quote:Op woensdag 7 november 2012 20:51 schreef Geerd het volgende:
Ik kwam er vanmiddag achter dat je kiwis moest schillen, dan sta je wel even te kijken hoor.
quote:Op woensdag 7 november 2012 21:31 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Schillen?
Doe niet zo gek man, die snij je doormidden en dan hol je hem uit met een lepeltje.
Ook uit een banaan?quote:Op woensdag 7 november 2012 21:47 schreef Isabeau het volgende:
Mijn broer haalde altijd de pitjes uit zijn kiwi(nee, dan blijft er idd haast niets over)
Niet dat ik weet, maar dat gepruts met zijn kiwi's vergeet ik nooit meer.quote:
Ik at hem als een appel.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:49 schreef Felagund het volgende:
Schillen van een kiwi is altijd zo'n knoeiwerk, ik hol hem ook altijd uit.
Kan prima, hangt er vanaf wat je doetquote:Op woensdag 7 november 2012 21:52 schreef PandaDrop het volgende:
Ik dacht vroeger dat kinderen onder de twaalf jaar ook gestraft konden worden.
En dat ze aan je vingerafdrukken konden zien dat je een crimineel ben.
Alle jaren voor niks bang geweest voor popo.
Bekant = bijkans = bijnaquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:32 schreef Moira. het volgende:
[..]
Haha mijn vriend komt uit Kampen/Emmeloord, en die zegt altijd dat koekjes 'slof' zijn als ze oud zijn (ik zeg gewoon 'blegh, oud..') en wanneer ik zeg zompig (zompige cake, ik ben zeiknat en mijn sokken zijn helemaal zompig) zegt hij 'snotsig'.
Hele discussie over gehadSnotsig staat niet in de van Dale en zompig wel! Jeej
En hij zegt wel eens 'bekant'. Blijkbaar betekent dat 'bijna', en is het ook gewoon gebruikelijk Nederlands, maar ik had het nog nooit van mijn leven gehoordEn als hij langs zegt, zegt hij 'langes'. "Dus ik ging even bij die vriend langes.."
Zulke grappige 'cultuurverschillen' binnen Nederland eigenlijk, en dan elkaar maar met humor uitlachen omdat we zo gek praten![]()
quote:Op woensdag 7 november 2012 21:47 schreef Isabeau het volgende:
Mijn broer haalde altijd de pitjes uit zijn kiwi(nee, dan blijft er idd haast niets over)
Doe je dat ook bij je vriend/in?quote:Op donderdag 8 november 2012 03:07 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]![]()
Ik snij gewoon altijd het harige omhulsel eraf en snij de kiwi dan in 2 of 4 stukken. Gaat sneller dan dat gepruts met een lepeltje.
Huh?quote:
No way die groene zijn sowieso superieurquote:Op donderdag 8 november 2012 12:18 schreef Gwywen het volgende:
Een kiwi heet ook wel Chinese Kruisbes, ontdekte ik onlangs. (Ik vraag me dan altijd meteen af of de groenteboer zou weten wat ik bedoel als ik daarnaar vraag)
En de gele zijn veel lekkerder dan de groene!
Ze zijn dan ook goed gerijptquote:Op donderdag 8 november 2012 12:19 schreef Saind het volgende:
[..]
No way die groene zijn sowieso superieur
Die gele zijn veel te zoet
Brings back memoriesquote:Op donderdag 8 november 2012 21:50 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dat het 'chagrijn' is, en niet 'chagerijn'?
Dit had ik met handvatten. En nee het is dus niet handvaten.quote:Op vrijdag 9 november 2012 01:24 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Brings back memories
Ik heb dat woord bij een dictee in de 1e van de middelbare school ooit op goed geluk en puur op de gok goed geschreven, daar was ik toen zo verbaasd over dat ik de juiste spelling nooit meer vergeten ben
Zoiets maakte mijn moeder mee toen ze rond haar 25ste naar Rotterdam verhuisde. Mijn ouders woonden in behoorlijk diep Rotterdam-Zuid en mijn moeder wilde bij de groenteboer rode bietjes bestellen. Ze vroeg om een pond gesneden rode bieten en de beste man had geen idee waar ze het over had. Uiteindelijk wees mijn moeder het aan in de toonbank en antwoordde de groenteboer 'Ohhh, króten, zeg dat dan!'.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:40 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Wat?!Noo heb ik het al die jaren verkeerd gedaan
![]()
Ik vind al die discussies over verschillende uitspraken echt leukZo zei ik laatst dat ik niet goed te pas was, en dus niet kwam. Vroeg een vriendin of ik moest lopen, terwijl ik bedoelde dat ik me niet lekker voelde :/ En een vriendin die zich omtrekt, drinken inschudt.. Grappig vind ik dat
Wat zeggen jullie ?quote:Op vrijdag 9 november 2012 04:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ze vroeg om een pond gesneden rode bieten en de beste man had geen idee waar ze het over had. Uiteindelijk wees mijn moeder het aan in de toonbank en antwoordde de groenteboer 'Ohhh, króten, zeg dat dan!'.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 9 november 2012 03:40 schreef tech4u het volgende:
Toen ik klein was dacht ik dat iedereen de jaarwisseling autonieuw noemde ipv oud en nieuw.
Ik snapte er geen kloot van dat iedereen het maar over auto's had tegen het eind van het jaar.
Jaren terug in een bouwkeet in Rotterdam een stratenmaker die drie sinaasappels op at met schil en al op een dag. Te lui om te schillen en je kreeg meer vitaminen binnen volgens hem.quote:
Verrek... iddquote:Op vrijdag 9 november 2012 08:54 schreef Luxuria het volgende:
Ik dacht altijd dat het aling was in plaats van aanleng(limonade).
En ik dacht ook altijd dat het bolywarmer was in plaats van bodywarmer.
En pion in plaats van pylon.
En ik kwam er een paar dagen geleden pas achter als je de alt-toets ingedruk houdt en dan op de komma, punt, vraagteken, dubbele punt, cijfers en die toetsen duwt, dat je dan deze tekens krijgt: ç ... ¿ ¶ « » ¥ × ²
Is dat echt Limburgs? Ik woon in de buurt van Limburg en vind er idd niks vreemds aan die woordenquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:04 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Dat waren voorbeeldenBeide Limburgs. Je omtrekken betekent je omkleden, en drinken inschudden betekent gewoon inschenken
En dan heb ik in dit topic geleerd dat mijn vader het woord 'stimpestamp' niet zelf bedacht heeft. Wij noemen dat ook zo, maar wonen niet in Rotterdam.quote:Op vrijdag 9 november 2012 04:22 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oh en nog zoiets: ik geloof dat de Rotterdamse benaming voor stamppot rauw andijvie 'stimpstamp' is, maar dat zou ook wel een andere stamppot kunnen zijn.
Het zou rondetonde moeten zijnquote:Op vrijdag 9 november 2012 11:03 schreef ieniminimuis het volgende:
dat het rotonde is en niet rondetonde
quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Is dat echt Limburgs? Ik woon in de buurt van Limburg en vind er idd niks vreemds aan die woorden
Of in België, rondpunt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het zou rondetonde moeten zijnWat een leuk woord!
Ja die weet ik ook nog van een vriendin van vroeger! Maar volgens mij zijn daar een heleboel verschillende woorden voor. Ik noemde het ook altijd 'telefoonbotje'.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:15 schreef littledrummergirl het volgende:
ik hoorde laatst, ( ook in rotterdam trouwens) tinteldoosje. ze bedoelde daarmee dat "telefoonbotje" in je elleboog wat zo ongelofelijk pijn doet als je hem stoot
ik noem het meestal "godverdegodver"quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:26 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja die weet ik ook nog van een vriendin van vroeger! Maar volgens mij zijn daar een heleboel verschillende woorden voor. Ik noemde het ook altijd 'telefoonbotje'.
Oh ja, ik herinner me nog een keer dat ik in West Vlaanderen de weg vroeg en een man was me aan het uitleggen dat ik bij een puntje rechtdoor moest en bij het volgende puntje rechtsaf. Hij was sowieso al slecht te verstaan, want dat West Vlaams was best lastig te volgen... Ik had geen idee wat een puntje was, maar dacht dat ik er vanzelf wel achter zou komen als ik door zou fietsen. En toen kwam ik inderdaad twee rotondes tegenquote:
En als je CTRL+ALT indrukt krijg je nog meer rare tekensquote:Op vrijdag 9 november 2012 08:54 schreef Luxuria het volgende:
Ik dacht altijd dat het aling was in plaats van aanleng(limonade).
En ik dacht ook altijd dat het bolywarmer was in plaats van bodywarmer.
En pion in plaats van pylon.
En ik kwam er een paar dagen geleden pas achter als je de alt-toets ingedruk houdt en dan op de komma, punt, vraagteken, dubbele punt, cijfers en die toetsen duwt, dat je dan deze tekens krijgt: ç ... ¿ ¶ « » ¥ × ²
Ja? Ik krijg gewoon dezelfde als in mijn vorige postquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:04 schreef TimKuik het volgende:
[..]
En als je CTRL+ALT indrukt krijg je nog meer rare tekens
Ik krijg bij [alt] niets te zien, maar bij [ctrl]+[alt] wel die tekens, denk dat hij dat bedoeld.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:06 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja? Ik krijg gewoon dezelfde als in mijn vorige post
niet touwtyfusteringzooi??quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:28 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik noem het meestal "godverdegodver"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |