake telefoontje gehad van de kraamzorg. Heb al mn voorkeuren aangegeven. Hoop stiekem een beetje dat degene die ik bij Nathan heb dan beschikbaar is. Ze vroeg of ik een stagiair wil, ik zei dat ik een speelmaatje voor Nathan best heel leuk zou vinden maar dat ik me afvraag of dat nou wel de bedoeling is. Nou schijnt het zo te zijn dat eerstejaars kv-ers in opleiding vooral spelen met oudere kinderen en beschuit met muisjes maken. Maar goed, ik heb gezegd dat ik er dan best 1 wil, maar dat het niet zo nuttig is als ze hier niets kan leren.

Leuk dat de echo al zo snel is danic!

Fieder, heb je de uitslag van je kweek al?
pi_119220212
Kan je daar niet om vragen Pessie? Bij ons komt dezelfde weer.
*poef* nu is het weg
pi_119220415
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:29 schreef pessie het volgende:
Ook 2 keer de was he estrys :P .

Ja maar das alleen als je een milieubewuste kraam treft.
Anders staat je wasmachine gerust 6 keer per dag te loeien :')
:)
  woensdag 14 november 2012 @ 22:44:45 #256
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119220760
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hell yeah, wrom doen ze dat? Hier ook drie wasjes ofzo de eerste dag, de volgende dag gewoon eentje...op ons verzoek ;)
pi_119220864
Kraamzorg: heerlijk, wat een luxe!

De eerste keer voelde ik me er wat ongemakkelijk bij, hoewel dat snel over was toen de kraamverzorgster mijn hele huis aan het poetsen was. Dat was eigenlijk ook wel hetgeen waar ze de meeste tijd in heeft gestoken, want "toevallig" ging het met de baby, mij en de borstvoeding allemaal heel goed.

Vlak voor de jongste werd geboren, zei een kennis: geniet van je kraamweek, het is je enige week vakantie als moeder. Dat advies heb ik ter harte genomen (door de keizersnede werd ik er ook wel toe gedwongen, maar dat wist ik toen nog niet) en er erg van genoten om de hele dag te lamballen terwijl de kraamverzorgster een hele berg was wegwerkte, boterhammen smeerde en diende als een luisterend oor.

Beide keren was het trouwens ook fijn dat het aantal uren eindig was en we ons huis weer helemaal voor onszelf hadden. :)
pi_119220886
Hier deed ze geen was, hoor. En ze poetste niet, en geen fruithapjes of verwennerij. Controles bij mij en S, bijpraten, dingen uitleggen en weg was ze weer. Maximaal drie uurtjes per dag, want ze had nog twee andere gezinnen op die dag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119220918
Wat jammer... hier was ze echt het volle aantal uren. Maar jij woont in een grote stad, toch? Ik heb wel vaker gehoord dat het daar (door onderbezetting?) heel anders kan gaan.
pi_119221040
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb net een nieuwe machine waar 8 kilo in kan :P tenzij ze de kussens van de bank en de gordijnen gaat wassen lijkt het mij sterk dat ze op 1 dag 6x 8 kilo bij elkaar gaat vinden. ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_119221121
Onze kraam had gisteren haar laatste dag. Was ook een stagiair, overigens. Wij vonden haar heel fijn, en ook nog eens een leuke meid :Y Poetste iedere dag (stofzuigen, wc's, wat opruimen), deed de was, hielp met Saartje, controleerde mijn wond enzo, en gaf tips. Was geen enkel moment opdringerig ofzo. Heel fijn juist :Y

Maar heb al van anderen gehoord dat het inderdaad niet altijd zo hoeft te gaan. Helaas.
pi_119221169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:48 schreef Cantare het volgende:
Wat jammer... hier was ze echt het volle aantal uren. Maar jij woont in een grote stad, toch? Ik heb wel vaker gehoord dat het daar (door onderbezetting?) heel anders kan gaan.
Ja, Amsterdam. Onderbezetting en vakantietijd (juli). Vooral dat laatste vind ik moeilijk te verteren; dan moeten ze de vakanties wat beter spreiden. Nou ging met mij en S alles goed, maar bij de andere twee gezinnen was er ondervoeding bij de ene en een depressieve moeder bij de andere, dus was ze al snel erg blij dat het bij mij goed ging, en kreeg ik effectief nog minder tijd.
pi_119221237
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:47 schreef miss_sly het volgende:
Hier deed ze geen was, hoor. En ze poetste niet, en geen fruithapjes of verwennerij. Controles bij mij en S, bijpraten, dingen uitleggen en weg was ze weer. Maximaal drie uurtjes per dag, want ze had nog twee andere gezinnen op die dag.
Die van mij kwam om 8:30 en ging om 15 uur weer weg. Ze waste, streek, stofzuigde, verschoonde het bed, verzorgde mijn wond, hielp bij de borstvoeding, bracht mij EN mijn man ontbijt op bed, maakte fruithapjes, hielp bij de babyverzorging, ontving bezoek, scheepte bezoek af en keek ondertussen nog mee naar soaps... Ik denk dat het superwoman was als ik het zo lees :D
pi_119221497
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

Die van mij kwam om 8:30 en ging om 15 uur weer weg. Ze waste, streek, stofzuigde, verschoonde het bed, verzorgde mijn wond, hielp bij de borstvoeding, bracht mij EN mijn man ontbijt op bed, maakte fruithapjes, hielp bij de babyverzorging, ontving bezoek, scheepte bezoek af en keek ondertussen nog mee naar soaps... Ik denk dat het superwoman was als ik het zo lees :D
p
Wat een zaligheid <3

Mij en kwam ergens tussen 11 en 12 en vertrok tussen 13 en 14 uur. Als ze veel tijd had, kreeg ik een boterham voor de lunch, anders moest B die maar maken :')
pi_119222583
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:47 schreef Cantare het volgende:
Kraamzorg: heerlijk, wat een luxe!

De eerste keer voelde ik me er wat ongemakkelijk bij, hoewel dat snel over was toen de kraamverzorgster mijn hele huis aan het poetsen was. Dat was eigenlijk ook wel hetgeen waar ze de meeste tijd in heeft gestoken, want "toevallig" ging het met de baby, mij en de borstvoeding allemaal heel goed.

Vlak voor de jongste werd geboren, zei een kennis: geniet van je kraamweek, het is je enige week vakantie als moeder. Dat advies heb ik ter harte genomen (door de keizersnede werd ik er ook wel toe gedwongen, maar dat wist ik toen nog niet) en er erg van genoten om de hele dag te lamballen terwijl de kraamverzorgster een hele berg was wegwerkte, boterhammen smeerde en diende als een luisterend oor.

Beide keren was het trouwens ook fijn dat het aantal uren eindig was en we ons huis weer helemaal voor onszelf hadden. :)
Wat een goed advies!!

Bij een derde ga ik met pyjama aan in bed liggen en ik kom er alleen uit voor het toilet :P verder mag de hele wereld het heen en weer krijgen van mij, knappe jongen die mij uit mn bubbel krijgt :+

Mijn kraamverzorgster waren goud waard. Zo ontzettend lief. Bij de oudste ging het allemaal perfect met mij en met de oudste. Hoewel dat zeg ik nu wel, maar ze zag wel geel en had uraten in de luier en ik bleef wel erg lang veel vocht vasthouden en mn baarmoeder zakte maar matig. Of eigenlijk niet. Op dag 4 of 5 stond ie nog steeds navelhoog. Maar goed, ze deed het fantastisch en begeleide ons heel goed naar zelfstandig ouderschap om het even zo te noemen.
Die tweede kraam is mn redding geweest. Door de fluxus voelde ik me slap en beroerd, mn mini huilde de hele nacht, letterlijk van 8 uur s avonds tot 8 uur 's morgens. Mn lief sliep in de woonkamer (op mijn verzoek!) omdat hij de dagen ver weg moest rijden met de auto, ik wilde niet dat hij een ongeluk kreeg. Wat was ik blij dat ik de volgende dag gewoon de boel in vertrouwen bij haar achter kon laten. Ze heeft uren met E. op de bank of aan tafel gezeten, mini ondersteboven op haar arm, ondertussen liedjes zingend of verhaaltjes voorlezend aan de oudste en ze kreeg het nog voor elkaar om de huishoudelijke dingen te doen ook :D O+
En een verstand van borstvoeding :o petje af! Spreek haar nog steeds wel eens, als ik een derde krijg wil ik haar weer! hoewel ik me afvraag of ze dan nog werkt.
:)
pi_119224814
Aangezien ik nog nooit een luier heb verschoond ben ik nu al blij met de kraamzorg! :')

Verder ben ik geloof ik erg tevreden met gezinsplanning van de FBTO. Nu even kijken of therapieën ook weer aan kunnen per 1 Jan. Fijn idee aangezien ik sowieso nooit veel controle over mijn bekkenbodem heb gehad..

Oja! En over 33 uur de geslachtsbepaling!!!!
Vencodark jij ook bijna, spannend he!!
pi_119228053
Ik hoop echt dat ik dit keer wel een kraamweek heb met lekker thuis in bed liggen en vertroeteld worden ipv op dag 3 met een hb van 4 na fluxus door de gangen zwalken op weg naar de kinderafdeling. Maar ja, met een tweeling bereid ik me voor op wederom kramen in het ziekenhuis.
  donderdag 15 november 2012 @ 06:55:36 #268
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119228062
Kraamzorg O+ bij Stef hadden we de eerste dagen een stagaire en zij was zo leuk! En de ervaren dame die erbij kwam was ook super. De dame die we de laatste dagen kregen was ook geweldig, haar hebben we nu als voorkeur opgegeven. Bij Gabriël kregen we ook een paar dagen kraamzorg, zij hield ons een beetje op poten en begeleidde ons met de emoties die heel erg loskwamen.

Nu krijgen we in elk geval een ervaren persoon, en we gaan wel instructies en vrijheid geven om streng te zijn met bezoek, ik wil veel rust want ik ben erg bang voor een ppd.

En terwijl ik dit type zit er iemand enorm in mijn ribben te prikken :')
3!
pi_119228162
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:39 schreef Estrys het volgende:

[..]

Assistentie bij bevalling
De was
Ontbijt op bed
Fruithapjes
Stofzuigen
Zorg voor broertje/ zusje als jij in het kraambed ligt.
De was
Wondverzorging
Ondersteuning bij borstvoeding
De was

Ik zie de meerwaarde wel :D
Op de controle van moeder en kind na kunnen die dingen ook door Vriendje/schoonmoeder/een ander gedaan worden. Ik heb bij de eerste kraamzorg gehad, allemaal heel lief en vriendelijk hoor, maar ik word echt niet gelukkig van een vreemde in mijn huis. Ik had toen 3 uur per dag en ik kon dr wel weg kijken. En dat was mijn eerste kindje, ik wist niets, én ik was alleenstaand. En toen was het goed dat ze er was hoor, maar dit wordt mijn laatste kraamperiode en ik wil echt zo veel mogelijk dat dingen naar wens verlopen.

Fijn dat iedereen er zo veel waarde aan hecht, maar ik heb dat dus echt niet. Dat ik vragen stel bij de meerwaarde van een kraamverzorgende (die geen verpleegkundige is overigens) is toch niet zo heel gek? Ik wil graag doen wat het beste/fijnste is voor ons als gezin, niet perse wat de rest van Nederland doet :) Ik zeg ook niet dat we het níet doen, ik vraag me het een en ander af, that's all.
pi_119228186
Ik zeg ook niet dat het gek is dat je de meerwaarde niet ziet. Ik zeg alleen dat ik hem wel zie. Iedereen moet doen wat voor hen het beste werkt.
pi_119228210
Nou, ik zie het wel zitten, die kraamzorg :)

En, *O* 12 weken vandaag *O* en, morgen vertellen aan m'n ouders! O+
  donderdag 15 november 2012 @ 07:39:13 #272
258612 nytar
boys boys boys
pi_119228261
spannend hooiwagen!

Ik mag me vandaag voor het eerst officieel melden... 37 weken! *O*
  donderdag 15 november 2012 @ 07:50:41 #273
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119228332
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:22 schreef L-E het volgende:

[..]

Op de controle van moeder en kind na kunnen die dingen ook door Vriendje/schoonmoeder/een ander gedaan worden. Ik heb bij de eerste kraamzorg gehad, allemaal heel lief en vriendelijk hoor, maar ik word echt niet gelukkig van een vreemde in mijn huis. Ik had toen 3 uur per dag en ik kon dr wel weg kijken. En dat was mijn eerste kindje, ik wist niets, én ik was alleenstaand. En toen was het goed dat ze er was hoor, maar dit wordt mijn laatste kraamperiode en ik wil echt zo veel mogelijk dat dingen naar wens verlopen.

Fijn dat iedereen er zo veel waarde aan hecht, maar ik heb dat dus echt niet. Dat ik vragen stel bij de meerwaarde van een kraamverzorgende (die geen verpleegkundige is overigens) is toch niet zo heel gek? Ik wil graag doen wat het beste/fijnste is voor ons als gezin, niet perse wat de rest van Nederland doet :) Ik zeg ook niet dat we het níet doen, ik vraag me het een en ander af, that's all.
Wij zeggen toch ook niet dat je wel of niet iets moet vinden? Jij vraagt, wij vertellen hoe wij het ervaren hebben :)

Nytar, woah! *O*
3!
pi_119228392
Nytar, jeeuj!!

En Hooiwagen, wat superleuk! Heb je iets bijzonders bedacht of ga je het "gewoon" vertellen?
  donderdag 15 november 2012 @ 08:09:15 #275
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119228449
Mijn kraam was van 8 tot 15.00 hard bezig. Nou ja, tussen de middag kwam ze even een broodje met me eten. Verder werkte ze echt hard. Heb haar idd aangegeven als voorkeur, maar aangezien ik ook heb aangegeven graag 8 dagen dezelfde te hebben is het de vraag of dat lukt. Ik zie wel.
Coco, had je alleen een stagiair?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')