quote:Op zondag 2 december 2012 02:18 schreef MrBaas het volgende:
Ik werk pas 5 maanden bij de AH. Ik ben 17 en heb zo'n formulier meegekregen (dan hoef ik geen loonheffing te betalen ofzo?). Maar ik heb dat formulier nog steeds niet ingeleverd en nu gaat er steeds 33% van mijn loon af. Als het goed is kan ik dat terugkrijgen (in april ofzo?) maar hoe gaat dat in zijn werking?
Volgens mij moet ik nu ik bij de AH werk ook belastingaangifte enzo ga doen dit moet ook rond maart/april toch?
Hoe werkt die shit?
Op dit tijdstip ben ik ook niet heel helder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet gewoon belastingaangifte doen dan. Biljet downloaden en alles netjes invullenDoe gewoon dan doe je al gek genoeg.
had laatst de belastingtelefoon gebeld en die waren een half uur aan het lullen begreep er helemaal niets van ze ging maar door dat wijf. ik zeg zo ja krijg ik die loonheffing terug zegt ze ja daar kan ik geen mededeling over doen ik kan u niets toezeggenquote:Op zondag 2 december 2012 02:25 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Op dit tijdstip ben ik ook niet heel helder.
Je moet gewoon belastingaangifte doen dan. Biljet downloaden en alles netjes invullen
Als je onder de 450 per periode verdient krijg je het terug...quote:Op zondag 2 december 2012 02:27 schreef MrBaas het volgende:
[..]
had laatst de belastingtelefoon gebeld en die waren een half uur aan het lullen begreep er helemaal niets van ze ging maar door dat wijf. ik zeg zo ja krijg ik die loonheffing terug zegt ze ja daar kan ik geen mededeling over doen ik kan u niets toezeggen
quote:Op zondag 2 december 2012 02:29 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als je onder de 450 per periode verdient krijg je het terug...
ik ga slapen morgen weer een dag (vrij)
Dat wijf = die vrouwquote:Op zondag 2 december 2012 02:27 schreef MrBaas het volgende:
[..]
had laatst de belastingtelefoon gebeld en die waren een half uur aan het lullen begreep er helemaal niets van ze ging maar door dat wijf. ik zeg zo ja krijg ik die loonheffing terug zegt ze ja daar kan ik geen mededeling over doen ik kan u niets toezeggen
quote:Op zondag 2 december 2012 02:18 schreef MrBaas het volgende:
Ik werk pas 5 maanden bij de AH. Ik ben 17 en heb zo'n formulier meegekregen (dan hoef ik geen loonheffing te betalen ofzo?). Maar ik heb dat formulier nog steeds niet ingeleverd en nu gaat er steeds 33% van mijn loon af. Als het goed is kan ik dat terugkrijgen (in april ofzo?) maar hoe gaat dat in zijn werking?
Volgens mij moet ik nu ik bij de AH werk ook belastingaangifte enzo ga doen dit moet ook rond maart/april toch?
Hoe werkt die shit?
Zo snel mogelijk dat loonheffingspapier opsturen, houd je elke maand meer geld over ;-) Of heb je nog een tweede baantje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En binnenkort is er waarschijnlijk op de site van de Belastingdienst het Tj biljet aan te vragen. Dat is speciaal voor jongeren. Of je kan het via het programmaatje digitaal insturen, heb je wel een Digi D code nodig!
Ik heb nog 2 krantenwijken maar daarbij zit ik niet in loondienst. Ik krijg daar alleen een vergoeding voor. Het levert iets van 70¤ op per maand.quote:Op zondag 2 december 2012 11:05 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk dat loonheffingspapier opsturen, houd je elke maand meer geld over ;-) Of heb je nog een tweede baantje?
En binnenkort is er waarschijnlijk op de site van de Belastingdienst het Tj biljet aan te vragen. Dat is speciaal voor jongeren. Of je kan het via het programmaatje digitaal insturen, heb je wel een Digi D code nodig!
Kan je gewoon bij je teamleider, ASM,SM aanvragen.quote:Op zondag 2 december 2012 11:47 schreef MrBaas het volgende:
Dat loonheffingspapier ben ik kwijt, kan ik dat ergens uitprinten of digitaal inleveren?
Afgaande op vorig jaar verwacht ik dat we deze krijgen in de week van de salarisbetaling (>10 december).quote:Op zondag 2 december 2012 20:33 schreef monsterd. het volgende:
Wanneer worden de kerstpakketten eigenlijk uitgeleverd?
Ik moet je teleurstellen over de hoogtes van de bonussen. Ook klanttevredenheid en Medewerkerstevredenheid zijn hier in meegenomen naast de financiele doelstellingen om te voorkomen dat je bij goede financieen geen aandacht meer hebt voor de medewerker en klant...quote:Op zondag 2 december 2012 21:45 schreef monsterd. het volgende:
Jammer dat het uiteindelijk ten koste gaat van de klant, want ik kan straks gewoon niet alle klanten helpen en tegelijkertijd mijn werkzaamheden uitvoeren. Maarja in dat opzicht heeft het hoofdkantoor niet genoeg zicht op wat er daadwerkelijk in de winkel gebeurd. Die dingen staan ook boven de SM, maar aan de andere kant zullen er ook wel genoeg SM's zijn die ook wel zelf extreem willen bezuinigen. Uiteindelijk levert dat voor hen een hogere bonus op..
ja die word alleen gemeten via de enquete. Er zitten er wel degelijk een paar in die over je "direct" leidinggevende gaan.quote:Op zondag 2 december 2012 22:02 schreef monsterd. het volgende:
Wordt de medewerkerstevredenheid alleen gemeten via de enquete? Ik vind daarin nooit echt vragen terug over de manier van leidinggeven, klopt dat?
Ik begrijp je frustratie volledig, maar het is natuurlijk erg onverstandig om je financiële huishouding te laten leiden door afspraken die je niet op papier laat vastleggen. Je hebt een contract voor 32u per periode, meer uren hoeft AH je niet te geven hoe betrouwbaar je als medewerker ook mag zijn.quote:
De supermarkten zijn een vechtmarkt en het gevecht gaat voor het grootste deel op prijs. Om de marge nog enigszins te behouden zullen de kosten verder omlaag moeten en omlaag gaan. Natuurlijk heeft dat zijn weerslag op het winkelbeeld, het presenteren in dozen in 'maar een stap'. Er komt nog wel meer aan. Wees niet verbaasd als, op een enkele XL na, alle kaas vvp wordt aangeleverd om eens een voorbeeld te noemenquote:Op zondag 2 december 2012 21:31 schreef ikbenschipper het volgende:
Daarnaast zouden ze nu eens moeten stoppen met uren weghalen in de winkel het is echt al op 0.
SM/ASM's zeggen niet voor niks steeds vaker dat ze per 100 uur 5 uur te kort komen......
Ik vermoed dat bij de volgende CAO alle inconveniëntietoeslag tot 22:00 en op zondag verdwijnt omdat dat gewoon tot de reguliere bedrijfsuren van de branche behoort, met een uitzonderingspositie voor ft'ers met verworven rechten. Het zal het plannen inderdaad makkelijker maken, maar ik denk niet dat je dat bedoelt.quote:Op zondag 2 december 2012 21:29 schreef ikbenschipper het volgende:
Ik hoop eigenlijk heel erg dat er wat geregeld gaat worden betreffende de toeslagen voor KPT dat maakt het namelijk allemaal ene stuk eenvoudiger om te plannen, als iedereen hier gewoon volgens R&R ook recht op heeft.....
Er wordt wel veel bezuinigd waar het voor de klant ook snel zichtbaar is. De werkdruk onder het winkelpersoneel staat echt op springen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
De supermarkten zijn een vechtmarkt en het gevecht gaat voor het grootste deel op prijs. Om de marge nog enigszins te behouden zullen de kosten verder omlaag moeten en omlaag gaan. Natuurlijk heeft dat zijn weerslag op het winkelbeeld, het presenteren in dozen in 'maar een stap'. Er komt nog wel meer aan. Wees niet verbaasd als, op een enkele XL na, alle kaas vvp wordt aangeleverd om eens een voorbeeld te noemen
[..]
Niet.quote:Op zondag 2 december 2012 23:42 schreef MrBaas het volgende:
Op plaza staat dat ik vandaag van 09:00 tot 18:00 gewerkt heb, maar ik heb tussendoor ook pauzes gehad. Ook een pauze die niet werd doorbetaald. Hoe zie ik dit in Plaza?
Er worden gewoon andere keuzes gemaakt, maar dat is weer een andere discussie. De formule uit blijven voeren zoals 10 jaar geleden is in de huidige markt onmogelijk.quote:Op zondag 2 december 2012 23:40 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Er wordt wel veel bezuinigd waar het voor de klant ook snel zichtbaar is. De werkdruk onder het winkelpersoneel staat echt op springen.
Je hebt helemaal gelijk, achteraf was het niet heel verstandig, misschien wat naïef. Maar ik werd bijna gesmeekt de vrijdag er standaard bij te nemen omdat ze zo omhoog zitten met personeel. Ik heb gevraagd om welke termijn het ging en dat was 'zeker de komende paar maanden'.quote:Op zondag 2 december 2012 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik begrijp je frustratie volledig, maar het is natuurlijk erg onverstandig om je financiële huishouding te laten leiden door afspraken die je niet op papier laat vastleggen. Je hebt een contract voor 32u per periode, meer uren hoeft AH je niet te geven hoe betrouwbaar je als medewerker ook mag zijn.
Tenzij:
je in de afgelopen 13 weken zo vaak meer hebt gewerkt dat je op basis daarvan een contractverhoging kan afdwingen. Hiervoor moet je even goed uren gaan tellen. Hou er wel rekening mee dat recht hebben en recht krijgen twee verschillende dingen zijn.
[..]
De supermarkten zijn een vechtmarkt en het gevecht gaat voor het grootste deel op prijs. Om de marge nog enigszins te behouden zullen de kosten verder omlaag moeten en omlaag gaan. Natuurlijk heeft dat zijn weerslag op het winkelbeeld, het presenteren in dozen in 'maar een stap'. Er komt nog wel meer aan. Wees niet verbaasd als, op een enkele XL na, alle kaas vvp wordt aangeleverd om eens een voorbeeld te noemen
[..]
Ik vermoed dat bij de volgende CAO alle inconveniëntietoeslag tot 22:00 en op zondag verdwijnt omdat dat gewoon tot de reguliere bedrijfsuren van de branche behoort, met een uitzonderingspositie voor ft'ers met verworven rechten. Het zal het plannen inderdaad makkelijker maken, maar ik denk niet dat je dat bedoelt.
Maar stel dat ik tussen 09:00 en 18:00 heb gewerkt en geen pauze heb gehad(in mijn geval was het mijn eigen keuze een half uur eerder te beginnen)? Wordt het dan alsnog afgehaald of kunnen de tl's dat aanpassen?quote:
Zijn dat niet gewoon de uren voor het ophangen van de kerstguirlandes?quote:Op maandag 3 december 2012 09:54 schreef Akilla het volgende:
AH slaat wel weer door met de nieuwe thema actie.. 20 uur werk?:o kunnen ze niet is gewoon normaal doen...:p
Kijk ik weet heel goed hoe het zit natuurlijk, en dat de markt en de economie beide niet echt meewerken. SRP vullen zie ik tot op heden niet de "vulwinst" in in de betreffende groepen... Maar misschien komt dat omdat ik zelf nooit een "gemiddelde" vuller ben geweest. Doos erin doos eruit kost mij net zoveel tijd als als een colli knorr sauszakjes vullen. Ik vind het tot op heden i.i.g. meevallen hoe het tenkoste van het winkelbeeld gaat.quote:Op zondag 2 december 2012 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de Vakbonden er niet mee gaan instemmen, of er een goede loonsverhoging tegenover willen zien voor de hele branche.quote:Op zondag 2 december 2012 23:24 schreef Janneke141 het volgende:[..]
Ik vermoed dat bij de volgende CAO alle inconveniëntietoeslag tot 22:00 en op zondag verdwijnt omdat dat gewoon tot de reguliere bedrijfsuren van de branche behoort, met een uitzonderingspositie voor ft'ers met verworven rechten. Het zal het plannen inderdaad makkelijker maken, maar ik denk niet dat je dat bedoelt.
Euh dat zijn er al zo'n 12 minder dan een paar jaar geledenquote:Op maandag 3 december 2012 09:54 schreef Akilla het volgende:
AH slaat wel weer door met de nieuwe thema actie.. 20 uur werk?:o kunnen ze niet is gewoon normaal doen...:p
Wij hebben er ook onwijs veelquote:Op maandag 3 december 2012 13:58 schreef houwert het volgende:
Bij ons zijn ze ook lekker vroeg begonnen met kerst. De sinterklaas stand staat er nog (met pepernoten , chocolade letters etc) maar ze hebben er nu ook leuk een kerst stand bij gezet.
Hele pad is nu vol
Als het goed is is dit alleen als het handmatig zo erin is gezet. Als je automatisch al een halfuur pauze hebt (bijv. 10.00-14.00 of 17.00 - 22.00 ), zie je dit niet terug op plaza.quote:Op maandag 3 december 2012 07:51 schreef UncleSam het volgende:
Als een half uur pauze is genomen, en dit ook is aangepast in RR dan zie je dit staan op Plaza: 9.00-12.00 12.30-18.00
Ja maar Ecelletor, had het over 09.00-18.00 dan heb je een uur pauze. Als je dan afspreekt met je TL dat je maar een half uur gaat, kan hij het op die manier in R&R verwerken.quote:Op maandag 3 december 2012 18:40 schreef Microfoon het volgende:
[..]
Als het goed is is dit alleen als het handmatig zo erin is gezet. Als je automatisch al een halfuur pauze hebt (bijv. 10.00-14.00 of 17.00 - 22.00 ), zie je dit niet terug op plaza.
Als iemand dus echt in R&R jou van 17.00 - 1930 en en 20.00 tot 22.00 zet, zie je dit wel terug op plaza.
Dit gebeurt dus bijna niet en daarom zie je nooit je pauzes terug op plaza.
Overigens kunnen de TL's je pauzes eruit halen.
Terecht, moet je maar niet te lui zijn om FIFO te vullen. Wil je dat niet, dan ga je maar ergens anders werken.quote:Op maandag 3 december 2012 20:01 schreef houwert het volgende:
3/4 van vullers op vers officiële waarschuwing gekregen vanwege foutief FiFo vullen
Bij 3 waarschuwingen word je ontslagen...
Zouden ze zo het aantal vullers verkleinen vanwege SRP? xD
Jup. Iemand bij jullie zo'n hekel aan sinterklaas dat ze de nieuwe CD er niet in hebben gedaan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:58 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Hebben jullie sinterklaas muziek? Bij mij nog niks gehoord terwijl het normaal al een week van te voren begon
Kerstviering mag volgens mij woensdagavond pas worden opgehangen/geplaatst.quote:Op maandag 3 december 2012 11:46 schreef Teslynd het volgende:
Van mij mogen ze een week wachten met de kerstversiering. Heel vervelend om die al te zien als sinterklaas nog gevierd moet worden.
De rolley's met kerstspul mochten, dacht ik, pas vanaf donderdag de winkel in. Wij hebben in totaal zo'n 20 rolley's gekregen, als het er niet meer zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 13:58 schreef houwert het volgende:
Bij ons zijn ze ook lekker vroeg begonnen met kerst. De sinterklaas stand staat er nog (met pepernoten , chocolade letters etc) maar ze hebben er nu ook leuk een kerst stand bij gezet.
Hele pad is nu vol
Terecht. Dat mensen niet op houdbaar FiFo vullen, kan ik me nog enigzins iets bij voorstellen. (het mag natuurlijk niet overal) Maar bij vers is het echt uit den boze. Als 3/4 van de vullers dat niet snapt bij jullie, beginnen bij mij vragen omhoog te komen.quote:Op maandag 3 december 2012 20:01 schreef houwert het volgende:
3/4 van vullers op vers officiële waarschuwing gekregen vanwege foutief FiFo vullen
Bij 3 waarschuwingen word je ontslagen...
Zouden ze zo het aantal vullers verkleinen vanwege SRP? xD
Geen idee. We hebben trouwens ook geen schoentje zetten meer, er was iets met een grabbelton heb ik gehoordquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:14 schreef einschtein het volgende:
[..]
Jup. Iemand bij jullie zo'n hekel aan sinterklaas dat ze de nieuwe CD er niet in hebben gedaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |