Is dat ook het verschil tussen betasting en verkrachting?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:16 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ja snap je nou.
Verschil ligt alleen aan je eigen incasseringsvermogen of eigenlijk een gebrek daar aan.
Je hebt dus geen enkel idee wat pesten inhoud.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:16 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ja snap je nou.
Verschil ligt alleen aan je eigen incasseringsvermogen of eigenlijk een gebrek daar aan.
Zoals al eerder gezegd door mij ben ik vroeger gepest. Als je gepest bent houdt dat niet in dat je het verschil niet weet tussen plagen en pesten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:16 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ja snap je nou.
Betasting is dan wel weer aanranding.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:19 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Is dat ook het verschil tussen betasting en verkrachting?
Nou ik denk wel dat je dat moet meepakken. Zoals dat gedoe op die site he met dat homo dit en dat, dat zouden mensen die ik ken ook kunnen flikken, maar dan is het gewoon ludiek en voor die jongen kennelijk (o.a.) voldoende om uit het leven te stappen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:18 schreef rival het volgende:
maar jij wilt dat plagen van je werk dus echt vegelijken met jarenlang gepest waar deze jongen last van had?
ludiek? wtfquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:20 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Nou ik denk wel dat je dat moet meepakken. Zoals dat gedoe op die site he met dat homo dit en dat, dat zouden mensen die ik ken ook kunnen flikken, maar dan is het gewoon ludiek en voor die jongen kennelijk (o.a.) voldoende om uit het leven te stappen.
Jouw collega's plagen je met Feyenoord. Dat is nogal wat anders dan dat ze je de hele dag negeren, of je niet meevragen op bedrijfsuitjes, of op de website van je baas schunnige posts over jou plaatsen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:20 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Nou ik denk wel dat je dat moet meepakken. Zoals dat gedoe op die site he met dat homo dit en dat, dat zouden mensen die ik ken ook kunnen flikken, maar dan is het gewoon ludiek en voor die jongen kennelijk (o.a.) voldoende om uit het leven te stappen.
een grapje is ludiek, jarenlang dat soort acties van de gehele groep mensen om je heen,.... is net ff anders...met je antwoorden geef je alleen aan dat je er echt geen enkel besef van hebt.....quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:20 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat pesten tot de dood kan leiden, is toch op zijn minst heel triest.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:22 schreef HostiMeister het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat er schokkend is aan deze rouwadvertentie.
Het lettertype en de aanhalingstekens natuurlijkquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:22 schreef HostiMeister het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat er schokkend is aan deze rouwadvertentie.
kneus...quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:23 schreef smoking-snares het volgende:
Maar is dan het verschil tussen plagen en pesten hetzelfde als het verschil tussen aanranding en verkrachting?
Nee, het is het verschil tussen een aai en verkrachting.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:23 schreef smoking-snares het volgende:
Maar is dan het verschil tussen plagen en pesten hetzelfde als het verschil tussen aanranding en verkrachting?
Ja werkelijk dat gaat de hele dag door als je ergens binnenkomt is het meteen van hey dikke deur wil je koffie.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:22 schreef MaLo het volgende:
En dan niet gewoon een dagje omdat je toevallig in Enschede bent, maar dag in, dag uit.
Het verschil tussen een gebouw swaffelen en verkrachtingquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:25 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, het is het verschil tussen een aai en verkrachting.
tussen een aai en een (groeps)verkrachtingquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:25 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, het is het verschil tussen een aai en verkrachting.
Beter dan dat er nooit koffie voor je gehaald wordt...quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:25 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ja werkelijk dat gaat de hele dag door als je ergens binnenkomt is het meteen van hey dikke deur wil je koffie.
Of tijdens werk sta je nou godverdomme weer in de weg zulke dingen. Gewoon belachelijk gemaakt ik begrijp dat hij een binnenvetter was dus zou hij er ooit wat van gezegd hebben dat het hem intens raakt?
En jij weet stellig dat het steeds dezelfde harde kern was? Misschien kreeg hij wel elke keer kutopmerkingen van anderen en werd het hem na 20 jaar gewoon teveel.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:23 schreef rival het volgende:
[..]
een grapje is ludiek, jarenlang dat soort acties van de gehele groep mensen om je heen,.... is net ff anders...met je antwoorden geef je alleen aan dat je er echt geen enkel besef van hebt.....
Lekker confronterend, zodat er misschien een les uit getrokken kan worden. Zou mooi zijn. Maar schokkend, nee allerminst.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:25 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het lettertype en de aanhalingstekens natuurlijk.
Het feit dat de ouders een stuk uit zijn afscheidsbrief hebben afgedrukt in de advertentie. Het feit dat (in ieder geval in hun beleving) hun zoon letterlijk de dood in is gepest en dat ze dat zo openlijk uiten. Zovaak kom je dat niet tegen, dat het op die manier geuit wordt.
Dat sowieso, echter niets nieuws. Genoeg mensen die gepest zijn en geen zelfmoord plegen, shit happens.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:24 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat pesten tot de dood kan leiden, is toch op zijn minst heel triest.
Dat is plagen en geen pesten. Ieder mens plaagt en plagen is vaak meer genegenheid tonen dan wat anders.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:25 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ja werkelijk dat gaat de hele dag door als je ergens binnenkomt is het meteen van hey dikke deur wil je koffie.
Of tijdens werk sta je nou godverdomme weer in de weg zulke dingen. Gewoon belachelijk gemaakt ik begrijp dat hij een binnenvetter was dus zou hij er ooit wat van gezegd hebben dat het hem intens raakt?
Pesten gebeurt meestal niet in de klas, maar op de wandelgang, in de pauzes, voor en na schooltijd, en vooral ook via social media.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:27 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
En jij weet stellig dat het steeds dezelfde harde kern was? Misschien kreeg hij wel elke keer kutopmerkingen van anderen en werd het hem na 20 jaar gewoon teveel.
Dat zou ook verklaren waarom school enz niet eens wisten dat hij gepest werd.
En misschien was het gewoon een jongen die idiote opmerkingen gaf op de verkeerde momenten (zoals ik hierboven) en was hij eigenlijk een schot voor open doel. Ik ken ze, en ik was zelf ook niet zo handig met mijn opmerkingen in mijn tienerjaren. Stel, gewoon stel nou dat hij zichzelf voor schut zette en het zo over zichzelf heeft afgeroepen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:27 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
En jij weet stellig dat het steeds dezelfde harde kern waren? Misschien kreeg hij wel elke keer kutopmerkingen van anderen en werd het hem na 20 jaar gewoon teveel.
Dat zou ook verklaren waarom school enz niet eens wisten dat hij gepest werd.
Tuurlijk, blaming the victim.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:30 schreef smoking-snares het volgende:
[..]
En misschien was het gewoon een jongen die idiote opmerkingen gaf op de verkeerde momenten (zoals ik hierboven) en was hij eigenlijk een schot voor open doel. Ik ken ze, en ik was zelf ook niet zo handig met mijn opmerkingen in mijn tienerjaren. Stel, gewoon stel nou dat hij zichzelf voor schut zette en het zo over zichzelf heeft afgeroepen.
goh wat jammer dat ik wel in de klas werd gepest en in de wandelgang en in de pauze en voor en na schooltijd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:30 schreef Tayu het volgende:
[..]
Pesten gebeurt meestal niet in de klas, maar op de wandelgang, in de pauzes, voor en na schooltijd, en vooral ook via social media.
Ik vind het ook eerder confronterend dan schokkendquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Lekker confronterend, zodat er misschien een les uit getrokken kan worden. Zou mooi zijn. Maar schokkend, nee allerminst.
[..]
Dat sowieso, echter niets nieuws. Genoeg mensen die gepest zijn en geen zelfmoord plegen, shit happens.
Hij is dood, dus dat over zichzelf afgeroepen is misschien nogal ongepast.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:30 schreef smoking-snares het volgende:
[..]
En misschien was het gewoon een jongen die idiote opmerkingen gaf op de verkeerde momenten (zoals ik hierboven) en was hij eigenlijk een schot voor open doel. Ik ken ze, en ik was zelf ook niet zo handig met mijn opmerkingen in mijn tienerjaren. Stel, gewoon stel nou dat hij zichzelf voor schut zette en het zo over zichzelf heeft afgeroepen.
Je kent de betekenis van het woord "meestal"?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:33 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
goh wat jammer dat ik wel in de klas werd gepest en in de wandelgang en in de pauze en voor en na schooltijd.
Mij geluk dat er toen geen social media waren.
Maar volgens Smoking_Snares heb ik dat op mezelf afgeroepen.... Misschien kan hij me vertellen hoe ik dat gedaan heb.....
Nee, het kan nog harder, zoals gewoonweg genegeerd worden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:25 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
uhuh zo denk ik ook.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:33 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
goh wat jammer dat ik wel in de klas werd gepest en in de wandelgang en in de pauze en voor en na schooltijd.
De media is niets gewend.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik vind het ook eerder confronterend dan schokkend. Maar de media noemen het schokkend.
En waarom zeg je dit? Hij werd niet genegeerd toch.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:34 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, het kan nog harder, zoals gewoonweg genegeerd worden.
Genegeerd worden, of buitengesloten, is een ernstige vorm van pesten. Het is een vorm van psychische mishandeling.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:34 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, het kan nog harder, zoals gewoonweg genegeerd worden.
Jawel, in de advertentie staat geschreven dat hij buitengesloten werd. Dat is ook negeren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:35 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
En waarom zeg je dit? Hij werd niet genegeerd toch.
Dit slaat nergens op, sommige mensen moet je gewoon niet om dat ze je op de zenuwen werken dus als je ze dan negeert dan ben je ze aan het mishandelen volgens jouw logica??quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:35 schreef Tayu het volgende:
[..]
Genegeerd worden, of buitengesloten, is een ernstige vorm van pesten. Het is een vorm van psychische mishandeling.
Mwah geluk... Ik had er waarschijnlijk toch niet opgezeten. Tot augustus dit jaar deed ik ook bijna niks met mijn facebook account.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:33 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Maar volgens Smoking_Snares heb ik dat op mezelf afgeroepen.... Misschien kan hij me vertellen hoe ik dat gedaan heb.....
Over het algemeen, ik hou dit er nu even buiten, blaast de media vaak dingen op. In dit geval goed, want er wordt nu denk ik ook meer aandacht aan besteedquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik vind het ook eerder confronterend dan schokkend. Maar de media noemen het schokkend.
Omdat het iets is wat al sinds de steentijd gebeurd? Iets dat een onderdeel is van een gemeenschap en hoort bij menselijk interactie in grote groepen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:36 schreef NanKing het volgende:
Ja hoi, ik verbaas me hoeveel mensen hier zo makkelijk denken over pesten.
Ik denk dat het vaker in de klas gebeurd als je graag (en alle leraren) zou willen geloven.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:34 schreef Tayu het volgende:
[..]
Je kent de betekenis van het woord "meestal"?
Ja. Iemand structureel negeren, is psychische mishandeling.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:36 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op, sommige mensen moet je gewoon niet om dat ze je op de zenuwen werken dus als je ze dan negeert dan ben je ze aan het mishandelen volgens jouw logica??
Als jij iemand niet mag en je negeert hem of haar, prima. Dat heeft niets met stelselmatig pesten en of negeren te maken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:36 schreef Aldo-MC het volgende:
et je gewoon niet om dat ze je op de zenuwen werken dus als je ze dan negeert dan ben je ze aan het mishandelen volgens jouw logica??
Ik erger me er ook kapot aan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:36 schreef NanKing het volgende:
Ja hoi, ik verbaas me hoeveel mensen hier zo makkelijk denken over pesten.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:29 schreef Mirjam het volgende:
Wat een held.
En al die mensen die vinden dat het een overgevoelige jongen was en dat het vast wel meeviel
Je stond niet in zijn schoenen, je ging niet naar bed al malend over wat die mensen je aandeden.
In ZIJN beleving was het erg en intens genoeg om uit het leven te stappen. dan hebben we het niet over 1 of 2 plagerijtjes, nooit. Bagatelliseer dit dan ook niet.
De menselijke geest is een geval apart, dingen kunnen bij mensen véél harder aankomen dan je denkt. Hij was erdoor gesloopt, dus voor HEM was het een levensgroot probleem. Letterlijk.
Jammer dat hij geen hulp heeft kunnen krijgen.
Jij sluit zelf ook dagelijks en volledig bewust bepaalde mensen buiten. Omdat ze jou niet boeien of omdat je ze niet mag.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:36 schreef Tayu het volgende:
[..]
Jawel, in de advertentie staat geschreven dat hij buitengesloten werd. Dat is ook negeren.
Net als diefstal, moord en doodslag enzo? Dus die dingen moeten allemaal gewoon maar kunnen omdat het nu eenmaal in de aard van de mensheid ligt?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Omdat het iets is wat al sinds de steentijd gebeurd? Iets dat een onderdeel is van een gemeenschap en hoort bij menselijk interactie in grote groepen?
Dus als iemand bijvoorbeeld vraagt of hij ergens bij mag, of hij koffie mag, vraagt hoe laat het is, en hij wordt genegeerd omdat degene hem niet mag, is dat normaal?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:36 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op, sommige mensen moet je gewoon niet om dat ze je op de zenuwen werken dus als je ze dan negeert dan ben je ze aan het mishandelen volgens jouw logica??
Nee. In de klas is het meestal plagen. Propjes papier gooien, dergelijke dingen. Wat buiten zicht van de schoolleiding gebeurt, neemt meestal ernstiger vormen aan. Zoals opwachten, volgen, soms zelfs vechten etc.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:38 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Ik denk dat het vaker in de klas gebeurd als je graag (en alle leraren) zou willen geloven.
Altijd als laatste gekozen worden met gym. Dat gebeurt in de klas.
Idem voor groepsgewijs werken en dan buiten de boot vallen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
In mijn geval ging ook het fysieke geweld gewoon door in de klas. En nee geen leraar die er op reageerde.
Nee, ik bedoel het genuanceer en dat hij waarschijnlijk wel zelf verantwoordelijk er voor was of maar een dikkere huid moest kweken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Omdat het iets is wat al sinds de steentijd gebeurd? Iets dat een onderdeel is van een gemeenschap en hoort bij menselijk interactie in grote groepen?
Door daar niet op te zitten val je ook buiten te boot en plaats je jezelf buiten de groep. Dus als gepeste kan je best op FB zitten. Alleen om er wel proberen bij te horen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:37 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mwah geluk... Ik had er waarschijnlijk toch niet opgezeten. Tot augustus dit jaar deed ik ook bijna niks met mijn facebook account.
Volgens die meiden van de ijssalon was hij misschien wel latent homofiel. Dus wie weet worstelde hij wel net zo erg met zijn eigen geaardheid.quote:
Zeker niet. Daar waar bij diefstal en moord een duidelijke aanduiding geldt voor de desbetreffende daad is dat bij pesten nogal vaag. Mensen in grote groepen zijn nogal simpel, zeker als het jongeren zijn. De grens tussen af en toe samen iemand klieren en pesten is nogal vaag, je doet er zo weinig aan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:39 schreef Tayu het volgende:
[..]
Net als diefstal, moord en doodslag enzo? Dus die dingen moeten allemaal gewoon maar kunnen omdat het nu eenmaal in de aard van de mensheid ligt?
giswerk. dit is echt enkel gissen. wat maakt het nou uit wat die jongen voor geaardheid had, voor mijn part viel hij op goudgestippelde paddestoelen. Irrelevant.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:41 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Volgens die meiden van de ijssalon was hij misschien wel latent homofiel. Dus wie weet worstelde hij wel net zo erg met zijn eigen geaardheid.
Suggestief natuurlijk maar niet minder suggestief dan beweren dat het louter kwam door alle laffe treiterijen.
Wat is er suggestief aan zijn afscheidsbriefje? Hij heeft het zo ervaren, hij kon niet omgaan met de het getreiter. Niets suggestiefs aan, je probeert nu de 'schuld' heel ergerns anders te leggen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:41 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Volgens die meiden van de ijssalon was hij misschien wel latent homofiel. Dus wie weet worstelde hij wel net zo erg met zijn eigen geaardheid.
Suggestief natuurlijk maar niet minder suggestief dan beweren dat het louter kwam door alle laffe treiterijen.
Je weet helemaal niet of hij op die manier genegeerd werd er staat alleen hij werd "buitengesloten" thans ook nog eens een observatie van zijn volkomen begrijpelijk enorm boze en verdrietige ouders.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:39 schreef Olga het volgende:
[..]
Dus als iemand bijvoorbeeld vraagt of hij ergens bij mag, of hij koffie mag, vraagt hoe laat het is, en hij wordt genegeerd omdat degene hem niet mag, is dat normaal?
Als gepeste doe je denk ik altijd alles fout dus het maakt dan niet uit of je op FB zit of niet. Je wordt sws wel genaaid.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:40 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Door daar niet op te zitten val je ook buiten te boot en plaats je jezelf buiten de groep. Dus als gepeste kan je best op FB zitten. Alleen om er wel proberen bij te horen?
hoho. Ik reageerde op jouw algemene post. Die ging niet over Tim alleen, maar was algemeenquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:42 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet of hij op die manier genegeerd werd er staat alleen hij werd "buitengesloten" thans ook nog eens een observatie van zijn volkomen begrijpelijk enorm boze en verdrietige ouders.
Is het ook, maar wat weten we precies van het slachtoffer? Er zijn genoeg mensen die gepest zijn en het hebben overleefd (om het maar lomp te zeggen) en er zijn genoeg jongeren van 20 die een prima leventje hadden en zichzelf van het leven beroven.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel het genuanceer en dat hij waarschijnlijk wel zelf verantwoordelijk er voor was of maar een dikkere huid moest kweken.
Natuurlijk is pesten al zo oud als de mensheid zelf. Uiteraard is het menselijke interactie, uiteraard weten pesters precies wie ze moeten pakken en zien in wie de zwakkere is.
Ik weet het allemaal wel, maar toch iemand die 20 is en dan zelfmoord pleegt omdat hij gepest werd, dat vind ik redelijk heftig.
Als je nou vanaf het begin had meegelezen dan had je geweten dat er maar een klein gedeelte van de brief openbaar is gemaakt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:42 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat is er suggestief aan zijn afscheidsbriefje? Hij heeft het zo ervaren, hij kon niet omgaan met de het getreiter. Niets suggestiefs aan, je probeert nu de 'schuld' heel ergerns anders te leggen.
Het kan zijn dat hij homo was, het kan ook zijn dat hij dat niet was.
Nee, hoor. Ik sluit nimmer mensen buiten. Je kunt slechts iemand buitensluiten wie tot een groep behoort waar jij ook deel van uitmaakt. Een klas, collegae, familie- en vriendenkring. Dat ik niet word uitgenodigd op de verjaardag van mijn buren (die niet tot mijn vriendenkring behoren) is geen buitensluiten. Dat is het wel, als er een bedrijfsuitje is waar al mijn collegae voor uitgenodigd worden behalve ik, als in mijn vriendenkring iemand een feestje geeft waar iedereen voor wordt uigenodigd behalve ik, of als er in mijn familie een bruiloft wordt gevierd waar de gehele familie voor is uitgenodigd behalve ik. Dát is iemand buitensluiten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:38 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Jij sluit zelf ook dagelijks en volledig bewust bepaalde mensen buiten. Omdat ze jou niet boeien of omdat je ze niet mag.
Maken we niet allemaal een selectie met wie we wel en liever niet willen socialiseren?
Ja, inderdaad heel sneu voor die mensen die Tim z'n hele leven geplaagd hebben. Plagertijtje moet kunnen toch, tenslotte? Best wel stigmatiserend zo.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:44 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Als je nou vanaf het begin had meegelezen dan had je geweten dat er maar een klein gedeelte van de brief openbaar is gemaakt.
Er speelde dus kennelijk veel meer wat bewust of onbewust niet naar buiten is gebracht en de nadruk ligt nu volledig op de pesters.
Ik houd niet zo van het afgestompte denken van shit happens. Er gebeurt elke dag veel shit maar daarom kan het ene je nog wel een beetje meer raken dan het andere.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Is het ook, maar wat weten we precies van het slachtoffer? Er zijn genoeg mensen die gepest zijn en het hebben overleefd (om het maar lomp te zeggen) en er zijn genoeg jongeren van 20 die een prima leventje hadden en zichzelf van het leven beroven.
Wederom shit happens. Klote.
Nee, niet eens. Als gepeste wilde ik zelfs op mijn leeftijd niet eens lid worden van websites zoals nmlk en fellas, omdat ik dacht dat dat alleen voor leuke en aantrekkelijke mensen waren. Ik dacht dat het niet bij mij zou passen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:40 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Door daar niet op te zitten val je ook buiten te boot en plaats je jezelf buiten de groep. Dus als gepeste kan je best op FB zitten. Alleen om er wel proberen bij te horen?
Vind ik niet, het verschil tussen plagen en pesten ligt heel duidelijk in de intentie. Iemand moedwillig kwaad doen, is niet goed te praten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:42 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zeker niet. Daar waar bij diefstal en moord een duidelijke aanduiding geldt voor de desbetreffende daad is dat bij pesten nogal vaag. Mensen in grote groepen zijn nogal simpel, zeker als het jongeren zijn. De grens tussen af en toe samen iemand klieren en pesten is nogal vaag, je doet er zo weinig aan.
Natuurlijk is het ontzettend vervelend, je kan alleen niet bepalen hoe groepen mensen met elkaar omgaan. Erg moeilijk.
Suggestief. Je weet helemaal niet of er mensen bestaan die hem zijn hele leven gepest hebben of dat het voor hem na 20 jaar een opstapeling was van 1001 kleine feiten die hem tot zijn wanhoopsdaad hebben doen bewegen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:45 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, inderdaad heel sneu voor die mensen die Tim z'n hele leven geplaagd hebben. Plagertijtje moet kunnen toch, tenslotte? Best wel stigmatiserend zo.
Uiteraard ligt de nadruk nu volledig op de pesters, door wat de ouders naar buiten hebben gebracht en door wat er in dat zinnetje staat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:44 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Als je nou vanaf het begin had meegelezen dan had je geweten dat er maar een klein gedeelte van de brief openbaar is gemaakt.
Er speelde dus kennelijk veel meer wat bewust of onbewust niet naar buiten is gebracht en de nadruk ligt nu volledig op de pesters.
Het is niet lomp. Het is eigenlijk een zeer correcte omschrijving van wat je als gepeste probeert te doen, namelijk het werkelijk proberen te overleven.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Is het ook, maar wat weten we precies van het slachtoffer? Er zijn genoeg mensen die gepest zijn en het hebben overleefd (om het maar lomp te zeggen) en er zijn genoeg jongeren van 20 die een prima leventje hadden en zichzelf van het leven beroven.
Wederom shit happens. Klote.
Wat zielig ben je. Geen leraar die erop reageerde.. aah... Mijn moeder geloofde me niet en maakte me uit voor leugenaar midden in mijn depressie, als ik mijn eigen situatie ook mag uitvergroten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:38 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Ik denk dat het vaker in de klas gebeurd als je graag (en alle leraren) zou willen geloven.
In mijn geval ging ook het fysieke geweld gewoon door in de klas. En nee geen leraar die er op reageerde.
Daarin verschillen we dan. Ik zou het wel gedaan hebben. Om er toch proberen bij te horen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:46 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, niet eens. Als gepeste wilde ik zelfs op mijn leeftijd niet eens lid worden van websites zoals nmlk en fellas, omdat ik dacht dat dat alleen voor leuke en aantrekkelijke mensen waren. Ik dacht dat het niet bij mij zou passen.
Voel je je schuldig?quote:
De rouwadvertentie meldt dat hij zijn gehele leven werd gepest. Of dat wel of niet zo is, blijkbaar heeft hij dat iig zo ervaren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:47 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Suggestief. Je weet helemaal niet of er mensen bestaan die hem zijn hele leven gepest hebben of dat het voor hem na 20 jaar een opstapeling was van 1001 kleine feiten die hem tot zijn wanhoopsdaad hebben doen bewegen.
Plat gedrukt worden tussen de tafels en stoelen en daardoor geen lucht meer krijgen. Mijn enkels lagen altijd open omdat ze onder de tafel aan het schoppen waren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:40 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee. In de klas is het meestal plagen. Propjes papier gooien, dergelijke dingen. Wat buiten zicht van de schoolleiding gebeurt, neemt meestal ernstiger vormen aan. Zoals opwachten, volgen, soms zelfs vechten etc.
Nogmaals, zoek even in het woordenboek de betekenis van het woord "meestal" op.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:51 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Plat gedrukt worden tussen de tafels en stoelen en daardoor geen lucht meer krijgen. Mijn enkels lagen altijd open omdat ze onder de tafel aan het schoppen waren.
Bij de propjes begon het maar daar eindigde het niet!
En de hele dag natte propjes naar je toe geschoten krijgen. Sorry ook dat is geen plagen!
Zoiets roep je niet over jezelf af, tenzij je het erom doet. Ik kan je vertellen dat ik het er niet om deed. Ik ervoer het als een ongeluk of ongeneeslijk ziek zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:49 schreef smoking-snares het volgende:
[..]
Wat zielig ben je. Geen leraar die erop reageerde.. aah... Mijn moeder geloofde me niet en maakte me uit voor leugenaar midden in mijn depressie, als ik mijn eigen situatie ook mag uitvergroten.
Hoe ik het zie, ik heb het over mezelf afgeroepen toendertijd en door die gedachte ben ik er sterker en weerbaarder uitgekomen. Als jij jezelf in je slachtofferrol blijft verstoppen, vind je het gek dat mensen je aanpakken? Het is of jezelf aanpakken of aangepakt worden, en dan bedoel ik niet met aanpakken dat je zelfmoord moet gaan plegen. En als je het afschuift op dat je niet zo in elkaar zit, ga dan niet janken dat mensen je pesten.
Is niet relevant.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:51 schreef Tayu het volgende:
[..]
De rouwadvertentie meldt dat hij zijn gehele leven werd gepest. Of dat wel of niet zo is, blijkbaar heeft hij dat iig zo ervaren.
In de steentijd gebeurde er zoveel, ik mag toch hopen dat we voldoende ontwikkeld zijn om allerlei vormen van Neanderthalergedrag achter ons te laten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ehm nee, de ouders hebben ook gewoon het recht om de rest van de brief privé te houden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:44 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Leuk gesteld maar dan moet je A wel de kracht hebben om dat te doen of B een omgeving hebben die je hierin steunt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:49 schreef smoking-snares het volgende:
[..]
Wat zielig ben je. Geen leraar die erop reageerde.. aah... Mijn moeder geloofde me niet en maakte me uit voor leugenaar midden in mijn depressie, als ik mijn eigen situatie ook mag uitvergroten.
Hoe ik het zie, ik heb het over mezelf afgeroepen toendertijd en door die gedachte ben ik er sterker en weerbaarder uitgekomen. Als jij jezelf in je slachtofferrol blijft verstoppen, vind je het gek dat mensen je aanpakken? Het is of jezelf aanpakken of aangepakt worden, en dan bedoel ik niet met aanpakken dat je zelfmoord moet gaan plegen. En als je het afschuift op dat je niet zo in elkaar zit, ga dan niet janken dat mensen je pesten.
Hij zal echt geen zelfmoord hebben gepleegd vanwege enkel en alleen die teksten op die review site. Als hij aangeeft dat hij zijn gehele leven al wordt gepest, genegeerd en buitengesloten, dan zijn er heel veel voorvallen de revue gepasseerd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:55 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Is niet relevant.
Maar mensen willen zoals altijd weer massaal een dader aanwijzen terwijl zijn daad wel kan voortkomen uit duizenden kleine treiterijen of zelfs opmerkingen. Ook dat de rest van de brief niet openbaar gemaakt is doet toch ernstige twijfels bestaan of dit de enige reden was voor zijn rigoureuze maatregelen.
Net wat je zegt aan plagen en kutopermingen maken we ons (bijna) allemaal wel eens schuldig.
Die ouders zijn ordinaire aandachtshoeren. Nu heeft zelfs Frans Bauer een mening over de hele kwestie.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, de ouders hebben ook gewoon het recht om de rest van de brief privé te houden.
Het is niet zo dat ze verplicht zijn de hele brief openbaar te maken omdat ze een stukje openbaar maken.
Ik heb het uiteindelijk ook gedaan, nadat ik bij een studentenvereniging ben gegaan. Ik nam de gok dat mensen bij zo'n vereniging wel eens normaal zouden doen en dat was het geval. Daarna ben ik bij nmlk en fellas gegaan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:49 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Daarin verschillen we dan. Ik zou het wel gedaan hebben. Om er toch proberen bij te horen.
Uiteindelijk wil je dat toch...
Ben je een aandachtshoer omdat je in een periode van intens verdriet nog even extra onder de aandacht wilt brengen wat pesten kan aanrichten?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:59 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Die ouders zijn ordinaire aandachtshoeren. Nu heeft zelfs Frans Bauer een mening over de hele kwestie.
Doel ook niet op de advertentie maar meer op de door hun geïnitieerde persconferentie.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ben je een aandachtshoer omdat je in een periode van intens verdriet nog even extra onder de aandacht wilt brengen wat pesten kan aanrichten?
Ik vind van niet, eigenlijk.
Overigens zijn juist dat soort dingen door de leraar makkelijk op te pikken; het kind dat altijd laatst wordt gekozen een paar keer laten kiezen, en als het dan nog steeds als laatste wordt gekozen net zolang door laten gaan met laten kiezen tot dat kind niet meer als laatste wordt gekozen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:38 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Nee, dat zijn we totaal niet. Je moet je verwachtingen over de mensheid flink omlaag stellen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de steentijd gebeurde er zoveel, ik mag toch hopen dat we voldoende ontwikkeld zijn om allerlei vormen van Neanderthalergedrag achter ons te laten.
En als Frans Bauer er een mening over heeft, dan heb je het als aandachtshoer wel ver geschopt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:59 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Die ouders zijn ordinaire aandachtshoeren. Nu heeft zelfs Frans Bauer een mening over de hele kwestie.
Zal mezelf maar even herhalen uit dat andere topic:quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de steentijd gebeurde er zoveel, ik mag toch hopen dat we voldoende ontwikkeld zijn om allerlei vormen van Neanderthalergedrag achter ons te laten.
en..quote:Pesten komt ook veelvuldig voor in de natuur, het zit gewoon in de mens en is er voor om natuurlijke selectie en de evolutie te bevorderen. Dat het niet ok is zou best kunnen, maar het is gewoon menselijk gedrag. Hoe denk je dat jonge kinderen leren pesten, echt niet van hun ouders.
Ken ook genoeg mensen die gepest werden en er wat aan gedaan hebben op een positieve manier. Ken er ook een die ondanks het feit dat er genoeg mensen waren die wel gewoon bevriend waren met hem zijn eigen leven heeft ontnomen, maar dan zit er mentaal sowieso een steekje bij je los.
Zolang degene die gepest wordt geen hulp zoekt, of bij zijn ouders, of vrienden, of schoolleiding of zelfs de politie zal de pestkop vaak niet beseffen wat zijn gedrag nou echt voor effect heeft. En vaak zal je dan gewoon zien dat de pester zelf erg onzeker is en eigenlijk een aardig persoon is 1 op 1, maar zich juist door groepsdruk om zelf niet gepest te worden gaat pesten.quote:Je zal dan vast zeggen: "je moet het gewoon helemaal niet doen, punt."
Maar dat is onzin en dat zal je diep van binnen ook weten. Ik ken genoeg pesters, ben zelf gepest en heb ook gepest en weet heel goed dat als je het met niemand bespreekt er heel weinig mensen zijn die het weten. Wat voor mij soms "onschuldig plagen" was kwam bij anderen schijnbaar wel erg hard aan, en de enige manier waarop ik het te weten kwam was doordat ze eindelijk voor zichzelf op durfden te komen en of via docenten of gewoon zelf hun verhaal te doen
Die persconferentie is er om de vragen van de media te beantwoorden, ze houden hem niet eens zelf, een woordvoerder zal een verklaring voorlezen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:01 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Doel ook niet op de advertentie maar meer op de door hun geïnitieerde die persconferentie.
Ook niet heel erg gek. Een actie als dit wekt een reactie op.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:01 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Doel ook niet op de advertentie maar meer op de door hun geïnitieerde persconferentie.
Onzin, er zitten wat sukkels tussen maar die krijgen dan hun verdiende loon, en daarnaars is de grote hoeveelheid van de mensheid gewoon bhulpzaam en vredelievend.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:01 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, dat zijn we totaal niet. Je moet je verwachtingen over de mensheid flink omlaag stellen.
Kanonne, wat ben jij verschrikkelijk asociaal.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:59 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |