Hoe moet dat goedkoper dan? In de VS is het blijkbaar zelfs twee keer zo duur.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
We zitten met een geldverslindend zorgsysteem. De politiek heeft hiervoor gekozen en wij mogen nu voor de rekening opdraaien.
Waar zit dat half procent verschil in? Niet in de kinderopvang, want die heeft de alleenverdiener niet nodig. Ook niet in de premie, want de partner, zonder inkomen, betaalt vrijwel geen premie.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:22 schreef Nielsch het volgende:
een alleenverdiener met kinderen en een inkomen van twee keer modaal gaat er in 4 jaar tijd 6,25 procent op achteruit
Een alleenstaande ouder, 2 x modaal gaat er in totaal 5,75 % op achteruit.
ik bezit al meerdere huizen in duitsland, woon er zelf alleen nog nietquote:Op woensdag 7 november 2012 15:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hahaha. Ik woon in Duitsland en het is hier echt neit beter. Nog fijner wordt het als je in Duitsland woont en in Nederland werkt, terwijl je partner een Duits inkomen hebt. Mag je in twee landen gaan nivelleren en word je in D dubbel gepakt. Nivelleren is een feest
Dat je dan nog een emigratiegids nodig hebt van de Rabobank. Je zou toch zeggen als je daar al huizen bezit dat je weet hoe het werkt.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:22 schreef freeeman het volgende:
[..]
ik bezit al meerdere huizen in duitsland, woon er zelf alleen nog niet
Ik spreek de duitse taal, ken de cultuur, voel me erg thuis in duitsland en al meerdere malen een duitse vriendin gehad.
Voor mij is het eerder naar huis gaan dan huis verlaten
Verzekeringsmaatschappijen draaien op het feit dat veel mensen premie betalen maar niet claimen. Jouw voorstel zal voor nog hogere premies zorgen voor de rest.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:21 schreef Gia het volgende:
Ik stel voor dat je vanaf modaal mag kiezen voor een premie tussen de 70 euro en het bedrag wat % bij je inkomen hoort. Wat je niet aan premie wilt betalen, wordt dan het eigen risico.
Je zou dan als 'rijke' ervoor kunnen kiezen dat bedrag op een spaarrekening te zetten. Heb je het aan het eind van het jaar niet nodig gehad, heb je een leuk spaarcentje. Krijg je plotseling iets, ongeluk, ziekte of zo, dan is het er ook en heb je uiteindelijk niet meer betaalt, dan wanneer je de volle mep aan premie zou betalen.
Uiteraard staat dit nog los van de eigen bijdrage.
is dat zo? Als je de VS premies vergelijkt met de complete voorgestelde NL bijdrage (incl werkgeversdeel) komt nederland er helemaal niet zo goed vanaf.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe moet dat goedkoper dan? In de VS is het blijkbaar zelfs twee keer zo duur.
ik weet niet de emigratie procedures en veel financiele kanten. Ik heb gewoon een duitse boekhouder en makelaar die dat soort zaken afhandeltquote:Op woensdag 7 november 2012 15:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat je dan nog een emigratiegids nodig hebt van de Rabobank. Je zou toch zeggen als je daar al huizen bezit dat je weet hoe het werkt.
De meiden zijn mooi en de Schnitzels zijn heerlijk.
Mogelijk krijgt de alleenstaande ouder eerder kindgebonden budget?quote:Op woensdag 7 november 2012 15:15 schreef Gia het volgende:
Waar zit dat half procent verschil in? Niet in de kinderopvang, want die heeft de alleenverdiener niet nodig. Ook niet in de premie, want de partner, zonder inkomen, betaalt vrijwel geen premie.
Dat gaat je nooit lukken. Volledig tegen het solidariteitsprincipe in.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:21 schreef Gia het volgende:
Ik stel voor dat je vanaf modaal mag kiezen voor een premie tussen de 70 euro en het bedrag wat % bij je inkomen hoort. Wat je niet aan premie wilt betalen, wordt dan het eigen risico.
Je zou dan als 'rijke' ervoor kunnen kiezen dat bedrag op een spaarrekening te zetten. Heb je het aan het eind van het jaar niet nodig gehad, heb je een leuk spaarcentje. Krijg je plotseling iets, ongeluk, ziekte of zo, dan is het er ook en heb je uiteindelijk niet meer betaalt, dan wanneer je de volle mep aan premie zou betalen.
Zorgverzekering (250), kinderopvang (750), hypotheek (800), GWL (130), overige verzekeringen (50), tv & internet (45), gemeentelijke lasten (100), wegenbelasting (40), boodschappen (250) en dan zit ik wel een beetje over de helft heen.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, die 4% is koopkrachtdaling en heeft niks met brutosalaris te maken.
Daarnaast, als je echt 2/3 van je nettosalaris uitgeeft aan vaste lasten, is dat niet lang houdbaar! Dat zou onder de helft moeten zitten.
Hoe kan het dat jij 750 euro pm moet betalen aan de kinderopvang?quote:Op woensdag 7 november 2012 15:35 schreef Nielsch het volgende:
Zorgverzekering (250), kinderopvang (750), hypotheek (800), GWL (130), overige verzekeringen (50), tv & internet (45), gemeentelijke lasten (100), wegenbelasting (40), boodschappen (250) en dan zit ik wel een beetje over de helft heen.
Hoog inkomen. Betaal 950 en krijg iets van 200 euro per maand terug.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Hoe kan het dat jij 750 euro pm moet betalen aan de kinderopvang?
Hoeveel opvang gebruiken jouw kinderen?
Ik heb 2 kinderen die elk anderhalve dag opvang hebben, en betaal zelf 290 euro...
Boodschappen zijn geen vaste lasten.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zorgverzekering (250), kinderopvang (750), hypotheek (800), GWL (130), overige verzekeringen (50), tv & internet (45), gemeentelijke lasten (100), wegenbelasting (40), boodschappen (250) en dan zit ik wel een beetje over de helft heen.
Kinderopvang is ff door de zure appel heen bijten(is niet voor altijd). Ik maak nu behoorlijke kosten mbt tot ziekte kosten voor mijn kinderen die boven de 18 zijn(2 stuks). Maar ook dat is gelukkig maar tijdelijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die 950/maand is ook ongeveer ons brutobedrag.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:38 schreef Nielsch het volgende:
Hoog inkomen. Betaal 950 en krijg iets van 200 euro per maand terug.
True, ik zal blij zijn als ze naar school gaan. Scheelt een hoop aangezien we waarschijnlijk geen BSO nodig hebben.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:40 schreef Cherna het volgende:
[..]
Kinderopvang is ff door de zure appel heen bijten(is niet voor altijd). Ik maak nu behoorlijke kosten mbt tot ziekte kosten voor mijn kinderen die boven de 18 zijn(2 stuks). Maar ook dat is gelukkig maar tijdelijk.
Kinderen plegen een hele aanslag op je budget. Dat is waar.
90kquote:Op woensdag 7 november 2012 15:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Die 950/maand is ook ongeveer ons brutobedrag.
Maar, als ik dat mag vragen, wat is jullie inkomen dan? Als jij meer dan het dubbele van mij zelf moet betalen, en wij al op 2x modaal gezinsinkomen zitten, moet jij daar toch dik overheen gaan.
Dan hoot je ook niet meer tot de middeninkomens, toch?
Klopt, maar ik vind het niet zo heel eerlijk wat er met de kinderopvangtoeslag gebeurd is.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:40 schreef Cherna het volgende:
Kinderopvang is ff door de zure appel heen bijten(is niet voor altijd).
Weet je zeker dat je de toeslag goed hebt uitgerekend?quote:
Een collega van mij vertelde me laatst ook al nu zijn kinderen het huis uit zijn houd hij een vermogen over dat hij niet eens opgemaakt krijgt.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
True, ik zal blij zijn als ze naar school gaan. Scheelt een hoop aangezien we waarschijnlijk geen BSO nodig hebben.
Daar ben ik het wel mee eens. De overheid pleit er immers voor dat vrouw en man samen werken. Daar is de maatschappij ook op ingericht. Daar zou dan iets tegenover moeten staan.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:48 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind het niet zo heel eerlijk wat er met de kinderopvangtoeslag gebeurd is.
Wij zijn dit jaar van december op januari opeens 50% meer eigen bijdrage gaan betalen voor dezelfde opvang... we kunnen dat prima dragen, maar dat was wel een flinke hap uit de koopkracht. Op 3000 euro netto besteedbaar opeens 100 euro inleveren wegens 1 maatregel, dat hakt er wel wat dieper in dan een half procentje agv de IAP.
[..]
Weet je zeker dat je de toeslag goed hebt uitgerekend?
Ik kom er op uit dat je met 2x ¤45k, 75u opvang per kind per maand à ¤6,35 (maakt bruto ¤950), recht hebt op ¤546 kinderopvangtoeslag...
Ik denk dat dat wel mee zal vallen.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Verzekeringsmaatschappijen draaien op het feit dat veel mensen premie betalen maar niet claimen. Jouw voorstel zal voor nog hogere premies zorgen voor de rest.
Toch niet met 2 x modaal! Daar gaat het om.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Mogelijk krijgt de alleenstaande ouder eerder kindgebonden budget?
Ik heb voor mijn jongste nog nooit gratis schoolboeken gehad. Moesten alle boeken kopen, namelijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:01 schreef Cherna het volgende:
Kijk nu ook maar eens naar de schoolboeken die niet meer gratis worden onder de 18 jaar en dit terwijl deze maatregel nog niet zo lang geleden is ingevoerd. Dan kun je dus nooit inschatten hoe het verloopt.
Tja en dan heb je gespaard en dan heb je nergens meer recht op omdat je een vermogen hebt. Het is nu al zo dat er weer sprake is dat je in de toekomst je eigen huis mag gaan opvreten om de ziektekosten te betalen. Iemand die dus nooit gespaard heeft lacht zich rot want ook hij zal de zorg moeten genieten.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:11 schreef ssebass het volgende:
Als je tientallen jaren elke maand honderden euro's opzij legt kom je volgens mij een heel eind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |