Die zou juist het voortouw moeten nemen in het gesprek tegen over haar.quote:
Hij begint er vaker als ik over.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:45 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Die zou juist het voortouw moeten nemen in het gesprek tegen over haar.
Ik heb niet het gevoel dat dit een goede oplossing is voor het probleem.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:47 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
vrijheid.
Ik zou voortaan bij de bijles gaan zitten met je bordje.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:47 schreef Babananana het volgende:
[..]
Hij begint er vaker als ik over.
[..]
Nee. We zijn niet zeer rijke lui ofzo, maar er staan 2 auto's voor de deur, het huis is bijna afbetaald, pa heeft een goede fulltimebaan.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:48 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Hebben jullie het geld echt nodig hoewel dat dit iets is wat alleen je ouders echt weten?
Dat gebeurt dus al, waar ik me erg aan stoor.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:49 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik zou voortaan bij de bijles gaan zitten met je bordje.
Dus ma wil het gewoon heel graag waardoor ze een beetje de quality time met eigen kinderen uit het oog verliest.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:50 schreef Babananana het volgende:
[..]
Nee. We zijn niet zeer rijke lui ofzo, maar er staan 2 auto's voor de deur, het huis is bijna afbetaald, pa heeft een goede fulltimebaan.
Ze vindt het duidelijk geweldig om te doen, dat zie ik ook aan haar. Maar zij ziet niet dat ze ons gezin ermee kapot maakt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:51 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Dus ma wil het gewoon heel graag waardoor ze een beetje de quality time met eigen kinderen uit het oog verliest.
Daar moet toch over te praten zijn en dan niet tussen neus en lippen maar met een zekere mate van open en eerlijkheid?quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:51 schreef Babananana het volgende:
[..]
Ze vindt het duidelijk geweldig om te doen, dat zie ik ook aan haar. Maar zij ziet niet dat ze ons gezin ermee kapot maakt.
Inderdaad, stel je voor dat je je eigen eten moet regelen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:47 schreef Babananana het volgende:
[...]
Ik heb niet het gevoel dat dit een goede oplossing is voor het probleem.
Ik bedoel dat als ik nu boos het huis uit zo gaan, dit misschien nooit meer goedkomt. En dat vind ik geen goed plan.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:56 schreef Ezio het volgende:
[..]
Inderdaad, stel je voor dat je je eigen eten moet regelen.
Dat lukt dus niet, want ze kapt de gesprekken steeds af. Daar is ze echt heel goed in.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:56 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Daar moet toch over te praten zijn en dan niet tussen neus en lippen maar met een zekere mate van open en eerlijkheid?
Tsja ik ben CEO activision verdien 12 keer modaal.Heb nergens last vanquote:Op dinsdag 13 november 2012 19:39 schreef Babananana het volgende:
Al jaren past mijn moeder op kinderen, een half uurtje voor school, tussen de middag of een urrtje na school. Het waren altijd dezelfde kinderen die kwamen, dus je gaat ze kennen en je kan er dan gewoon gezellig mee kletsen. Niks mis mee. Maar de laatste jaren begon het echter wat uit de hand te lopen. Het 'klantenbestand' is behoorlijk gegroeid en de afwisseling aan kinderen neemt toe. Ook de tijden worden langzaamaan opgerekt.
Op dit moment ben ik het helemaal zat. Om 6 uur 's ochtends komen de eerste al, en nu zitten er regelmatig nog kinderen terwijl we aan het avondeten zitten. Na het avondeten komen er zelfs nog scholieren voor bijles tot 22 uur. De afwisseling aan kinderen stoort mij ook heel erg. Elke keer zie ik weer een wildvreemde me aangapen terwijl ik zit te eten.
Hier hebben ik en mijn vader natuurlijk al meerdere keren over geprobeerd te praten. Maar met mijn moeder valt niet te discussiëren. Op de één of andere manier weet ze ALTIJD het onderwerp van het gesprek te veranderen. Ze nept je waar je bij staat. En als het dan toch even niet lukt noemt ze flutargumenten als 'ik heb het geld hard nodig' en 'het kan niet anders'. Nou, ik zou alle luxe willen opgeven om weer normaal te kunnen eten met het gezin 's avonds. En met op kinderen passen verdien je echt niet de jackpot, kan ik je wel vertellen.
Vandaag deed de druppel mijn emmer overlopen. Mijn moeder had welgeteld 15 minuten ingepland om te eten vanavond, tussen 18.45 en 19.00 uur. Dat moest dan maar tussen dat twee kinderen werden opgehaald en dat er twee anderen kwamen voor bijles. Mijn vader kwam tijdens dat kwartier thuis. Omdat de moeder van die eerste 2 kinderen 10 minuten later was en die 2 kinderen voor bijles 10 minuten vroeger, stond de woonkamer dus even vol terwijl mijn eten stond koud te worden. Ik ben boos in de voorkamer gaan zitten en toen die twee bijles kregen terwijl mijn vader en moeder zaten te eten ben ik maar weggelopen. Ik kon het niet meer aanzien. Nu zit ik met honger dit te typen op mijn kamer![]()
Klacht: mijn moeder verpest ons gezin.
Vraag: wat moet ik doen?
What is this I don't even...quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:58 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Tsja ik ben CEO activision verdien 12 keer modaal.Heb nergens last van
Ik heb wel eens nagedacht over zoiets. Bijvoorbeeld alle ouders opbellen en zeggen dat ze geen afspraken moeten maken tussen 19 en 22 uur ofzo. Maar die ouders hebben geen schuld, want mijn moeder stelt die tijden zelfs voor.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:58 schreef Ezio het volgende:
Aangezien het probleem niet opgelost kan worden door het bij de bron (je moeder) aan te pakken dien je je strategie te veranderen. Het probleem zelf (de kinderen) kun je natuurlijk niet aanpakken, daar komt heisa van.
Dus wat blijft er dan over?
De ouders!
Verspreid het gerucht dat je moeder pedofiel is en haar klantenbasis verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Ga naar een ander topic danquote:Op dinsdag 13 november 2012 19:58 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Tsja ik ben CEO activision verdien 12 keer modaal.Heb nergens last van
Als er iemand mishandeld zou worden zijn mijn vader en ik dat, maar wij zijn geen kinderenquote:Op dinsdag 13 november 2012 19:58 schreef MichaelScott het volgende:
http://www.amk-nederland.nl/
Maak hier een melding dan is het zo opgelost.
TS komt uit een pauper familie.Als je moeder moet rondkomen van geld van kinderen die ze bijles geeft dan klopt er iets nietquote:
Hoef je niet bang om te zijnquote:Op dinsdag 13 november 2012 19:57 schreef Babananana het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als ik nu boos het huis uit zo gaan, dit misschien nooit meer goedkomt. En dat vind ik geen goed plan.
[..]
Dat lukt dus niet, want ze kapt de gesprekken steeds af. Daar is ze echt heel goed in.
Boeit hun niet. Als ze langs komen moet je gewoon zeggen dat ze wel eens te ver gaat tegen kinderen maar dat het niets is om je zorgen over te maken. Dan is het zo opgelost.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:01 schreef Babananana het volgende:
[..]
Ik heb wel eens nagedacht over zoiets. Bijvoorbeeld alle ouders opbellen en zeggen dat ze geen afspraken moeten maken tussen 19 en 22 uur ofzo. Maar die ouders hebben geen schuld, want mijn moeder stelt die tijden zelfs voor.
[..]
Ga naar een ander topic dan
[..]
Als er iemand mishandeld zou worden zijn mijn vader en ik dat, maar wij zijn geen kinderen
Het lijkt me meer dat die moeder het gewoon leuk vindt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:02 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
TS komt uit een pauper familie.Als je moeder moet rondkomen van geld van kinderen die ze bijles geeft dan klopt er iets niet
1. Je kunt het glas en het koekje op zo'n manier kantelen dat je alsnog je koekje drenkt in de melk.quote:
Dat zegt ze wel, maar dat is niet zo!quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:02 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
TS komt uit een pauper familie.Als je moeder moet rondkomen van geld van kinderen die ze bijles geeft dan klopt er iets niet
Dat is een ander probleem, maar door het gebrek aan gezelligheid nodig ik dus over het algemeen nooit mensen bij mij thuis uit.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:07 schreef teknomist het volgende:
Nodig ook elke avond je eigen gasten uit: hoeren, drugsdealers, foute vrienden, Marxisten et cetera.
Oneens. Voor mijn vader is de klacht ook terecht.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:09 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als Ts 12 is dan is de klacht terecht. Wanneer hij zij ouder is dan echter niet.
Maar hoe oud ben je?quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:11 schreef Babananana het volgende:
[..]
Oneens. Voor mijn vader is de klacht ook terecht.
Je doet haar nu wel een beetje erg nobel klinken. Het lijkt me nou niet dat haar motivaties altruïstisch zijnquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:11 schreef Scootmobiel het volgende:
Op zich wel goed van je moeder, dat ze zich inzet voor andere kinderen,
Ga je na het eten niet gewoon naar de zolder om te FOK!ken?quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:08 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat is een ander probleem, maar door het gebrek aan gezelligheid nodig ik dus over het algemeen nooit mensen bij mij thuis uit.
19.quote:
Kinderen van 8 lachen je dan gewoon uit tegenwoordigquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:12 schreef Magistic het volgende:
Besluit om nudist te worden in je eigen huis.
Bedankt voor de tip, ik ga eens googlen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:11 schreef Scootmobiel het volgende:
Misschien kan je samen met je vader eens met een maatschappelijk werk(st)er gaan praten? Je moeder zal daar hoogstwaarschijnlijk zelf niet voor open staan, maar als een onafhankelijke deskundige probeert te bemiddelen, heb je kans dat dat meer indruk op haar maakt dan als alleen haar eigen gezinsleden erover klagen.
Nee.quote:
En waarom is uit huis gaan geen optie? Prima leeftijd.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:14 schreef Babananana het volgende:
[..]
19.
[..]
Kinderen van 8 lachen je dan gewoon uit tegenwoordig
[..]
Bedankt voor de tip, ik ga eens googlen.
[..]
Nee.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:15 schreef chroestjov het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
No shitquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:04 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
1. Je kunt het glas en het koekje op zo'n manier kantelen dat je alsnog je koekje drenkt in de melk.
2. Je breekt je koekje door de helft
Dombo.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:16 schreef Ezio het volgende:
[..]
En waarom is uit huis gaan geen optie? Prima leeftijd.
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik snap hem niet
Gedeeltelijk wel, denk ik. Ik heb de indruk dat het een combinatie van twee factoren is: zowel goede (sociale) bedoelingen als extra inkomsten. In die zin heb je wel gelijk.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:12 schreef Ezio het volgende:
[..]
Je doet haar nu wel een beetje erg nobel klinken. Het lijkt me nou niet dat haar motivaties altruïstisch zijn
Dat kost geld, en dat heb ik niet. Ik heb nu wel 2 sollicitaites lopen, maar op dit moment nog geen baantje.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:16 schreef Ezio het volgende:
[..]
En waarom is uit huis gaan geen optie? Prima leeftijd.
Het lijkt mij eerder een combinatie van extra inkomsten en het gewoon leuk om te doen vinden. Maargoed, het maakt verder vrij weinig uitquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:18 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel, denk ik. Ik heb de indruk dat het een combinatie van twee factoren is: zowel goede (sociale) bedoelingen als extra inkomsten. In die zin heb je wel gelijk.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:18 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel, denk ik. Ik heb de indruk dat het een combinatie van twee factoren is: zowel goede (sociale) bedoelingen als extra inkomsten. In die zin heb je wel gelijk.
Ik denk alle 3 de dingen. Ze heeft mij ook wel eens overgehaald een oude computer die ik gekregen had weg te geven aan mensen die het niet breed hebben ipv op marktplaats te zetten. En ze is actief binnen de sportvereniging waar ik weggepest ben.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:21 schreef Ezio het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerder een combinatie van extra inkomsten en het gewoon leuk om te doen vinden. Maargoed, het maakt verder vrij weinig uit
Ja, dat ook, inderdaad. Het schijnt een soort hobby van haar te zijn, maar wel eentje die totaal uit de hand is gelopen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:21 schreef Ezio het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerder een combinatie van extra inkomsten en het gewoon leuk om te doen vinden. Maargoed, het maakt verder vrij weinig uit
Weggepest? Hoezo datquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:23 schreef Babananana het volgende:
[..]
[..]
Ik denk alle 3 de dingen. Ze heeft mij ook wel eens overgehaald een oude computer die ik gekregen had weg te geven aan mensen die het niet breed hebben ipv op marktplaats te zetten. En ze is actief binnen de sportvereniging waar ik weggepest ben.
Ik was niet goed genoeg en werd gekgemaakt daarmee. Back on topic, please!quote:
En toen pestte je moeder je weg?quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:27 schreef Babananana het volgende:
[..]
Ik was niet goed genoeg en werd gekgemaakt daarmee. Back on topic, please!
Hij heeft wel een punt als het echt tot zulk een bizar niveau gekomen is dat er vanaf 6 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds allerlei kutkinderen rondbanjeren. Dat lijkt me niet fijn.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:28 schreef CruellaDeVil het volgende:
Wat ben jij een ongelofelijk arrogant, verwend en ondankbaar kutkind! Wie denk je wel niet dat je bent dat je meent het recht te hebben je op deze manier te bemoeien met het werk van je moeder.Het is natuurlijk maar al te duidelijk dat jij stinkend jaloers bent op die koters. Op je 19e een scene schoppen en vervolgens een janktopic openen omdat je mammie minder aandacht voor je heeft doordat ze moet werken...
Nee, de rest van het team. Ma stond dan te kletsen en merkte het niet eens.quote:
Ik had er ook geen moeite mee al die jaren, maar het loopt nu echt uit de hand! Het begon met de kinderen van de overburen toen ik 12 was. Nu word ik morgens gewekt door krijsende kinderen van 2 omdat ze mama gedag moeten zeggen, en ik kan niet rustig eten als ik thuiskom. Vervolgens gaat ze nadat ze klaar is met bijles geven keihard snurken op de bank. Ik heb er gewoon de hele dag last van. Het is een opluchting als ik 's morgens naar school ga!quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:28 schreef CruellaDeVil het volgende:
Wat ben jij een ongelofelijk arrogant, verwend en ondankbaar kutkind! Wie denk je wel niet dat je bent dat je meent het recht te hebben je op deze manier te bemoeien met het werk van je moeder.Het is natuurlijk maar al te duidelijk dat jij stinkend jaloers bent op die koters. Op je 19e een scene schoppen en vervolgens een janktopic openen omdat je mammie minder aandacht voor je heeft doordat ze moet werken...
Trieste toevoeging. Ik heb nergens gezegd dat het al dan niet hard werk is en toch moet je nog even snel afgeven op oppasmoeders. De rest van je post kan me dan ook gelijk gestolen worden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:30 schreef Ezio het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt als het echt tot zulk een bizar niveau gekomen is dat er vanaf 6 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds allerlei kutkinderen rondbanjeren. Dat lijkt me niet fijn.
Edit:
En doe alsjeblieft niet alsof oppasmoeder zijn zulk hard werk is, ik kan je vertellen dat het geen ruk voorstelt
Dat 's morgens gewekt worden kan ik inkomen, maar waarom kan je niet rustig eten en waarom heb je er zo'n last van als je moeder moe op de bank ligt?quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:32 schreef Babananana het volgende:
Ik had er ook geen moeite mee al die jaren, maar het loopt nu echt uit de hand! Ik word 's morgens gewekt door krijsende kinderen van 2 omdat ze mama gedag moeten zeggen, en ik kan niet rustig eten als ik thuiskom. Vervolgens gaat ze nadat ze klaar is met bijles geven keihard snurken op de bank. Ik heb er gewoon de hele dag last van. Het is een opluchting als ik 's morgens naar school ga!
Praat jij wel eens met je moeder? Ik niet vaak.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:36 schreef CruellaDeVil het volgende:
Dat 's morgens gewekt worden kan ik inkomen, maar waarom kan je niet rustig eten en waarom heb je er zo'n last van als je moeder moe op de bank ligt?
Een enkele reis... naar Afrika. Daar hebben ze genoeg vrije tijd om de hele dag over de vloer te komenquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:03 schreef Rawberry het volgende:
Je moeder is te goed voor deze wereld.
Schenk haar een reisje cadeau. Dat ze tot rust kan komen.
Ik heb mijn moeder een depressie aangepraat toen ik begon met praten tegen der over hoe zinloos het leven is en hoe ik eigenlijk iedereen dood wil maken, maar zolang zij nog leeft ik me in hou.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:37 schreef Babananana het volgende:
[..]
Praat jij wel eens met je moeder? Ik niet vaak.
Begin te begrijpen waarom je gepest werd.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:37 schreef Babananana het volgende:
[..]
Wat mij stoort aan dit hele topic is de pure egocentriciteit van jouw posts. Het is niet "Ze werkt te hard, ZE (zou meer moeten ontspannen)." of zoiets, maar simpelweg "Zij werk hard, IK (krijg minder aandacht, etc.).". Hoe het je moeder vergaat kan je gestolen worden, zo lang jij maar krijgt wat je wilt hebben.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:37 schreef Babananana het volgende:
[..]
Je moeder als hoer, je vader als haar pimp. Oh, en jij was een ongelukje.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:48 schreef Lokasenna het volgende:
Wat stel jij je nu weer aan. Gezin verpest?
Je moeder werkt, is dat erg ofzo? Mijn ouders hebben altijd beiden fulltime+ gewerkt.
Mijn mening is dat ze met haar werk onze gezinstijd afneemt, dus ja ik heb het over wat ik mis. Zij mist niks, ze doet werk dat ze leuk vindt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:47 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Wat mij stoort aan dit hele topic is de pure egocentriciteit van jouw posts. Het is niet "Ze werkt te hard, ZE (zou meer moeten ontspannen)." of zoiets, maar simpelweg "Zij werk hard, IK (krijg minder aandacht, etc.).". Hoe het je moeder vergaat kan je gestolen worden, zo lang jij maar krijgt wat je wilt hebben.
Had mijn moeder ook maar een gewone baan, dan was het gewoon 'klaar' na het werk.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:48 schreef Lokasenna het volgende:
Wat stel jij je nu weer aan. Gezin verpest?
Je moeder werkt, is dat erg ofzo? Mijn ouders hebben altijd beiden fulltime+ gewerkt.
Omdat je er niks tegen in kunt brengen dusquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:36 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Trieste toevoeging. Ik heb nergens gezegd dat het al dan niet hard werk is en toch moet je nog even snel afgeven op oppasmoeders. De rest van je post kan me dan ook gelijk gestolen worden.
Gezinstijd? GEZINSTIJD!?quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:52 schreef Babananana het volgende:
[..]
Mijn mening is dat ze met haar werk onze gezinstijd afneemt, dus ja ik heb het over wat ik mis. Zij mist niks, ze doet werk dat ze leuk vindt.
Volgens mij heb je niet goed opgelet? Dat soort werk is vrijblijvend. Als z'n moeder er teveel stress van krijgt, kan ze gewoon stoppen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:47 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Wat mij stoort aan dit hele topic is de pure egocentriciteit van jouw posts. Het is niet "Ze werkt te hard, ZE (zou meer moeten ontspannen)." of zoiets, maar simpelweg "Zij werk hard, IK (krijg minder aandacht, etc.).". Hoe het je moeder vergaat kan je gestolen worden, zo lang jij maar krijgt wat je wilt hebben.
Dit ja. Ga eens buiten TS, maak wat vrienden. Zagevent.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:53 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Gezinstijd? GEZINSTIJD!?Je bent verdomme 19!
Wat is er mis met contact met de mensen met wie je in hetzelfde huis woont? Het zijn twee dingen die bij mij thuis missen, en dat zijn contact met elkaar en rust.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:53 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Gezinstijd? GEZINSTIJD!?Je bent verdomme 19!
Dat is mijn punt niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:53 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet goed opgelet? Dat soort werk is vrijblijvend. Als z'n moeder er teveel stress van krijgt, kan ze gewoon stoppen.
Wat is dan je punt? Dat je in deze discussie door de bomen het bos niet meer ziet, en daarom maar random opmerkingen gaat maken, en later ontkent dat dat eigenlijk je punt wel is.quote:
Knip die navelstreng eens door.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:54 schreef Babananana het volgende:
[..]
Wat is er mis met contact met de mensen met wie je in hetzelfde huis woont? Het zijn twee dingen die bij mij thuis missen, en dat zijn contact met elkaar en rust.
Je hebt wel gelijk, TS. Bij mij is het een omgekeerde wereld. Ik heb jaren niks van mijn ouders willen weten en daar maken zij dan weer ruzie om.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:54 schreef Babananana het volgende:
[..]
Wat is er mis met contact met de mensen met wie je in hetzelfde huis woont? Het zijn twee dingen die bij mij thuis missen, en dat zijn contact met elkaar en rust.
Nee hoor, mijn ouders zijn ook gewoon thuis nog met hun werk bezig. Wat heb jij er nu voor last van?quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:52 schreef Babananana het volgende:
[..]
Mijn mening is dat ze met haar werk onze gezinstijd afneemt, dus ja ik heb het over wat ik mis. Zij mist niks, ze doet werk dat ze leuk vindt.
[..]
Had mijn moeder ook maar een gewone baan, dan was het gewoon 'klaar' na het werk.
Word je daarbij belemmerd in wat je zelf zou willen doen, zoals tv kijken in de woonkamer of muziek luisteren? Dat mag niet want leidt af bij bijlesser. Pa zit nu op zolder, ik op mijn kamer en die bijlesser drinkt onze koffie op. Gezellig hier, hoor!quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn ouders zijn ook gewoon thuis nog met hun werk bezig. Wat heb jij er nu voor last van?
Tot hoe laat is ze precies bezig dan?quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:54 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker uit huis als hoe je ouders hebben besloten te leven zo'n probleem is voor je? Oh wacht, dan moet je natuurlijk van alles zelf betalen, moet je zelf koken, zelf je was doen, zelf je troep achter je luie reet opruimen...nee, uit huis kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:54 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat TS een klein kind is dat aan het miepen is omdat zijn ouders hun eigen leven, baan en huis inrichting zoals ze zelf willen en niet zoals hij het wilt. Het gaat hem enkel en alleen om hemzelf. Het voorbeeld van ontspanning was precies dat, een voorbeeld. Zie de woorden 'of zoiets'.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:56 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Wat is dan je punt? Dat je in deze discussie door de bomen het bos niet meer ziet, en daarom maar random opmerkingen gaat maken, en later ontkent dat dat eigenlijk je punt wel is.
Mijn moeder heeft thuis een paar muziekleerlingen als extraatje nog naast haar baan, dus ik ken het.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:01 schreef Babananana het volgende:
[..]
Word je daarbij belemmerd in wat je zelf zou willen doen, zoals tv kijken in de woonkamer of muziek luisteren? Dat mag niet want leidt af bij bijlesser. Pa zit nu op zolder, ik op mijn kamer en die bijlesser drinkt onze koffie op. Gezellig hier, hoor!
Jij doet je username wel eer aan zeg, wat moet jij een vreselijk mens zijn om mee te moeten levenquote:Op dinsdag 13 november 2012 21:01 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker uit huis als hoe je ouders hebben besloten te leven zo'n probleem is voor je? Oh wacht, dan moet je natuurlijk van alles zelf betalen, moet je zelf koken, zelf je was doen, zelf je troep achter je luie reet opruimen...nee, uit huis kan natuurlijk niet.
[..]
Dat TS een klein kind is dat aan het miepen is omdat zijn ouders hun eigen leven, baan en huis inrichting zoals ze zelf willen en niet zoals hij het wilt. Het gaat hem enkel en alleen om hemzelf. Het voorbeeld van ontspanning was precies dat, een voorbeeld. Zie de woorden 'of zoiets'.
Tuurlijk kan ik mezelf bezighouden, dat is niet mijn probleem. Ik wil alleen ook wel eens praten met mijn ouders. We praten met z'n allen te weinig met elkaar. Dat is het probleem.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft thuis een paar muziekleerlingen als extraatje nog naast haar baan, dus ik ken het.
Het is vervelend voor je hoor, maar je stelt je wel enorm aan voor iemand van 19.
Je kunt af en toe jezelf wel vermaken toch? Of zoek ook een baantje, dan begrijp je het misschien beter.
Vaak tot 8, maar ook regelmatig tot 10 (zoals nu waarschijnlijk)quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Tot hoe laat is ze precies bezig dan?
Maar een uurtje per dag praten met je ouders is toch al redelijk veel, of zeg ik nu iets raars?quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:06 schreef Babananana het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ik mezelf bezighouden, dat is niet mijn probleem. Ik wil alleen ook wel eens praten met mijn ouders. We praten met z'n allen te weinig met elkaar. Dat is het probleem.
[..]
Vaak tot 8, maar ook regelmatig tot 10 (zoals nu waarschijnlijk)
... Wat ben jij ongelofelijk zelfingenomen en verwend.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:01 schreef Babananana het volgende:
[..]
Word je daarbij belemmerd in wat je zelf zou willen doen, zoals tv kijken in de woonkamer of muziek luisteren? Dat mag niet want leidt af bij bijlesser. Pa zit nu op zolder, ik op mijn kamer en die bijlesser drinkt onze koffie op. Gezellig hier, hoor!
Na zo'n drukke dag is mijn moeder moe, dus slaapt binnen 5 minuten op de bank. En dat snap ik ook, ik zou ook moe zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar een uurtje per dag praten met je ouders is toch al redelijk veel, of zeg ik nu iets raars?
Jij blaast kleine details op. Tuurlijk houd ik rekening met anderen. Ik zet geen muziek op waar de rest gek van wordt. Ik ga geen jackass* kijken in de woonkamer als mijn ouders iets anders willen zien. Dat zou ik zelf ook idioot vinden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:10 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
... Wat ben jij ongelofelijk zelfingenomen en verwend.![]()
En wat doe jij er precies voor om te zorgen dat jullie gezellig iets samen doen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:18 schreef Babananana het volgende:
Jij blaast kleine details op. Tuurlijk houd ik rekening met anderen. Ik zet geen muziek op waar de rest gek van wordt. Ik ga geen jackass* kijken in de woonkamer als mijn ouders iets anders willen zien. Dat zou ik zelf ook idioot vinden.
Alleen veroorzaakt mijn moeder dat we niet gezellig met z'n drieën een film kijken of iets anders doen, maar dat ieder in een andere kamer zit en we elkaar nauwelijks meer zien.
*bij wijze van voorbeeld, ik ben geen fan van jackass.
Jij bent vergeleken met de rest wel erg fel in je beledigingen.quote:Op dinsdag 13 november Heel:Topic schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
!#$* !@ scheld $#%@*! kots @$!#%&^ wijs !#$?@ egotripper $%!@*# verwaand !#@$)!*!8
en jij weet zeker dat je 19 bent? Je klinkt als een puberende peuter die zijn zin niet krijgt...quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:39 schreef Babananana het volgende:
Vandaag deed de druppel mijn emmer overlopen. Mijn moeder had welgeteld 15 minuten ingepland om te eten vanavond, tussen 18.45 en 19.00 uur. Dat moest dan maar tussen dat twee kinderen werden opgehaald en dat er twee anderen kwamen voor bijles. Mijn vader kwam tijdens dat kwartier thuis. Omdat de moeder van die eerste 2 kinderen 10 minuten later was en die 2 kinderen voor bijles 10 minuten vroeger, stond de woonkamer dus even vol terwijl mijn eten stond koud te worden. Ik ben boos in de voorkamer gaan zitten en toen die twee bijles kregen terwijl mijn vader en moeder zaten te eten ben ik maar weggelopen. Ik kon het niet meer aanzien. Nu zit ik met honger dit te typen op mijn kamer![]()
Klacht: mijn moeder verpest ons gezin.
Vraag: wat moet ik doen?
De enige belediging die ik plaatste was kutkind. De overige opmerkingen (zelfingenomen, verwend, arrogant, etc.) zijn niets meer dan observaties.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:41 schreef zhor het volgende:
[..]
Jij bent vergeleken met de rest wel erg fel in je beledigingen.![]()
quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:44 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
De enige belediging die ik plaatste was kutkind. De overige opmerkingen (zelfingenomen, verwend, arrogant, etc.) zijn niets meer dan observaties.Hoewel...TS is wanneer ik de situatie vanuit zijn ouders bekijk simpelweg een kutkind.
Wat heb je nog meer nodig dan tijd, een locatie en een bezigheid om te doen? Wie, wat, waar en wanneer.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:26 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
En wat doe jij er precies voor om te zorgen dat jullie gezellig iets samen doen?
Ik heb vrienden waar ik bijna elk weekend iets mee doe, ik zie mijn ouders echter niet als huisbazen waar ik een kamer gratis huur.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:37 schreef kikoooooo het volgende:
Zoek zelfs eens werk TS, dan hoef je ook niet tot 22 uur naar die kinderen te kijken. Of zoek eens vrienden, ipv elke avond bij je ouders te willen zitten om 'gezinstijd'. Je bent 19 mongool.
Ik zie het probleem niet van met elkaar de dag doorspreken. Jullie zijn teveel uitgehoord, ik kan thuis mijn verhaal niet kwijt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:39 schreef Catkiller het volgende:
Wat een moederskindje. Normale kinderen van die leeftijd zijn volgens mij blij als ze rust hebben en niet aan tafel hoeven te zitten om de dag door te spreken.
En werken?quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:47 schreef Babananana het volgende:
[..]
[..]
Ik heb vrienden waar ik bijna elk weekend iets mee doe, ik zie mijn ouders echter niet als huisbazen waar ik een kamer gratis huur.
[..]
Je vader wilt ook niet naar je luisteren?quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:47 schreef Babananana het volgende:
[..]
Wat heb je nog meer nodig dan tijd, een locatie en een bezigheid om te doen? Wie, wat, waar en wanneer.
Ik help overigens gewoon met het huishouden: was, stofzuigen, helpen met koken, boodschappen doen, etc.
[..]
Ik heb vrienden waar ik bijna elk weekend iets mee doe, ik zie mijn ouders echter niet als huisbazen waar ik een kamer gratis huur.
[..]
Ik zie het probleem niet van met elkaar de dag doorspreken. Jullie zijn teveel uitgehoord, ik kan thuis mijn verhaal niet kwijt.
Met andere woorden, je hebt daarvoor helemaal niets zelf ondernomen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:47 schreef Babananana het volgende:
[..]
Wat heb je nog meer nodig dan tijd, een locatie en een bezigheid om te doen? Wie, wat, waar en wanneer.
Verwacht je nu een schouderklopje? Je bent 19, dat is vanzelfsprekend.quote:Ik help overigens gewoon met het huishouden: was, stofzuigen, helpen met koken, boodschappen doen, etc.
Not sure if trolling or...quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:41 schreef Piye het volgende:
Misschien dat iemand het al heeft voorgesteld, maar heb je er al aan gedacht om een paar van die kinderen onzedelijk te betasten? Je moeder zal je vast niet gelijk aangeven en als ze het gevoel heeft dat die kinderen niet veilig bij jullie over de vloer kunnen zal ze vast en zeker toegeven.
Kom eens met een suggestie, in plaats van alles af te kraken.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:50 schreef CruellaDeVil het volgende:
Met andere woorden, je hebt daarvoor helemaal niets zelf ondernomen.
wiltquote:Op dinsdag 13 november 2012 21:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je vader wilt ook niet naar je luisteren?
Ik suggereer dat JIJ eens het initiatief neemt iets samen te doen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:53 schreef Babananana het volgende:
[..]
Kom eens met een suggestie, in plaats van alles af te kraken.
Een jongen van 19 die zijn verhaal niet kwijt kan bij zijn mama.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:47 schreef Babananana het volgende:
Ik zie het probleem niet van met elkaar de dag doorspreken. Jullie zijn teveel uitgehoord, ik kan thuis mijn verhaal niet kwijt.
dan kun je naar help mijn man (vrouw) heeft n hobbyquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:23 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Ja, dat ook, inderdaad. Het schijnt een soort hobby van haar te zijn, maar wel eentje die totaal uit de hand is gelopen.
ik heb niet t idee dat ie t helemaal niet meer wil, gewoon n stuk minder en dat is echt niet teveel gevraagd volgens mij...quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:39 schreef Catkiller het volgende:
Wat een moederskindje. Normale kinderen van die leeftijd zijn volgens mij blij als ze rust hebben en niet aan tafel hoeven te zitten om de dag door te spreken.
als de moeder het ok vindt, wie ben jij dan om dat te betwijfelen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik heb niet t idee dat ie t helemaal niet meer wil, gewoon n stuk minder en dat is echt niet teveel gevraagd volgens mij...
quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
Je gezin werd Verpest toen jij werd geboren
Niemand geeft iets.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:08 schreef Ezio het volgende:
Ik lees telkens de TT als ''Verpest ons gezin met opblaaskinderen''
Egwel.quote:
ik? Niemand, maar als je gezin er zoveel moeite mee heeft, ben je het hen als moeder en vrouw wel verschuldigd daar iets mee te doen. Zij horen je eerste prioriteit te zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:16 schreef Rawberry het volgende:
[..]
als de moeder het ok vindt, wie ben jij dan om dat te betwijfelen?
Ze zullen heus wel niet verwaarloosd worden hoor. Djeez, 't zijn volwassen mannen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik? Niemand, maar als je gezin er zoveel moeite mee heeft, ben je het hen als moeder en vrouw wel verschuldigd daar iets mee te doen. Zij horen je eerste prioriteit te zijn.
Eerste prioriteit is nog altijd je eigen leven, zeker als je kind al volwassen is.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik? Niemand, maar als je gezin er zoveel moeite mee heeft, ben je het hen als moeder en vrouw wel verschuldigd daar iets mee te doen. Zij horen je eerste prioriteit te zijn.
het gaat niet alleen om jezelf in n gezin. Als zij kennelijk het gevoel hebben dat het teveel is, hoor je daar rekening mee te houden, zo simpel is t. En bovendien is het ook in hun huis, waar zij op dat moment ook vertoeven, lijkt me nogal een inbreuk op je privacy.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:48 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Ze zullen heus wel niet verwaarloosd worden hoor. Djeez, 't zijn volwassen mannen.
niet als dat ten koste gast van je relatie met Dat kind of je man.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Eerste prioriteit is nog altijd je eigen leven, zeker als je kind al volwassen is.
Ik heb hem al een tip gegeven, dat ie z'n moeder eens verwent op één of andere manier.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
het gaat niet alleen om jezelf in n gezin. Als zij kennelijk het gevoel hebben dat het teveel is, hoor je daar rekening mee te houden, zo simpel is t. En bovendien is het ook in hun huis, waar zij op dat moment ook vertoeven, lijkt me nogal een inbreuk op je privacy.
Ik vind dat er wel heel gemakkelijk voorbij wordt gegaan aan t gevoel van vader en kind door de mensen hier.
hypercorrectie, lees ik netquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |