Ik eet er een maand van! Echt zo makkelijk: gezond eten is nog goedkoper ook.quote:Op maandag 12 november 2012 20:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
93.75 euro vind ik nogal wat. 2x fucking boodschappen doen voor mij.
En ondernemers. Laten ze ook altijd maar weg voor het gemak, terwijl het er steeds meer worden.quote:Op maandag 12 november 2012 21:53 schreef hattricker het volgende:
Ik mis overigens een groep. Studenten.
-100%? O nee, de zorgtoeslag krijgen we nog wel...
Waar heb je het over? Het grootste deel van de Nederlandse ondernemers heeft een benedenmodaal salaris, zeker ZZP'ers, terwijl er véél meer uren worden gemaakt.quote:Op maandag 12 november 2012 23:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hoogste inkomens, zoals bijvoorbeeld die van ondernemers, nemen weliswaar veel risico en moeten daarvoor ook zeker beloond worden, maar zij hebben natuurlijk ook een vrijer leven. Zeker wanneer e.e.a. eenmaal goed en wel draait.
Precies. Mensen die maar 'net' hun vrijstaande huis kunnen betalen met 2-3 keer modaal... Hoe triest wil je het hebben, daar hebben ze toch zelf voor gekozen!quote:Op maandag 12 november 2012 23:27 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat komt toch ook door de standaard die die mensen zich veroorloven.?
Voor mij ook. Maar het effect is ook weer niet zo schokkend.quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:52 schreef HiZ het volgende:
Als ik het kort bekijk ziet dit accoord er aanzienlijk slechter uit voor mij dan het vorige. Bedankt voor je disinformatie-campagne Telegraaf.
Eigen risico inkomensafhankelijk vind ik nog verdedigbaar.quote:Op dinsdag 13 november 2012 06:32 schreef Wokkel het volgende:
Zorgpremie blijft dus zoals hij is, het Eigen Risico wordt wel afhankelijk van de hoogte van je inkomen.
Dat is dan toch nog steeds nivelleren via het zorgstelsel?
maar hoe rijker hoe gezonder, was het toch.. het plebs vreet zich via infarcten en diabetes kapot natuurlijk...quote:Op dinsdag 13 november 2012 06:32 schreef Wokkel het volgende:
Zorgpremie blijft dus zoals hij is, het Eigen Risico wordt wel afhankelijk van de hoogte van je inkomen.
Dat is dan toch nog steeds nivelleren via het zorgstelsel?
Nah, gaat in tegen het principe. Dat hele inkomensafhankelijk maken van de zorg is slecht. Het zou beter zijn dat er naar gebruik wordt betaald.quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Eigen risico inkomensafhankelijk vind ik nog verdedigbaar.
Ik niet aangezien het vaak juist de mensen met het laagste inkomens zijn die het meeste zorg gebruiken door hun ongezonde levensstijl.quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Eigen risico inkomensafhankelijk vind ik nog verdedigbaar.
Zij hebben dan ook vooral profijt van dit kabinet, aangezien ze de rechten van ZZP'ers gaan verbeteren.quote:Op dinsdag 13 november 2012 02:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Het grootste deel van de Nederlandse ondernemers heeft een benedenmodaal salaris, zeker ZZP'ers, terwijl er véél meer uren worden gemaakt.
En een DGA van een bv verdient doorgaans 42.000 euro, een heel aardig middeninkomen, maar zeker geen topinkomen.
Als je mijn hele post leest, dan zie je wat ik over de huizen zeg:quote:Op dinsdag 13 november 2012 02:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies. Mensen die maar 'net' hun vrijstaande huis kunnen betalen met 2-3 keer modaal... Hoe triest wil je het hebben, daar hebben ze toch zelf voor gekozen!
En steeds als 2-3 keer modalen als rijk werden bestempeld, ging dat om individuele inkomens. Dan BEN je ook rijk.
quote:Op maandag 12 november 2012 23:27 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat komt toch ook door de standaard die die mensen zich veroorloven.?
Tevens, over die huizen, dat is ook een probleem dat die mensen zelf hebben gemaakt. Als iedereen geld wil verdienen op zijn huis, dan wordt zo'n huis toch echt ooit onbetaalbaar...
Voor iedereen behalve minimuminkomens volgens mij.quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:52 schreef HiZ het volgende:
Als ik het kort bekijk ziet dit accoord er aanzienlijk slechter uit voor mij dan het vorige. Bedankt voor je disinformatie-campagne Telegraaf.
Nee hoor, want dat tuig gaat eerder dood.quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik niet aangezien het vaak juist de mensen met het laagste inkomens zijn die het meeste zorg gebruiken door hun ongezonde levensstijl.
Jep,quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee hoor, want dat tuig gaat eerder dood.
Die sybrand. Ik vind het bijna aandoenlijk.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
„Dit waait niet over. Als je op deze manier in 2 weken het vertrouwen van mensen verloren bent, dan krijg je dat niet zomaar in 2 jaar weer terug.” Dat zegt CDA-voorman Sybrand Buma dinsdag in De Telegraaf naar aanleiding van de tumultueuze start van het kabinet .
CDA kan het weten
Ik vind het een nette man en goede politicus. Dus ja, ik. Mag hem een stuk meer dan die boef Samsom.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:31 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Die sybrand. Ik vind het bijna aandoenlijk.
Neemt iemand die man nou nog serieus? (behalve zijn vrouw dan, he)
Werken is toch overschat volgens Spekman en Samsom. Iedereen moet zielig zijn en aan het staatsonlust komen hangen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Nivelleren is een slecht idee, het kost banen.
Kan je me dat uitleggen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Nivelleren is een slecht idee, het kost banen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |