Het een sluit het ander uit?quote:
quote:Op maandag 12 november 2012 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het een sluit het ander uit?
Begon gewoon een sci-fi nerd.
Ah ok. Battlestar Galactica II ooit gezien?quote:Op maandag 12 november 2012 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het een sluit het ander uit?
Begon gewoon een sci-fi nerd.
So say we all.quote:Op maandag 12 november 2012 10:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah ok. Battlestar Galactica II ooit gezien?
Op youtube kun je de eerste twee afleveringen van "Blood and Chrome" bekijken. Dit is een korte serie over de jonge Adama. De episodes duren niet lange (ongeveer 10 minuten) maar het ziet er niet verkeerd uit en het wordt duidelijk hoe het "vroeger"ging.quote:Op maandag 12 november 2012 10:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah ok. Battlestar Galactica II ooit gezien?
geef jezelf dan ook gelijk alles van Babylon 5. Die serie is zo mogelijk nog beterquote:Op maandag 12 november 2012 10:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ga die box mezelf maar geven voor Sinterklaas.
Die had ik oorspronkelijk geplakt, maargoed.quote:Op maandag 12 november 2012 10:25 schreef eriksd het volgende:
Een van Koos zijn beste bijdragen aan deze reeks was dit plaatje:
[ afbeelding ]
Helemaal niet. Althans, als dat zo was, dan had ik daar geen weet van.quote:Op maandag 12 november 2012 10:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die had ik oorspronkelijk geplakt, maargoed.
Of ik herinner het mij verkeerd, wat uiteraard kan met mijn hilarisch slechte geheugen.quote:Op maandag 12 november 2012 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal niet. Althans, als dat zo was, dan had ik daar geen weet van.
Jawel, dit moet tot op de bodem worden uitgezocht.quote:Op maandag 12 november 2012 11:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Of ik herinner het mij verkeerd, wat uiteraard kan met mijn hilarisch slechte geheugen.
Verder ook niet zo spannend eigenlijk.
Nee, er is geen geld mee gemoeid wahtquote:Op maandag 12 november 2012 11:13 schreef waht het volgende:
[..]
Jawel, dit moet tot op de bodem worden uitgezocht.
Intellectueel eigendom.quote:Op maandag 12 november 2012 11:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, er is geen geld mee gemoeid waht
WEER MEER GELD!quote:Op maandag 12 november 2012 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Heeft de Telegraaf al iets te melden?
Het intellectueel eigendom van die foto ligt sowieso noch bij Koos, noch bij B_A.quote:Op maandag 12 november 2012 11:16 schreef waht het volgende:
[..]
Intellectueel eigendom.
Ik sta Koos bij in deze, Appel gelooft immers niet in intellectueel eigendom.
Kwart meer bedrijven en instellingen faillietquote:Op maandag 12 november 2012 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Heeft de Telegraaf al iets te melden?
Jammer is dat.quote:Op maandag 12 november 2012 11:25 schreef eriksd het volgende:
Mensen die het woord "noch" niet correct gebruiken.
quote:Op maandag 12 november 2012 11:25 schreef eriksd het volgende:
Mensen die het woord "noch" niet correct gebruiken.
Ik mag dat, ik verdien er mijn geld niet meequote:
Tja. Gaat lekker.quote:Op maandag 12 november 2012 11:26 schreef Auti het volgende:
[..]
Kwart meer bedrijven en instellingen failliet
Ik heb er nog 1.quote:
quote:Rekenfout kost miljoenen
Er zijn mogelijk tientallen miljoenen euro’s over de balk gesmeten aan milieumaatregelen op snelwegen. Het plaatsen van geluidschermen, het verlagen van de maximumsnelheid of de aanleg van dempend asfalt wordt uitgevoerd op plekken waar dat vaak helemaal niet nodig is.
Dat begin ik ook spuugzat te worden.quote:Op maandag 12 november 2012 11:35 schreef eriksd het volgende:
Economie krabbelt ooit wel weer een beetje op. Zorgwekkender zijn de enorme aantallen gezonde mensen die week in, week uit thuiszitten met een uitkering.
Houd toch je bek man, rechtse zeiklul.quote:Op maandag 12 november 2012 11:35 schreef eriksd het volgende:
Economie krabbelt ooit wel weer een beetje op. Zorgwekkender zijn de enorme aantallen gezonde mensen die week in, week uit thuiszitten met een uitkering.
Je hoeft dan ook niet gezond te zijn om werk te hebben.quote:Op maandag 12 november 2012 11:36 schreef waht het volgende:
Daarentegen hebben ongezonde mensen weer werk. Zie Koos.
Precies, daarom moet je die mensen ook niet zielig vinden.quote:Op maandag 12 november 2012 11:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Je hoeft dan ook niet gezond te zijn om werk te hebben.
Theoretisch niet nodig misschien omdat je zonder misschien ook net aan de normen voldoet. Maakt het voor de mensen die ermee afgeschermd worden veel uit? Voor hen is het zeker geen weggegooid geld...quote:
quote:Op maandag 12 november 2012 11:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Je hoeft dan ook niet gezond te zijn om werk te hebben.
Ziek en gezond is natuurlijk een vaststaand begrip dat voor iedereen het zelfde is er bestaat geen grijs gebied.quote:Op maandag 12 november 2012 11:38 schreef waht het volgende:
[..]
Precies, daarom moet je die mensen ook niet zielig vinden.
Het is ook niet lastig om erin te blijven zitten. Vier sollicitatieacties per maand. Dat is dus vier e-mails in een maand sturen en als je daarvoor een beetje baan had hark je zo 2k binnen voor die mailtjes. 500 euro per e-mail is best verdienen.quote:Op maandag 12 november 2012 11:35 schreef eriksd het volgende:
Alleen tot een bepaalde grens.. als jij 2k per maand binnenharkt dan krijg je geen subsidie lijkt mij.quote:Op maandag 12 november 2012 11:59 schreef Boze_Appel het volgende:
Oh je krijgt natuurlijk ook subsidie op van alles als je zielig thuiszit met een uitkering.
Daar heb je wel een punt, maar ik vind ook dat mensen die langs een snelweg/autoweg gaan wonen niet moeten zeuren.. tenzij die weg er veel later is aangelegd.quote:Op maandag 12 november 2012 11:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Theoretisch niet nodig misschien omdat je zonder misschien ook net aan de normen voldoet. Maakt het voor de mensen die ermee afgeschermd worden veel uit? Voor hen is het zeker geen weggegooid geld...
Jawel hoorquote:Op maandag 12 november 2012 12:00 schreef Auti het volgende:
[..]
Alleen tot een bepaalde grens.. als jij 2k per maand binnenharkt dan krijg je geen subsidie lijkt mij.
Dat is dan natuurlijk zo krom als de pest.quote:Op maandag 12 november 2012 12:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jawel hoorOnderschat de verzorgingsstaat niet als je je een beejte verdiept in waar je moet zijn.
Dat is niet voor een alleenstaande.quote:Op maandag 12 november 2012 12:04 schreef monkyyy het volgende:
Bijstand ¤ 1.336,-
Langdurigheidstoeslag ¤ 44,-
Zorgtoeslag ¤ 145,-
Huurtoeslag ¤ 278,-
Kindgebondenbudget ¤ 123,-
Kinderbijslag ¤ 141,-
Kwijtschelding Zuiveringsheffing ¤ 20,-
Kwijtschelding afvalstoffenheffing ¤ 22,-
Totaal netto-inkomen ¤ 2.109,-
Als je daar ook nog een kind van moet onderhouden in je eentje lijkt me dat niet al te ruim.quote:Op maandag 12 november 2012 12:04 schreef monkyyy het volgende:
Bijstand ¤ 1.336,-
Zorgtoeslag ¤ 145,-
Huurtoeslag ¤ 278,-
Kinderbijslag ¤ 141,-
Wut?quote:Op maandag 12 november 2012 12:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je daar ook nog een kind van moet onderhouden in je eentje lijkt me dat niet al te ruim.
Ik ga ook werkloos worden later.quote:Op maandag 12 november 2012 12:04 schreef monkyyy het volgende:
Bijstand ¤ 1.336,-
Zorgtoeslag ¤ 145,-
Huurtoeslag ¤ 278,-
Kinderbijslag ¤ 141,-
Sowieso klopt die zorgtoeslag al niet.. dat is maximaal 70 euro. En als je al een basisinkomen hebt van 1336,- dan ga je nooit die maximale toeslag krijgen.quote:Op maandag 12 november 2012 12:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je daar ook nog een kind van moet onderhouden in je eentje lijkt me dat niet al te ruim.
Als je een bepaalde periode (weet niet uit mijn hoofd hoelang) je moet leven op bijstandsniveau dan krijg je langdurigheidstoeslag.quote:Op maandag 12 november 2012 12:08 schreef remlof het volgende:
Wat de fuck is een "langdurigheidstoeslag" trouwens?
Kun je als gezin met z'n tweetjes in de bijstand gaan zitten?quote:Op maandag 12 november 2012 12:04 schreef monkyyy het volgende:
Bijstand ¤ 1.336,-
Zorgtoeslag ¤ 145,-
Huurtoeslag ¤ 278,-
Kinderbijslag ¤ 141,-
Trek de huur van dat inkomen af en je houdt echt wel genoeg over om een kind op te voeden. Kom nou.quote:
Wellicht 2x.quote:Op maandag 12 november 2012 12:08 schreef Auti het volgende:
[..]
Sowieso klopt die zorgtoeslag al niet.. dat is maximaal 70 euro. En als je al een basisinkomen hebt van 1336,- dan ga je nooit die maximale toeslag krijgen.
Met andere woorden: gratis geld bestaat niet.quote:Op maandag 12 november 2012 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is jammer dat Sinterklaas wel bestaat maar weer niet echt is.
Jawel, maar nu moet ik er weer voor werken.quote:Op maandag 12 november 2012 12:06 schreef eriksd het volgende:
Lekker inkomen hoor, dikke twee ruggen netto.
Lekker tolerant.quote:Op maandag 12 november 2012 12:10 schreef De_Guidance het volgende:
Ik wil deze Sire campagne nomineren voor slechtste ooit.
Een soort van sociale huur.quote:Op maandag 12 november 2012 12:08 schreef remlof het volgende:
Wat de fuck is een "langdurigheidstoeslag" trouwens?
Dan heb ik toch liever een Porsche.quote:Op maandag 12 november 2012 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Ooit verscheen een artikel dat scheef dat een kind een Porsche kost.
Denk het niet.quote:Op maandag 12 november 2012 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kun je als gezin met z'n tweetjes in de bijstand gaan zitten?
Welk scenario?quote:Op maandag 12 november 2012 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
Maar effe zonder gekheid. Het geschetste scenario lijkt mij tamelijk onwaarschijnlijk.
Een ton is zo'n beetje de algemene maatstaf.quote:Op maandag 12 november 2012 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Ooit verscheen een artikel dat scheef dat een kind een Porsche kost.
Niks mis met tolerantie , maar tolerantie is geen verpakking.quote:
Bovenstaand godverdomme tering aids tyfus.quote:
Dat is ook niet aardig.quote:Op maandag 12 november 2012 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bovenstaand godverdomme tering aids tyfus.
Misschien kan je samen met 3-voud wel een paar ton losleuterenquote:Op maandag 12 november 2012 12:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jawel hoorOnderschat de verzorgingsstaat niet als je je een beejte verdiept in waar je moet zijn.
Dat zou leuk zijn, maar ik ben ondertussen alweer een tijdje aan het werk ... dus dan zou ik daar eerst weer mee moeten stoppen. Niet zo'n goed idee.quote:Op maandag 12 november 2012 12:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Misschien kan je samen met 3-voud wel een paar ton losleuteren
Huishouden 1:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Omschrijving Bedrag Bron Bijstand ¤ 1.336,- Rijksoverheid Langdurigheidstoeslag ¤ 44,- Gemeente Utrecht Zorgtoeslag ¤ 145,- Huurtoeslag ¤ 278,- Kindgebondenbudget ¤ 123,- Kinderbijslag ¤ 141,- Kwijtschelding Zuiveringsheffing ¤ 20,- Gemeente Utrecht Kwijtschelding afvalstoffenheffing ¤ 22,- Gemeente Utrecht Totaal netto-inkomen ¤ 2.109,- |
De Sociale Dienst leent tegen retelage rente, begrijp ik.quote:Op maandag 12 november 2012 12:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
het is een poging een gezochte uitzondering tot norm te verheffen in een vergelijking. Groot tekort aan rennies bij de redactie van het stukje vermoedelijk. Niet voor niets dat een cempexo en pietverdriet met dat soort sites zitten te pronken.quote:Op maandag 12 november 2012 12:08 schreef Auti het volgende:
[..]
Sowieso klopt die zorgtoeslag al niet.. dat is maximaal 70 euro. En als je al een basisinkomen hebt van 1336,- dan ga je nooit die maximale toeslag krijgen.
Rust in vrede Hoffo.quote:Op maandag 12 november 2012 12:17 schreef De_Guidance het volgende:
NWS / Dode bij sexfeestje.
Rip Hofstadgroeppe
Ik snap hem niet.quote:Op maandag 12 november 2012 12:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nou, jij gaat wel places waar no man heen wil.
Ik laat je niet los he?quote:Op maandag 12 november 2012 12:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bek dicht, 3-voud. Godse mongool!quote:Op maandag 12 november 2012 12:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik laat je niet los he?![]()
Misschien tijd voor een gesprekje bij het RIAGG?
Heul niet. Jij gaat werken naar oud Ottomaans gebruik.quote:Op maandag 12 november 2012 12:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik ga ook werkloos worden later.
Drink je ook al op maandagochtend?quote:Op maandag 12 november 2012 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bek dicht, 3-voud. Godse mongool!
Komt er weer een vakantie aan Koos?quote:Op maandag 12 november 2012 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bek dicht, 3-voud. Godse mongool!
Dat is meer dan een agent verdiend met zijn vrouw als huisvrouw die voor de kids zorgt.quote:Op maandag 12 november 2012 12:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Huishouden 1:
Dit betreft 2 samenwonende volwassen met 2 kinderen van 7 en 9 jaar. Zij wonen in een huurhuis met een totale huur van ¤ 650,-
Beide ouders hebben al jaren geen behoefte aan en/of kans op werk en daarom hebben zij recht op een bijstandsuitkering.
Onderstaande tabel geeft hun gezamenlijke, maandelijkse netto-inkomsten aan:
[ code verwijderd ]
bron: www.nivelleren-is-een-feest.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |