abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:10:14 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118493623
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:10:33 #2
259886 pessie
pi_118493642
Ik eindigde met:

Bar hoe was het zwemmen?

Knap Ymme!

Ik ben ook even heel trots: Nathan heeft vanochtend 5 plasjes op zn potje gedaan! En 7 op de vloer, but who cares... Hij loopt wel goed door :')
pi_118494047
Whoohoe wat knap Nathan!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_118494343
Nathan is er ook vlug bij :Y Maar in het begin van de zindelijkheidstraining bij Thomas vond ik ook dat hij enorm veel naar het potje ging, altijd ook maar voor een beetje, maar dat zal er gewoon bij horen :)
pi_118494828
Wat knap Nathan!! Sofie heeft vanmorgen haar verjaardagsfeestje gehad. Enorm gezellig, niet superdruk. Ze heeft een boel duplo gekregen. Nu is ze even uitwaaien met N. Ze was erg hyper, en ik gokte dat slapen niet zou lukken.
*poef* nu is het weg
pi_118495488
Hier was de eerste les peutergym een daverend succes. De les was in het thema herfst en er moesten blaadjes verzameld worden, we hebben gekropen als een egeltje, gesprongen als een eekhoorn en nog meer van zulks. Lisa deed al ontzettend goed mee en volgde braaf de opdrachtjes op die de juffrouw gaf. :)
Over haar zere teen heb ik haar niet horen klagen en dat terwijl ze zelfs gymschoentjes aan had. Oh, wat ik wel goor vond, alle andere kindjes liepen op blote voeten, ik moest gelijk denken aan vieze wratten enzo. :X. Misschien ben ik te smetvrezerig, maar doe dan op z'n minst gewoon sokjes aan.

Nathan, wat goed! Hier is het ook zo begonnen hoor. Gaandeweg steeds meer plasjes in de pot dan ernaast en nu gaat het zelfs met poepen 9 van de 10 keer goed.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:43:58 #7
259886 pessie
pi_118498552
KJ, klinkt als een leuk feestje!

Nikki, klinkt leuk dat peutergym. En handig te weten hoe het bij jullie ging.
pi_118499620
Sokjes zijn veel te glad, ik vind juist blote voeten eigenlijk heel fijn voor die kleintjes.
Iig die van mij zijn/waren veel behendiger op blote voeten en dat vond ik zeker voor de gym erg belangrijk :Y
pi_118502148
Nathan loopt idd lekker door ;). Maar knap hoor!

Nikki, leuk dat peutergym. Sokjes zijn veel te glad vermoed ik.
Op school bij de oudste gymmen ze ook nog op blote voeten, dat schijnt fijner te zijn dan gymschoenen voor ze nog. Of je moet hele soepele gympjes hebben.
Kan me je voetwratten"angst" ook wel voorstellen, ik bibber er ook een beetje van.
Fake it till you make it...
pi_118504029
Onthoudt jullie peuter ook zo goed? We zijn vandaag met de auto aan een restaurant gepasseerd waar we maanden geleden 1 keer zijn gaan eten en waar Thomas een ijsje heeft gegeten. Vanaf dat moment zit hij nu echt te jengelen achter een ijsje -O-
pi_118505690
Onze peuter heeft echt fases of bepaalde tijden op de dag dat hij wel/ niet zelf kan spelen. En soms heeft hij net een klein zetje nodig dat je hem iets voorstelt om te doen bv een puzzel of samen de treinbaan opbouwt en het dan vanzelf goed gaat met alleen spelen.

Mart zonder speen *G*. Hoe ging het vanavond Ymme?

Tico, ik vroeg dat over het zwemmen. Nu is jouw nog jongste wel iets ouder dan de mijne. Zie het gewoon niet echt voor me: zwemmen met mijn peuter en dan ook tegelijkertijd op. Een baby van 6 maanden letten. Daarom dacht ik misschien de grote straks als hij naar school gaat op echte zwemles en dan misschien babyzwemmen doen terwijl de grote op school is.

Of ik zou kunnen kijken naar peuter/ kleutergym. Moet je daarvoor als ouder veel meedoen?

Bar, veel plezier met het zwemmen morgen.

Nathan *G* voor de plasjes op het potje.

Nikki, fijn dat peutergym zo leuk was.

Leonieke, ja die van ons wel iig. Die kan ook dingen van maanden geleden vertellen enzo. Dus wij mogen geen belofte doen, die wij niet nakomen, want hij vergeet het echt niet :P

Even 2 vraagjes:
Wat zijn jullie trucs om je peuter te bewegen op te ruimen en wanneer doe je dat?

Moeten jullie voor de aanmelding van de echte zwemles ook ¤10 betalen aan administratiekosten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118505790
tinu, selene doet kleutergym. dan moeten de ouders verplicht opbokken hier :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118506405
Peutergym doen we hier niet (ik weet zelfs niet of ze dat hier organiseren), maar binnen een week (een week! :o ) gaat Thomas naar school en daar zullen ze volgens mij heel wat turnles/sport hebben, dus dat komt ook wel goed :Y

Thomas weet trouwens heel goed wat hij wil van de sint:

Alleen jammer dat we dit eigenlijk gingen kopen voor zijn verjaardag omdat hij nu nog iets te klein is en het dan beter weer is. Maar hij zag hem in de winkel staan en was er niet meer van weg te slaan (hij had hem ook al in het boek van de winkel gevonden en keert er altijd op terug).

Dit wordt nogal iets in de winter als hij er niet mee naar buiten kan :o
pi_118506425
Simmu, oh de ouders zijn er dan helemaal niet bij? Ik dacht dat ze er wel bij bleven en het net zo ging als bij het baby/ peuterzwemmen. Maar misschien verschilt het tussen zwemmen en gym of verschilt het per organisatie of is die van de baby/ peuterles anders dan die van de kleuters?

Leonieke, is dat een traktor.

Onze weet ook heel goed wat hij als sint cadeautje wil, het hektor voertuig van bob de bouwer. En wij zijn een brief met uitgeknipte en geplakte cadeauwensen aan het maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118506683
Yups, een traktor... één van ongeveer 2 meter lang als je hem helemaal in elkaar steekt (graafmachine, traktor en aanhangwagen). Vraag me niet waar we hem gaan zetten, daar ben ik nog niet helemaal uit :')

Hij is gewoon helemaal weg van zo'n grote machines...
pi_118506737
Tinu, normaal zit Jen op school op vrijdag. Straks ga ik wel weer met 2 kinderen. Dan gaan de bandjes om bij Leyla en hou ik me vooral bezig met mini. Mini is uiteraard binnen 30 mins klaar en gaat den denk ik slapen en dan kan ik me bezig houden met leyla. Ik ben er natuurlijk al 2 gewent. Met 3 tegelijk... Ja, dat wordt een uitdaging.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118506777
oh, nee. de gymjuf wil echtechtecht heel graag (...) dat de ouders van de kleuters weg zijn en weg blijven. dat stoort. heel erg. de kinderen van gymklas van groep 3 en 4 die na groep 1 en 2 zijn moeten ook opzouten en krijgen op hun falie als ze dat niet doen. net als de ouders :+

we hebben een ouderwetsche gymjuf. zo'n echte *) maar ze is ok, kent haar pappenheimers en selene vindt haar ook ok, dus tis me best :) eens per maand is er wel kijkdag en mag iedereen wel meekijken. laatste keer was leuk, want sangdrax had toevallig ook vrij, en wij keken actief mee. dus met juichen voor kindjes die niet durfden en toch deden enzo *O* ze vinden ons hier nog altijd een beetje raar, maar dat geeft niks, volgens alle partijen :P
pi_118506819
misschien moest ik wel even vermelden dat dit gym ter voorbereiding op turnen is. dus niet kleuterpret ofzo (nja, tot op zekere hoogte zekers wel!) maar echt gericht oefenen met dingen. op kijkdag wordt meestal dan gedemonstreerd waar ze voor oefenen O+
pi_118506894
Hahaha flink ding Leonieke...
Oh wat spannend over een week al naar school! Heeft hij er zin in??

Tinu.. Gelukkig hier een dame die graag opruimt.....
Al van heel uk af aan helpt ze goed mee..
Ik geef haar meestal gerichte opdrachten. "O. zet de boeken terug in de kast"... ipv 'ga je opruimen?'
This zelfs zo erg dat ze nu af en toe eerst persee wil opruimen voordat we bv gaan eten haha... Als ik zeg van och laat maar staan dat doe ik als jij slaapt... "Neheheee opruimen!!"
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118506899
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:49 schreef leonieke het volgende:
Peutergym doen we hier niet (ik weet zelfs niet of ze dat hier organiseren), maar binnen een week (een week! :o ) gaat Thomas naar school en daar zullen ze volgens mij heel wat turnles/sport hebben, dus dat komt ook wel goed :Y

Thomas weet trouwens heel goed wat hij wil van de sint:

[ afbeelding ]

Alleen jammer dat we dit eigenlijk gingen kopen voor zijn verjaardag omdat hij nu nog iets te klein is en het dan beter weer is. Maar hij zag hem in de winkel staan en was er niet meer van weg te slaan (hij had hem ook al in het boek van de winkel gevonden en keert er altijd op terug).

Dit wordt nogal iets in de winter als hij er niet mee naar buiten kan :o
hoezo zoudie in de winter er niet mee buiten kunnen? dat ding ken toch prima sneeuw scheppen :?
ravi heeft trouwens ook zoiets :@ waar die eigenlijk nog niet op past :@ maar hij is zo wild van tractoren :@ nja. een eenvoudige versie van deze dus ^O^
pi_118507148
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:01 schreef Lamb29 het volgende:
Hahaha flink ding Leonieke...
Oh wat spannend over een week al naar school! Heeft hij er zin in??
Enorm :Y Nu toch nog :') 6 november misschien niet meer ;)
Maar hij mag met zijn nichtjes naar school, opa brengt hem, oma komt hem halen. Groot feest dus. Volgende week zaterdag gaan we zijn rugzakje en brooddoos halen en hij heeft daar zelfs al zin in ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:01 schreef simmu het volgende:

[..]

hoezo zoudie in de winter er niet mee buiten kunnen? dat ding ken toch prima sneeuw scheppen :?
ravi heeft trouwens ook zoiets :@ waar die eigenlijk nog niet op past :@ maar hij is zo wild van tractoren :@ nja. een eenvoudige versie van deze dus ^O^
Dat geeft de burger moed ;) Ik zie die tractor hier alleszins geen maanden in de doos zitten want dan worden we hier allemaal gek ;) Maar ja, even wild dus :Y Een graafmachine of een kraan is ook nog OK, maar toch heel wat minder dan de tractor. Hij heeft ze echt allemaal geprobeerd in de winkel vandaag :')
pi_118507259
Als ik ga opruimen helpt Sofie altijd wel mee. Meestal doen we een rondje opruimen voor t slapengaan. De duplo gaat dan in de bak, en de boekjes op hun plek. Ze is dan ook echt aan het opletten of er geen ander speelgoed in de duplo bak gaan.

Ze heeft vanmiddag niet geslapen, ze was te hyperdepieper van alles. Nu is ze ook nog wakker, even in het kader van de wintertijd enzo.
*poef* nu is het weg
pi_118507396
Oh, opruimen, meestal ook 's avonds voor Thomas gaat slapen. Maar helemaal alleen doet hij het niet. Er moet altijd wel iemand helpen. Hij is dat ook wel zo gewoon van bij de onthaalmoeder. De ene dat gaat het beter dan de andere ;) (soms lukt het helemaal niet hoor).

En wintertijd... ik hoop dat hij er ook een uurtje bij doet vannacht ;)
pi_118507751
ravi ruimt heel vaak uit zichzelf op als hij klaar is met iets O+
heeftie van mij :P ik heb echt een pest hekel aan chaos

pi_118524859
Mex ruimt ook vaak op, zet hij zijn bord op het aanrecht of gooit de vieze luiers van Nena op...errug handig. Helpt altijd met de vaatwasser en met stofzuigen, wel leuk, maar duurt heeeeel lang.
Van mij heeft ie het niet iig :P

Hij kan trouwens heel goed alleen spelen, maar zelfs dan word ik af en toe gek van het spelen en aandacht geven...we zijn maar mensen, ja toch?

Goed zo nathan!!
pi_118525648
Lotte kan zich erg goed alleen vermaken als baby al en Geert tot nu toe ook. Ik zou het ook niet kunnen hoor de hele dag aandacht geven af en toe even een momentje mijn eigen ding doen, heerlijk!

Opruimen begin ik meestal en vraag of ze helpt en dan vind ze dat ook wel erg leuk. Ze neemt iedere avond wel uit zichzelf hun kleren mee naar boven en gooit deze in de wasmand.

Wij gaan zo een dagje naar mijn moeder en zusje even lekker luieren! :D
pi_118525801
Isabeau zit al minstens een uur heel lekker te spelen met haar trein en spoor. Maar het verschilt per dag hoe goed ze zichzelf vermaakt.
pi_118525938
Klopt ook Sorbootje soms hebben ze van die hang/plakdagen en daar kan ik ook wel erg van genieten lekker knuffelen.
pi_118526020
Wij kregen een week geleden stickers van de buurvrouw, die had ze weer van de groenteboer en had ze gekregen om op mandarijntjes te plakken en daar leuke gezichtjes van te maken. Maar op het gezicht vond onze peuter ze ook leuk:
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118527551
Lol
pi_118529257
Mart heeft al 2 nachten geslapen zonder speen. Hij vraagt er nog wel om, maar even duidelijk uitleggen dat we ze weg hebben gegooid (samen, dus hij weet het wel) en dat hij daarom de tractor uit de winkel mocht kiezen, helpt goed en hij gaat dan toch ná een verhaaltje van dikkie dik gewoon lekker slapen. Vanochtend 06:15 wakker, maar dat is natuurlijk doordat de klok een uur terug ging.

Kortom, erg trots op onze grote vent.

De reden dat wij ineens besloten hadden de speen exit te doen was omdat zijn tanden (boven, voor)toch ineens wel heel overduidelijk naar voren gingen staan en hij is tenslotte al (pas :D) 2,5 geweest.
pi_118529302
Over het samen spelen of zichzelf vermaken.
Mart kan beide heel goed. Liefst samen (en dan met opa en oma is het tofst!), maar alleen spelen kan hij ook erg goed. Al verschilt dit per dag natuurlijk.
pi_118534886
Wel fijn van al die goedopruimende kindjes. Hier wil het niet zo delaatstetijd. Maar sowieso is alles wat wij zeggen nee hier op het moment.

Wij hebben net de nieuwe autostoel gehaald vanaf 16 kg. De vorige was toch echt bijna niet meer te doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118535121
Ik wou dat Thomas zo goed alleen kon spelen als alle kindjes hier :')
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:21:08 #35
259886 pessie
pi_118538285
haha tinu, staat em goed!

Fijn dat ie wil gaan slapen Ymme.

We ruimen op en proberen Nathan dan te motiveren ook stukken speelgoed in de bak te gooien, dat gaat goed. Helemaal zelf zn speelgoed opruimen zie ik nog niet gebeuren hier.
pi_118541762
Tinu, leuke foto. :)

Ymme, wat fijn dat Mart zonder speen gewoon gaat slapen. Wat hij een echte addict of had hij het ding alleen nog maar in bed bijvoorbeeld?

Qua speelgoed opruimen, dat kan Lisa heel goed zelf, ze vindt het ook echt leuk om te doen, dus dat scheelt. Gisteren bij de gym moesten ze ook de ballen opruimen voordat de juf met de les kon beginnen en Lisa ging als een soort wervelwind op zoek naar de ballen in de zaal om ze vervolgens snel in de ballencontainer te gooien.
Maargoed, Lisa is sowieso een bijzondere wat troep betreft, want als ze 's morgens beneden komt en onze glazen staan nog op de salontafel loopt ze erheen en zegt: "ohnee allemaal rommel, mama opruimen." :') Oh en als we naar de Action gaan en ik vraag wat ze in die winkel verkopen zegt ze: "allemaal rommel." Ze vindt de schappen dus maar rommelig. ;)

Hier is het vanmorgen heel goed gedaan met slapen. Lies is sowieso altijd al een beetje een luiaard hoor, maar vanmorgen was het dus 7:15 uur nieuwe tijd, prima dus. Klopt wel precies met anders, want normaal is het in het weekend meesta. 8 uur ofzo.
pi_118548420
Mart zijn speen was alleen nog maar voor het slapen, lange autoritten, bij ziek zijn etc.
Sinds hij er nu vanaf is, sinds vrijdag dus is hij veel meer met zijn knuffels bezig. Prima!
pi_118548764
Haha Nikki dat is wel herkenbaar.. O. is ook niet zo van de rommel...

Hier zijn we weer even de speen verder aan het afbouwen..
De autoritten zijn nu aan de beurt.. zeker na een lange dag kdv best een pittige voor haar ;)
Vorige week is M. begonnen met: Bij de grote weg (snelweg) krijg je je speen.... 1ste dag brullen.. 2de dag al veeeeel beter... dus :Y)
Volgende week krijgt ze hem pas bij mijn werk (ze halen mij samen op).... en wanneer dat goed gaat is het afgelopen in de auto..

Merken dat ze veel vatbaarder is voor slow and easy dan cold turkey....
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118551289
Lamb wat goed dat de eerste stapjes al gezet zijn. Als O. dit beter trekt dan cold turkey dan is dat toch prima. Je moet doen waar jullie en O. je goed bij voelen toch. :) Wel fijn dat je op deze leeftijd gewoon kan communiceren en dat ze dat dan ook begrijpen hè, ik vind dat zo'n vooruitgang ten opzichte van, laten we zeggen, een jaar geleden.

Ymme, hier is Lisa ook erg gehecht aan knuffels nu de speen weg is. Of gewoon omdat ze ouder wordt, maargoed. Er staan er denk 20 in haar bed en als ik er na het bed verschonen stiekem eentje weghaal dan ziet ze dat. :X Maargoed, knuffels zijn een stuk minder schadelijk voor tandjes en spraak dan een speen. Sterker nog, bij ons stimuleren die knuffels de spraak want voor het slapen gaan leest Lisa eerst nog even een boekje voor aan de knuffels. :')
pi_118559274
;) Hier nog zo'n knuffelverslaafde... Omdat ze in haar ledikantje nog slaapt met dekbed nu (das dus al een volle boel) mag ze er nu niet meer bij leggen (nu zijn het er 7)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118559571
Sofie taalt in bed echt niet naar meer knuffels. Ze heeft haar snoozebaby labeldoekje, en een zeepaard. En meer wil ze ook niet in bed hebben.
We hebben door hoe ze heel snel in slaap valt... Een verhaaltje lezen. Deden we eerder ook al wel, maar niet elke dag, elk slaapje. Nu al een paar keer gedaan, en ze gaat gewoon slapen zoals ze ligt als we de kamer uit gaan. Zo ontzettend fijn.
Het feestgedruis is weer over. Vandaag de laatste visite geweest. Ze zal wel moeten wennen dat niet elk kadootje voor haar is. Vanmiddag kwam er bezoek voor haar, en ze liep al bij de voordeur te trekken aan de tas: kadoosje, Siesje kadoosje. Mama, meisje kadoosje??
Ze heeft regelmatig kadootjes gehad de laatste dagen.
*poef* nu is het weg
pi_118561811
Wij zijn bij Lotte al vrij gauw begonnen met alleen de speen in bed en als ik de verhalen soms hoor ben ik daar heel blij mee. Vandaag waren we bij mijn moeder en mijn zusje had haar uit bed gehaald en toen ze mij zag schudde ze al nee en gaf ze me gauw de speen :D

Lotte heeft hier ook een bed vol knuffels en een paar boekjes van de Hema en dan leest ze eerst wat en gaat liggen om Nijntje nog over haar dag te vertellen.
pi_118565723
Nikki leuk verhaal over de Action.

Lamb als het zo voor jullie werkt is dat toch prima.

Kaatjejannie, ja dat is moeilijk weer te wennen aan niet zoveel cadeautjes. Hier wordt ook heel vaak gezeurd om cadeautjes. Wij zijn er nu dus over aan het denken om misschien met zakgeld te beginnen om hem meer begrip bij te brengen voor sparen en de waarde van spullen. Zitten nog wel met wat is een redelijk bedrag om elke week te geven.

Lief die knuffelverslaving. De onze had het nooit zo erg, ondanks een slaapknuffel al van klein af aan. Hij heeft wel sinds de speen weg is best een verslaving aan zijn bob kussen. Was dus ook echt een uitdaging toen we die bij onze laatste weekend vakantie waren vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinuviel op 29-10-2012 08:19:54 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118566099
Ik denk dat die knuffelverslaving er ook zo kan komen op een bepaalde leeftijd. Thomas had tot hij 1 of 1,5 jaar was nooit een "vaste" knuffel. Het eerste jaar sliep hij zelfs volledig zonder knuffels. Tegenwoordig ligt zijn bed vol zodat hij er zelf bijna niet meer bij kan :D Met natuurlijk een heel verhaal erbij als het zo ver gekomen is ;)

Hij heeft een aantal heel erg favo-knuffels, maar is gelukkig niet aan één knuffel zó gehecht dat hij niet meer zonder kan (maar we wisselen dan ook heel regelmatig zodat hij niet helemaal gehecht raakt aan één knuffel).
  maandag 29 oktober 2012 @ 08:11:41 #45
259886 pessie
pi_118566201
Nathan slaapt het liefst met zn duplo-trein en thomas de trein boekjes. Ook heeft ie een knuffel, en een speen.

Tinu, elke dag is wel vaak, ik zou dan echt max 5cent geven.

Nathan is ook dol op cadeautjes. Die roept als hij iets ziet "doosje! doosje!, Nathan?". Ik vind het juist heel schattig, ik vond mede daardoor de 2de verjaardag echt veel leuker dan de eerste (toen hij niet begreep wat ie met al dat papier moest en een beetje bang werd ervan).

Nikki wat lief dat ze haar knuffels nog even voorleest!
pi_118566278
Sorry edit: ik bedoelde elke week. We gaan zeker 1x per week doen hoor, alleen bedrag weten we nog niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118567017
kwart voor vijf, voel ik ineens iemand naast mij kruipen. Hij gaat liggen en ronkt verder :z Ik was ook te slaperig om te reageren, dus laat maar. Kwart voor zes werkt hij me vakkundig mijn bed uit }:| dwarsliggers
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118567425
Rienk slaapt nog steeds met zn twee konijnen :Y (En zn speen) (beesse en knientsjes)

Vanochtend stond hij ook om een uur of 6 al in de deuropening. Maar dit keer werd ik wakker en heb hem weer naar bed gebracht. ('ga maar even een boekje lezen') en hij kwam er pas uit toen Jelte af ging. (Jelte wordt niet gewoon wakker. Jelte gaat af :') )

In ons bed wil hij niet slapen. Niet mét ons tenminste :P

En cadeautjes vind hij geweldig. Het moet alleen NIET zijn ingepakt. Daar snapt hij helemaal niks van en wil hij het vaak ook niet eens uitpakken :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Vlinder op 29-10-2012 20:11:58 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118567770
:'( :'( :'( Mex is naar de peuterspeelzaal.
Hij zwaaide vrolijk, maar toen ik in de gang liep hoorde ik hem huilen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:01:06 #50
259886 pessie
pi_118567950
Whaha VLindur, hij legt zn speen op zn tafeltje?

Troeta, je mag best even bellen om te vragen hoe het gaat. Doen ze niet moeilijk over. En mijn ervaring is dat dat huilen overgaat en je voor je het weet een vrolijk zwaaiende peuter achterlaat. Maar, het voelt wel zwaar rot.
pi_118567996
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:53 schreef Troeta het volgende:
:'( :'( :'( Mex is naar de peuterspeelzaal.
Hij zwaaide vrolijk, maar toen ik in de gang liep hoorde ik hem huilen.
Komt goed.
En inderdaad, even bellen zodat je je wat geruster voelt.
pi_118568178
Pessie, nee dat is zn tweede speen. De ander zat gewoon in zn mond :Y

En Troeta gewoon even bellen hoor!
pi_118568261
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:01 schreef pessie het volgende:
Whaha VLindur, hij legt zn speen op zn tafeltje?

Troeta, je mag best even bellen om te vragen hoe het gaat. Doen ze niet moeilijk over. En mijn ervaring is dat dat huilen overgaat en je voor je het weet een vrolijk zwaaiende peuter achterlaat. Maar, het voelt wel zwaar rot.
Mijn ervaring is dat ze stoppen met huilen zodra je het pand al uit bent...
pi_118569222
Nee, ik hoef niet te bellen. Ik mag zo een half uur eerder komen en er bij zitten en dan hoor ik wel hoe het ging. Als hij zou blijven huilen bellen ze wel!
Nu ff bakkie doen bij opa en Nena daar parkeren.
pi_118569730
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat ze stoppen met huilen zodra je het pand al uit bent...
Zodra je uit beeld ben :')
Vanochtend drama (hij kan geloof niet zo goed.tegen dat vroeg opstaan).
Ik was zn jas en tas aan t opbergen, kwam de leidster zeggen dat t alweer over was :D
Was ie met een auto aan t spelen :D
pi_118569849
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 08:11 schreef pessie het volgende:
Nathan slaapt het liefst met zn duplo-trein en thomas de trein boekjes. Ook heeft ie een knuffel, en een speen.

Tinu, elke dag is wel vaak, ik zou dan echt max 5cent geven.

Nathan is ook dol op cadeautjes. Die roept als hij iets ziet "doosje! doosje!, Nathan?". Ik vind het juist heel schattig, ik vond mede daardoor de 2de verjaardag echt veel leuker dan de eerste (toen hij niet begreep wat ie met al dat papier moest en een beetje bang werd ervan).

Nikki wat lief dat ze haar knuffels nog even voorleest!
Das ook een faal in de opvoeding hier. Met zn verjaardag een kadootje krijgen en nog meer vragen aan degene van wie hij het kadootje kreeg :D
Mja als je nog.geen 2 ben mag dat nog :P
pi_118572106
Ha ha ha. Die cadeautjes ervaringen. Herkenbaar. Yaro zei op zijn ervaring pas dankje wel nadat hij het had uitgepakt en wist wat het was. Nou was hij niet zo kieskeurig dus alles was goed :D

Net terug van een weekend CP. Yaro heeft het weer super gedaan.
We waren erg verbaasd wat hij nu allemaal deed en kon. Zat ik van de week te vertellen dat hij niet los wilde zwemmen. Nou nu wel hoor. En heerlijk spelen met andere kinderen, zonder vond hij maar saai.

Zaterdagavond wel de hele boel ondergespuugd na een flinke hoestbui. is toen 1,5 uur op geweest (bij komen en we moesten schoon beddengoed regelen). Een voordeel dat hij daardoor niet vroeger wakker was ivm de wintertijd. Hij was zelfs pas om 8.30 uur nieuwe tijd wakker ipv tussen 6 en 7.
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:32:36 #58
259886 pessie
pi_118577182
As, dat is dan wel een groot voordeel na het nadeel! Zo sneu, spugende kindjes.

Son, ik snap hem wel, het voelt ook zo vroeg als het nog zo donker is.
pi_118581071
Het ging heel goed, heeft nog 1x snikkend bij het deurtje gestaan, maar toen heeft ze hem afgeleid. Verder heeft ze hem lekker laten hobbelen.
Volgende week weer!!

Herkenbaar van de kadootjes, we hebben natuurlijk veel kraamvisite gehad en zijn verjaardag, iedereen die de laatste tijd kwam nam wel iets mee.
Gister kwam oma die meestal wat bij zich heeft ineens met niks aan, dat was een teleurstelling!!
pi_118590611
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:07 schreef Troeta het volgende:
Het ging heel goed, heeft nog 1x snikkend bij het deurtje gestaan, maar toen heeft ze hem afgeleid. Verder heeft ze hem lekker laten hobbelen.
Volgende week weer!!

Herkenbaar van de kadootjes, we hebben natuurlijk veel kraamvisite gehad en zijn verjaardag, iedereen die de laatste tijd kwam nam wel iets mee.
Gister kwam oma die meestal wat bij zich heeft ineens met niks aan, dat was een teleurstelling!!
Fijn dat hij het er leuk heeft!
pi_118590762
Seb gaat iedere week een dag naar oma. Dus vandaag ook, halen we hem op na een lange dag spelen. "Daaag jongen" roept zijn oma. Seb vraagt: "Wie was dat?" Dat? Dat is oma schat :D
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:20:54 #62
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118601744
Breekt even in,wat/wanneer is het tijd om een hoodkussen voor je kind aan te schaffen?

Roy gaat hier steeds meer met zijn hoofd op zijn knuffels liggen. En toen vroeg ik het mij af.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_118601875
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:20 schreef _Bar_ het volgende:
Breekt even in,wat/wanneer is het tijd om een hoodkussen voor je kind aan te schaffen?

Roy gaat hier steeds meer met zijn hoofd op zijn knuffels liggen. En toen vroeg ik het mij af.
Wij hebben zo'n hele platte van Ikea. Denk nu een jaar of zo. Maar hij gebruikt meer zijn knuffel
pi_118602039
Rienk heeft er een van de leenbakker waar ik een hele berg vulling heb uitgehaald. Hij kreeg ze toen hij overging an ledikant naar peuterbed. Hij slaapt er vaak op. Maar heel soms ligt ie er nog naast O+

En oh ja. Speenloos!

Hij was z'n speen kwijt. Dus dat vond ik een prima reden om te stoppen. Ze zijn inmiddels alle drie kapot geknipt en liggen in de vuilnisbak.

Hij kwam drie keer z'n kamer uit en smeet woedend z'n knientsjes de kamer door. Maar hij slaapt!!!
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:42:19 #65
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118603017
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wij hebben zo'n hele platte van Ikea. Denk nu een jaar of zo. Maar hij gebruikt meer zijn knuffel
wij "moeten" ivm de epilepsie een speciaal kussen met kleine gaatjes erin om stikken tijdens een insult te voorkomen.
We zullen het kussen maar bestellen.
pi_118609779
Wij hebben ook een platte van de ikea aangeschaft toen hij over ging naar een peuterbed. rond zijn tweede jaar dus.
Hij blijft er best vaak op liggen.
pi_118609831
Wat goed van rienk *O*
Hier ga ik er nog niet aan beginnen. maar hij heeft hem alleen met slapen en als hij diep slaapt gaat hij uit.
Hier willen we eerst proberen om hem zelf in slaap te laten vallen zonder dat we er naast zitten.

Wat fijn troeta dat ze hem af konden leiden en hij het naar zijn zin had.
pi_118610118
Goeie, Bar. Geen idee. Heb het net op m'n werk per mail aan een JGZ-verpleegkundige gevraagd; ben benieuwd wat zij erover zegt. Laat wel weten.
pi_118610785
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:42 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

wij "moeten" ivm de epilepsie een speciaal kussen met kleine gaatjes erin om stikken tijdens een insult te voorkomen.
Leander had ook al heel vroeg een kussen. Ook een speciale. Maar nu heeft ie een gewone want hij kon uiteraard niet meer zonder!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118610959
Tess is begonnen op een hele platte en heeft nu een ikeakussen. Ze slaapt echt niet zonder..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118611039
Ja ben er blij mee dat hij het leuk vond!
Mex heeft al sinds 10 maanden een kussen, een smurfenkussen van de Blokker wat ook zijn knuffel is. Slapen ging toen meteen al een stuk beter.
Wilde een kinderkussen kopen, maar geloof niet dat ie afstand kan doen van zijn smurfenkussen.

Hij ging gister even leuk een koprol maken van het bed af, dat was een smak...ik dacht echt nu moeten we een keer naar het ziekenhuis met hem, maar na even huilen was hij weer hartstikke vrolijk.
pi_118614340
Hier hebben we een ikea kussen, maar die vindt ze niet fijn. Dus nu heeft ze zo'n kussentje van een stoel geplukt en die gebruikt ze als hoofdkussen.
pi_118614366
Jen heeft een normaal kussen en Leyla een platte van ikea.
pi_118614658
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:42 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Mila heeft een kinderkussen van Silvana, is heel dun en er zitten allemaal kleine gaatjes in. Ze noemen het kussen dooradembaar en antiallergisch, dus wat mij betreft hartstikke prima!
pi_118623855
Onze peuter heeft sind een jaar een bob de bouwer kussen. Heeft hij gekregen voor zijn kamer met ook bob de bouwer thema. Nu slaapt hij er sinds een paar maanden mee/ op, dus met ruim 3,5 jaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118630117
Jeumig de peumig, traktatie bij het kdv: twee kleine rolletjes van die gekleurde druivensuikersnoepjes, een pakje met een stuk of zes Maoammeuk, een snoepketting en een grote chocolademunt.

Come on, zeg. Dat je niet helemaal wilt conformeren aan het antisnoepbeleid en (uit principe) een zakje chips meegeeft, is tot daaraan toe, maar een héle fucking zak snoep? :')
pi_118630853
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:02 schreef -Spring het volgende:
Jeumig de peumig, traktatie bij het kdv: twee kleine rolletjes van die gekleurde druivensuikersnoepjes, een pakje met een stuk of zes Maoammeuk, een snoepketting en een grote chocolademunt.

Come on, zeg. Dat je niet helemaal wilt conformeren aan het antisnoepbeleid en (uit principe) een zakje chips meegeeft, is tot daaraan toe, maar een héle fucking zak snoep? :')
Nee dat is niet normaal zeg! Je zou bijna vragen hoeveel kindjes zijn er jarig ??
pi_118631009
Één :')

De leidster vond het ook niet normaal.
pi_118631652
Echt! Belachelijk zeg, daar zou ik echt zo niet blij van worden..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_118632149
Pfoeh, die moeder zou mij echt een zeikmoeder vinden denk ik, want Lisa trakteerde hier toen ze twee werd "bloemen" gemaakt van komkommer, stukje worst of kaas en een aardbei. :')

Ik ga echt proberen het niet snoeptrakteerbeleid te handhaven tot ze een jaar of tien is of iets. Of als ze zelf echt niet meer wil, maar ik ben ervan overtuigd dat je echt leuke dingen kunt maken die nog gezond zijn ook. :)
pi_118632634
Oh das wel heel erg idd spring! Een snoepje oke, maar je t kunt t overdrijven.

Floris had vorige week zn eerste traktatie gekregen. Een of ander pruldingetje, maar toch. Denk dat er ook iets eetbaars bij zat, aangezien er.een lintje dat opengeknoopt was bij zat.

Vandaag bij t cb geweest. Gewicht en lengte geen idee, meneer wilde niet gewogen en niet gemeten worden :')
Spelletjes met de arts.spelen was wel leuk. Zelfs hart luisteren was leuk en een lampje in je ogen al helemaal.
Moest wel lachen, hij kreeg zo'n boekje met dick Bruna tekeningen. Stond zo'n beer in. Floris: beer, nijntje, aaaah lieve beer. Floris ook lieve beer.
pi_118633752
Mmmm, ik hoop dat Mex ook een traktatie krijgt, ga ik het opeten:-)
pi_118634908
Tja, verjaardag is natuurlijk ook een beetje feest dus iets te snoepen kan ik me redelijk in vinden, maar in die mate hoeft het echt niet... 1 rolletje per kind was naar mijn idee ook meer dan genoeg geweest.
pi_118635351
Het zijn waren :@ nog van grote rollen ook.
pi_118635921
Dat vind ik ook wel heel erg veel. Ik ben dan ook meer van het alternatieve trakteren. Maar dat was ik al toen ik zelf op de basisschool zat. Tot wanhoop van mijn ouders soms. Wilde ik tasjes met naam voor de meisjes en knikkerzakken met naam voor de jongens, of postpapier enzo.
pi_118637162
zo, mijn kleine konijntje is vanmiddag naar de psz in groep 2 geweest. hij's dus de kleinste, de enige met nog echt een beetje het dreumesachtige en een dikke kop kleiner dan de grootste :X ook de jongste, maar: hij vond het leuk en de groep is een stuk rustiger dan groep 1 (!)

ik heb zelf vanmiddag ff meegedraaid, man wat een dag. allemaal ziekig, allemaal naar school en geen van allen een middagslaapje. geen goede combi eigenlijk :N

en ik blijf het een beetje een raar zicht vinden, mijn kleintje tussen al die groten. de andere kindjes zijn bijna allemaal al minimaal 3 :o ergens doe ik denk ik toch iets heus wel helemaal goed, want mijnessen worden allebei steeds door de juf vooruit geschoven onder het motto "kunnen ze aan en vinden ze leuk" wat ook idd gewoon goed gaat
pi_118637602
Simmu wat fijn dat Ravi het helemaal leuk leek te vinden in de nieuwe groep. Ook goed voor je moederhart als de juf over zo'n mini dan al zegt dat hij eraan toe is hè. :)
pi_118637722
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Simmu wat fijn dat Ravi het helemaal leuk leek te vinden in de nieuwe groep. Ook goed voor je moederhart als de juf over zo'n mini dan al zegt dat hij eraan toe is hè. :)
ja, dat wel hoor. maar hij is nog zo klein :{
pi_118655690
Jeugdverpleegkundige mailt dit terug over het kussen:

quote:
Tja het peuterkussen…
Op zich heeft een peuter geen kussen nodig maar als hij/zij erom vraagt kan dat wel vanaf 2 ,2 ½ jaar. Persoonlijk geloof ik (qua veiligheid) niet zo in peuterkussens… het is wel handig als het niet te groot is ivm sloop bij peuterdekbedsets. Verder moet jij kijken naar de dikte, niet te dik/hoog…
pi_118656250
Wij hebben hier geen kussen ik heb de sloop gewoon ingestopt voor de helft bovenin.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:28:37 #91
259886 pessie
pi_118656440
Simmu, fijn dat Ravi het aankan!

Spring, allemensen zeg! Wat een mega hoeveelheid! Dat vind ik echt niet normaal. Nathan kreeg laatst een zakje chips op een verjaardag en ik vond dat al veel. Hij krijgt thuis af en toe zo'n rolletje druivensuiker snoepjes van Jip en Janneke maar allemensen, Maomam :o das vies kleverig kleurstoffen en aroma troep.
Dank voor je update over het kussen, Nathan is een buikslaper dus ik denk dat ik voorlopig echt geen kussen nodig heb.
pi_118656501
Hannah heeft zo'n Ikea peuterkussen. Ze heeft altijd de neiging gehad om tegen het hoofdeinde van het bed opgekruld te gaan liggen. Een kussen helpt om haar enigzins op haar plaats te houden.
Al hebben we hier wel het probleem dat ze steeds het dekbed van zich af schopt in haar slaap. Ze krijgt het koud en gaat dan huilen en we moeten haar opnieuw instoppen. Dat ze zelf de deken weer over zich heen kan trekken komt niet bij haar op. Gebeurd zeker een paar keer per nacht.
pi_118656634
Da's wel zuur idd, Octo. Ik denk dat ik dan zelf zou overwegen om 'r weer een slaapzak aan te doen. Heb je 'r ook al gewoon uitgelegd dat ze het dekbed zelf omhoog kan trekken?

Ik zag vanmorgen bij het kdv weer twee traktaties staan: cakepops en opnieuw een zak snoep, incl. lolly. De leidster was er ook niet erg gelukkig mee. Vooral niet met die lolly natuurlijk. Gaan ze mee rennen. :')

Die cakepops snap ik dan nog wel, da's nog creatief. Maar gewoon een bult snoep in een zakje is wmb gewoon ontzettend asociaal.
pi_118656740
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:15 schreef simmu het volgende:
en ik blijf het een beetje een raar zicht vinden, mijn kleintje tussen al die groten. de andere kindjes zijn bijna allemaal al minimaal 3 ergens doe ik denk ik toch iets heus wel helemaal goed, want mijnessen worden allebei steeds door de juf vooruit geschoven onder het motto "kunnen ze aan en vinden ze leuk" wat ook idd gewoon goed gaat
Ik pik dit er tussenuit, maar daar zijn jullie toch zelf bij?
Jullie maken toch zelf de beslissing om ermee in te stemmen een groep verder te kijken.

en Ravi met grote zus, ik denk niet dat die zich erg druk zal maken om de grotere kinderen ;)
Wel leuk te zien dat hij het leuk vond.
pi_118656783
Ik wil voor de geboorte Seb cakepops laten trakteren met muisjes. Ik vind het wat anders als je er als ouder moeite voor hebt gedaan zeg maar, gewoon snoep in een zakje en dan onder het motto veel want dan lijkt het nog iets waarschijnlijk vind ik ook asociaal.

Hier krijgt hij volgens mij zelden snoep als traktatie. Of ze eten het daar al op want ik vind altijd alleen van die traktatie speeltjes in zijn mandje.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:40:40 #96
259886 pessie
pi_118656800
Ik moest googlelen op cakepops :@ maar ik vind ze leuk! Als Nathan een keertje zoiets zou krijgen op de psz als traktatie zou ik dat echt niet erg vinden. Het is ook een beetje de hoeveelheid, al blijf ik maoam voor een peuter echt niet geschikt vinden.
Als je dan toch zoveel geld uitgeeft aan de hoeveelheid, waarom dan niet liever hetzelfde bedrag uitgeven aan 1 originele traktatie zoals inderdaad zo'n cakepop.
Maar er zijn nou eenmaal ook ouders die een kind van net een jaar elke dag een kinder reep geven onder het motto "snoepen moet je ook leren"...
pi_118656802
Lolly krijgt Yaro ook echt niet en hoe vaak ze dat in een winkel willen aanbieden....niet normaal.

Ik ga nu wel heel erg twijfelen over de traktatie die ik wil meegeven als de baby geborenis, namelijk vier chocolaatjes in een cellofaan verpakking. Maar dat worden ook de bedankjes voor de kraamvisite dus zou ik dat in 1x maken.
Vorige keer hadden we een marsepeine baby.
pi_118656807
Roy ligt nu in een zomerslaapzak, en later leggen wij er een dekbed overheen.
Dat is de enige manier om ervoor te zorgen dat Roy er onder blijft liggen tot smorgens ;)

Maar goed Roy ligt hier nu ook op het matras.... aangezien hoeslakens eraf gehaald worden, blijf niet bezig :+
pi_118656841
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:38 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Ik pik dit er tussenuit, maar daar zijn jullie toch zelf bij?
Jullie maken toch zelf de beslissing om ermee in te stemmen een groep verder te kijken.

en Ravi met grote zus, ik denk niet dat die zich erg druk zal maken om de grotere kinderen ;)
Wel leuk te zien dat hij het leuk vond.
tuurlijk zijn we erbij, ik draai zo'n eerste dag dan ook mee op de psz om te kijken hoe het gaat hoor :)
maar toch; mijn kleintje! wat doe je!
pi_118656889
lolly's vind ik voor kleuters nog eng, never mind bij peuters :N
pi_118656897
Yaro is ook een buikslaper en ligt ook gewoon op een kussen, dat wilde hij zelf.

Hier ook vaak onder het dekbed vandaan, maar hij heeft het gewoon niet zo snel koud. En anders een dikkere pyjama octo?
pi_118656942
selene kreeg trouwens een hoofdkussen toen ik merkte dat ze haar knuffels op een stapeltje legde en die als kussen gebruikte
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:47:26 #103
259886 pessie
pi_118657016
En nu wil ik ook cake pops

Oh, slapen op een kussen wil dus wel bij en buikslaper? Nou ja, als hij naar het volgende bed gaat geef ik hem wel een kussen, mag hij zelf bedenken wat hij wil.

Nathan is een koukleum, die heeft een winterslaapzak aan en een dun dekbedje. Als ik 's avonds naar bed ga leg ik nog een wollen dekentje over hem heen.

Ik moet er echt niet aan denken mijn kind met een lolly te zien. Is die veel te actief voor.
pi_118657264
Floris is ook een buikslaper.met kussen. Vindt ie fijn liggen.

En hij heeft wel eens moam op :P maar.toen at ik het zelf en wilde hij ook. Kon m niet afleiden met rozijntjes oid :P voor een keertje ook geen ramp, maar vind t geen geschikte.traktatie op t kdv.
Hoe doe je dat eigenlijk bij verticale groepen? Heb gelukkig nog.tot juli om er overna te denken :P

Oh en lolly's krijgt ie echt niet idd.
Onze turk (die geen turk is.maar wel Turkse pizza's enzo verkoopt) vroeg een keer of.hij dat,mocht. Toen zei ik ook daar vind ik m iets te klein voor.
Hij krijgt altijd een klein bakje patat daar. En dat weet ie ook *lol*
pi_118657344
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:55 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris is ook een buikslaper.met kussen. Vindt ie fijn liggen.

En hij heeft wel eens moam op :P maar.toen at ik het zelf en wilde hij ook. Kon m niet afleiden met rozijntjes oid :P voor een keertje ook geen ramp, maar vind t geen geschikte.traktatie op t kdv.
Hoe doe je dat eigenlijk bij verticale groepen? Heb gelukkig nog.tot juli om er overna te denken :P
Gewoon iets geven dat kleintjes sowieso mogen hebben. Krentenbol, fruit. En als er écht hele kleintjes bij L op de groep zouden zitten, zou ik van tevoren vragen hoeveel end aar iets aparts voor 'maken'. Een soepstengel of zo.
pi_118657471
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:58 schreef -Spring het volgende:

[..]

Gewoon iets geven dat kleintjes sowieso mogen hebben. Krentenbol, fruit. En als er écht hele kleintjes bij L op de groep zouden zitten, zou ik van tevoren vragen hoeveel end aar iets aparts voor 'maken'. Een soepstengel of zo.
Das.wel een,goeie idd.
Voor dat hij jarig is heb ik vast wel gezien hoe anderen dat doen daar :P
Ik vind t wel jammer dat ik nog.zolang moet wachten :')
pi_118658302
Als je naar de meet komt Pessie als het me lukt maak ik cakepops.

Son ik wilde al typen zwanger raken en bevallen, jij bent toch zo zwanger maar dan kom je toch weer uit in juli :D
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:38:02 #108
259886 pessie
pi_118658515
Welke meet? Ik ben niet echt op de hoogte.

Oeh bakje patat! Dat eet Nathan tegenwoordig ook weer.
pi_118658602
Ik heb een keer mandarijntjes getrakteerd en daar visjes van gemaakt. En voor de leidsters sinaasappels. :) zoiets kan ook altijd wel toch? Als ze echt nog maar 3-6 maanden zijn dan gaat de traktatie meestal mee naar huis voor de ouders bij ons :D
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:43:35 #110
259886 pessie
pi_118658657
Estrys dat is ook een leuk idee!
pi_118658815
Ik vind sowieso dat er weinig moeite meer wordt gedaan voor de traktatie. Als ik soms zie wat er voorbij komt op het kdv. Mijn moeder verzon vroeger altijd iets anders. Wij hebben nog nooit een zakje chips of zomaar snoep getrakteerd. Ik vind het ook heerlijk om een beetje te fröbelen voor traktaties.
pi_118659110
qua traktaties zijn ze op ons kdv best streng... mag niet van te voren thuis gemaakt zijn.
Dus bv cakepops mogen niet... of ze moeten ter plekke gemaakt worden zeg maar..
We vinden nu regelmatig boekjes/kleine speeltjes e.d in t mandje..
O. heeft zelf een dikkiedik boekje getrakteerd en dan met een doosje rijstringetjes van de Hema...
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:06:00 #113
259886 pessie
pi_118659307
Wat is de reden dat er geen zelfgemaakte traktaties getrakteerd mogen worden Lamb? Vind het een beetje vreemd.

Estrys, ik ben in juni jarig en mijn moeder kwam wel eens in de pauze een koelbox met ijsjes brengen O+ . Maar goed, met 7 kids ging gemak wat dat betreft boven gezond. Ik kan me ook oprecht niet herinneren wanneer mijn moeder ons fruit probeerde te geven. Wij aten alleen fruit op vakantie, als mn vader nectarines etc kocht. Heeeerlijk. Maar goed, misschien was fruit vroeger niet zo hip als dat het nu is?
pi_118659327
Ik heb echt advies nodig. Ik word zo langzamerhand gek van Tyler. Het enige wat hij doet is keihard gillen, krijsen en zeuren om van alles. En dat is een hele hoge toon, waardoor ik nu vaak hoofdpijn heb en wat migraine opwekt.
Als ik hem in de strafhoek in de huiskamer zet, in de keuken, of op zijn kamer zet maakt niks uit. Hij gaat net zo hard door, als mijn vriend er is dan krijgt hij het soms wel voor elkaar dat hij stil(ler) is.
De (onder)buren hebben er ook last van. Maar ik vind dit niet normaal meer en ben er goed klaar mee. Doet de 1 redelijk normaal, doet de ander weer gestoord.
Het is bij elk dingetje, als je niet snel genoeg komt als meneer roept, hij zijn zin niet krijgt, zelf iets laat vallen, als er iets niet lukt, moet opruimen etc. Heel soms is het uitgelokt door zn zus, maar merendeel heeft ze er niks mee te maken.
Tips? Herkenning?
pi_118659339
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:59 schreef Lamb29 het volgende:
qua traktaties zijn ze op ons kdv best streng... mag niet van te voren thuis gemaakt zijn.
O. heeft zelf een dikkiedik boekje getrakteerd en dan met een doosje rijstringetjes van de Hema...
Je mag het wel zelf tevoren kopen? ik vind het een vreemd iets. Dus een mandarijn mag wel? Zelf gemaakte cake niet?
pi_118659354
quote:
Ik las rijststringetjes. En ik zag daarbij van die snoepkettingstringen voor me. In kindermaatjes. :')
pi_118659381
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:07 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je mag het wel zelf tevoren kopen? ik vind het een vreemd iets. Dus een mandarijn mag wel? Zelf gemaakte cake niet?
Hygiene?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:09:03 #118
259886 pessie
pi_118659389
Ingrid, ik herken het eerlijk gezegd niet. Is het een idee om daarover in contact te gaan met het CJG?
pi_118659399
jeps ivm hygiene'

enne gehehe spring waar het hoofd van vol is..........
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118659409
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:48 schreef Estrys het volgende:
Ik vind sowieso dat er weinig moeite meer wordt gedaan voor de traktatie. Als ik soms zie wat er voorbij komt op het kdv. Mijn moeder verzon vroeger altijd iets anders. Wij hebben nog nooit een zakje chips of zomaar snoep getrakteerd. Ik vind het ook heerlijk om een beetje te fröbelen voor traktaties.
Vroeger bij ons trakteerde iedereen zakjes chips geloof ik :D en zomerkinderen vaak ook ijsjes.
Er werd nooit gefrobeld eigenlijk bij ons.
Vind ik ook niet echt nodig eigenlijk
pi_118659417
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:08 schreef -Spring het volgende:

[..]

Hygiene?
Ah ja daar had ik niet aan gedacht. Ik heb hier nog nooit regels gezien wb traktatie.
pi_118659475
quote:
Meen je dat? Ik wist wel dat het gezond moest zijn, maar dat je niets thuis klaar mag maken? Kyllian heeft toen hij 4 jaar werd cake ijsjes getrakteerd, had ik wel thuis gemaakt. Die zat toen op de groep waar O nu zit. Er is helemaal niets van gezegd, de juffen vonden het ook erg leuk. Ik vind de leeftijd ook wel een beetje uitmaken, bij Dyon zitten jongere kindjes.
pi_118659477
vanuit hyg natuurlijk prima.. maar wel jammer dat je niet echt iets kan maken..
Ik ben mij dus maar te buiten gegaan aan het leuk inpakken ;)
Kleurplaat met O's hoofdje erin enzo
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118659539
Jeps is volgens mij nog niet zo lang Meimel.. heeft in de nieuwsbrief gestaan..
maar ik weet niet hoe streng ze zijn :D

Merk wel sinds ze bij kwebbel zit er meer snoep in tmandje mee naar huis komt
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118659564
Op ons kdv wordt de laatste tijd heel veel bellenblaas als traktatie gedaan. Heb inmiddels 6 van die dingen hier staan.
I'm not a sinner.
pi_118659572
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:14 schreef Lamb29 het volgende:
Jeps is volgens mij nog niet zo lang Meimel.. heeft in de nieuwsbrief gestaan..
maar ik weet niet hoe streng ze zijn :D
Het is natuurlijk beleid vanuit de organisatie. Volgens mij zijn ze op de lokatie wel iets milder? ;)
pi_118659677
haha ik hoop t :D Heb mij er maar niet aan gewaagd dit jaar..
maar mocht je plannen hebben kun je het even aanvragen :) Voordat je met een spiesjes-egel oid naar huis gestuurd wordt hahaha

Dyon's traktatie sneeuwmannetje hangt hier nog ;)
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:37:24 #128
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118660294
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb echt advies nodig. Ik word zo langzamerhand gek van Tyler. Het enige wat hij doet is keihard gillen, krijsen en zeuren om van alles. En dat is een hele hoge toon, waardoor ik nu vaak hoofdpijn heb en wat migraine opwekt.
Als ik hem in de strafhoek in de huiskamer zet, in de keuken, of op zijn kamer zet maakt niks uit. Hij gaat net zo hard door, als mijn vriend er is dan krijgt hij het soms wel voor elkaar dat hij stil(ler) is.
De (onder)buren hebben er ooklast van. Maar ik vind dit niet normaal meer en ben er goed klaar mee. Doet de 1 redelijk normaal, doet de ander weer gestoord.
Het is bij elk dingetje, als je niet snel genoeg komt als meneer roept, hij zijn zin niet krijgt, zelf iets laat vallen, als er iets niet lukt, moet opruimen etc. Heel soms is het uitgelokt door zn zus, maar merendeel heeft ze er niks mee te maken.
Tips? Herkenning?

afleiding is de tip hier. En soms maar gewoon laten doen hoe lastig en moeilijk ook.
Kun je met hem even lekker naar buiten even uitrazen .
En ik zou contact opnemen met de orthopedagoog voor tips en handvaten.
Hier is het frustratie wat roy laat gillen krijsen.
pi_118661021
Wat leuk van die boekjes Lamb, hoeveel kost zoiets? Want ik wil er ook niet al te veel aan uit geven..

Ik vond die mandarijnenvissen ook leuk!
pi_118661728
Ingrid ik herken het deels. Yaro kan het ook echt op een.krijssen zetten als hij zijn zin niet krijgt maar hij doet het niet bij alles.
Hier ook vaak afleiden, als hij rustig is benoem ik wat ik zag en waarom iets niet mocht of kon.
Als hij zo krijst heeft dat namelijk geen zin.
pi_118661741
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:19 schreef Lamb29 het volgende:
haha ik hoop t :D Heb mij er maar niet aan gewaagd dit jaar..
maar mocht je plannen hebben kun je het even aanvragen :) Voordat je met een spiesjes-egel oid naar huis gestuurd wordt hahaha

Dyon's traktatie sneeuwmannetje hangt hier nog ;)
Wat leuk dat hij nog hangt :D Hier allang niet meer :P
Ik heb me nog niet in een traktatie voor Dyon verdiept, zal me wel aan de regels houden ;)
pi_118664063
Waarom heeft de psz 2 groepen simmu? Daar heb ik nog nooit van gehoord. En waarom is Ravi al naar de tweede groep?

Ingrid, als ik het goed heb is er een hoop veranderd in jullie leven toch?? ik denk dat er een hoop geduld en aandacht dit doorbreekt. En buiten uitrazen idd.
pi_118664687
Ingrid, misschien frustratie of ook wat last van alle verandering? Heb je nog ergens hulp, misschien kan je daar terecht met je vragen? Of via het CB anders?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:12:19 #134
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118665965
Ik ga morgen met roy langs de ha,roy heeft last van overelkaar groeiende vingernagels. En halverwege kruipt daar vuil tusse en zitten kleine scheurtjes in.

Eens kijken wat we eraan kunnen doen en waardoor het komt,heb het nog niet eerder gezien.
pi_118670392
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:37 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

afleiding is de tip hier. En soms maar gewoon laten doen hoe lastig en moeilijk ook.
Kun je met hem even lekker naar buiten even uitrazen .
En ik zou contact opnemen met de orthopedagoog voor tips en handvaten.
Hier is het frustratie wat roy laat gillen krijsen.
Afleiden helpt soms. Meestal is er totaal niks aan de hand.
Naar buiten kan wel, zal stukje lopen zijn, er is hier niks te doen en woon hoog, dus geen tuin.
Ortho is voor Kim, weet niet of dat voor Tyler kan. Ik heb iig de gezinshulp gemaild.
pi_118670457
Ingrid, hoe gaat het met zijn taalontwikkeling? Kan hij zich goed begrijpelijk maken? Heb je het idee dat meer aandacht één op één hem goed zou kunnen doen? Zou hij in een ontwikkelingsfase kunnen zitten? Heeft hij moeite met alle veranderingen om hem heen en heeft hij meer stabiliteit en voorspelbaarheid nodig? Kwakkelt hij met zijn gezondheid door de weersveranderingen?

Ik herken er vooral een hele hoop in. Momenteel is het hier Lena die al gauw krijst en daar behoorlijk in kan volharden. Dat komt voor een deel door haar temperament, maar het is ook gewoon de fase waarin ze nu zit. Ze kan nog niet goed genoeg praten om duidelijk te maken wat ze wil en vooral op momenten dat wij haar niet begrijpen of niet genoeg ons best doen om haar te begrijpen dan gaat het mis. Ik doe mijn best om haar tegemoet te komen, bewaak alleen de grenzen die ik belangrijk vind en ik probeer zoveel mogelijk mee te veren. Als ik in mijn hoofd heb zitten dat ik wil stofzuigen maar zij graag bij mij op schoot wil, dan neem ik haar maar op schoot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_118674132
Wil Lena niet op de stofzuiger zitten? Dolle pret hier :D
Kun jij stofzuigen en heeft ze toch je aandacht.

Ingrid ik vind het heel sneu, maar heb echt geen tips.. Ik hoop dat je gezinshulp wat voor je kan betekenen.

De speen is er gewoon uit. Niks aan het handje. Niks geen drama. Hij gaat gewoon slapen. Slaapt gewoon door en is 's ochtends supervrolijk wakker O+
Had ik nóóit verwacht *O* *O*
pi_118674214
Ik wil opruimen en koken, maar Rienk ligt tegen mij aan tv te kijken O+

Wat moet ik nou :P
pi_118674482
Thuisbezorgd.nl!!

En wat fijn dat het zo soepel gaat met de speen *O*
pi_118674483
Eten laten bezorgen :D

Yaro was net moe, vanmiddag slecht gestemd en werd baldadig. toen even echt boos geworden. dat maakte indruk. ik kreeg een knuffel en daarna mocht hij van mij rustig op de tablet. Hij had het even nodig (en ik ook). Heeft een uur rustig op de bank gezeten zo en ik heb zowaar wat kunnen borduren (mijn project geboortekaartjes). Dat is een unicum. En nu is hij weer vrolijk aan het spelen.
pi_118674701
Wat fijn As, dat dat hielp. Soms moet jij ook gewoon je grenzen laten zien :*

Jelte bood te oplossing, die was moe en moest op bed. Maar nu heb ik nog geen hol gedaan en ligt Rienk weer tegen me aan :D

Straks Chicken Tonight. Lekker makkelijk en lekker :9 Thuisbezorgd doen we nooit. We hebben wel genoeg in huis :Y)
pi_118675302
Wat ontzettend knap van Rienk, Vlindur! *O*
Hier gaan alle spenen ''straks'' in de schoen voor Sint en Piet. We hebben het zo'n 2 weken geleden al in 1x afgebouwd naar ''de speen is alleen voor in bed'', en nooooit verwacht maar dit ging echt in 1x goed :o meneer speenverslaafd legt ze nu zelf gewoon in zn bed neer als hij er bij toeval eentje tegen komt :o
Maar echt helemaal speenloos... ik ben erg benieuwd!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_118675320
Heel soms doen wij het omdat ik zo gek ben op Turkse pizza speciaal van Baba :D

Wij gaan voor witlof met een tartaartje!
pi_118675376
Thuisbezorgd vind ik echt duur, hier althans! Wij doen dat echt letterlijk nooit.
Geen kookzin, dan haal ik patat of chinees.Daar kan ik hier lopend naar toe
Vanavond waren het aardappeltjes in de schil uit oven met sla en kipkrokant schnitzel, vindt Wolf heerlijk
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_118677585
Vlindur, het ging me niet om het stofzuigen. Dat doet de schoonmaakster tegenwoordig. ;) Ik betrek de kinderen ook zoveel mogelijk bij wat ik doe. Het ging me meer om het idee dat je je eigen planning en verwachtingen soms maar beter opzij kunt zetten als je kind in een moeilijke fase zit. Veel conflicten komen voor op momenten dat er een soort (tijds)druk of stress is. Als je die zoveel mogelijk wegneemt dan verloopt een dag al vaak veel gemoedelijker.
pi_118677724
Ik bestel wel liever van Thuisbezorgd dan patat of Chinees te halen. Dan eten we toch nog normaal. Maar echt goedkoop is het meestal niet inderdaad. Al hebben we in Amsterdam weinig te klagen; er is veel keuze.

Wat goed, al die speenontwikkelingen!
pi_118678002
Wij kunnen zelfs patat laten bezorgen :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118678191
Wordt zo klef. Doe mij maar pasta of Thais of sushi!
pi_118678809
wij kunnen 1 ding laten bezorgen: pizza. en da's de pizzeria van een dorp verderop die om te huilen zo beroerd is. dus dat doen we nooit.

hier was het vandaag eten uit een pakje, want nog altijd ziekig. dat virusje mag van mij onderhand wel de deur uit, ik ben het meer dan zat
pi_118679478
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:32 schreef -Spring het volgende:
Wij kunnen niets laten bezorgen. ;(
ik mis dat echt wel van uit den haag ;( is zowat het enige wat ik echt mis :')

enfin; enough with the slowchat, dakenelders. ik merk ook geen aftergedoetjestress bij ravi. ik kan niks anders conculderen dattie de andere peutergroep prima vindt ^O^
pi_118679577
Wij gaan morgen Chinees laten bezorgen. Het is mijn moeders geboortedag en omdat Chinees haar lievelingseten was eten wij dus elke geboortedag en sterfdag Chinees. :) Verder bestellen wij niets, want te duur voor de kwaliteit die je krijgt. Dat is echt om te huilen zo slecht.

Ingrid, ik heb je verhaal gelezen, maar eigenlijk geen goede tips, behalve consequent blijven en uitleggen waarom je dit niet wilt en wat je dan wél van hem verwacht. Succes ermee in ieder geval, lijkt me niet makkelijk.

Vlindur, wat fijn dat het speenloze bestaan gewoon helemaal goed gaat. Knap van Rienk hoor. *O*
pi_118694605
Octo, als je haar een dikkere pyama en misschien ook sokken aandoet, zou dat helpen?

Spring datis idd belachelijk veel snoep. Die chocpops zien er leuk en lekker uit. Misschien wel een goed idee voor zijn verjaardagsfeestje thuis. En ik wil voor thuis zo'n taart met allemaal treinwagonnetjes maken.

Op het kdvtrakteren wij altijd gezond, met fruit en de leidsters vinden dat ergfijn. Ook zijn bijna alle kinderen daar ook gek op. Dus waarom dan niet. Daarnaast hebben wij meestal ook een kleinigheidje kwa speelgoed gedaan, een mini boekje, pluchen bloem die een liedje speelde of een mini zaklantaarn. Het leuke eraan is, dat je dit voor veel leeftijden kunt doen. En als het echt nog niet kan kunnen de ouders het bewaren. Maar ook fruit, rozijntjes, liga koekjes kunnen al vanaf een vrij vroege leeftijd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118694838
Mooi simmu!
maar waarom zijn er 2 groepen psz? Zijn er zoveel peuters en verdelen ze dat dan in kleintjes en groten? En zit hij nu bij zijn zus?
Ik vond bij Mex het verschil wel groot namelijk tussen mijn niet-pratende net 2-jarige jongetje en die grote bijna 4-jarige.
pi_118695171
Laatste keer consultatiebureau vandaag. Inclusief een prik. Heb het nog maar niet tegen hem gezegd. Dat zien we zo direct wel als we daar zijn. Ik wil niet dat hij de naaldenfobie van zijn vader krijgt. Maar ik weet eigenlijk niet of je daar wat aan kan helpen zeg maar. Of is dat een vastgesteld iets?
pi_118695266
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 07:26 schreef Troeta het volgende:
Mooi simmu!
maar waarom zijn er 2 groepen psz? Zijn er zoveel peuters en verdelen ze dat dan in kleintjes en groten? En zit hij nu bij zijn zus?
Ik vond bij Mex het verschil wel groot namelijk tussen mijn niet-pratende net 2-jarige jongetje en die grote bijna 4-jarige.
er zijn hier zelfs 3 groepen! groep 1 is de startgroep en alleen 2 ochtenden, daar hoeven ze vrijwel niks gezamelijks te doen, wel oefenen ze al met het prinicipe "kring". in groep 2 gaan ze daar al wat verder mee plus mogen ze dan een ochtend en een middag en groep 3 is al echt voorbereiding op de basisschool. inclusief starten met lezen in de kring en echt gezamelijke dingen
pi_118695595
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 08:08 schreef Estrys het volgende:
Laatste keer consultatiebureau vandaag. Inclusief een prik. Heb het nog maar niet tegen hem gezegd. Dat zien we zo direct wel als we daar zijn. Ik wil niet dat hij de naaldenfobie van zijn vader krijgt. Maar ik weet eigenlijk niet of je daar wat aan kan helpen zeg maar. Of is dat een vastgesteld iets?
Geen idee, maar ik zou wel vertellen dat hij een prik krijgt. En dat hij best mag huilen, maar dat het nu eenmaal wel moet...
pi_118695726
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 08:40 schreef Nijna het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik zou wel vertellen dat hij een prik krijgt. En dat hij best mag huilen, maar dat het nu eenmaal wel moet...
Dat! Evt nog toevoegen dat het pijn doet.
pi_118695889
Oh ja ;) dat idd spring
pi_118696384
Ik heb het zeker verteld. Maar een kwartier voordat we gingen. Hij deed super goed mee met alles en gaf geen kik toen hij een prik kreeg. Volgens mij merkte hij het niet eens :D Zo trots op mijn ventje :)

15.6 kilo en 1.02m
pi_118696607
mweh ikmoet 7 dec. met elinen lex tegelijk,krijgen ze beide een prik, jeej
  donderdag 1 november 2012 @ 09:35:32 #162
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_118696621
Mijn kleine kruimel is vanmorgen voor het eerst naar de psz :o
Ik had alleen niet moeten gaan zwaaien want toen was het alsnog huilen ;(
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_118696694
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:23 schreef Estrys het volgende:
Ik heb het zeker verteld. Maar een kwartier voordat we gingen. Hij deed super goed mee met alles en gaf geen kik toen hij een prik kreeg. Volgens mij merkte hij het niet eens :D Zo trots op mijn ventje :)

15.6 kilo en 1.02m
fijn dat het goed gegaan is ^O^
  donderdag 1 november 2012 @ 09:53:06 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_118697001
Lol, Jochem is 1.03 en ruim 17 kilo :P
Hij faalde overigens wel de plaatjesogentest, dus we mogen in december nog een keer.

En de arts gaf aan dat hij geen overgewicht meer had. Bijzonder, want ondanks dat hij altijd stevig geweest is (in vergelijking met Ruben, die ontzettend mager is), heeft hij nooit overgewicht gehad :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118697311
Vlinder fijn dat zonder tuut zo goed gaat!
Troel en estrys mooie stats!
Traktaties hier zijn best lastig ivm allergieeen,sommige kunnen geen vast voedsel verwerken.
Maar de leiding helpt je ermee,en buiten dat mag je best veel.

Zucht,volgende week naar de huidarts met Roy,waarschijnlijk komt het door zijn medicijn dat Roy zijn nagels afbreken en overelkaar heen gaan groeien.
En zomaar stoppen met medicijn om te kijken of het daar van komt is niet handig.
pi_118697365
Saffier :*
Tico hoe is het met de blaasjes ?
pi_118697916
Thomas had gisteren zijn laatste dag bij de onthaalmoeder (en wat heb ik me moeten inhouden om niet te huilen toen we vertrokken :@ ) Maandag begint dan echt wel een nieuwe fase in zijn leven. Hij wordt dan toch echt wel heel groot...
pi_118720561
Gaat snel he Leonieke, maar ik denk ook dat Thomas het prima naar zijn zin zal hebben op school ;)
pi_118723637
ahhh saffier, toch huilen. Hoe heeft ie het gehad??

Mex heeft vandaag op de wc geplast!! Werkt goed die psz invloeden,haha..knijpen kan die ook ineens... :{
pi_118723795
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:35 schreef Saffier het volgende:
Mijn kleine kruimel is vanmorgen voor het eerst naar de psz :o
Ik had alleen niet moeten gaan zwaaien want toen was het alsnog huilen ;(
herkenbaar... Ik zwaaide bij Tess nooit.. Gaf kus, draaide me om en liep weg anders was het echt draaaaaaaaaaaaaaaama..

nu gaat het echt supergoed op het KDV. Ze zet de boel af en toe behoorlijk op stelten maar ze moeten zo om d'r lachen. Tess heeft nu ook een vriendinnetje. Dat vriendinnetje moest eerst ook heel erg huilen maar door Tess is ze helemaal omgedraaid. Zodra Tess binnenkomt rent ze op Tess af en is het TESS TESS TESSSSSSSSSSSS en dan dikke knuffel... De hele dag zijn ze 2 handen op 1 buik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118727911
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:12 schreef Claudia_x het volgende:
Wordt zo klef. Doe mij maar pasta of Thais of sushi!
Noops :9~ Hier komt t perfect aan..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118728017
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:09 schreef _Bar_ het volgende:
Saffier :*
Tico hoe is het met de blaasjes ?
Wilde ik ook vragen!

O. heeft misschien max 5x gehuild toen Marcek haar weg ging brengen naar t kdv... ze heeft het daar zo enorm naar haar zin.. Meestal gaat ze al zwaaien voordat hij goed en wel met haar binnen is ;).... Al trok ze vanmorgen even een sip gezicht... ze wilde eerst een dikke knuffel voordat hij weg ging O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118729277
Sofie huilt soms als we dr wegbrengen, maar dan komt dr grote vriend/liefde (zoon van de gastouder, ze schelen 8 dagen) haar troosten. Ze krijgt dan een knuffel en kusjes. Zo lief O+. Pas toen ik haar op kwam halen liepen ze hand in hand in de tuin. Ik smolt...
*poef* nu is het weg
pi_118732408
Saffier, hoe was het gegaa?

Tico, hoe is het bij jullie?

Simmu, dat lijkt bijna een beetje op het kdv dan op jullie psz.

Estrys, fijn dat het zo goed ging. Ik houd ook mijn hart vast voor als wij over 2-4 maanden mogen. Heb trouwens nog geen uitnodiging gehad voor de afspraak. Moet ik het cb bellen?

KD je kunt ook voor elk kind apart gaan, he. Voor het geval ze niet lekker zijn enzo, dan heb je niet 2 ziekige kindjes. Aan de andere kant, ben je met een keer in een keer ervan af.

Bar fijn dat de leidsters helpen met traktaties.

Leonie, kan me voorstellen dat dat erg moeilijk is. Ik zie ook een beetje tegenop dat mijn peuter geen peuter meer is en naar school gaat. Nog maar 3 maandjes max. Zit er hier iemand wiens kind al voor de leeftijd van 4 jaar naar school ging?

Vicky, fijn dat het zo goed gaat met Tess.

Hier is het ook door de vrienden op het kdv goed te doen. Hoewel hij steeds om nog een kusje vraagt bij het afscheid, maar blijft meestal vrolijk. En ook zulke uitspraken, zo zei hij: "ik ben niet verdrietig dat Tommi ( zijn vriendje) naar school gaat, want ik heb toch E. En S. Nog ( andere vriendin en vriend)" en "kijk mama dat is S. Mijn schatje". O+

Kaatje O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118732857
Bar, ik hoop dat hij het naar z'n zin zal hebben. De onthaalmoeder zei wel dat hij altijd mag terugkomen als het niet bevalt ;) Maar het zal toch raar zijn voor hem, denk ik. Gisteren antwoordde hij "naar Rita" toen we vroegen waar hij maandag naartoe gaat. Ik denk dat hij het pas helemaal zal beseffen als we 's ochtends de andere kant oprijden en niet meer langs de pauw (we zagen elke ochtend een pauw als we naar de onthaalmoeder reden) en de boerderij zullen rijden.

Tinuviel, ik denk niet dat het bij jullie echt de gewoonte is dat kinderen voor 4 jaar naar school gaan.

En gisteren zijn we trouwens te weten gekomen dat hij de enige starter is maandag (er zat een briefje in het boekje van zijn nichtje dat er een nieuwe klasgenoot bijkomt). Ze zullen daar dus niet in een groepje staan wenen :D
  vrijdag 2 november 2012 @ 10:57:14 #176
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_118735434
Ze heeft het super gedaan! Eventjes huilen maar met een boekje van Nijntje lezen op schoot bij de juf was ze zo weer afgeleid en geen traan meer gelaten. Ze kreeg een doekje van een ander kindje omdat ze aan het huilen was O+
Ze viel met haar neus in de boter want er was taart :D Gister stond ze thuis helemaal te juichen en te springen, zo leuk vond ze het. Toen ik vroeg of ze morgen (vandaag dus) weer ging spelen met de kindjes werd er onder luid gejuich 'Jaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh' geroepen. Zit wel goed dus :D

Vanmorgen had ze er heel erg zin (ze ging weer taart eten zei ze :D ) in maar op het schoolplein werd ze wel stilletjes. In de klas ging ze meteen lekker spelen maar toen ze doorhad dat ik wegging was ze wel heel erg verdrietig. 'Lana ook mee mama!! Lana ook mee!! ;( ' Ben na een kus en knuffel snel weggegaan. Ze hebben niet gebeld dus neem aan dat het snel weer over was.
Straks lekker knuffelen.

Wat leuk dat Tess zo'n echt vriendinnetje heeft Vicky O+
Tico hoe is het?
Leonieke veel plezier op de basisschool voor Thomas straks! Spannend he?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_118739866
Leonieke, hoe bedoel je dat dat het bij ons niet echt de gewoonte is, dat kinderen voor 4 jaar naar school gaan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 13:37:16 #178
5428 crew  miss_sly
pi_118740085
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:30 schreef Tinuviel het volgende:
Leonieke, hoe bedoel je dat dat het bij ons niet echt de gewoonte is, dat kinderen voor 4 jaar naar school gaan?
leonieke woont in Belgie en daar gaan kindjes al vanaf ongever 2,5 jaar naar school.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_118740448
Oh, nu begrijp ik het.

Ik bedoelde idd of er hier ouders zijn wiens kinderen in Nederland naar school gingen voordat ze 4 jaar oud waren of gebeurt dat nooit?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:51:55 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118740565
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

leonieke woont in Belgie en daar gaan kindjes al vanaf ongever 2,5 jaar naar school.
ik heb begrepen van mijn Belgische collega dat dat niet verplicht is. Je mag je kindje van 2,5 jaar ook dagdelen brengen. Zij hebben dezelfde leerplicht als hier aldus haar.
Sterker nog: even googlen maakt dat je leest dat de leerplicht daar pas vanaf 6 jaar is, dus een jaar later dan bij ons
pi_118740644
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:48 schreef Tinuviel het volgende:
Oh, nu begrijp ik het.

Ik bedoelde idd of er hier ouders zijn wiens kinderen in Nederland naar school gingen voordat ze 4 jaar oud waren of gebeurt dat nooit?
Ikzelf ging naar school voordat ik 4 was. Is geen succes gebleken. Maar dat was 100 jaar geleden. :P Met de 1 oktober grens. Tegenwoordig is dat niet meer toch? Ik mocht ook niet langer kleuteren waardoor ik mijn hele schoolcarrière boven mijn kunnen moest presteren. :(
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 13:56:36 #182
5428 crew  miss_sly
pi_118740718
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:51 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ik heb begrepen van mijn Belgische collega dat dat niet verplicht is. Je mag je kindje van 2,5 jaar ook dagdelen brengen. Zij hebben dezelfde leerplicht als hier aldus haar.
Sterker nog: even googlen maakt dat je leest dat de leerplicht daar pas vanaf 6 jaar is, dus een jaar later dan bij ons
Hier is het ook neit verplicht met vier jaar, en toch gaan de meesten dan.

Het is vrij gebruikelijk in Belgie, en daar ging het toch over? Ik zeg toch ook niet dat ze vanaf 2,5 jaar verplcht naar school moeten?
pi_118740891
Ik heb een trauma geloof ik :D
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 14:03:02 #184
5428 crew  miss_sly
pi_118740991
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ikzelf ging naar school voordat ik 4 was. Is geen succes gebleken. Maar dat was 100 jaar geleden. :P Met de 1 oktober grens. Tegenwoordig is dat niet meer toch? Ik mocht ook niet langer kleuteren waardoor ik mijn hele schoolcarrière boven mijn kunnen moest presteren. :(
Is tegenwoordig niet meer, omdat kinderen op de dag dat ze 4 worden of kort erna naar school gaan.

:* voor je trauma :D
pi_118741045
Sofie is net 2, ik denk echt nog niet aan school hoor :D

Sofie werd net helemaal gek weer thuis.... Oohw mama kijk... toren bouwen (duplo), Oohw mama kijk... , Oohw mama kijk...

Al dr speelgoed werd opnieuw ontdekt O+
*poef* nu is het weg
pi_118741108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

idem hier, erg vroege leerling.. 23 september..
pi_118741128
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:06 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

idem hier, erg vroege leerling.. 23 september..
Ik ben van 25 september :D
pi_118741154
Ben blij dat die regeling er niet meeris, lex is van 28 september :+
pi_118741370
Seb gaat waarschijnlijk als hij al een maand 4 is of zo. Hij mag eerst nog een paar weekjes thuis aan zijn nieuwe zusje wennen. Maar misschien rent hij dan wel gillend naar school :P
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:18:04 #190
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118741546
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is vrij gebruikelijk in Belgie, en daar ging het toch over? Ik zeg toch ook niet dat ze vanaf 2,5 jaar verplcht naar school moeten?
hier is het verplicht vanaf 5 jaar toch?

nee, jij zegt het ook niet, maar ik had uit eerdere posts van Leonieke begrepen dat het moest en dat hij ook zindelijk moest zijn. maar je kan dus blijkbaar ook kiezen om je kind wat langer thuis of bij de gastouder te laten.
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 14:19:21 #191
5428 crew  miss_sly
pi_118741586
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:18 schreef Asyniur het volgende:

[..]

hier is het verplicht vanaf 5 jaar toch?

nee, jij zegt het ook niet, maar ik had uit eerdere posts van Leonieke begrepen dat het moest en dat hij ook zindelijk moest zijn. maar je kan dus blijkbaar ook kiezen om je kind wat langer thuis of bij de gastouder te laten.
Dat kan in Nederland ook, langer thuishouden en niet met 4 jaar naar school doen, maar de praktijk leert dat een kind dan toch al wel wat achterstand oploopt en scholen er niet happig op zijn.
pi_118741817
Ook reactie op Asyniur trouwens:

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt helemaal wat je zegt.
En eerlijk? Ik ken geen kinderen in België die niet rond hun 2,5 jaar naar school gaan. Het is zo gebruikelijk hier :)

En dat zindelijk is toch echt in sommige scholen verplicht ;) De kinderen van mijn zus mochten bv niet gaan als ze niet zindelijk waren (voor Thomas zijn juf is het gelukkig geen probleem, dus we moeten niet in de stress schieten als Thomas een paar ongelukjes heeft).

En aangezien 2,5 jaar gebruikelijk is, meldt iedereen bij aanvang van een contract met een onthaalmoeder dat het contract afloopt als ze 2,5 zijn (of toch de eerste vakantie erna). Het is dus allemaal niet zo evident om het dan nog even uit te stellen als je kind er niet klaar voor is, want meestal zijn die plaatsen ook al weer ingepalmd :N (ook bij onze onthaalmoeder niet zo'n probleem omdat ze geen kinderen meer bij genomen heeft, dus als het écht niet gaat, vinden wij wel een oplossing). Het "enige" probleem dat je dan hebt, is die achterstand die Thomas wel zou oplopen, want als alle kinderen op 2,5 jaar gaan en hij pas een jaar later, dan heeft hij al dingen in te halen.

[ Bericht 20% gewijzigd door leonieke op 02-11-2012 14:36:18 ]
pi_118742982
Jammer dat dat hier niet is vind ik. Voor de kinderen veel fijner om de hele schooltijd op 1 school te doen en voor de ouders veel handiger met opvang.
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:09:48 #194
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118743428
Hier is het ook gebruikelijk dat je kind naar de psz gaat voordat hij naar school gaat. Behalve voor de kinderen die al naar de opvang gaan.
Harry gaat ook al vanaf 2 jaar naar 'school'. Bij jullie is het hetzelfde principe alleen blijven ze op dezelfde school en mag je je kind ook hele dagen laten gaan. Harry zou 3 halve dagen mogen en als hij 3 is mag hij 4 halve dagen.

Maar wat ik er mee bedoelde, was dat ik niet snap dat als je het veel vind voor je kind, dat je dan niet kiest voor starten met halve dagen ofzo.
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:13:55 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118743580
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:59 schreef Troeta het volgende:
Jammer dat dat hier niet is vind ik. Voor de kinderen veel fijner om de hele schooltijd op 1 school te doen en voor de ouders veel handiger met opvang.
ja maar school is initieel toch niet bedoeld om handig gepland te worden voor ouders ivm opvang?
En je doet de hele schooltijd in principe op 1 school, alleen de 'voor'school is (soms) elders.
pi_118743789
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:09 schreef Asyniur het volgende:

Maar wat ik er mee bedoelde, was dat ik niet snap dat als je het veel vind voor je kind, dat je dan niet kiest voor starten met halve dagen ofzo.
Dat doen ze wel om te wennen voor een paar weekjes maar ik geloof niet dat ze er op school heel blij van worden als jij zegt dit jaar komt harry alleen nog op maandag, woensdag en vrijdag een halve dag.
En de ouders van Pietje zeggen: Pietje komt op dinsdag, donderdag en vrijdag een halve dag.
Dat lijkt me voor een basisschool ook geen doen.

edit: of begrijp ik je vraag verkeerd?
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:29:07 #197
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118744108
M'n neefje word eind december 4 en gaat na de kerstvakantie naar school,nu is hij als zijn moeder werkt bij opa en oma. Denk dat het voor neefje tegen gaat vallen ineens naar school,en vanalles "moeten"
pi_118744165
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:29 schreef _Bar_ het volgende:
M'n neefje word eind december 4 en gaat na de kerstvakantie naar school,nu is hij als zijn moeder werkt bij opa en oma. Denk dat het voor neefje tegen gaat vallen ineens naar school,en vanalles "moeten"
Daarvoor is het inderdaad wel vaak verstandig om naar de psz te gaan. :Y Uiteindelijk zal hij wel wennen, misschien duurt het gewoon ets langer.
pi_118744972

Mijn kruimel... Het was weer zwemtijd.
pi_118745052
quote:
De (onder)buren hebben er ook last van. Maar ik vind dit niet normaal meer en ben er goed klaar mee. Doet de 1 redelijk normaal, doet de ander weer gestoord.
Tips? Herkenning?
Aangeven bij het CB... Maar of je gehoord wordt en geholpen is een 2e...
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:58:41 #201
259886 pessie
pi_118745092
Tico ze is een schatje! Leuk zwempakje ook O+
pi_118745094
Oh wat een lieve peuter, Tico.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118745143
Ze is een draak!! Oeh zo ondeugend.
pi_118745877
Dat straalt ze ook uit ook O+

Ingrid, negeren.... Hij vraagt aandacht op de verkeerde manier. Daarnaasr heel consequent zijn. Uitleggen waarom iets niet mag of waarom je het niet leuk vindt dat hij ........ doet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_118746067
Wat een schatje Ticootje O+.
pi_118746078
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:09 schreef Asyniur het volgende:
Omdat niet iedereen zomaar halve dagen thuis is? ;) Ik vertrek 's ochtends ten laatste om 7u naar mijn werk en ik kom om 18u thuis. Zelfde voor mijn man aangezien we op hetzelfde werk werken.

We hebben al de school het dichtst bij mijn schoonouders gekozen zodat Thomas niet tot 18u in de opvang moet zitten, maar korter dan een hele dag is echt geen optie want dan moet er iemand stoppen met fulltime werken (en nee, bij ons op het werk is het niet mogelijk om vroeger naar huis te gaan en halftijds werken is ook geen optie aangezien ik dan "gewoon" nog meer in mijn vrije tijd moet werken om alles rond te krijgen).

En wat halve dagen betreft, dat is goed voor eventjes, maar het moet ook voor de juffen allemaal bij te houden zijn. Maar het is niet zo dat je een heel jaar lang je kind halve dagen naar school stuurt ofzo. Op een bepaald moment gaan ze gewoon een hele dag. Het is ook geen opvang :N

[ Bericht 6% gewijzigd door leonieke op 02-11-2012 16:51:31 ]
pi_118747601
Tico, wat een leuk badpakje, lekker gezwommen?

Peuter hier is ziekig, warm en hangerig arm ding. Van de week al :r. Hoop dat we hierna weer even klaar zijn.
pi_118748026
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:13 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ja maar school is initieel toch niet bedoeld om handig gepland te worden voor ouders ivm opvang?
En je doet de hele schooltijd in principe op 1 school, alleen de 'voor'school is (soms) elders.
waarom zou het niet handig gepland kunnen worden? Dat scheelt toch een hoop gedoe voor ouders én kind?
pi_118748483
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:23 schreef Vicky het volgende:

Ingrid, negeren.... Hij vraagt aandacht op de verkeerde manier. Daarnaasr heel consequent zijn. Uitleggen waarom iets niet mag of waarom je het niet leuk vindt dat hij ........ doet...
En dat kost behoorlijk tijd wil dat doordringen. Heel concequent negatieve aandacht negeren en positieve aandacht geven.
pi_118748509
We hebben heerlijk gezwommen. We zwemmen elke vrijdag. Lesje vindt ze niet altijd even leuk. Maar het is zo leuk om haar te zien groeien. Ze leert echt dingen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:00:29 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_118748677
quote:
Tips? Herkenning?
Allereerst proberen om hem niet te laten merken dat het je zo frustreert. En probeer hem inderdaad af te leiden. Het is ook wel een beetje een fase :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118749821
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:35 schreef Troeta het volgende:

[..]

waarom zou het niet handig gepland kunnen worden? Dat scheelt toch een hoop gedoe voor ouders én kind?
de vraag is dan: moeten de schooltijden van de kinderen zich aangepast worden aan de werktijden van de ouders? of moeten de werktijden van de ouders aangepast worden aan de schooltijden van de kinderen? :P

De BSO is bedacht voor opvang buiten de schooltijden. School is wat mij betreft gewoon school en geen kinderopvang.
pi_118750409
Maar als het oorspronkelijke doel behouden kan blijven, is het toch geen probleem als de school zich qua tijden wat aanpast aan de huidige maatschappij?

Ik heb er nog te weinig over nagedacht om er de inhoudelijke voors en tegens van te weten, maar als het kan en het is voor iedereen handiger, is er toch geen probleem?

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 02-11-2012 19:41:09 ]
pi_118751251
Er was toch een school die ook geen vaste vakanties meer had?
pi_118751413
Hier mag je niet eens starten met halve dagen. Of nou ja, niet mogen. Het wordt sterk afgeraden, want verbieden kunnen ze niet, met 4 ben je niet leerplichtig. En die van ons hebben straks 8.30 tot 14.30 en dan op woensdag en vrijdag halve dagen tot en met groep 4.
Als het aan de overheid ligt gaan ze straks van half 9 tot de avond waarbij dan ochtend en later in de middag les gegeven wordt omdat dit het beste aansluit bij het bioritme van kinderen, zegt men.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_118751548
En hier heeft groep 1/2 dus ma-di-do-vr gewoon normale dagen en dan nog een half uur meer dan normaal is op andere scholen voor extra muziek en gym lessen. En de woensdag is tot half 1.
Maar dat is zo bizar veel, en de juf is dan ook nog boos als je ze thuis laat af en toe -O-
pi_118751637
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:37 schreef mefke79 het volgende:
Hier mag je niet eens starten met halve dagen. Of nou ja, niet mogen. Het wordt sterk afgeraden, want verbieden kunnen ze niet, met 4 ben je niet leerplichtig. En die van ons hebben straks 8.30 tot 14.30 en dan op woensdag en vrijdag halve dagen tot en met groep 4.
Als het aan de overheid ligt gaan ze straks van half 9 tot de avond waarbij dan ochtend en later in de middag les gegeven wordt omdat dit het beste aansluit bij het bioritme van kinderen, zegt men.
even een tegengeluid; hier mag het wel. ik heb het niet van begin af standaard gedaan, maar de laatste tijd merk ik dat het selene allemaal zwaar valt. dus ik had al speelafspraakjes gecanceld, doen we even niet meer aan. in samenspraak met juf blijft ze nu af en toe een middagje thuis. juf en ik blijken het trouwens allebei prima te zien wanneer mijn snoeppie het niet meer trekt :+ nou, dan blijft ze dus gewoon een middagje bij mama.

/tegentegengeluid; hoe moet je dat oplossen wanneer je werkt? voor mij is het makkelijk; ik en juf zien dat ze te moe is voor school en besluiten samen dat ze beter gewoon een middagje thuis kan blijven (overigens nooit 's ochtends thuisblijven wegens 'te moe'. daar begin ik niet aan, want school is wel iets wat er gewoon bijhoort zeg maar)
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:45:11 #218
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118751694
Bij roy doen ze niet aan woensdag en vrijdagmiddag vrij. Ze hebben ook geen vakanties
En daarnaast kunnen ze daar blijven tot hun 16de jaar mocht ook speciaal onderwijs te moeilijk zijn.
Roy zou er nu tot zijn 5de zowiezo blijven en daar ondertussen observeren hoever hij is en dan misschien eerder doorschuiven,en anders langer blijven.

Leuke foto tico
pi_118751698
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:53 schreef Ticootje het volgende:
We hebben heerlijk gezwommen. We zwemmen elke vrijdag. Lesje vindt ze niet altijd even leuk. Maar het is zo leuk om haar te zien groeien. Ze leert echt dingen.
Ik heb dat toen met onze oudste ook een tijd gedaan, was erg leuk! Hopelijk kan je dat blijven doen Ticootje. Ik ben toen helaas gestopt toen jongste geboren werd en dat watervrije is ze daarna helemaal weer kwijtgeraakt. Inmiddels heeft ze gelukkig wel weer lol in het water en met zwemles.
pi_118751746
Bij jen zijn het 4 volle dagen en de woensdag ochtend. Jen redt dat dus niet, dus de vrijdagmiddag blijft ze in overleg voortaan thuis. Dat hebben we nu 3 weken, en ik zie opeens een heel ander kind terug.
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:47:31 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_118751764
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:45 schreef _Bar_ het volgende:
Bij roy doen ze niet aan woensdag en vrijdagmiddag vrij. Ze hebben ook geen vakanties
En daarnaast kunnen ze daar blijven tot hun 16de jaar mocht ook speciaal onderwijs te moeilijk zijn.
Roy zou er nu tot zijn 5de zowiezo blijven en daar ondertussen observeren hoever hij is en dan misschien eerder doorschuiven,en anders langer blijven.

Leuke foto tico
Nee, maar Roy zit nu op een MKD toch? En de behandeling gaat gewoon in de vakanties door.
Toen Ruben daar nog zat, had hij in principe elke dag van 9 tot 3 "les", dus van 8 tot kwart voor 4 was hij van huis vanwege de taxi. Op woensdag van de behandeling wel een halve dag (tot 1 uur), school is dan standaard vrij.

Hier nu maandag, dinsdag, donderdag van half 9-12 en half 2-half 4, woensdag van half 9-kwart over 12 en vrijdag half 9-12 t/m groep 4, daarna ook de middag.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118751828
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:23 schreef Vicky het volgende:

Ja doe ik, zal het nog meer doen. En nog strenger en consequenter zijn. Ben het zo niet gewend van hem. Hij was altijd zo makkelijk. :')
Gisteren in de stad gingen de bouwvakkers met hem meedoen, had geen effect. :D
Vandaag was een goede dag! Alleen bij mijn ouders even, toen in de hoek een tijdje. Daarna ging het een heel stuk beter.

Tico, ik heb cjg ofzo gemaild en had toen ik net thuis kwam een voicemail van ze. Ik word maandag terug gebeld. De gezinshulp komt ook nog langs om erover te praten. Wie weet heeft ze nog tips.
pi_118751864
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:45 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb dat toen met onze oudste ook een tijd gedaan, was erg leuk! Hopelijk kan je dat blijven doen Ticootje. Ik ben toen helaas gestopt toen jongste geboren werd en dat watervrije is ze daarna helemaal weer kwijtgeraakt. Inmiddels heeft ze gelukkig wel weer lol in het water en met zwemles.
Jen moet in de vrijdagochtend naar school. Dus ik breng jen naar school en rij dan meteen door. Na het lesje van leyla dat stopt om 11 gaan we uitkleden en om 12 pikken we jen weer op. Het past net.

Straks met mini erbij zal ze bandjes moeten dragen als ik met mini bezig ben. En ik gok dat mini gaat slapen na het lesje en dan zit er precies 1 lesje tussen dat ik mini kan aankleden en in de maxicosi kan leggen en dan met leyla aan de gang.

Jen is ook behoorlijk watervrij, maar ik zie leyla nu al gewoon tig keer achter elkaar het water inspringen, onderwater en weer opnieuw.
pi_118751923
Simmu, ik ben het met je eens hoor. Mij lijken die dagen ook best lang. Maar, van de andere kant, wij gingen vroeger ook van half negen tot half twaalf en dan van half 2 tot half vier en alleen op woensdag vrij. Die van ons hebben dan straks nog 2 middagen vrij. Wat wij willen doen is in plaats van naar de BSO naar een gastouder laten gaan, dat is een kleinere groep kinderen dan een BSO. En als ze dan allebei op school zitten wil ik proberen mijn werk erop aan te passen en dus gewoon thuis te zijn als zij thuis komen.
Ik kan me van vroeger ook herinneren dat wij niet elke dag mochten afspreken en dat we maar 1 sport tegelijk mochten doen. En sport was in eerst instantie zwemmen, pas als je B gehaald had mochten wij wat anders doen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:52:08 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_118751958
Heel vroeger gingen ze ook op zaterdag :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:52:08 #226
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118751959
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:47 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, maar Roy zit nu op een MKD toch? En de behandeling gaat gewoon in de vakanties door.
Toen Ruben daar nog zat, had hij in principe elke dag van 9 tot 3 "les", dus van 8 tot kwart voor 4 was hij van huis vanwege de taxi. Op woensdag van de behandeling wel een halve dag (tot 1 uur), school is dan standaard vrij.

Hier nu maandag, dinsdag, donderdag van half 9-12 en half 2-half 4, woensdag van half 9-kwart over 12 en vrijdag half 9-12 t/m groep 4, daarna ook de middag.
Het is geen mkd maar een orthopedagogisch dagcentrum.
pi_118752002
En wat is het verschil daar in? :@
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:53:44 #228
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118752035
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:52 schreef Troel het volgende:
Heel vroeger gingen ze ook op zaterdag :+
in sommige landen nog steeds ;)
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:55:07 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_118752097
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:52 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Het is geen mkd maar een orthopedagogisch dagcentrum.
Orthopedagogisch valt toch ook onder medisch neem ik aan:?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:57:27 #230
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118752191
n
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:53 schreef Pvoesss het volgende:
En wat is het verschil daar in? :@
dat dit van een stichting uitgaat en het.mkd volgens mij van de gemeente.
Mkd werd hier niet geadviseerd ivm ander behandelplan dan wat roy nodig zou hebben.
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:58:08 #231
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118752224
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Orthopedagogisch valt toch ook onder medisch neem ik aan:?
dit is ook medisch ja.
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:04:45 #232
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118752508
even opgezocht ;)

Een odc is een instelling waar geestelijk en meervoudig gehandicapten hun dag kunnen doorbrengen. Dat kunnen ook oudere mensen zijn. Een mkd is een instelling waar kinderen tot 7 jaar worden opgevangen waarbij orthopedagogische begeleiding of medische begeleiding noodzakelijk is.
pi_118752527
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:51 schreef mefke79 het volgende:
Simmu, ik ben het met je eens hoor. Mij lijken die dagen ook best lang. Maar, van de andere kant, wij gingen vroeger ook van half negen tot half twaalf en dan van half 2 tot half vier en alleen op woensdag vrij. Die van ons hebben dan straks nog 2 middagen vrij. Wat wij willen doen is in plaats van naar de BSO naar een gastouder laten gaan, dat is een kleinere groep kinderen dan een BSO. En als ze dan allebei op school zitten wil ik proberen mijn werk erop aan te passen en dus gewoon thuis te zijn als zij thuis komen.
Ik kan me van vroeger ook herinneren dat wij niet elke dag mochten afspreken en dat we maar 1 sport tegelijk mochten doen. En sport was in eerst instantie zwemmen, pas als je B gehaald had mochten wij wat anders doen.
weet je, die tijden zou ze denk ik beter trekken dan wat wij nu hebben; ze moet nu half 9 (kwart over 8 de deur uit) tot 12 (kwart over 12 thuis) en dan van 1 (kwart voor 1 de deur uit) tot 3 (kwart over 3 thuis)

ze heeft wel vooralsnog enkel de dinsdag en de donderdagmiddag. de andere middagen is ze vrij. maar ja; het is er af en toe gewoon net te zwaar.
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:12:54 #234
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118752892
Dit doen ze bij Roy;

'Dagbesteding voor kinderen' richt zich op het stimuleren van ontwikkeling. Het gaat hierbij om de sensomotorische, sociaal-emotionele, spraak-taal en cognitieve ontwikkeling. En om ontwikkeling op het gebied van zelfredzaamheid. Waar mogelijk, wordt in overleg met de ouders toegewerkt naar schoolplaatsing (speciaal of regulier onderwijs). Er wordt ook een programma aangeboden voor kinderen voor wie het niet mogelijk is om regulier of speciaal onderwijs te volgen.

Voor wie?
Voor kinderen met een verstandelijke beperking. Is school niet haalbaar? Dan kan tot 17 jaar het programma op het gebied van ontwikkeling plaatsvinden op het Tjasker, waarna in overleg met de ouders, naar vervolg dagbesteding kan worden gezocht.

Doelstellingen
Stimuleren van de ontwikkeling op de gebieden van sensomotoriek, sociaal-emotioneel, spraak-taal, cognitief en zelfredzaamheid.
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:48:12 #235
259886 pessie
pi_118757134
Mijn broertjes gingen ook op zaterdagochtend. Erg "handig": Mijn moeder had maandag. dinsdag, donderdag en vrijdag alle kinderen de hele dag op school, en dan op woensdagochtend de ene helft en zaterdagochtend de andere helft. Nooit een dag vrij om te kunnen winkelen oid (wat wel handig is een hele dag als de dichtstbijzijnde stad ongeveer 3 kwartier rijden is).

Ze denken op de school hier na over het invoeren van een continurooster. Aan de ene kant heel handig want je kunt als moeder halve dagen werken en geen opvang nodig hebben voor je kind omdat die dan toch naar school moet, maar inderdaad lijkt het me voor jonge kinderen best een belasting.
pi_118757676
Bij ons hebben ze een continurooster. School is dus van 8:30 tot 14:30 uur. De andere school aan de overkant van de straat heeft geen continurooster en zij moeten tot 15:15 naar school.
En op woensdag en vrijdag tot 12:30.
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 22:27:49 #237
5428 crew  miss_sly
pi_118758625
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

de vraag is dan: moeten de schooltijden van de kinderen zich aangepast worden aan de werktijden van de ouders? of moeten de werktijden van de ouders aangepast worden aan de schooltijden van de kinderen? :P

De BSO is bedacht voor opvang buiten de schooltijden. School is wat mij betreft gewoon school en geen kinderopvang.
In de praktijk worden nog steeds de werktijden niet aangepast aan de schooltijden, maar zitten kinderen dan dus ergens anders in de opvang.

Ik vind zo'n continue rooster wel een prettig idee. Ik hoorde dat op alle vijf de scholen hier in de buurt 85-95% van de kinderen overblijft. Wat mij betreft wordt dat dan een klassikaal iets en doe je dat echt met z'n allen. Volgens een aantal directeuren van de scholen hier is het ook nog maar ee kwestie van tijd voor vrijwe alle basisscholen een continue rooster in zulle voeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 02-11-2012 22:38:16 ]
pi_118758859
Bij ons ook continuerooster en ik vind het heel prettig...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_118760528
Bij ons is tijdens het 'overblijven' (wat dus niet echt meer overblijven is, want verplicht en veel korter) ook aandacht voor gezond eten en samen eten. Ze moeten ook tandenpoetsen daarna. En ze gaan spelen. Eigenlijk is het niet veel anders dan wat ze Driekus nu al doet op de 3+ groep, al poetsen ze daar geen tanden.
Die 3+ groep is trouwens wel echt een uitkomst nou ie een beetje gewend is. Zijn motoriek vliegt vooruit omdat hij nu gym krijgt. Hij leert nieuwe vriendjes maken, is ineens met letters schrijven bezig en zijn woordenschat en praten gaan nog verder vooruit (niet dat dat nou nodig was, hij kan zo wijs overkomen). Het heeft wel echt even wennen en tranen gekost, net als energie. We hebben echt al een paar keer een jongetje gehad dat om 7 vroeg of ie aub naar bed mocht.
Komende week wordt een zware voor hem: griepprik op woensdagavond en bloedprikken op donderdagochtend.
pi_118775289
Ik ben er wel voor hoor, schooltijden aanpassen aan de werkmaatschappij van tegenwoordig. Want er zijn gewoon een stuk minder moeders thuis als vroeger, de overblijven zitten vol. Voor kinderen lijkt het me prettiger om niet heen en weer te hoeven naar de overblijf of de BSO op een andere locatie.
En ik zou het ook fijn vinden als het allemaal wat minder kost, 2,50 overblijven en 20 euro BSO tikt aardig aan toch?
pi_118776111
Ik ging in groep 8 naar een andere school en had opeens een continu rooster. Vond ik veel prettiger. Niet meer door weer en wind 2x van en naar huis fietsen, niet meer haasten met eten omdat je weer terug moest en als bonus ook nog eens vroeger uit. Ik heb hier helaas geen school met continu rooster ontdekt. Nu ben ik gewoon thuis maar ook dan is met weer en wind en haasten geen lolletje lijkt mij. (voor mij en het kind) Maargoed, overblijven is hier 4,50 per keer dus dat wordt toch 2x heen en weer :P
pi_118776668
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:48 schreef pessie het volgende:
Mijn broertjes gingen ook op zaterdagochtend. Erg "handig": Mijn moeder had maandag. dinsdag, donderdag en vrijdag alle kinderen de hele dag op school, en dan op woensdagochtend de ene helft en zaterdagochtend de andere helft. Nooit een dag vrij om te kunnen winkelen oid (wat wel handig is een hele dag als de dichtstbijzijnde stad ongeveer 3 kwartier rijden is).

Ze denken op de school hier na over het invoeren van een continurooster. Aan de ene kant heel handig want je kunt als moeder halve dagen werken en geen opvang nodig hebben voor je kind omdat die dan toch naar school moet, maar inderdaad lijkt het me voor jonge kinderen best een belasting.
En vader dan? Toch ook zijn kind?
*poef* nu is het weg
pi_118778700
je weet toch wat ze bedoelt kaatjejannie..

4,50 per keer ohnee? Dat is echt duur ja, dan zou ik ook ff heen en weer gaan.
pi_118780011
4,50 voor overblijven? Zit daar dan ook brood enzo bij in of moet je dat zelf meenemen? Ik vind het vrij veel.
pi_118783796
De school waar onze peuter op komt vanaf februari heeftook een continue rooster. En dan is de schooltijd dagelijks van 8.30 uur tot 14.45 uur en op woensdagen tot 13 uur. Wij zullen ook 3 dagen BSO afnemen in verband met fulltime werken. Gelukkig zit de BSO bij ons naast de basisschool en volgens mij kun je zelfs van het ene naar het andere gebouw binnenin doorlopen, dus erg luxe en fijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118783925
Ik betaal 11,40 per maand dacht ik. Overblijf.
Voorschoolse is 50 cnt per keer.
En de naschoolse heb ik geen idee van. Die betaalt papa. :)

(Ik betaal de opvang van leyla, en volgens mij kwam het op hetzelfde bedrag neer, rond de 120 eu per maand voor 3 dagen)
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:39:19 #247
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118784904
Bij een continurooster, waarbij leerkrachten zelf tussen de middag met de kinderen eten, komen scholen soms in de knel ivm werktijden en arbo. Leerkrachten maken dan teveel uren achtereen, zonder pauze. En wanneer een school kiest voor continu roosters, waarbij ze leerlingen verplichten tussen de middag op school te eten, mogen ze aan ouders geen vergoeding vragen voor overblijven, waardoor overblijfkrachten niet ingehuurd kunnen worden. Voor sommige scholen is dat het struikelblok, naar ik geloof er wel in dat het toekomst heeft, een continurooster. Persoonlijk vindik de voordelen opwegen tegen de nadelen.
pi_118801563
Wat te doen met een peuter die werkelijk bij elke "nee niet doen zo gaat het stuk" begint te janken...?
Ik begin er echt meer dan genoeg van te krijgen, ze mag nu op de gang gaan liggen brullen, want ik wil er niet naar luisteren. Maar iemand nog andere, misschien pedagogische verantwoordere manieren om dit af te leren?

Of gewoon herkenning... zou ook wel fijn zijn... :(.
(en ik heb een slapeloze nacht gehad, dat helpt ook niet echt mee)
pi_118802197
Herkenning. L is gewoon een jankertje. De ene keer meer dan de andere wel. Er zijn periodes waarin ze werkelijk om álles huilt en periodes waarin ze wat meer kan hebben. Zoals nu.

Ik vraag me ook wel eens af wat handig is. In de gang zetten omdat ze
'onrechtmatig' huilt heb ik zelf nog nooit gedaan. Het is niet aan mij om te bepalen of en in welke mate ze verdriet om iets mag hebben.

Ik negeer het, probeer r tegemoet te komen of leid r af.

Maar het kan idd onwijs op je zenuwen werken.
pi_118802392
L doet het het vaak als ze aan tafel moet. Vooral na een dag kdv is ze dan zo moe dat ze al begint te huilen als we het woord 'eten' nog maar noemen. Niet omdat ze niet wil eten, maar omdat ze bij mij op schoot wil zitten. En een kleine vork wil ipv een grote. En een diep bord ipv een plat. Óók als we dat van tevoren aan r hebben gevraagd.

We hebben nu de afspraak dat ze pas bij mij op schoot mag zodra ik mn bord leegheb. Eten wordt voor mij anders een onmogelijke opgave.

Werkte héél even, die afspraak. Nu weigert ze een hap te nemen, tót ik mn bord leegheb, op vervolgens bij mij op schoot de boel achter elkaar naar binnen te schuiven. Waardoor de maaltijd dus twee keer zolang duurt

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 04-11-2012 19:30:48 ]
pi_118802417
Hier ook herkenning, bij alles wat niet mag of lukt, keihard janken en van slag zijn. Ik laat hem maar janken en als hij gekalmeerd is troost ik hem.
Wat ik wel moeilijk vind is als hij iets niet mag, maar het blijft doen. Moet ik hem dan gaan vasthouden?
pi_118802598
Hier ook herkenning. Wij zetten speelgoed opzij/ bovenop de kast als ze er niet verantwoord mee omgaan. Wij negeren huilen dan ook wel en doen straf alleen als hij dan ook begint ons te schoppen ofzo.

Bij onze buren de vader, die zegt dus als de kinderen met het speelgoed omgaan alsof het vuilnis is, doet hij het in een vuilniszak en gaat het weggooien. Dan luisteren zijn kinderen gelijk heel goed, maar vraag me dan ook af of dat wel pedagogisch verantwoord is. Zeker als je het speelgoed niet echt weggooit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118802682
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:45 schreef Tinuviel het volgende:
Hier ook herkenning. Wij zetten speelgoed opzij/ bovenop de kast als ze er niet verantwoord mee omgaan. Wij negeren huilen dan ook wel en doen straf alleen als hij dan ook begint ons te schoppen ofzo.

Bij onze buren de vader, die zegt dus als de kinderen met het speelgoed omgaan alsof het vuilnis is, doet hij het in een vuilniszak en gaat het weggooien. Dan luisteren zijn kinderen gelijk heel goed, maar vraag me dan ook af of dat wel pedagogisch verantwoord is. Zeker als je het speelgoed niet echt weggooit.
Bij ons thuis heeft de Monopoly tientallen keren op de vuilbak gestaan (ik zie het zelfs nog voor me) omdat mijn zus en ik altijd ruzie zaten te maken als we Monopoly speelden. Ik ben er niet kapot door gegaan, dus zo onverantwoord zal het wel niet geweest zijn ;)

Speelgoed staat bij ons ook regelmatig op de vensterbank (hoge vensterbank, dus daar kan Thomas niet aan als hij op een stoel staat). Ik maak er alleszins geen ruzie meer over. Een verwittiging en als hij niet luistert, op de vensterbank en dan ligt hij ook vaak te wenen. Hij doet maar ;)
pi_118802830
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:45 schreef Tinuviel het volgende:

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat echte trauma's oplevert. :{
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_118802851
quote:
13s.gif Op zondag 4 november 2012 12:53 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat echte trauma's oplevert. :{
Hoeft niet altijd :) Mijn zus en ik kunnen er nog mee lachen.
pi_118802898
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:54 schreef leonieke het volgende:

[..]

Hoeft niet altijd :) Mijn zus en ik kunnen er nog mee lachen.
Mja, jij hebt 't over ruzie maken. Mijn vader riep altijd dat als we niet opruimden, dat hij 't dan wel zou doen. En dan gooide ie al ons favoriete speelgoed in 'n vuilniszak. Weg. Pech. (of soms verstopt in zijn werkkamer, waar mijn moeder dan mijn favoriete knuffel weer uit de zak viste). Kan er nog steeds niet om lachen, krijg gewoon nóg rillingen als ik terugdenk aan de angst en het verdriet. Ik zou dat dan ook nóóit bij mijn kinderen flikken.
pi_118802916
Fijn om de herkenning te lezen :). Ik kan het me van de oudste niet in deze mate herinneren.
Het zal wel een fase zijn, maar ik vind het wel lastig... maar proberen te negeren doe ik ook wel.
pi_118802982
Oh nee, dat zou ik ook nooit doen. Mijn ouders hebben vaak gedreigd dat zij wel eens de speelkamer zouden opruimen, maar hebben dat nooit gedaan :N (al heeft mijn ma ooit een kapotte beer weggegooid, niet omdat ze kwaad was maar omdat hij echt helemaal kapot was. Ik denk niet dat ik daar ooit helemaal over zal geraken ;) ).
pi_118802996
quote:
17s.gif Op zondag 4 november 2012 12:55 schreef innepin het volgende:

[..]

Mja, jij hebt 't over ruzie maken. Mijn vader riep altijd dat als we niet opruimden, dat hij 't dan wel zou doen. En dan gooide ie al ons favoriete speelgoed in 'n vuilniszak. Weg. Pech. (of soms verstopt in zijn werkkamer, waar mijn moeder dan mijn favoriete knuffel weer uit de zak viste). Kan er nog steeds niet om lachen, krijg gewoon nóg rillingen als ik terugdenk aan de angst en het verdriet. Ik zou dat dan ook nóóit bij mijn kinderen flikken.
Dat precies. Met het enige verschil dat mijn vader het meenam naar de Shell om het daar in de container te pleuren of het op straat gooide om er met zn auto overheen te rijden.

Ik zal het dan ook nooit in mn hoofd halen om te dreigen HAAR spullen weg te gooien.
pi_118803047
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 12:58 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat precies. Met het enige verschil dat mijn vader het meenam naar de Shell om het daar in de container te pleuren of het op straat gooide om er met zn auto overheen te rijden.

Ik zal het dan ook nooit in mn hoofd halen om te dreigen HAAR spullen weg te gooien.
:o :o
Want alleen het afpakken was niet traumatisch genoeg? :o
pi_118803103
Uiteraard. Het trok zelfs de lades uit mn kasten. Dan kon ie er met inhoud en al overheen rijden en pasten ze tenminste nooit meer terug. Zo bleef ik eraan herinnerd worden dat ik mn kankerzooi moest opruimen.

[ Bericht 18% gewijzigd door -Spring op 04-11-2012 13:41:34 ]
pi_118803735
Maar goed, N's moeder dreigde ook weleens met spullen weggooien omdat ze hun zooi niet opruimden en hij heeft er ook geen trauma aan overgehouden. 't Gaat ook om de hele situatie. Onze vaders deden het echt om te vernederen.
pi_118803786
Meh. Ik wou dat ik wist wat ik daar op moest zeggen :{ Behalve 'brrrrr'.
pi_118804104
Dat is een heel verschil idd. Als je je kind verder niet opvoed en leert om rotzooi op te ruimen en dan dat soort dingen doet als je het niet meer trekt, dan ben je idd verkeerd bezig.
Maar om af en toe eens te laten beseffen dat ze zuinig moeten zijn en op moeten ruimen is het heel wat anders.
pi_118804148
Enne, niet leuk dat je dit moest mee maken!
  zondag 4 november 2012 @ 14:19:51 #266
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118805857
Ook hier herkenning!
Hier geef ik het 2 keer aan dat je niet op het speelgoed moet staan.
Doet roy het daarna weer,zeg ik mama zet je auto (waar hij dat mee doet qua speelgoed) veilig weg want het gaat stuk.
Ik zet het in een krat in de keuken,roy kan het gewoon zien.
Als roy er later mee wilt spelen (soms dezelfde dag,soms pas dagen later) geef ik aan dat spelen mag erop staan niet.
Dan weer 2 waarschuwingen en dan zelfde wegzetten.
(wel eens lastig omdat wij niet zien/merken dat Roy het begrijpt/snapt)

Negeren qua huilen omdat het speelgoed weggezet word,2 tellen later is dat vaak weer over.

Nu is het wel zo dat Roy hier huilt om bijna alles,deels frustratie ivm gemis communicatie/dingen duidelijk maken lastig voor roy is.
Op ooghoogte erbij gaan zitten en doormiddel van rustig praten en hem helpen lijkt nu te werken.

En roy heeft hier maar 3 soms 4 stukken speelgoed,want anders krijg ik overprikkels en kan er alleen maar mee gegooid worden. Ik let op waar zijn intresses liggen en afentoe wissel ik spullen om.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 14:54:30 #267
5428 crew  miss_sly
pi_118807464
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:21 schreef -Spring het volgende:
Maar goed, N's moeder dreigde ook weleens met spullen weggooien omdat ze hun zooi niet opruimden en hij heeft er ook geen trauma aan overgehouden. 't Gaat ook om de hele situatie. Onze vaders deden het echt om te vernederen.
Tuurlijk gaat het om het totale plaatje.

Toch vind ik dreigen alsnog niet echt een fijne methode. Zeker niet als je niet van plan bent je dreigement uit te voeren. Je mag best wijzen op minder leuke consequenties van bepaald gedrag, want die kunnen er zeker wel aan zitten, maar dreigen om als ouder gedaan te krijgen wat je wil, nee, dat is niet mijn manier.
pi_118807673
Ik heb ook wel eens de kamer van cil opgeruimd met een vuilniszak. Maar na 3 weken vragen of ze de was in de wasmand kon doen en de vloer leegmaken was het gewoon klaar. Het was wel lekker opgeruimd.

Maar effect 0, want ze mistte niet eens wat ik buiten had neergezet.
pi_118807813
Maar de 2 meiden hebben hier gewoon niet eindeloos speelgoed. Ze hebben 1 la onder de tv, die ligt vol met little petshop, wat duplo, herrie dingen, enz. Als de hele la leeg over m'n vloer ligt dan is het ook binnen 5 minuten weer in de la. Ik hou ook aan dat er niet meer speelgoed komt dan er in die la past.
De knutselspullen, klei en spelletjes liggen wel apart.

Maar ik heb dus geen last van teveel zooi die de meisjes kunnen maken. Ze mogen niet naar boven met speelgoed, dus ze kunnen alleen beneden in de woonkamer en gang en keuken de la verspreiden.
pi_118809137
Innepin en spring, zoals al gezegd wij zeggen en doen dat niet om te vernederen. En ik zeg ook niet tegen mijn kind, dat ik zoiets doe als hij niet opruimt. Het gaat dan echt om situaties zoals gooien met speelgoed of van de tafel of de trap af laten vallen, waardoor mijn huis/ de vloer kapot gaat en het speelgoed kapot gaat. Ik ben ook niet zo'n voorstander van het vuilniszak verhaal omdat je niet loos moet dreigen. Helaas werkt het toch wl wat beter dan dingen op of in de kast te zetten. Ik begrijp wel de associatie, dat als je kind zijn speelgoed niet goed behandelt/ kapot maakt, dat dat hetzelfde is alsof hij/ zei het zelf als vuilnis behandelt. Weet alleen ook niet of een kind van nog geen 4 jaar dat ook begrijpt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 4 november 2012 @ 16:09:48 #271
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_118810854
Als Stef zijn speelgoed aan het slopen is (iets dat geregeld voorkomt) zeg ik hem een paar keer dat het bedoeld is om mee te spelen en dat kapot maken niet mag. Gaat hij door waarschuw ik twee keer dat ik het anders afpak en gaat hij dan nog door gaat het betreffende item op de kast voor een paar dagen. Zodra hij het terugkrijgt vertel ik er nogmaals bij dat het er is om mee te spelen en dat kapot betekent dat hij er nooit meer mee kan spelen. Ik heb niet de indruk dat het echt enorm goed aankomt bij hem, maar weggooien oid durf ik niet te zeggen, omdat ik nooit daad bij woord zou voegen. Zoals Spring zegt, het voelt niet ok om zíjn spullen zo te behandelen, ookal is hij zelf nog te jong om er voorzichtig mee te zijn.

Bij dagen dat hij overal om huilt zeg ik hem vaak dat ik pas kan begrijpen wat hij bedoelt als hij ophoudt met huilen en gewoon vertelt wat er aan de hand is. Daarna negeer ik zijn gehuil en geef ik extra aandacht aan zijn verhaal als hij gewoon tegen me zegt wat er is of vraagt wat hij wil. Dat werkt best goed in zijn geval :)

Spring en Innepin :*
3!
pi_118813262
Ik word gek van het feit dat meneertje alles zelf wil doen. Ook dingen die hij niet zelf kan. Of o wee als ik een deur opendoe.... Oorlog!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_118813587
Karin klinkt erg herkenbaar. Helpt het niet om de deur weer dicht te doen zodat hij zelf open kan doen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118814374
Ja daar zorgt ie wel voor ja. Handig ook, als je haast hebt..... Meike halen van.school bijv. Eerst wil hij zelf zijn jas aandoen. De tussendeur, de buitendeur, de autodeur, wil zelf in zijn stoel klimmen, zelf er weer uit.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_118814509
Die fase duurt hier al minstens een jaar. Idd erg handig als je haast hebt. :')
  zondag 4 november 2012 @ 18:48:31 #276
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118816324
Herkenning.....check ;-) :-(
pi_118816414
Nou als ik haast heb heeft peuter gewoon even pech. Kop en kont klaar.
  zondag 4 november 2012 @ 18:51:35 #278
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118816442
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:50 schreef Ticootje het volgende:
Dat!
pi_118816618
Maar wel herkenbaar die zelf willen doen perikelen...
pi_118816810
Ja, en inderdaad meestal heb ik er heus tijd voor. Of als we weg gaan nog 6x teruglopen voor een knuffel en een kus.
pi_118817244
Ik zag het pas op de parkeerplaats van de Ikea nog: kind laat iets vallen, begint te brullen en vader ergert zich er rot aan en begint boos te worden op het kind, dat nog verdrietiger wordt. Daar kan ik echt buikpijn van krijgen. Ik begrijp heus wel dat het irritatie bij ouders op kan wekken. Maar hey, het gaat om een klein kind dat nog niet altijd klein verdriet en tegenslag goed kan relativeren. Hell, daar heb ik zelf nog regelmatig moeite mee.

Ik denk dat de beste manier om met deze situaties om te gaan is om de reactie zoals je die graag bij je kind zou willen zien voor te leven. Ik zou het verdriet bijvoorbeeld rustig benoemen en eventueel afleiden, relativeren of een alternatief aandragen. Maar vaak is rustig benoemen en daarmee bevestigen al genoeg. Ik probeer zelf niet al te gauw het verdriet op te lossen.

Wat ik in ieder geval niet zou doen is 'normaal doen' eisen en straffen als dat niet gebeurt. Ik vind dat van heel weinig empathie getuigen en bovendien lijkt het me dat je er het onderliggende probleem niet mee aanpakt.
pi_118817304
Sofie heeft dat nog niet. Bij alles wat er moet gebeuren is het nog: mama helpen...
*poef* nu is het weg
pi_118817328
(Dat was een reactie op hoe om te gaan met kinderen die veel en makkelijk huilen, niet op het zelf willen doen van dingen.)
pi_118817607
Je weet alleen niet wat vooraf heeft gespeeld. Soms waarschuw ik Jen echt al 100x van doe even rustig, straks gebeurd er dit en dit. Zoals je ijs dat valt, iets wat omgegooid wordt, pip kwijt. Dat soort. Dan heb je 1000x gewaarschuwd en wordt er niet geluisterd, want he wie ben jij nu helemaal. Zelluf doen enzo. En als het dan toch gebeurd en het grote verdriet is daar, dan wordt ik inderdaad boos. Ik had gewaarschuwd, dan had je eindelijk eens moeten luisteren. Klaar. Kop kont auto en kappen met janken.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:28:47 #285
5428 crew  miss_sly
pi_118817928
Ja, dat verhaal gaat wel op voor volwassenen en oudere kinderen, wellicht, maar toch niet voor peuters en kleuters? Nee, die luisteren niet altijd naar je waarschuwingen, en tja,als ze wel luisteren hebben ze toch nog niet voldoende inzicht om het te begrijpen, of het blijft niet lang genoeg hangen. En als dan, ook na allerlei waarschuwingen, er een groot of klein verdriet is omdat het toch fout gaat, dan is dat toch geen reden om boos te worden?
pi_118818044
Tja, ik zou 1 keer waarschuwen en sympathie tonen als het misgaat. Het is toch ook gewoon rot? En dat is al erg genoeg voor een kind. Als het gaat over iets dat vervelend is voor mij dan leg ik uit waarom het rot is voor mij. Er wordt zo vaak nadruk gelegd op kinderen als kleine gewetenloze wezens die zich niet bekommeren om consequenties of vervelende gevolgen voor hun ouders. Maar de realiteit is dat voor kinderen de goedkeuring of afkeuring van hun ouders ontzettend belangrijk is.
pi_118818249
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:50 schreef Ticootje het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:56 schreef Nijna het volgende:
Maar wel herkenbaar die zelf willen doen perikelen...
mbt dingen als opruimen; nja, ravi ruimt graag zelf op. meestal. de laatste dagen issie nogal van de dozen speelgoed leegkiepen en daar ben ik niet zo van gecharmeerd.

vuilniszakken en ouders; ik ben er bekend mee. ben er niet kapot van, toch snap ik ergens wel dat zoiets gebruikt zo. maar ja; dan wel doen he! en daar vind ik onze dan weer echt te klein voor. lijkt me meer iets voor de echt erg weerbarstige puber.
pi_118818460
En het gaat hier net zo, hoor. Ivan mag niet met zijn speelgoed gooien bijvoorbeeld. Gister deed hij dat uit het niets en werd mijn lief boos. Daarop begon Ivan te huilen omdat hij schrok van de reactie van zijn vader. Hij gooit niet met speelgoed omdat het hem niks kan schelen wat wij vinden en wat onze regels zijn. Hij gooit met speelgoed omdat hij klein en vaak impulsief is en de consequenties van zijn gedrag niet kan overzien.

Nou ja, oké, dan leggen we dus uit waarom we niet willen dat hij met speelgoed gooit. En ik vind dat boosheid of verbolgenheid tonen best mag, maar wel in verhouding tot hoe erg het is wat hij doet. Lena slaan vind ik veel erger en daar kan hij een fellere reactie op verwachten.
pi_118819093
Ik vind het allemaal zo mooi klinken, dat geduldig reageren e.d.
Petje af!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118819212
hier idem Nijna!
:*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_118819599
waarom zou dat niet hier horen?

het lukt mij ook lang niet altijd om even geduldig en lief te reageren hoor :N ;( het werkt idd wel het beste. maar ja. als kindjelief je net een bloedlip bezorgd heeft, de zakdoekjes kwijt zijn en de autosleutels ook (weer) terwijl je in 10 minuten op school dient te staan, opgepoetst en wel; nja. dan is geduld niet echt wat in me opkomt.) ah well; iedereen bij kop en kont werkt dan ook ok genoeg
pi_118819809
Ik verlies ook wel eens mn geduld, hoor. Naarmate ik langer moeder ben, weet ik gelukkig wel steeds beter hoe ik dat kan voorkomen. Vooral 's ochtends: we staan anderhalf uur van tevoren op gaan tien minuten eerder weg dan nodig. En toch ben ik nooit te vroeg op mn werk.

Scheelt een hoop irritatie en schuldgevoel achteraf
pi_118819832
Je jmijn vriend is ook wel eens erg boos en dan vind ik dat hij te hard doet en dan zeg joh hij is het twee, begrijpt het nog niet, je kan het beter zus en zo doen zoals jij zegt Claudia.
Maar een andere dag kan ik net zo reageren als mijn vriend...op dat soort momenten denk je gewoon niet zo en erger je je gewoon.
We zijn maar mensen en voor het eerst ouders, wij hebben ook nog een hoop te leren.
Maar zelf even rustig worden, wachten tot de huilbui over is en als het kan even wat gezelligs gaan doen werkt altijd het beste hier.
Of we gaan even naar boven, gaat hij leuk in zijn kamertje spelen en vouw ik de was daar wel even.
Even in bad gaan of douchen maakt hem ook altijd vrolijk.
pi_118819835
Omdat t niet zo zeer te maken heeft met peuter, maar met mezelf denk ik...
pi_118820010
Precies dat troeta. Soms heb je dagen dan kun je alles hebben, de andere dag is de eerste krijsbui om 7 uur in de ochtend al teveel en kan het een lange dag worden waar je uitkijkt maar bedtijd.
pi_118820054
Wij staan tussen 6 en half 7 op. Ik ben meestal wel optijd om half 9 op m'n werk. Meestal.
pi_118820174
Hier kan ik in negen van de tien gevallen rustig reageren, maar soms gaat het ook bij mij even mis. Dat is dan vooral als ze bijvoorbeeld bijna van haar stoel valt omdat ze wiebelt/draait. Daar waarschuw ik haar elke lunch wel 10 keer voor, maar toch moet er gedraaid worden. Als ze dan echt valt reageer ik vooral boos als schrikreactie, nieteens uit boosheid, maar het resultaat is wel een huilend peutertje.

Verder probeer ik echt zoals claudia beschrijft heel rustig met Lisa te praten, uit te leggen wat er niet goed is en wat ik dan wel van haar verwacht. En die gesprekjes gaan steeds beter. Lisa begrijpt steeds meer dus dat maakt het ook weer makkelijker vind ik.

Overigens wordt er hier nooit met speelgoed gegooid. Lisa is echt vanaf baby al een heel beheerst meisje, maargoed wat niet is kan nog komen hè. ;)

Wij waren vandaag in zo'n indoorspeeltuin... mèn wat lopen er een hoop onopgevoede kinderen rond zeg. En nog erger, want je kan het de kinderen niet kwalijk nemen natuurlijk, ouders die nergens te bekennen zijn terwijl hun kind de boel terroriseert. Mijn man heeft nog even korte metten met een paar schoffies gemaakt. Er was een heleboel soort van mega-lego en Lisa wilde ook wat blokjes stapelen. Dat mocht niet want de schoffies bouwden een fort en of hij even weg wilde gaan want Lisa was een meisje en te klein om met de blokken te spelen. Toen heeft mijn, man dus even een stuk fort gesloopt en Lisa de blokjes gegeven om mee te spelen. :X
  zondag 4 november 2012 @ 20:19:02 #298
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118820198
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:56 schreef Nijna het volgende:
Ik vind het allemaal zo mooi klinken, dat geduldig reageren e.d.
Petje af!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lieve nijna je bent niet alleen
SPOILER
pi_118820233
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:16 schreef Ticootje het volgende:
Wij staan tussen 6 en half 7 op. Ik ben meestal wel optijd om half 9 op m'n werk. Meestal.
Ik ook. Dwz, N is de deur al uit als mijn wekker gaat. Ik sta om 6:20 op en vertrek rond 8:00.

Maar herkenbaar. De ene dag reageer ik rationeler dan de andere.
pi_118820259
Hier ook Bar...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_118820260
Hoe zijn de nachtrn Nijna? Door slecht slapen gaat het ook altijd wat minder natuurlijk, kind moe,jankt om alles en sjaggerijnige ouders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')