abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2012 @ 14:16:11 #151
54593 crew  Olga
Cheese
pi_118847496
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 14:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja idd, meer dan genoeg in de media geweest.
Laten we het hele voorval maar weer snel vergeten dan...
Op naar de volgende inderdaad
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_118847514
http://bloghopper.nl/zelf(...)eed-een-amanda-todd/

'deed een Amanda Todd' :r
Ik moest wel aan haar denken bij dit bericht, maar zo'n kop is walgelijk.
  maandag 5 november 2012 @ 14:17:10 #153
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118847543
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 14:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, ik denk ook dat die ouders het leed over hun dode zoon aangrijpen om eindelijk eens lekker die 15 minutes of fame te hebben.
Zingen kunnen ze niet, tenslotte.
De combinatie van de zin uit de advertentie (Pap en mam, jullie zijn fantastisch) en het feit dat ze nu een persconferentie afkondigen wekt bij mij de indruk van zoveel mogelijk media-aandacht.

Maar goed, eerst maar eens afwachten wat ze te zeggen hebben.

Overigens heeft de Telegraaf de theorie dat hij vanwege zijn geaardheid gepest zou worden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ood_in_gepest__.html
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 november 2012 @ 14:17:35 #154
163650 Greys
pi_118847561
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:15 schreef yvonne het volgende:
Nou zeg ik wel een brug tever, maar ik heb eik geen idee wat ik zou doen als een van mijn kinderen dit zou doen. Voor hetzelfde geld word je heel strijdbaar.
Ja precies, weet jij wat voor enorm oergevoel er in je los komt.
En ik vind het inderdaad niet aan ons of wie dan ook om te beoordelen/veroordelen wat die ouders hier nog over willen zeggen verder. Voor mijn part gaan ze volgende week alle praatprogramma's af, als hen dat sterkt en als ze nóg meer aandacht willen voor het pestprobleem. Of het helpt is een tweede, maar als ze vinden dat ze dat moeten doen...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 5 november 2012 @ 14:17:36 #155
37295 Luigi
mario pls
pi_118847564
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:15 schreef yvonne het volgende:
Nou zeg ik wel een brug tever, maar ik heb eik geen idee wat ik zou doen als een van mijn kinderen dit zou doen. Voor hetzelfde geld word je heel strijdbaar.
Ik zal wel weer te naief zijn maar zoiets denk ik er idd bij. Je ziet dat het de aandacht heeft, half internettend NL heeft het er over op fora, FB en twitter en wie weet wil je uit alle macht proberen een ander deze ellende te besparen.

"Bekend" worden over de rug van je eigen zoon die net zelfmoord heeft gepleegd... nah.
  maandag 5 november 2012 @ 14:17:56 #156
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118847576
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef MaLo het volgende:
De combinatie van de zin uit de advertentie (Pap en mam, jullie zijn fantastisch) en het feit dat ze nu een persconferentie afkondigen wekt bij mij de indruk van zoveel mogelijk media-aandacht.
Ja, alles ter meerdere eer en glorie van pa en ma.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 5 november 2012 @ 14:18:04 #157
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118847583
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 14:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Voor hun gevoel blijkbaar niet. Maar als jij vindt dat het genoeg is, moet het genoeg zijn? Ook al heb je geen flauw idee over hun beweegredenen?
Nope, lees mijn eerste zin: Als het hen helpt bij de verwerking, moeten ze het vooral doen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 5 november 2012 @ 14:18:28 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118847603
Ik vind zo'n advertentie erg wrang. Ik ben zelf gepest vroeger en dat heb ik opgelost door zwaar geweld toe te passen (omdat ik gewoon sterker was dan m'n leeftijdsgenoten 1 op 1 werkte dat goed). Maar ik schaamde me ervoor dat ik gepest werd, en zou dan ook zeker niet willen dat er na m'n dood zoveel aandacht aan geschonken zou worden. Hiermee blijft hij altijd 'de gepeste jongen' ipv 'de jongen die zoveel leuks deed met zijn leven en zo'n goed karakter had'. Zijn ouders hebben er nu voor gezorgd dat men hem herinnert als de outcast, ipv een opzichzelfstaande jongen en persoon die er gewoon mocht zijn.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 5 november 2012 @ 14:19:39 #159
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118847676
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:18 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind zo'n advertentie erg wrang. Ik ben zelf gepest vroeger en dat heb ik opgelost door zwaar geweld toe te passen (omdat ik gewoon sterker was dan m'n leeftijdsgenoten 1 op 1 werkte dat goed). Maar ik schaamde me ervoor dat ik gepest werd, en zou dan ook zeker niet willen dat er na m'n dood zoveel aandacht aan geschonken zou worden. Hiermee blijft hij altijd 'de gepeste jongen' ipv 'de jongen die zoveel leuks deed met zijn leven en zo'n goed karakter had'. Zijn ouders hebben er nu voor gezorgd dat men hem herinnert als de outcast, ipv een opzichzelfstaande jongen en persoon die er gewoon mocht zijn.
Interessante invalshoek :) .
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 november 2012 @ 14:19:44 #160
163650 Greys
pi_118847678
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:18 schreef Maanvis het volgende:
Neuh, daar hebben die pesters al voor gezorgd door die smerige berichten achter te laten o.a. op die openbare website die daar al die jaren zijn blijven staan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin maandag 5 november 2012 @ 14:20:13 #161
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118847707
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik zal wel weer te naief zijn maar zoiets denk ik er idd bij. Je ziet dat het de aandacht heeft, half internettend NL heeft het er over op fora, FB en twitter en wie weet wil je uit alle macht proberen een ander deze ellende te besparen.

"Bekend" worden over de rug van je eigen zoon die net zelfmoord heeft gepleegd... nah.
Ik heb al vaker verrast gestaan wat een driften er loskomen als je kind iets wordt aangedaan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 5 november 2012 @ 14:20:59 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118847738
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Neuh, daar hebben die pesters al voor gezorgd door die smerige berichten achter te laten o.a. op die openbare website die daar al die jaren zijn blijven staan.
Welke website?
Maargoed, wat daar ook stond, waarom mag hij niet herinnerd worden hoe ie was als persoon dat er gewoon mocht zijn maar moet er een zielige clown van gemaakt worden?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 5 november 2012 @ 14:21:11 #163
37295 Luigi
mario pls
pi_118847745
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik heb al vaker verrast gestaan wat een driften er loskomen als je kind iets wordt aangedaan.
Ja, dat geloof ik. Zeker met dergelijke afloop. Dan wordt je wereldje opeens heel klein en je acties heel duidelijk denk ik.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 november 2012 @ 14:22:54 #164
163650 Greys
pi_118847816
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Welke website?
Maargoed, wat daar ook stond, waarom mag hij niet herinnerd worden hoe ie was als persoon dat er gewoon mocht zijn maar moet er een zielige clown van gemaakt worden?
Dat maak jij er van, die zielige clown.
Er staat toch net zo hard in de rouwadvertentie(s) wat een toffe en goeie gast het was? :)
Hadden ze echt beter dood kunnen zwijgen hoe hij tot deze daad kwam?
Maar hier, deze website o.a.:
http://www.dinnerjudge.nl(...)-days/recensies.html

Ik zie pestreacties tot 2010 sowieso al. Heeft er al die jaren gestaan.
Leuk geweest vast voor hem... googlen op zijn eigen naam...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_118847914
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Welke website?
Als dat van het pesten niet bekend was geworden zou hij ook herinnerd worden als iemand die blijkbaar diep ongelukkig was. Men gaat altijd op zoek naar een verklaring, dan was dat pesten ook wel naar boven gekomen. Zoals je zo vaak hoort bij jonge mensen die zelfmoord plegen, daar is echt geen specifieke afscheidsbrief voor nodig om dat de wereld in te roepen.
pi_118848047
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Er staat toch net zo hard in de rouwadvertentie(s) wat een toffe en goeie gast het was? :)

Walgelijk inderdaad. :{
Ik wil zeggen hopelijk heeft hij nooit op zijn naam gezocht, maar iedereen doet dat wel eens..
  maandag 5 november 2012 @ 14:30:31 #167
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118848106
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als dat van het pesten niet bekend was geworden zou hij ook herinnerd worden als iemand die blijkbaar diep ongelukkig was. Men gaat altijd op zoek naar een verklaring, dan was dat pesten ook wel naar boven gekomen. Zoals je zo vaak hoort bij jonge mensen die zelfmoord plegen, daar is echt geen specifieke afscheidsbrief voor nodig om dat de wereld in te roepen.
naja anyway ik vind het erg wrang en slecht om dat zo te doen. maar dat begrijp je pas als je zelf gepest bent denk ik.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 5 november 2012 @ 14:31:34 #168
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118848147
Ik heb bij het feit dat ze een persconferentie willen geven een beetje hetzelfde gevoel als bij al die stille tochten die georganiseerd worden. "We willen publiekelijk rouwen en uiting geven aan onze woede en ons verdriet". Het komt op Hart van Nederland en een dag later heeft niemand het er meer over.

Nogmaals: van mij mogen die ouders de persconferentie geven als het ze helpt bij de verwerking, maar ze moeten niet het idee hebben dat ze er verder veel mee opschieten. De rouwadvertentie heeft veel media bereikt en de aandacht (weer) flink gevestigd op de gevolgen van pesten. Een persconferentie gaat daar niet meer veel aan toevoegen, is mijn inschatting.
  maandag 5 november 2012 @ 14:32:56 #169
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118848199
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

naja anyway ik vind het erg wrang en slecht om dat zo te doen. maar dat begrijp je pas als je zelf gepest bent denk ik.
Ik snap wel wat je bedoelt, ik zou het echt kut vinden als nou net dat nare, verrotte stuk van mijn leven er zo uitgelicht zou worden.
pi_118848211
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk niet dat elke gepeste persoon daar hetzelfde over denkt en per definitie jouw mening daarover deelt. Als dit een manier is waarop pesten aan de kaak wordt gesteld en meer media aandacht krijgt, zou hij dat er misschien wel voor over hebben gehad. Je weet het niet.
  maandag 5 november 2012 @ 14:33:33 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118848238
Zo'n stille tocht is achteraf gelul, wat is er gedaan door de ouders/werkgevers/leraren etc toen Tim nog leefde?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 5 november 2012 @ 14:34:38 #172
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118848281
Misschien hebben die ouders eens gewoon zin om eens lekker van zich af te bijten en het bij de pesters er in te willen wrijven?
Kan ik me best iets bij voorstellen als het allerliefste je af genomen wordt, een soort van wraak?
  maandag 5 november 2012 @ 14:36:44 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118848368
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:33 schreef Maanvis het volgende:
wat is er gedaan door de ouders/werkgevers/leraren etc toen Tim nog leefde?
Wellicht dat die ouders daar tijdens de persconferentie aandacht aan besteden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 5 november 2012 @ 14:37:20 #174
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_118848383
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 14:07 schreef Olga het volgende:
Overigens lees ik dat de ouders morgen de rouwadvertentie zullen toelichten op een persconferentie
klopt had ik op twitter gelezen :{
  maandag 5 november 2012 @ 14:37:20 #175
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118848384
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 14:34 schreef Flow3r het volgende:
Misschien hebben die ouders eens gewoon zin om eens lekker van zich af te bijten en het bij de pesters er in te willen wrijven?
Kan ik me best iets bij voorstellen als het allerliefste je af genomen wordt, een soort van wraak?
Dit is niet de wraak die ik zou toepassen iig als het mijn kind zou overkomen. Die zou nog wat erger zijn.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 14:38:03 #176
8781 crew  Frutsel
pi_118848403
quote:
"Nooit iets gemerkt van pesterijen"

Het Twents Carmel College de Thij in Oldenzaal heeft nooit gemerkt dat de overleden Tim Ribberink uit Tilligte hevig gepest werd. Dat zegt directeur Koopman.

De 20-jarige Tim maakte afgelopen donderdag een einde aan zijn leven. Zijn ouders plaatsten maandag een rouwadvertentie waarin een deel van de tekst werd opgenomen van zijn afscheidsbrief. Daarin was te lezen dat hij zich zijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten heeft gevoeld.

Op de Thij in Oldenzaal is geschokt gereageerd op het nieuws. Tim heeft er twee jaar lang de Havo gevolgd en is een jaar stagiair geweest op de middelbare school. Volgens de directeur was hij een leergierige en enthousiaste student, waarbij ze nooit gemerkt hebben dat hij slecht in zijn vel zat. Veel leraren van het college in Oldenzaal hebben de advertentie uitgeknipt en opgehangen in de klas om te benadrukken wat pesten voor gevolgen kan hebben.
  maandag 5 november 2012 @ 14:39:40 #177
335452 cricket
cricket from space
pi_118848444
Die reacties over hoax/campagne etc zijn wat onnozel, maar er zitten wel wat typische dingen in die rouwadvertentie. Die advertentie heeft een duidelijke bedoeling (dat kan shockeren zijn, maar ook simpelweg het beschuldigen/verwijten maken aan de betrokkenen) dus dan heeft elke formulering ook een bedoeling. Waarom staat er bijvoorbeeld 'onze trots' met '-eromheen. Ze weglaten valt niet op, ze zo plaatsen als ze er staan wel. Impliceert het dat de trots toch aardig is verminderd nu hij voor deze oplossing heeft gekozen? Of impliceert het dat er eigenlijk nog meer aan de hand was dan duidelijk wordt uit de advertentie?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 november 2012 @ 14:40:23 #178
163650 Greys
pi_118848461
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:32 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt, ik zou het echt kut vinden als nou net dat nare, verrotte stuk van mijn leven er zo uitgelicht zou worden.
Als ze dat niet hadden gedaan, dan hadden de zeshonderdentwaalf keer de vraag gehad uit hun omgeving 'Oh wat erg, waaraan is hij gestorven? Zelfmoord??? Jeetje, hoezo, wat was er dan???'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 5 november 2012 @ 14:40:50 #179
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118848471
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Triest dat Tim nooit heeft kunnen uiten dat hij zich zo rot voelde...
  maandag 5 november 2012 @ 14:41:00 #180
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118848479
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Ernstig, maar die van 5 juni 2012 had hij zelf geschreven kunnen hebben.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')