Dan faal ikquote:Op woensdag 7 november 2012 22:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Want wat zou er gebeuren dat zo belangrijk was als je schema 1 week later werd afgerond?
Dan vallen je benen eraf.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Want wat zou er gebeuren dat zo belangrijk was als je schema 1 week later werd afgerond?
Imo is er niks belangrijker dan je lichaam..Daarbij is lopen na koorts gevaarlijk voor je hart
Tggg altijd aan denken. 1 werk overslaan en je hebt geen benen meer.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Oh ja! Dat vergeet ik echt elke keer.
De koorts was al wegquote:Op woensdag 7 november 2012 22:22 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik vind lopen terwijl je nog griep hebt een epic fail.
Ik blijf dit herhalen helaas.. :quote:
Bron: http://www.hardlooparchie(...)le&id=380&Itemid=480quote:Sportadviezen bij griep of verkoudheid
Voor een verantwoord sportadvies kan men gebruik maken van de “neck-check” (zie figuur 1). Zijn de ziekteverschijnselen uitsluitend boven de nek gelokaliseerd (zoals neusverkoudheid, oorpijn, keelpijn en geen koorts), dan is sporten toegestaan. De eerste 2-3 dagen wel op een lager pitje. Indien de ziekteverschijnselen (ook) onder de nek gelokaliseerd zijn, zoals hoesten, kortademigheid, koorts (meer dan 38 graden), spierpijn in armen en benen e.d., dan is het advies om niet te sporten.
Als vuistregel kan aangehouden worden: voor elke zieke dag mag je twee dagen niet trainen/sporten. Het idee om toch te gaan sporten “om de ziekte er uit te zweten” is een onzinnig fabeltje.
Risico’s van snelle sporthervatting na griep of verkoudheid
Te snelle hervatting van de training is om meerdere redenen onverstandig. Allereerst is het effect van een training te verwaarlozen als je nog ziek bent. Er bestaat zelfs een verhoogde kans om overtraind te raken omdat je zieke lichaam de trainingsarbeid nog niet aan. Tevens ondermijnt het je afweersysteem met als gevolg dat je vatbaarder voor een (andere) ziekte bent. Sporten met koorts of met nog aanwezige klachten van de onderste luchtwegen (hoesten, piepen, kortademigheid) kan leiden tot een (lang aanhoudende) ontsteking van de luchtwegen, zoals een longontsteking of bronchitis.
Hoewel het (gelukkig) niet vaak optreedt, kan sporten met koorts een infectie van de hartspier veroorzaken. Die voorheen gezonde sporter is vanaf dat moment dus hartpatiënt. Een zeer ernstige complicatie van een eenvoudig griepje. Bovengenoemde complicaties kunnen (de voorbereiding op) het seizoen in korte tijd volledig om zeep elpen. Wees dus voorzichtig.
Ik zal het niet meer doenquote:Op woensdag 7 november 2012 22:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik blijf dit herhalen helaas.. :
[..]
Bron: http://www.hardlooparchie(...)le&id=380&Itemid=480
Maargoed, jouw lichaam, niet de mijne![]()
quote:Op woensdag 7 november 2012 22:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is al bijna!
Gup en ik gaan als ingepakte Michelin vrouwtjes langs de kant staan
Ik verslikte mequote:Op woensdag 7 november 2012 22:22 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Tggg altijd aan denken. 1 werk overslaan en je hebt geen benen meer.
Blijven ademenquote:
Na die week beginnen zit er ook niet meer in dan, dus het gaat van kwaad tot ergerquote:Op woensdag 7 november 2012 22:22 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Tggg altijd aan denken. 1 werk overslaan en je hebt geen benen meer.
quote:True inspiration.
When Harriet Anderson crossed the finish line at Kona — the Ford Ironman World Championship — in October 2009, there were a few reasons she stood out. At 74 years of age, she was the oldest female competitor to complete the race. At 11:53 p.m. she finished, just seven minutes before the cutoff. And the reason she’d taken longer than usual? The arm taped to her side was a clue. She’d broken her clavicle at mile 80 of the bike ride when another cyclist bumped into her. Did that deter Harriet? No. She picked herself up, finished the next 32 miles on the bike, and promptly walked the entire 26.2 miles of the marathon.
quote:De Ironman is de naam van een serie wedstrijden van de klassieke lange-afstands triatlon.
De wedstrijden binnen het ironmancircuit gaan altijd over de volgende klassieke afstanden:
Zwemmen over 3,86 km
Wielrennen over 180,2 km
Hardlopen over de marathonafstand (42,195 km)
quote:Op woensdag 7 november 2012 22:47 schreef GotC het volgende:
Wtfbbq:
[..]
[ afbeelding ]
En voor de mensen die het niet weten:
[..]
Met een gebroken sleutelbeen!quote:Op woensdag 7 november 2012 22:47 schreef GotC het volgende:
Wtfbbq:
[..]
[ afbeelding ]
En voor de mensen die het niet weten:
[..]
Valt ook wel mee hoor paarden hebben er zelfs geen een nodig en die kunnen me toch goed lopenquote:
Was je weer de LVML aan het lopen?quote:Op donderdag 8 november 2012 00:04 schreef YUR het volgende:
het was weer te gezellig bij de club na het lopen
Wel lekker gelopen: http://www.endomondo.com/workouts/usxMm2IvNys
Aanstaande maandag eens proberen bij een snellere groep...dit doe ik behoorlijk gemakkelijk
Bijna wel jaquote:Op donderdag 8 november 2012 00:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Was je weer de LVML aan het lopen?
quote:
Ik ben afhankelijk van de route die de trainer me laat lopen hequote:Op donderdag 8 november 2012 00:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]Was dan iets opgeschoven dan had je de puinduin kunnen oefenen
quote:
het kan snellerquote:
je moet er iets voor over hebben om nummer 1 te staanquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |