dus jij leert je zoon door te rijden na een ongeval?quote:Dus hij kon niet wegrijden
Waarom kutpolen als jou zoon zonder rijbewijs gaat rijden en dan ook nog eens iemand aanrijd?quote:K*t Polen!
quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:42 schreef lipjes het volgende:
[..]
dus jij leert je zoon door te rijden na een ongeval?
enne:
[..]
Waarom kutpolen als jou zoon zonder rijbewijs gaat rijden en dan ook nog eens iemand aanrijd?
En daarna maar niet doorrijd omdat de politie het heeft gezien?
Ik mag hopen op een jarenlange rijontzegging + enorme schadevergoeding en alles eromheen
quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:42 schreef Scorpie het volgende:
'Hij kon niet wegrijden', wat een fucking debiel of een geweldige troll dit.
Hey hey hey, doe eens ff normaal. Ik ben pas 2 jaar met zijn moeder getrouwdquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:42 schreef Rekkie het volgende:
Vorig jaar? Dus we zijn ruim 11 maanden verder, je hebt niets gehoord blijkbaar en nu ineens ga je je afvragen of hij de doodstraf krijgt?
Oh ja en:
[ afbeelding ]
Het moment van de daad bepaalt dit, maar met 17 wordt hij niet als een kleuter behandeld.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:40 schreef Rebbs het volgende:
Hij was 17 denk ik en word binnenkort 18. Zal hij als hij 18 word als volwassen worden berecht of als minderjarige?
't Is Amerika niet, dus je praat over echte materiele schade, emotionele schade in dit geval niet. Heeft ze blijvend lichamelijk letsel, dan kan het nog steeds wel oplopen vanwege inkomstenderving.quote:Is het mogelijk dat de mevrouw een hoge schadevergoeding vraagt.
Dat is dus doorrijden na een aanrijding met (mogelijk) letsel. Dat scheelt je weer geld, want dan krijgt hij een ontzegging van de rijbevoegdheid van vele jaren, ook voor auto's, dus draai je niet op voor zijn rijlessen. Of waren jullie van plan om hem ook zonder rijbewijs achter het stuur van auto's te zetten ?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:43 schreef Rebbs het volgende:
Nee maar die sukkel kon gewoon doorrijden en dan zeggen dat ik het was. Kon veel problemen voorkomen. Die vrouw is niet eens ernstig gewond.
Wie doet er hier niet normaal dan joh idioot.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:46 schreef Rebbs het volgende:
Hey hey hey, doe eens ff normaal. Ik ben pas 2 jaar met zijn moeder getrouwd
Oh nee hij is al bezig met zijn rijbewijs. Heeft hij gekregen als cadeau voor het slagen voor zijn HAVO. Maar hij zei dat hij even snel heen en weer ging, en ik dacht nouja is toch snel. En toen flikte hij dit....quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:48 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het moment van de daad bepaalt dit, maar met 17 wordt hij niet als een kleuter behandeld.
[..]
't Is Amerika niet, dus je praat over echte materiele schade, emotionele schade in dit geval niet. Heeft ze blijvend lichamelijk letsel, dan kan het nog steeds wel oplopen vanwege inkomstenderving.
[..]
Dat is dus doorrijden na een aanrijding met (mogelijk) letsel. Dat scheelt je weer geld, want dan krijgt hij een ontzegging van de rijbevoegdheid van vele jaren, ook voor auto's, dus draai je niet op voor zijn rijlessen. Of waren jullie van plan om hem ook zonder rijbewijs achter het stuur van auto's te zetten ?
Dat is maar tot 18, zorgplicht is tot 21. Dus over een tijdje mag hij lekker zelf gaan dokken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:49 schreef Yngwie het volgende:
Zonder rijbewijs = sowieso niet verzekerd
Dus als het slachtoffer letsel heeft en daarvoor schadevergoeding gaat eisen zit de kans er wel in dat je diep in de buidel mag tasten als dit toegewezen wordt. En de jongen is nog geen 21 dus de ouders zijn tevens nog financieel verantwoordelijk voor 'm.
Je hebt gelijk, gemaakte schulden en boetes etc. vallen daarbuitenquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:58 schreef NitraatPoep het volgende:
[..]
Dat is maar tot 18, zorgplicht is tot 21. Dus over een tijdje mag hij lekker zelf gaan dokken.
Financieel verantwoordelijk tot 21. Dus dat geld voor als je kind grote schulden maakt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:58 schreef NitraatPoep het volgende:
Dat is maar tot 18, zorgplicht is tot 21. Dus over een tijdje mag hij lekker zelf gaan dokken.
Het was op een lang recht stuk en ze fietste aan zijn kan van de weg. Tevens is er nog geen boete voor het rijden zonder rijbewijs binnengekomen. Volgens hem ging de mevrouw zonder te kijken met een paraplu van haar weghelft naar die van hem. De vrouw was aan schuld, maar nog reed hij zonder rijbewijs.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:19 schreef Gia het volgende:
Ik denk ook dat het met een sisser afloopt.
Wat was eigenlijk de situatie? Wie was schuldig aan het ongeval, de vrouw of je zoon?
Het feit dat zij met een paraplu voor haar gezicht fietst, wil niet zeggen dat ze dan DUS geen voorrang had.
Als je zoon geen voorrang verleende, is hij fout. Eventuele schade komt dan voor jullie rekening en niet voor de verzekering.
Een boete voor je zoon, wegens joyriding, zou ook nog kunnen.
Maar verder, denk ik niet, dat je je erg grote zorgen hoeft te maken.
Gemotoriseerd voertuig is altijd schuldig. En al helemaal als die geen rijbewijs heeft.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:19 schreef Gia het volgende:
Wie was schuldig aan het ongeval, de vrouw of je zoon?
Dat ligt iets genuanceerder. Tot 21 ben je onderhoudsplichtig, wb onderdak, studie, voeding.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:05 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Financieel verantwoordelijk tot 21. Dus dat geld voor als je kind grote schulden maakt.
Zorgplicht tot 28. Dus af en toe een boterhammetje sturen als die blut is.
In de meeste gevallen aansprakelijk. Schuldig natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:24 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Gemotoriseerd voertuig is altijd schuldig. En al helemaal als die geen rijbewijs heeft.
Het rijden zonder rijbewijs maakt je nog niet per se schuldig aan het ongeluk.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:22 schreef Rebbs het volgende:
[..]
Het was op een lang recht stuk en ze fietste aan zijn kan van de weg. Tevens is er nog geen boete voor het rijden zonder rijbewijs binnengekomen. Volgens hem ging de mevrouw zonder te kijken met een paraplu van haar weghelft naar die van hem. De vrouw was aan schuld, maar nog reed hij zonder rijbewijs.
Nee hij heeft nog niets binnen gehad. Ik ook niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Het rijden zonder rijbewijs maakt je nog niet per se schuldig aan het ongeluk.
Feitelijk is hij alleen schuldig aan joy-riding. Het feit dat hij zonder rijbewijs reed, betekent wel dat geen enkele verzekering de schade aan de brommer vergoedt, als die er was geweest. Ook niet die van de vrouw, als ze die al heeft.
Maar hij is niet verantwoordelijk voor de schade van haar, als zij duidelijk de veroorzaker was van het ongeval.
Is er proces verbaal opgemaakt?
Met proces verbaal bedoel ik geen boete, maar of de politie de verklaringen van beide heeft opgenomen. Alle betrokkenen zich hebben gelegitimeerd, gegevens zijn opgeschreven, enz....quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:33 schreef Rebbs het volgende:
[..]
Nee hij heeft nog niets binnen gehad. Ik ook niet.
Oh ja dat hebben ze wel opgemaakt, maar meestal krijg je een proces verbaal ook binnen, als er wat aan de hand is. Btw bedankt voor je hulp, ik maak me nu iets minder zorgen!quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Met proces verbaal bedoel ik geen boete, maar of de politie de verklaringen van beide heeft opgenomen. Alle betrokkenen zich hebben gelegitimeerd, gegevens zijn opgeschreven, enz....
Waarschijnlijk was mevrouw gewoon verzekerd voor de kosten voor eventueel letsel dat ze had opgelopen. Dus, daar hoor je niets meer van.
Als het werkelijk vorig jaar was, dus in 2011 (?), en je hebt nu nog niets gehoord, dan zou ik me niet al teveel zorgen meer maken.
Wanneer was het eigenlijk gebeurd? Vorig jaar november, of nog langer geleden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:40 schreef Rebbs het volgende:
Oh ja dat hebben ze wel opgemaakt, maar meestal krijg je een proces verbaal ook binnen, als er wat aan de hand is. Btw bedankt voor je hulp, ik maak me nu iets minder zorgen!
Het ging om het idee, maar het was ongeveer november, december. Exacte datum weet ik niet alleen dat het ongeveer een jaar geleden was. Hij is wel met de scooter van een vriend van hem aangehouden in juli waarvan hij de boete deze maand binnen heeft gekregen, mooi dat hij dat zelf gaat betalen. Wat moet ik met die jongeren van tegenwoordig *zucht*quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Wanneer was het eigenlijk gebeurd? Vorig jaar november, of nog langer geleden?
Over het algemeen krijg je boetes toch wel binnen een maand of 3 binnen, uiterlijk. Vaak zelfs veel eerder. Verder zou je wel iets gehoord hebben van haar verzekering als ze een vergoeding wilden vangen. Gebeurt ook niet. Ik denk dat je zoon gewoon mazzel heeft en er mee wegkomt.
Zou hem nog wel uitleggen dat weglopen/rijden bij een ongeval nooit slim is. Ook niet als hij alleen getuige is.
Als je zelf een ongeluk veroorzaakt of erbij betrokken bent en je naait ertussenuit, dan ben je ook op dat punt strafbaar en maak je het alleen maar erger.
Goedzo pa, puike opvoeding! Ik hoop dat jullie allebei een boete en rijontzegging krijgen.quote:De politie zag dit allemaal... Dus hij kon niet wegrijden.
Scháám je!quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:40 schreef Rebbs het volgende:
Godv**domme vrouw kon niet eens Nederland praten en moest haar zoon erbij halen. K*t Polen!
In ieder geval niet opvoeden. Alsjeblieft doe dat niet. Please!!quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:53 schreef Rebbs het volgende:
Wat moet ik met die jongeren van tegenwoordig *zucht*
Wat raar dat je niet weet hoe oud je zoon wasquote:
verzekerd = verzekerdquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:21 schreef pimmetje2010 het volgende:
Geen rijbewijs = niet verzekerd
Ten tijde van het ongeval was je zoon minderjarig, schade zal dus op jou verhaald worden.
Ziekenhuisopnames zijn doorgaans niet goedkoop dus ik zou maar alvast wat geld opzij zetten
opvoeden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:53 schreef Rebbs het volgende:
[..]
Het ging om het idee, maar het was ongeveer november, december. Exacte datum weet ik niet alleen dat het ongeveer een jaar geleden was. Hij is wel met de scooter van een vriend van hem aangehouden in juli waarvan hij de boete deze maand binnen heeft gekregen, mooi dat hij dat zelf gaat betalen. Wat moet ik met die jongeren van tegenwoordig *zucht*
Nee.. De verzekering gaat moeilijk doen als zij erachter komen dat iemand zonder rijbewijs op de brommer reed. En hij kan de boete niet krijgen omdat hij verzekerd is????quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
verzekerd = verzekerd
op wie ze de kosten gaan verhalen is een andere kwestie
niet verzekerd = boete, die boete KAN hij NIET krijgen, want verzekerrd
Ach, dat doen ambulances zo vaakquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:05 schreef Rode_banaan het volgende:
Weg willen rijden naar een ongeluk.
Lees eens.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:17 schreef pimmetje2010 het volgende:
[..]
Nee.. De verzekering gaat moeilijk doen als zij erachter komen dat iemand zonder rijbewijs op de brommer reed. En hij kan de boete niet krijgen omdat hij verzekerd is????!!!
De scooter was onverzekerd ivm. vet gedrukt. Fietsers doen hele domme dingen, ik anticipeer daarop met een veiligheidshesje, aangepaste snelheid, toeter en signaallicht. En dus niet door onverzekerd (want geen rijbewijs) rond te rijden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:40 schreef Rebbs het volgende:
Vorig jaar had mijn zoon een een ongeluk. Hij reed zonder rijbewijs op een brommer die op mijn naam staat en een vrouw op een fiets met haar paraplu voor haar gezicht reed tegen hem aan wat een ongeluk veroorzaakte. De politie zag dit allemaal... Dus hij kon niet wegrijden. De vrouw had wat problemen en ging naar het ziekenhuis. Hij kon gewoon naar huis. De brommer is wel verzerkerd enz. Er was geen schade aan de brommer of aan de fiets van de mevrouw. Hij heeft hier nog geen boete van gehad. Hoe loopt dit nou af? Ik heb niets van de politie gehoord of wat er met de mevrouw aan de hand is? Wat nu? Krijg ik alleen de boete of mijn zoon ook. Hij was 17 denk ik en word binnenkort 18. Zal hij als hij 18 word als volwassen worden berecht of als minderjarige? Is het mogelijk dat de mevrouw een hoge schadevergoeding vraagt. Godv**domme vrouw kon niet eens Nederland praten en moest haar zoon erbij halen. K*t Polen!
Dude ooit gehoord van zinsopbouw?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Lees eens.
Als die brommer verzekerd is het voor de verzekering uit de keren aan het slachtoffer, ben je mee eens toch?
Als de bestuurder zich niet aan de causule heeft gehouden verhalen ze de schade om de bestuurder, ja, logisch nog?
Als de bromfiets dus is verzekerd kun de bestuurder geen boete voor het niet hebben van een verzekering krijgen, simpel toch?
Kun je die eens uitleggen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Overigens was hij met rijbewijs ook onverzekerd, omdat de bestuurder jonger was dan de verzekerde. Succes.
Hangt van je polisvoorwaarden af maar normaal gezien wel.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun je die eens uitleggen?
Waarom mag een bestuurder niet jonger zijn dan de verzekerde?
Mag mijn zoon niet in mijn auto rijden, dan?
Maar waarom zou dan in het geval van TS, de brommer niet verzekerd zijn, zelfs al had hij een rijbewijs?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:29 schreef pimmetje2010 het volgende:
[..]
Hangt van je polisvoorwaarden af maar normaal gezien wel.
Volgens mij zou de brommer gewoon verzekerd zijn als de zoon van TS een rijbewijs had?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar waarom zou dan in het geval van TS, de brommer niet verzekerd zijn, zelfs al had hij een rijbewijs?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |