abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:10:14 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118493623
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:10:33 #2
259886 pessie
pi_118493642
Ik eindigde met:

Bar hoe was het zwemmen?

Knap Ymme!

Ik ben ook even heel trots: Nathan heeft vanochtend 5 plasjes op zn potje gedaan! En 7 op de vloer, but who cares... Hij loopt wel goed door :')
pi_118494047
Whoohoe wat knap Nathan!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_118494343
Nathan is er ook vlug bij :Y Maar in het begin van de zindelijkheidstraining bij Thomas vond ik ook dat hij enorm veel naar het potje ging, altijd ook maar voor een beetje, maar dat zal er gewoon bij horen :)
pi_118494828
Wat knap Nathan!! Sofie heeft vanmorgen haar verjaardagsfeestje gehad. Enorm gezellig, niet superdruk. Ze heeft een boel duplo gekregen. Nu is ze even uitwaaien met N. Ze was erg hyper, en ik gokte dat slapen niet zou lukken.
*poef* nu is het weg
pi_118495488
Hier was de eerste les peutergym een daverend succes. De les was in het thema herfst en er moesten blaadjes verzameld worden, we hebben gekropen als een egeltje, gesprongen als een eekhoorn en nog meer van zulks. Lisa deed al ontzettend goed mee en volgde braaf de opdrachtjes op die de juffrouw gaf. :)
Over haar zere teen heb ik haar niet horen klagen en dat terwijl ze zelfs gymschoentjes aan had. Oh, wat ik wel goor vond, alle andere kindjes liepen op blote voeten, ik moest gelijk denken aan vieze wratten enzo. :X. Misschien ben ik te smetvrezerig, maar doe dan op z'n minst gewoon sokjes aan.

Nathan, wat goed! Hier is het ook zo begonnen hoor. Gaandeweg steeds meer plasjes in de pot dan ernaast en nu gaat het zelfs met poepen 9 van de 10 keer goed.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:43:58 #7
259886 pessie
pi_118498552
KJ, klinkt als een leuk feestje!

Nikki, klinkt leuk dat peutergym. En handig te weten hoe het bij jullie ging.
pi_118499620
Sokjes zijn veel te glad, ik vind juist blote voeten eigenlijk heel fijn voor die kleintjes.
Iig die van mij zijn/waren veel behendiger op blote voeten en dat vond ik zeker voor de gym erg belangrijk :Y
pi_118502148
Nathan loopt idd lekker door ;). Maar knap hoor!

Nikki, leuk dat peutergym. Sokjes zijn veel te glad vermoed ik.
Op school bij de oudste gymmen ze ook nog op blote voeten, dat schijnt fijner te zijn dan gymschoenen voor ze nog. Of je moet hele soepele gympjes hebben.
Kan me je voetwratten"angst" ook wel voorstellen, ik bibber er ook een beetje van.
Fake it till you make it...
pi_118504029
Onthoudt jullie peuter ook zo goed? We zijn vandaag met de auto aan een restaurant gepasseerd waar we maanden geleden 1 keer zijn gaan eten en waar Thomas een ijsje heeft gegeten. Vanaf dat moment zit hij nu echt te jengelen achter een ijsje -O-
pi_118505690
Onze peuter heeft echt fases of bepaalde tijden op de dag dat hij wel/ niet zelf kan spelen. En soms heeft hij net een klein zetje nodig dat je hem iets voorstelt om te doen bv een puzzel of samen de treinbaan opbouwt en het dan vanzelf goed gaat met alleen spelen.

Mart zonder speen *G*. Hoe ging het vanavond Ymme?

Tico, ik vroeg dat over het zwemmen. Nu is jouw nog jongste wel iets ouder dan de mijne. Zie het gewoon niet echt voor me: zwemmen met mijn peuter en dan ook tegelijkertijd op. Een baby van 6 maanden letten. Daarom dacht ik misschien de grote straks als hij naar school gaat op echte zwemles en dan misschien babyzwemmen doen terwijl de grote op school is.

Of ik zou kunnen kijken naar peuter/ kleutergym. Moet je daarvoor als ouder veel meedoen?

Bar, veel plezier met het zwemmen morgen.

Nathan *G* voor de plasjes op het potje.

Nikki, fijn dat peutergym zo leuk was.

Leonieke, ja die van ons wel iig. Die kan ook dingen van maanden geleden vertellen enzo. Dus wij mogen geen belofte doen, die wij niet nakomen, want hij vergeet het echt niet :P

Even 2 vraagjes:
Wat zijn jullie trucs om je peuter te bewegen op te ruimen en wanneer doe je dat?

Moeten jullie voor de aanmelding van de echte zwemles ook ¤10 betalen aan administratiekosten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118505790
tinu, selene doet kleutergym. dan moeten de ouders verplicht opbokken hier :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118506405
Peutergym doen we hier niet (ik weet zelfs niet of ze dat hier organiseren), maar binnen een week (een week! :o ) gaat Thomas naar school en daar zullen ze volgens mij heel wat turnles/sport hebben, dus dat komt ook wel goed :Y

Thomas weet trouwens heel goed wat hij wil van de sint:

Alleen jammer dat we dit eigenlijk gingen kopen voor zijn verjaardag omdat hij nu nog iets te klein is en het dan beter weer is. Maar hij zag hem in de winkel staan en was er niet meer van weg te slaan (hij had hem ook al in het boek van de winkel gevonden en keert er altijd op terug).

Dit wordt nogal iets in de winter als hij er niet mee naar buiten kan :o
pi_118506425
Simmu, oh de ouders zijn er dan helemaal niet bij? Ik dacht dat ze er wel bij bleven en het net zo ging als bij het baby/ peuterzwemmen. Maar misschien verschilt het tussen zwemmen en gym of verschilt het per organisatie of is die van de baby/ peuterles anders dan die van de kleuters?

Leonieke, is dat een traktor.

Onze weet ook heel goed wat hij als sint cadeautje wil, het hektor voertuig van bob de bouwer. En wij zijn een brief met uitgeknipte en geplakte cadeauwensen aan het maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118506683
Yups, een traktor... één van ongeveer 2 meter lang als je hem helemaal in elkaar steekt (graafmachine, traktor en aanhangwagen). Vraag me niet waar we hem gaan zetten, daar ben ik nog niet helemaal uit :')

Hij is gewoon helemaal weg van zo'n grote machines...
pi_118506737
Tinu, normaal zit Jen op school op vrijdag. Straks ga ik wel weer met 2 kinderen. Dan gaan de bandjes om bij Leyla en hou ik me vooral bezig met mini. Mini is uiteraard binnen 30 mins klaar en gaat den denk ik slapen en dan kan ik me bezig houden met leyla. Ik ben er natuurlijk al 2 gewent. Met 3 tegelijk... Ja, dat wordt een uitdaging.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118506777
oh, nee. de gymjuf wil echtechtecht heel graag (...) dat de ouders van de kleuters weg zijn en weg blijven. dat stoort. heel erg. de kinderen van gymklas van groep 3 en 4 die na groep 1 en 2 zijn moeten ook opzouten en krijgen op hun falie als ze dat niet doen. net als de ouders :+

we hebben een ouderwetsche gymjuf. zo'n echte *) maar ze is ok, kent haar pappenheimers en selene vindt haar ook ok, dus tis me best :) eens per maand is er wel kijkdag en mag iedereen wel meekijken. laatste keer was leuk, want sangdrax had toevallig ook vrij, en wij keken actief mee. dus met juichen voor kindjes die niet durfden en toch deden enzo *O* ze vinden ons hier nog altijd een beetje raar, maar dat geeft niks, volgens alle partijen :P
pi_118506819
misschien moest ik wel even vermelden dat dit gym ter voorbereiding op turnen is. dus niet kleuterpret ofzo (nja, tot op zekere hoogte zekers wel!) maar echt gericht oefenen met dingen. op kijkdag wordt meestal dan gedemonstreerd waar ze voor oefenen O+
pi_118506894
Hahaha flink ding Leonieke...
Oh wat spannend over een week al naar school! Heeft hij er zin in??

Tinu.. Gelukkig hier een dame die graag opruimt.....
Al van heel uk af aan helpt ze goed mee..
Ik geef haar meestal gerichte opdrachten. "O. zet de boeken terug in de kast"... ipv 'ga je opruimen?'
This zelfs zo erg dat ze nu af en toe eerst persee wil opruimen voordat we bv gaan eten haha... Als ik zeg van och laat maar staan dat doe ik als jij slaapt... "Neheheee opruimen!!"
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118506899
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:49 schreef leonieke het volgende:
Peutergym doen we hier niet (ik weet zelfs niet of ze dat hier organiseren), maar binnen een week (een week! :o ) gaat Thomas naar school en daar zullen ze volgens mij heel wat turnles/sport hebben, dus dat komt ook wel goed :Y

Thomas weet trouwens heel goed wat hij wil van de sint:

[ afbeelding ]

Alleen jammer dat we dit eigenlijk gingen kopen voor zijn verjaardag omdat hij nu nog iets te klein is en het dan beter weer is. Maar hij zag hem in de winkel staan en was er niet meer van weg te slaan (hij had hem ook al in het boek van de winkel gevonden en keert er altijd op terug).

Dit wordt nogal iets in de winter als hij er niet mee naar buiten kan :o
hoezo zoudie in de winter er niet mee buiten kunnen? dat ding ken toch prima sneeuw scheppen :?
ravi heeft trouwens ook zoiets :@ waar die eigenlijk nog niet op past :@ maar hij is zo wild van tractoren :@ nja. een eenvoudige versie van deze dus ^O^
pi_118507148
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:01 schreef Lamb29 het volgende:
Hahaha flink ding Leonieke...
Oh wat spannend over een week al naar school! Heeft hij er zin in??
Enorm :Y Nu toch nog :') 6 november misschien niet meer ;)
Maar hij mag met zijn nichtjes naar school, opa brengt hem, oma komt hem halen. Groot feest dus. Volgende week zaterdag gaan we zijn rugzakje en brooddoos halen en hij heeft daar zelfs al zin in ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:01 schreef simmu het volgende:

[..]

hoezo zoudie in de winter er niet mee buiten kunnen? dat ding ken toch prima sneeuw scheppen :?
ravi heeft trouwens ook zoiets :@ waar die eigenlijk nog niet op past :@ maar hij is zo wild van tractoren :@ nja. een eenvoudige versie van deze dus ^O^
Dat geeft de burger moed ;) Ik zie die tractor hier alleszins geen maanden in de doos zitten want dan worden we hier allemaal gek ;) Maar ja, even wild dus :Y Een graafmachine of een kraan is ook nog OK, maar toch heel wat minder dan de tractor. Hij heeft ze echt allemaal geprobeerd in de winkel vandaag :')
pi_118507259
Als ik ga opruimen helpt Sofie altijd wel mee. Meestal doen we een rondje opruimen voor t slapengaan. De duplo gaat dan in de bak, en de boekjes op hun plek. Ze is dan ook echt aan het opletten of er geen ander speelgoed in de duplo bak gaan.

Ze heeft vanmiddag niet geslapen, ze was te hyperdepieper van alles. Nu is ze ook nog wakker, even in het kader van de wintertijd enzo.
*poef* nu is het weg
pi_118507396
Oh, opruimen, meestal ook 's avonds voor Thomas gaat slapen. Maar helemaal alleen doet hij het niet. Er moet altijd wel iemand helpen. Hij is dat ook wel zo gewoon van bij de onthaalmoeder. De ene dat gaat het beter dan de andere ;) (soms lukt het helemaal niet hoor).

En wintertijd... ik hoop dat hij er ook een uurtje bij doet vannacht ;)
pi_118507751
ravi ruimt heel vaak uit zichzelf op als hij klaar is met iets O+
heeftie van mij :P ik heb echt een pest hekel aan chaos

pi_118524859
Mex ruimt ook vaak op, zet hij zijn bord op het aanrecht of gooit de vieze luiers van Nena op...errug handig. Helpt altijd met de vaatwasser en met stofzuigen, wel leuk, maar duurt heeeeel lang.
Van mij heeft ie het niet iig :P

Hij kan trouwens heel goed alleen spelen, maar zelfs dan word ik af en toe gek van het spelen en aandacht geven...we zijn maar mensen, ja toch?

Goed zo nathan!!
pi_118525648
Lotte kan zich erg goed alleen vermaken als baby al en Geert tot nu toe ook. Ik zou het ook niet kunnen hoor de hele dag aandacht geven af en toe even een momentje mijn eigen ding doen, heerlijk!

Opruimen begin ik meestal en vraag of ze helpt en dan vind ze dat ook wel erg leuk. Ze neemt iedere avond wel uit zichzelf hun kleren mee naar boven en gooit deze in de wasmand.

Wij gaan zo een dagje naar mijn moeder en zusje even lekker luieren! :D
pi_118525801
Isabeau zit al minstens een uur heel lekker te spelen met haar trein en spoor. Maar het verschilt per dag hoe goed ze zichzelf vermaakt.
pi_118525938
Klopt ook Sorbootje soms hebben ze van die hang/plakdagen en daar kan ik ook wel erg van genieten lekker knuffelen.
pi_118526020
Wij kregen een week geleden stickers van de buurvrouw, die had ze weer van de groenteboer en had ze gekregen om op mandarijntjes te plakken en daar leuke gezichtjes van te maken. Maar op het gezicht vond onze peuter ze ook leuk:
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118527551
Lol
pi_118529257
Mart heeft al 2 nachten geslapen zonder speen. Hij vraagt er nog wel om, maar even duidelijk uitleggen dat we ze weg hebben gegooid (samen, dus hij weet het wel) en dat hij daarom de tractor uit de winkel mocht kiezen, helpt goed en hij gaat dan toch ná een verhaaltje van dikkie dik gewoon lekker slapen. Vanochtend 06:15 wakker, maar dat is natuurlijk doordat de klok een uur terug ging.

Kortom, erg trots op onze grote vent.

De reden dat wij ineens besloten hadden de speen exit te doen was omdat zijn tanden (boven, voor)toch ineens wel heel overduidelijk naar voren gingen staan en hij is tenslotte al (pas :D) 2,5 geweest.
pi_118529302
Over het samen spelen of zichzelf vermaken.
Mart kan beide heel goed. Liefst samen (en dan met opa en oma is het tofst!), maar alleen spelen kan hij ook erg goed. Al verschilt dit per dag natuurlijk.
pi_118534886
Wel fijn van al die goedopruimende kindjes. Hier wil het niet zo delaatstetijd. Maar sowieso is alles wat wij zeggen nee hier op het moment.

Wij hebben net de nieuwe autostoel gehaald vanaf 16 kg. De vorige was toch echt bijna niet meer te doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118535121
Ik wou dat Thomas zo goed alleen kon spelen als alle kindjes hier :')
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:21:08 #35
259886 pessie
pi_118538285
haha tinu, staat em goed!

Fijn dat ie wil gaan slapen Ymme.

We ruimen op en proberen Nathan dan te motiveren ook stukken speelgoed in de bak te gooien, dat gaat goed. Helemaal zelf zn speelgoed opruimen zie ik nog niet gebeuren hier.
pi_118541762
Tinu, leuke foto. :)

Ymme, wat fijn dat Mart zonder speen gewoon gaat slapen. Wat hij een echte addict of had hij het ding alleen nog maar in bed bijvoorbeeld?

Qua speelgoed opruimen, dat kan Lisa heel goed zelf, ze vindt het ook echt leuk om te doen, dus dat scheelt. Gisteren bij de gym moesten ze ook de ballen opruimen voordat de juf met de les kon beginnen en Lisa ging als een soort wervelwind op zoek naar de ballen in de zaal om ze vervolgens snel in de ballencontainer te gooien.
Maargoed, Lisa is sowieso een bijzondere wat troep betreft, want als ze 's morgens beneden komt en onze glazen staan nog op de salontafel loopt ze erheen en zegt: "ohnee allemaal rommel, mama opruimen." :') Oh en als we naar de Action gaan en ik vraag wat ze in die winkel verkopen zegt ze: "allemaal rommel." Ze vindt de schappen dus maar rommelig. ;)

Hier is het vanmorgen heel goed gedaan met slapen. Lies is sowieso altijd al een beetje een luiaard hoor, maar vanmorgen was het dus 7:15 uur nieuwe tijd, prima dus. Klopt wel precies met anders, want normaal is het in het weekend meesta. 8 uur ofzo.
pi_118548420
Mart zijn speen was alleen nog maar voor het slapen, lange autoritten, bij ziek zijn etc.
Sinds hij er nu vanaf is, sinds vrijdag dus is hij veel meer met zijn knuffels bezig. Prima!
pi_118548764
Haha Nikki dat is wel herkenbaar.. O. is ook niet zo van de rommel...

Hier zijn we weer even de speen verder aan het afbouwen..
De autoritten zijn nu aan de beurt.. zeker na een lange dag kdv best een pittige voor haar ;)
Vorige week is M. begonnen met: Bij de grote weg (snelweg) krijg je je speen.... 1ste dag brullen.. 2de dag al veeeeel beter... dus :Y)
Volgende week krijgt ze hem pas bij mijn werk (ze halen mij samen op).... en wanneer dat goed gaat is het afgelopen in de auto..

Merken dat ze veel vatbaarder is voor slow and easy dan cold turkey....
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118551289
Lamb wat goed dat de eerste stapjes al gezet zijn. Als O. dit beter trekt dan cold turkey dan is dat toch prima. Je moet doen waar jullie en O. je goed bij voelen toch. :) Wel fijn dat je op deze leeftijd gewoon kan communiceren en dat ze dat dan ook begrijpen hè, ik vind dat zo'n vooruitgang ten opzichte van, laten we zeggen, een jaar geleden.

Ymme, hier is Lisa ook erg gehecht aan knuffels nu de speen weg is. Of gewoon omdat ze ouder wordt, maargoed. Er staan er denk 20 in haar bed en als ik er na het bed verschonen stiekem eentje weghaal dan ziet ze dat. :X Maargoed, knuffels zijn een stuk minder schadelijk voor tandjes en spraak dan een speen. Sterker nog, bij ons stimuleren die knuffels de spraak want voor het slapen gaan leest Lisa eerst nog even een boekje voor aan de knuffels. :')
pi_118559274
;) Hier nog zo'n knuffelverslaafde... Omdat ze in haar ledikantje nog slaapt met dekbed nu (das dus al een volle boel) mag ze er nu niet meer bij leggen (nu zijn het er 7)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118559571
Sofie taalt in bed echt niet naar meer knuffels. Ze heeft haar snoozebaby labeldoekje, en een zeepaard. En meer wil ze ook niet in bed hebben.
We hebben door hoe ze heel snel in slaap valt... Een verhaaltje lezen. Deden we eerder ook al wel, maar niet elke dag, elk slaapje. Nu al een paar keer gedaan, en ze gaat gewoon slapen zoals ze ligt als we de kamer uit gaan. Zo ontzettend fijn.
Het feestgedruis is weer over. Vandaag de laatste visite geweest. Ze zal wel moeten wennen dat niet elk kadootje voor haar is. Vanmiddag kwam er bezoek voor haar, en ze liep al bij de voordeur te trekken aan de tas: kadoosje, Siesje kadoosje. Mama, meisje kadoosje??
Ze heeft regelmatig kadootjes gehad de laatste dagen.
*poef* nu is het weg
pi_118561811
Wij zijn bij Lotte al vrij gauw begonnen met alleen de speen in bed en als ik de verhalen soms hoor ben ik daar heel blij mee. Vandaag waren we bij mijn moeder en mijn zusje had haar uit bed gehaald en toen ze mij zag schudde ze al nee en gaf ze me gauw de speen :D

Lotte heeft hier ook een bed vol knuffels en een paar boekjes van de Hema en dan leest ze eerst wat en gaat liggen om Nijntje nog over haar dag te vertellen.
pi_118565723
Nikki leuk verhaal over de Action.

Lamb als het zo voor jullie werkt is dat toch prima.

Kaatjejannie, ja dat is moeilijk weer te wennen aan niet zoveel cadeautjes. Hier wordt ook heel vaak gezeurd om cadeautjes. Wij zijn er nu dus over aan het denken om misschien met zakgeld te beginnen om hem meer begrip bij te brengen voor sparen en de waarde van spullen. Zitten nog wel met wat is een redelijk bedrag om elke week te geven.

Lief die knuffelverslaving. De onze had het nooit zo erg, ondanks een slaapknuffel al van klein af aan. Hij heeft wel sinds de speen weg is best een verslaving aan zijn bob kussen. Was dus ook echt een uitdaging toen we die bij onze laatste weekend vakantie waren vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinuviel op 29-10-2012 08:19:54 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118566099
Ik denk dat die knuffelverslaving er ook zo kan komen op een bepaalde leeftijd. Thomas had tot hij 1 of 1,5 jaar was nooit een "vaste" knuffel. Het eerste jaar sliep hij zelfs volledig zonder knuffels. Tegenwoordig ligt zijn bed vol zodat hij er zelf bijna niet meer bij kan :D Met natuurlijk een heel verhaal erbij als het zo ver gekomen is ;)

Hij heeft een aantal heel erg favo-knuffels, maar is gelukkig niet aan één knuffel zó gehecht dat hij niet meer zonder kan (maar we wisselen dan ook heel regelmatig zodat hij niet helemaal gehecht raakt aan één knuffel).
  maandag 29 oktober 2012 @ 08:11:41 #45
259886 pessie
pi_118566201
Nathan slaapt het liefst met zn duplo-trein en thomas de trein boekjes. Ook heeft ie een knuffel, en een speen.

Tinu, elke dag is wel vaak, ik zou dan echt max 5cent geven.

Nathan is ook dol op cadeautjes. Die roept als hij iets ziet "doosje! doosje!, Nathan?". Ik vind het juist heel schattig, ik vond mede daardoor de 2de verjaardag echt veel leuker dan de eerste (toen hij niet begreep wat ie met al dat papier moest en een beetje bang werd ervan).

Nikki wat lief dat ze haar knuffels nog even voorleest!
pi_118566278
Sorry edit: ik bedoelde elke week. We gaan zeker 1x per week doen hoor, alleen bedrag weten we nog niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118567017
kwart voor vijf, voel ik ineens iemand naast mij kruipen. Hij gaat liggen en ronkt verder :z Ik was ook te slaperig om te reageren, dus laat maar. Kwart voor zes werkt hij me vakkundig mijn bed uit }:| dwarsliggers
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118567425
Rienk slaapt nog steeds met zn twee konijnen :Y (En zn speen) (beesse en knientsjes)

Vanochtend stond hij ook om een uur of 6 al in de deuropening. Maar dit keer werd ik wakker en heb hem weer naar bed gebracht. ('ga maar even een boekje lezen') en hij kwam er pas uit toen Jelte af ging. (Jelte wordt niet gewoon wakker. Jelte gaat af :') )

In ons bed wil hij niet slapen. Niet mét ons tenminste :P

En cadeautjes vind hij geweldig. Het moet alleen NIET zijn ingepakt. Daar snapt hij helemaal niks van en wil hij het vaak ook niet eens uitpakken :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Vlinder op 29-10-2012 20:11:58 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118567770
:'( :'( :'( Mex is naar de peuterspeelzaal.
Hij zwaaide vrolijk, maar toen ik in de gang liep hoorde ik hem huilen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:01:06 #50
259886 pessie
pi_118567950
Whaha VLindur, hij legt zn speen op zn tafeltje?

Troeta, je mag best even bellen om te vragen hoe het gaat. Doen ze niet moeilijk over. En mijn ervaring is dat dat huilen overgaat en je voor je het weet een vrolijk zwaaiende peuter achterlaat. Maar, het voelt wel zwaar rot.
pi_118567996
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:53 schreef Troeta het volgende:
:'( :'( :'( Mex is naar de peuterspeelzaal.
Hij zwaaide vrolijk, maar toen ik in de gang liep hoorde ik hem huilen.
Komt goed.
En inderdaad, even bellen zodat je je wat geruster voelt.
pi_118568178
Pessie, nee dat is zn tweede speen. De ander zat gewoon in zn mond :Y

En Troeta gewoon even bellen hoor!
pi_118568261
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:01 schreef pessie het volgende:
Whaha VLindur, hij legt zn speen op zn tafeltje?

Troeta, je mag best even bellen om te vragen hoe het gaat. Doen ze niet moeilijk over. En mijn ervaring is dat dat huilen overgaat en je voor je het weet een vrolijk zwaaiende peuter achterlaat. Maar, het voelt wel zwaar rot.
Mijn ervaring is dat ze stoppen met huilen zodra je het pand al uit bent...
pi_118569222
Nee, ik hoef niet te bellen. Ik mag zo een half uur eerder komen en er bij zitten en dan hoor ik wel hoe het ging. Als hij zou blijven huilen bellen ze wel!
Nu ff bakkie doen bij opa en Nena daar parkeren.
pi_118569730
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat ze stoppen met huilen zodra je het pand al uit bent...
Zodra je uit beeld ben :')
Vanochtend drama (hij kan geloof niet zo goed.tegen dat vroeg opstaan).
Ik was zn jas en tas aan t opbergen, kwam de leidster zeggen dat t alweer over was :D
Was ie met een auto aan t spelen :D
pi_118569849
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 08:11 schreef pessie het volgende:
Nathan slaapt het liefst met zn duplo-trein en thomas de trein boekjes. Ook heeft ie een knuffel, en een speen.

Tinu, elke dag is wel vaak, ik zou dan echt max 5cent geven.

Nathan is ook dol op cadeautjes. Die roept als hij iets ziet "doosje! doosje!, Nathan?". Ik vind het juist heel schattig, ik vond mede daardoor de 2de verjaardag echt veel leuker dan de eerste (toen hij niet begreep wat ie met al dat papier moest en een beetje bang werd ervan).

Nikki wat lief dat ze haar knuffels nog even voorleest!
Das ook een faal in de opvoeding hier. Met zn verjaardag een kadootje krijgen en nog meer vragen aan degene van wie hij het kadootje kreeg :D
Mja als je nog.geen 2 ben mag dat nog :P
pi_118572106
Ha ha ha. Die cadeautjes ervaringen. Herkenbaar. Yaro zei op zijn ervaring pas dankje wel nadat hij het had uitgepakt en wist wat het was. Nou was hij niet zo kieskeurig dus alles was goed :D

Net terug van een weekend CP. Yaro heeft het weer super gedaan.
We waren erg verbaasd wat hij nu allemaal deed en kon. Zat ik van de week te vertellen dat hij niet los wilde zwemmen. Nou nu wel hoor. En heerlijk spelen met andere kinderen, zonder vond hij maar saai.

Zaterdagavond wel de hele boel ondergespuugd na een flinke hoestbui. is toen 1,5 uur op geweest (bij komen en we moesten schoon beddengoed regelen). Een voordeel dat hij daardoor niet vroeger wakker was ivm de wintertijd. Hij was zelfs pas om 8.30 uur nieuwe tijd wakker ipv tussen 6 en 7.
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:32:36 #58
259886 pessie
pi_118577182
As, dat is dan wel een groot voordeel na het nadeel! Zo sneu, spugende kindjes.

Son, ik snap hem wel, het voelt ook zo vroeg als het nog zo donker is.
pi_118581071
Het ging heel goed, heeft nog 1x snikkend bij het deurtje gestaan, maar toen heeft ze hem afgeleid. Verder heeft ze hem lekker laten hobbelen.
Volgende week weer!!

Herkenbaar van de kadootjes, we hebben natuurlijk veel kraamvisite gehad en zijn verjaardag, iedereen die de laatste tijd kwam nam wel iets mee.
Gister kwam oma die meestal wat bij zich heeft ineens met niks aan, dat was een teleurstelling!!
pi_118590611
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:07 schreef Troeta het volgende:
Het ging heel goed, heeft nog 1x snikkend bij het deurtje gestaan, maar toen heeft ze hem afgeleid. Verder heeft ze hem lekker laten hobbelen.
Volgende week weer!!

Herkenbaar van de kadootjes, we hebben natuurlijk veel kraamvisite gehad en zijn verjaardag, iedereen die de laatste tijd kwam nam wel iets mee.
Gister kwam oma die meestal wat bij zich heeft ineens met niks aan, dat was een teleurstelling!!
Fijn dat hij het er leuk heeft!
pi_118590762
Seb gaat iedere week een dag naar oma. Dus vandaag ook, halen we hem op na een lange dag spelen. "Daaag jongen" roept zijn oma. Seb vraagt: "Wie was dat?" Dat? Dat is oma schat :D
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:20:54 #62
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118601744
Breekt even in,wat/wanneer is het tijd om een hoodkussen voor je kind aan te schaffen?

Roy gaat hier steeds meer met zijn hoofd op zijn knuffels liggen. En toen vroeg ik het mij af.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_118601875
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:20 schreef _Bar_ het volgende:
Breekt even in,wat/wanneer is het tijd om een hoodkussen voor je kind aan te schaffen?

Roy gaat hier steeds meer met zijn hoofd op zijn knuffels liggen. En toen vroeg ik het mij af.
Wij hebben zo'n hele platte van Ikea. Denk nu een jaar of zo. Maar hij gebruikt meer zijn knuffel
pi_118602039
Rienk heeft er een van de leenbakker waar ik een hele berg vulling heb uitgehaald. Hij kreeg ze toen hij overging an ledikant naar peuterbed. Hij slaapt er vaak op. Maar heel soms ligt ie er nog naast O+

En oh ja. Speenloos!

Hij was z'n speen kwijt. Dus dat vond ik een prima reden om te stoppen. Ze zijn inmiddels alle drie kapot geknipt en liggen in de vuilnisbak.

Hij kwam drie keer z'n kamer uit en smeet woedend z'n knientsjes de kamer door. Maar hij slaapt!!!
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:42:19 #65
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118603017
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wij hebben zo'n hele platte van Ikea. Denk nu een jaar of zo. Maar hij gebruikt meer zijn knuffel
wij "moeten" ivm de epilepsie een speciaal kussen met kleine gaatjes erin om stikken tijdens een insult te voorkomen.
We zullen het kussen maar bestellen.
pi_118609779
Wij hebben ook een platte van de ikea aangeschaft toen hij over ging naar een peuterbed. rond zijn tweede jaar dus.
Hij blijft er best vaak op liggen.
pi_118609831
Wat goed van rienk *O*
Hier ga ik er nog niet aan beginnen. maar hij heeft hem alleen met slapen en als hij diep slaapt gaat hij uit.
Hier willen we eerst proberen om hem zelf in slaap te laten vallen zonder dat we er naast zitten.

Wat fijn troeta dat ze hem af konden leiden en hij het naar zijn zin had.
pi_118610118
Goeie, Bar. Geen idee. Heb het net op m'n werk per mail aan een JGZ-verpleegkundige gevraagd; ben benieuwd wat zij erover zegt. Laat wel weten.
pi_118610785
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:42 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

wij "moeten" ivm de epilepsie een speciaal kussen met kleine gaatjes erin om stikken tijdens een insult te voorkomen.
Leander had ook al heel vroeg een kussen. Ook een speciale. Maar nu heeft ie een gewone want hij kon uiteraard niet meer zonder!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118610959
Tess is begonnen op een hele platte en heeft nu een ikeakussen. Ze slaapt echt niet zonder..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118611039
Ja ben er blij mee dat hij het leuk vond!
Mex heeft al sinds 10 maanden een kussen, een smurfenkussen van de Blokker wat ook zijn knuffel is. Slapen ging toen meteen al een stuk beter.
Wilde een kinderkussen kopen, maar geloof niet dat ie afstand kan doen van zijn smurfenkussen.

Hij ging gister even leuk een koprol maken van het bed af, dat was een smak...ik dacht echt nu moeten we een keer naar het ziekenhuis met hem, maar na even huilen was hij weer hartstikke vrolijk.
pi_118614340
Hier hebben we een ikea kussen, maar die vindt ze niet fijn. Dus nu heeft ze zo'n kussentje van een stoel geplukt en die gebruikt ze als hoofdkussen.
pi_118614366
Jen heeft een normaal kussen en Leyla een platte van ikea.
pi_118614658
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:42 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Mila heeft een kinderkussen van Silvana, is heel dun en er zitten allemaal kleine gaatjes in. Ze noemen het kussen dooradembaar en antiallergisch, dus wat mij betreft hartstikke prima!
pi_118623855
Onze peuter heeft sind een jaar een bob de bouwer kussen. Heeft hij gekregen voor zijn kamer met ook bob de bouwer thema. Nu slaapt hij er sinds een paar maanden mee/ op, dus met ruim 3,5 jaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118630117
Jeumig de peumig, traktatie bij het kdv: twee kleine rolletjes van die gekleurde druivensuikersnoepjes, een pakje met een stuk of zes Maoammeuk, een snoepketting en een grote chocolademunt.

Come on, zeg. Dat je niet helemaal wilt conformeren aan het antisnoepbeleid en (uit principe) een zakje chips meegeeft, is tot daaraan toe, maar een héle fucking zak snoep? :')
pi_118630853
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:02 schreef -Spring het volgende:
Jeumig de peumig, traktatie bij het kdv: twee kleine rolletjes van die gekleurde druivensuikersnoepjes, een pakje met een stuk of zes Maoammeuk, een snoepketting en een grote chocolademunt.

Come on, zeg. Dat je niet helemaal wilt conformeren aan het antisnoepbeleid en (uit principe) een zakje chips meegeeft, is tot daaraan toe, maar een héle fucking zak snoep? :')
Nee dat is niet normaal zeg! Je zou bijna vragen hoeveel kindjes zijn er jarig ??
pi_118631009
Één :')

De leidster vond het ook niet normaal.
pi_118631652
Echt! Belachelijk zeg, daar zou ik echt zo niet blij van worden..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_118632149
Pfoeh, die moeder zou mij echt een zeikmoeder vinden denk ik, want Lisa trakteerde hier toen ze twee werd "bloemen" gemaakt van komkommer, stukje worst of kaas en een aardbei. :')

Ik ga echt proberen het niet snoeptrakteerbeleid te handhaven tot ze een jaar of tien is of iets. Of als ze zelf echt niet meer wil, maar ik ben ervan overtuigd dat je echt leuke dingen kunt maken die nog gezond zijn ook. :)
pi_118632634
Oh das wel heel erg idd spring! Een snoepje oke, maar je t kunt t overdrijven.

Floris had vorige week zn eerste traktatie gekregen. Een of ander pruldingetje, maar toch. Denk dat er ook iets eetbaars bij zat, aangezien er.een lintje dat opengeknoopt was bij zat.

Vandaag bij t cb geweest. Gewicht en lengte geen idee, meneer wilde niet gewogen en niet gemeten worden :')
Spelletjes met de arts.spelen was wel leuk. Zelfs hart luisteren was leuk en een lampje in je ogen al helemaal.
Moest wel lachen, hij kreeg zo'n boekje met dick Bruna tekeningen. Stond zo'n beer in. Floris: beer, nijntje, aaaah lieve beer. Floris ook lieve beer.
pi_118633752
Mmmm, ik hoop dat Mex ook een traktatie krijgt, ga ik het opeten:-)
pi_118634908
Tja, verjaardag is natuurlijk ook een beetje feest dus iets te snoepen kan ik me redelijk in vinden, maar in die mate hoeft het echt niet... 1 rolletje per kind was naar mijn idee ook meer dan genoeg geweest.
pi_118635351
Het zijn waren :@ nog van grote rollen ook.
pi_118635921
Dat vind ik ook wel heel erg veel. Ik ben dan ook meer van het alternatieve trakteren. Maar dat was ik al toen ik zelf op de basisschool zat. Tot wanhoop van mijn ouders soms. Wilde ik tasjes met naam voor de meisjes en knikkerzakken met naam voor de jongens, of postpapier enzo.
pi_118637162
zo, mijn kleine konijntje is vanmiddag naar de psz in groep 2 geweest. hij's dus de kleinste, de enige met nog echt een beetje het dreumesachtige en een dikke kop kleiner dan de grootste :X ook de jongste, maar: hij vond het leuk en de groep is een stuk rustiger dan groep 1 (!)

ik heb zelf vanmiddag ff meegedraaid, man wat een dag. allemaal ziekig, allemaal naar school en geen van allen een middagslaapje. geen goede combi eigenlijk :N

en ik blijf het een beetje een raar zicht vinden, mijn kleintje tussen al die groten. de andere kindjes zijn bijna allemaal al minimaal 3 :o ergens doe ik denk ik toch iets heus wel helemaal goed, want mijnessen worden allebei steeds door de juf vooruit geschoven onder het motto "kunnen ze aan en vinden ze leuk" wat ook idd gewoon goed gaat
pi_118637602
Simmu wat fijn dat Ravi het helemaal leuk leek te vinden in de nieuwe groep. Ook goed voor je moederhart als de juf over zo'n mini dan al zegt dat hij eraan toe is hè. :)
pi_118637722
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Simmu wat fijn dat Ravi het helemaal leuk leek te vinden in de nieuwe groep. Ook goed voor je moederhart als de juf over zo'n mini dan al zegt dat hij eraan toe is hè. :)
ja, dat wel hoor. maar hij is nog zo klein :{
pi_118655690
Jeugdverpleegkundige mailt dit terug over het kussen:

quote:
Tja het peuterkussen…
Op zich heeft een peuter geen kussen nodig maar als hij/zij erom vraagt kan dat wel vanaf 2 ,2 ½ jaar. Persoonlijk geloof ik (qua veiligheid) niet zo in peuterkussens… het is wel handig als het niet te groot is ivm sloop bij peuterdekbedsets. Verder moet jij kijken naar de dikte, niet te dik/hoog…
pi_118656250
Wij hebben hier geen kussen ik heb de sloop gewoon ingestopt voor de helft bovenin.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:28:37 #91
259886 pessie
pi_118656440
Simmu, fijn dat Ravi het aankan!

Spring, allemensen zeg! Wat een mega hoeveelheid! Dat vind ik echt niet normaal. Nathan kreeg laatst een zakje chips op een verjaardag en ik vond dat al veel. Hij krijgt thuis af en toe zo'n rolletje druivensuiker snoepjes van Jip en Janneke maar allemensen, Maomam :o das vies kleverig kleurstoffen en aroma troep.
Dank voor je update over het kussen, Nathan is een buikslaper dus ik denk dat ik voorlopig echt geen kussen nodig heb.
pi_118656501
Hannah heeft zo'n Ikea peuterkussen. Ze heeft altijd de neiging gehad om tegen het hoofdeinde van het bed opgekruld te gaan liggen. Een kussen helpt om haar enigzins op haar plaats te houden.
Al hebben we hier wel het probleem dat ze steeds het dekbed van zich af schopt in haar slaap. Ze krijgt het koud en gaat dan huilen en we moeten haar opnieuw instoppen. Dat ze zelf de deken weer over zich heen kan trekken komt niet bij haar op. Gebeurd zeker een paar keer per nacht.
pi_118656634
Da's wel zuur idd, Octo. Ik denk dat ik dan zelf zou overwegen om 'r weer een slaapzak aan te doen. Heb je 'r ook al gewoon uitgelegd dat ze het dekbed zelf omhoog kan trekken?

Ik zag vanmorgen bij het kdv weer twee traktaties staan: cakepops en opnieuw een zak snoep, incl. lolly. De leidster was er ook niet erg gelukkig mee. Vooral niet met die lolly natuurlijk. Gaan ze mee rennen. :')

Die cakepops snap ik dan nog wel, da's nog creatief. Maar gewoon een bult snoep in een zakje is wmb gewoon ontzettend asociaal.
pi_118656740
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:15 schreef simmu het volgende:
en ik blijf het een beetje een raar zicht vinden, mijn kleintje tussen al die groten. de andere kindjes zijn bijna allemaal al minimaal 3 ergens doe ik denk ik toch iets heus wel helemaal goed, want mijnessen worden allebei steeds door de juf vooruit geschoven onder het motto "kunnen ze aan en vinden ze leuk" wat ook idd gewoon goed gaat
Ik pik dit er tussenuit, maar daar zijn jullie toch zelf bij?
Jullie maken toch zelf de beslissing om ermee in te stemmen een groep verder te kijken.

en Ravi met grote zus, ik denk niet dat die zich erg druk zal maken om de grotere kinderen ;)
Wel leuk te zien dat hij het leuk vond.
pi_118656783
Ik wil voor de geboorte Seb cakepops laten trakteren met muisjes. Ik vind het wat anders als je er als ouder moeite voor hebt gedaan zeg maar, gewoon snoep in een zakje en dan onder het motto veel want dan lijkt het nog iets waarschijnlijk vind ik ook asociaal.

Hier krijgt hij volgens mij zelden snoep als traktatie. Of ze eten het daar al op want ik vind altijd alleen van die traktatie speeltjes in zijn mandje.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:40:40 #96
259886 pessie
pi_118656800
Ik moest googlelen op cakepops :@ maar ik vind ze leuk! Als Nathan een keertje zoiets zou krijgen op de psz als traktatie zou ik dat echt niet erg vinden. Het is ook een beetje de hoeveelheid, al blijf ik maoam voor een peuter echt niet geschikt vinden.
Als je dan toch zoveel geld uitgeeft aan de hoeveelheid, waarom dan niet liever hetzelfde bedrag uitgeven aan 1 originele traktatie zoals inderdaad zo'n cakepop.
Maar er zijn nou eenmaal ook ouders die een kind van net een jaar elke dag een kinder reep geven onder het motto "snoepen moet je ook leren"...
pi_118656802
Lolly krijgt Yaro ook echt niet en hoe vaak ze dat in een winkel willen aanbieden....niet normaal.

Ik ga nu wel heel erg twijfelen over de traktatie die ik wil meegeven als de baby geborenis, namelijk vier chocolaatjes in een cellofaan verpakking. Maar dat worden ook de bedankjes voor de kraamvisite dus zou ik dat in 1x maken.
Vorige keer hadden we een marsepeine baby.
pi_118656807
Roy ligt nu in een zomerslaapzak, en later leggen wij er een dekbed overheen.
Dat is de enige manier om ervoor te zorgen dat Roy er onder blijft liggen tot smorgens ;)

Maar goed Roy ligt hier nu ook op het matras.... aangezien hoeslakens eraf gehaald worden, blijf niet bezig :+
pi_118656841
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:38 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Ik pik dit er tussenuit, maar daar zijn jullie toch zelf bij?
Jullie maken toch zelf de beslissing om ermee in te stemmen een groep verder te kijken.

en Ravi met grote zus, ik denk niet dat die zich erg druk zal maken om de grotere kinderen ;)
Wel leuk te zien dat hij het leuk vond.
tuurlijk zijn we erbij, ik draai zo'n eerste dag dan ook mee op de psz om te kijken hoe het gaat hoor :)
maar toch; mijn kleintje! wat doe je!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')