Dat is toch heel normaal?quote:Op woensdag 7 november 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, WEL eerst even alles schilderen nog, 2 weken van tevoren![]()
geen Jan maar Gerard de Rooy. Hij leidt nu het familiebedrijfquote:Op woensdag 7 november 2012 19:33 schreef greavy het volgende:
De oude stamlijn:
[..]
Bron: Ad V. uit Roosendaal
En even met Google gevonden:
Maar omdat Jan de Rooy 11 hectare aan grond opkocht in Roosendaal voor het nieuwe distributiecentrum, onder de eis dat er een spooraansluiting komt en bruikbaar in 2013, is in 2010 begonnen met de Planstudie. Gezien er bedrijven en particulieren niet mee wilden werken heeft de gemeente grond moeten onteigenen.
Gerard mag ook. Ik dacht dat het nog steeds Jan was.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen Jan maar Gerard de Rooy. Hij leidt nu het familiebedrijf
Waarbij er voor die tweede nog wel wat heeft moeten wijken zo te zien op streetview:quote:Op woensdag 7 november 2012 19:23 schreef greavy het volgende:
Foto van de nieuwe stamlijn(juni 2012):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kan de trein best tegenquote:Op woensdag 7 november 2012 19:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[ link | afbeelding ]
Altijd gezellig, zo'n springer tussen Rijswijk en Delft.
Wat. Cool.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:14 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/(...)e-op-utrecht-cs.html
Darwin award.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef dennistd het volgende:
Het was trouwens een hardloper die nog snel voor de trein langs wilde. Hij liep alleen niet hard genoeg...
Ik zeg altijd maar zo: hardlopers zijn doodlopers![]()
Yup:quote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef dennistd het volgende:
Het was trouwens een hardloper die nog snel voor de trein langs wilde. Hij liep alleen niet hard genoeg...
Ik zeg altijd maar zo: hardlopers zijn doodlopers![]()
Voor zover ik weet (als inwoner van Roosendaal) heeft daar nooit spoor gelegen. Dat gehele industrieterrein is pas sinds enkele jaren opgeleverd.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:29 schreef greavy het volgende:
Het erge is, ze hebben paar jaar geleden juist daar spoor gesaneerd. Een deel daarvan komt weer terug.
Ik hoop dat hij een leuke prent krijgt. Zulk soort mensen beseffen niet dat het 1) levensgevaarlijk is en 2) honderden mensen de dupe zijn als er iets fout gaat. Uiteindelijk twee uur over een traject van één uur gedaan. Fijn als je denkt op tijd naar huis te gaan...quote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef dennistd het volgende:
Het was trouwens een hardloper die nog snel voor de trein langs wilde. Hij liep alleen niet hard genoeg...
Ik zeg altijd maar zo: hardlopers zijn doodlopers![]()
Gezien het feit dat hij zwaargewond is denk ik dat hij nooit meer aan hardlopen of misschien wel lopen toekomt dus een boete voegt niet veel toe gok ik zoquote:Op woensdag 7 november 2012 21:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij een leuke prent krijgt. Zulk soort mensen beseffen niet dat het 1) levensgevaarlijk is en 2) honderden mensen de dupe zijn als er iets fout gaat. Uiteindelijk twee uur over een traject van één uur gedaan. Fijn als je denkt op tijd naar huis te gaan...
Ik lees het net in het artikel inderdaad. Hoe haal je zoiets überhaupt in je hoofd...quote:Op woensdag 7 november 2012 21:53 schreef Viezze het volgende:
[..]
Gezien het feit dat hij zwaargewond is denk ik dat hij nooit meer aan hardlopen of misschien wel lopen toekomt dus een boete voegt niet veel toe gok ik zo
Was jij toevallig?quote:Geen blunder van mij, maar van een reiziger gisteren op Ledn.
Nadat ik had gefloten en de sleutel had omgedraaid, de automatische sluitfluit klonk en de deuren zich sloten, besloot een reiziger zich alsnog tussen de sluitende deuren te werken, door deze met de handen open te trekken en de trein in te springen.
Vervolgens ben ik naar die reiziger toegelopen en heb deze toch maar even vriendelijk toegesproken. Nadat hij dit had aangehoord en excuus had aangeboden, vroeg hij mij hoe laat we op Shl zouden aankomen.
Na deze vraag moest ik dus heel veel moeite doen om niet in de lach te schieten, om vervolgens die kerel te vertellen dat wij daar helemaal niet zouden aankomen, omdat hij in de trein via Hlm was gesprongen.
Daarom dus maar het spreekwoord van de dag: Haastige spoed, maakt de dag van de conducteur weer goed!
Ik heb even wat lijntjes in Google getekend hoe ze liggen en/of lagen.quote:
Nee hoor, ik was ruim op tijd in de trein en ik was gewoon braaf gaan zittenquote:Op woensdag 7 november 2012 22:16 schreef b2py het volgende:
Van een ander forum van zondag:
[..]
Was jij toevallig?
via Schiphol is zeven minuten snellerquote:Op woensdag 7 november 2012 22:35 schreef b2py het volgende:
De reistijd leiden - Amsterdam C is volgens mij via Schiphol evenveel als via Haarlem? Of niet?
Want veel korter maar mochten niet minder tariefkilometers zijn bla bla blaquote:Op woensdag 7 november 2012 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
via Schiphol is zeven minuten sneller
Met regionalverkehr is dat he. Met de Pimpel kan het al lang, en veel sneller.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:58 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december mogelijk op zaterdag, leuk om een keer te doen: een retourtje Bad Bentheim-Berlijn
Bad Bentheim 06:58
Berlin Hbf 14:48
Berlin Hbf 15:11
Bad Bentheim 23:03
Klinkt goed. Nja, over het kopen van een ticket. Wij schrokken nogal van de prijs ¤135,-p.p. voor een retour en dan heb je normale stoelen ipv bedden ( prima opzich want geen gezeik in mensen die willen slapen in hun slaapcoupe..). Maar is dit een redelijke prijs of kan het op de een of andere manier goedkoper? (Neem aan dat de prijs niet goedkoper wordt als je wacht met het kopen van tickets? )quote:Op woensdag 7 november 2012 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prima. Je kan de hele avond je kop eraf zuipen en je hoeft er pas om half tien uit![]()
Wat wil je nog meer weten?
Waar heb je geboekt? Als je op tijd boekt en het is geen heel bijzondere datum (rond kerst bijv is het natuurlijk flink duurder) dan is voor een ligstoel 39 euro p.p. enkele reis normaal dus 78 retour. Te boeken via www.bahn.de (en "zolang de voorraad strekt" natuurlijk)quote:Op woensdag 7 november 2012 23:18 schreef kurk_droog het volgende:
Klinkt goed. Nja, over het kopen van een ticket. Wij schrokken nogal van de prijs ¤135,-p.p. voor een retour en dan heb je normale stoelen ipv bedden ( prima opzich want geen gezeik in mensen die willen slapen in hun slaapcoupe..). Maar is dit een redelijke prijs of kan het op de een of andere manier goedkoper? (Neem aan dat de prijs niet goedkoper wordt als je wacht met het kopen van tickets? )
Nee. Elk slaaprijtuig heeft een eigen conducteur die in een eigen coupeetje drankjes en snacks verkoopt (zakje pinda's zegmaar). Naar Praag ging je he? Dan niet in het Duitse rijtuig bier halen (Becks 0,33 voor ¤ 3,30) maar doorlopen naar het rijtuig voor Minsk (halve liters lokaal spul voor 1 euro)quote:En is er de halve nacht een bar open of iets?
Er is geen bar, je kan per wagon drinken kopen bij de desbetreffende purser (heet dat zo?) afijn de persoon die een wagon beheert. In de Tsjechische kan je dus Budvar kopen en in de andere wagons pools/duits/wit Russisch bier, of dat laatste nog kan weet ik niet. Uit ervaring weet ik dat de Budvar snel op kan zijnquote:Op woensdag 7 november 2012 23:18 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Klinkt goed. Nja, over het kopen van een ticket. Wij schrokken nogal van de prijs ¤135,-p.p. voor een retour en dan heb je normale stoelen ipv bedden ( prima opzich want geen gezeik in mensen die willen slapen in hun slaapcoupe..). Maar is dit een redelijke prijs of kan het op de een of andere manier goedkoper? (Neem aan dat de prijs niet goedkoper wordt als je wacht met het kopen van tickets? )
En is er de halve nacht een bar open of iets?
Ik heb nog niet geboekt, de bedoeling is om 29/30 december richting Praag te gaan en dan 1/2 januari weer terug. Neem aan dat ik dan in de zieke prijzen zit? En via die bahn.de kan je gewoon de tickets boeken waarmee je vanaf Utrecht kan vertrekken?quote:Op woensdag 7 november 2012 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar heb je geboekt? Als je op tijd boekt en het is geen heel bijzondere datum (rond kerst bijv is het natuurlijk flink duurder) dan is voor een ligstoel 39 euro p.p. enkele reis normaal dus 78 retour. Te boeken via www.bahn.de (en "zolang de voorraad strekt" natuurlijk)
NIET via NSHiSpeed boeken
NOOIT via De Treinreiswinkel boeken
Or prepare to enter a world of pain
[..]
Nee. Elk slaaprijtuig heeft een eigen conducteur die in een eigen coupeetje drankjes en snacks verkoopt (zakje pinda's zegmaar). Naar Praag ging je he? Dan niet in het Duitse rijtuig bier halen (Becks 0,33 voor ¤ 3,30) maar doorlopen naar het rijtuig voor Minsk (halve liters lokaal spul voor 1 euro)
Let wel: Dat was een paar jaar geleden, weet niet of dat nu nog zo is![]()
En reken er maar op dat het bier niet echt koud is, ook het dure Becks niet. Als je koud bier wil kan je beter vlak voor instappen een Kiosk opzoeken
Dan loont het serieus om te kijken of een hosteltje in Praag PLUS een dag later teruggaan, goedkoper is.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:42 schreef kurk_droog het volgende:
Ik heb nog niet geboekt, de bedoeling is om 29/30 december richting Praag te gaan en dan 1/2 januari weer terug. Neem aan dat ik dan in de zieke prijzen zit? En via die bahn.de kan je gewoon de tickets boeken waarmee je vanaf Utrecht kan vertrekken?
Een maatje woont daar nu dus qua dagen maakt het niet uit ( voor mijn bijbaan welquote:Op woensdag 7 november 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan loont het serieus om te kijken of een hosteltje in Praag PLUS een dag later teruggaan, goedkoper is.
Oh en via Bahn.de kan je ook boeken vanaf Koudum-Molkwerum, als je dat liever doet![]()
quote:Op woensdag 7 november 2012 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik hoorde net nog van iemand dat er meer stations in de Randstad lagen
Hmm, nee nu ineens wel. ( als je 6x overstapt en dergelijke niet ) maar heb nu gewoon die Citynightline vanaf Utrecht. Kom dan inderdaad op zo'n ¤180,- voor 2 personen en retour ( neem aan dat je dan een coupe heb met normale stoelen ipv bedden en bij elkaar zit ). Wat een prijsverschilquote:Op woensdag 7 november 2012 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, zo geweldig is de wereld ook weer niet. Nee dan kan het niet idd. Je kunt alleen een reisadvies krijgen van elk station in Europa naar elk ander station in Europa.
hmmm, morgen maar goed kijken. Lijkt dan ineens weer 500 euro duurder te wordenquote:Op woensdag 7 november 2012 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan moet je de accomodatie nog kiezen he. De couchettes-4 zijn meestal de laatste die nog beschikbaar zijn ( want EN niet heel goedkoop EN niet heel comfortabel, maar van allebei toch wel een beetje)
Dat klinkt wel interessant,waar heb jij die trein geboekt als ik vragen mag?quote:Op donderdag 8 november 2012 01:32 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb 26 oktober geboekt. Heen vlieg ik met.Wizzair vanuit Eindhoven naar Praag op 31 december voor ¤66 voor twee personen.
Terug ga ik 3 januari met de nachttrein Praag - Utrecht. ¤99 voor twee personen in een zespersoons ligcoupé.
Gewoon ter vergelijking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |