Eerst Fins, dan Engels ja.quote:
Ik dacht dat dat een Frans team was..quote:
Jup, Lotus heeft een Britse licentiequote:
Dat was dus vroeger met Renaultquote:Op zondag 4 november 2012 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat een Frans team was..
Vrouwenhandelquote:Op zondag 4 november 2012 16:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Vrouwelijke minister van Handel? Wow.
Weer wat geleerd.quote:Op zondag 4 november 2012 16:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jup, Lotus heeft een Britse licentie
Hamilton lag helemaal vooraan dus dat maakt niet uit, Webber en dat zooitje was hij al voorbij en als zijn vleugel heel was gebleven dan zat hij voor Alonso. SC's horen er gewoon van tijd tot tijd bij, het gaat erom wat je ermee doet. Als je 40 ronden achter een Petrov blijft vastzitten dan helpen die ook niet veel.quote:Op zondag 4 november 2012 15:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hou toch op over die vleugel. Hij heeft daarna vette mazzel gehad, Maldonado - Webber, Webber - Massa. Webber, Di Resta, Grosjean en Perez..... Uitvallen van Hamilton.
Lotus stamt volgens mij nog af van het benneton-team.quote:Op zondag 4 november 2012 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat een Frans team was..
10 minder dan Vettelquote:
Ja maar die reden de latere jaren onder een Italiaanse licentie he.quote:Op zondag 4 november 2012 16:01 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Lotus stamt volgens mij nog af van het benneton-team.
245quote:
Beter gezegd: zonder de scquote:Op zondag 4 november 2012 16:04 schreef Googolplexian het volgende:
Ik vraag me af welke plek Vettel had gehad zonder DRS.
Preciesquote:Op zondag 4 november 2012 16:05 schreef Thas het volgende:
Ze willen de arabieren en beetje irriteren met "shit" en "fuck"?
Enige die beetje zuur was op t podium : Alonso.quote:Op zondag 4 november 2012 16:06 schreef RingBewoner het volgende:
Hahahahahahahahahahahaha, wat een grappenmaker is het ook.
Precies. En dat maakt zo'n karakter juist gaaf ipv die PR-robotsquote:Op zondag 4 november 2012 16:07 schreef Libris het volgende:
Eigenlijk is Kimi maar een droge droplul..
Dat is helemaal waar, maar beetje flauw is het wel.quote:Op zondag 4 november 2012 16:08 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Enige die beetje zuur was op t podium : Alonso.
quote:Op zondag 4 november 2012 16:11 schreef JohnB52 het volgende:
Bouillier heeft de kleur van zijn tanden ook aangepast aan zn kleding
Met het bord op de schoot en een pint erbijquote:
Nooit geweest. En dat zal dit jaar niet anders zijnquote:Op zondag 4 november 2012 16:13 schreef Nattekat het volgende:
Is die Young Driver Test ook nog ergens te zien?
Zeker. Kimi doet en zegt gewoon waar hij op dat moment zin in heeftquote:Op zondag 4 november 2012 16:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Precies. En dat maakt zo'n karakter juist gaaf ipv die PR-robots
slechts de tijden zijn te volgen en de foto's volgen dan in de loop van de dag.quote:Op zondag 4 november 2012 16:13 schreef Nattekat het volgende:
Is die Young Driver Test ook nog ergens te zien?
Dat vind ik ook altijd van de FP's gedurende een weekend, en toch kijk ik ze als ik de kans hebquote:Op zondag 4 november 2012 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een test volgen is dan ook niet zo spannend
Net opgezocht:quote:Op zondag 4 november 2012 16:16 schreef Thas het volgende:
"We never saw these problems in the past"
Eddie heeft Kimi bij Mclaren niet gezien? Die auto ging nog 2x zo vaak stuk
Was volgens mij ook de enige nog dit jaar de 100% van de rondes gereden heeftquote:Op zondag 4 november 2012 16:20 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Net opgezocht:
Kimi dit jaar alle races gefinisht. 1x niet in de punten:
Webber?quote:Op zondag 4 november 2012 16:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was volgens mij ook de enige nog dit jaar de 100% van de rondes gereden heeft
verdiend!quote:Op zondag 4 november 2012 16:19 schreef LeaderRoel het volgende:
Kimi gaat dronken van de jacht van Sheikh Mohammed vallen
die rus heeft er 1 met een heli platformquote:Op zondag 4 november 2012 16:36 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Is een van de grootste jachten ter wereld, dus wordt een grote val als hij daar vanaf valt
[ afbeelding ]
Geld enzo ik snap het ergens wel maar aan de andere kant, de fuck moet je met zo'n groot jacht.....quote:Op zondag 4 november 2012 16:36 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Is een van de grootste jachten ter wereld, dus wordt een grote val als hij daar vanaf valt
[ afbeelding ]
Het voordeel van zo'n jacht is juist dat het heel erg duur is, maar je toch niet zover hoeft te lopen als bij een huis van dezelfde prijs.quote:Op zondag 4 november 2012 16:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Geld enzo ik snap het ergens wel maar aan de andere kant, de fuck moet je met zo'n groot jacht.....
Cruisen op de Perzische Golf jeweettochquote:Op zondag 4 november 2012 16:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Geld enzo ik snap het ergens wel maar aan de andere kant, de fuck moet je met zo'n groot jacht.....
quote:Op zondag 4 november 2012 16:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Geld enzo ik snap het ergens wel maar aan de andere kant, de fuck moet je met zo'n groot jacht.....
En even later werd webber alsnog geraakt...:')quote:Op zondag 4 november 2012 17:02 schreef kepler het volgende:
Nou nou, de actie van Perez was niet heel handig, maar zeker geen zwarte vlag. Ik vond het vooral vreemd dat Webber geen straf kreeg voor hoe hij terug kwam op de baan, want als Massa niet was gespind was hij volgens mij vol in Webber gereden
Ja, Karma is a bitchquote:Op zondag 4 november 2012 17:07 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
En even later werd webber alsnog geraakt...:')
Zwarte vlag is natuurlijk overdreven, maar de straf is wel verdiend.quote:Op zondag 4 november 2012 16:57 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Deze race verdient een 10!
Wel sneu voor Lewis, ik ben geen fan van hem maar dit gun je niemand die aan de leiding is.
De straf van Perez had zwaarder gemoeten, een zwarte vlag!!
Vettel heeft toch laten zien dat hij van de laatste plek ook nog iets moois kan laten zien, de held van de dag!
Maar dik verdient, Kimi als eerste over de streep
wimminz......quote:Op zondag 4 november 2012 16:57 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Deze race verdient een 10!
Wel sneu voor Lewis, ik ben geen fan van hem maar dit gun je niemand die aan de leiding is.
De straf van Perez had zwaarder gemoeten, een zwarte vlag!!
Vettel heeft toch laten zien dat hij van de laatste plek ook nog iets moois kan laten zien, de held van de dag!
Maar dik verdient, Kimi als eerste over de streep
Heeft ook wel behoorlijk mazzel gehad met voorliggers die elkaar eraf torpedeerden, en als ze niet voor hem lagen dan had ie wel mazzel met SC's die het veld korter bij elkaar bracht en hij niet meer moeite moest doen om tot z'n voorganger te komen. Niet dat ie niet goed gereden heeft, maar het geluk lag ook wel aan zijn zijde deze race.quote:Op zondag 4 november 2012 19:00 schreef zoem het volgende:
Net de herhaling gekeken, wat een epische race![]()
Kimi eerste![]()
Knap van Vettel dat hij van uit de pits naar P3 heeft kunnen rijden. Hij heeft laten zien dat hij echt wel kan inhalen, soms net iets te enthousiast buiten de lijntjes.
Uiteraard. Maar er werd voorheen wel eens beweerd dat hij niet kan inhalen. Ik denk dat het met deze race redelijk is rechtgezet. Het was in ieder geval leuk om te zien dat hij moeite moest doen.quote:Op zondag 4 november 2012 19:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heeft ook wel behoorlijk mazzel gehad met voorliggers die elkaar eraf torpedeerden, en als ze niet voor hem lagen dan had ie wel mazzel met SC's die het veld korter bij elkaar bracht en hij niet meer moeite moest doen om tot z'n voorganger te komen. Niet dat ie niet goed gereden heeft, maar het geluk lag ook wel aan zijn zijde deze race.
Heeft hij niet alleen Massa/Webber ingehaald door hun fout? Grosjean/Perez/etc was hij toch al voorbij toen ze elkaar eraf reden??quote:Op zondag 4 november 2012 19:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heeft ook wel behoorlijk mazzel gehad met voorliggers die elkaar eraf torpedeerden, en als ze niet voor hem lagen dan had ie wel mazzel met SC's die het veld korter bij elkaar bracht en hij niet meer moeite moest doen om tot z'n voorganger te komen. Niet dat ie niet goed gereden heeft, maar het geluk lag ook wel aan zijn zijde deze race.
Nico en Narain in het begin hebben hem ook geholpenquote:Op zondag 4 november 2012 19:12 schreef kepler het volgende:
[..]
Heeft hij niet alleen Massa/Webber ingehaald door hun fout? Grosjean/Perez/etc was hij toch al voorbij toen ze elkaar eraf reden??
Kinderachtig hoor om een coureur die een fantastische race rijdt zo af te schilderen.quote:Op zondag 4 november 2012 21:55 schreef AldoTheApache het volgende:
GEWELDIGE RACE
ALONSO
KIMI
Vettel
Vettel reed inderdaad een goede race, maar om het nou fantastisch te noemenquote:Op zondag 4 november 2012 22:26 schreef Fom het volgende:
[..]
Kinderachtig hoor om een coureur die een fantastische race rijdt zo af te schilderen.
In ieder geval Kimi fantastisch dat hij gewonnen heeft, jammer voor Hamilton, want iedereen weet wel dat hij eigenlijk gewonnen had als z'n auto hem niet in de steek liet.
Uiteraard heeft de SC en die auto's die wegvielen een rol gespeeld, maar je rijdt niet zomaar van achter in het veld naar voren.quote:Op zondag 4 november 2012 22:27 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Vettel reed inderdaad een goede race, maar om het nou fantastisch te noemenEr vielen wel veel auto's voor hem weg en veel SC ...
Klopt, maar die eerste 12 auto's zijn logisch, daarna zou het moeilijker moeten worden. Maar van die 'moeilijke' auto's vielen er al iets van 10 wegquote:Op zondag 4 november 2012 22:28 schreef Fom het volgende:
[..]
Uiteraard heeft de SC en die auto's die wegvielen een rol gespeeld, maar je rijdt niet zomaar van achter in het veld naar voren.
driequote:Op zondag 4 november 2012 22:30 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Klopt, maar die eerste 12 auto's zijn logisch, daarna zou het moeilijker moeten worden. Maar van die 'moeilijke' auto's vielen er al iets van 10 weg
En de force india's en de Saubers, Dat kost normaal gesproken meer tijd om er achter te zitten, maarja dat is altijd achterafquote:
Een royaal voordeel. Hij lag meer dan 24 seconden ofzo achter de leiders.quote:en dat was wél weer een voordeel.
Nee, de enige uitvaller waar Vettel baat bij heeft gehad, is Hamilton. De rest lag al achter hem op het moment van uitvallen, ook na zijn tweede pitstop.quote:Op zondag 4 november 2012 22:41 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
En de force india's en de Saubers, Dat kost normaal gesproken meer tijd om er achter te zitten, maarja dat is altijd achterafToch petje af voor Vettel
Ja mooi hequote:
Dat klopt natuurlijk niet. Voordat Vettel überhaupt gestart was vanuit de pitstraat lag er al een auto uit en gingen andere strompelend terug naar de pits.quote:Op maandag 5 november 2012 01:09 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Nee, de enige uitvaller waar Vettel baat bij heeft gehad, is Hamilton. De rest lag al achter hem op het moment van uitvallen, ook na zijn tweede pitstop.
Dat lukt hem volgend jaar welquote:Op maandag 5 november 2012 11:43 schreef Dos37 het volgende:
Kimi moet er nog één winnen om Mika te evenaren en dus twee om hem voorbij te gaan.
Hij is niet zo compleet maar hard rijden kan hij welquote:Op maandag 5 november 2012 09:39 schreef Dos37 het volgende:
Mooi dat Kimi gewonnen heeft. Blijft toch één van de rijders met het meeste talent.
Een geluk bij een ongeluk dat Vettel had was eigenlijk dat moment met Ricciardo, anders was hij waarschijnlijk niet gepit, maar goed gewoon een geweldige inhaalrace gereden en natuurlijk heb je daar ook wat geluk bij nodig maar dat maakt het niet minder indrukwekkendquote:Op maandag 5 november 2012 07:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet. Voordat Vettel überhaupt gestart was vanuit de pitstraat lag er al een auto uit en gingen andere strompelend terug naar de pits.
Neemt niet weg dat Vettel ondanks wat foutjes toch een zeer goed resultaat heeft neergezet
Dat klopt, hebben ze slim gedaan door een voordeel uit een nadeel te halenquote:Op maandag 5 november 2012 11:52 schreef vosss het volgende:
Laten we ook niet vergeten dat hij als enige een auto had die volledig op race-setup stond he.
Alle overige auto's stonden op een compromis tussen Q en R.
Nouja slim gedaan. Me dunkt dat eender welk ander team exact hetzelfde gedaan had. Dus in hoeverre je dat slim kan noemen is de vraag. Normaal zou ik het eerder noemenquote:Op maandag 5 november 2012 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat klopt, hebben ze slim gedaan door een voordeel uit een nadeel te halen
Volgens mij was de straf P24, waarop zij besloten hebben vanuit de pits te startenquote:Op maandag 5 november 2012 12:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja slim gedaan. Me dunkt dat eender welk ander team exact hetzelfde gedaan had. Dus in hoeverre je dat slim kan noemen is de vraag. Normaal zou ik het eerder noemen
Dat fabeltje weer. Prima coureur verder maar sneller dan andere subtoppers is hij niet en nooit geweest.quote:Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is niet zo compleet maar hard rijden kan hij wel
Hij had in ieder geval met deze auto al eerder moeten winnen dit jaarquote:Op maandag 5 november 2012 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat fabeltje weer. Prima coureur verder maar sneller dan andere subtoppers is hij niet en nooit geweest.
Ja en dus?quote:Op maandag 5 november 2012 12:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij was de straf P24, waarop zij besloten hebben vanuit de pits te starten
quote:Op maandag 5 november 2012 12:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en dus?
Elk team wat er voordeel uit zou halen zou dat doen.
Bij een Narain kun je je afvragen of hij er uberhaupt voordeel uit zou halen natuurlijk, maar zelfs die zouden dat naar alle waarschijnlijkheid doen.
Slim zou ik het echt niet noemen. Eerder een normaal besluit. Of een logisch gevolg bijvoorbeeld.
Dat besluit is nou echt niet een uberslimme tactische actie van megaformaat die absoluut niet te verwachten was.
Eerder dit jaar had hij vaak nog moeite om Grosjean bij te houden, die is behoorlijk van de leg sinds de zomer. Omdat Raikkonen weinig tegen de pers zegt geeft hij ook weinig feedback aan zijn engineers? Het zijn allemaal van die clichés die maar herhaald blijven worden.quote:Op maandag 5 november 2012 12:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij had in ieder geval met deze auto al eerder moeten winnen dit jaar
Alonso OK. maar Kimiquote:Op maandag 5 november 2012 12:09 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik snap ook de ophef over Vettel niet, hij is wat mij betreft van de zelfde klasse als Hamilton. Dat Alonso en Kimi nog een trede boven staan is wel gebleken dit jaar, al heeft Hamilton dit jaar enorm veel pech gehad.
Nouja jij zei dat ze het slim gedaan hadden.quote:Op maandag 5 november 2012 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]Wat wil je nou zeggen? Hebben ze gewoon goed gedaan, daar zijn we het toch over eens?
Sterker nog, hij rijdt ZELF zn vleugel naar de klote en vervolgens rijdt ie door zo'n piepschuim bord heen en loopt te bitchen als een zielig wijf daarover. Kijk gewoon uit je doppen lul. Die TR voor hem deed gewoon wat iedereen doet tijdens een SC wat verder naar achter in het veld. Dat je daar niet mee om kan gaan is vooral een probleem van jezelf en niet van de rijder voor je (zie ook het feit dat er geen straf uitgedeeld werd). Daarnaast haalt die lul nog volledig buiten de baan om ook (dattie die plek later teruggeeft doet er niets aan af).quote:Maar om te stellen dat Vettel een retestrakke wedstrijd gereden heeft en bewezen heeft wel degelijk in te kunnen halen is gewoon een beetje bullshit.
Buttonquote:Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Sterker nog, hij rijdt ZELF zn vleugel naar de klote en vervolgens rijdt ie door zo'n piepschuim bord heen en loopt te bitchen als een zielig wijf daarover.
Als Button de deur finaal dicht had gesmeten had ik geroepen net goed lul!
Nee, ik was niet onder de indruk van Vettel nee.
Button reed op hard, Vettel op nieuwere zachte banden. En een auto die volledig op race-setup stond in tegenstelling tot die van Button.quote:Op maandag 5 november 2012 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Buttonwat een lul dat hij Vettel niet achter zich kon houden, bij Ferrari zeiden ze in het Italiaans tegen Alonso dat omdat Button lag te slapen, Vettel er voorbij ging
kan me die reactie van Ferrari wel voorstellen, want het inhalen gebeurde op een moment dat Vettel bij Button afgehaakt leek te zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Buttonwat een lul dat hij Vettel niet achter zich kon houden, bij Ferrari zeiden ze in het Italiaans tegen Alonso dat omdat Button lag te slapen, Vettel er voorbij ging
Nou nee, Vettel ging er voorbij op een moment dat zijn bandenvoordeel bijna nog nul was, dus gewoon slecht verdedigd van Buttonquote:Op maandag 5 november 2012 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Button reed op hard, Vettel op nieuwere zachte banden. En een auto die volledig op race-setup stond in tegenstelling tot die van Button.
Wat die kutitalianen tegen Alonso roepen zal me worst zijn, het mag een wonder heten dat Button hem nog zo lang heeft af weten te houden.
Als je het van de andere kant bekijkt is het gewoon bagger van Vettel dat ie er zo lang achter bleef.
Ah ja, ik was de incidenten in het eerste rondje even vergeten. Mijn excuses.quote:Op maandag 5 november 2012 07:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet. Voordat Vettel überhaupt gestart was vanuit de pitstraat lag er al een auto uit en gingen andere strompelend terug naar de pits.
Neemt niet weg dat Vettel ondanks wat foutjes toch een zeer goed resultaat heeft neergezet
Feit blijft dat de banden van Vettel een stuk verser waren. Wellicht had Button wat wheelspin bij de exit, wat natuurlijk een gevolg kan zijn van versleten banden.quote:Op maandag 5 november 2012 12:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou nee, Vettel ging er voorbij op een moment dat zijn bandenvoordeel bijna nog nul was, dus gewoon slecht verdedigd van Button
Ergo: zelfs met nieuwere banden (meer grip) en de zachtere compound (meer grip) en een auto volledig op racetrim (sneller) blijft Vettel ronden lang steken achter Button die op oudere banden reed (minder grip) en op de hardere compund (minder grip) en een auto die op een compromis-trim (langzamer) stond.quote:Op maandag 5 november 2012 12:26 schreef vosss het volgende:
Als je het van de andere kant bekijkt is het gewoon bagger van Vettel dat ie er zo lang achter bleef.
Die is voor Vettel mag ik aannemenquote:
Ik heb niet zo'n zin om het na te zoeken maar de banden van Vettel hadden op dat moment ook hun beste tijd wel gehad, ik weet zeker dat als het Hamilton of Alonso was geweest op plek 3 dat hij er niet voorbij gekomen was.quote:Op maandag 5 november 2012 12:31 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Feit blijft dat de banden van Vettel een stuk verser waren. Wellicht had Button wat wheelspin bij de exit, wat natuurlijk een gevolg kan zijn van versleten banden.
Alonso was slim genoeg geweest om die plek niet koste wat kost te verdedigen en het risico te lopen er af te liggen.quote:Op maandag 5 november 2012 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb niet zo'n zin om het na te zoeken maar de banden van Vettel hadden op dat moment ook hun beste tijd wel gehad, ik weet zeker dat als het Hamilton of Alonso was geweest op plek 3 dat hij er niet voorbij gekomen was.
In tegenstelling tot Vettel die op volledige racetrim stond.quote:Dit zegt mij dat Button qua topsnelheid wat liet liggen in Abu Dhabi.
Vettel kan in een trapskelter vanuit de pits starten en naar P3 rijden, dan nog weten sommige mensen het hier zo te draaien dat het geen prestatie is.quote:
Klopt. Op een gegeven moment zat Button dicht achter Alonso, toen lieten ze ook nog wat cijfers in beeld zien van DRS, KERS, snelheid etc. Je zag dat Button met DRS uiteindelijk maar 4 à 5 km/u harder ging dan Alonso. Hij liep vrijwel niks in.quote:Op maandag 5 november 2012 12:36 schreef Peterselieman het volgende:
Feit is wel dat er een boordradio van Button uitgezonden is over dat hij zich verbaasde over de topsnelheid van de Ferrari van Alonso en dat hij ondanks DRS bijna geen steek dichterbij kwam. Dit zegt mij dat Button qua topsnelheid wat liet liggen in Abu Dhabi.
Nee dat kan hij niet.quote:Op maandag 5 november 2012 12:40 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Vettel kan in een trapskelter vanuit de pits starten en naar P3 rijden, dan nog weten sommige mensen het hier zo te draaien dat het geen prestatie is.
hij mag dan mazzel gehad in de race, maar op dat moment moet je er wel zijn om de cadeautjes in ontvangst te nemen.quote:Op maandag 5 november 2012 12:38 schreef vosss het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Vettel die op volledige racetrim stond.
Topsnelheid Vettel 321. Topsnelheid Webber 311.
Ik bedoel maar.
Zo spectaculair was het allemaal niet wat Vettel liet zien.
Ah ja, dat is natuurlijk net als Alonso die in 2010 een hele race Petrov niet voorbij kwam. Wat een matige coureur toch, ongelofelijk.quote:Op maandag 5 november 2012 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ergo: zelfs met nieuwere banden (meer grip) en de zachtere compound (meer grip) en een auto volledig op racetrim (sneller) blijft Vettel ronden lang steken achter Button die op oudere banden reed (minder grip) en op de hardere compund (minder grip) en een auto die op een compromis-trim (langzamer) stond.
Daarmee is voor mij het ultieme bewijs geleverd dat Vettel inderdaad niet fatsoenlijk kan inhalen.
Vind ik ook, hij heeft het gewoon heel goed gedaanquote:Op maandag 5 november 2012 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij mag dan mazzel gehad in de race, maar op dat moment moet je er wel zijn om de cadeautjes in ontvangst te nemen.
Dat vond ik dan ook bijzonder slecht van Alonso destijds en ik kan me niet voorstellen dat ik hem daar toen niet op bekritiseerd heb.quote:Op maandag 5 november 2012 12:43 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Ah ja, dat is natuurlijk net als Alonso die in 2010 een hele race Petrov niet voorbij kwam. Wat een matige coureur toch, ongelofelijk.
Dat klopt, ik ben ook geen fan van DRS. Het is echter onzin om te zeggen dat Vettel niet in kan halen. Hij heeft het al meerdere keren bewezen, niet alleen gisteren. Maar omdat hij een paar ronden te lang achter Button zit is dat ineens 'het ultieme bewijs dat hij niet kan inhalen'. Tuurlijk, joh.quote:Op maandag 5 november 2012 12:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat vond ik dan ook bijzonder slecht van Alonso destijds en ik kan me niet voorstellen dat ik hem daar toen niet op bekritiseerd heb.
Buiten dat was de baan toen iets anders en was er geen DRS. Dat scheelt nogal een slok op een borrel en heeft geen kut te maken met racen imo.
Met een auto die een veel betere afstelling heeft, een auto die gewoon de betere van de 2 is op dit moment, een auto die op nieuwere banden rijdt en dan ook nog de zachtere compound en dan ronden lang achter iemand vastzitten dan ben je wel een oetlul eerste klas ja.quote:Op maandag 5 november 2012 12:46 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Dat klopt, ik ben ook geen fan van DRS. Het is echter onzin om te zeggen dat Vettel niet in kan halen. Hij heeft het al meerdere keren bewezen, niet alleen gisteren. Maar omdat hij een paar ronden te lang achter Button zit is dat ineens 'het ultieme bewijs dat hij niet kan inhalen'. Tuurlijk, joh.
Ik ben het vandaag wel met je eens. Gelukkig eens geen tirade jegens Hamilton.quote:Op maandag 5 november 2012 12:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Met een auto die een veel betere afstelling heeft, een auto die gewoon de betere van de 2 is op dit moment, een auto die op nieuwere banden rijdt en dan ook nog de zachtere compound en dan ronden lang achter iemand vastzitten dan ben je wel een oetlul eerste klas ja.
Maargoed, het moge duidelijk zijn dat imo Vettel niet heel erg sterk gereden heeft.
Nee, Lewis reed buitengewoon sterk. Jammer dat hij uitviel zelfs.quote:Op maandag 5 november 2012 12:51 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Ik ben het vandaag wel met je eens. Gelukkig eens geen tirade jegens Hamilton.
alleen dat foutje van Lewis in de tweede ronde kon natuurlijk niet hequote:Op maandag 5 november 2012 12:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, Lewis reed buitengewoon sterk. Jammer dat hij uitviel zelfs.
Mwa, z'n eerste foutje in 2012. Kan gebeuren toch?quote:Op maandag 5 november 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen dat foutje van Lewis in de tweede ronde kon natuurlijk niet he
Vergeleken met de fouten die McLaren dit seizoen al heeft gemaakt, lijkt me dat wel het laatste waar we moeilijk over zouden moeten doen.quote:Op maandag 5 november 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen dat foutje van Lewis in de tweede ronde kon natuurlijk niet he
Het is droevig inderdaad, altijd die clichés op basis van persoonlijke voorkeur die tot feit verheven worden. Vettel reed een tijdje vaak van pole weg en dan wordt het saai en hebben we weer een Duitser die heerst dus dan wordt van de kwaliteit op pole te rijden een zwakte gemaakt. Zo kun je Senna's carriere ook afkammen.quote:Op maandag 5 november 2012 12:46 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Dat klopt, ik ben ook geen fan van DRS. Het is echter onzin om te zeggen dat Vettel niet in kan halen. Hij heeft het al meerdere keren bewezen, niet alleen gisteren. Maar omdat hij een paar ronden te lang achter Button zit is dat ineens 'het ultieme bewijs dat hij niet kan inhalen'. Tuurlijk, joh.
De baan was in 2010 niet anders hoor....quote:Op maandag 5 november 2012 12:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat vond ik dan ook bijzonder slecht van Alonso destijds en ik kan me niet voorstellen dat ik hem daar toen niet op bekritiseerd heb.
Buiten dat was de baan toen iets anders en was er geen DRS. Dat scheelt nogal een slok op een borrel en heeft geen kut te maken met racen imo.
altijd naar de Pi kijken voor je reageertquote:Op maandag 5 november 2012 12:58 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Mwa, z'n eerste foutje in 2012. Kan gebeuren toch?
Het lukt Button af en toe om zo een inhaalactie te doen ja. En op dat punt kun je hem het beste vergelijken met zijn idool Prost. Die keek eerst rondenlang waar de zwakke punten van zijn voorligger lagen en sloeg dan in 1x genadeloos toe. In tegenstelling tot Senna die zijn wagen in elk gat plempte.quote:Op maandag 5 november 2012 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is droevig inderdaad, altijd die clichés op basis van persoonlijke voorkeur die tot feit verheven worden. Vettel reed een tijdje vaak van pole weg en dan wordt het saai en hebben we weer een Duitser die heerst dus dan wordt van de kwaliteit op pole te rijden een zwakte gemaakt. Zo kun je Senna's carriere ook afkammen.
Button is gewoon heel sluw in de duels, die weet zijn auto vaak zo te positioneren en zo met zijn rempunt en kers te varieren dat hij zijn laagste snelheid heeft op een plek waar er geen ruimte is voor 2 auto's. Vettel probeert dan verschillende dingen en vindt uiteindelijk de oplossing. Terwijl je zogenaamd goede inhalers dan vaak elke keer op dezelfde plek hetzelfde ziet proberen terwijl het niet lukt.
Vettel kwam gewoon snel door het veld heen.
Dat inhalen door intimidatie en dat de ander eieren voor zijn geld kiest ipv er gezamenlijk af te gaan vind ik geen sterk inhalen. Hamilton heeft daar zijn imago van goede inhaler aan te danken maar sinds hij heel veel brokken heeft gemaakt en het niet meer lukt komt hij er maar moeizaam voorbij.quote:Op maandag 5 november 2012 13:07 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Het lukt Button af en toe om zo een inhaalactie te doen ja. En op dat punt kun je hem het beste vergelijken met zijn idool Prost. Die keek eerst rondenlang waar de zwakke punten van zijn voorligger lagen en sloeg dan in 1x genadeloos toe. In tegenstelling tot Senna die zijn wagen in elk gat plempte.
Supportersgedrag, doodvermoeiend.quote:Op maandag 5 november 2012 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is droevig inderdaad, altijd die clichés op basis van persoonlijke voorkeur die tot feit verheven worden. Vettel reed een tijdje vaak van pole weg en dan wordt het saai en hebben we weer een Duitser die heerst dus dan wordt van de kwaliteit op pole te rijden een zwakte gemaakt. Zo kun je Senna's carriere ook afkammen.
Dat was mooi te volgen met live-timing. Vettel was continu sneller in de eerste twee sectoren maar Button was iedere keer zo'n 0,6 tot 0,8 seconden sneller in de laatste. In de ronde voordat Vettel er voorbij kwam was het verschil in de laatste sector slechts 0,1. In beeld zag je Vettel ook een aantal bochten voor de inhaalactie zich voorbereiden om z'n actie te doen, een beetje zoals je dat bij Rossi in de MotoGP ook vaak zag gebeuren (toen hij nog het materiaal had om mee te kunnen doen)quote:Button is gewoon heel sluw in de duels, die weet zijn auto vaak zo te positioneren en zo met zijn rempunt en kers te varieren dat hij zijn laagste snelheid heeft op een plek waar er geen ruimte is voor 2 auto's. Vettel probeert dan verschillende dingen en vindt uiteindelijk de oplossing. Terwijl je zogenaamd goede inhalers dan vaak elke keer op dezelfde plek hetzelfde ziet proberen terwijl het niet lukt.
Ik vind Button dit jaar helemaal niet goed uit de verf komen. Ik heb hem amper aan zien vallen en verdedigend laat hij ook weinig zien.quote:Op maandag 5 november 2012 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat inhalen door intimidatie en dat de ander eieren voor zijn geld kiest ipv er gezamenlijk af te gaan vind ik geen sterk inhalen. Hamilton heeft daar zijn imago van goede inhaler aan te danken maar sinds hij heel veel brokken heeft gemaakt en het niet meer lukt komt hij er maar moeizaam voorbij.
Ik vind Button echt de beste in het duel, zeker verdedigend.
Button is gewoon overschat, werd WK in een illegale auto met alleen opa Barichello als tegenstander die na 8 races nog bezig was de juiste remafstelling te vinden.quote:Op maandag 5 november 2012 13:20 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Ik vind Button dit jaar helemaal niet goed uit de verf komen. Ik heb hem amper aan zien vallen en verdedigend laat hij ook weinig zien.
Kimi is echt waardeloos man, net als Vettel, Alonso en nog twintig anderen. Er is maar één goede coureur en dat is die ene waar ik fan van ben. Ik zeg lekker niet wie dat isquote:Op maandag 5 november 2012 13:26 schreef JohnB52 het volgende:
Jammer van deze race dat degene die m won t eigenlijk niet verdient heeft. Volgens mij niemand ingehaald. Kimi = lucky Ajax van de F1
Hij kan goed races "lezen", maar daar kan hij bijna niet de vruchten van plukken, omdat hij geen ruwe snelheid bezit. Een wagen moet bij hem perfect afgesteld staan om er hard mee te kunnen gaan.quote:Op maandag 5 november 2012 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Button is gewoon overschat, werd WK in een illegale auto met alleen opa Barichello als tegenstander die na 8 races nog bezig was de juiste remafstelling te vinden.
Enige moment waarop hij wel goed is, is bij een opdrogende baan, dat komt zijn rijstijl wel ten goede, verder gewoon niet zo bijzonder.
Ja dat leek er wel een beetje op inderdaadquote:Op maandag 5 november 2012 13:49 schreef RingBewoner het volgende:
Zijn er trouwens al mensen die vraagtekens hebben gezet bij het rijden van Webber gisteren? Normaal altijd erg netjes en beheerst maar gisteren ging het wel erg vaak fout, alsof hij Vettel probeerde te helpen.
Nou moet je niet doen alsof een teamgenoot dit niet zou kunnen flikken; zo is Surtees in 1964 ook wereldkampioen geworden. Zoek maar eens op Grand Prix van Mexico 1964.quote:Op maandag 5 november 2012 13:51 schreef Scrutinizer het volgende:
Ja en Vettel had suiker in de benzinetank van Lewis gedaan
Alle Vettel fans ook hè?quote:Op maandag 5 november 2012 13:54 schreef RingBewoner het volgende:
Och, och, och. Alle Vettel fans gelijk weer met reacties zonder inhoud.
neuh, maar er worden ook dingen benoemd die er niet zijn. Webber reed af en toe niet netjes nee, maar het leek me meer te komen doordat hij te hard zijn best deed dan dat hij Vettel probeerde te helpen.quote:Op maandag 5 november 2012 13:54 schreef RingBewoner het volgende:
Och, och, och. Alle Vettel fans gelijk weer met reacties zonder inhoud.
Dan had hij zich beter in de eerste ronde kunnen "verremmen" toen Alonso hem buitenlangs inhaalde.quote:Op maandag 5 november 2012 13:49 schreef RingBewoner het volgende:
Zijn er trouwens al mensen die vraagtekens hebben gezet bij het rijden van Webber gisteren? Normaal altijd erg netjes en beheerst maar gisteren ging het wel erg vaak fout, alsof hij Vettel probeerde te helpen.
Laten we het zo zeggen, ik heb Webber weleens tegen Vettel zien rijden, dat deed hij gisteren zeker nietquote:Op maandag 5 november 2012 13:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Alle Vettel fans ook hè?
Man man man
Nee, maar dat waren teamorders.quote:Op maandag 5 november 2012 13:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen, ik heb Webber weleens tegen Vettel zien rijden, dat deed hij gisteren zeker niet
Om maar eens wat te noemen.quote:Op maandag 5 november 2012 13:58 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Dan had hij zich beter in de eerste ronde kunnen "verremmen" toen Alonso hem buitenlangs inhaalde.
Dat zou wel erg duidelijk zijn geweest. Plus dat ze wel redelijk goede vrienden zijn dacht ik.quote:
Ik heb er ook verder helemaal geen moeite meequote:Op maandag 5 november 2012 13:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nee, maar dat waren teamorders.
Als je refereert naar de Grand Prix van Turkije in 2010 dan heb je je feiten niet op een rijtje. Vettel reed daar namelijk tegen Webber. Evenals de GP van Japan in 2007, waar Vettel zich, net als gisteren en tijdens de GP van Hongarije in 2010, geen raad wist met de safetycar-situatie.quote:Op maandag 5 november 2012 13:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen, ik heb Webber weleens tegen Vettel zien rijden, dat deed hij gisteren zeker niet
Ik bedoelde niet er tegenaan maar tegenquote:Op maandag 5 november 2012 14:02 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Als je refereert naar de Grand Prix van Turkije in 2010 dan heb je je feiten niet op een rijtje. Vettel reed daar namelijk tegen Webber. Evenals de GP van Japan in 2008, waar Vettel zich, net als gisteren en tijdens de GP van Hongarije in 2010, geen raad wist met de safetycar-situatie.
]quote:Op maandag 5 november 2012 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet er tegenaan maar tegen
Ik ben geen fan van Vettelquote:Op maandag 5 november 2012 13:54 schreef RingBewoner het volgende:
Och, och, och. Alle Vettel fans gelijk weer met reacties zonder inhoud.
Raikkonenquote:Op maandag 5 november 2012 14:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Jullie vergeten nog dat Nico Rosberg ook een Fin is en dus die eerste safetycar ook met opzet heeft veroorzaakt om zijn landgenoot te helpen.
Het was meer alsof hij gefrustreerd was door zijn start en aan het forceren was omdat hij zelfs nu niet voor zijn teamgenoot zou gaan eindigen. En beheerst en netjes is hij zeker niet altijd.quote:Op maandag 5 november 2012 13:49 schreef RingBewoner het volgende:
Zijn er trouwens al mensen die vraagtekens hebben gezet bij het rijden van Webber gisteren? Normaal altijd erg netjes en beheerst maar gisteren ging het wel erg vaak fout, alsof hij Vettel probeerde te helpen.
Lijkt net alsof grotendeels iedereen dat vergeten is... hier op t forum tenminste...quote:Op maandag 5 november 2012 14:11 schreef Tarado het volgende:
Belangrijkste is dat het kampioenschap nog niet voorbij is, is toch leuker kijken naar de volgende GP
Komt gewoon pure snelheid tekort, valt nog meer op naast een rijder als Hamilton natuurlijk.quote:Op maandag 5 november 2012 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Button is gewoon overschat, werd WK in een illegale auto met alleen opa Barichello als tegenstander die na 8 races nog bezig was de juiste remafstelling te vinden.
Enige moment waarop hij wel goed is, is bij een opdrogende baan, dat komt zijn rijstijl wel ten goede, verder gewoon niet zo bijzonder.
Ja wat wil je met rijders als Grosjean, Maldonado, Senna, Pérez, Massa.quote:Op maandag 5 november 2012 13:57 schreef CloseToTheEdge het volgende:
De GP van gisteren deed me trouwens erg sterk denken aan de GP van Japan in 1998, waar iedereen ook lekker aan de kant ging voor Schumacher, die z'n motor op de startgrid af had laten slaan, om maar geen rol te spelen in het verloop van het wereldkampioenschap.
Zo makkelijk werd het Vettel gisteren ook gemaakt.
Vettel heeft met 2x een derde plaats genoeg tenzij Alonso er twee wint dan heeft hij meer 2de plaatsen.quote:Op maandag 5 november 2012 14:11 schreef Tarado het volgende:
Belangrijkste is dat het kampioenschap nog niet voorbij is, is toch leuker kijken naar de volgende GP
Blijft toch wel gek dat Webber zijn hele f1 carriere al last heeft van slechte starts, was bij Williams en Jaguar ook al het geval.quote:Op maandag 5 november 2012 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was meer alsof hij gefrustreerd was door zijn start en aan het forceren was omdat hij zelfs nu niet voor zijn teamgenoot zou gaan eindigen. En beheerst en netjes is hij zeker niet altijd.
Enige kans voor Alonso is regen of mechanische pech bij Vettel.quote:Op maandag 5 november 2012 14:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja wat wil je met rijders als Grosjean, Maldonado, Senna, Pérez, Massa.
[..]
Vettel heeft met 2x een derde plaats genoeg tenzij Alonso er twee wint dan heeft hij meer 2de plaatsen.
Uitvallen is sowieso dodelijk voor beide, heb trouwens verkeerd gerekend 30 punten is niet genoeg voor Vettel want dan heeft hij 285 en Alonso 295 bij twee overwinningen. Hoe is het weer in Austin en Sao Paulo?quote:Op maandag 5 november 2012 14:41 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Enige kans voor Alonso is regen of mechanische pech bij Vettel.
Sao Paulo is wisselvallig rond die tijd, Austin geen ideequote:Op maandag 5 november 2012 14:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Uitvallen is sowieso dodelijk voor beide, heb trouwens verkeerd gerekend 30 punten is niet genoeg voor Vettel want dan heeft hij 285 en Alonso 295 bij twee overwinningen. Hoe is het weer in Austin en Sao Paulo?
Kan maar tot 14 november zien maar niet zo regenachtig als Sao Paulo.quote:Op maandag 5 november 2012 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sao Paulo is wisselvallig rond die tijd, Austin geen idee
Mooi voor hem, maar zullen we hem nog in de F1 gaan zien?quote:Op maandag 5 november 2012 15:00 schreef vosss het volgende:
Even tussendoor; ik lees net dat Kubica deze maand 2 rally;s gaat doen in de auto van Loeb
Kimi is zeker beter dan Hamilton en Vettel. Hij heeft veel seizoenen in auto's gereden die niet de snelste waren maar toch een buitengewoon goed en stabiel resultaat wist neer te zetten. Denk bijvoorbeeld aan beginperiode McLaren. Toen McLaren later beter werd kwam het probleem met de betrouwbaarheid, dat heeft hem zeker 2 á 3 titels gekost.quote:Op maandag 5 november 2012 12:17 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Alonso OK. maar KimiKimi is zeker niet beter dan een Hamilton en Vettel.
Alonso is de beste in het huidige veld, met daarachter Vettel en Hamilton
Ik snap echt niet waar al dieKimi
reacties vandaan komen.
Ik vind dat Hamilton dit jaar enorm gegroeid is en erg volwassen rijdt. De enige reden dat Kimi 3e staat in het kampioenschap is ook dat Hamilton, net als Kimi, beroofd wordt van zijn 2e titel door McLaren zelf. Slecht teammanagement en slechte betrouwbaarheid hebben hem dit jaar minstens 100 punten gekost.quote:Op maandag 5 november 2012 16:22 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Kimi is zeker beter dan Hamilton en Vettel. Hij heeft veel seizoenen in auto's gereden die niet de snelste waren maar toch een buitengewoon goed en stabiel resultaat wist neer te zetten. Denk bijvoorbeeld aan beginperiode McLaren. Toen McLaren later beter werd kwam het probleem met de betrouwbaarheid, dat heeft hem zeker 2 á 3 titels gekost.
Bij Hamilton en Vettel valt een patroon te zien van onvolwassenheid en ongedoseerd willen aanvallen. Ze hebben wel de snelheid maar kunnen dit niet goed kanaliseren tot een juiste race-instelling. Kimi en Alonso bezitten de snelheid maar beschikken tevens over de slimheid die een seizoen kan beslissen.
Dat Kimi in de Lotus maar met +-60 punten achterstaat op Vettel in het kampioenschap zegt veel.
Hoe verklaar je dan dat Raikkonen Massa maar niet kon lossen, en Alonso geen kind aan hem heeft?quote:Op maandag 5 november 2012 16:22 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Kimi is zeker beter dan Hamilton en Vettel. Hij heeft veel seizoenen in auto's gereden die niet de snelste waren maar toch een buitengewoon goed en stabiel resultaat wist neer te zetten. Denk bijvoorbeeld aan beginperiode McLaren. Toen McLaren later beter werd kwam het probleem met de betrouwbaarheid, dat heeft hem zeker 2 á 3 titels gekost.
Bij Hamilton en Vettel valt een patroon te zien van onvolwassenheid en ongedoseerd willen aanvallen. Ze hebben wel de snelheid maar kunnen dit niet goed kanaliseren tot een juiste race-instelling. Kimi en Alonso bezitten de snelheid maar beschikken tevens over de slimheid die een seizoen kan beslissen.
Over de Lotus ja. Grosjean is daar ook heel snel mee geweest, sneller dan Raikkonen notabene.quote:Dat Kimi in de Lotus maar met +-60 punten achterstaat op Vettel in het kampioenschap zegt veel.
quote:Op maandag 5 november 2012 12:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Met een auto die een veel betere afstelling heeft, een auto die gewoon de betere van de 2 is op dit moment, een auto die op nieuwere banden rijdt en dan ook nog de zachtere compound en dan ronden lang achter iemand vastzitten dan ben je wel een oetlul eerste klas ja.
Maargoed, het moge duidelijk zijn dat imo Vettel niet heel erg sterk gereden heeft.
quote:Op maandag 5 november 2012 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ergo: zelfs met nieuwere banden (meer grip) en de zachtere compound (meer grip) en een auto volledig op racetrim (sneller) blijft Vettel ronden lang steken achter Button die op oudere banden reed (minder grip) en op de hardere compund (minder grip) en een auto die op een compromis-trim (langzamer) stond.
Daarmee is voor mij het ultieme bewijs geleverd dat Vettel inderdaad niet fatsoenlijk kan inhalen.
Zeker weten, bij hamilton is wel een stijgende lijn en dit jaar heeft hij veel pech gehad. Dit neemt natuurlijk niet weg dat hij aan het begin van het seizoen tot de helft van het seizoen ongeveer beschikte over een van de betere auto's van het veld had en toch wisselvallig presteerde. Ook had hij last van mysterieuze balanscorrelaties, etc.quote:Op maandag 5 november 2012 16:42 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Ik vind dat Hamilton dit jaar enorm gegroeid is en erg volwassen rijdt. De enige reden dat Kimi 3e staat in het kampioenschap is ook dat Hamilton, net als Kimi, beroofd wordt van zijn 2e titel door McLaren zelf. Slecht teammanagement en slechte betrouwbaarheid hebben hem dit jaar minstens 100 punten gekost.
Raikkonen heeft bij Ferrari een vreemde tijd gehad, hij is er wel gelijk kampioen mee geworden maar de auto's vielen zwaar tegen qua ontwikkeling. Daarnaast was er geen duidelijke nummer 1 aangewezen bij wie de verantwoordelijkheid voor input voor de ontwikkeling van de wagen lag. Sowieso werd het een enorme janboel toen Rory Byrne ermee stopte in 2007. Niemand wist precies meer wat en waarvoor er werd ontwikkeld, op een gegeven moment deed men maar wat in die tijd.quote:Op maandag 5 november 2012 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat Raikkonen Massa maar niet kon lossen, en Alonso geen kind aan hem heeft?
[..]
Over de Lotus ja. Grosjean is daar ook heel snel mee geweest, sneller dan Raikkonen notabene.
Vorig seizoen had hij in de tweede helft gewoon de beste auto, dat zij McLaren zelf. Dit seizoen heeft hij ook helemaal niets te klagen gehad over de snelheid, maar hij haalt er geen rendement op.quote:Op maandag 5 november 2012 17:33 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Zeker weten, bij hamilton is wel een stijgende lijn en dit jaar heeft hij veel pech gehad. Dit neemt natuurlijk niet weg dat hij aan het begin van het seizoen tot de helft van het seizoen ongeveer beschikte over een van de betere auto's van het veld had en toch wisselvallig presteerde. Ook had hij last van mysterieuze balanscorrelaties, etc.
Razend boeiend allemaal, maar als hij bijzonder snel was geweest had hij Massa gewoon structureel op minstens 3/10en gereden zoals Schumacher daarvoor en Alonso daarna deden. Dat deed hij niet, ze waren gewoon aan elkaar gewaagd, zoals Raikkonen vroeger ook al gewaagd was aan Heidfeld, en zoals Hamilton en Alonso ook al aan elkaar gewaagd waren.quote:Raikkonen heeft bij Ferrari een vreemde tijd gehad, hij is er wel gelijk kampioen mee geworden maar de auto's vielen zwaar tegen qua ontwikkeling. Daarnaast was er geen duidelijke nummer 1 aangewezen bij wie de verantwoordelijkheid voor input voor de ontwikkeling van de wagen lag. Sowieso werd het een enorme janboel toen Rory Byrne ermee stopte in 2007. Niemand wist precies meer wat en waarvoor er werd ontwikkeld, op een gegeven moment deed men maar wat in die tijd.
In 2008 en 2009 waren er ook wat incidentjes maar vooral in 2008 maakte Raikkonen zelf een paar fouten die hem het kampioenschap hebben gekost. In 2009 had Ferrari echt een rukwagen, ze werden nog maar net 4e in het contructeurskampioenschap.
Hij was Raikkonen een periode gewoon te snel af. Na het gedoe met zijn crashes is het niet veel meer met hem.quote:Grosjean(!!!)
Button ook, en die wist Vettel er ook niet mee te verslaan. Bovendien was Hamilton bezig aan z'n slechtste F1-seizoen ooit.quote:Op maandag 5 november 2012 17:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vorig seizoen had hij in de tweede helft gewoon de beste auto, dat zij McLaren zelf. Dit seizoen heeft hij ook helemaal niets te klagen gehad over de snelheid, maar hij haalt er geen rendement op.
Het viel wat meer op, maar het verschil met eerdere jaren was niet zo heel groot. Het paste allemaal maar net niet meer onder die enorme mantel der liefde die voor hem klaarligt zoals dat voorgaande jaren het nog net wel deed.quote:Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Button ook, en die wist Vettel er ook niet mee te verslaan. Bovendien was Hamilton bezig aan z'n slechtste F1-seizoen ooit.
En lachen over de boordradio.quote:Op maandag 5 november 2012 09:39 schreef Dos37 het volgende:
Mooi dat Kimi gewonnen heeft. Blijft toch één van de rijders met het meeste talent.
quote:Op maandag 5 november 2012 18:14 schreef JohnB52 het volgende:
http://twitter.com/F1_Retro/status/265456105373724673/photo/1
Ow en hoe verklaar je dan dat Kimi WC werd en dat Alonso met een auto die minder slecht is slechts 2de staat nu en nog maar moet zien of hij datzelfde klaar kan spelen?quote:Op maandag 5 november 2012 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat Raikkonen Massa maar niet kon lossen, en Alonso geen kind aan hem heeft?
post eens een bronquote:
pot...quote:Het is droevig inderdaad, altijd die clichés op basis van persoonlijke voorkeur die tot feit verheven worden.
Bij welk team dan?quote:Op maandag 5 november 2012 19:49 schreef CoolStoryBro het volgende:
Kimi is zo'n baas, jammer dat hij er twee jaar tussenuit is geweest. Weet zeker dat hij anders nog wel een keer kampioen zou zijn geworden.
of het feit dat fisichella en Badoer achteraan kwalificeerde en reden!quote:Op maandag 5 november 2012 18:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow en hoe verklaar je dan dat Kimi WC werd en dat Alonso met een auto die minder slecht is slechts 2de staat nu en nog maar moet zien of hij datzelfde klaar kan spelen?
Hoe verklaar je dat Kimi in zn eerste jaar bij Ferrari WC werd en Alonso al 3 jaar aan de gang is waarbij alle 3 die jaren de auto beter was dan het jaar waarop Kimi het deed?
Jij hebt een veel te lage pet van kimi op.
Ow en als Vettel het WC wint dan krijg je van mij een virtuele peer op je muil, gewoon omdat je een Duitse nick hebt.
Dan weet je dat alvast
Die seizoenen zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Ferrari was in 2007 duidelijk het tweede team na McLaren (en zelfs de beste aan het eind van het seizoen) en pakten Alonso en Hamilton elkaar zoveel punten af, dat Kimi er voordeel van had.quote:Op maandag 5 november 2012 18:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow en hoe verklaar je dan dat Kimi WC werd en dat Alonso met een auto die minder slecht is slechts 2de staat nu en nog maar moet zien of hij datzelfde klaar kan spelen?
Hoe verklaar je dat Kimi in zn eerste jaar bij Ferrari WC werd en Alonso al 3 jaar aan de gang is waarbij alle 3 die jaren de auto beter was dan het jaar waarop Kimi het deed?
Jij hebt een veel te lage pet van kimi op.
Ow en als Vettel het WC wint dan krijg je van mij een virtuele peer op je muil, gewoon omdat je een Duitse nick hebt.
Dan weet je dat alvast
Allemaal aannames over de kwaliteit van de auto, maar als je zegt dat Kimi bijzonder snel is, hoe komt het dan dat Massa hem bij kon houden? Waarom stampte Raikkonen niet lekker ouderwets hard weg bij Massa in dezelfde Ferrari zoals Schumacher voor hem deed en Alonso na hem deed?quote:Op maandag 5 november 2012 18:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow en hoe verklaar je dan dat Kimi WC werd en dat Alonso met een auto die minder slecht is slechts 2de staat nu en nog maar moet zien of hij datzelfde klaar kan spelen?
Hoe verklaar je dat Kimi in zn eerste jaar bij Ferrari WC werd en Alonso al 3 jaar aan de gang is waarbij alle 3 die jaren de auto beter was dan het jaar waarop Kimi het deed?
Jij hebt een veel te lage pet van kimi op.
quote:Op maandag 5 november 2012 18:50 schreef vosss het volgende:
Ow en als Vettel het WC wint dan krijg je van mij een virtuele peer op je muil, gewoon omdat je een Duitse nick hebt.
Dan weet je dat alvast
Toevoegen:quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:01 schreef k_man het volgende:
Ik voeg kinderen even toe.
Lijstje mensen waaraan vosss een hekel heeft;
• homo's
• negers
• bejaarden
• Alonso
• kinderen
Laat het maar weten als er nog meer (groepen) mensen zijn die je niet uit kunt staan. Joden? Buitenlanders? Aziaten?
Dus als je geen geld hebt, heb je niets te zoeken in de F1? En ik maar denken dat het om innovatie, talent, hard werken en sport gaat. Mijn fout, blijkbaar telt alleen of je pegels hebt. Je zou Ecclestone #2 moeten worden met die opmerkingen van je.quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Breaker.Faker het volgende:
HRT is momenteel bezig aan het derde jaar in de Formule 1. Dat wordt misschien ook het laatste jaar voor het team: volgens het Duitse Speedweek kunnen de Spanjaarden het inschrijfgeld voor 2013 niet betalen, met uitsluiting van het kampioenschap tot gevolg.
HRT onderhandelt volgens Speedweek met meerdere mogelijke investeerders. Het team hoopt daardoor de 500.000 euro inschrijfgeld spoedig te kunnen betalen. Overigens gaf Bernie Ecclestone in een recent interview aan dat HRT als enige nog niet het nieuwe Concorde Agreement heeft ondertekend.
Het geldgebrek bij HRT zou zich nog op andere vlakken uiten. Onderdelen zouden langer gebruikt worden dan de bedoeling is, waardoor de kans dat een onderdeel stuk gaat ook groter wordt. De recente problemen met de remmen en de stuurinrichting bij de auto van Narain Karthikeyan zouden daarvoor een teken aan de wand zijn.
Bron:rtlgp.nl
Het is elke jaar weer hetzelfde met HRT geldproblemen om te kunnen deelnemen aan het seizoen.
Ik zie liever dat HRT gewoon verdwijnt heeft niets te zoeken in de formule1.
Minardi had zijn zaken beter voor mekaar.
Fornule 1 is per definitie een dure sport. Naast de bouw en ontwikkeling van de wagens heb je kosten voor het transport (over de hele wereld), de stewards, dokter, etc. Net zoals in elke sport betaal je als deelnemer hiervoor. En ja, voor de Formule 1 is dat meer dan voor de volleybalcompetitie (om maar een dwarsstraat te noemen), omdat de kosten veel hoger zijn.quote:Op maandag 12 november 2012 20:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dus als je geen geld hebt, heb je niets te zoeken in de F1? En ik maar denken dat het om innovatie, talent, hard werken en sport gaat. Mijn fout, blijkbaar telt alleen of je pegels hebt. Je zou Ecclestone #2 moeten worden met die opmerkingen van je.
Ik vind het uberhaupt belachelijk dat teams en rijders zoveel moeten betalen om aan een sport mee te mogen doen. Zonder hen is er geen sport. En het is ook niet nodig om de sport overeind te houden, F1 maakt nog altijd veel winst. Helaas verdwijnt dat allemaal in de zakken van een monopolist, verliezen moeten maar opgevangen worden door de lokale regering.
De economie van F1 is ziek tot op het bot. Teams die alles hebben om in de sport te horen komen er niet, omdat de bankrekening niet dik genoeg is. Sportief hoor
Ik krijg vaak het idee dat Ecclestone en de F1 langs de verkeerde lat worden gelegd. De F1 is geen sportbond en Ecclestone is geen Blatter die corrupt is en zich iets heeft toegeeigend. Ecclestone is gewoon eigenaar van het bedrijf F1. Een bedrijf dat een reeks sportevenementen organiseert.quote:Op maandag 12 november 2012 20:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dus als je geen geld hebt, heb je niets te zoeken in de F1? En ik maar denken dat het om innovatie, talent, hard werken en sport gaat. Mijn fout, blijkbaar telt alleen of je pegels hebt. Je zou Ecclestone #2 moeten worden met die opmerkingen van je.
Ik vind het uberhaupt belachelijk dat teams en rijders zoveel moeten betalen om aan een sport mee te mogen doen. Zonder hen is er geen sport. En het is ook niet nodig om de sport overeind te houden, F1 maakt nog altijd veel winst. Helaas verdwijnt dat allemaal in de zakken van een monopolist, verliezen moeten maar opgevangen worden door de lokale regering.
De economie van F1 is ziek tot op het bot. Teams die alles hebben om in de sport te horen komen er niet, omdat de bankrekening niet dik genoeg is. Sportief hoor
Eerlijk zaken doen klinkt allemaal heel erg leuk en natuurlijk wil die man zoveel mogelijk geld verdienen en de F1 zo populair mogelijk maken, want hoe populairder hoe meer geld etc.quote:en in die zin is het gewoon eerlijk zaken doen.
Ecclestone is niet de enige eigenaar. Naast Ecclestone (5,3%) en zijn Bambino Trust (8,5%) zijn de grootaandeelhouders CVC Capital (35,4%), Waddell & Reed (21%), Lehman Brothers (15,3), Norges Bank (4%), Black Rock (3%) en JP Morgan (3,1%). Daarnaast zijn er nog wat kleinere aandeelhouders die de overige 4,5% bezitten.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik krijg vaak het idee dat Ecclestone en de F1 langs de verkeerde lat worden gelegd. De F1 is geen sportbond en Ecclestone is geen Blatter die corrupt is en zich iets heeft toegeeigend. Ecclestone is gewoon eigenaar van het bedrijf F1. Een bedrijf dat een reeks sportevenementen organiseert.
Dan kun je blij zijn met de diensten van dat bedrijf of niet, maar als je niet tevreden bent dan neem je gewoon niet af. Dat geldt voor circuits, landen en renstallen net zo goed als voor kijkers. In principe zit iedereen er in voor de centen, ook de fabrieksteams die er uit marketingoverwegingen geld op toeleggen. En binnen dat web van zakelijke relaties en geld verdienen onstaat dan iets dat verdomd veel op een sport lijkt.
Zo is de F1 eigenlijk altijd geweest, en sinds Ecclestone een crisis heeft bezworen en zich meteen de eigendom van de naam en het format heeft verworven gaat het al decennia heel erg goed met de F1. Die voormalig autosloper profiteert daar het meeste van, want het is een slimmerik, maar hij doet gewoon wat hij belooft en in die zin is het gewoon eerlijk zaken doen. Ik heb daar wel bewondering voor.
waarbij aangetekend moet worden dat Lehman Brothers failliet isquote:Op dinsdag 13 november 2012 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ecclestone is niet de enige eigenaar. Naast Ecclestone (5,3%) en zijn Bambino Trust (8,5%) zijn de grootaandeelhouders CVC Capital (35,4%), Waddell & Reed (21%), Lehman Brothers (15,3), Norges Bank (4%), Black Rock (3%) en JP Morgan (3,1%). Daarnaast zijn er nog wat kleinere aandeelhouders die de overige 4,5% bezitten.
CVC schijnt de controlerende stem te hebben en staan (vooralsnog) achter de beslissingen van Bernie Ecclestone.
De aandelen (en andere waardevolle bezittingen) zitten in een aparte holding, waarvan de opbrengsten gebruikt worden om de schuldeisers af te betalen. Dit moet voor juli 2014 gebeuren anders moeten ze de waarde van de aandelen alsnog ophoesten om op die manier de schuldeisers te betalen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarbij aangetekend moet worden dat Lehman Brothers failliet is
Heeft dat nog consequenties voor de F1?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De aandelen (en andere waardevolle bezittingen) zitten in een aparte holding, waarvan de opbrengsten gebruikt worden om de schuldeisers af te betalen. Dit moet voor juli 2014 gebeuren anders moeten ze de waarde van de aandelen alsnog ophoesten om op die manier de schuldeisers te betalen.
Nee nog niet zeker:quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Is het eigenlijk al zeker dat de Nurburging volgend jaar door gaat? Was toch ook bijna failliet?
* Provisionalquote:08 Jersey (New York) * 14 - 16 Jun
10 Germany (TBA) 12 - 14 Jul
aardige kartbaan, sowieso een ramp qua bereikbaarheidquote:Op dinsdag 13 november 2012 14:42 schreef Bluurgh het volgende:
Hou toch eens op over dat Zandvoort, dat is helemaal niet geschikt voor F1
Zwaar klote idd, slecht bereikbaar met de helikopter. Altijd vol daarzo. ..quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
aardige kartbaan, sowieso een ramp qua bereikbaarheid
Maar altijd nog beter dan Assen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:42 schreef Bluurgh het volgende:
Hou toch eens op over dat Zandvoort, dat is helemaal niet geschikt voor F1
Ik weet nog dat in de jaren '90 Mosley (geloof ik) zei dat als er weer geraced zou worden in Nederland, dat op Assen zou zijn (die dus totaal geen F1-ambities hebben). Ze hebben helemaal niets met Zandvoort. Ik vraag me af of die baan een F1 licentie kan krijgen. Ik weet wel dat ze de ambitie hadden en toen ook meerdere F1 tests hadden. Maar of een race een optie is daar?quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar altijd nog beter dan Assen.
Volgens mij is de hoofdtribune van Tilke in Zandvoort...quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:41 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik weet nog dat in de jaren '90 Mosley (geloof ik) zei dat als er weer geraced zou worden in Nederland, dat op Assen zou zijn (die dus totaal geen F1-ambities hebben). Ze hebben helemaal niets met Zandvoort. Ik vraag me af of die baan een F1 licentie kan krijgen. Ik weet wel dat ze de ambitie hadden en toen ook meerdere F1 tests hadden. Maar of een race een optie is daar?
Maar goed, Bernie kiest alleen voor Tilke banen. Misschien als Tilke Zandvoort mag aanpassen.....
Voor de VS maakte hij een uitzondering.
sterker nog, Assen is Assen niet meer. Vroeger een echt motorsportcircuit, maar sinds ze de meeste verkanting uit de bochten hebben gehaald is het een net niet circuit geworden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:23 schreef Waffle het volgende:
Assen is sowieso niet geschikt voor F1. Qua faciliteiten stukken beter dan Zandvoort, maar ik ben toen bij die race van de champcars geweest en inhalen was echt onmogelijk.
Dan heb je het zeker over Indianapolis? Tilke heeft meegeholpen aan het ontwerp van het nieuwe circuit in de VS. Waarschijnlijk de grootste reden dat het een kopie is van andere circuitsquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:41 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik weet nog dat in de jaren '90 Mosley (geloof ik) zei dat als er weer geraced zou worden in Nederland, dat op Assen zou zijn (die dus totaal geen F1-ambities hebben). Ze hebben helemaal niets met Zandvoort. Ik vraag me af of die baan een F1 licentie kan krijgen. Ik weet wel dat ze de ambitie hadden en toen ook meerdere F1 tests hadden. Maar of een race een optie is daar?
Maar goed, Bernie kiest alleen voor Tilke banen. Misschien als Tilke Zandvoort mag aanpassen.....
Voor de VS maakte hij een uitzondering.
Echt zonde is dat. Het achterste stuk tot en met de GT boch is nog steeds fantastisch maar alles daarvoor is nu zo generiekquote:Op dinsdag 13 november 2012 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sterker nog, Assen is Assen niet meer. Vroeger een echt motorsportcircuit, maar sinds ze de meeste verkanting uit de bochten hebben gehaald is het een net niet circuit geworden.
Het binnengedeelte van Indianapolis is toch van hem? Ik dacht dat hij niets met Austin te maken had. maar dat is dus wel zo? Jammer....quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:38 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dan heb je het zeker over Indianapolis? Tilke heeft meegeholpen aan het ontwerp van het nieuwe circuit in de VS. Waarschijnlijk de grootste reden dat het een kopie is van andere circuits
Hmm, ok. Tsja. In de woestijn valt er natuurlijk weinig landschap te draperen hè? Dus dan moet je het maar hebben van het bochtenwerk. En zijn ideeën zijn redelijk saai, met vooral vloeiende bochten.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:17 schreef Meike26 het volgende:
Het verschil met de gemiddelde Tilke track en Austin en ook Istanbul, is dat hij deze 2 tracks heeft ontworpen op de omgeving, niet op de tekentafel. Hij heeft op deze 2 banen tenminste goed gebruik gemaakt van de hoogteverschillen en dat maakt Austin en Istanbul dan wel weer erg mooie banen, de lay-out is mooi gedrapeerd over het landschap... geen kunstmatig gedoe zo lijkt.
Jammer genoeg is dat eerste deel (tot en met de strubben) ook het enige deel wat geschikt is voor F1. Beide circuits zijn op dit moment Grade 2 circuits, wat betekent dat alles er mag rijden behalve F1. Er mag wel met F1 wagens getest worden, maar niet geracet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Echt zonde is dat. Het achterste stuk tot en met de GT boch is nog steeds fantastisch maar alles daarvoor is nu zo generiek. Eeuwig zonde.
Daar was sprake van jaren terug. Nooit meer iets van gehoord.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Kunnen ze Zandvoort niet ergens nabouwen in de polder, naast het water? Het zijn immers duinen, geen bergen, en Nederlanders zijn heel handig in zand opspuiten. Ik vind het een prachtige baan.
Tavo Hellmund en Kevin Schwantz zijn de bedenkers van de layout van het circuit. Tilke heeft hier slechts bij geholpen en heeft de bouw begeleid nadat Hellmund weg moest vanwege contractbreuk met de FOM. Maar het is dus geen Tilke circuit.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het binnengedeelte van Indianapolis is toch van hem? Ik dacht dat hij niets met Austin te maken had. maar dat is dus wel zo? Jammer....
Ja, maar met 4 internationale circuits in Nederland zou je dan tegen een 'verzadiging' van de markt aan gaan lopen. Nederland is niet zo groot dat er ruimte is voor 4 circuits in de markt. Een circuit is van zichzelf vaak niet rendabel. Onderhoud is duur, en kosten voor de roerende veiligheidsmaatregelen op de dagen dat er activiteit is zijn ook niet laag.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:10 schreef nils7 het volgende:
Is zo'n nieuw circuit niet levensvatbaar als je er ook racecursussen, race experiences en rijles op gaat geven?
Ik bedoel zo'n circuit heeft misschien maar 10 raceweekenden en voor de rest is het "braak liggend terrein"
4 in NL?quote:Op donderdag 15 november 2012 08:59 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, maar met 4 internationale circuits in Nederland zou je dan tegen een 'verzadiging' van de markt aan gaan lopen. Nederland is niet zo groot dat er ruimte is voor 4 circuits in de markt. Een circuit is van zichzelf vaak niet rendabel. Onderhoud is duur, en kosten voor de roerende veiligheidsmaatregelen op de dagen dat er activiteit is zijn ook niet laag.
Wellicht dat er met meerdere circuits meer aandacht vanuit het bedrijfsleven voor de autosport komt, maar het lijkt me bijna onmogelijk voor NL circuits om grote sponsoren aan te trekken voor de kosten, zoals ze in Amerika bijvoorbeeld wel meer doen.
Maar goed, ik hoop dat er minstens 1 circuit doorgang gaat vinden in de nabije toekomst, maar ik zie het in het huidige economische klimaat niet snel gebeuren.
Weersvoorspellingen 10 dagen vooruit zijn volslagen onbetrouwbaar. Na een dag of 5-6 houdt het toch echt op.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:24 schreef Haarklip het volgende:
http://www.myweather2.com(...)-Circuit.aspx?sday=7
Er wordt volgende week echt hondenweer in Interlagos verwacht
Dat klinkt zeer slecht.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:24 schreef Haarklip het volgende:
http://www.myweather2.com(...)-Circuit.aspx?sday=7
Er wordt volgende week echt hondenweer in Interlagos verwacht
Hij zal wel moetenquote:Op donderdag 15 november 2012 13:10 schreef AldoTheApache het volgende:
Alonso gaat deze race gewoon winnen
Het zou toch heerlijk zijn als Massa gewoon Vettel eraf beuktquote:
Dat zou ik wel jammer vinden, niet als Vettel uitvalt maar wel als hij op zo'n manier van de baan wordt geredenquote:Op donderdag 15 november 2012 13:11 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Het zou toch heerlijk zijn als Massa gewoon Vettel eraf beukt
quote:Op donderdag 15 november 2012 13:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zou ik wel jammer vinden, niet als Vettel uitvalt maar wel als hij op zo'n manier van de baan wordt gereden
voor het sloopwerk moet je bij Grosjean zijnquote:Op donderdag 15 november 2012 13:11 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Het zou toch heerlijk zijn als Massa gewoon Vettel eraf beukt
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104210quote:Sebastian Vettel still needs to mature as a Formula 1 driver according to former world champion Jacques Villeneuve, who believes the German "reacts like a child".
The Canadian, who won the Formula 1 title in 1997 with Williams, believes Vettel's Ferrari rival Fernando Alonso is a stronger driver when it comes to dealing with adverse situations.
Villeneuve, however, reckons Vettel is nearly invincible when he can lead a race from the front.
"I have no doubts: Fernando Alonso is the best, that's why I root for him," Villeneuve told Autosprint magazine.
"Seb is super quick, but there is a difference with Fernando that emerges in case of an unfavourable situation.
"Alonso remains calm, cool, and rational, while Vettel most times gets upset, angry, screams and flicks the middle finger. He reacts like a child.
"These behaviours indicate two different states of maturity but, let's be clear, Sebastian is an ace too; however, he struggles more in critical situations.
"He looks almost unbeatable when he leads, but if he needs to catch up he becomes vulnerable."
Villeneuve downplayed Vettel's performance in the Abu Dhabi Grand Prix, where the Red Bull driver finished in third position despite starting from the back.
And the Canadian thinks Alonso deserves to win this year's title.
"For me, it has confirmed what I think about Vettel," he added. "These are facts: while recovering from the back, he first got in contact with Senna who was ahead of him and damaged his front wing.
"Then he lost control of his car and crashed under the safety car. A very serious error that had light consequences. As for the rest, he has shown to be super quick, but he was lucky and I'm not changing my mind: Alonso deserves the 2012 title more."
The former world champion also praised Red Bull's technical boss Adrian Newey, whom he worked with during his stint at Williams.
"Many just draw him as a genius, while that's just a part of his immense power of team leader," he said. "He isn't a know-it-all who creates a winning car and pretends that anyone wins with it.
"In truth he is perhaps the humblest technician, the one that listens more to his drivers. The years and wins gone by haven't changed him: he never pontificates, he holds talks."
quote:Op donderdag 15 november 2012 13:19 schreef Tarado het volgende:
JV heeft ook een mening
Sebastian Vettel still an immature F1 driver - Jacques Villeneuve
By Michele Lostia and Pablo Elizalde Wednesday, November 14th 2012, 10:35 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104210
Ik kan hem ook niet live zien en met een beetje pech staat ie nog niet op internet als ik terugkom van mn werk.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gaaf, echt klote dat ik dit weekend weg ben
Dacht het niet want dan heeft Vettel een win meer toch? Correctie die heeft er al 5 dus zou dan op 6 komen en Alo op 4 overwinningenquote:Op donderdag 15 november 2012 13:42 schreef vosss het volgende:
Als Vettel wint komt ie op 280.
Als Alonso niet hoger komt dan P5 dan komt ie op 255 en dan kan hij alleen nog WC worden als hij Brazilië wint en Vettel geen punten scoort.
Tenminste, dan staan ze beiden op 280 en volgens mij heeft Alonso dan gewonnen toch?
Ik heb nog alle hoop. Lang geleden dat we een mooie regenrace hebben gehad.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Weersvoorspellingen 10 dagen vooruit zijn volslagen onbetrouwbaar. Na een dag of 5-6 houdt het toch echt op.
dit is de startplek? een aflopend vlak? dat mag toch niet meer, op Spa is daarom de start verplaatst tot voor de hairpin. het wordt dan wel leuk voor de remmen bij de start als je vooraan start nde achtersten laat aanschuiven.quote:
De grid ligt gewoon vlak hoorquote:Op donderdag 15 november 2012 14:46 schreef Alleskids het volgende:
[..]
dit is de startplek? een aflopend vlak? dat mag toch niet meer, op Spa is daarom de start verplaatst tot voor de hairpin. het wordt dan wel leuk voor de remmen bij de start als je vooraan start nde achtersten laat aanschuiven.
4 als zowel Den Helder als die bij Emmeloord beiden door gaan.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
4 in NL?
We hebben er nu 2... of mis ik er 1? (stel dat je een nieuwe zou bouwen dan kom je op Zandvoort + Assen + Nieuwe)...
Overigens voor de Nederlandse raceklasses ook qua afwisseling niet verkeerd... als je nu als team of coureur op zandvoort snel bent (maar er niks van bakt op alle andere banen) wordt je alsnog wel kampioen...
Net zoals bij de A1 ring...quote:Op donderdag 15 november 2012 14:46 schreef Alleskids het volgende:
[..]
dit is de startplek? een aflopend vlak? dat mag toch niet meer, op Spa is daarom de start verplaatst tot voor de hairpin. het wordt dan wel leuk voor de remmen bij de start als je vooraan start nde achtersten laat aanschuiven.
Wat een kerel!quote:Op donderdag 15 november 2012 14:42 schreef dery1990 het volgende:
Deze man gaat roet in het eten gooien voor Alonso of Vettel
Nee bedankt.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Vettel reed z'n eerste Formule 1 race in de Verenigde Staten en wat zou het mooi zijn als hij in zijn honderdste race komend weekend voor de derde keer op rij wereldkampioen zou worden.
[ afbeelding ]
Ja in de Noord oost polder. Ik had het graag gezien. Kan ik tenminste op de fiets naar de racesquote:Op woensdag 14 november 2012 11:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar was sprake van jaren terug. Nooit meer iets van gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |