Nee, degene die gepest wordt heeft het over zichzelf afgeroepen toch? Een soort karma. Ben benieuwd wat-ie in het verleden dan allemaal wel niet heeft uitgespookt.quote:Op maandag 5 november 2012 13:35 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
De pester heeft het al-tijd gedaan.
de boel de boel laten en veel in het bos wandelen doet wonderen.quote:Op maandag 5 november 2012 12:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Probeer maar eens niet depressief te worden als je keer op keer buitengesloten en gepest bent.
Nee natuurlijk niet man.quote:Op maandag 5 november 2012 13:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, degene die gepest wordt heeft het over zichzelf afgeroepen toch?
Wat heb je daar op de lange termijn aan? De situatie verandert er niet door.quote:Op maandag 5 november 2012 13:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
de boel de boel laten en veel in het bos wandelen doet wonderen.
Niet iedereen kan omgaan met die eenzaamheid. Klinkt behoorlijk deprimerend wat je hier voorstelt. Wat dacht je van aan de drank gaan?quote:Op maandag 5 november 2012 13:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
de boel de boel laten en veel in het bos wandelen doet wonderen.
Zou bij mij averechts werken, alleen zijn in het bos met mijn gedachten, wetende dat je de volgende dag weer naar je werk/school moet waar alles kut is, brrr.quote:Op maandag 5 november 2012 13:39 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Niet iedereen kan omgaan met die eenzaamheid. Klinkt behoorlijk deprimerend wat je hier voorstelt. Wat dacht je van aan de drank gaan?
Ja inderdaad. Same here. Zit je dan in het bos, dieren zijn ook schuw dus die moeten ook niets van je hebben. Bah. Dan ga ik liever op een club of sport.quote:Op maandag 5 november 2012 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zou bij mij averechts werken, alleen zijn in het bos met mijn gedachten, wetende dat je de volgende dag weer naar je werk/school moet waar alles kut is, brrr.
hmmm, ik zie het punt, was er niet helemaal bij toen ik het typte.quote:
je kunt een situatie vaak niet veranderen omdat je daarvoor eerst de centen moet hebben om te emigreren, sommige mensen zijn zo lang buitengesloten dat het als een gigantische moeite ervaren word om nieuwe vrienden te maken, dat heb ik zelf ook. Na een periode van 13 jaar ong. einzelganger zijn heeft het me welgeteld 5 jaar gekost om 1 nieuwe vriend te maken, die ik overigens maar sporadisch zie, en 2x per jaar langs komt oid.quote:Op maandag 5 november 2012 13:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat heb je daar op de lange termijn aan? De situatie verandert er niet door.
Maar minder dan de pesters.quote:Op maandag 5 november 2012 13:38 schreef Aldo-MC het volgende:
Maar de gepeste kan vaak wel wat doen aan het feit dat hij of zij gepest wordt.
Ik heb ook +300 vrienden op Facebook maar ik ken er 3 van in het dagelijkse leven.quote:Op maandag 5 november 2012 12:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Op dit moment niet. Wat ik persoonlijk wel raar vind is dat iemand die stelselmatig buitengesloten werd toch 205 'vrienden' op facebook heeft. De meeste mensen zonder vrienden halen de 100 niet eens, als ik even mag generaliseren.
Van de rabobank. Gofferdome. Kinderachtig.quote:
Mensen toevoegen op facebook vanwege spellenquote:Op maandag 5 november 2012 13:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb ook +300 vrienden op Facebook maar ik ken er 3 van in het dagelijkse leven.De rest zit er om andere redenen(namelijk spellen). Je kunt wel 1000 vrienden hebben op Facebook maar toch niemand kennen, Facebook zegt helemaal niets.
Spellen die je via Facebook kan spelen...moet daar trouwens weer eens kijken...mijn oogsten zullen inmiddels wel verdord zijn na al die maanden.quote:Op maandag 5 november 2012 13:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mensen toevoegen op facebook vanwege spellenDaar ben ik dan redelijk onbekend mee.
Je hebt van die social games, die duren dan een jaar of zelfs langer (Bijvoorbeeld Travian of Grepolis en zo zijn er nog veel meer van dergelijke online spellen) waarbij het idd gebruikelijk is dat mensen elkaar dan toevoegen op facebook. Dat zijn geen werkelijke vrienden, maar gewoon spelers die elkaar niet verder kennen dan dat ze in een dergelijk spel in dezelfde alliantie zitten.quote:Op maandag 5 november 2012 13:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mensen toevoegen op facebook vanwege spellenDaar ben ik dan redelijk onbekend mee.
Dat met die brief, tsja, ouders'keuze. Maar zelfmoord hè, jaartje of wat was er een programma van de TROS meen ik over ouders met kinderen die zelfmoord gepleegd hebben. Daarin zag je ook de mooiste meisjes en jongens, populair op school, in het uitgaansleven en tóch zelfmoord plegen, iedereen in totaal onbegrip achterlatend.quote:Op maandag 5 november 2012 13:21 schreef HyperViper het volgende:
Kom óp zeg. Het is toch gewoon vreemd dat hij hier helemaal platgepest wordt en in het buitenland de chicks binnenhaalt als propper. Ik heb sterk het gevoel dat er meer speelt dan alleen die pesters. Met name omdat die ouders het ook nodig vonden om zichzelf te verheerlijken met die zogenaamde brief van hem. Het is allemaal erg vreemd.
Daar kan ik inkomen, ik heb twee mensen op facebook die ik ken van online spellen, maar de spellen die ik op FB speel zijn allemaal redelijk oppervlakkig.quote:Op maandag 5 november 2012 13:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
Je hebt van die social games, die duren dan een jaar of zelfs langer (Bijvoorbeeld Travian of Grepolis en zo zijn er nog veel meer van dergelijke online spellen) waarbij het idd gebruikelijk is dat mensen elkaar dan toevoegen op facebook. Dat zijn geen werkelijke vrienden, maar gewoon spelers die elkaar niet verder kennen dan dat ze in een dergelijk spel in dezelfde alliantie zitten.
Dat geloof ik wel ja. Ik heb het ook nooit van dichtbij meegemaakt.. mijn vader heeft echter zijn neef verloren aan zelfmoord en zijn vrouw en kinderen bleven alleen achter.. Ik heb er altijd al weinig begrip voor gehad. Maar ik ken die emoties ook niet, dus wat dat betreft kan ik mij wel vinden in wat jij zegt en zijn er vast veel meer aspecten waar ik geen rekening mee hou.quote:Op maandag 5 november 2012 14:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat met die brief, tsja, ouders'keuze. Maar zelfmoord hè, jaartje of wat was er een programma van de TROS meen ik over ouders met kinderen die zelfmoord gepleegd hebben. Daarin zag je ook de mooiste meisjes en jongens, populair op school, in het uitgaansleven en tóch zelfmoord plegen, iedereen in totaal onbegrip achterlatend.
Ik ben ook altijd nogal wat hard geweest tegen zelfmoordenaars, maar ik heb van zeer dichtbij meegemaakt dat iemands zelfbeeld zo treurig is, dat het voor iemand iedere dag een hel kan zijn om wakker te worden.
Er is meer dan je aan een buitenkant ziet, in het kort
Snap ik ook niet, als bedrijf had ik dat direct weg laten halen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:00 schreef Greys het volgende:
Wat ik in deze ook echt niet snap is dat die smerige pesterijen op die recensiepagina van zijn werk al die jaren zijn blijven staan. Dat joch werd daar dus al die jaren mee geconfronteerd, als je op zijn naam zocht kreeg je die ranzige posts te lezen. Hoe kan het nou dat daar nooit iets mee gedaan is, dat dat niet direct verwijderd is? Je ziet nog berichten staan van 2 jaar geleden...
Ja, maar toch is het goed om er eens zo over te praten en iig elkaar eens andere kanten van een verhaal laten zien.quote:Op maandag 5 november 2012 14:04 schreef Luxuria het volgende:
Jezus wat een trieste reacties en aannames worden gedaan in dit topic
Weet je nog hoe dat programma heet?quote:Op maandag 5 november 2012 14:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat met die brief, tsja, ouders'keuze. Maar zelfmoord hè, jaartje of wat was er een programma van de TROS meen ik over ouders met kinderen die zelfmoord gepleegd hebben. Daarin zag je ook de mooiste meisjes en jongens, populair op school, in het uitgaansleven en tóch zelfmoord plegen, iedereen in totaal onbegrip achterlatend.
Ik ben ook altijd nogal wat hard geweest tegen zelfmoordenaars, maar ik heb van zeer dichtbij meegemaakt dat iemands zelfbeeld zo treurig is, dat het voor iemand iedere dag een hel kan zijn om wakker te worden.
Er is meer dan je aan een buitenkant ziet, in het kort
Was bij de introductie van een site over zelfmoord.quote:Op maandag 5 november 2012 14:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet je nog hoe dat programma heet?
Welke andere kanten? Aannames zijn geen andere kanten van het verhaal. Voor het zelfde geld zitten die pesters nu flink te hi-fives en gaan ze op jacht naar het volgende slachtoffer, in de hoop deze ook zelfmoord te doen plegen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, maar toch is het goed om er eens zo over te praten en iig elkaar eens andere kanten van een verhaal laten zien.
Waar lees je dat?quote:Op maandag 5 november 2012 14:07 schreef Olga het volgende:
Overigens lees ik dat de ouders morgen de rouwadvertentie zullen toelichten op een persconferentie
Op teletekstquote:Op maandag 5 november 2012 14:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Ik vind dat toch wel erg mediageil overkomen...
Sommigen hier dachten dat pesten toch voornamelijk/alleen op school op jonge leeftijd gebeurd. Dan is het wel eens goed om te horen dat je zelfs in het bedrijfsleven tot op het bot getreiterd kunt worden. En goed om te lezen wat anderen er aan gedaan hebben of in elk geval konden doen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke andere kanten? Aannames zijn geen andere kanten van het verhaal. Voor het zelfde geld zitten die pesters nu flink te hi-fives en gaan ze op jacht naar het volgende slachtoffer, in de hoop deze ook zelfmoord te doen plegen.
Euh? Ik heb het over de meningen hierquote:Op maandag 5 november 2012 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke andere kanten? Aannames zijn geen andere kanten van het verhaal. Voor het zelfde geld zitten die pesters nu flink te hi-fives en gaan ze op jacht naar het volgende slachtoffer, in de hoop deze ook zelfmoord te doen plegen.
Ja, dat vind ik persoonlijk een brug te ver.quote:Op maandag 5 november 2012 14:07 schreef Olga het volgende:
Overigens lees ik dat de ouders morgen de rouwadvertentie zullen toelichten op een persconferentie
De kans is levensgroot aanwezig dat ze dit niemand anders gunnen en dus de zelfmoord van hun kind gebruiken om pesten aan de kaak te stellen. Als jij dat af wil doen als mediageilheid, tja...quote:Op maandag 5 november 2012 14:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Mediageil?quote:Op maandag 5 november 2012 14:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Met de situatie veranderen doelde ik niet op emigreren. Ik bedoelde de situatie zelf, dus ervoor zorgen dat het pesten ophoudt, of dat je hier met hulp beter mee leert omgaan, in hoeverre dat kan. De situatie zelf veranderen door van school te veranderen of zelfs van land, kan natuurlijk ook. Maar dan heb je geen garantie dat het elders niet opnieuw begint.quote:Op maandag 5 november 2012 13:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
je kunt een situatie vaak niet veranderen omdat je daarvoor eerst de centen moet hebben om te emigreren, sommige mensen zijn zo lang buitengesloten dat het als een gigantische moeite ervaren word om nieuwe vrienden te maken, dat heb ik zelf ook. Na een periode van 13 jaar ong. einzelganger zijn heeft het me welgeteld 5 jaar gekost om 1 nieuwe vriend te maken, die ik overigens maar sporadisch zie, en 2x per jaar langs komt oid.
Zo iets denk ik ook. Overigens wat ik uit de rouwadvertenties haal was het ook hun enig kind...quote:Op maandag 5 november 2012 14:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Mediageil?
Wat nou als ze de dood van hun zoon maar een béétje beter kunnen verwerken door aandacht te vragen voor het pestprobleem? Misschien denken/voelen ze wel dat als er maar één pester hierdoor schrikt (een algemene pester, niet perse een van hun zoon) dat zijn dood dan in elk geval nog érgens 'goed' voor is geweest...
Hebbesquote:Op maandag 5 november 2012 14:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet je nog hoe dat programma heet?
Dankjewel.quote:Op maandag 5 november 2012 14:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hebbes
http://sites.bnn.nl/page/themazelfmoord
Ja, ik denk ook dat die ouders het leed over hun dode zoon aangrijpen om eindelijk eens lekker die 15 minutes of fame te hebben.quote:Op maandag 5 november 2012 14:08 schreef MaLo het volgende:
Ja idd, meer dan genoeg in de media geweest.quote:Op maandag 5 november 2012 14:14 schreef MaLo het volgende:
Als het voor hun eigen verwerking helpt, moeten ze het vooral doen. Maar hebben ze al niet genoeg uiting gegeven aan hun afschuw over het pesten door de advertentie? Is hun zoon nog niet genoeg in de media? Twitter, Facebook en vrijwel alle nieuwssites besteden aandacht aan zijn advertentie.
Het is als meisjes met korte rokjes.quote:Op maandag 5 november 2012 13:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, degene die gepest wordt heeft het over zichzelf afgeroepen toch? Een soort karma. Ben benieuwd wat-ie in het verleden dan allemaal wel niet heeft uitgespookt.
Voor hun gevoel blijkbaar niet. Maar als jij vindt dat het genoeg is, moet het genoeg zijn? Ook al heb je geen flauw idee over hun beweegredenen?quote:Op maandag 5 november 2012 14:14 schreef MaLo het volgende:
Als het voor hun eigen verwerking helpt, moeten ze het vooral doen. Maar hebben ze al niet genoeg uiting gegeven aan hun afschuw over het pesten door de advertentie? Is hun zoon nog niet genoeg in de media? Twitter, Facebook en vrijwel alle nieuwssites besteden aandacht aan zijn advertentie.
Op naar de volgende inderdaadquote:Op maandag 5 november 2012 14:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja idd, meer dan genoeg in de media geweest.
Laten we het hele voorval maar weer snel vergeten dan...
De combinatie van de zin uit de advertentie (Pap en mam, jullie zijn fantastisch) en het feit dat ze nu een persconferentie afkondigen wekt bij mij de indruk van zoveel mogelijk media-aandacht.quote:Op maandag 5 november 2012 14:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat die ouders het leed over hun dode zoon aangrijpen om eindelijk eens lekker die 15 minutes of fame te hebben.
Zingen kunnen ze niet, tenslotte.
Ja precies, weet jij wat voor enorm oergevoel er in je los komt.quote:Op maandag 5 november 2012 14:15 schreef yvonne het volgende:
Nou zeg ik wel een brug tever, maar ik heb eik geen idee wat ik zou doen als een van mijn kinderen dit zou doen. Voor hetzelfde geld word je heel strijdbaar.
Ik zal wel weer te naief zijn maar zoiets denk ik er idd bij. Je ziet dat het de aandacht heeft, half internettend NL heeft het er over op fora, FB en twitter en wie weet wil je uit alle macht proberen een ander deze ellende te besparen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:15 schreef yvonne het volgende:
Nou zeg ik wel een brug tever, maar ik heb eik geen idee wat ik zou doen als een van mijn kinderen dit zou doen. Voor hetzelfde geld word je heel strijdbaar.
Ja, alles ter meerdere eer en glorie van pa en ma.quote:Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef MaLo het volgende:
De combinatie van de zin uit de advertentie (Pap en mam, jullie zijn fantastisch) en het feit dat ze nu een persconferentie afkondigen wekt bij mij de indruk van zoveel mogelijk media-aandacht.
Nope, lees mijn eerste zin: Als het hen helpt bij de verwerking, moeten ze het vooral doen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Voor hun gevoel blijkbaar niet. Maar als jij vindt dat het genoeg is, moet het genoeg zijn? Ook al heb je geen flauw idee over hun beweegredenen?
Interessante invalshoekquote:Op maandag 5 november 2012 14:18 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind zo'n advertentie erg wrang. Ik ben zelf gepest vroeger en dat heb ik opgelost door zwaar geweld toe te passen (omdat ik gewoon sterker was dan m'n leeftijdsgenoten 1 op 1 werkte dat goed). Maar ik schaamde me ervoor dat ik gepest werd, en zou dan ook zeker niet willen dat er na m'n dood zoveel aandacht aan geschonken zou worden. Hiermee blijft hij altijd 'de gepeste jongen' ipv 'de jongen die zoveel leuks deed met zijn leven en zo'n goed karakter had'. Zijn ouders hebben er nu voor gezorgd dat men hem herinnert als de outcast, ipv een opzichzelfstaande jongen en persoon die er gewoon mocht zijn.
Neuh, daar hebben die pesters al voor gezorgd door die smerige berichten achter te laten o.a. op die openbare website die daar al die jaren zijn blijven staan.quote:Op maandag 5 november 2012 14:18 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind zo'n advertentie erg wrang. Ik ben zelf gepest vroeger en dat heb ik opgelost door zwaar geweld toe te passen (omdat ik gewoon sterker was dan m'n leeftijdsgenoten 1 op 1 werkte dat goed). Maar ik schaamde me ervoor dat ik gepest werd, en zou dan ook zeker niet willen dat er na m'n dood zoveel aandacht aan geschonken zou worden. Hiermee blijft hij altijd 'de gepeste jongen' ipv 'de jongen die zoveel leuks deed met zijn leven en zo'n goed karakter had'. Zijn ouders hebben er nu voor gezorgd dat men hem herinnert als de outcast, ipv een opzichzelfstaande jongen en persoon die er gewoon mocht zijn.
Ik heb al vaker verrast gestaan wat een driften er loskomen als je kind iets wordt aangedaan.quote:Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik zal wel weer te naief zijn maar zoiets denk ik er idd bij. Je ziet dat het de aandacht heeft, half internettend NL heeft het er over op fora, FB en twitter en wie weet wil je uit alle macht proberen een ander deze ellende te besparen.
"Bekend" worden over de rug van je eigen zoon die net zelfmoord heeft gepleegd... nah.
Welke website?quote:Op maandag 5 november 2012 14:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Neuh, daar hebben die pesters al voor gezorgd door die smerige berichten achter te laten o.a. op die openbare website die daar al die jaren zijn blijven staan.
Ja, dat geloof ik. Zeker met dergelijke afloop. Dan wordt je wereldje opeens heel klein en je acties heel duidelijk denk ik.quote:Op maandag 5 november 2012 14:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb al vaker verrast gestaan wat een driften er loskomen als je kind iets wordt aangedaan.
Dat maak jij er van, die zielige clown.quote:Op maandag 5 november 2012 14:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Welke website?
Maargoed, wat daar ook stond, waarom mag hij niet herinnerd worden hoe ie was als persoon dat er gewoon mocht zijn maar moet er een zielige clown van gemaakt worden?
Als dat van het pesten niet bekend was geworden zou hij ook herinnerd worden als iemand die blijkbaar diep ongelukkig was. Men gaat altijd op zoek naar een verklaring, dan was dat pesten ook wel naar boven gekomen. Zoals je zo vaak hoort bij jonge mensen die zelfmoord plegen, daar is echt geen specifieke afscheidsbrief voor nodig om dat de wereld in te roepen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Welke website?
Maargoed, wat daar ook stond, waarom mag hij niet herinnerd worden hoe ie was als persoon dat er gewoon mocht zijn maar moet er een zielige clown van gemaakt worden?
Walgelijk inderdaad.quote:Op maandag 5 november 2012 14:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat maak jij er van, die zielige clown.
Er staat toch net zo hard in de rouwadvertentie(s) wat een toffe en goeie gast het was?
Hadden ze echt beter dood kunnen zwijgen hoe hij tot deze daad kwam?
Maar hier, deze website o.a.:
http://www.dinnerjudge.nl(...)-days/recensies.html
Ik zie pestreacties tot 2010 sowieso al. Heeft er al die jaren gestaan.
Leuk geweest vast voor hem... googlen op zijn eigen naam...
naja anyway ik vind het erg wrang en slecht om dat zo te doen. maar dat begrijp je pas als je zelf gepest bent denk ik.quote:Op maandag 5 november 2012 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als dat van het pesten niet bekend was geworden zou hij ook herinnerd worden als iemand die blijkbaar diep ongelukkig was. Men gaat altijd op zoek naar een verklaring, dan was dat pesten ook wel naar boven gekomen. Zoals je zo vaak hoort bij jonge mensen die zelfmoord plegen, daar is echt geen specifieke afscheidsbrief voor nodig om dat de wereld in te roepen.
Ik snap wel wat je bedoelt, ik zou het echt kut vinden als nou net dat nare, verrotte stuk van mijn leven er zo uitgelicht zou worden.quote:Op maandag 5 november 2012 14:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
naja anyway ik vind het erg wrang en slecht om dat zo te doen. maar dat begrijp je pas als je zelf gepest bent denk ik.
Ik denk niet dat elke gepeste persoon daar hetzelfde over denkt en per definitie jouw mening daarover deelt. Als dit een manier is waarop pesten aan de kaak wordt gesteld en meer media aandacht krijgt, zou hij dat er misschien wel voor over hebben gehad. Je weet het niet.quote:Op maandag 5 november 2012 14:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
naja anyway ik vind het erg wrang en slecht om dat zo te doen. maar dat begrijp je pas als je zelf gepest bent denk ik.
Wellicht dat die ouders daar tijdens de persconferentie aandacht aan besteden.quote:Op maandag 5 november 2012 14:33 schreef Maanvis het volgende:
wat is er gedaan door de ouders/werkgevers/leraren etc toen Tim nog leefde?
klopt had ik op twitter gelezenquote:Op maandag 5 november 2012 14:07 schreef Olga het volgende:
Dit is niet de wraak die ik zou toepassen iig als het mijn kind zou overkomen. Die zou nog wat erger zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 14:34 schreef Flow3r het volgende:
Misschien hebben die ouders eens gewoon zin om eens lekker van zich af te bijten en het bij de pesters er in te willen wrijven?
Kan ik me best iets bij voorstellen als het allerliefste je af genomen wordt, een soort van wraak?
quote:"Nooit iets gemerkt van pesterijen"
Het Twents Carmel College de Thij in Oldenzaal heeft nooit gemerkt dat de overleden Tim Ribberink uit Tilligte hevig gepest werd. Dat zegt directeur Koopman.
De 20-jarige Tim maakte afgelopen donderdag een einde aan zijn leven. Zijn ouders plaatsten maandag een rouwadvertentie waarin een deel van de tekst werd opgenomen van zijn afscheidsbrief. Daarin was te lezen dat hij zich zijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten heeft gevoeld.
Op de Thij in Oldenzaal is geschokt gereageerd op het nieuws. Tim heeft er twee jaar lang de Havo gevolgd en is een jaar stagiair geweest op de middelbare school. Volgens de directeur was hij een leergierige en enthousiaste student, waarbij ze nooit gemerkt hebben dat hij slecht in zijn vel zat. Veel leraren van het college in Oldenzaal hebben de advertentie uitgeknipt en opgehangen in de klas om te benadrukken wat pesten voor gevolgen kan hebben.
Als ze dat niet hadden gedaan, dan hadden de zeshonderdentwaalf keer de vraag gehad uit hun omgeving 'Oh wat erg, waaraan is hij gestorven? Zelfmoord??? Jeetje, hoezo, wat was er dan???'.quote:Op maandag 5 november 2012 14:32 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, ik zou het echt kut vinden als nou net dat nare, verrotte stuk van mijn leven er zo uitgelicht zou worden.
Triest dat Tim nooit heeft kunnen uiten dat hij zich zo rot voelde...quote:
Ernstig, maar die van 5 juni 2012 had hij zelf geschreven kunnen hebben.quote:Op maandag 5 november 2012 14:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Er staat toch net zo hard in de rouwadvertentie(s) wat een toffe en goeie gast het was?
'hij zat niet lekker in z'n vel' -- KLAAR.quote:Op maandag 5 november 2012 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ze dat niet hadden gedaan, dan hadden de zeshonderdentwaalf keer de vraag gehad uit hun omgeving 'Oh wat erg, waaraan is hij gestorven? Zelfmoord??? Jeetje, hoezo, wat was er dan???'.
Misschien schieten zij er in hun gevoel juist WEL enorm veel mee op...quote:Op maandag 5 november 2012 14:31 schreef MaLo het volgende:
Nogmaals: van mij mogen die ouders de persconferentie geven als het ze helpt bij de verwerking, maar ze moeten niet het idee hebben dat ze er verder veel mee opschieten.
Dat de beheerders van die site dat niet weghalenquote:Op maandag 5 november 2012 14:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar zoals ik eerder aangaf, ik vind zo'n advertentie en dan ook nog een persco een beetje veel van het goede. Na de advertentie is ook wel duidelijk dat hij zich zo gepest en minderwaardig voelde dat hij zelfmoord als enige uitweg zat. Maar nogmaals (voordat er weer mensen over me heenvallenquote:Op maandag 5 november 2012 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ze dat niet hadden gedaan, dan hadden de zeshonderdentwaalf keer de vraag gehad uit hun omgeving 'Oh wat erg, waaraan is hij gestorven? Zelfmoord??? Jeetje, hoezo, wat was er dan???'.
Dat was ook heel hun bedoeling met deze advertentie.quote:Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef MaLo het volgende:
[..]
De combinatie van de zin uit de advertentie (Pap en mam, jullie zijn fantastisch) en het feit dat ze nu een persconferentie afkondigen wekt bij mij de indruk van zoveel mogelijk media-aandacht.
Ironisch.quote:Van hard werken ga je niet dood, maar je moet ook geen risico nemen.
Het is toch een gevoel trouwens, op mij komt hij helemaal niet over als een outcast.quote:Op maandag 5 november 2012 14:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
'hij zat niet lekker in z'n vel' -- KLAAR.
Dan ben je nog een persoon, geen outcast.
echt waar. dit is echt mijn grootste wtf moment op fok ooit.quote:Op maandag 5 november 2012 14:39 schreef cricket het volgende:
Die reacties over hoax/campagne etc zijn wat onnozel, maar er zitten wel wat typische dingen in die rouwadvertentie. Die advertentie heeft een duidelijke bedoeling (dat kan shockeren zijn, maar ook simpelweg het beschuldigen/verwijten maken aan de betrokkenen) dus dan heeft elke formulering ook een bedoeling. Waarom staat er bijvoorbeeld 'onze trots' met '-eromheen. Ze weglaten valt niet op, ze zo plaatsen als ze er staan wel. Impliceert het dat de trots toch aardig is verminderd nu hij voor deze oplossing heeft gekozen? Of impliceert het dat er eigenlijk nog meer aan de hand was dan duidelijk wordt uit de advertentie?
Eigenlijk zie ik alleen jou hem dat labeltje van outcast geven.quote:Op maandag 5 november 2012 14:42 schreef Maanvis het volgende:
'hij zat niet lekker in z'n vel' -- KLAAR.
Dan ben je nog een persoon, geen outcast.
Hehequote:Op maandag 5 november 2012 14:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien schieten zij er in hun gevoel juist WEL enorm veel mee op...
Dus hoezo 'moeten ze dat idee niet hebben'? Wat nou als zij nu al 100% zeker weten dat ze - alleen al door het te doen - er wel iets mee opschieten?
En dan heb ik het niet over 'haalt het wat uit, gaat daardoor minder gepest worden'. Maar kan ook zo zijn dat ze er alleen al heel veel mee opschieten qua gevoel, dat ze voelen dat ze dit moeten doen.
Ik quote jou niet steeds omdat ik het lekker oneens met je wil zijn trouwens hoorMaar toevallig heb jij in je post vaak net een zin waar ik op wil reageren
![]()
Het al dan niet weghalen van berichten op een site is afhankelijk van het beleid van de betreffende. Als hun beleid is dat ze geen berichten weghalen, wat van diverse sites daadwerkelijk het beleid is, dan is het terecht dat ze ook deze laten staan, anders wordt het wel erg random allemaal.quote:Op maandag 5 november 2012 14:43 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat de beheerders van die site dat niet weghalen
Ongeacht welk beleid je hebt op een website, berichten over homo's en stront en rukken en weet ik veel wat hebben geen ENE MOER te zoeken op een recensiewebsite over horecagelegenheden.quote:Op maandag 5 november 2012 14:46 schreef cricket het volgende:
[..]
Het al dan niet weghalen van berichten op een site is afhankelijk van het beleid van de betreffende. Als hun beleid is dat ze geen berichten weghalen, wat van diverse sites daadwerkelijk het beleid is, dan is het terecht dat ze ook deze laten staan, anders wordt het wel erg random allemaal.
Ik noemde geen namen hoor, en het ging ook niet specifiek over fok, op twitter kom je ook genoeg hoax berichten tegen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:45 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
echt waar. dit is echt mijn grootste wtf moment op fok ooit.
ik zei 'het lijkt steeds meer op een SIRE reclame'
'het lijkt'
lijkt...
ik heb NIET gezegd dat. ach fuk it. zit hier echt tegen een muur aan te lullen
Uh heb je de reacties wel gelezen? De eigenaar loost zijn kwakkie in het ijs, de eigenares poept in het ijs en weet ik het wat. Dan kun je wel beleid hebben dat je geen berichten verwijdert, maar dit laat je toch echt niet staan.quote:Op maandag 5 november 2012 14:46 schreef cricket het volgende:
[..]
Het al dan niet weghalen van berichten op een site is afhankelijk van het beleid van de betreffende. Als hun beleid is dat ze geen berichten weghalen, wat van diverse sites daadwerkelijk het beleid is, dan is het terecht dat ze ook deze laten staan, anders wordt het wel erg random allemaal.
De site zelf ziet er overigens meer uit als eentje die vooral veel hits moet trekken, dus dan geldt sowieso des te meer comments des te beter.
Ach, je raakt eraan gewend.quote:Op maandag 5 november 2012 14:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ongeacht welk beleid je hebt op een website, berichten over homo's en stront en rukken en weet ik veel wat hebben geen ENE MOER te zoeken op een recensiewebsite over horecagelegenheden.
ow. ik volg het alleen hier. excuses.quote:Op maandag 5 november 2012 14:50 schreef cricket het volgende:
[..]
Ik noemde geen namen hoor, en het ging ook niet specifiek over fok, op twitter kom je ook genoeg hoax berichten tegen.
Dit ja, en dan zogenaamd geschreven door die Tim, als medewerker.quote:Op maandag 5 november 2012 14:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Uh heb je de reacties wel gelezen? De eigenaar loost zijn kwakkie in het ijs, de eigenares poept in het ijs en weet ik het wat. Dan kun je wel beleid hebben dat je geen berichten verwijdert, maar dit laat je toch echt niet staan.
quote:Voor al die onderontwikkelde apen die hier Tim hebben lopen afzeiken en HEM DE DOOD IN HEBBEN GEJAAGD: Dit hebben JULLIE gedaan. JULLIE schuld. Hoe hard je het ook voor jezelf gaat proberen recht te lullen, fucking forget it. Jullie waren bij je volle verstand en er is genoeg algemeen bekend over de gevolgen van pesten. HYENA staat op ieder van jullie voorhoofd gebrand. Denk daar maar aan, iedere dag dat jullie in de spiegel kijken, voor de REST VAN JE LEVEN. Laffe tyfuslijers.
Ze zijn zeker offtopic, maar als je de keuze maakt geen berichten te verwijderen moet je daar ook consequent in zijn. Anders is je beleid wel erg triviaal allemaal. Het beleid had ook kunnen zijn - alles wat niet over de horecagelegenheid in kwestie gaat wordt gewist -. Maar dat is het blijkbaar niet. (Maar goed, het lijkt dus op een verder onbeheerde sites die alleen maar hits moet binnenhalen).quote:Op maandag 5 november 2012 14:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ongeacht welk beleid je hebt op een website, berichten over homo's en stront en rukken en weet ik veel wat hebben geen ENE MOER te zoeken op een recensiewebsite over horecagelegenheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |