Ik geloof niet dat dat het beste voorbeeld isquote:Op zondag 4 november 2012 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij waren vandaag in zo'n indoorspeeltuin... mèn wat lopen er een hoop onopgevoede kinderen rond zeg. En nog erger, want je kan het de kinderen niet kwalijk nemen natuurlijk, ouders die nergens te bekennen zijn terwijl hun kind de boel terroriseert. Mijn man heeft nog even korte metten met een paar schoffies gemaakt. Er was een heleboel soort van mega-lego en Lisa wilde ook wat blokjes stapelen. Dat mocht niet want de schoffies bouwden een fort en of hij even weg wilde gaan want Lisa was een meisje en te klein om met de blokken te spelen. Toen heeft mijn, man dus even een stuk fort gesloopt en Lisa de blokjes gegeven om mee te spelen.
Herkenbaar +10quote:Op zondag 4 november 2012 20:22 schreef -Spring het volgende:
Hoe beter ik in mn vel zit, hoe makkelijk L is.
dat.heb.ik met Amberquote:Op zondag 4 november 2012 20:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Herkenbaar +10
Ik merk het heel erg met Jenny. Jen en ik hebben een versterkend effect op elkaar.
Ik had niet opnieuw ingeschonken. Dan niet. Water voor het slapen gaan, en morgen is er weer melk.quote:Op zondag 4 november 2012 20:23 schreef Meimeltje het volgende:
Ik ben best wel geduldig, maar wil wel duidelijk blijven in wat er wel in niet kan. Vanavond gooide Dyon expres een glas melk om aangezien hij geen melk wilde maar iets anders. Toen hij niets anders mocht drinken wilde hij toch melk. Tja helaas maar daar moest hij maar even op wachten dan.
Amber en Jen zijn zo uitwisselbaar he vick? Ik denk dat we het verschil niet merken als we ze ruilen.quote:
L weigerde vanavond om dr glas met twee handen vast te pakken. Ook na waarschuwen. Toen ze vervolgens de helft over de grond gooide, werd N behoorlijk boos. Deels terecht, deels omdat ie ook wel érg slecht tegen rotzooi kan.quote:Op zondag 4 november 2012 20:23 schreef Meimeltje het volgende:
Ik ben best wel geduldig, maar wil wel duidelijk blijven in wat er wel in niet kan. Vanavond gooide Dyon expres een glas melk om aangezien hij geen melk wilde maar iets anders. Toen hij niets anders mocht drinken wilde hij toch melk. Tja helaas maar daar moest hij maar even op wachten dan.
Dat lijkt me idd lastig.. Ik denk dat ik zelf wel de consequentie zou benoemen. "Tja dat komt er dan van, nu heb je minder te drinken".quote:Op zondag 4 november 2012 20:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
L weigerde vanavond om dr glas met twee handen vast te pakken. Ook na waarschuwen. Toen ze vervolgens de helft over de grond gooide, werd N behoorlijk boos. Deels terecht, deels omdat ie ook wel érg slecht tegen rotzooi kan.
Lastige situaties altijd. Ik weet en zie namelijk dat ze het zelf óók rot vindt om te knoeien. En ze was érg moe (slaapt niet meer 's middags terwijl ze dat echt nog nodig heeft). Zonder N af te vallen probeer ik r dan te troosten, maar dat begrijpt N niet altijd even goed.
We hebben ook niet opnieuw ingeschonken (was tijdens het avondeten), maar hij krijgt 's avonds voor het slapen gaan nog een flesje melk (lukt nog niet om zonder te gaan slapen). Dat zou ik dus een iets te heftige straf hebben gevonden.quote:Op zondag 4 november 2012 20:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had niet opnieuw ingeschonken. Dan niet. Water voor het slapen gaan, en morgen is er weer melk.
Vermoeidheid is gewoon weten dat er dwars gedrag volgt. Ik merk het bij beiden. Leyla wordt heel huilerig en Jen heel opstandig.quote:Op zondag 4 november 2012 20:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
L weigerde vanavond om dr glas met twee handen vast te pakken. Ook na waarschuwen. Toen ze vervolgens de helft over de grond gooide, werd N behoorlijk boos. Deels terecht, deels omdat ie ook wel érg slecht tegen rotzooi kan.
Lastige situaties altijd. Ik weet en zie namelijk dat ze het zelf óók rot vindt om te knoeien. En ze was érg moe (slaapt niet meer 's middags terwijl ze dat echt nog nodig heeft). Zonder N af te vallen probeer ik r dan te troosten, maar dat begrijpt N niet altijd even goed.
Om de hoeveelheid van dr drinken ging het helemaal niet. N kan sowieso al érg slecht tegen geknoei met eten, maar weet zich meestal wel in te houden. Behalve als het mis gaat na een waarschuwing.quote:Op zondag 4 november 2012 20:34 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd lastig.. Ik denk dat ik zelf wel de consequentie zou benoemen. "Tja dat komt er dan van, nu heb je minder te drinken".
Dan zou je jezelf straffen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:36 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
We hebben ook niet opnieuw ingeschonken (was tijdens het avondeten), maar hij krijgt 's avonds voor het slapen gaan nog een flesje melk (lukt nog niet om zonder te gaan slapen). Dat zou ik dus een iets te heftige straf hebben gevonden.
Wij zijn hier beiden wel een soort allergisch voor rommel. Maar het eten hebben we echt opgegeven. We vegen gewoon standaard na het eten. Scheelt frustratie.quote:Op zondag 4 november 2012 20:39 schreef -Spring het volgende:
[..]
Om de hoeveelheid van dr drinken ging het helemaal niet. N kan sowieso al érg slecht tegen geknoei met eten, maar weet zich meestal wel in te houden. Behalve als het mis gaat na een waarschuwing.
Had je nog gezien dat ik je vroeg de schoenen aan Lamb mee te geven?
L alletwee.quote:Op zondag 4 november 2012 20:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vermoeidheid is gewoon weten dat er dwars gedrag volgt. Ik merk het bij beiden. Leyla wordt heel huilerig en Jen heel opstandig.
Ik vraag het dan ook gewoon. Ben je moe? Dat geeft niets, je kan zo even op de bank liggen/ het is zo bedtijd. Ergens vind ik het fijner als ik dan weet waar het van komt dan dat er strijd is en ik gewoon een idee heb wat er nou aan de hand is.
Dat sowieso. En hoewel ik ook hekel aan knoeien heb, besef ik altijd wel dat dat vooral mijn eigen 'gebrek' is en dat ik niet van een peuter kan verwachten dat ze netjes eet. Bovendien vind ik het veel belangrijker dat het gezellig is aan tafel.quote:Op zondag 4 november 2012 20:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij zijn hier beiden wel een soort allergisch voor rommel. Maar het eten hebben we echt opgegeven. We vegen gewoon standaard na het eten. Scheelt frustratie.
Nouja, mijn man heeft 10 blokjes gepakt van een fort van wel 1000 blokjes ofzo. Er waren ook geen losse blokjes meer, die waren in het fort en het fort was meer dan een meter hoog. Maar als het mijn kind zou zijn die daar een fort aan het bouwen was en ik zou erbij zijn dan zou ik dus echt willen dat Lisa een paar blokjes aan het andere kindje geeft of dat het andere kindje mee mag doen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat het beste voorbeeld isPrima om ze erop aan te spreken dat er meer kinderen willen spelen met de blokken, maar zomaar het fort kapot maken is ook zoiets. Als ik met de jongens in een binnenspeeltuin zoiets doe, vind ik het ook niet leuk als de jongens iets moois bouwen en een andere ouder breekt het af terwijl zij er nog mee aan het spelen zijn.
En, samen spelen, samen delen, prima. Maar soms moet je ook kunnen zeggen dat je niet samen wilt spelen.
Sterker nog, ik sprak juist een kind erop aan dat er iets kapot gemaakt werd, terwijl er nog zat losse stenen warenBleek later het kind van een oud-collega te zijn
A en T zijn.beide zo... Gezellig joh..quote:Op zondag 4 november 2012 20:42 schreef -Spring het volgende:
[..]
L alletwee.![]()
Maar eens. Ik vind het ook fijn om te beseffen dat ze moe is. Dat zal ze alleen zelf nóóit toegeven.
Oeps nee....had nog helemaal geen reactie van je gekregen (dacht ik dusquote:Op zondag 4 november 2012 20:39 schreef -Spring het volgende:
[..]
Had je nog gezien dat ik je vroeg de schoenen aan Lamb mee te geven?
quote:Op zondag 4 november 2012 20:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kom even trots doen! Oscar fietste vandaag voor het eerst zonder zijwieltjes!*trots*
Lastig, hè. Dat je heel hard probeert om het gezellig te houden, want daar doe je het voor, terwijl je daar inmiddels eigenlijk helemáál geen zin meer in hebt.quote:Op zondag 4 november 2012 20:48 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo herkenbaar hier Spring. T kan zich ook enorm storen aan zulke dingen, en die reageert mijn inziens dan ook enigzins overdreven en gestresst..
Moeilijke situaties inderdaad.
soms lukt dat me ook niet, dan stoor ik me zo aan zijn reactie dat ik er echt ff klaar mee ben... en dan doe ik wel gezellig met de meiden door. Maar iets minder gezellig tegen T..quote:Op zondag 4 november 2012 20:54 schreef -Spring het volgende:
[..]
Lastig, hè. Dat je heel hard probeert om het gezellig te houden, want daar doe je het voor, terwijl je daar inmiddels eigenlijk helemáál geen zin meer in hebt.
quote:Op zondag 4 november 2012 20:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
en indeed; goed bezig Oscar!!![]()
En jijzelf ook BE!![]()
wauw, jen begint al te roepen dat ze dat niet kan als ik de fiets pak.quote:Op zondag 4 november 2012 20:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kom even trots doen! Oscar fietste vandaag voor het eerst zonder zijwieltjes!![]()
Ik heb het er met m'n broer ook wel over kunnen hebben. Had er echt wel een rotgevoel over. Het lag volgens hem ook echt wel aan m'n vader. De kinderen zien hem ook amper, misschien 2 keer in het jaar. Op een verjaardag trekken ze dus ook meer naar anderen toe. Ik kan alleen niets met zo'n mededeling. Heb eigenlijk helemaal geen zin om daar met kerst naartoe te gaan, want stel je voor dat 1 van de kinderen daar iets doet wat opa vreselijk vindt...quote:Op zondag 4 november 2012 21:08 schreef Beessie-Jen het volgende:
Meimel; wat een lastige situatie. Jammer dat je vader het 'nodig' acht om daar zo de nadruk op te leggen...Ik kan me voorstellen dat je er toch een beetje een rotgevoel door krijgt. Terwijl het mijn inziens helemaal geen vreemd peuter/kleutergedrag is.
Ook al voed je ze nog zo netjes op; soms flappen ze er wel eens iets uit, wat jij ze echt niet hebt geleerd.
Aangezien ik perplex was heb ik niet eens meer doorgevraagd, het was dus een telefoongesprek van 2 minuten. Hij zei iig dat hij zich droevig voelde... Ik vermoed dat hij dus echt niet goed weet hoe kinderen op die leeftijd zijn en dat je dat soort dingen niet persoonlijk moet opvatten.quote:Op zondag 4 november 2012 21:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het wel normaal gedrag, zeker als ze moe zijn. En je hebt er toch wat van gezegd? Wat had je vader dan verwacht dat je zou doen? En eigenlijk zou ik me afvragen waarom zei hij het? Zat er misschien nog een kern van waarheid in?
En dat van gedag zeggen, ik vind het zeker voor die leeftijd een hele logische gedachte.
Nou misschien 3 keer per jaarquote:Op zondag 4 november 2012 21:14 schreef Ticootje het volgende:
Hij ziet ze 2x per jaar en vindt dan serieus dat hij op basis van die frequentie iets kan zeggen over hoe je kinderen zijn? Serieus?
Oscar in eerste instantie ook hoor, maar toch had ik het idee dat hij het wel zou kunnen. Hij vond alleen het trappen heel eng. Maar hij wilde wel heel graag, dus heb ik hem een aantal keer als we Sasha naar school brachten op Sasha's fiets zittend terug naar huis laten trappen, hangend achter mijn fiets, dus hij heeft iig toen een beetje het gevoel gekregen.quote:Op zondag 4 november 2012 21:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
wauw, jen begint al te roepen dat ze dat niet kan als ik de fiets pak.
quote:Op zondag 4 november 2012 21:06 schreef miss_sly het volgende:
Wat goed van Oscar zeg!
En BE, fijn dat het zo goed gaat, goed bezig jij!
Ik vind het knap! Onwijs!quote:Op zondag 4 november 2012 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oscar in eerste instantie ook hoor, maar toch had ik het idee dat hij het wel zou kunnen. Hij vond alleen het trappen heel eng. Maar hij wilde wel heel graag, dus heb ik hem een aantal keer als we Sasha naar school brachten op Sasha's fiets zittend terug naar huis laten trappen, hangend achter mijn fiets, dus hij heeft iig toen een beetje het gevoel gekregen.
Vanmorgen wilde hij in eerste instantie ook niet, terwijl ik hem echt nog maar met 1 vinger vast hieldtot ik vroeg of hij dan niet als Sasha ook rondjes over het plein wilde fietsen, toen kreeg ik ineens een 'Nou! Laat me los joh!' om mijn oren.
![]()
Ik moet wel toegeven dat Sasha zekerder was destijds, maar die zat ook op een iets kleiner fietsje, maar daar is Oscar al uitgegroeid zeg maar, dus maar meteen op de wat grotere fiets.
Oscar heeft trws wel Sasha verslagen, die was drie jaar en drie maanden en Oscar drie jaar en twee maanden.
Ja precies.quote:Op zondag 4 november 2012 21:18 schreef Ticootje het volgende:
Verjaardagen, kerst, Sinterklaas, al dat soort dagen kun je kinderen echt niet kwalijk nemen dat ze zich soms compleet anders gedragen. Vaak helemaal hyper van alle aandacht en drukte. En dan helemaal moe. Nee dat zijn bepaald geen representatieve dagen.
Haha, cool is dat! R heeft ook S verslagen. En dat is helemaal stoer, omdat die met alles veel langzamer was in het begin (rollen, kruipen, lopen, enz.) dan S.quote:Op zondag 4 november 2012 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oscar in eerste instantie ook hoor, maar toch had ik het idee dat hij het wel zou kunnen. Hij vond alleen het trappen heel eng. Maar hij wilde wel heel graag, dus heb ik hem een aantal keer als we Sasha naar school brachten op Sasha's fiets zittend terug naar huis laten trappen, hangend achter mijn fiets, dus hij heeft iig toen een beetje het gevoel gekregen.
Vanmorgen wilde hij in eerste instantie ook niet, terwijl ik hem echt nog maar met 1 vinger vast hieldtot ik vroeg of hij dan niet als Sasha ook rondjes over het plein wilde fietsen, toen kreeg ik ineens een 'Nou! Laat me los joh!' om mijn oren.
![]()
Ik moet wel toegeven dat Sasha zekerder was destijds, maar die zat ook op een iets kleiner fietsje, maar daar is Oscar al uitgegroeid zeg maar, dus maar meteen op de wat grotere fiets.
Oscar heeft trws wel Sasha verslagen, die was drie jaar en drie maanden en Oscar drie jaar en twee maanden.
Ja en dat laatste snap ik inderdaad ook wel weer. Hij zou misschien toch graag anders zien. Misschien heel erg uitgekeken naar een middag met de kleinkinderen en dan is het heel erg tegen gevallen omdat ze en niet erg veel aandacht voor hem hadden en dan als toetje nog stomme dikke zeggen.quote:Op zondag 4 november 2012 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja precies.
Overigens wel sneu ook dat je vader zich verdrietig voelde erover. Die verheugt zich er dan wrsch heel erg op als het maar twee keer in het jaar is en dan valt het ook wat tegen.
Wat zijn je jongens beiden snel dan met fietsen!quote:Op zondag 4 november 2012 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja precies.
Overigens wel sneu ook dat je vader zich verdrietig voelde erover. Die verheugt zich er dan wrsch heel erg op als het maar twee keer in het jaar is en dan valt het ook wat tegen.
Jup! Fijn, dank je! Pm je rekeningnummer nog ff.quote:Op zondag 4 november 2012 20:50 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Oeps nee....had nog helemaal geen reactie van je gekregen (dacht ik dus). Je gaat dus toch volgende week? Dan zal ik idd zorgen dat ze voor zaterdag bij Lamb zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 november 2012 20:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kom even trots doen! Oscar fietste vandaag voor het eerst zonder zijwieltjes!![]()
Dat is herkenbaar, en dus ook het euvel...quote:Op zondag 4 november 2012 20:22 schreef -Spring het volgende:
Hoe beter ik in mn vel zit, hoe makkelijk L is.
Nachten zijn over het algemeen wel goed, gelukkig.quote:Op zondag 4 november 2012 20:20 schreef Troeta het volgende:
Hoe zijn de nachtrn Nijna? Door slecht slapen gaat het ook altijd wat minder natuurlijk, kind moe,jankt om alles en sjaggerijnige ouders.
Whahaha, ja, zo hadden wij vorig jaar een Dora voor in de kerstboomquote:Op maandag 5 november 2012 12:56 schreef Estrys het volgende:
Leonieke ben benieuwd hoe hij het gaat vinden![]()
Van wie kwam ook weer die traditie van ieder jaar iets uit mogen kiezen voor de kerstboom? Miss Sly van jou toch? Nou ik was net met Seb in het tuincentrum en Seb keek zijn ogen uit bij de kerstshow. Ik denk leuk ik begin ook zo'n traditie! Beetje vroeg maar waarschijnlijk kom ik niet meer met hem daar dus dan nu maar.
Hij vond het prachtig. Uit alle kerstballen en frutsels die het tuincentrum rijk is, wat kiest onze zoon?? Een grote plastic kerstbal van CARS![]()
Ik wist niet eens dat ze die hadden.
Ik ga denk ik maar voor nog een nieuwe traditie: een extra kerstboompje in de speelhoek.
quote:Op maandag 5 november 2012 15:27 schreef Estrys het volgende:
Ik vrees eigenlijk dat die smaak niet zal gaan verbeteren hier. Het is en blijft natuurlijk een kind van zijn vader
Ja Tegretol. de ha had al even gekeken en die vermoede van wel, daarom doorgestuurd naar de huidarts.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:06 schreef Lamb29 het volgende:
..
Ben benieuwd Bar! Epilepsiemedicatie? Ik heb het nog niet eerder gehoord die bijwerkingen..(op mijn werk dan dus)
Nathan had vandaag ook 38.6, maar zijn gebit is volgens mij, en de tandarts, al compleet. Virusje denk ik dus. Ik hoop dat het morgen weer goed gaat met em.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:01 schreef Ticootje het volgende:
Oh!!! Kiezen!! Ik zal morgen eens kijken in de mond van leyla. Die had opeens koorts enzo. Verder niets. Dat zou het kunnen verklaren.
en toch heb ik liever dit dan de suffe en een stoned kind... Het is vervelend en het ziet er lelijk uit en het vuil kruipt er zo tussen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:21 schreef pessie het volgende:
[..]
Nathan had vandaag ook 38.6, maar zijn gebit is volgens mij, en de tandarts, al compleet. Virusje denk ik dus. Ik hoop dat het morgen weer goed gaat met em.
Bar, dat zijn wel flinke bijwerkingen als ik dat zo lees
Ik ken de voorgeschiedenis niet maar een suf en stoned kind lijkt me in permanente staat ook niets. Dit zijn dus nieuwe medicijnen ter vervanging van medicijnen die suf maken? Wel goed van de ha dat hij je direct heeft doorgestuurd naar de dermatoloog, als die iets kan doen aan symptoombestrijding kan Roy ws deze medicijnen blijven gebruiken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:50 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
en toch heb ik liever dit dan de suffe en een stoned kind... Het is vervelend en het ziet er lelijk uit en het vuil kruipt er zo tussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |