De pester heeft het al-tijd gedaan.quote:Op maandag 5 november 2012 13:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En het zal wel weer de schuld van de pester zelf zijn. Wat is het individualisme af en toe toch tot in het zieke doorgeslagen. Zum kotzen.
Nee, degene die gepest wordt heeft het over zichzelf afgeroepen toch? Een soort karma. Ben benieuwd wat-ie in het verleden dan allemaal wel niet heeft uitgespookt.quote:Op maandag 5 november 2012 13:35 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
De pester heeft het al-tijd gedaan.
de boel de boel laten en veel in het bos wandelen doet wonderen.quote:Op maandag 5 november 2012 12:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Probeer maar eens niet depressief te worden als je keer op keer buitengesloten en gepest bent.
Nee natuurlijk niet man.quote:Op maandag 5 november 2012 13:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, degene die gepest wordt heeft het over zichzelf afgeroepen toch?
Wat heb je daar op de lange termijn aan? De situatie verandert er niet door.quote:Op maandag 5 november 2012 13:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
de boel de boel laten en veel in het bos wandelen doet wonderen.
Niet iedereen kan omgaan met die eenzaamheid. Klinkt behoorlijk deprimerend wat je hier voorstelt. Wat dacht je van aan de drank gaan?quote:Op maandag 5 november 2012 13:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
de boel de boel laten en veel in het bos wandelen doet wonderen.
Zou bij mij averechts werken, alleen zijn in het bos met mijn gedachten, wetende dat je de volgende dag weer naar je werk/school moet waar alles kut is, brrr.quote:Op maandag 5 november 2012 13:39 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Niet iedereen kan omgaan met die eenzaamheid. Klinkt behoorlijk deprimerend wat je hier voorstelt. Wat dacht je van aan de drank gaan?
Ja inderdaad. Same here. Zit je dan in het bos, dieren zijn ook schuw dus die moeten ook niets van je hebben. Bah. Dan ga ik liever op een club of sport.quote:Op maandag 5 november 2012 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zou bij mij averechts werken, alleen zijn in het bos met mijn gedachten, wetende dat je de volgende dag weer naar je werk/school moet waar alles kut is, brrr.
hmmm, ik zie het punt, was er niet helemaal bij toen ik het typte.quote:
je kunt een situatie vaak niet veranderen omdat je daarvoor eerst de centen moet hebben om te emigreren, sommige mensen zijn zo lang buitengesloten dat het als een gigantische moeite ervaren word om nieuwe vrienden te maken, dat heb ik zelf ook. Na een periode van 13 jaar ong. einzelganger zijn heeft het me welgeteld 5 jaar gekost om 1 nieuwe vriend te maken, die ik overigens maar sporadisch zie, en 2x per jaar langs komt oid.quote:Op maandag 5 november 2012 13:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat heb je daar op de lange termijn aan? De situatie verandert er niet door.
Maar minder dan de pesters.quote:Op maandag 5 november 2012 13:38 schreef Aldo-MC het volgende:
Maar de gepeste kan vaak wel wat doen aan het feit dat hij of zij gepest wordt.
Ik heb ook +300 vrienden op Facebook maar ik ken er 3 van in het dagelijkse leven.quote:Op maandag 5 november 2012 12:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Op dit moment niet. Wat ik persoonlijk wel raar vind is dat iemand die stelselmatig buitengesloten werd toch 205 'vrienden' op facebook heeft. De meeste mensen zonder vrienden halen de 100 niet eens, als ik even mag generaliseren.
Mensen toevoegen op facebook vanwege spellenquote:Op maandag 5 november 2012 13:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb ook +300 vrienden op Facebook maar ik ken er 3 van in het dagelijkse leven.De rest zit er om andere redenen(namelijk spellen). Je kunt wel 1000 vrienden hebben op Facebook maar toch niemand kennen, Facebook zegt helemaal niets.
Spellen die je via Facebook kan spelen...moet daar trouwens weer eens kijken...mijn oogsten zullen inmiddels wel verdord zijn na al die maanden.quote:Op maandag 5 november 2012 13:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mensen toevoegen op facebook vanwege spellenDaar ben ik dan redelijk onbekend mee.
Je hebt van die social games, die duren dan een jaar of zelfs langer (Bijvoorbeeld Travian of Grepolis en zo zijn er nog veel meer van dergelijke online spellen) waarbij het idd gebruikelijk is dat mensen elkaar dan toevoegen op facebook. Dat zijn geen werkelijke vrienden, maar gewoon spelers die elkaar niet verder kennen dan dat ze in een dergelijk spel in dezelfde alliantie zitten.quote:Op maandag 5 november 2012 13:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mensen toevoegen op facebook vanwege spellenDaar ben ik dan redelijk onbekend mee.
Dat met die brief, tsja, ouders'keuze. Maar zelfmoord hè, jaartje of wat was er een programma van de TROS meen ik over ouders met kinderen die zelfmoord gepleegd hebben. Daarin zag je ook de mooiste meisjes en jongens, populair op school, in het uitgaansleven en tóch zelfmoord plegen, iedereen in totaal onbegrip achterlatend.quote:Op maandag 5 november 2012 13:21 schreef HyperViper het volgende:
Kom óp zeg. Het is toch gewoon vreemd dat hij hier helemaal platgepest wordt en in het buitenland de chicks binnenhaalt als propper. Ik heb sterk het gevoel dat er meer speelt dan alleen die pesters. Met name omdat die ouders het ook nodig vonden om zichzelf te verheerlijken met die zogenaamde brief van hem. Het is allemaal erg vreemd.
Daar kan ik inkomen, ik heb twee mensen op facebook die ik ken van online spellen, maar de spellen die ik op FB speel zijn allemaal redelijk oppervlakkig.quote:Op maandag 5 november 2012 13:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
Je hebt van die social games, die duren dan een jaar of zelfs langer (Bijvoorbeeld Travian of Grepolis en zo zijn er nog veel meer van dergelijke online spellen) waarbij het idd gebruikelijk is dat mensen elkaar dan toevoegen op facebook. Dat zijn geen werkelijke vrienden, maar gewoon spelers die elkaar niet verder kennen dan dat ze in een dergelijk spel in dezelfde alliantie zitten.
Dat geloof ik wel ja. Ik heb het ook nooit van dichtbij meegemaakt.. mijn vader heeft echter zijn neef verloren aan zelfmoord en zijn vrouw en kinderen bleven alleen achter.. Ik heb er altijd al weinig begrip voor gehad. Maar ik ken die emoties ook niet, dus wat dat betreft kan ik mij wel vinden in wat jij zegt en zijn er vast veel meer aspecten waar ik geen rekening mee hou.quote:Op maandag 5 november 2012 14:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat met die brief, tsja, ouders'keuze. Maar zelfmoord hè, jaartje of wat was er een programma van de TROS meen ik over ouders met kinderen die zelfmoord gepleegd hebben. Daarin zag je ook de mooiste meisjes en jongens, populair op school, in het uitgaansleven en tóch zelfmoord plegen, iedereen in totaal onbegrip achterlatend.
Ik ben ook altijd nogal wat hard geweest tegen zelfmoordenaars, maar ik heb van zeer dichtbij meegemaakt dat iemands zelfbeeld zo treurig is, dat het voor iemand iedere dag een hel kan zijn om wakker te worden.
Er is meer dan je aan een buitenkant ziet, in het kort
Snap ik ook niet, als bedrijf had ik dat direct weg laten halen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:00 schreef Greys het volgende:
Wat ik in deze ook echt niet snap is dat die smerige pesterijen op die recensiepagina van zijn werk al die jaren zijn blijven staan. Dat joch werd daar dus al die jaren mee geconfronteerd, als je op zijn naam zocht kreeg je die ranzige posts te lezen. Hoe kan het nou dat daar nooit iets mee gedaan is, dat dat niet direct verwijderd is? Je ziet nog berichten staan van 2 jaar geleden...
Ja, maar toch is het goed om er eens zo over te praten en iig elkaar eens andere kanten van een verhaal laten zien.quote:Op maandag 5 november 2012 14:04 schreef Luxuria het volgende:
Jezus wat een trieste reacties en aannames worden gedaan in dit topic
Weet je nog hoe dat programma heet?quote:Op maandag 5 november 2012 14:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat met die brief, tsja, ouders'keuze. Maar zelfmoord hè, jaartje of wat was er een programma van de TROS meen ik over ouders met kinderen die zelfmoord gepleegd hebben. Daarin zag je ook de mooiste meisjes en jongens, populair op school, in het uitgaansleven en tóch zelfmoord plegen, iedereen in totaal onbegrip achterlatend.
Ik ben ook altijd nogal wat hard geweest tegen zelfmoordenaars, maar ik heb van zeer dichtbij meegemaakt dat iemands zelfbeeld zo treurig is, dat het voor iemand iedere dag een hel kan zijn om wakker te worden.
Er is meer dan je aan een buitenkant ziet, in het kort
Was bij de introductie van een site over zelfmoord.quote:Op maandag 5 november 2012 14:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet je nog hoe dat programma heet?
Welke andere kanten? Aannames zijn geen andere kanten van het verhaal. Voor het zelfde geld zitten die pesters nu flink te hi-fives en gaan ze op jacht naar het volgende slachtoffer, in de hoop deze ook zelfmoord te doen plegen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, maar toch is het goed om er eens zo over te praten en iig elkaar eens andere kanten van een verhaal laten zien.
Waar lees je dat?quote:Op maandag 5 november 2012 14:07 schreef Olga het volgende:
Overigens lees ik dat de ouders morgen de rouwadvertentie zullen toelichten op een persconferentie
Op teletekstquote:Op maandag 5 november 2012 14:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Ik vind dat toch wel erg mediageil overkomen...
Sommigen hier dachten dat pesten toch voornamelijk/alleen op school op jonge leeftijd gebeurd. Dan is het wel eens goed om te horen dat je zelfs in het bedrijfsleven tot op het bot getreiterd kunt worden. En goed om te lezen wat anderen er aan gedaan hebben of in elk geval konden doen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke andere kanten? Aannames zijn geen andere kanten van het verhaal. Voor het zelfde geld zitten die pesters nu flink te hi-fives en gaan ze op jacht naar het volgende slachtoffer, in de hoop deze ook zelfmoord te doen plegen.
Euh? Ik heb het over de meningen hierquote:Op maandag 5 november 2012 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke andere kanten? Aannames zijn geen andere kanten van het verhaal. Voor het zelfde geld zitten die pesters nu flink te hi-fives en gaan ze op jacht naar het volgende slachtoffer, in de hoop deze ook zelfmoord te doen plegen.
Ja, dat vind ik persoonlijk een brug te ver.quote:Op maandag 5 november 2012 14:07 schreef Olga het volgende:
Overigens lees ik dat de ouders morgen de rouwadvertentie zullen toelichten op een persconferentie
De kans is levensgroot aanwezig dat ze dit niemand anders gunnen en dus de zelfmoord van hun kind gebruiken om pesten aan de kaak te stellen. Als jij dat af wil doen als mediageilheid, tja...quote:Op maandag 5 november 2012 14:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Mediageil?quote:Op maandag 5 november 2012 14:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Met de situatie veranderen doelde ik niet op emigreren. Ik bedoelde de situatie zelf, dus ervoor zorgen dat het pesten ophoudt, of dat je hier met hulp beter mee leert omgaan, in hoeverre dat kan. De situatie zelf veranderen door van school te veranderen of zelfs van land, kan natuurlijk ook. Maar dan heb je geen garantie dat het elders niet opnieuw begint.quote:Op maandag 5 november 2012 13:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
je kunt een situatie vaak niet veranderen omdat je daarvoor eerst de centen moet hebben om te emigreren, sommige mensen zijn zo lang buitengesloten dat het als een gigantische moeite ervaren word om nieuwe vrienden te maken, dat heb ik zelf ook. Na een periode van 13 jaar ong. einzelganger zijn heeft het me welgeteld 5 jaar gekost om 1 nieuwe vriend te maken, die ik overigens maar sporadisch zie, en 2x per jaar langs komt oid.
Zo iets denk ik ook. Overigens wat ik uit de rouwadvertenties haal was het ook hun enig kind...quote:Op maandag 5 november 2012 14:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Mediageil?
Wat nou als ze de dood van hun zoon maar een béétje beter kunnen verwerken door aandacht te vragen voor het pestprobleem? Misschien denken/voelen ze wel dat als er maar één pester hierdoor schrikt (een algemene pester, niet perse een van hun zoon) dat zijn dood dan in elk geval nog érgens 'goed' voor is geweest...
Hebbesquote:Op maandag 5 november 2012 14:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet je nog hoe dat programma heet?
Dankjewel.quote:Op maandag 5 november 2012 14:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hebbes
http://sites.bnn.nl/page/themazelfmoord
Ja, ik denk ook dat die ouders het leed over hun dode zoon aangrijpen om eindelijk eens lekker die 15 minutes of fame te hebben.quote:Op maandag 5 november 2012 14:08 schreef MaLo het volgende:
Ja idd, meer dan genoeg in de media geweest.quote:Op maandag 5 november 2012 14:14 schreef MaLo het volgende:
Als het voor hun eigen verwerking helpt, moeten ze het vooral doen. Maar hebben ze al niet genoeg uiting gegeven aan hun afschuw over het pesten door de advertentie? Is hun zoon nog niet genoeg in de media? Twitter, Facebook en vrijwel alle nieuwssites besteden aandacht aan zijn advertentie.
Het is als meisjes met korte rokjes.quote:Op maandag 5 november 2012 13:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, degene die gepest wordt heeft het over zichzelf afgeroepen toch? Een soort karma. Ben benieuwd wat-ie in het verleden dan allemaal wel niet heeft uitgespookt.
Voor hun gevoel blijkbaar niet. Maar als jij vindt dat het genoeg is, moet het genoeg zijn? Ook al heb je geen flauw idee over hun beweegredenen?quote:Op maandag 5 november 2012 14:14 schreef MaLo het volgende:
Als het voor hun eigen verwerking helpt, moeten ze het vooral doen. Maar hebben ze al niet genoeg uiting gegeven aan hun afschuw over het pesten door de advertentie? Is hun zoon nog niet genoeg in de media? Twitter, Facebook en vrijwel alle nieuwssites besteden aandacht aan zijn advertentie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |