hoezo zoudie in de winter er niet mee buiten kunnen? dat ding ken toch prima sneeuw scheppenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:49 schreef leonieke het volgende:
Peutergym doen we hier niet (ik weet zelfs niet of ze dat hier organiseren), maar binnen een week (een week!) gaat Thomas naar school en daar zullen ze volgens mij heel wat turnles/sport hebben, dus dat komt ook wel goed
![]()
Thomas weet trouwens heel goed wat hij wil van de sint:
[ afbeelding ]
Alleen jammer dat we dit eigenlijk gingen kopen voor zijn verjaardag omdat hij nu nog iets te klein is en het dan beter weer is. Maar hij zag hem in de winkel staan en was er niet meer van weg te slaan (hij had hem ook al in het boek van de winkel gevonden en keert er altijd op terug).
Dit wordt nogal iets in de winter als hij er niet mee naar buiten kan
Enormquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:01 schreef Lamb29 het volgende:
Hahaha flink ding Leonieke...
Oh wat spannend over een week al naar school! Heeft hij er zin in??
Dat geeft de burger moedquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:01 schreef simmu het volgende:
[..]
hoezo zoudie in de winter er niet mee buiten kunnen? dat ding ken toch prima sneeuw scheppen![]()
ravi heeft trouwens ook zoietswaar die eigenlijk nog niet op past
maar hij is zo wild van tractoren
nja. een eenvoudige versie van deze dus
Komt goed.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:53 schreef Troeta het volgende:
![]()
![]()
Mex is naar de peuterspeelzaal.
Hij zwaaide vrolijk, maar toen ik in de gang liep hoorde ik hem huilen.
Mijn ervaring is dat ze stoppen met huilen zodra je het pand al uit bent...quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:01 schreef pessie het volgende:
Whaha VLindur, hij legt zn speen op zn tafeltje?
Troeta, je mag best even bellen om te vragen hoe het gaat. Doen ze niet moeilijk over. En mijn ervaring is dat dat huilen overgaat en je voor je het weet een vrolijk zwaaiende peuter achterlaat. Maar, het voelt wel zwaar rot.
Zodra je uit beeld benquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ze stoppen met huilen zodra je het pand al uit bent...
Das ook een faal in de opvoeding hier. Met zn verjaardag een kadootje krijgen en nog meer vragen aan degene van wie hij het kadootje kreegquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:11 schreef pessie het volgende:
Nathan slaapt het liefst met zn duplo-trein en thomas de trein boekjes. Ook heeft ie een knuffel, en een speen.
Tinu, elke dag is wel vaak, ik zou dan echt max 5cent geven.
Nathan is ook dol op cadeautjes. Die roept als hij iets ziet "doosje! doosje!, Nathan?". Ik vind het juist heel schattig, ik vond mede daardoor de 2de verjaardag echt veel leuker dan de eerste (toen hij niet begreep wat ie met al dat papier moest en een beetje bang werd ervan).
Nikki wat lief dat ze haar knuffels nog even voorleest!
Fijn dat hij het er leuk heeft!quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:07 schreef Troeta het volgende:
Het ging heel goed, heeft nog 1x snikkend bij het deurtje gestaan, maar toen heeft ze hem afgeleid. Verder heeft ze hem lekker laten hobbelen.
Volgende week weer!!
Herkenbaar van de kadootjes, we hebben natuurlijk veel kraamvisite gehad en zijn verjaardag, iedereen die de laatste tijd kwam nam wel iets mee.
Gister kwam oma die meestal wat bij zich heeft ineens met niks aan, dat was een teleurstelling!!
Wij hebben zo'n hele platte van Ikea. Denk nu een jaar of zo. Maar hij gebruikt meer zijn knuffelquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:20 schreef _Bar_ het volgende:
Breekt even in,wat/wanneer is het tijd om een hoodkussen voor je kind aan te schaffen?
Roy gaat hier steeds meer met zijn hoofd op zijn knuffels liggen. En toen vroeg ik het mij af.
wij "moeten" ivm de epilepsie een speciaal kussen met kleine gaatjes erin om stikken tijdens een insult te voorkomen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wij hebben zo'n hele platte van Ikea. Denk nu een jaar of zo. Maar hij gebruikt meer zijn knuffel
Leander had ook al heel vroeg een kussen. Ook een speciale. Maar nu heeft ie een gewone want hij kon uiteraard niet meer zonder!quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:42 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
wij "moeten" ivm de epilepsie een speciaal kussen met kleine gaatjes erin om stikken tijdens een insult te voorkomen.
We zullen het kussen maar bestellen.
Mila heeft een kinderkussen van Silvana, is heel dun en er zitten allemaal kleine gaatjes in. Ze noemen het kussen dooradembaar en antiallergisch, dus wat mij betreft hartstikke prima!quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:42 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
wij "moeten" ivm de epilepsie een speciaal kussen met kleine gaatjes erin om stikken tijdens een insult te voorkomen.
We zullen het kussen maar bestellen.
Nee dat is niet normaal zeg! Je zou bijna vragen hoeveel kindjes zijn er jarig ??quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:02 schreef -Spring het volgende:
Jeumig de peumig, traktatie bij het kdv: twee kleine rolletjes van die gekleurde druivensuikersnoepjes, een pakje met een stuk of zes Maoammeuk, een snoepketting en een grote chocolademunt.
Come on, zeg. Dat je niet helemaal wilt conformeren aan het antisnoepbeleid en (uit principe) een zakje chips meegeeft, is tot daaraan toe, maar een héle fucking zak snoep?
ja, dat wel hoor. maar hij is nog zo kleinquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Simmu wat fijn dat Ravi het helemaal leuk leek te vinden in de nieuwe groep. Ook goed voor je moederhart als de juf over zo'n mini dan al zegt dat hij eraan toe is hè.
quote:Tja het peuterkussen…
Op zich heeft een peuter geen kussen nodig maar als hij/zij erom vraagt kan dat wel vanaf 2 ,2 ½ jaar. Persoonlijk geloof ik (qua veiligheid) niet zo in peuterkussens… het is wel handig als het niet te groot is ivm sloop bij peuterdekbedsets. Verder moet jij kijken naar de dikte, niet te dik/hoog…
Ik pik dit er tussenuit, maar daar zijn jullie toch zelf bij?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:15 schreef simmu het volgende:
en ik blijf het een beetje een raar zicht vinden, mijn kleintje tussen al die groten. de andere kindjes zijn bijna allemaal al minimaal 3 ergens doe ik denk ik toch iets heus wel helemaal goed, want mijnessen worden allebei steeds door de juf vooruit geschoven onder het motto "kunnen ze aan en vinden ze leuk" wat ook idd gewoon goed gaat
tuurlijk zijn we erbij, ik draai zo'n eerste dag dan ook mee op de psz om te kijken hoe het gaat hoorquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:38 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ik pik dit er tussenuit, maar daar zijn jullie toch zelf bij?
Jullie maken toch zelf de beslissing om ermee in te stemmen een groep verder te kijken.
en Ravi met grote zus, ik denk niet dat die zich erg druk zal maken om de grotere kinderen
Wel leuk te zien dat hij het leuk vond.
Gewoon iets geven dat kleintjes sowieso mogen hebben. Krentenbol, fruit. En als er écht hele kleintjes bij L op de groep zouden zitten, zou ik van tevoren vragen hoeveel end aar iets aparts voor 'maken'. Een soepstengel of zo.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:55 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris is ook een buikslaper.met kussen. Vindt ie fijn liggen.
En hij heeft wel eens moam opmaar.toen at ik het zelf en wilde hij ook. Kon m niet afleiden met rozijntjes oid
voor een keertje ook geen ramp, maar vind t geen geschikte.traktatie op t kdv.
Hoe doe je dat eigenlijk bij verticale groepen? Heb gelukkig nog.tot juli om er overna te denken
Das.wel een,goeie idd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:58 schreef -Spring het volgende:
[..]
Gewoon iets geven dat kleintjes sowieso mogen hebben. Krentenbol, fruit. En als er écht hele kleintjes bij L op de groep zouden zitten, zou ik van tevoren vragen hoeveel end aar iets aparts voor 'maken'. Een soepstengel of zo.
Je mag het wel zelf tevoren kopen? ik vind het een vreemd iets. Dus een mandarijn mag wel? Zelf gemaakte cake niet?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:59 schreef Lamb29 het volgende:
qua traktaties zijn ze op ons kdv best streng... mag niet van te voren thuis gemaakt zijn.
Dus bv cakepops mogen niet... of ze moeten ter plekke gemaakt worden zeg maar..
We vinden nu regelmatig boekjes/kleine speeltjes e.d in t mandje..
O. heeft zelf een dikkiedik boekje getrakteerd en dan met een doosje rijstringetjes van de Hema...
Ik las rijststringetjes. En ik zag daarbij van die snoepkettingstringen voor me. In kindermaatjes.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:59 schreef Lamb29 het volgende:
qua traktaties zijn ze op ons kdv best streng... mag niet van te voren thuis gemaakt zijn.
O. heeft zelf een dikkiedik boekje getrakteerd en dan met een doosje rijstringetjes van de Hema...
Hygiene?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je mag het wel zelf tevoren kopen? ik vind het een vreemd iets. Dus een mandarijn mag wel? Zelf gemaakte cake niet?
Vroeger bij ons trakteerde iedereen zakjes chips geloof ikquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:48 schreef Estrys het volgende:
Ik vind sowieso dat er weinig moeite meer wordt gedaan voor de traktatie. Als ik soms zie wat er voorbij komt op het kdv. Mijn moeder verzon vroeger altijd iets anders. Wij hebben nog nooit een zakje chips of zomaar snoep getrakteerd. Ik vind het ook heerlijk om een beetje te fröbelen voor traktaties.
Ah ja daar had ik niet aan gedacht. Ik heb hier nog nooit regels gezien wb traktatie.quote:
Meen je dat? Ik wist wel dat het gezond moest zijn, maar dat je niets thuis klaar mag maken? Kyllian heeft toen hij 4 jaar werd cake ijsjes getrakteerd, had ik wel thuis gemaakt. Die zat toen op de groep waar O nu zit. Er is helemaal niets van gezegd, de juffen vonden het ook erg leuk. Ik vind de leeftijd ook wel een beetje uitmaken, bij Dyon zitten jongere kindjes.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:59 schreef Lamb29 het volgende:
Het is natuurlijk beleid vanuit de organisatie. Volgens mij zijn ze op de lokatie wel iets milder?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:14 schreef Lamb29 het volgende:
Jeps is volgens mij nog niet zo lang Meimel.. heeft in de nieuwsbrief gestaan..
maar ik weet niet hoe streng ze zijn
afleiding is de tip hier. En soms maar gewoon laten doen hoe lastig en moeilijk ook.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb echt advies nodig. Ik word zo langzamerhand gek van Tyler. Het enige wat hij doet is keihard gillen, krijsen en zeuren om van alles. En dat is een hele hoge toon, waardoor ik nu vaak hoofdpijn heb en wat migraine opwekt.
Als ik hem in de strafhoek in de huiskamer zet, in de keuken, of op zijn kamer zet maakt niks uit. Hij gaat net zo hard door, als mijn vriend er is dan krijgt hij het soms wel voor elkaar dat hij stil(ler) is.
De (onder)buren hebben er ooklast van. Maar ik vind dit niet normaal meer en ben er goed klaar mee. Doet de 1 redelijk normaal, doet de ander weer gestoord.
Het is bij elk dingetje, als je niet snel genoeg komt als meneer roept, hij zijn zin niet krijgt, zelf iets laat vallen, als er iets niet lukt, moet opruimen etc. Heel soms is het uitgelokt door zn zus, maar merendeel heeft ze er niks mee te maken.
Tips? Herkenning?
Wat leuk dat hij nog hangtquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:19 schreef Lamb29 het volgende:
haha ik hoop tHeb mij er maar niet aan gewaagd dit jaar..
maar mocht je plannen hebben kun je het even aanvragenVoordat je met een spiesjes-egel oid naar huis gestuurd wordt hahaha
Dyon's traktatie sneeuwmannetje hangt hier nog
Afleiden helpt soms. Meestal is er totaal niks aan de hand.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:37 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
afleiding is de tip hier. En soms maar gewoon laten doen hoe lastig en moeilijk ook.
Kun je met hem even lekker naar buiten even uitrazen .
En ik zou contact opnemen met de orthopedagoog voor tips en handvaten.
Hier is het frustratie wat roy laat gillen krijsen.
ik mis dat echt wel van uit den haagquote:
er zijn hier zelfs 3 groepen! groep 1 is de startgroep en alleen 2 ochtenden, daar hoeven ze vrijwel niks gezamelijks te doen, wel oefenen ze al met het prinicipe "kring". in groep 2 gaan ze daar al wat verder mee plus mogen ze dan een ochtend en een middag en groep 3 is al echt voorbereiding op de basisschool. inclusief starten met lezen in de kring en echt gezamelijke dingenquote:Op donderdag 1 november 2012 07:26 schreef Troeta het volgende:
Mooi simmu!
maar waarom zijn er 2 groepen psz? Zijn er zoveel peuters en verdelen ze dat dan in kleintjes en groten? En zit hij nu bij zijn zus?
Ik vond bij Mex het verschil wel groot namelijk tussen mijn niet-pratende net 2-jarige jongetje en die grote bijna 4-jarige.
Geen idee, maar ik zou wel vertellen dat hij een prik krijgt. En dat hij best mag huilen, maar dat het nu eenmaal wel moet...quote:Op donderdag 1 november 2012 08:08 schreef Estrys het volgende:
Laatste keer consultatiebureau vandaag. Inclusief een prik. Heb het nog maar niet tegen hem gezegd. Dat zien we zo direct wel als we daar zijn. Ik wil niet dat hij de naaldenfobie van zijn vader krijgt. Maar ik weet eigenlijk niet of je daar wat aan kan helpen zeg maar. Of is dat een vastgesteld iets?
Dat! Evt nog toevoegen dat het pijn doet.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:40 schreef Nijna het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik zou wel vertellen dat hij een prik krijgt. En dat hij best mag huilen, maar dat het nu eenmaal wel moet...
fijn dat het goed gegaan isquote:Op donderdag 1 november 2012 09:23 schreef Estrys het volgende:
Ik heb het zeker verteld. Maar een kwartier voordat we gingen. Hij deed super goed mee met alles en gaf geen kik toen hij een prik kreeg. Volgens mij merkte hij het niet eensZo trots op mijn ventje
![]()
15.6 kilo en 1.02m
herkenbaar... Ik zwaaide bij Tess nooit.. Gaf kus, draaide me om en liep weg anders was het echt draaaaaaaaaaaaaaaama..quote:Op donderdag 1 november 2012 09:35 schreef Saffier het volgende:
Mijn kleine kruimel is vanmorgen voor het eerst naar de psz![]()
Ik had alleen niet moeten gaan zwaaien want toen was het alsnog huilen
Noopsquote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:12 schreef Claudia_x het volgende:
Wordt zo klef. Doe mij maar pasta of Thais of sushi!
Wilde ik ook vragen!quote:Op donderdag 1 november 2012 10:09 schreef _Bar_ het volgende:
Saffier
Tico hoe is het met de blaasjes ?
leonieke woont in Belgie en daar gaan kindjes al vanaf ongever 2,5 jaar naar school.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:30 schreef Tinuviel het volgende:
Leonieke, hoe bedoel je dat dat het bij ons niet echt de gewoonte is, dat kinderen voor 4 jaar naar school gaan?
ik heb begrepen van mijn Belgische collega dat dat niet verplicht is. Je mag je kindje van 2,5 jaar ook dagdelen brengen. Zij hebben dezelfde leerplicht als hier aldus haar.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
leonieke woont in Belgie en daar gaan kindjes al vanaf ongever 2,5 jaar naar school.
Ikzelf ging naar school voordat ik 4 was. Is geen succes gebleken. Maar dat was 100 jaar geleden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:48 schreef Tinuviel het volgende:
Oh, nu begrijp ik het.
Ik bedoelde idd of er hier ouders zijn wiens kinderen in Nederland naar school gingen voordat ze 4 jaar oud waren of gebeurt dat nooit?
Hier is het ook neit verplicht met vier jaar, en toch gaan de meesten dan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:51 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ik heb begrepen van mijn Belgische collega dat dat niet verplicht is. Je mag je kindje van 2,5 jaar ook dagdelen brengen. Zij hebben dezelfde leerplicht als hier aldus haar.
Sterker nog: even googlen maakt dat je leest dat de leerplicht daar pas vanaf 6 jaar is, dus een jaar later dan bij ons
Is tegenwoordig niet meer, omdat kinderen op de dag dat ze 4 worden of kort erna naar school gaan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ikzelf ging naar school voordat ik 4 was. Is geen succes gebleken. Maar dat was 100 jaar geleden.Met de 1 oktober grens. Tegenwoordig is dat niet meer toch? Ik mocht ook niet langer kleuteren waardoor ik mijn hele schoolcarrière boven mijn kunnen moest presteren.
![]()
idem hier, erg vroege leerling.. 23 september..quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ikzelf ging naar school voordat ik 4 was. Is geen succes gebleken. Maar dat was 100 jaar geleden.Met de 1 oktober grens. Tegenwoordig is dat niet meer toch? Ik mocht ook niet langer kleuteren waardoor ik mijn hele schoolcarrière boven mijn kunnen moest presteren.
![]()
Ik ben van 25 septemberquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
idem hier, erg vroege leerling.. 23 september..
hier is het verplicht vanaf 5 jaar toch?quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier is het ook neit verplicht met vier jaar, en toch gaan de meesten dan.
Het is vrij gebruikelijk in Belgie, en daar ging het toch over? Ik zeg toch ook niet dat ze vanaf 2,5 jaar verplcht naar school moeten?
Dat kan in Nederland ook, langer thuishouden en niet met 4 jaar naar school doen, maar de praktijk leert dat een kind dan toch al wel wat achterstand oploopt en scholen er niet happig op zijn.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:18 schreef Asyniur het volgende:
[..]
hier is het verplicht vanaf 5 jaar toch?
nee, jij zegt het ook niet, maar ik had uit eerdere posts van Leonieke begrepen dat het moest en dat hij ook zindelijk moest zijn. maar je kan dus blijkbaar ook kiezen om je kind wat langer thuis of bij de gastouder te laten.
Klopt helemaal wat je zegt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier is het ook neit verplicht met vier jaar, en toch gaan de meesten dan.
Het is vrij gebruikelijk in Belgie, en daar ging het toch over? Ik zeg toch ook niet dat ze vanaf 2,5 jaar verplcht naar school moeten?
ja maar school is initieel toch niet bedoeld om handig gepland te worden voor ouders ivm opvang?quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:59 schreef Troeta het volgende:
Jammer dat dat hier niet is vind ik. Voor de kinderen veel fijner om de hele schooltijd op 1 school te doen en voor de ouders veel handiger met opvang.
Dat doen ze wel om te wennen voor een paar weekjes maar ik geloof niet dat ze er op school heel blij van worden als jij zegt dit jaar komt harry alleen nog op maandag, woensdag en vrijdag een halve dag.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:09 schreef Asyniur het volgende:
Maar wat ik er mee bedoelde, was dat ik niet snap dat als je het veel vind voor je kind, dat je dan niet kiest voor starten met halve dagen ofzo.
Daarvoor is het inderdaad wel vaak verstandig om naar de psz te gaan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:29 schreef _Bar_ het volgende:
M'n neefje word eind december 4 en gaat na de kerstvakantie naar school,nu is hij als zijn moeder werkt bij opa en oma. Denk dat het voor neefje tegen gaat vallen ineens naar school,en vanalles "moeten"
Aangeven bij het CB... Maar of je gehoord wordt en geholpen is een 2e...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb echt advies nodig. Ik word zo langzamerhand gek van Tyler. Het enige wat hij doet is keihard gillen, krijsen en zeuren om van alles. En dat is een hele hoge toon, waardoor ik nu vaak hoofdpijn heb en wat migraine opwekt.
Als ik hem in de strafhoek in de huiskamer zet, in de keuken, of op zijn kamer zet maakt niks uit. Hij gaat net zo hard door, als mijn vriend er is dan krijgt hij het soms wel voor elkaar dat hij stil(ler) is.
De (onder)buren hebben er ook last van. Maar ik vind dit niet normaal meer en ben er goed klaar mee. Doet de 1 redelijk normaal, doet de ander weer gestoord.
Het is bij elk dingetje, als je niet snel genoeg komt als meneer roept, hij zijn zin niet krijgt, zelf iets laat vallen, als er iets niet lukt, moet opruimen etc. Heel soms is het uitgelokt door zn zus, maar merendeel heeft ze er niks mee te maken.
Tips? Herkenning?
Omdat niet iedereen zomaar halve dagen thuis is?quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:09 schreef Asyniur het volgende:
Maar wat ik er mee bedoelde, was dat ik niet snap dat als je het veel vind voor je kind, dat je dan niet kiest voor starten met halve dagen ofzo.
waarom zou het niet handig gepland kunnen worden? Dat scheelt toch een hoop gedoe voor ouders én kind?quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:13 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ja maar school is initieel toch niet bedoeld om handig gepland te worden voor ouders ivm opvang?
En je doet de hele schooltijd in principe op 1 school, alleen de 'voor'school is (soms) elders.
En dat kost behoorlijk tijd wil dat doordringen. Heel concequent negatieve aandacht negeren en positieve aandacht geven.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:23 schreef Vicky het volgende:
Dat straalt ze ook uit ook
Ingrid, negeren.... Hij vraagt aandacht op de verkeerde manier. Daarnaasr heel consequent zijn. Uitleggen waarom iets niet mag of waarom je het niet leuk vindt dat hij ........ doet...
Allereerst proberen om hem niet te laten merken dat het je zo frustreert. En probeer hem inderdaad af te leiden. Het is ook wel een beetje een fasequote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
De (onder)buren hebben er ook last van. Maar ik vind dit niet normaal meer en ben er goed klaar mee. Doet de 1 redelijk normaal, doet de ander weer gestoord.
Tips? Herkenning?
de vraag is dan: moeten de schooltijden van de kinderen zich aangepast worden aan de werktijden van de ouders? of moeten de werktijden van de ouders aangepast worden aan de schooltijden van de kinderen?quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:35 schreef Troeta het volgende:
[..]
waarom zou het niet handig gepland kunnen worden? Dat scheelt toch een hoop gedoe voor ouders én kind?
even een tegengeluid; hier mag het wel. ik heb het niet van begin af standaard gedaan, maar de laatste tijd merk ik dat het selene allemaal zwaar valt. dus ik had al speelafspraakjes gecanceld, doen we even niet meer aan. in samenspraak met juf blijft ze nu af en toe een middagje thuis. juf en ik blijken het trouwens allebei prima te zien wanneer mijn snoeppie het niet meer trektquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:37 schreef mefke79 het volgende:
Hier mag je niet eens starten met halve dagen. Of nou ja, niet mogen. Het wordt sterk afgeraden, want verbieden kunnen ze niet, met 4 ben je niet leerplichtig. En die van ons hebben straks 8.30 tot 14.30 en dan op woensdag en vrijdag halve dagen tot en met groep 4.
Als het aan de overheid ligt gaan ze straks van half 9 tot de avond waarbij dan ochtend en later in de middag les gegeven wordt omdat dit het beste aansluit bij het bioritme van kinderen, zegt men.
Ik heb dat toen met onze oudste ook een tijd gedaan, was erg leuk! Hopelijk kan je dat blijven doen Ticootje. Ik ben toen helaas gestopt toen jongste geboren werd en dat watervrije is ze daarna helemaal weer kwijtgeraakt. Inmiddels heeft ze gelukkig wel weer lol in het water en met zwemles.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:53 schreef Ticootje het volgende:
We hebben heerlijk gezwommen. We zwemmen elke vrijdag. Lesje vindt ze niet altijd even leuk. Maar het is zo leuk om haar te zien groeien. Ze leert echt dingen.
Nee, maar Roy zit nu op een MKD toch? En de behandeling gaat gewoon in de vakanties door.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:45 schreef _Bar_ het volgende:
Bij roy doen ze niet aan woensdag en vrijdagmiddag vrij. Ze hebben ook geen vakanties
En daarnaast kunnen ze daar blijven tot hun 16de jaar mocht ook speciaal onderwijs te moeilijk zijn.
Roy zou er nu tot zijn 5de zowiezo blijven en daar ondertussen observeren hoever hij is en dan misschien eerder doorschuiven,en anders langer blijven.
Leuke foto tico
Ja doe ik, zal het nog meer doen. En nog strenger en consequenter zijn. Ben het zo niet gewend van hem. Hij was altijd zo makkelijk.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:23 schreef Vicky het volgende:
Dat straalt ze ook uit ook
Ingrid, negeren.... Hij vraagt aandacht op de verkeerde manier. Daarnaasr heel consequent zijn. Uitleggen waarom iets niet mag of waarom je het niet leuk vindt dat hij ........ doet...
Jen moet in de vrijdagochtend naar school. Dus ik breng jen naar school en rij dan meteen door. Na het lesje van leyla dat stopt om 11 gaan we uitkleden en om 12 pikken we jen weer op. Het past net.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:45 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb dat toen met onze oudste ook een tijd gedaan, was erg leuk! Hopelijk kan je dat blijven doen Ticootje. Ik ben toen helaas gestopt toen jongste geboren werd en dat watervrije is ze daarna helemaal weer kwijtgeraakt. Inmiddels heeft ze gelukkig wel weer lol in het water en met zwemles.
Het is geen mkd maar een orthopedagogisch dagcentrum.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, maar Roy zit nu op een MKD toch? En de behandeling gaat gewoon in de vakanties door.
Toen Ruben daar nog zat, had hij in principe elke dag van 9 tot 3 "les", dus van 8 tot kwart voor 4 was hij van huis vanwege de taxi. Op woensdag van de behandeling wel een halve dag (tot 1 uur), school is dan standaard vrij.
Hier nu maandag, dinsdag, donderdag van half 9-12 en half 2-half 4, woensdag van half 9-kwart over 12 en vrijdag half 9-12 t/m groep 4, daarna ook de middag.
Orthopedagogisch valt toch ook onder medisch neem ik aan:?quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:52 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Het is geen mkd maar een orthopedagogisch dagcentrum.
dat dit van een stichting uitgaat en het.mkd volgens mij van de gemeente.quote:
dit is ook medisch ja.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Orthopedagogisch valt toch ook onder medisch neem ik aan:?
weet je, die tijden zou ze denk ik beter trekken dan wat wij nu hebben; ze moet nu half 9 (kwart over 8 de deur uit) tot 12 (kwart over 12 thuis) en dan van 1 (kwart voor 1 de deur uit) tot 3 (kwart over 3 thuis)quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:51 schreef mefke79 het volgende:
Simmu, ik ben het met je eens hoor. Mij lijken die dagen ook best lang. Maar, van de andere kant, wij gingen vroeger ook van half negen tot half twaalf en dan van half 2 tot half vier en alleen op woensdag vrij. Die van ons hebben dan straks nog 2 middagen vrij. Wat wij willen doen is in plaats van naar de BSO naar een gastouder laten gaan, dat is een kleinere groep kinderen dan een BSO. En als ze dan allebei op school zitten wil ik proberen mijn werk erop aan te passen en dus gewoon thuis te zijn als zij thuis komen.
Ik kan me van vroeger ook herinneren dat wij niet elke dag mochten afspreken en dat we maar 1 sport tegelijk mochten doen. En sport was in eerst instantie zwemmen, pas als je B gehaald had mochten wij wat anders doen.
In de praktijk worden nog steeds de werktijden niet aangepast aan de schooltijden, maar zitten kinderen dan dus ergens anders in de opvang.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
de vraag is dan: moeten de schooltijden van de kinderen zich aangepast worden aan de werktijden van de ouders? of moeten de werktijden van de ouders aangepast worden aan de schooltijden van de kinderen?![]()
De BSO is bedacht voor opvang buiten de schooltijden. School is wat mij betreft gewoon school en geen kinderopvang.
En vader dan? Toch ook zijn kind?quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:48 schreef pessie het volgende:
Mijn broertjes gingen ook op zaterdagochtend. Erg "handig": Mijn moeder had maandag. dinsdag, donderdag en vrijdag alle kinderen de hele dag op school, en dan op woensdagochtend de ene helft en zaterdagochtend de andere helft. Nooit een dag vrij om te kunnen winkelen oid (wat wel handig is een hele dag als de dichtstbijzijnde stad ongeveer 3 kwartier rijden is).
Ze denken op de school hier na over het invoeren van een continurooster. Aan de ene kant heel handig want je kunt als moeder halve dagen werken en geen opvang nodig hebben voor je kind omdat die dan toch naar school moet, maar inderdaad lijkt het me voor jonge kinderen best een belasting.
Bij ons thuis heeft de Monopoly tientallen keren op de vuilbak gestaan (ik zie het zelfs nog voor me) omdat mijn zus en ik altijd ruzie zaten te maken als we Monopoly speelden. Ik ben er niet kapot door gegaan, dus zo onverantwoord zal het wel niet geweest zijnquote:Op zondag 4 november 2012 12:45 schreef Tinuviel het volgende:
Hier ook herkenning. Wij zetten speelgoed opzij/ bovenop de kast als ze er niet verantwoord mee omgaan. Wij negeren huilen dan ook wel en doen straf alleen als hij dan ook begint ons te schoppen ofzo.
Bij onze buren de vader, die zegt dus als de kinderen met het speelgoed omgaan alsof het vuilnis is, doet hij het in een vuilniszak en gaat het weggooien. Dan luisteren zijn kinderen gelijk heel goed, maar vraag me dan ook af of dat wel pedagogisch verantwoord is. Zeker als je het speelgoed niet echt weggooit.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat echte trauma's oplevert.quote:Op zondag 4 november 2012 12:45 schreef Tinuviel het volgende:
Bij onze buren de vader, die zegt dus als de kinderen met het speelgoed omgaan alsof het vuilnis is, doet hij het in een vuilniszak en gaat het weggooien. Dan luisteren zijn kinderen gelijk heel goed, maar vraag me dan ook af of dat wel pedagogisch verantwoord is. Zeker als je het speelgoed niet echt weggooit.
Hoeft niet altijdquote:Op zondag 4 november 2012 12:53 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat echte trauma's oplevert.
Mja, jij hebt 't over ruzie maken. Mijn vader riep altijd dat als we niet opruimden, dat hij 't dan wel zou doen. En dan gooide ie al ons favoriete speelgoed in 'n vuilniszak. Weg. Pech. (of soms verstopt in zijn werkkamer, waar mijn moeder dan mijn favoriete knuffel weer uit de zak viste). Kan er nog steeds niet om lachen, krijg gewoon nóg rillingen als ik terugdenk aan de angst en het verdriet. Ik zou dat dan ook nóóit bij mijn kinderen flikken.quote:Op zondag 4 november 2012 12:54 schreef leonieke het volgende:
[..]
Hoeft niet altijdMijn zus en ik kunnen er nog mee lachen.
Dat precies. Met het enige verschil dat mijn vader het meenam naar de Shell om het daar in de container te pleuren of het op straat gooide om er met zn auto overheen te rijden.quote:Op zondag 4 november 2012 12:55 schreef innepin het volgende:
[..]
Mja, jij hebt 't over ruzie maken. Mijn vader riep altijd dat als we niet opruimden, dat hij 't dan wel zou doen. En dan gooide ie al ons favoriete speelgoed in 'n vuilniszak. Weg. Pech. (of soms verstopt in zijn werkkamer, waar mijn moeder dan mijn favoriete knuffel weer uit de zak viste). Kan er nog steeds niet om lachen, krijg gewoon nóg rillingen als ik terugdenk aan de angst en het verdriet. Ik zou dat dan ook nóóit bij mijn kinderen flikken.
quote:Op zondag 4 november 2012 12:58 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat precies. Met het enige verschil dat mijn vader het meenam naar de Shell om het daar in de container te pleuren of het op straat gooide om er met zn auto overheen te rijden.
Ik zal het dan ook nooit in mn hoofd halen om te dreigen HAAR spullen weg te gooien.
Tuurlijk gaat het om het totale plaatje.quote:Op zondag 4 november 2012 13:21 schreef -Spring het volgende:
Maar goed, N's moeder dreigde ook weleens met spullen weggooien omdat ze hun zooi niet opruimden en hij heeft er ook geen trauma aan overgehouden. 't Gaat ook om de hele situatie. Onze vaders deden het echt om te vernederen.
Dat!quote:Op zondag 4 november 2012 18:50 schreef Ticootje het volgende:
Nou als ik haast heb heeft peuter gewoon even pech. Kop en kont klaar.
quote:Op zondag 4 november 2012 18:50 schreef Ticootje het volgende:
Nou als ik haast heb heeft peuter gewoon even pech. Kop en kont klaar.
mbt dingen als opruimen; nja, ravi ruimt graag zelf op. meestal. de laatste dagen issie nogal van de dozen speelgoed leegkiepen en daar ben ik niet zo van gecharmeerd.quote:Op zondag 4 november 2012 18:56 schreef Nijna het volgende:
Maar wel herkenbaar die zelf willen doen perikelen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
quote:Op zondag 4 november 2012 19:56 schreef Nijna het volgende:
Ik vind het allemaal zo mooi klinken, dat geduldig reageren e.d.
Petje af!lieve nijna je bent niet alleenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herinnering is een vorm van ontmoeting.
Ik ook. Dwz, N is de deur al uit als mijn wekker gaat. Ik sta om 6:20 op en vertrek rond 8:00.quote:Op zondag 4 november 2012 20:16 schreef Ticootje het volgende:
Wij staan tussen 6 en half 7 op. Ik ben meestal wel optijd om half 9 op m'n werk. Meestal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |