Ja maar das alleen als je een milieubewuste kraam treft.quote:
Hell yeah, wrom doen ze dat? Hier ook drie wasjes ofzo de eerste dag, de volgende dag gewoon eentje...op ons verzoekquote:Op woensdag 14 november 2012 22:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja maar das alleen als je een milieubewuste kraam treft.
Anders staat je wasmachine gerust 6 keer per dag te loeien
Ik heb net een nieuwe machine waar 8 kilo in kanquote:Op woensdag 14 november 2012 22:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja maar das alleen als je een milieubewuste kraam treft.
Anders staat je wasmachine gerust 6 keer per dag te loeien
Ja, Amsterdam. Onderbezetting en vakantietijd (juli). Vooral dat laatste vind ik moeilijk te verteren; dan moeten ze de vakanties wat beter spreiden. Nou ging met mij en S alles goed, maar bij de andere twee gezinnen was er ondervoeding bij de ene en een depressieve moeder bij de andere, dus was ze al snel erg blij dat het bij mij goed ging, en kreeg ik effectief nog minder tijd.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:48 schreef Cantare het volgende:
Wat jammer... hier was ze echt het volle aantal uren. Maar jij woont in een grote stad, toch? Ik heb wel vaker gehoord dat het daar (door onderbezetting?) heel anders kan gaan.
Die van mij kwam om 8:30 en ging om 15 uur weer weg. Ze waste, streek, stofzuigde, verschoonde het bed, verzorgde mijn wond, hielp bij de borstvoeding, bracht mij EN mijn man ontbijt op bed, maakte fruithapjes, hielp bij de babyverzorging, ontving bezoek, scheepte bezoek af en keek ondertussen nog mee naar soaps... Ik denk dat het superwoman was als ik het zo leesquote:Op woensdag 14 november 2012 22:47 schreef miss_sly het volgende:
Hier deed ze geen was, hoor. En ze poetste niet, en geen fruithapjes of verwennerij. Controles bij mij en S, bijpraten, dingen uitleggen en weg was ze weer. Maximaal drie uurtjes per dag, want ze had nog twee andere gezinnen op die dag.
pquote:Op woensdag 14 november 2012 22:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Die van mij kwam om 8:30 en ging om 15 uur weer weg. Ze waste, streek, stofzuigde, verschoonde het bed, verzorgde mijn wond, hielp bij de borstvoeding, bracht mij EN mijn man ontbijt op bed, maakte fruithapjes, hielp bij de babyverzorging, ontving bezoek, scheepte bezoek af en keek ondertussen nog mee naar soaps... Ik denk dat het superwoman was als ik het zo lees
Wat een goed advies!!quote:Op woensdag 14 november 2012 22:47 schreef Cantare het volgende:
Kraamzorg: heerlijk, wat een luxe!
De eerste keer voelde ik me er wat ongemakkelijk bij, hoewel dat snel over was toen de kraamverzorgster mijn hele huis aan het poetsen was. Dat was eigenlijk ook wel hetgeen waar ze de meeste tijd in heeft gestoken, want "toevallig" ging het met de baby, mij en de borstvoeding allemaal heel goed.
Vlak voor de jongste werd geboren, zei een kennis: geniet van je kraamweek, het is je enige week vakantie als moeder. Dat advies heb ik ter harte genomen (door de keizersnede werd ik er ook wel toe gedwongen, maar dat wist ik toen nog niet) en er erg van genoten om de hele dag te lamballen terwijl de kraamverzorgster een hele berg was wegwerkte, boterhammen smeerde en diende als een luisterend oor.
Beide keren was het trouwens ook fijn dat het aantal uren eindig was en we ons huis weer helemaal voor onszelf hadden.
Op de controle van moeder en kind na kunnen die dingen ook door Vriendje/schoonmoeder/een ander gedaan worden. Ik heb bij de eerste kraamzorg gehad, allemaal heel lief en vriendelijk hoor, maar ik word echt niet gelukkig van een vreemde in mijn huis. Ik had toen 3 uur per dag en ik kon dr wel weg kijken. En dat was mijn eerste kindje, ik wist niets, én ik was alleenstaand. En toen was het goed dat ze er was hoor, maar dit wordt mijn laatste kraamperiode en ik wil echt zo veel mogelijk dat dingen naar wens verlopen.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
Assistentie bij bevalling
De was
Ontbijt op bed
Fruithapjes
Stofzuigen
Zorg voor broertje/ zusje als jij in het kraambed ligt.
De was
Wondverzorging
Ondersteuning bij borstvoeding
De was
Ik zie de meerwaarde wel
Wij zeggen toch ook niet dat je wel of niet iets moet vinden? Jij vraagt, wij vertellen hoe wij het ervaren hebbenquote:Op donderdag 15 november 2012 07:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Op de controle van moeder en kind na kunnen die dingen ook door Vriendje/schoonmoeder/een ander gedaan worden. Ik heb bij de eerste kraamzorg gehad, allemaal heel lief en vriendelijk hoor, maar ik word echt niet gelukkig van een vreemde in mijn huis. Ik had toen 3 uur per dag en ik kon dr wel weg kijken. En dat was mijn eerste kindje, ik wist niets, én ik was alleenstaand. En toen was het goed dat ze er was hoor, maar dit wordt mijn laatste kraamperiode en ik wil echt zo veel mogelijk dat dingen naar wens verlopen.
Fijn dat iedereen er zo veel waarde aan hecht, maar ik heb dat dus echt niet. Dat ik vragen stel bij de meerwaarde van een kraamverzorgende (die geen verpleegkundige is overigens) is toch niet zo heel gek? Ik wil graag doen wat het beste/fijnste is voor ons als gezin, niet perse wat de rest van Nederland doetIk zeg ook niet dat we het níet doen, ik vraag me het een en ander af, that's all.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |