Het gaat om onderdelen van de bloedsomloop, is erg veel om te leren.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:12 schreef NietDoen het volgende:
Richt je vooral op de rode draad on het verhaal, waar zullen ze vooral naar vragen? En voor dingen als het lichaam, korte sessies, aantal keer herhalen en eventueel ezelsbruggetjes bedenken.
Succes
Dit kunnen de meeste leerlingen niet, dan komen ze niet verder dan begrippen stampen.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:12 schreef NietDoen het volgende:
Richt je vooral op de rode draad on het verhaal, waar zullen ze vooral naar vragen? En voor dingen als het lichaam, korte sessies, aantal keer herhalen en eventueel ezelsbruggetjes bedenken.
Succes
In elk geval niet met zulke zinnenquote:Op woensdag 7 november 2012 20:12 schreef zillah666 het volgende:
Plaatjes leren, de hoe- wat- en waarom-vragen stellen over de stof/plaatjes/begrippen, weten waar je over praat (dus begrippen kennis, wat hebben de begrippen met elkaar te maken?). En vooral geen ellenlange samenvattingen maken, daar heb je (bijna) niks aan.
Dat is geen ezelsbrug, dat is de notatie van het boek.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:13 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Het gaat om onderdelen van de bloedsomloop, is erg veel om te leren.
wel al 1 ezelbruggetje ontdekt
rood is slagader en blauw is alleen ader
Ja, want daar gaat het om...quote:Op woensdag 7 november 2012 20:13 schreef dramatic het volgende:
[..]
In elk geval niet met zulke zinnen
Ja maar die printen ze over en je ziet het verschil welquote:Op woensdag 7 november 2012 20:14 schreef dramatic het volgende:
[..]
Dat is geen ezelsbrug, dat is de notatie van het boek.
Nee, besteed eens wat tijd aan je huiswerk. Dat helpt.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:03 schreef OmgevallenFlat het volgende:
iemand tips om het in 10-15min volledig geleerd te hebben
Geloof hem, hij is een leraar!quote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nee, besteed eens wat tijd aan je huiswerk. Dat helpt.
Niet helemaal. Rood is zuurstofrijk (meestal slagaders) en blauw zuurstofarm (meestal ader). Het ezelsbruggetje wat ik mijn leerlingen altijd vertel is dat wanneer iemand zuurstof tekort komt hij blauw wordt, dus blauw zuurstofarm, erg rood is zuurstofrijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:13 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Het gaat om onderdelen van de bloedsomloop, is erg veel om te leren.
wel al 1 ezelbruggetje ontdekt
rood is slagader en blauw is alleen ader
Dit is het belangrijkste inderdaad!quote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nee, besteed eens wat tijd aan je huiswerk. Dat helpt.
Nogmaals: besteed eens wat tijd aan je huiswerk.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:17 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het.
En al filmpies gekeken, maar daar niet mee te vergelijken
Huiswerk maak ik altijd, 90% sirieus alleen test jezelf vul ik maar iets inquote:Op woensdag 7 november 2012 20:18 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Dit is het belangrijkste inderdaad!
sirieusquote:Op woensdag 7 november 2012 20:19 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Huiswerk maak ik altijd, 90% sirieus alleen test jezelf vul ik maar iets in
Besteed dan ook wat aandacht aan je leerwerk in plaats van het in 10-15 minuutjes te leren.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:19 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Die vragen slaan nergens opquote:
Tsja, het is aan jou.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:19 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Ik doe specifiek onderwijsquote:Op woensdag 7 november 2012 20:21 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Tsja, het is aan jou.
De tip die ik je in mijn eerste reactie geef die geef ik ook altijd aan mijn leerlingen, die kunnen daar meestal wel wat mee. Meer kan ik je niet helpen. En voor alle (andere ezelsbruggetjes) moet je je leraar maar vragen, ik heb vandaag al een hele dat biologie onderwezen, nu is het avond
Of, en het is maar een idee, besteedt hij wat meer tijd aan z'n leerwerk dan 10-15 minuutjes.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:21 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Tsja, het is aan jou.
De tip die ik je in mijn eerste reactie geef die geef ik ook altijd aan mijn leerlingen, die kunnen daar meestal wel wat mee. Meer kan ik je niet helpen. En voor alle (andere ezelsbruggetjes) moet je je leraar maar vragen, ik heb vandaag al een hele dat biologie onderwezen, nu is het avond
Die meester kan het je toch wel uitleggen?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:23 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Ik doe specifiek onderwijs
dus alle lessen van zelfde meester
Alleen snap niet waarom ik op deze school moest. Volgens me 1 ste middelbare school '' Jou agressieve gedrag naar leraren toe is onacceptabel. En nu gedraag ik me gewoon en komen ze weer aanzetten met mavo
Heb er nu al geen zin meer inquote:Op woensdag 7 november 2012 20:24 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Of, en het is maar een idee, besteedt hij wat meer tijd aan z'n leerwerk dan 10-15 minuutjes.
Ohja was vergeten bij te zetten: hij kan niet zo goed uitleggen omdat de klas spelletje met hem speelt en daarom kan ik deze niet goed leren maar laat maar zitten ik leer wel niet, komt vast wel goedquote:Op woensdag 7 november 2012 20:24 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Die meester kan het je toch wel uitleggen?
Van de rest van je post snap ik niet helemaal wat het met dit topic te maken heeft.
Dan heb je het verkeerde topic geopend. Het moet niet zijn 'hoe moet je leren', maar 'ik ben te lui om te leren'.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:25 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Heb er nu al geen zin meer in
Tuurlijk, dat zal ook zeker nodig zijn, maar dan heeft het nog steeds meer zin om die tijd nuttig te besteden dat zomaar zonder kop noch staart te gaan leren. Toch? Daarbij geeft hij in zijn OP al aan dat er meer tijd toch niet in gestoken gaat worden.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:24 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Of, en het is maar een idee, besteedt hij wat meer tijd aan z'n leerwerk dan 10-15 minuutjes.
Is in ieder geval leuker, als het weer een beetje mee werktquote:Op woensdag 7 november 2012 20:27 schreef EJnssn het volgende:
Leer het gewoon niet, ik ben nu 27 jaar en heb nog nooit de kennis gebruikt over het cardiovasculaire systeem.. nutteloze informatie. Beter ga je lekker met je matties in het park een joint roken
ik wil ook zo'n jufquote:Op woensdag 7 november 2012 20:28 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Is in ieder geval leuker, als het weer een beetje mee werkt
Als er 'toch niet meer tijd in gestoken gaat worden' kan hij er net zo goed niet aan beginnen. Het rendement van die 10-15 minuutje is veel te laag om er energie in te steken.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:26 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat zal ook zeker nodig zijn, maar dan heeft het nog steeds meer zin om die tijd nuttig te besteden dat zomaar zonder kop noch staart te gaan leren. Toch? Daarbij geeft hij in zijn OP al aan dat er meer tijd toch niet in gestoken gaat worden.
Het is net als op tv, voor de kijkers thuis is links ook rechts... Ik snap niet dat jullie dat altijd zo moeilijk vinden.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:28 schreef OmgevallenFlat het volgende:
Wacht even, volgens mij heb ik het trukje door...
Ik weet de onderdelen aardig, en je ziet de opties bij de toets..
Alleen is het irritante van een mens
Rechterboezem zit links, linkerkamer zit rechts..
Maar ik denk dat ik wel een beetje in de gaten heb wat ze willen
quote:Op woensdag 7 november 2012 20:28 schreef OmgevallenFlat het volgende:
Wacht even, volgens mij heb ik het trukje door...
Ik weet de onderdelen aardig, en je ziet de opties bij de toets..
Alleen is het irritante van een mens
Rechterboezem zit links, linkerkamer zit rechts..
Maar ik denk dat ik wel een beetje in de gaten heb wat ze willen
Je kan ook kijken naar je kennis ipv de klok.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:31 schreef OmgevallenFlat het volgende:
Oke ik snap het dus heb wel genoeg geleerd
van 20:00 geleerd tot 20:30
Deze man.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:31 schreef OmgevallenFlat het volgende:
Ik snap het nu welquote:Op woensdag 7 november 2012 20:31 schreef dramatic het volgende:
[..]
Je kan ook kijken naar je kennis ipv de klok.
Jawel maar we krijgen geen mondeling toetsquote:Op woensdag 7 november 2012 20:32 schreef -Datdus- het volgende:
Hey, maar ik leerde dit soort dingen in de klas en dan werden we ook ondervraagt etc. Krijgen jullie geen les of zo?
Nee, je hebt geFok!t van 8 tot half 9...das heel wat anders...quote:Op woensdag 7 november 2012 20:31 schreef OmgevallenFlat het volgende:
Ach ja, je zit natuurlijk niet voor niets op het vmbo...quote:Op woensdag 7 november 2012 20:31 schreef OmgevallenFlat het volgende:
Mag al naar mavo dus niet zeikenquote:Op woensdag 7 november 2012 20:33 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ach ja, je zit natuurlijk niet voor niets op het vmbo...
De mavo bestaat toch niet meer?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:33 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Mag al naar mavo dus niet zeiken
daar ga ik wel me best doen
mavo = vmboquote:Op woensdag 7 november 2012 20:33 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Mag al naar mavo dus niet zeiken
daar ga ik wel me best doen
Ik snap het nu wel, maar meestal haal ik bij dit soort toetsen de punten van normale vragen, niet invul opdrachten van mensen of een heel hart.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:34 schreef -Datdus- het volgende:
Het belangrijkste van leren is trouwens herhalen. Maar zorg eerst dat je snapt wat je leest.
quote:Op woensdag 7 november 2012 20:35 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
TL noemen ze het ook wel ja..
De jonge Hawking.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:35 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Dan ga ik voor jou mavo/havo doen, nu blij?
BBLquote:
Is om het makkelijk te maken.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:37 schreef dramatic het volgende:
wat is dat toch met al die afkortingen..
Lang uit geschreven is niet echt fijn..quote:Op woensdag 7 november 2012 20:37 schreef dramatic het volgende:
wat is dat toch met al die afkortingen..
quote:Op woensdag 7 november 2012 20:38 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Lang uit geschreven is niet echt fijn..
Basis Beroeps Leerweg
Kader Beroeps Leerweg
dacht ik
Je bent dus van vmbo-4 naar vmbo-1 gestuurd, gaat binnenkort weer naar vmbo-4 en denkt dat te gaan redden op deze manier?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:36 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
BBL
alleen heb je 3 vakken die je op KBL mag doen.
Ik mocht op alle 3: Engels Wiskunde Nederlands
Dus gaat de goede kant op dat wel
Nee ik weet niet hoe ik dat moet bewijzen, vertel me hoe..quote:Op woensdag 7 november 2012 20:41 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Je bent dus van vmbo-4 naar vmbo-1 gestuurd, gaat binnenkort weer naar vmbo-4 en denkt dat te gaan redden op deze manier?![]()
Sowieso is het nogal vreemd dat je gelijk '3 niveaus' omlaag bent gezet. Het zou me niets verbazen als je altijd al op vmbo-1 hebt gezeten en er ook zult blijven, maar hier 'slim'over probeert te komen.
Nee, hij zit in een bbl klas en mag sommige vakken op kader doen.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:41 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Je bent dus van vmbo-4 naar vmbo-1 gestuurd, gaat binnenkort weer naar vmbo-4 en denkt dat te gaan redden op deze manier?![]()
Sowieso is het nogal vreemd dat je gelijk '3 niveaus' omlaag bent gezet. Het zou me niets verbazen als je altijd al op vmbo-1 hebt gezeten en er ook zult blijven, maar hier 'slim'over probeert te komen.
Tellen tot 10 kan je dus ook al niet.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:41 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Nee ik weet niet hoe ik dat moet bewijzen, vertel me hoe..
Trouwens zit er niet 3 niveaus tussen, maar 2
BBL is toch vmbo-1?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:43 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Nee, hij zit in een bbl klas en mag sommige vakken op kader doen.
Toch?
Jezus luister evenquote:Op woensdag 7 november 2012 20:44 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Tellen tot 10 kan je dus ook al niet.
Je bent van vmbo-4 naar vmbo-1 gestuurd. Je bent dus 3 niveaus omlaag gezet. Van 4 naar 3 is één niveau, van 4 naar 2 zijn twee niveau's en van 4 naar 1 zijn 3 niveau's. Ja? Snap je het nog?
Nee, valt er niet onder. Laagste van vmbo is LWOOquote:Op woensdag 7 november 2012 20:45 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Ik weet niet of praktijkonderwijs ook VMBO is.
Niet waar LWOO is een versie van BBL.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:44 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Jezus luister even
vmbo-4 deed ik niet ik deed vmbo 3-4 dat is tussen KBL EN TL
daarna ben ik er afgedonderd en 1 niveau omlaag gezet naar BBL. dat is dus 2
1 is LWOO. Dus jij telde ook fout
Nee.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:44 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Jezus luister even
vmbo-4 deed ik niet ik deed vmbo 3-4 dat is tussen KBL EN TL
daarna ben ik er afgedonderd en 1 niveau omlaag gezet naar BBL. dat is dus 2
1 is LWOO. Dus jij telde ook fout
Dus als TL vmbo-4 is, dan is BBL vmbo-1.quote:lwoo
Basisberoepsgerichte leerweg
Kaderberoepsgerichte leerweg
Gemengde leerweg
Theoretische leerweg
Ik deed eerst Gemengde leerweg, daarna dus BBLquote:Op woensdag 7 november 2012 20:46 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Dus als TL vmbo-4 is, dan is BBL vmbo-1.
Oké en nu mag je dus naar eigen zeggen naar vmbo/havo? Wie houd je voor de gek knul? Ons in ieder geval niet.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:46 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Ik deed eerst Gemengde leerweg, daarna dus BBL
MAVO, luister nou eens goedquote:Op woensdag 7 november 2012 20:48 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Oké en nu mag je dus naar eigen zeggen naar vmbo/havo? Wie houd je voor de gek knul? Ons in ieder geval niet.
mavo is niet meerquote:Op woensdag 7 november 2012 20:48 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
MAVO, luister nou eens goed
Dit is al lang niet meer van belang in dit topic...quote:Op woensdag 7 november 2012 20:49 schreef smitjew het volgende:
Telkens iets kleins leren en jezelf vragen stellen, schrijven helpt hier bij.
Uiteindelijk maken al die kleine stukjes die je leert een groot verschil.
Ja ik snap em nu al, zat een trukje inquote:Op woensdag 7 november 2012 20:49 schreef smitjew het volgende:
Telkens iets kleins leren en jezelf vragen stellen, schrijven helpt hier bij.
Uiteindelijk maken al die kleine stukjes die je leert een groot verschil.
Ach jeetje, je dacht echt dat ik onder de indruk zou zijn van mavo/havo.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:48 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
MAVO, luister nou eens goed
Nee maar je zeurdequote:Op woensdag 7 november 2012 20:50 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ach jeetje, je dacht echt dat ik onder de indruk zou zijn van mavo/havo.Proest.
gna gna.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:50 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ach jeetje, je dacht echt dat ik onder de indruk zou zijn van mavo/havo.Proest.
Ja ik weet niet maar maak niet uit want ik weet geen eens welke baan ik wil.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:50 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dat is niet gelijk aan mavo. Mavo bestond ook uit diverse niveau's.
Dat zei ik ook al een pagina terug.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:08 schreef Lorrelies het volgende:
Oh overigens, hoe je moet leren: herhalen + ezelsbruggetjes.
Ohquote:Op woensdag 7 november 2012 21:09 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al een pagina terug.Anders is het niet significant genoeg voor je lange termijn geheugen.
dan zou ik pas moddervet geweest zijn zeg als ik dat deed, met minimaal 200 pagina;s per dagquote:
Dan doe je 1 beertje per bladzijde.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan zou ik pas moddervet geweest zijn zeg als ik dat deed, met minimaal 200 pagina;s per dag!
ik heb engelse drop en lees fokquote:Op donderdag 8 november 2012 00:05 schreef blow... het volgende:
[..]
Dan doe je 1 beertje per bladzijde.
Volgens mij heb je dan alleen maar de neiging om zo snel mogelijk te lezen, in plaats van de tijd te nemen om de stof te verwerken.quote:
Beter dan wanneer ik niet leer.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je dan alleen maar de neiging om zo snel mogelijk te lezen, in plaats van de tijd te nemen om de stof te verwerken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |