quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
heeeerlijk!!
Heb ik van de week ook gedaan.
Vorige week is mijn neefje getrouwd en hadden we een feest. Ik wist niet zo goed wat ik aan moest doen, heb jurkje aangedaan en kreeg allemaal complimentjesLeuk jurkje! waar heb je die gekochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ennuh gezien er vast altijd wel wat te verbeteren valt mijn lijstje.
O 2 meergranen boterhammen met pindakaas
T stuk of 5 gedroogde dadels
L gekookt eitje, 2 meergranen boterhammen, komkommer glas ranja
T dadels
D zelfgemaakte pizza
oke het is een erg slecht lijstje vandaag..
Maar ben al best een tijdje bezig en af en toe heb ik het even nodig om zelf zo'n pizza te bakken en lekker op te eten. ^^
Morgen gaan we het gezonder doen. lekker peultjes enzo.. mjummjum.I solemnly swear i'm up to no good
Stoppen met roken is vergeleken met diëten inderdaad een eitje. Zeker in December dat gaat weer een ramp worden.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:21 schreef Stormqueen het volgende:
Be, het is net als stoppen met roken denk ik, wat die suikers betreftstoppen met roken is wel makkelijker tho.
Coolcat serieusquote:Op vrijdag 9 november 2012 06:24 schreef Vicky het volgende:
Thinkk-Pinkk, die heb ik bij CoolCat gekocht.
hihiquote:Op vrijdag 9 november 2012 07:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Coolcat serieusdacht dat ze daar alleen ordi kleren hadden ^^ hij is erg leuk!
Dat geeft de jurk weer een extra... Uhm dimensie danquote:Op vrijdag 9 november 2012 07:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
hihi
er zit wel.een lange 'sm'rits aan dr achtetkant.. Hihi
quote:Op vrijdag 9 november 2012 08:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat geeft de jurk weer een extra... Uhm dimensie dan![]()
Goeiemorgen trouwens!
Het enige wat helpt tegen spierpijn is bewegen... Lekker los maken!quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:38 schreef rhubarbje het volgende:
Nou ik heb eindelijk mijn gewicht van voor de tentamenweek weer terug
nu weer gewoon flink door doen
helaas vandaag geen sporten want ik ga dood van de spierpijn
dat pakken we volgende week wel weer op dan
Ja ben gisteren al de hele dag wezen zwemmenquote:Op vrijdag 9 november 2012 10:38 schreef Tink89 het volgende:
Overigens vanochtend wel een atl... Ik kom er wel
[..]
Het enige wat helpt tegen spierpijn is bewegen... Lekker los maken!
Ik vind fietsen altijd heerlijk als ik spierpijn heb. Omdat je dan heel licht kan beginnen, zo kan je het echt een soort losmakenquote:Op vrijdag 9 november 2012 10:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja ben gisteren al de hele dag wezen zwemmen
maar nu doet het dus 2 keer zo veel pijn
het zijn ook mijn benen en mijn kont dus gaan zitten en lopen is echt al hel
ik kan alleen maar op stoelen ploffen
misschien straks een stukje wandelen of zo, maar echt naar de fitness lijkt me geen goed idee
Nice! Precies op tijd aan de rem getrokken dus.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht vorige week: verdorie, bleef steeds stabiel, maar nu toch 2 kilo zwaarder. Even op mijn eten letten.
Twee kilo is alweer weg
Onder de 90 blijven is Goedquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:42 schreef Brighteyes het volgende:
Nice! Precies op tijd aan de rem getrokken dus.
Ik ook, vanmorgen zelfs 89,00!Da's ook twee kilo lichter dan vorig weekend.
En nu vasthouden. We hebben dit weekend een vriendenweekendje dus het zal niet superstreng zijn, maar ik ga bijv. wel 's ochtends gewoon Brinta eten en verder niet (te veel) meedoen met chips en toastjes enzo. Even goed de hoeveelheden in de gaten houden.
En kiezen!
Uhmz, helemaal geen suiker? Of alleen geen toegevoegde suikers...quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef MNR het volgende:
3 Dagen geleden samen met vriendinnetje begonnen - in een impulsieve bui - met een 30-dagen-geen-suiker-challenge. Het gaat me erg gemakkelijk af! Echt blij mee
En fruit?quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:10 schreef MNR het volgende:
Gewoon geen snoep, geen suiker in de koffie, geen frisdrank etc etc. Ik vind het te ver gaan om op iedere verpakking te kijken of er suiker in zit en het te weren als dat erin zit.
Fruit zijn natuurlijke suikers. Ja, dat eet ik ook gewoonquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:46 schreef Sometimes het volgende:
[..]
En fruit?
(ik neem aan dat Tink dat ook bedoelde)
oh dat is juist mijn hele dieet hahaquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:10 schreef MNR het volgende:
Gewoon geen snoep, geen suiker in de koffie, geen frisdrank etc etc. Ik vind het te ver gaan om op iedere verpakking te kijken of er suiker in zit en het te weren als dat erin zit.
Op die manier (dus ontwijken van snoep en frisdrank etc) probeer ik structureel te leven. Lukt redelijk goed. Soms een uitzondering en chocola als structurele uitzonderingquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:52 schreef MNR het volgende:
[..]
Fruit zijn natuurlijke suikers. Ja, dat eet ik ook gewoon
Wat is er zo slecht aan een zelfgemaakte pizza? Ik maak ze altijd van volkoren meel of multigranen mix, daarop een dun laagje van tomatenpuree en sambal (ik hou van 'heet') en dan helemaal volgestapeld met groenten: uien, prei, evt. brocolli, knoflook, paprika, olijven, evt. wat verse spinazie, gemengd met een paar blokjes kaas en een blikje uitgelekte gepelde tomaten, Italiaanse keukenkruiden erover, beetje olijfolie (voor of na het bakken, extra vierge liever na). Bakken op bakpapier (zonder vet). Als je normaal formaat maakt, kan je er twee of 3 dagen van eten, ook als lunch, en ook koud best lekker.quote:D zelfgemaakte pizza
oke het is een erg slecht lijstje vandaag..
Maar ben al best een tijdje bezig en af en toe heb ik het even nodig om zelf zo'n pizza te bakken en lekker op te eten. ^^
Mja.. Heb altijd het idee dat die kaas te vet is ofzo. Maar let bij kaas ook wel op de vet waardes enzo. Maar toch het idee, waarschijnlijk zit het dan tussen m'n oren. En gooi hem meestal helemaal vol met groentes inderdaadquote:Op zondag 11 november 2012 15:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat is er zo slecht aan een zelfgemaakte pizza? Ik maak ze altijd van volkoren meel of multigranen mix, daarop een dun laagje van tomatenpuree en sambal (ik hou van 'heet') en dan helemaal volgestapeld met groenten: uien, prei, evt. brocolli, knoflook, paprika, olijven, evt. wat verse spinazie, gemengd met een paar blokjes kaas en een blikje uitgelekte gepelde tomaten, Italiaanse keukenkruiden erover, beetje olijfolie (voor of na het bakken, extra vierge liever na). Bakken op bakpapier (zonder vet). Als je normaal formaat maakt, kan je er twee of 3 dagen van eten, ook als lunch, en ook koud best lekker.
Als ik geen veggie was, deed ik er vast ook iets van vlees of vis in.
Ik eet dit eerlijk gezegd best vaak, en hoewel ik al een paar maanden meelees, mag ik hier bijna niet meer zijn: van bijna 90 ben ik sinds mei (nachtmerrie ervaring bij bevolkingsonderzoek borstkanker waarbij ik mezelf half ontkleed een kwartier in een heup-tot-kruin-hoge spiegel heb mogen aanschouwen) nu 78 kg. Mijn BMI is nu dus onder de 27. (26,999)
quote:Op maandag 12 november 2012 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag al een keer of 3 de 'fuck it, ik ga aan de koekjes' neiging weten te weerstaan!
Nu gewoon lekker mijn geplande appeltje eten!
Ik eet zeker wel vet hoorquote:Op maandag 12 november 2012 18:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
@ Thinkk-Pinkk: een beetje vet heb je sowieso nodig, vetloos eten is niet echt gezond, en 100 % vetloos is zelfs dodelijk.
Maar als je bang bent ergens teveel kaas in te doen en toch wat meer kaas wil proeven, kan je er naast een paar blokjes kaas ook een theelepeltje (of meer, maar dat moet je een beetje uit-proeven) zwitserse strooikaas doorheen doen, dat is vetloos en pimpt de kaassmaak behoorlijk op.
(Ik gebruik het ook in kaassauzen als ik die magerder wil maken).
Nee, dat smelt amperquote:Op maandag 12 november 2012 18:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik eet zeker wel vet hoormaar ik wil niet teveel snap je. Die strooikaas us wel een goeie trouwens. Is kijken of dat lekker is op pizza
quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:01 schreef Brighteyes het volgende:
En toch weer die uurtje-na-de-lunch-dip. En dus sprak ik met mezelf af 'als je om 15.00 nog steeds zo'n enorme trek hebt mag je kijken of er iets lekkers in de koektrommel zit'.
En zowaar... het is 15 uur en dat koekje kan me gestolen worden, ik neem mijn appeltje!
quote:Op woensdag 14 november 2012 09:40 schreef rhubarbje het volgende:
De aquafitness heeft gister flink zoden aan de dijk gezet
eindelijk weer eens echt lager dan ooit
Gelukt! Ik ga nu naar huisquote:
Nee!! Dat is toch hartstikke gaaf!!quote:Op donderdag 15 november 2012 12:49 schreef Tink89 het volgende:
Nieuwe ATL vanochtend. Exact 88 kilo... nog 300 gram tot de streef.
Vind het zo spannend!
Edit, edit, edit:
Ik ben 1.725 lang, volgens de meetlat, helemaal netjes gemeten. En dus heb ik een bmi van 29,57 en heb ik officieel, helemaal, echt, m'n eerste doel bereikt. -32 kilo...
Is het stom dat ik hier zwaar emotioneel van word?![]()
Yeah, yeah, yeahquote:Op woensdag 14 november 2012 09:40 schreef rhubarbje het volgende:
De aquafitness heeft gister flink zoden aan de dijk gezet
eindelijk weer eens echt lager dan ooit
quote:Op donderdag 15 november 2012 12:49 schreef Tink89 het volgende:
En dus heb ik een bmi van 29,57 en heb ik officieel, helemaal, echt, m'n eerste doel bereikt.
Nou, ik voel me eerder superhealthy. Het stomme is ook dat ik allemaal droom dat ik weer ben begonnen met roken. Alsof het een soortgelijk afkickproces is. Ik weet ook nog hoe ik me voelde toen ik voor het eerst weer suiker at. Dat was uit beleefdheid. En daarna at ik suikers omdat ik trek had en dat moest en dat zou verholpen worden, maar de 'stilte' die ik nu heb, is zooooooooveel beter dan de 'stilte' die suiker moet geven. Want ik krijg steeds meer complimentjes uit mijn omgeving dat ik mijn taille steeds slanker wordt en dat ik steed meer afslank!!quote:Op donderdag 15 november 2012 14:38 schreef BananaPancake het volgende:
@MNR, heerlijk voel je je hè, zonder suiker? Eerste drie dagen is ff kut en daarna heb je zoveel energie, echt bizar. Ik ga dat ook maar weer eens proberen denk ik
die ik vorige week tegen het gedecimeerde lijf liep ben ik al een week heel lekker bezig en inmiddels wat veiliger uit de buurt van mijn no-go-zone. Vorig jaar zat ik de dag voor kerst op een nieuw all time low, waarna ik weer naar boven torpedeerde, maar goed laten we eerst maar weer eens mikken op een hoop er af voor kerst.quote:
Dat is zo mogelijk nog lastiger he? Dat het niet een periode heel lang je best doen is en dan klaar. Nee je moet blijven opletten... for evaaaaaaaaaaaaaaah...!quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht vorige week: verdorie, bleef steeds stabiel, maar nu toch 2 kilo zwaarder. Even op mijn eten letten.
Twee kilo is alweer weg
quote:Op donderdag 15 november 2012 12:49 schreef Tink89 het volgende:
Nieuwe ATL vanochtend. Exact 88 kilo... nog 300 gram tot de streef.
Vind het zo spannend!
Edit, edit, edit:
Ik ben 1.725 lang, volgens de meetlat, helemaal netjes gemeten. En dus heb ik een bmi van 29,57 en heb ik officieel, helemaal, echt, m'n eerste doel bereikt. -32 kilo...
Is het stom dat ik hier zwaar emotioneel van word?![]()
Je hebt nog een ruime maand he Tink! Voor het kerst is!quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:53 schreef Tink89 het volgende:
Hihi!
Ook de twee dagen na het bereiken netjes exact 88.0...
Het voelt raar, maar zo goed! Nu nog even door, maar eerst maar eens kerst en oud&nieuw door komen en op gewicht blijven.
Och, ik kies er vooral voor om die andere 29 dagen in december normaal te eten, dan maakt één dag kerst niet uit. Je moet natuurlijk niet heel december bezig blijven met pepernoten, chocoladeletters, banketstaven, oliebollen en kerstkransjes.quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Kerst...........
Wat is er in godsnaam anders?
Vroeger kreeg je met kerst meer en duurder te eten maar dat telt nu echt niet meer.
Als je WIL dan eet je de hele dag stol, oliebollen, kalkoenen, rollades, stokbroden, croissants, worstenbroodjes, sauzen, patat, purees enz..'
Die keuze neem je op 19 november ook, om dat allemaal niet te nemen. Dat kan je ook op 25 en 26 dec.
precies zo als ik er tegen over staquote:Op zondag 18 november 2012 10:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kerst is voor mij 3 dagen die bol staan van de social events die draaien om eten. Wanneer ik zou willen zou ik er voor kunnen kiezen hier niet in mee te gaan, maar eigenlijk wil ik hier heel graag wel in meegaan. Het zijn 3 dagen waarop iedereen lekker de tijd neemt voor het in elkaar draaien van de meest heerlijke gerechten en waarin iedereen vervolgens heerijk de tijd neemt er van te genieten.
Afvallen is keuzes maken en soms dus ook bewust de verkeerde keuze. Zolang het bewust is kan ik daar mee leven. Ik maak me meer druk om alle onbewust/ongewild verkeerde keuzes
quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Geïnspireerd door de slankheid that was:
[..]
die ik vorige week tegen het gedecimeerde lijf liep ben ik al een week heel lekker bezig en inmiddels wat veiliger uit de buurt van mijn no-go-zone. Vorig jaar zat ik de dag voor kerst op een nieuw all time low, waarna ik weer naar boven torpedeerde, maar goed laten we eerst maar weer eens mikken op een hoop er af voor kerst.
Oewh,mijn specialiteit!quote:Op zondag 18 november 2012 13:52 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga zo wokken
Iemand tips voor in het wokrestaurant?
I WANT IT AAAAAAAAAAAAAALL! I WAAAAAAAAANT IIIIIIIIIIIIIIT AAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLL!!! I WAAAAAAAAAAAAAAAAANT IIIIIIIIIIIIIIIIIIIT AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALL!! AND I WANT IT THEN!!!!!quote:Op zondag 18 november 2012 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Als het bewust is, is het niet verkeerd imo.
Ik ben zeker wel van plan met mate te eten en toch ook wel wat keuzes te maken. Bijv niet de laat in de middag kaasjes etc of het stokbrood voor erbij, maar dan wel het verrukkelijke toetje bijvoorbeeld.
Thuisblijven.quote:Op zondag 18 november 2012 13:52 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga zo wokken
Iemand tips voor in het wokrestaurant?
quote:Op zondag 18 november 2012 14:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
I WANT IT AAAAAAAAAAAAAALL! I WAAAAAAAAANT IIIIIIIIIIIIIIT AAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLL!!! I WAAAAAAAAAAAAAAAAANT IIIIIIIIIIIIIIIIIIIT AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALL!! AND I WANT IT THEN!!!!!
Gourmet kan nog best aardig zijn hoor! Mager vlees, veel groentes, geen brood en vette sauzen, dan kom je al een heel eindquote:Op zondag 18 november 2012 16:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gote voordeel is wel dat als je spreekt over dat iedereen zijn best doet lekkere dingen te maken voor elkaar, dat dat dan over het algemeen geen baggervette dingen zijn.
Ik ga iig voorstellen dat wij koken voor mijn schoonouders, zo ontwijk ik iig de standaard gourmet.![]()
Lees dat stuk.quote:Ook qua verbranding en opslag zijn er individuele verschillen. Gemiddeld wordt tien procent van al het vet dat we eten meteen gebruikt. Maar de individuele variatie is groot: bij sommige mensen is dat vijf procent, bij anderen vijfendertig. Iemand uit de vijfprocentsgroep heeft dubbel pech. Het vet dat niet verbrand wordt, komt voor eventueel later gebruik terecht op diens buik of dijen, én hij heeft sneller weer honger want op korte termijn was er minder brandstof voorhanden.
Min negen!quote:Op zondag 18 november 2012 19:44 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Gourmet kan nog best aardig zijn hoor! Mager vlees, veel groentes, geen brood en vette sauzen, dan kom je al een heel eind
Ikzelf zit nu op 9 kilo en kreeg gisteren keiveel complimentjes
leuk! en goed!quote:Op zondag 18 november 2012 19:44 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Gourmet kan nog best aardig zijn hoor! Mager vlees, veel groentes, geen brood en vette sauzen, dan kom je al een heel eind
Ikzelf zit nu op 9 kilo en kreeg gisteren keiveel complimentjes
ja, ik had er veel problemen mee. Bij de weight watchers gaan bleek voor mij de oplossing. Heel erg concreet en duidelijk, werkt voor mij als een tiet.quote:Op zondag 18 november 2012 20:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Min negen!![]()
Ik lees hier niet altijd mee, van jou herinner ik me dat het in het begin niet echt lukte om af te vallen ook al deed je erg je best met goed eten. Dat heb je weten te veranderen dus? Wat goed! Was er een truuk die voor jou werkte of was het gewoon stug volhouden?
Ik vind toch het meest fascinerende aan afvallen/aankomen hoe het per persoon verschilt. Natuurlijk gaat het uiteindelijk om hoeveel je binnenkrijgt versus hoeveel je verbrandt, maar hoe de beinvloeding daarvan zo uiteenlopend is, blijft intrigerend.quote:Op zondag 18 november 2012 21:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, ik had er veel problemen mee. Bij de weight watchers gaan bleek voor mij de oplossing. Heel erg concreet en duidelijk, werkt voor mij als een tiet.
Ik ook, weg met die spoiler! Is ooit ingevoerd voor de mobiele gebruikers, geloof ik, maar nou is het lijstje weer wat korterquote:Op maandag 19 november 2012 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
Jeej!Done!
Mooi klein overzichtelijk lijstje zo.Mss weer uit de spoiler halen? Ik vind het altijd zo leuk staan.
Ik weet van Incantrix dat ze zwanger is, dus die zal wel even niet met haar lijn bezig zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, no problem. Vraag me wel altijd af hoe het nu gaat met zij die ons verlieten
quote:Op maandag 19 november 2012 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, lengte krijg ik er niet in, BMI wel. Nog een klein tikkie en dan zit ik ook onder die 30. Ik ben net zo lang als Tink, dus zij is mijn voorbeeld.![]()
Mooi, mag jij mijn voorbeeld zijnquote:Op maandag 19 november 2012 15:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb ook geen idee hoe reeel 72 is, maar dan zou ik op -50 zitten wat ik dan wel weer heel stoer zou vinden, en daarnaast, waarom ook niet? Waarom zou ik ergens een keer moeten stoppen als 72 op zich een prima gewicht is bij 1m72. Dus ik blijf mezelf gewoon kietelen met dit doel.
Nee, dat snap ik, maar sommige staan op begingewicht en ik vraag me af of die uberhaupt ooit aangepast zijn...quote:Op maandag 19 november 2012 15:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weeg inmiddels weer 89.9 en pronk daar liever niet mee. Heb er vrijdag zelfs om zitten huilen
Oh ja, ik ben nuchter genoeg om te weten dat ik het maar aan 1 ding te danken heb en da's mijn eigen slappe houdingquote:Op maandag 19 november 2012 15:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik, maar sommige staan op begingewicht en ik vraag me af of die uberhaupt ooit aangepast zijn...
Overigens mag huilen best, maar nu gewoon een schop onder je kont en door he lieverd? Gaan met die banaan! *en andere vreselijke cliche's, het is tijd om naar huis te gaan*
Xx
Ik zei laatst al tegen vriendjelief dat ik nu dun ben en dat ik wel ga blijven, maar voor de zekerheid moesttie misschien toch maar op gaan schieten met me ten huwelijk vragen... Kwam er een speech over dat ik vertrouwen in mezelf moet hebben en dat ik alleen nog dikker word als ik dat wil of als ik zwanger raak. Zo liefquote:Op maandag 19 november 2012 15:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh ja, ik ben nuchter genoeg om te weten dat ik het maar aan 1 ding te danken heb en da's mijn eigen slappe houding
Dus zeker, het is gedaan met de vreet- en zuippret.
Hoewel dat niet meer op tijd gaat zijn voor de eerste trouwjurkensessie, maar dan moet ik maar gewoon even door mijn vetjes heen kijken
Zeg. Oi. Hou eens op met vreten gij! En bier! VOORAL BIER!quote:Op maandag 19 november 2012 15:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weeg inmiddels weer 89.9 en pronk daar liever niet mee. Heb er vrijdag zelfs om zitten huilen
72 bij 1.72 is gewoon een prima gewichtquote:Op maandag 19 november 2012 15:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb ook geen idee hoe reeel 72 is, maar dan zou ik op -50 zitten wat ik dan wel weer heel stoer zou vinden, en daarnaast, waarom ook niet? Waarom zou ik ergens een keer moeten stoppen als 72 op zich een prima gewicht is bij 1m72. Dus ik blijf mezelf gewoon kietelen met dit doel.
ja phoebequote:Op dinsdag 20 november 2012 08:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zeg. Oi. Hou eens op met vreten gij! En bier! VOORAL BIER!
Probeer anders eens bij je fruit iets met eiwitten te nemen (wat yoghurt of kwark ofzo), op die manier stijgt je bloedsuikerspiegel wat minder snel (in fruit zitten veel suikers) en heb je minder snel weer trek.quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:59 schreef Sugarsnap het volgende:
O yoghurt met muesl, kop groene thee
T appel en mandarijn
L 3 sneetjes bruinbrood met kipfilet en ei
T 2 crackers met philadelphia
D bruine bonensoep met een paar stukjes stokbrood
T 2 crackers met smeerkaas 15+ en een mandarijn
Dit keer is het gewoon bruinbrood, lag nog in de vriezer. Straks de kindjes mee naar buiten slepen om lekker vers grof volkoren op te halen. Qua crackers heb ik nu een budget cracotte variant, maar ik merk dat deze weinig doen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Probeer anders eens bij je fruit iets met eiwitten te nemen (wat yoghurt of kwark ofzo), op die manier stijgt je bloedsuikerspiegel wat minder snel (in fruit zitten veel suikers) en heb je minder snel weer trek.
Wel goed van het ei op je brood! Wat voor brood eet je? Bruin of volkoren? In gewoon bruin zit niks bijzonders, in volkoren zitten wel echt extra vezels enzo. Hetzelfde geld voor je crackers: neem de volkorenvariant. Bolletje heeft twee smaken met 100% volkorenmeel bijvoorbeeld. Zit je wat langer vol en extra vezels zijn altijd goed
quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:17 schreef Susie het volgende:
[..]
72 bij 1.72 is gewoon een prima gewichtDat is voor mij al erg lang geleden, daarom wil ik voor nu "gewoon" terug naar mijn gewicht voor mijn zwangerschap en nog 3 eraf
![]()
Maar ben er niet zo heel erg mee bezig op het moment. Helpt ook niet mee dat ik al 1,5 week verkouden ben en flink hoesten (straks naar huisarts), dus heb ook al even niet gesport.
Goede nieuws is wel, wat eraf is, is er nog af
De magische 88quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja phoebe
Vanmorgen was het alweer 88.0
half augustus was het 81.5quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
De magische 88
Ik kom er niet onder. Maar dat kan komen door Thuisbezorgd.Weer wat meer runkeeperen ook nu werk weer wat rustiger is.
ik pak altijd de avondmaaltijd als ik nog moet werken - ik krijg nu eenmaal een afterdinnerdip van warm etenquote:Op dinsdag 20 november 2012 10:52 schreef Barreltje het volgende:
ohh! wat gaan jullie allemaal weer goed! ( ook gij SQ..)
ik krijg er zelf helemaal motivatie van..
ik zit alleen een beetje in dubio :
het eet schema hier is :
7:15 ontbijt - meestal havermout pap
9:00 ontbijt 2 - meestal yoghurt met bbanaan en een plakje Ontbijkoek
12:00 lunch
15:00 koffiepauze - hier moet ik mezelf iedere keer dwingen om fruit te eten ipv een koek
19:30 avondeten
die tijden valt niet veel aan te veranderen.. maar nu is de vraag:
voor lunch EN avond eten kan ik warm eten.. ik wil graag 1 van de 2 maaltijden warm eten en 1 van de 2 maaltijden "gewoon"salade met een stukje vlees. welke maaltijd kan ik nou het beste wanneer eten?
het eten is hier gewoon te lekker![]()
tnx!
Oh! Damn! Maar augustus was ook wel een wonderlijk goede maand met al dat fietsen en lopen. Hoe doen mensen dat in de winter?!quote:
Gewoon gaan, warme jas aan en muts op!quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Oh! Damn! Maar augustus was ook wel een wonderlijk goede maand met al dat fietsen en lopen. Hoe doen mensen dat in de winter?!
Ik ook, zelfs als ik gewoon eet, ben ik daarna altijd even soezelig. Neem gewoon een salade als lunch. Gekookt eitje erdoor, heb je meteen weer eiwitten binnenquote:Op dinsdag 20 november 2012 10:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik pak altijd de avondmaaltijd als ik nog moet werken - ik krijg nu eenmaal een afterdinnerdip van warm eten
quote:
Ook jij kan het!quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:10 schreef helicopter het volgende:
[..]Dat is altijd klote. Maar ik weet dat je het kunt!
![]()
Ik was in april 89.5 en schommel nu tussen de 92 en 90, ook beetje balen. Vooral omdat er nog zeker 10kg af moet. En bijna elke dag begin in weer vol goede moed, alleen verdwijnt de moed zo snel weer.![]()
Ik hebme echt een halve minuut af zitten vragen hoe run-kee-peren zouden smakenquote:Op dinsdag 20 november 2012 10:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
De magische 88
Ik kom er niet onder. Maar dat kan komen door Thuisbezorgd.Weer wat meer runkeeperen ook nu werk weer wat rustiger is.
Ge het ze dr zelf aangevroten en nu ga je ze dr gewoon weer zelf afwerken. It's not how you fall SQ... Get the fuck up.quote:
Zullen we een clubje beginnen? Samen met SQ! Het 'rond de 90' clubjequote:Op dinsdag 20 november 2012 13:10 schreef helicopter het volgende:
Dat is altijd klote. Maar ik weet dat je het kunt!
![]()
Ik was in april 89.5 en schommel nu tussen de 92 en 90, ook beetje balen. Vooral omdat er nog zeker 10kg af moet. En bijna elke dag begin in weer vol goede moed, alleen verdwijnt de moed zo snel weer.![]()
Whehequote:Op dinsdag 20 november 2012 19:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik hebme echt een halve minuut af zitten vragen hoe run-kee-peren zouden smaken
"They're more like guidelines anyways.."quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Whehe
Is het heel erg dat ik een gezond BMI helemaal geen gezond streven vind? Voor mezelf dan hè...
Ruilen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:38 schreef Vicky het volgende:
Ik blijf momenteel maar tussen die 77,5 en 77,8 hangen.. Kom er niet vanaf en dat frustreert me enorm...
Welkom in de laatste 2 jaar van mijn levenquote:Op dinsdag 20 november 2012 19:38 schreef Vicky het volgende:
Ik blijf momenteel maar tussen die 77,5 en 77,8 hangen.. Kom er niet vanaf en dat frustreert me enorm...
Nicequote:Op dinsdag 20 november 2012 19:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
"They're more like guidelines anyways.."
neuhh.. Van ruilen komt huilenquote:
Als je fit bent en je tevreden bent met je lijf, wat zegt zo'n getal dan. En jij bent sowieso een heetje, dus jij mag niet piepz0rren.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nicewant ik ga het nevernooitniet redden om nog ruim 10 kilo af te vallen.
Ben ik nu heul heul erg dom als ik het nog niet snap?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja. Lamajoh.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:30 schreef Susie het volgende:
[..]
Ben ik nu heul heul erg dom als ik het nog niet snap?wat is runkeeperen?
Fijn dat ik de bevestiging krijg dat ik heul heul erg dom benquote:
Anytime.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:35 schreef Susie het volgende:
[..]
Fijn dat ik de bevestiging krijg dat ik heul heul erg dom ben![]()
Kan tenminste van je op aan. Eerlijke mensen hou ik van!quote:
runkeeper is appje voor hardlopenquote:Op dinsdag 20 november 2012 21:30 schreef Susie het volgende:
[..]
Ben ik nu heul heul erg dom als ik het nog niet snap?wat is runkeeperen?
Nou, ik denk dat ik ga juichenquote:
quote:
je kan het ook.gebruiken voor bijv. fietsen of gewoon wandelen..quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:43 schreef Susie het volgende:
[..]Thanks Vicky. Ik kan niet hardlopen (serieus, 200 meter en ik krijg kramp in mijn benen, vandaar volleybal), dus vandaar dat ik het niet kon
*roosvicee doorschuift... Komt goed schatjequote:Op dinsdag 20 november 2012 21:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat ik ga juichen
Maar goed, ik blijf dus maar steken rond hetzelfde stomme getal. En ik weet, ik ben 16 kilo afgevallen end at is al heel wat, maar ik ben nog steeds te dik. Puh
Ik had vorige week 5 goede dagen maar nu is het weer prut.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ook jij kan het!
En wat mijn grootste probleem is - ik ben extreem zwart/wit. Of ik eet niks, of ik eet alles.
Daarom post ik dus ook zelden lijstjes hier
En nu dus een te lange periode achter de rug van ALLES eten.
Whahahah!quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hi!quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zullen we een clubje beginnen? Samen met SQ! Het 'rond de 90' clubje
Ik ga daar ook steeds weer naar toe, soort magnetisme.
wat heeft de lengte van de dagen daar mee te maken dan?quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had vorige week 5 goede dagen maar nu is het weer prut.
Ik vestig mijn hoop op op gewicht blijven tot de dagen weer wat langer gaan worden en dan hetzelfde trucje doen als dit jaar, 15 kilo afvallen. Ik bedoel liever nu, maar als het er volgend jaar maar wel af gaat zeg maar.![]()
En ik ben dus echt vast voornemens voor die 10km hardlopen te gaan, daar heb ik echt zin in, dat moet me toch ook het eea aan gewichtsverlies gaan opleveren.
Zo voel ik me dus ook, maar ik heb toch een nieuw doel gesteld. Zolang het goed gaat, heb ik dat doel nodig voor de motivatie. Bonuskilo's voelen alsof ik al tevreden mag zijn en dat wil ik niet, want m'n gewicht is nog niet gezond...quote:Op woensdag 21 november 2012 07:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo, ik kom weer in de buurt van mijn "dit is dikke prima" gewicht. Dan weer door voor de 5-8 bonuskilo's
Die spiegels hebben ook een functie. Zeker als je met losse gewichten werkt zijn ze handig, want dan kun je zien of je je oefening goed uitvoert.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bij mij in de sportschool hangen overal spiegels.. zoo slecht voor het zelfvertrouwen. Ik woog op mijn zwaarst 83 kilo en dat is met mijn lengte van 1,57 niet best. Maar daar zit ik gelukkig wel weer een eind vanaf.
Het is bij Zumba en snap de functie wel. Maar toch he ^^quote:Op woensdag 21 november 2012 08:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Die spiegels hebben ook een functie. Zeker als je met losse gewichten werkt zijn ze handig, want dan kun je zien of je je oefening goed uitvoert.
Een vriendinnetje is voor ze ging lijnen voor de spiegel gaan staan en heeft iemand haar omtrek met zo'n raamstift laten tekenen. Af en toe neemt ze dezelfde plek in en tekent ze opnieuw. Supertof om je voortgang te zien! Wel even confronterend in het begin...quote:Op woensdag 21 november 2012 09:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het is bij Zumba en snap de functie wel. Maar toch he ^^
Dat ik door de jaren heen gemerkt heb dat ik makkelijker afval in het voorjaar en in de zomer en dat ik in de winter echt meer honger lijk te hebben. Meer trek in stamppotten etc.quote:Op woensdag 21 november 2012 07:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wat heeft de lengte van de dagen daar mee te maken dan?
heb ik ook ja!quote:Op woensdag 21 november 2012 09:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat ik door de jaren heen gemerkt heb dat ik makkelijker afval in het voorjaar en in de zomer en dat ik in de winter echt meer honger lijk te hebben. Meer trek in stamppotten etc.
*meldt*quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hi!
Ik heb de 88,6 al aangetikt, maar voor nu heb ik het even verdomd moeilijk weer onder die 90 te komen.
En ja, er is veel af, maar idd nog steeds te dik, hoewel ik vanmiddag mezelf even in de ruit van een schuifdeur (heet dat zo?) zag en dacht 'goh... dat ziet er nog best ok uit zo!
![]()
owh.. niet handig..quote:Op woensdag 21 november 2012 13:25 schreef Tink89 het volgende:
Traliela... Als ik na vandaag nooit meer reageer, heb ik m'n baas gemept en ben ik ontslagen.
Niet stress-eten, niet stress-eten, niet stress-eten, niet....
Ik moet nog eens zo'n grote spiegel kopen. Maar heb zoiets ook gedaan. Maar dan met een meetlint om m'n buik.quote:Op woensdag 21 november 2012 09:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een vriendinnetje is voor ze ging lijnen voor de spiegel gaan staan en heeft iemand haar omtrek met zo'n raamstift laten tekenen. Af en toe neemt ze dezelfde plek in en tekent ze opnieuw. Supertof om je voortgang te zien! Wel even confronterend in het begin...
Leeft ie nog?quote:Op woensdag 21 november 2012 13:25 schreef Tink89 het volgende:
Traliela... Als ik na vandaag nooit meer reageer, heb ik m'n baas gemept en ben ik ontslagen.
Niet stress-eten, niet stress-eten, niet stress-eten, niet....
dit. Ik ben afgelopen jaar dus geen gram afgevallen in de zomer. Leve de winter, wat dieet betreftquote:Op woensdag 21 november 2012 17:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het in de zomer maar lastig... Al die alcohol... En ja, als je toch tipsy bent, gaat een bitterballetje er ook wel in
i'm with her ^quote:Op woensdag 21 november 2012 18:02 schreef Brighteyes het volgende:
Daar heb ik dan weer geen last van, die drank, dat maakt de zomer voor mij echt ideaal. Geen winkels vol met pepernoten, gevuld speculaas, marsepein en chocola in alle soorten en maten.
quote:
Ja dat zwaktebod ken ik. Mijn vriend roept al tijden dat hij ook af wil vallen.. Maar ondertussen ^^quote:Op woensdag 21 november 2012 18:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik woon niet in mijn eentje, dat is het nadeel.
Hier is het meer zo dat ik iets in huis wil hebben voor de kinderen.quote:Op woensdag 21 november 2012 19:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja dat zwaktebod ken ik. Mijn vriend roept al tijden dat hij ook af wil vallen.. Maar ondertussen ^^
Ik eet dan ook niet alleen de chocola.quote:Op woensdag 21 november 2012 19:19 schreef Stormqueen het volgende:
ook kinderen hebben niet dagelijks choclade nodig enzo, maar goed, die discussie hebben we al vaak gevoerd hier. Mijn opmerking was ook niet heel serieus
is weer eens wat anders dan een runkee-peerquote:
Oh ruilen? Mijn vriend is met een chocolade letter bezig.. Zucht..quote:Op woensdag 21 november 2012 19:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier is het meer zo dat ik iets in huis wil hebben voor de kinderen.
Mijn man is op dit zo fanatiek met minder eten en sporten dat ik hem haat.![]()
![]()
Wel pelpinda's en zelfgebakken speculaasjesquote:Op woensdag 21 november 2012 19:19 schreef Stormqueen het volgende:
ook kinderen hebben niet dagelijks choclade nodig enzo, maar goed, die discussie hebben we al vaak gevoerd hier. Mijn opmerking was ook niet heel serieus
Jawel, want dan koop je het gewoon nietquote:Op woensdag 21 november 2012 21:28 schreef BananaPancake het volgende:
Ik eet juist veel sneller als ik alleen ben, dus alleen wonen zou ook weer niet de oplossing zijn
Geen voedingssupplementen hier
Ja, nog wel... En ik heb niet stress-gegeten en wel heerlijk een uur paardgereden gisteren. Ik kan hetquote:
en je leeft er geen dag langer om, wel korter volgens een grootschalig literatuuronderzoekquote:Op donderdag 22 november 2012 09:12 schreef Stormqueen het volgende:
ik slik geen voedingssupplementen, nooit gedaan ook. Nooit behoefte aan gehad.
quote:Looking at dozens of previous studies, Copenhagen University researchers suggested these appeared to raise, not lower, the risk of early death.
quote:While vitamin supplements have been popular for decades, the precise benefits they offer - if any - remain uncertain, despite hundreds of research projects.
Een redelijk recent onderzoek suggereert overigens weer een toegenomen levensverwachting bij vitamine D inname, maar juist bij vit. D moet je oppassen voor overdosering.quote:While the risk of death was unchanged among selenium and vitamin C users, a statistically significant increase in risk emerged for the other three supplements.
Beta-carotene produced an approximate 7% increased risk, vitamin E a 4% increase and vitamin A, a 16% increase.
Dit vroeg ik me dus ook af...quote:Op donderdag 22 november 2012 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
is het niet zo dat mensen die veel supplementen slikken van zichzelf al wat zwakker zijn en sowieso eerder dood gaan? Of hebben ze daar rekening mee gehouden?
Daar is voor gecorrigeerd. Anders zou ook vitamine C voor een afname zorgen hèquote:Op donderdag 22 november 2012 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
is het niet zo dat mensen die veel supplementen slikken van zichzelf al wat zwakker zijn en sowieso eerder dood gaan? Of hebben ze daar rekening mee gehouden?
quote:Op donderdag 22 november 2012 10:11 schreef mirjammajrim het volgende:
88,2!!![]()
Nee ik slik geen voedingssupplementen.
Lol! En sojayoghurt, echt? Ik vind dat zooo niet lekker...quote:Op donderdag 22 november 2012 12:07 schreef mirjammajrim het volgende:
Het gaat ook goed met eten nu. Ik zit rond de 1800 kcal, maar ik sport er ook bij.
Ik volg de "hard"looplessen van Evy. Ik zit nu wel lekker in het ritme. De kcal tel ik wel, om te checken of ik nog goed bezig ben. Maar van tevoren kan ik al aardig inschatten hoeveel ik er gehad heb.
En ik eet lekkere dingen! Mijn nieuwste ontdekkingen zijn: Wasa vezelrijk, Alpro soya yoghurt, en frambozen uit de diepvries! Oja en Runkee-peren natuurlijk, smaken me ook prima
Ja, maar dat heeft een extra smaakje... Soja om de soja vind ik echt niet lekker.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:36 schreef Isabeau het volgende:
Soja chocolademelk is anders wel heel erg lekker
Vind het echt een mooi lijstje.. tja een fruitkick... dan liever zonder kick maar ja, het moet ook niet perfect natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:10 schreef rhubarbje het volgende:
Nou ik ga toch ook maar even een lijstje posten, want ik zit zo vast de afgelopen weken
O: 2 bruine boterhammen pindakaas (ik weet dat er hier pindakaashaters wonen, maar ik eet geen vlees en dan is pindakaas een goede vervanging)
T: een fruitkick
L: groentensoep met brood om er in te soppen
T: wortels
en zometeen volgt nog
D: ovenfrietjes, groentenburger, gegrilde groenten, sla en misschien een beetje mayo
T: magere kwark met een peer
Ik kom aan 1749 calorieen en overal goed (vet, eiwit etc) behalve vezels, daar net een beetje te weinig om echt te zeggen: fantastisch
maar goed, je kunt niet elke dag alles hebben
Dit is een gemiddeld lijstje, en ik heb vandaag niet gesport maar sport 2-3 keer in de week en fiets/loop eigenlijk elke dag (geen auto) en ook mijn gewoonten daarin zijn niet veranderd
toch zit ik vast
tips?
tnxquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:35 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Vind het echt een mooi lijstje.. tja een fruitkick... dan liever zonder kick maar ja, het moet ook niet perfect natuurlijk.
Als je vanavond nog wat lekkers wil dan nog wat volkorentoast met kaas? Of gewoon lekker een bordje vol met gesneden augurk, cherrytomaatjes, gekookt ei, komkommer, ananas...
StormQ gerookte forel
Dat af en toe uit de band springen is op zich ook nodig. Heeft meer effect dan stug binnen de lijntjes blijven.quote:Op zondag 25 november 2012 09:50 schreef Vanyel het volgende:
En spring af en toe uit de band omdat ik er niet meer in geloof en dan schrik ik weer genoeg voor volhouden.
Al met al -10,7 structureel, dus eigenlijk niks te klagen.
geen idee, want ik weeg mij pas een aantal weken/maandenquote:Op zondag 25 november 2012 09:50 schreef Vanyel het volgende:
Is dit de eerste keer dat je zo vastzit? Ik heb dat elke keer. Stuk afvallen, plateau, stuk afvallen, plateau. Tussendoor heb ik nauwelijks t idee dat ik iets structureel anders doe. Inmiddels probeer ik t maar gewoon te accepteren en geloven dat het weer komt. En spring af en toe uit de band omdat ik er niet meer in geloof en dan schrik ik weer genoeg voor volhouden.
Al met al -10,7 structureel, dus eigenlijk niks te klagen.
Welkom terugquote:Op maandag 26 november 2012 11:44 schreef LovelyLady het volgende:
Ja hoiIk kom maar weer eens melden en weer wat inspiratie op doen
Ik blijf maar op de 93 kilo hangen...
Ik lurk weer ff mee hoor
Nu ga ik toch eens reageren want normaal lees ik meestal alleen meequote:Op vrijdag 23 november 2012 17:39 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
tnx
voor vanavond is de kwark met peer
ik vind het fijner om flink wat tijd te hebben tussen mijn toetje en mijn avond eten zeg maar en dan heb ik dus later op de avond ook geen honger
fruitkick heb ik niet altijd, meestal crackers maar soms wil ik iets zoets en dan neem ik een fruitkick of een liga
maar goed, aan mijn lijstje kan het dus niet liggen?
misschien nog maar meer sporten dan, maar dat is gewoon qua uren school/mogelijkheid om te gaan niet zo handig
oh was vergeten om een glas melk bij de lunch te zetten (wel mee geteld bij het totaal). Verder drink ik alleen water en thee
Tnx!quote:Op maandag 26 november 2012 14:29 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nu ga ik toch eens reageren want normaal lees ik meestal alleen mee
Misschien heb je hier wat aan.
Als je op een plateau komt, kun je twee dingen doen. Je eten aanpassen of je beweging aanpassen.
Het zou kunnen dat je minder of juist meer moet eten, of andere voedselkeuzes maken. Maar dat weet ik niet want ik heb verder geen gegevens van je
Het sporten kun je aanpassen door één of meerdere van de volgende punten te doen:
- De duur te verhogen, bijv. 40 min. i.p.v. 30 min.
- De frequentie te verhogen, bijv. 4 of 5 keer in de week i.p.v. 3 keer in de week
- De intensiteit van de training verhogen, een stuk zwaarder trainen
- Het soort training veranderen, bijv. hardlopen i.p.v. fietsen
- Intervaltraining/HIIT gaan doen
- Twee keer op een dag sporten
Als je geen tijd hebt om meer te sporten, is het misschien een mogelijkheid om zwaarder te trainen/intervaltraining te doen of de sport te veranderen.
Hopelijk heb je hier wat aan!
Dat is dan wel vreemd idd! Want het klinkt intensiever wat je nu doet.quote:Op maandag 26 november 2012 15:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Tnx!
ik heb mijn sporten al aangepast
eerst ging ik 2 keer per week fitnessen (45min/1 uur (waarmee ik bedoel dat ik een uur ging sporten en dan 45 minuten actief op die machines stond denk ik... afgewisseld met wat gewichten om wat spieren te trainen)
aangezien ik het dodelijk saai vind ga ik nu aquafitnissen/joggen/taibo-en (ze bieden nog al wat aan) en dat doe ik nu 4 lessen van 45 min per les, verspreid over 2 dagen en als het me lukt nog 1 dag een uurtje gewoon baantjes zwemmen (maar dat laatste schiet er vaak bij in)
volgens de calorieverbrand-berekenmachines op internet is wat ik nu doe zwaarder... dus daarom snap ik het plateau helemaal niet! ik dacht dat ik alles juist een 'leveltje' omhoog had geschroeft
heel erg bedankt voor het meedenken trouwens! vooral als je er helemaal voor uit lurk stand komt
daar hou ik inderdaad geen rekening mee!quote:Op maandag 26 november 2012 15:37 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is dan wel vreemd idd! Want het klinkt intensiever wat je nu doet.
Hoe lang doe je dat nu zo?
Ik weet niet of je qua eten rekening houdt met je onderhoudsniveau?
Anders zou je dat eens uit moeten rekenen en op trainingsdagen op onderhoud eten en op niet-trainingsdagen 20% onder onderhoud.
Voor iedereen is het eigenlijk anders wat het beste werkt.
Anders moet je gewoon eens een week wat anders proberen en kijken of je dan resultaat hebt. Zo nee, probeer je de week erna weer wat anders, totdat je vindt wat voor jou het beste werkt.
Haha toch altijd leuk om te zien!quote:Op maandag 26 november 2012 15:40 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
daar hou ik inderdaad geen rekening mee!
ik doe het nu 3 weken
vanmorgen zat er trouwens een klein beetje beweging in, maar goed ik wil natuurlijk nog niet juichen,,, wie weet zit het er morgen weer aan of zit ik nu hier 3 weken op vast
89 of 99? Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:13 schreef rhubarbje het volgende:
ah! blijkbaar was de key hier zeuren dat ik vast zat
na de kleine daling van gister weer wat er af en nu een nieuwe atl! met een nieuw tiental er in! (79 ipv 80 zeg maar, maar dan met andere getallen)
nu vol houden!~
misschien was het de diepe reflectie die het hem deed...
Ik vind het met de dag vager worden, dat dieeten
quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:23 schreef mirjammajrim het volgende:
Ahhhh ik vind het superfijn voor je! Gefeliciteerd met je nieuwe ATL!
tnx!quote:
Als je het niet wilt, niet doenquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:09 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
[..]
tnx!
en ik durf het niet te zeggen want ik weeg echt veeeeeeeeeeeeeeeel
meer dan dat iig
dan moet je ze wassenquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:15 schreef rhubarbje het volgende:
dankje!
ik vind mandarijntjes wel lekker maar ik vind het zooooo rot dat je handen dan de rest van de dag naar mandarijn stinken
daarom eet ik ze niet meer
mooie mijlpaal!quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:35 schreef Mirjam het volgende:
Ik vind het altijd lekker als ik die mandarijntjes later nog ruik![]()
Ik zit nu op -10,5, jeej!
Ik heb gisteren staan juichen en een dansje gedaanquote:
als je geen honger hebt moet je niet eten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:39 schreef Tink89 het volgende:
Brrt, mandarijntjes vind ik echt enorm stinken!
Ben ziek naar huis gegaan, voel me beroerd. Ga 't m'n lijstje niet laten verpesten, maar da's lastig als je echt geen honger hebt
Ik ben zo iemand die gewoon helemaal níks eet als ik niet lekker ben. Is even lastig, maar ik ben er nog nooit slechter uitgekomen zeg maar. (okee, behalve die keer 4 jaar geleden toen ik ondervoed in het ziekenhuis werd opgenomenquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:39 schreef Tink89 het volgende:
Brrt, mandarijntjes vind ik echt enorm stinken!
Ben ziek naar huis gegaan, voel me beroerd. Ga 't m'n lijstje niet laten verpesten, maar da's lastig als je echt geen honger hebt
0,2 kilo is echt niks hoor, check gewoon je grafiekje/weekgemiddelde, dan komt alles goed.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:15 schreef mirjammajrim het volgende:
Goed bezig allemaal lady's!
Ik weeg nu 87,8. Gisteren woog ik nog 87,6 dus ik baal wel. Maar ja dat is het risico van elke dag wegen he.
Net weer een heerlijk lesje hardgelopen.
Ik doe ook even een dansjequote:Op dinsdag 27 november 2012 11:39 schreef Mirjam het volgende:
Ik heb gisteren staan juichen en een dansje gedaan
Zo blij was ik, ik vind het ook een fantastische mijlpaal!
Wow!quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:35 schreef Mirjam het volgende:
gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:35 schreef Mirjam het volgende:
werkt nietquote:
Jeuj!quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:35 schreef Mirjam het volgende:
Welkom!quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:52 schreef Beau87 het volgende:
Ik had gepost in het 'gezond slank topic' maar ik geloof dat ik hier thuis hoor..
Ben nieuw dus moet nog leren.
Een nieuweling hier.. Al veel dieeten gedaan. Herbalife, Sonja Bakker, Dokter Frank.
Ooit met Sonja Bakker 25 kilo afgevallen.
Nu gewoon met gezond verstand goede keuzes aan het maken.
Mijn lijstje voor vandaag:
B: 24 minuten joggen en wandelen
O: 2 crackers met kruidenkaas light en een groot glas water
T: 3 mandarijnen en een beker thee + kop koffie
L: In een biologisch tentje. Brood met ailoli, tofu en olijven tapende. Vers sapje erbij en cappucino toe
T: Glas optimel drink en blikje redbull sugarfree
D: Maaltijdsalade met rivierkreeftjes en een bolletje met magere runderhamburger
T: Stukje speculaas en veel thee
Welkom!quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:52 schreef Beau87 het volgende:
Ik had gepost in het 'gezond slank topic' maar ik geloof dat ik hier thuis hoor..
Ben nieuw dus moet nog leren.
Een nieuweling hier.. Al veel dieeten gedaan. Herbalife, Sonja Bakker, Dokter Frank.
Ooit met Sonja Bakker 25 kilo afgevallen.
Nu gewoon met gezond verstand goede keuzes aan het maken.
Mijn lijstje voor vandaag:
B: 24 minuten joggen en wandelen
O: 2 crackers met kruidenkaas light en een groot glas water
T: 3 mandarijnen en een beker thee + kop koffie
L: In een biologisch tentje. Brood met ailoli, tofu en olijven tapende. Vers sapje erbij en cappucino toe
T: Glas optimel drink en blikje redbull sugarfree
D: Maaltijdsalade met rivierkreeftjes en een bolletje met magere runderhamburger
T: Stukje speculaas en veel thee
Die lunch is waarschijnlijk ook witbrood en dus niet ideaal. Vooral niet met aioli wat wel erg vet is. Cappuccino zou ik zelf ook laten staan. Dat bolletje ´s avonds is ook het beste als ie bruin is!quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:09 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Welkom!
Weet niet of je er open voor staat, maar hierbij wat opmerkingen over je lijstje van vandaag:
Ik vind je ontbijt wel erg mager, je lichaam moet wel wat te verwerken hebben. Cappuccino is lekker maar beetje te.
Redbull en speculaas zou ik vervangen door andere - gezondere - snacks.
Ik had ook wel wat andere twijfelpunten, maar wilde rustig beginnen. Ging bij mij ook niet in 1 dag / poging goed.quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:13 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Die lunch is waarschijnlijk ook witbrood en dus niet ideaal. Vooral niet met aioli wat wel erg vet is. Cappuccino zou ik zelf ook laten staan. Dat bolletje ´s avonds is ook het beste als ie bruin is!
T hoeft ook niet in 1 dag goed te gaan, maar ik neem aan dat ze t wel graag goed wil doen. Dan is advies/ opbouwende kritiek prima tochquote:Op dinsdag 27 november 2012 22:44 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik had ook wel wat andere twijfelpunten, maar wilde rustig beginnen. Ging bij mij ook niet in 1 dag / poging goed.
quote:Op woensdag 28 november 2012 09:27 schreef mirjammajrim het volgende:
Gefeli met je nieuwe ATL Tink!
Ik zit nog steeds op de 87,8.
Vanmorgen keek ik naakt in de spiegel en zie echt dat mijn lichaam aan het veranderen is.
Ik dacht oh wauw dit ziet er niet heel verkeerd uit, hou ik mijn buik in ofzo?
Maar nee, dat was niet het geval
Natuurlijk ben je niet perfect, maar ga je wel iets met de feedback doen? Post bijvoorbeeld eens je planning voor vandaag. Wat ga je eten?quote:Op woensdag 28 november 2012 10:21 schreef Beau87 het volgende:
Dankjulliewel voor de feedback.
Ik ben me ervan bewust dat het geen perfect lijstje was.
Maar tja, ik ben ook niet perfect.
Vandaag weer een nieuwe dag.
De weegschaal was wel weer wat gezakt. Ik weeg nu 88.6 en wil graag met de kerst 85 wegen. Mijn uiteindelijke doel is 75. Ik ben trouwens 168.
Wat super dat je veranderingen aan je lichaam ziet. Daar doen we het voor!
quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:09 schreef Sometimes het volgende:
Ik ben niemandquote:Op woensdag 28 november 2012 10:43 schreef Tink89 het volgende:
Edit: Nog niemand heeft iets gezegd over je redbull sugarfree, dus ik mag het doen![]()
Sorry, over het hoofd gezien!quote:
ik neem ook altijd het liefst mn eigen eten mee. Gisteravond at ik op mn werk en de dagschotel is altijd best gezond met groenten enzo, maar dat was deze keer dus iets wat ik niet lust. De rest is altijd iets van vlees met patat dus tja..quote:Op woensdag 28 november 2012 10:57 schreef rhubarbje het volgende:
nou ik ga maar weer mijn eigen eten mee nemen naar school
de kantine daar heeft nooit iets vleesloos en de broodjes liggen er al de hele dag
vorige week kwam ik om twee uur in de kantine en toen stond daar een schaal met broodjes, zonder plasticje er over of zo, en toen ik om 6 uur moest gaan eten stond ie er nogen waren het de enige vega broodjes
ja no way dat ik dat dan ga eten he
dus ik heb net een aardappelsalade in elkaar geknutseld (helft van de ingrediënten vergeten te kopen en de andere helft vergeten te koken ( we zitten vandaag zonder gas want ze zijn aan de leidingen bezig ) en een bakje wortels om mee te nemen
Dit snap ik niet. Als het goeie is (en in het biotentje ga ik daar maar vanuit) is het gewoon espresso met opgeschuimde melk. Meer dan prima in mijn ogen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:09 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Welkom!
Weet niet of je er open voor staat, maar hierbij wat opmerkingen over je lijstje van vandaag:
Ik vind je ontbijt wel erg mager, je lichaam moet wel wat te verwerken hebben. Cappuccino is lekker maar beetje te.
Ik vind zelf cappuccino erg lekker, maar drink het bijna nooit. Heb ooit meegekregen dat het veel meer suikers bevat, dus drink ik tegenwoordig voornamelijk gewone koffie.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Als het goeie is (en in het biotentje ga ik daar maar vanuit) is het gewoon espresso met opgeschuimde melk. Meer dan prima in mijn ogen.
Je maakt het jezelf ook niet echt makkelijk. Geen koffie, geen gebakken ei, geen mandarijntjes...quote:Op woensdag 28 november 2012 11:40 schreef rhubarbje het volgende:
ik wou juist dat ik koffie dronk! het ruikt lekker, is lekker warm, cafeïneen overal te krijgen
helaas is het ook super smutzig
toch trap ik er wel eens in en neem ik een slokje (het zelfde met gebakken ei) en daarna moet ik de rest van de dag mijn tong wassen
ik ben een moeilijke eterquote:Op woensdag 28 november 2012 12:39 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Je maakt het jezelf ook niet echt makkelijk. Geen koffie, geen gebakken ei, geen mandarijntjes...
Die stinkende handen van mandarijnen heb ik trouwens ook (uiteraard), daarom eet ik ze laat in de middag. Heb ik erg werktechnisch in ieder geval geen last van.
Zover was ik alquote:
oh, veel handiger juist!quote:Op woensdag 28 november 2012 12:55 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Zover was ik al![]()
Ik ben een makkelijke eter. Ook niet handig
Let op het woordje "ook" in mijn post.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, veel handiger juist!
Moeilijke eters lusten in veel gevallen de gezonde opties niet, en gaan dan ontzettend ongezonde dingen eten. Makkelijke eters eten tenminste hun groente gewoon op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |