Al jaren past mijn moeder op kinderen, een half uurtje voor school, tussen de middag of een urrtje na school. Het waren altijd dezelfde kinderen die kwamen, dus je gaat ze kennen en je kan er dan gewoon gezellig mee kletsen. Niks mis mee. Maar de laatste jaren begon het echter wat uit de hand te lopen. Het 'klantenbestand' is behoorlijk gegroeid en de afwisseling aan kinderen neemt toe. Ook de tijden worden langzaamaan opgerekt.
Op dit moment ben ik het helemaal zat. Om 6 uur 's ochtends komen de eerste al, en nu zitten er regelmatig nog kinderen terwijl we aan het avondeten zitten. Na het avondeten komen er zelfs nog scholieren voor bijles tot 22 uur. De afwisseling aan kinderen stoort mij ook heel erg. Elke keer zie ik weer een wildvreemde me aangapen terwijl ik zit te eten.
Hier hebben mijn vader en ik natuurlijk al meerdere keren over geprobeerd te praten. Maar met mijn moeder valt niet te discussiëren. Op de één of andere manier weet ze ALTIJD het onderwerp van het gesprek te veranderen. Ze nept je waar je bij staat. En als het dan toch even niet lukt noemt ze flutargumenten als 'ik heb het geld hard nodig' en 'het kan niet anders'. Nou, ik zou alle luxe willen opgeven om weer normaal te kunnen eten met het gezin 's avonds. En met op kinderen passen verdien je echt niet de jackpot, kan ik je wel vertellen.
Vandaag deed de druppel mijn emmer overlopen. Mijn moeder had welgeteld 15 minuten ingepland om te eten vanavond, tussen 18.45 en 19.00 uur. Dat moest dan maar tussen dat twee kinderen werden opgehaald en dat er twee anderen kwamen voor bijles. Mijn vader kwam tijdens dat kwartier thuis. Omdat de moeder van die eerste 2 kinderen 10 minuten later was en die 2 kinderen voor bijles 10 minuten vroeger, stond de woonkamer dus even vol terwijl mijn eten stond koud te worden. Ik ben boos in de voorkamer gaan zitten en toen die twee bijles kregen terwijl mijn vader en moeder zaten te eten ben ik maar weggelopen. Ik kon het niet meer aanzien. Nu zit ik met honger dit te typen op mijn kamer
Klacht: mijn moeder verpest ons gezin.
Vraag: wat moet ik doen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Babananana op 13-11-2012 20:43:19 (Op verzien van GizartFRL: 'ik en mijn vader') ]
Op
maandag 27 februari 2012 12:54 schreef
wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ