abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:42:06 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118902153
Mooi, laat dat effect maar snel komen dan :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118902154
verkeerde topic :')
pi_118902506
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:41 schreef Cherna het volgende:
Die hele private kwestie is een hype. Zo was het vroeger ook. Bij de oprichting van het spoor was het privaat. Destijds werkte dat niet en maakte men er een grote hap van. Nu gaat men weer terug in de tijd. En straks komt men er weer achter dat het beter is alles onder een hand te plaatsen. De geschiedenis laat dit ook zien in de UK. Dat hele gedoe is een harmonica effect.
Vraag me dat toch enigzins af. Hier NL verloopt de decentralisatie vh spoor toch minder chaotisch dan in UK. Torenhoge prijzen kennen we hier eigenlijk niet, maar daaraan gaat de boel in de UK wel aan kapot.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:51:38 #190
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118902744
http://www.historischnieu(...)ndse-spoorwegen.html

Een heel leuk artikel. We gaan dit stukje straks gewoon herhalen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:02:37 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118903390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:47 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vraag me dat toch enigzins af. Hier NL verloopt de decentralisatie vh spoor toch minder chaotisch dan in UK. Torenhoge prijzen kennen we hier eigenlijk niet, maar daaraan gaat de boel in de UK wel aan kapot.
De privatisering in het VK is overhaast uitgevoerd omdat er verkiezingen in aantocht waren, het uit de peilingen duidelijk was dat Labour zou winnen, en Labour had helemaal geen trek in privatisering. Om te voorkomen dat Labour de plannen zouden schrappen werd er snel wetgeving ingevoerd waarmee het lot van British Rail werd bezegeld.

Dat dit uiteindelijk zelfs levens zou kosten hadden maar weinig Tories voorzien, achteraf zijn er ook de nodige stappen gezet om te voorkomen dat bepaalde situaties nog voor zouden kunnen komen. Infrastructuurbeheerder Railtrack werd ontmanteld (is nu Network Rail), er werd meer geïnvesteerd en men is op dit moment bezig met het hele model van aanbesteden - "franchising" genaamd.
pi_118903754
Toch denk ik delen privatiseren wel positief uitpakt. Zoals de noordeljke nevenlijn enzo. Maar ik denk dat je het hoofdrailnet moet laten voor wat het is. Eventueel zeeland eruit en in Sittard knippen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:17:25 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118904145
Een opsplitsing naar Duits model zie ik ook nog wel werken: een vervoerder voor de lange afstanden (IC+IR) en een regionale vervoerder die zowel trein als bus uitvoert volgens een visgraatmodel. Wat dan wel van belang is zijn goede afspraken over aansluitingen, tariefintegratie en samenwerking bij verstoringen.
pi_118904227
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:17 schreef James1988 het volgende:
Wat dan wel van belang is zijn goede afspraken over aansluitingen, tariefintegratie en samenwerking bij verstoringen.
En dat zie ik zo gauw niet gebeuren in dit kikkerlandje waar iedereen naar zichzelf kijkt en niet naar elkaar.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:28:34 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118904691
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:19 schreef b2py het volgende:

[..]

En dat zie ik zo gauw niet gebeuren in dit kikkerlandje waar iedereen naar zichzelf kijkt en niet naar elkaar.
Dan zul je daar actief op moeten sturen als overheid.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:29:25 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118904733
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ook dat is onzin. Nu betaal je soms meer omdat het geld nu vanuit de provincie moet komen.
Ik beweer toch ook niet dat het waar is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118904846
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan zul je daar actief op moeten sturen als overheid.
Dat lukt ze nu al niet.. Zie de aansluitingen met nieuwe dienstregeling te Leeuwarden..
pi_118904903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:20 schreef b2py het volgende:
http://www.vkmag.com/maga(...)helemaal_loepzuiver/
LOL! Conductrice is omgekocht!
Die zal er zsm wel uitvliegen dan. Dit kan natuurlijk niet.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:17:43 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118907826
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Die zal er zsm wel uitvliegen dan. Dit kan natuurlijk niet.
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:28:51 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118908458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.
Bij NSR is het gelijk een UvB, of uit de trein zetten. Maar geen regeling treffen met gelijk betalen.
pi_118908842
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Conducteurs horen normaal een UvB te schrijven en jij gaat er van uit dat deze conductrice contant geld uit klantvriendelijkheid aanneemt? Ik denk dat je iets te veel vertrouwen in de mensheid hebt. Over dat 'goede gevoel': een beetje geroutineerde forens weet dat je gewoon een kaartje moet kopen/moet inchecken voordat je in de trein stapt. En als alle automaten het niet deden kun je het boetebedrag aanvechten.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:38:12 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118909050
Ik ben gewend aan treinpersoneel dat contant geld accepteert op de trein, misschien dat het daardoor komt :s)
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:39:16 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118909122
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:


En omdat de toiletten toch bruikbaar moeten blijven:
pi_118912515
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.

quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
De EMU's rijden iets pittiger en de blauw/witte GTW's zijn van ATB-NG voorzien. Voor de rest verschillen ze, door de eisen van de concessie, intern nogal. Toilet is iets luxer uitgevoerd en er is ruimte voor het verschonen van een baby, er is een stiltecoupé (waar je met je laptop zou kunnen werken aan een tafeltje) aanwezig , afgesloten met een glazen wand en deur, en de eerste klas is nu ook op dezelfde manier afgesloten. Daarnaast is er een servicebalie aanwezig in de GTW 2/8 die bemand word door een steward. Hier zal in de toekomst geloof ik ook weer de mogelijkheid komen voor het kopen van een kaartje maar is er in eerste instantie voor reisinformatie en overige vragen. Dan zijn er per coupé nu ook 5 informatieschermen met reisinformatie en er is standaard WiFi aanwezig in deze treinstellen. Alleen de pieptoon bij de deur is irritanter.

Voor de machinist is er nog het verschil dat een deur -en treeplankstoring makkelijker op te lossen zijn. Moest je in de oude generatie GTW's nog op je knieën voor het nokje in de vloer of moest je bovenin de kap boven de deur nog een schakelaar omzetten, nu kan dat simpel in een kast met draaischakelaars.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont.
Die wonen inderdaad allemaal in en om de standplaatsen.
  Redactie Sport dinsdag 6 november 2012 @ 22:37:58 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118913981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]

En omdat de toiletten toch bruikbaar moeten blijven:
[ afbeelding ]
Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:32:26 #207
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_118917392
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:20 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.

Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...
pi_118918331
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...
Wegonderhoud plegen is niet zo moeilijk lijkt me. Als je die mogelijkheid binnen het bedrijf krijgt in ieder geval.
  woensdag 7 november 2012 @ 02:17:35 #209
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_118921959
Hee, een mcn erbij in dit topic. Leuk!

quote:
11s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
Nee hoor. Staat nog steeds op 40.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 november 2012 @ 05:34:13 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118923748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?
Rijden van- en naar Leer. Verder naar boven met bussen.
  woensdag 7 november 2012 @ 07:43:45 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118924400
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen. :)
pi_118924893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen. :)
Ja, da's leuk. Maar als ze juist die paar varkentjes zonder TBL1+ elders in het land nodig hebben. Waarom moet ik dan nu denken dat ze varkentjes MET TBL1+ beschikbaar hebben om een dienst uit te voeren tussen Roosendaal en Antwerpen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 08:40:39 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118924929
Nu hebben ze weer genoeg varkentjes (officiële naam MS75) die naar Roosendaal mogen :s)
pi_118924987
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Nu hebben ze weer genoeg varkentjes (officiële naam MS75) die naar Roosendaal mogen :s)
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 november 2012 @ 09:08:15 #215
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118925345
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]
Toffe dingen zijn dat. Die kwamen een paar jaar geleden ook nog wel eens met donderend geraas door Breda gedieseld.
pi_118925658
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 02:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hee, een mcn erbij in dit topic.
Inderdaad, las al een tijdje mee, maar had nog geen account hier, maar we hebben elkaar vast al een keer gesproken via de GSM-R. Over vijf weekjes zal de communicatie via post Zwolle verlopen ipv post Groningen. Geen gestress meer buj het rangeren in het NCBG..... wat heb ik een hekel aan rangeren zeg. Hopen dat we iets moois kunnen maken van de Vechtdallijnen straks.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 09:36:18 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118925860
welkom hier :)
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')