Onmogelijk om dat onderscheid te maken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:51 schreef Arolsen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Een simpel plagerijtje zoals dat schetenkussentje kun je onmogelijk als pesterij zien. Pesten gebeurt systematisch en over een lange termijn. Dat gedrag is herkenbaar en zeker wel als pesten te beoordelen.
Bedreiging is ook verboden. Dat wordt toch ook in iedere zaak apart afgewogen?
Je kunt het je niet voorstellen maar toch weet jij dat je het in zijn situatie anders had aangepakt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Gepest worden is verschrikkelijk. Ik ga ook niet pretenderen dat ik me kan voorstellen hoe die jongen zich voelde. En natuurlijk is het tragisch. Etc. Etc. Etc.
Maar... Op je 20e als vent zijnde zelfmoord plegen omdat je gepest wordt? Sorry, maar dan ben je een loser.
Nominatie voor meest tegenstrijdige post 2012 is gegeven, lieve Fok!buiskijkertjes.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Gepest worden is verschrikkelijk. Ik ga ook niet pretenderen dat ik me kan voorstellen hoe die jongen zich voelde. En natuurlijk is het tragisch. Etc. Etc. Etc.
Maar... Op je 20e als vent zijnde zelfmoord plegen omdat je gepest wordt? Sorry, maar dan ben je een loser.
Zulke dingen zouden ouders een kind moeten leren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:15 schreef rianne89 het volgende:
Op de basisschool en middelbare school zouden ze wat extra vakken moeten geven. Ik noem iets als 'omgaan met faalangst', 'leren communiceren,' 'voor jezelf opkomen.' Door hier ook aandacht aan te schenken in plaats van te focussen op rekenen en taal, kun je ook al veel mensen helpen (naar mijn mening). Ik ben zelf nooit gepest, heb ook nooit gepest, maar ik denk dat jongeren er veel aan kunnen hebben. Af en toe zie je een cursus van één dag over pesten. Een mooi begin, maar het zou uitgebreider kunnen. Maar ja... Dat kost dus eigenlijk weer geld...
Dat onderscheid is gemakkelijk te maken. Als een persoon dat niet wil, maar het wordt toch gedaan, dan gaat het al de verkeerde kant op.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onmogelijk om dat onderscheid te maken.
Beide dan, dan heb je een duidelijke lijn hierin.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zulke dingen zouden ouders een kind moeten leren.
De zorgtaak van de school is al groot genoeg.
Scholen mogen er inderdaad aandacht aan besteden, met een anti-pestweek, een maatjes-systeem of andere initiatieven, maar ze moeten niet NOG minder tijd aan hun kerntaak - het onderwijs - besteden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Beide dan, dan heb je een duidelijke lijn hierin.
Het hoeft niet onder hun hoofdtaak te leiden inderdaad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Scholen mogen er inderdaad aandacht aan besteden, met een anti-pestweek, een maatjes-systeem of andere initiatieven, maar ze moeten niet NOG minder tijd aan hun kerntaak - het onderwijs - besteden.
Noob, de hoofdtaak van onderwijsinstellingen is groei waarborgen en prestigieus ogend vastgoed ontwikkelen/aankopen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Scholen mogen er inderdaad aandacht aan besteden, met een anti-pestweek, een maatjes-systeem of andere initiatieven, maar ze moeten niet NOG minder tijd aan hun kerntaak - het onderwijs - besteden.
M'n broertje wil niet dat hij sproetenkop wordt genoemd op school. Wat nu?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:53 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat onderscheid is gemakkelijk te maken. Als een persoon dat niet wil, maar het wordt toch gedaan, dan gaat het al de verkeerde kant op.
Als minimaal een jaar lang elke dag dat tegen hem gezegd wordt, dan moet er actie worden ondernomen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
M'n broertje wil niet dat hij sproetenkop wordt genoemd op school. Wat nu?
Waarom laat je het een jaar toe? En wat moet er dan gedaan worden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:21 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als minimaal een jaar lang elke dag dat tegen hem gezegd wordt, dan moet er actie worden ondernomen.
Dat lijkt me langdurig genoeg om het pesten te noemen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom laat je het een jaar toe? En wat moet er dan gedaan worden?
Sorry?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:14 schreef NotYou het volgende:
[..]
Noob, de hoofdtaak van onderwijsinstellingen is groei waarborgen en prestigieus ogend vastgoed ontwikkelen/aankopen.
Het bespreken met docenten, prima. Maar strafrechtelijk vervolgen? Onhaalbaar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:27 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat lijkt me langdurig genoeg om het pesten te noemen.
Er zou gesproken kunnen worden met de docenten van de school.
Dat is nog niet mogelijk inderdaad, maar wat er niet is kan nog komen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het bespreken met docenten, prima. Maar strafrechtelijk vervolgen? Onhaalbaar.
Dat heeft weinig met een 'mietjesland' te maken, eerder met de juridische haalbaarheid.quote:Pesten strafrechtelijk vervolgen, het moet niet gekker worden
wat een mietjesland ga je dan krijgen zeg
Hebben we niet zo onderhand regels genoeg in dit rotland? Extremen zoals nu deze zelfdoding plaatsen pesten weer even bovenaan op de agenda. Het zou een goede zaak zijn als de dood van deze jongen op scholen wordt aangegrepen om het verschijnsel onder de aandacht te krijgen en te bespreken. Dan zou het nog tot iets goeds kunnen leiden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:05 schreef Poolhond39 het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met een 'mietjesland' te maken, eerder met de juridische haalbaarheid.
Ik denk dat in sommige gevallen extreme pesterijen gelijk gesteld kunnen worden met vormen van 'stalking' en 'verbale / geestelijke mishandeling'. Maar of dit ook in goede juridische vormen te gieten is, is een tweede.
Het is een grijs gebied, dat volgens mij beter via voorlichting en ontmoedigend beleid kan worden aangepakt.
'quote:Pesten hoort bij de menselijke natuur. Je moet het niet bestraffen maar signaleren en managen. Op scholen een taak voor onderwijzend personeel en de ouders. Op het werk voor de leidinggevenden en de betrokkenen.
Oh dat ben ik met je eens. Misschien heb je me verkeerd begrepen, maar ik vind juist dat er geen aparte wetten voor pesterijen moet komen. Mijn argument ligt eerder inhoudelijk, dan in het gegeven dat we 'al zoveel regeltjes hebben', namelijk: het feit dat het een grijs gebied betreft, moeilijk af te bakenen is, en ook tot een soort verkrampt politiek-correcte situatie kan leiden, waarin zelfs simpele plagerijtjes al tot een soort juridische veroordeling kunnen leiden.quote:Hebben we niet zo onderhand regels genoeg in dit rotland? Extremen zoals nu deze zelfdoding plaatsen pesten weer even bovenaan op de agenda. Het zou een goede zaak zijn als de dood van deze jongen op scholen wordt aangegrepen om het verschijnsel onder de aandacht te krijgen en te bespreken. Dan zou het nog tot iets goeds kunnen leiden.
Wat is er tegenstrijdig aan?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nominatie voor meest tegenstrijdige post 2012 is gegeven, lieve Fok!buiskijkertjes.
Dat ik me niet kan voorstellen hoe hij zich voelt maakt zijn actie niet anders. Hoe zou jij zijn actie dan willen noemen? Als logisch of sterk?quote:Op woensdag 7 november 2012 10:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je kan het je niet voorstellen, maar de manier waarop hij handelt is voor losers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |