quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:28 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik noem het meestal "godverdegodver"
Ik vorig jaar geloof ik pas. Ik bekeek het altijd als de map die wij kennen ipv dat je alles rond ziet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:45 schreef raptorix het volgende:
Ik realiseerde op me 16e pas dat Amerika en Rusland maar een tiental kilometers uit elkaar liggen
Dat heten ASCII codes. Alt indrukken en nummerieke code.quote:Op vrijdag 9 november 2012 08:54 schreef Luxuria het volgende:
Ik dacht altijd dat het aling was in plaats van aanleng(limonade).
En ik dacht ook altijd dat het bolywarmer was in plaats van bodywarmer.
En pion in plaats van pylon.
En ik kwam er een paar dagen geleden pas achter als je de alt-toets ingedruk houdt en dan op de komma, punt, vraagteken, dubbele punt, cijfers en die toetsen duwt, dat je dan deze tekens krijgt: ç ... ¿ ¶ « » ¥ × ²
Ik eergisteren.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:56 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik vorig jaar geloof ik pas. Ik bekeek het altijd als de map die wij kennen ipv dat je alles rond ziet.
En "Hout moet" waar Houd moed bedoeld werd?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:56 schreef ß het volgende:
Ik verstond altijd houten dief ipv. Houd de dief!
Hier in zuid Brabant ook.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:40 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En "Hout moet" waar Houd moed bedoeld werd?
V.w.b de typisch Rotterdamse uitdrukkingen: nooit geweten dat ze die in de rest van het land niet kennen, grappig
Kroten en peen-en-uienstamp zijn zo gewoon bij ons.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:28 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik noem het meestal "godverdegodver"
Ik kwam er een paar jaar geleden pas achter dat een 'tinteldoossie' niet het officiële woord is voor dat dingetje.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:15 schreef littledrummergirl het volgende:
ik hoorde laatst, ( ook in rotterdam trouwens) tinteldoosje. ze bedoelde daarmee dat "telefoonbotje" in je elleboog wat zo ongelofelijk pijn doet als je hem stoot
En je weet ook dat het geen bot is, maar een zenuw? (nervus ulnaris)quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:25 schreef RadioSlut het volgende:
[..]![]()
[..]
Ik kwam er een paar jaar geleden pas achter dat een 'tinteldoossie' niet het officiële woord is voor dat dingetje.
In mijn achterhoofd was ik me er wel bewust van, maar het is nooit tot mn voorhoofd doorgedrongenquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:33 schreef bioloogje het volgende:
[..]
En je weet ook dat het geen bot is, maar een zenuw? (nervus ulnaris)
Nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:26 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja die weet ik ook nog van een vriendin van vroeger! Maar volgens mij zijn daar een heleboel verschillende woorden voor. Ik noemde het ook altijd 'telefoonbotje'.
Voor wat ik bedoel hoef je geen cijfers in te duwen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:24 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat heten ASCII codes. Alt indrukken en nummerieke code.
Voor een tabel:"hier" en "hier"
Ligt aan je toetsenbordinstelling. Ik kan dit namelijk niet. Waarschijnlijk werkt die alleen als je hem instelt op Nederlands. Maarja, mensen die hun toetsenbord op Nederlands instellen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:01 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Voor wat ik bedoel hoef je geen cijfers in te duwen.
Nee. Werkt ook wel met toetsenbord op VS.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:29 schreef CasB het volgende:
[..]
Ligt aan je toetsenbordinstelling. Ik kan dit namelijk niet. Waarschijnlijk werkt die alleen als je hem instelt op Nederlands. Maarja, mensen die hun toetsenbord op Nederlands instellen.Compleet onlogisch.
Nope. Bij mij werken alleen alt-cijfer combinaties.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:32 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee. Werkt ook wel met toetsenbord op VS.
Bijv. rechter Alt (alt gr) + 5 = ¤
alt gr + L = ø
alt gr + e = é
Ligt in ieder geval niet aan Nederlandse toetsenbordinstellingquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:34 schreef CasB het volgende:
[..]
Nope. Bij mij werken alleen alt-cijfer combinaties.
Jawel, want de Nederlandse toetsenbordinstelling heeft ook dat achterlijke dat je een aanhalingsteken moet voorzien van een spatie, anders laat hij hem niet direct zien.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:35 schreef Joooo-pi het volgende:
¥)
[..]
Ligt in ieder geval niet aan Nederlandse toetsenbordinstelling
Dat is niet achterlijk, dat is geweldig. Anders moet je zo kutten met ëöïäü etc. en ook met êâûôîquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:36 schreef CasB het volgende:
[..]
Jawel, want de Nederlandse toetsenbordinstelling heeft ook dat achterlijke dat je een aanhalingsteken moet voorzien van een spatie, anders laat hij hem niet direct zien.
In ubuntu heet dat US international with altgr dead keys en dan hoef je geen spatie na een ' te doenquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:36 schreef CasB het volgende:
[..]
Jawel, want de Nederlandse toetsenbordinstelling heeft ook dat achterlijke dat je een aanhalingsteken moet voorzien van een spatie, anders laat hij hem niet direct zien.
Ah. Een elektrisch botje?quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:15 schreef littledrummergirl het volgende:
ik hoorde laatst, ( ook in rotterdam trouwens) tinteldoosje. ze bedoelde daarmee dat "telefoonbotje" in je elleboog wat zo ongelofelijk pijn doet als je hem stoot
Nu er nog achter komen dat het na is, en niet naar.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:28 schreef theKiD het volgende:
Ik heb nu naar 5 jaar fok pas door dat wat ik elke keer in een flits zag bij ---><--- deze smiley, dat de ogen bewegen
ik welquote:Op zaterdag 10 november 2012 15:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nu er nog achter komen dat het na is, en niet naar.
Overigens zie ik geen ogen bewegen
Vijf seconden blijven staren, dan zie je het wel.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nu er nog achter komen dat het na is, en niet naar.
Overigens zie ik geen ogen bewegen
Zo ik beweging zag, weet ik het aan m'n eigen ogen die geen vast beeld laten zien. Je moet wel lang wachten tot ze even dichtgaan.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:28 schreef theKiD het volgende:
Ik heb nu naar 5 jaar fok pas door dat wat ik elke keer in een flits zag bij ---><--- deze smiley, dat de ogen bewegen
![]()
quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:45 schreef raptorix het volgende:
Ik realiseerde op me 16e pas dat Amerika en Rusland maar een tiental kilometers uit elkaar liggen
Die kaart is ooit zo gemaakt omdat in die tijd Groot-Britannië (Greenwich) als het "centrum" van de wereld werd gezien (althans, dat vonden de Britten zelf waarschijnlijkquote:Op zondag 11 november 2012 19:18 schreef GekkePoes het volgende:
De echte wereldkaart ziet er heel anders uit...De huidige is zo gemaakt vanwege dat die makkelijker op een kaart past en de landen beter zichtbaar zijn.
En rusland ligt maar 25 kilometer bvan a
amerika af. Dus als er een kernoorlog komt gaan de raketten die kant langs, niet over europa heen, de wereld is rond namelijk.
[ afbeelding ]
Say whaat?!quote:
Er zijn wel verschillende landkaartenquote:Op zondag 11 november 2012 19:34 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Say whaat?!![]()
Ik zat gisteren Risk te spelen, en toen realiseerde ik me dat zelfs bij Risk, waar je geloof ik ook vanuit Alaska Kamtjoektjoek aan mag vallen gewoon het kwartje nooit gevallen is![]()
Er is mij trouwens altijd verteld dat er verschillende wereldkaarten zijn, afhankelijk van waar je woontIk dacht altijd dat 'onze' wereldkaart er zo uitzag omdat Nederland nu redelijk in het midden ligt, maar dat mensen in Amerika of China een andere wereldkaart hadden, maar dat is dus niet zo?
Ja natuurlijk, maar dat komt dus omdat anders de "Greenwich Mean Time" (GMT) niet meer overal op de wereld gelijk zou zijn. En Greenwich ligt in Londen. Dus daarom ligt Groot-Brittannië dus ook precies in het "midden" (wel in het noorden natuurlijk, maar op de middelste lengtegraad).quote:Op zondag 11 november 2012 19:42 schreef GekkePoes het volgende:
De rest van de wereld heef deze, ze hebben alleen de "rechte" lijnen aangepast om de kaart zo eruit te laten zien.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 november 2012 19:04 schreef GekkePoes het volgende:
cashwenoten groeien onder cashewappels
[ afbeelding ]
Nee hoor Amerika gebruikt deze:quote:Op zondag 11 november 2012 19:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Er zijn wel verschillende landkaarten
90% werk met de bosatlas wereldkaart. de andere kaarten zijn niet officieel erkend door het "instituut" die de officiele kaarten keurt op werkelijkheid.
De kaart met Rusland en China als middelpunt werd ooit gezien als een daad van communisme.
illuminaite
Alleen in Rusland is er op de scholen een kaart met Rusland als middelpunt. Maar die is nooit erkend, En in china hebben ze een kaart met china als middelpunt.
De rest van de wereld heef deze, ze hebben alleen de "rechte" lijnen aangepast om de kaart zo eruit te laten zien.
[ afbeelding ]
Dat is de oceaan kaart met stroomrichtingen van de onder zeese stromingen.quote:Op zondag 11 november 2012 19:53 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee hoor Amerika gebruikt deze:
[ afbeelding ]
Gaat denk ik om de plek waar Amerika gepositioneerd is op de kaartquote:Op zondag 11 november 2012 19:54 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat is de oceaan kaart met stroomrichtingen van de onder zeese stromingen.
Ik heb het over de projectie, en het is waar want ik hem uit nieuwschierigheid in New York door de atlassen heen gebladerd.quote:Op zondag 11 november 2012 19:54 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat is de oceaan kaart met stroomrichtingen van de onder zeese stromingen.
Dat klopt, omdat de oceanen er zo beter op passen.quote:Op zondag 11 november 2012 19:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Gaat denk ik om de plek waar Amerika gepositioneerd is op de kaart
Oh is dat de redenquote:Op zondag 11 november 2012 19:56 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat klopt, omdat de oceanen er zo beter op passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |