De kers op de taart inderdaad.quote:Op maandag 12 november 2012 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens Koos wel, alles wat tot rellen leidt is koren op zijn molen
Onderaan de streep is het inderdaad wel afhankelijk van je inkomen. Maar voor de PvdA is dat nog lang niet genoeg. Die willen Nederland doen laten afglijden in het moeras van middelmatigheid.quote:Op maandag 12 november 2012 15:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
De zorgpremie is nu toch al inkomensafhankelijk?? Als je genoeg verdient krijg je geen toeslag en als je wat minder verdient krijg je het wel. Snap die heisa niet zo.
Gezien zijn beroep is dat makkelijk te verantwoorden.quote:Op maandag 12 november 2012 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens Koos wel, alles wat tot rellen leidt is koren op zijn molen
Daarom is hij zo'n dikke vrienden met Rutte.quote:Op maandag 12 november 2012 15:00 schreef Nielsch het volgende:
Blijkt maar weer eens dat Samsom halve waarheden verkoopt, en dus een leugenaar is. Nouja, dat wisten we al.
Den Uyl IIIquote:Op maandag 12 november 2012 15:50 schreef Nielsch het volgende:
Ben benieuwd of het Kabinet Radiostilte I lang zal zitten...
Die rechtse koorballen weten niet eens meer hoe het is om niet te liegen, want dat gebeurt bijna nooit.quote:Op maandag 12 november 2012 15:00 schreef Nielsch het volgende:
Een mooi stuk van NRC over hoe het eigenlijk best wel heel erg meevalt met die "gigantisch toenemende inkomensverschillen" waar de leugenaars van de PvdA graag over spreken:
http://www.nrcnext.nl/blo(...)men-al-decennia-toe/
Blijkt maar weer eens dat Samsom halve waarheden verkoopt, en dus een leugenaar is. Nouja, dat wisten we al.
Als ik geen vrouw en kinderen had gekregen had ik ook nog steeds wel in mijn eerste koopappartementje gewoond. Was een leuk huisje van 50m2 vlakbij het centrum van Utrecht.quote:Op maandag 12 november 2012 16:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die rechtse koorballen weten niet eens meer hoe het is om niet te liegen, want dat gebeurt bijna nooit.
Ik heb recent wel wat waardering voor Rutte gekregen omdat ie nog steeds in een klein appartement blijkt te wonen en blijkbaar geen waarde hecht aan 'status'. Daarnaast durft ie vrijgezel te blijven en laat zich niet opjutten.
Maar daar stopt mijn waardering ook geheel. Z'n gedachtegoed heb ik niks mee, al helemaal niet nu de rechte elite zich duidelijk aan het afzetten is tegen de linkse kliek en daarmee doet alsof beide kampen enorm groot zijn. Dat het grootste deel van Nederland bestaat uit mensen met een half modaal tot anderhalf modaal inkomen, vergeten ze dan maar even.
Gat in de markt: een echte middenpartij
Altijd weer die wijven he!quote:Op maandag 12 november 2012 16:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als ik geen vrouw en kinderen had gekregen had ik ook nog steeds wel in mijn eerste koopappartementje gewoond. Was een leuk huisje van 50m2.
D66 of groenlinks toch?!quote:
Op maandag 12
november 2012 16:20 schreef
Lemans24 het
volgende:
[..]
Die rechtse koorballen weten niet eens meer hoe het is om niet te
liegen, want dat gebeurt bijna nooit.
Ik heb recent wel wat waardering voor Rutte gekregen omdat ie nog steeds
in een klein appartement blijkt te wonen en blijkbaar geen waarde hecht
aan 'status'. Daarnaast durft ie vrijgezel te blijven en laat zich niet
opjutten.
Maar daar stopt mijn waardering ook geheel. Z'n gedachtegoed heb ik niks
mee, al helemaal niet nu de rechte elite zich duidelijk aan het
afzetten is tegen de linkse kliek en daarmee doet alsof beide kampen
enorm groot zijn. Dat het grootste deel van Nederland bestaat uit mensen
met een half modaal tot anderhalf modaal inkomen, vergeten ze dan maar
even.
Gat in de markt: een echte middenpartij
quote:"We zien dat over het algemeen dat het kabinet werken beloont. De meeste tweeverdieners gaan er op vooruit, ongeacht of ze kinderen hebben. Pas als het inkomen hoger wordt dan 75.000 euro per jaar is er een koopkrachtdaling te zien", aldus het Nibud.
Zo gaat een stel dat 75.000 euro en 30.000 euro verdient en twee kinderen heeft er 5,1 procent op achteruit. Dat komt neer op 294 euro per maand. Een paar met twee kinderen en inkomens van 30.000 en 20.000 euro krijgen er 2,1 procent, of 75 euro per maand, bij.
Zou je zeggen.quote:
Ik vind D66 niet écht rechts.quote:
Op maandag 12
november 2012 17:16 schreef
Lemans24 het
volgende:
[..]
Zou je zeggen.
Maar D66 is liberaal en rechts, met enkele linkse ideeën. Wel m'n
favoriet nu.
Groenlinks is liberaal en links (duh) met enkele rechtsere ideeën. Maar
wel rechts over de verkeerde dingen. En een beetje jammer van het
afgelopen jaar.Het was dus m'n favoriet, nu niet meer.
Er is nog ruimte voor een middenpartij hoor!
Het was roeptoeteren dus. zoals ik al wist.quote:Op maandag 12 november 2012 17:07 schreef capricia het volgende:
Rapport van het Nibud is uit, al gelezen?
http://www.nibud.nl/filea(...)kracht_2012-2017.pdf
te vinden op deze website:
http://www.nibud.nl/over-(...)ingen-2012-2017.html
[..]
Ik ook niet, maar als je de standpunten gaat vergelijken (kieskompas dacht ik), zijn ze blijkbaar één van de meest rechtse partijen van Nederland. Zo komen ze alleen niet over.quote:
Kijk eens naar het voorbeeld voor die eenverdienende 75k met kinderen dan? Die gaat er volgens hun eigen rapport 8,4% op achteruit. Voorts stelt het NIBUD die premie op 209 euro per maand in plaats van 482. Hoe zit dat?quote:Op maandag 12 november 2012 17:07 schreef capricia het volgende:
Rapport van het Nibud is uit, al gelezen?
http://www.nibud.nl/filea(...)kracht_2012-2017.pdf
te vinden op deze website:
http://www.nibud.nl/over-(...)ingen-2012-2017.html
[..]
Dan zijn het toch de rijken die wederom buitenschot blijven en de armen die wat rijker worden over de rug van de middenklasse?quote:Nu:
tot 19.000 33%
Tussen 19000 en 56500 42%
Boven 56500 52%
Plan
tot 19.000 33% - voordeel
Tussen 19000 en 56500 45%
Boven 56500 52% blijft hetzelfde.
en de 1000 euro arbeidskorting van Rutte die gaat niet doorquote:Op maandag 12 november 2012 19:55 schreef niels0 het volgende:
Niet helemaal. Ook de mensen die meer dan EURO56.500 verdienen gaan over het gedeelte 19.000 tot 56.500 3 procent meer betalen.
Dus: 56.500 - 19.000 = 37.500 en daarvan 3 procent
Dus: 37.500 * 0,03 = 1.125
Dus: 1.125 / 12 = EURO93,75 p/m wat deze mensen dus netto minder overhouden.
Klopt wat je daar zegt, maar die merken er toch een stuk minder van omdat ze toch minimaal 56.500 verdienen.quote:Op maandag 12 november 2012 19:55 schreef niels0 het volgende:
Niet helemaal. Ook de mensen die meer dan EURO56.500 verdienen gaan over het gedeelte 19.000 tot 56.500 3 procent meer betalen.
Dus: 56.500 - 19.000 = 37.500 en daarvan 3 procent
Dus: 37.500 * 0,03 = 1.125
Dus: 1.125 / 12 = EURO93,75 p/m wat deze mensen dus netto minder overhouden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |