abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118934834
RAMPZALIG

Kopt de Telegraaf nu. Als ik dit zo lees veel ik tenminste niet in een van de groepen die hard geraakt gaat worden. Dat scheelt dan weer.
pi_118934876
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De Telegraaf morgen : IEDEREEN AAN DE BEDELSTAF !!! (letterformaat iets kleiner dan wanneer een lid van het Koninklijk huis plotseling doodgaat).
pi_118934991
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:09 schreef Nielsch het volgende:
RAMPZALIG

Kopt de Telegraaf nu. Als ik dit zo lees veel ik tenminste niet in een van de groepen die hard geraakt gaat worden. Dat scheelt dan weer.
Als ik de meest relevante wijzigingen, zorgpremie, HRA, belastingdruk zo bekijk kom ik ongeveer gelijk uit. Als het tegenzit gaat er een paar tientjes per maand af.
pi_118935447
quote:
Koopkrachtverlies soms groter dan gedacht

DEN HAAG - De gevolgen van de maatregelen in het regeerakkoord lijken meer gevolgen te hebben voor de koopkracht van mensen dan het kabinet eerder aangaf.

Uit de brief die minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) woensdag naar de Tweede Kamer stuurde, blijkt dat een alleenverdiener met kinderen en een inkomen van twee keer modaal er in 4 jaar tijd 6,25 procent op achteruit zou gaan.

Een alleenstaande met een modaal inkomen (33.000 euro) gaat er 2 procent op vooruit, een alleenstaande ouder met een minimuminkomen moet het met 5,25 procent minder doen. Een alleenstaande ouder met een inkomen van 2 keer modaal, verliest 5,75 procent aan koopkracht.

Uitkeringsgerechtigden
Bij de uitkeringsgerechtigden verliest een alleenstaande ouder in 4 jaar tijd 5,25 procent. Daarvan is 1,75 procentpunt het gevolg van maatregelen uit het nieuwe regeerakkoord, de overige 3,5 procent was al het gevolg van eerdere maatregelen die zijn opgenomen in het zogeheten 'basispad'.

Uit berekeningen van Asschers ambtenaren blijkt dat 1 op de 7 huishoudens er de komende 4 jaar in totaal tussen de 5 en de 10 procent op achteruit gaat en dat 3 procent van de huishoudens meer dan 10 procent aan koopkracht verliest.

Kaders
De cijfers lopen uit de 'kaders' die VVD en PvdA in het regeerakkoord hebben gesteld: de koopkracht zou zich grosso modo bewegen tussen 0,5 procent erbij voor de lagere inkomens en 4 procent eraf voor de hogere inkomens boven 100.000 euro.

VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra heeft al meerdere keren gezegd dat als grote groepen meer koopkracht verliezen, daar dan naar gekeken moet worden.

Indicatie
Asscher benadrukt in de brief dat de cijfers slechts een indicatie zijn en dat de kabinetsplannen de komende tijd nog worden uitgewerkt en dat dit met ''een open houding naar de samenleving'' zal gebeuren. Per voorstel wordt dan bekeken of er onbedoelde uitschieters zijn die voorkomen moeten worden.

Hij stelt verder dat aanvullende berekeningen van het Nibud niets toevoegen aan de huidige cijfers omdat ook het Nibud moet wachten op de uitwerking van de plannen.

Beperkt
In een reactie zegt Asscher dat hij gaat kijken hoe de uitschieters en ongewenste gevolgen zo veel mogelijk beperkt kan worden. "Maar als dit het beeld zou zou blijven, is er nog veel werk te doen."

Asscher wijst erop dat ook deze cijfers nog altijd alleen gaan over gemiddelden, over effecten dus die zichtbaar zijn voor grote groepen huishoudens. Bovendien is het een indicatie voor 5 jaar. Een ongebruikelijk lange periode vol onzekerheden over wat er bijvoorbeeld gebeurt met de lonen en prijzen, aldus de minister.

Begin
Hij geeft aan dat het regeerakkoord en de maatregelen daarin niet het einde van de discussie zijn, maar het begin. De reeks voorstellen wordt de komende periode verder uitgewerkt.

Asscher: ''Als dit het beeld zou blijven, is er nog veel werk te doen om recht te doen aan de uitgangspunten van de onderhandelaars, waarbij de hogere inkomens binnen de afgesproken bandbreedte wat meer bijdragen, en de zorgen in de samenleving.''

Oppositie
Oppositiepartijen SP, D66, CDA en PVV zijn woensdag weer bij elkaar gekomen om te overleggen over de brief van het kabinet.

De grootste oppositiepartijen hadden om de brief gevraagd. Ze wilden voor het debat donderdag over de regeringsverklaring meer inzicht in de financiële gevolgen van het akkoord, anders zouden ze uitsel van het debat eisen.

Reactie VVD
In een reactie stelt VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra aan NU.nl dat de VVD continu heeft gezegd dat het niet zo mag zijn dat bepaalde groepen in het bijzonder benadeeld worden door de maatregelen: "Dit zal dus niet het eindbeeld zijn", aldus Zijlstra.

Hij benadrukt dat met het regeerakkoord is afgesproken dat niemand er meer dan 4 procent op achteruit zal gaan. "Hier en daar zullen daarom aanpassingen moeten worden gedaan", aldus Zijlstra.
pi_118935473
Ik zal blij zijn als mijn dochter van de opvang af is. Scheelt ons ongeveer 700 euro netto per maand.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:22:50 #156
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_118935484
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:54 schreef Lambiekje het volgende:
waarom niet?
Open deur neem ik aan.

Ga je nog antwoord geven op de vraag die ik je stelde?
Of ga je dat, zoals je altijd doet, negeren en jezelf daarmee belachelijk maken?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:30:29 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118935822
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:09 schreef Nielsch het volgende:
RAMPZALIG

De Telegraaf neemt nu zichzelf al niet meer serieus? Belachelijke koppen, voor een krant.
pi_118936071
Ben ik de enige die het allemaal nog niet zo slecht vindt?

http://www.scribd.com/doc/112425353/Effecten-koopkracht

Volgens dit schema zijn vooral de "inactieven" de klos, hetgeen ze wellicht aanspoort actief te worden ;)
Mensen met kinderen hebben bovendien (meestal) zelf voor die kinderen gekozen.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:37:16 #159
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118936103
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Het is om te kotsen zo erg. Ik schaam me diep om Nederlander te zijn.
PvdA had terziele moeten gaan. 20 jaar terug vond ik het al een sneue en asocialen klote partij.
Ik schaam me diep voor het asociale, onverschillige, rechtse Nederland wat de afgelopen jaren was ontstaan. Er gaat nu wat veranderen, daarvoor zou ik best wat willen inleveren.
pi_118936215
Maar we wonen wel lekker in Nederland en niet ergens anders.
pi_118936317
deze week de emigratiegids van de rabobank voor duitsland aangevraagd.

de vraag is niet of maar wanneer ik ga emigreren.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:48:41 #162
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_118936528
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De Telegraaf neemt nu zichzelf al niet meer serieus? Belachelijke koppen, voor een krant.
Het had nog erger gemoeten .... meer als : ECONOMISCH ZELFMOORD
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:49:16 #163
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_118936552
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:40 schreef lipper het volgende:
Maar we wonen wel lekker in Nederland en niet ergens anders.
Het meest asociale corrupte bananenrepubliek
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:50:51 #164
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_118936607
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:36 schreef FortunaHome het volgende:

Volgens dit schema zijn vooral de "inactieven" de klos, hetgeen ze wellicht aanspoort actief te worden ;)
Nee, je bent niet de enige hoor :) maar ik moet wel zeggen dat als blijkt dat chronisch zieken, bijvoorbeeld door de aanpassingen aan AWBZ, zo hard geraakt gaat worden, dat ik dát zeker een punt van zorg (haha :{ ) vind.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:37 schreef Lemans24 het volgende:
Ik schaam me diep voor het asociale, onverschillige, rechtse Nederland wat de afgelopen jaren was ontstaan. Er gaat nu wat veranderen, daarvoor zou ik best wat willen inleveren.
Hmm, eh, jaa, op zich mee eens. Maar de vraag is óók hoeveel je van een individu kunt verwachten.
Ik heb er niet zo'n buitengewoon groot probleem mee een procent of 2 in te leveren als daarmee de zwakkere ondersteund wordt. Maar, het asociale werkt wel twee kanten op. Er is ook veel jaloezie in de 'lagere lagen' van de bevolking jegens de 'hogere'.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:42 schreef freeeman het volgende:

Ja vast... en daar is geen crisis? Denk je dat daar niet bezuinigd moet worden?

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:48 schreef Lambiekje het volgende:
Het had nog erger gemoeten .... meer als : ECONOMISCH ZELFMOORD
Ah, je negeert mijn vraag nog steeds, zielig ventje?
Jammer hè, als je opeens gevraagd wordt inhoudelijke argumenten te moeten geven?

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:49 schreef Lambiekje het volgende:
Het meest asociale corrupte bananenrepubliek
Het republiek _O-
Als er een land in de wereld is dat juist redelijk sociaal en niet-corrupt is, is het Nederland.

Maar waarom ga jij niet gewoon lekker optiefen naar de Stille Zuidzee ofzo?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:50:54 #165
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118936611
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad. Sowieso is 4% bruto al ongeveer 10% netto. Als je van je netto inkomsten 2/3 kwijt bent aan vaste lasten is die 4% al ruim 25% van je vrij besteedbaar inkomen.
Nee, die 4% is koopkrachtdaling en heeft niks met brutosalaris te maken.

Daarnaast, als je echt 2/3 van je nettosalaris uitgeeft aan vaste lasten, is dat niet lang houdbaar! Dat zou onder de helft moeten zitten.
pi_118936794
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:36 schreef FortunaHome het volgende:

Valt me ook alles mee, na al het gegil van afgelopen periode.
pi_118936952
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De Telegraaf is dan ook geen krant. Ze noemen het kabinet al 'het kabinet Rutte-Asscher'.
pi_118936964
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Valt me ook alles mee, na al het gegil van afgelopen periode.
Alles wat je nu kwijtraakt aan koopkracht, komt er nooit meer bij.
pi_118936974
quote:

Houdoe.
  woensdag 7 november 2012 @ 15:01:51 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_118937022
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:00 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De Telegraaf is dan ook geen krant. Ze noemen het kabinet al 'het kabinet Rutte-Asscher'.
Dat is toch ook correct? Beide stellingen btw.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118937073
Nu al een week dit gezeik in de lucht en nog steeds zijn er geen fatsoenlijke berekeningen die echt aangeven wat er gaat veranderen. Nog steeds allemaal onduidelijke onzin.

Wat een kutregering, sowieso heb ik altijd al een hekel gehad aan politiek.

Hoe moeilijk is het om de hogere inkomens wat meer te laten betalen door middel van een verschuivinkje in de belastingtarieven, in plaats van een onterecht lastenverhoging via de zorgpremies.

Onrechtvaardig om voor dezelfde zorg, veel meer geld te betalen. Mja, eerst maar eens zien of er wat van komt, kan haast neit met al die negatieve reacties.
pi_118937124
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is toch ook correct? Beide stellingen btw.
Natuurlijk klopt dat, maar ik zie het als een manier om toch de PvdA even te noemen vlak onder een koop die 'RAMPZALIG' luidt. Het zou ook kunnen dat inmiddels zo gewend ben aan de partijdigheid van de Telegraaf dat ik dat in iedere zinsnede begin terug te zien.
pi_118937351
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Alles wat je nu kwijtraakt aan koopkracht, komt er nooit meer bij.
Niet als je daar zelf niet voor zorgt nee.
pi_118937478
We zitten met een geldverslindend zorgsysteem. De politiek heeft hiervoor gekozen en wij mogen nu voor de rekening opdraaien.
  woensdag 7 november 2012 @ 15:14:47 #175
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118937516
quote:

Hahaha _O- . Ik woon in Duitsland en het is hier echt neit beter. Nog fijner wordt het als je in Duitsland woont en in Nederland werkt, terwijl je partner een Duits inkomen hebt. Mag je in twee landen gaan nivelleren en word je in D dubbel gepakt. Nivelleren is een feest :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 7 november 2012 @ 15:15:47 #176
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118937555
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
We zitten met een geldverslindend zorgsysteem. De politiek heeft hiervoor gekozen en wij mogen nu voor de rekening opdraaien.
Hoe moet dat goedkoper dan? In de VS is het blijkbaar zelfs twee keer zo duur.
  woensdag 7 november 2012 @ 15:15:57 #177
3542 Gia
User under construction
pi_118937559
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:22 schreef Nielsch het volgende:
een alleenverdiener met kinderen en een inkomen van twee keer modaal gaat er in 4 jaar tijd 6,25 procent op achteruit

Een alleenstaande ouder, 2 x modaal gaat er in totaal 5,75 % op achteruit.
Waar zit dat half procent verschil in? Niet in de kinderopvang, want die heeft de alleenverdiener niet nodig. Ook niet in de premie, want de partner, zonder inkomen, betaalt vrijwel geen premie.
  woensdag 7 november 2012 @ 15:21:46 #178
3542 Gia
User under construction
pi_118937823
Ik stel voor dat je vanaf modaal mag kiezen voor een premie tussen de 70 euro en het bedrag wat % bij je inkomen hoort. Wat je niet aan premie wilt betalen, wordt dan het eigen risico.
Je zou dan als 'rijke' ervoor kunnen kiezen dat bedrag op een spaarrekening te zetten. Heb je het aan het eind van het jaar niet nodig gehad, heb je een leuk spaarcentje. Krijg je plotseling iets, ongeluk, ziekte of zo, dan is het er ook en heb je uiteindelijk niet meer betaalt, dan wanneer je de volle mep aan premie zou betalen.

Uiteraard staat dit nog los van de eigen bijdrage.
pi_118937850
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hahaha _O- . Ik woon in Duitsland en het is hier echt neit beter. Nog fijner wordt het als je in Duitsland woont en in Nederland werkt, terwijl je partner een Duits inkomen hebt. Mag je in twee landen gaan nivelleren en word je in D dubbel gepakt. Nivelleren is een feest :')
ik bezit al meerdere huizen in duitsland, woon er zelf alleen nog niet ;)

Ik spreek de duitse taal, ken de cultuur, voel me erg thuis in duitsland en al meerdere malen een duitse vriendin gehad.

Voor mij is het eerder naar huis gaan dan huis verlaten ;)
  woensdag 7 november 2012 @ 15:26:29 #180
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118938022
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:22 schreef freeeman het volgende:

[..]

ik bezit al meerdere huizen in duitsland, woon er zelf alleen nog niet ;)

Ik spreek de duitse taal, ken de cultuur, voel me erg thuis in duitsland en al meerdere malen een duitse vriendin gehad.

Voor mij is het eerder naar huis gaan dan huis verlaten ;)
Dat je dan nog een emigratiegids nodig hebt van de Rabobank. Je zou toch zeggen als je daar al huizen bezit dat je weet hoe het werkt.

De meiden zijn mooi en de Schnitzels zijn heerlijk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')