Op naar de volgende inderdaadquote:Op maandag 5 november 2012 14:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja idd, meer dan genoeg in de media geweest.
Laten we het hele voorval maar weer snel vergeten dan...
De combinatie van de zin uit de advertentie (Pap en mam, jullie zijn fantastisch) en het feit dat ze nu een persconferentie afkondigen wekt bij mij de indruk van zoveel mogelijk media-aandacht.quote:Op maandag 5 november 2012 14:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat die ouders het leed over hun dode zoon aangrijpen om eindelijk eens lekker die 15 minutes of fame te hebben.
Zingen kunnen ze niet, tenslotte.
Ja precies, weet jij wat voor enorm oergevoel er in je los komt.quote:Op maandag 5 november 2012 14:15 schreef yvonne het volgende:
Nou zeg ik wel een brug tever, maar ik heb eik geen idee wat ik zou doen als een van mijn kinderen dit zou doen. Voor hetzelfde geld word je heel strijdbaar.
Ik zal wel weer te naief zijn maar zoiets denk ik er idd bij. Je ziet dat het de aandacht heeft, half internettend NL heeft het er over op fora, FB en twitter en wie weet wil je uit alle macht proberen een ander deze ellende te besparen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:15 schreef yvonne het volgende:
Nou zeg ik wel een brug tever, maar ik heb eik geen idee wat ik zou doen als een van mijn kinderen dit zou doen. Voor hetzelfde geld word je heel strijdbaar.
Ja, alles ter meerdere eer en glorie van pa en ma.quote:Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef MaLo het volgende:
De combinatie van de zin uit de advertentie (Pap en mam, jullie zijn fantastisch) en het feit dat ze nu een persconferentie afkondigen wekt bij mij de indruk van zoveel mogelijk media-aandacht.
Nope, lees mijn eerste zin: Als het hen helpt bij de verwerking, moeten ze het vooral doen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Voor hun gevoel blijkbaar niet. Maar als jij vindt dat het genoeg is, moet het genoeg zijn? Ook al heb je geen flauw idee over hun beweegredenen?
Interessante invalshoekquote:Op maandag 5 november 2012 14:18 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind zo'n advertentie erg wrang. Ik ben zelf gepest vroeger en dat heb ik opgelost door zwaar geweld toe te passen (omdat ik gewoon sterker was dan m'n leeftijdsgenoten 1 op 1 werkte dat goed). Maar ik schaamde me ervoor dat ik gepest werd, en zou dan ook zeker niet willen dat er na m'n dood zoveel aandacht aan geschonken zou worden. Hiermee blijft hij altijd 'de gepeste jongen' ipv 'de jongen die zoveel leuks deed met zijn leven en zo'n goed karakter had'. Zijn ouders hebben er nu voor gezorgd dat men hem herinnert als de outcast, ipv een opzichzelfstaande jongen en persoon die er gewoon mocht zijn.
Neuh, daar hebben die pesters al voor gezorgd door die smerige berichten achter te laten o.a. op die openbare website die daar al die jaren zijn blijven staan.quote:Op maandag 5 november 2012 14:18 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind zo'n advertentie erg wrang. Ik ben zelf gepest vroeger en dat heb ik opgelost door zwaar geweld toe te passen (omdat ik gewoon sterker was dan m'n leeftijdsgenoten 1 op 1 werkte dat goed). Maar ik schaamde me ervoor dat ik gepest werd, en zou dan ook zeker niet willen dat er na m'n dood zoveel aandacht aan geschonken zou worden. Hiermee blijft hij altijd 'de gepeste jongen' ipv 'de jongen die zoveel leuks deed met zijn leven en zo'n goed karakter had'. Zijn ouders hebben er nu voor gezorgd dat men hem herinnert als de outcast, ipv een opzichzelfstaande jongen en persoon die er gewoon mocht zijn.
Ik heb al vaker verrast gestaan wat een driften er loskomen als je kind iets wordt aangedaan.quote:Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik zal wel weer te naief zijn maar zoiets denk ik er idd bij. Je ziet dat het de aandacht heeft, half internettend NL heeft het er over op fora, FB en twitter en wie weet wil je uit alle macht proberen een ander deze ellende te besparen.
"Bekend" worden over de rug van je eigen zoon die net zelfmoord heeft gepleegd... nah.
Welke website?quote:Op maandag 5 november 2012 14:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Neuh, daar hebben die pesters al voor gezorgd door die smerige berichten achter te laten o.a. op die openbare website die daar al die jaren zijn blijven staan.
Ja, dat geloof ik. Zeker met dergelijke afloop. Dan wordt je wereldje opeens heel klein en je acties heel duidelijk denk ik.quote:Op maandag 5 november 2012 14:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb al vaker verrast gestaan wat een driften er loskomen als je kind iets wordt aangedaan.
Dat maak jij er van, die zielige clown.quote:Op maandag 5 november 2012 14:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Welke website?
Maargoed, wat daar ook stond, waarom mag hij niet herinnerd worden hoe ie was als persoon dat er gewoon mocht zijn maar moet er een zielige clown van gemaakt worden?
Als dat van het pesten niet bekend was geworden zou hij ook herinnerd worden als iemand die blijkbaar diep ongelukkig was. Men gaat altijd op zoek naar een verklaring, dan was dat pesten ook wel naar boven gekomen. Zoals je zo vaak hoort bij jonge mensen die zelfmoord plegen, daar is echt geen specifieke afscheidsbrief voor nodig om dat de wereld in te roepen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Welke website?
Maargoed, wat daar ook stond, waarom mag hij niet herinnerd worden hoe ie was als persoon dat er gewoon mocht zijn maar moet er een zielige clown van gemaakt worden?
Walgelijk inderdaad.quote:Op maandag 5 november 2012 14:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat maak jij er van, die zielige clown.
Er staat toch net zo hard in de rouwadvertentie(s) wat een toffe en goeie gast het was?
Hadden ze echt beter dood kunnen zwijgen hoe hij tot deze daad kwam?
Maar hier, deze website o.a.:
http://www.dinnerjudge.nl(...)-days/recensies.html
Ik zie pestreacties tot 2010 sowieso al. Heeft er al die jaren gestaan.
Leuk geweest vast voor hem... googlen op zijn eigen naam...
naja anyway ik vind het erg wrang en slecht om dat zo te doen. maar dat begrijp je pas als je zelf gepest bent denk ik.quote:Op maandag 5 november 2012 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als dat van het pesten niet bekend was geworden zou hij ook herinnerd worden als iemand die blijkbaar diep ongelukkig was. Men gaat altijd op zoek naar een verklaring, dan was dat pesten ook wel naar boven gekomen. Zoals je zo vaak hoort bij jonge mensen die zelfmoord plegen, daar is echt geen specifieke afscheidsbrief voor nodig om dat de wereld in te roepen.
Ik snap wel wat je bedoelt, ik zou het echt kut vinden als nou net dat nare, verrotte stuk van mijn leven er zo uitgelicht zou worden.quote:Op maandag 5 november 2012 14:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
naja anyway ik vind het erg wrang en slecht om dat zo te doen. maar dat begrijp je pas als je zelf gepest bent denk ik.
Ik denk niet dat elke gepeste persoon daar hetzelfde over denkt en per definitie jouw mening daarover deelt. Als dit een manier is waarop pesten aan de kaak wordt gesteld en meer media aandacht krijgt, zou hij dat er misschien wel voor over hebben gehad. Je weet het niet.quote:Op maandag 5 november 2012 14:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
naja anyway ik vind het erg wrang en slecht om dat zo te doen. maar dat begrijp je pas als je zelf gepest bent denk ik.
Wellicht dat die ouders daar tijdens de persconferentie aandacht aan besteden.quote:Op maandag 5 november 2012 14:33 schreef Maanvis het volgende:
wat is er gedaan door de ouders/werkgevers/leraren etc toen Tim nog leefde?
klopt had ik op twitter gelezenquote:Op maandag 5 november 2012 14:07 schreef Olga het volgende:
Overigens lees ik dat de ouders morgen de rouwadvertentie zullen toelichten op een persconferentie
Dit is niet de wraak die ik zou toepassen iig als het mijn kind zou overkomen. Die zou nog wat erger zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 14:34 schreef Flow3r het volgende:
Misschien hebben die ouders eens gewoon zin om eens lekker van zich af te bijten en het bij de pesters er in te willen wrijven?
Kan ik me best iets bij voorstellen als het allerliefste je af genomen wordt, een soort van wraak?
quote:"Nooit iets gemerkt van pesterijen"
Het Twents Carmel College de Thij in Oldenzaal heeft nooit gemerkt dat de overleden Tim Ribberink uit Tilligte hevig gepest werd. Dat zegt directeur Koopman.
De 20-jarige Tim maakte afgelopen donderdag een einde aan zijn leven. Zijn ouders plaatsten maandag een rouwadvertentie waarin een deel van de tekst werd opgenomen van zijn afscheidsbrief. Daarin was te lezen dat hij zich zijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten heeft gevoeld.
Op de Thij in Oldenzaal is geschokt gereageerd op het nieuws. Tim heeft er twee jaar lang de Havo gevolgd en is een jaar stagiair geweest op de middelbare school. Volgens de directeur was hij een leergierige en enthousiaste student, waarbij ze nooit gemerkt hebben dat hij slecht in zijn vel zat. Veel leraren van het college in Oldenzaal hebben de advertentie uitgeknipt en opgehangen in de klas om te benadrukken wat pesten voor gevolgen kan hebben.
Als ze dat niet hadden gedaan, dan hadden de zeshonderdentwaalf keer de vraag gehad uit hun omgeving 'Oh wat erg, waaraan is hij gestorven? Zelfmoord??? Jeetje, hoezo, wat was er dan???'.quote:Op maandag 5 november 2012 14:32 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, ik zou het echt kut vinden als nou net dat nare, verrotte stuk van mijn leven er zo uitgelicht zou worden.
Triest dat Tim nooit heeft kunnen uiten dat hij zich zo rot voelde...quote:
Ernstig, maar die van 5 juni 2012 had hij zelf geschreven kunnen hebben.quote:Op maandag 5 november 2012 14:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat maak jij er van, die zielige clown.
Er staat toch net zo hard in de rouwadvertentie(s) wat een toffe en goeie gast het was?
Hadden ze echt beter dood kunnen zwijgen hoe hij tot deze daad kwam?
Maar hier, deze website o.a.:
http://www.dinnerjudge.nl(...)-days/recensies.html
Ik zie pestreacties tot 2010 sowieso al. Heeft er al die jaren gestaan.
Leuk geweest vast voor hem... googlen op zijn eigen naam...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |