Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.
Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Conducteurs horen normaal een UvB te schrijven en jij gaat er van uit dat deze conductrice contant geld uit klantvriendelijkheid aanneemt? Ik denk dat je iets te veel vertrouwen in de mensheid hebt. Over dat 'goede gevoel': een beetje geroutineerde forens weet dat je gewoon een kaartje moet kopen/moet inchecken voordat je in de trein stapt. En als alle automaten het niet deden kun je het boetebedrag aanvechten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.
Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
De EMU's rijden iets pittiger en de blauw/witte GTW's zijn van ATB-NG voorzien. Voor de rest verschillen ze, door de eisen van de concessie, intern nogal. Toilet is iets luxer uitgevoerd en er is ruimte voor het verschonen van een baby, er is een stiltecoupé (waar je met je laptop zou kunnen werken aan een tafeltje) aanwezig , afgesloten met een glazen wand en deur, en de eerste klas is nu ook op dezelfde manier afgesloten. Daarnaast is er een servicebalie aanwezig in de GTW 2/8 die bemand word door een steward. Hier zal in de toekomst geloof ik ook weer de mogelijkheid komen voor het kopen van een kaartje maar is er in eerste instantie voor reisinformatie en overige vragen. Dan zijn er per coupé nu ook 5 informatieschermen met reisinformatie en er is standaard WiFi aanwezig in deze treinstellen. Alleen de pieptoon bij de deur is irritanter.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
Die wonen inderdaad allemaal in en om de standplaatsen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont.
Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]
En omdat de toiletten toch bruikbaar moeten blijven:
[ afbeelding ]
Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:20 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.
Wegonderhoud plegen is niet zo moeilijk lijkt me. Als je die mogelijkheid binnen het bedrijf krijgt in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...
Nee hoor. Staat nog steeds op 40.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
Rijden van- en naar Leer. Verder naar boven met bussen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?
Ja, da's leuk. Maar als ze juist die paar varkentjes zonder TBL1+ elders in het land nodig hebben. Waarom moet ik dan nu denken dat ze varkentjes MET TBL1+ beschikbaar hebben om een dienst uit te voeren tussen Roosendaal en Antwerpen?quote:Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen.
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt mequote:Op woensdag 7 november 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Nu hebben ze weer genoeg varkentjes (officiële naam MS75) die naar Roosendaal mogen
Toffe dingen zijn dat. Die kwamen een paar jaar geleden ook nog wel eens met donderend geraas door Breda gedieseld.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]
Inderdaad, las al een tijdje mee, maar had nog geen account hier, maar we hebben elkaar vast al een keer gesproken via de GSM-R. Over vijf weekjes zal de communicatie via post Zwolle verlopen ipv post Groningen. Geen gestress meer buj het rangeren in het NCBG..... wat heb ik een hekel aan rangeren zeg. Hopen dat we iets moois kunnen maken van de Vechtdallijnen straks.quote:Op woensdag 7 november 2012 02:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hee, een mcn erbij in dit topic.
zouden de Belgen bewust enkele dagen niet naar Roosendaal hebben gereden?quote:Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen.
ik geloof dat een deel ervan defect is en dat ze toen de dienst hebben ingeperkt tot Essen.quote:Op woensdag 7 november 2012 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me
Die vier varkentjes die nog geen TBL1+ hadden waren de enige die nog naar Nederland mochten rijden. En ook die treinen moeten wel eens onderhouden worden, en als er dan nog eentje defect gaat zit je al snel met een materieeltekort.quote:Op woensdag 7 november 2012 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me
Je mag hopen dat ze IETS "bewust" doen daarquote:Op woensdag 7 november 2012 09:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zouden de Belgen bewust enkele dagen niet naar Roosendaal hebben gereden?
dat is wel weer heel erg negatief van jou gedachtquote:Op woensdag 7 november 2012 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag hopen dat ze IETS "bewust" doen daar
Was vast "te verwarrend voor de reiziger"quote:Op woensdag 7 november 2012 09:58 schreef James1988 het volgende:
Waarom men niet is gaan pendelen op Essen - Roosendaal is mij niet bekend, wellicht was dit planningstechnisch niet haalbaar (i.v.m. perronbezetting Essen, overkruising, enz enz enz)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |