abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2012 @ 21:11:23 #103
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_118866684
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:10 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik zoek nou eenmaal een tablet waarmee ik ook meer kan dan alleen lezen. Ik wil er ook mee kunnen internetten en social mediaën en mailen. Daarom denk ik aan iPad of Samsung. Welk van die twee is nou beter?
Kan je beter in het tablet topic vragen
O)))
pi_118866908
quote:

[..]

Ik zoek nou eenmaal een tablet waarmee ik ook meer kan dan alleen lezen. Ik wil er ook mee kunnen internetten en social mediaën en mailen. Daarom denk ik aan iPad of Samsung. Welk van die twee is nou beter?
Ik heb een iPad en een Sony e-reader. De e-reader is voor het lezen van boeken veeeeel rustiger aan de ogen dan de iPad. Ook als je buiten zit kun je op de e-reader veel beter lezen. De e-reader weerspiegelt niet, de iPad wel.
  maandag 5 november 2012 @ 22:14:14 #105
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_118870628
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wil graag een tablet kopen en o.a. gebruiken als e-reader. Wat is nou beter om van te lezen, iPad of Samsung Galaxy Tab? Het scherm van de iPad schijnt scherper te zijn en de kleuren e.d. beter te tonen. Welke is rustiger voor de ogen?
Voor serieus lezen kan je beter een e-ink reader kopen, niet 1 met lcd. Is ook nog goedkoper en de batterij gaat veel langer mee.
  dinsdag 6 november 2012 @ 05:03:15 #106
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118877646
Daarnaast kun je ook met een e-reader internetten :7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118881001
Weet iemand waar ik Boys from brazil kan downloaden oid? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_118881064
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 05:03 schreef Maraca het volgende:
Daarnaast kun je ook met een e-reader internetten :7
Niet dat het echt aan te raden is :') maar het kan inderdaad wel :P.
pi_118891044
Beter lezen met een tablet dan internetten met een e-reader lijkt me. Het grote probleem van een e-reader lijkt me wel de enigszins gesloten structuur, ... ik heb veel illegale ebooks, wil geen problemen met lezen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:37:32 #110
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_118891319
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:31 schreef JohnDDD het volgende:
Beter lezen met een tablet dan internetten met een e-reader lijkt me. Het grote probleem van een e-reader lijkt me wel de enigszins gesloten structuur, ... ik heb veel illegale ebooks, wil geen problemen met lezen.
Nog nooit last van gehad
O)))
pi_118891350
quote:
Zijn zat ebooks die daar geen last van hebben. Misschien alleen de Kindle ofzo, zelf heb ik er nooit last van.

Maar het belangrijkste is waar je voorkeur ligt. Een ereader koop je niet om te internetten, maar om mee te lezen. En de voordelen mbt het lezen staan in geen vergelijking met welke tablet dan ook, een tablet is dan ook niet gemaakt om te lezen. Koop je iets voor het internetten dan neem je een tablet, koop je iets voor het lezen dan koop je een ereader. Vooralsnog is het niet goed te mixen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_118891512
Terugvind Ereader O+
Grote voordeel van een ereader vind ik het gewicht, zo heerlijk ontspannen lezen. Makkelijk in 1 hand te houden zonder dat de pagina's terugvallen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_118898289
quote:
Nooit last van gehad :s). Calibre ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_118898639
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wil graag een tablet kopen en o.a. gebruiken als e-reader. Wat is nou beter om van te lezen, iPad of Samsung Galaxy Tab? Het scherm van de iPad schijnt scherper te zijn en de kleuren e.d. beter te tonen. Welke is rustiger voor de ogen?
Ik lees al jaren op mijn iPad 1 en vind het meer dan voldoende (en dan heb ik nog niet eens een retina-scherm dus).

Ja, een echte e-reader zal vast wel wat rustiger voor de ogen zijn, maar met het terugschroeven van de backlite en het kiezen van een andere achtergrondkleur kun je dat best heel aardig corrigeren.

Voordelen ten opzichte van een e-reader vind ik de grootte van het scherm (ik vind 6inch echt te klein) en de veel soepeler user interface. Plus ik hoef maar 1 apparaat mee te sjouwen en een iPad is multifunctioneel.

Grootste/enige echte nadeel is inderdaad dat je niet/slecht kunt lezen in de zon op een iPad.

Voor mij wegen de voordelen ruim op tegen dat nadeel.
pi_118898782
M'n kindje heeft hetzelfde tekstoppervlak als een paperback. Voor mij prima dus. Zeker als je letters niet supergroot zijn is dat erg goed te doen. En je kunt ook gewoon lezen als er te veel licht is.

Maar goed, als jij blij bent met je tablet, prima, maar dit is een e-readertopic :s).
జ్ఞ‌ా
pi_118898839
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:35 schreef µ het volgende:
M'n kindje heeft hetzelfde tekstoppervlak als een paperback. Voor mij prima dus. Zeker als je letters niet supergroot zijn is dat erg goed te doen. En je kunt ook gewoon lezen als er te veel licht is.

Maar goed, als jij blij bent met je tablet, prima, maar dit is een e-readertopic :s).
Just answering a question 8-)

en een iPad heeft een ereader functie, dus ook een e-reader :s)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:15:35 #117
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118900638
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:36 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Just answering a question 8-)

en een iPad heeft een ereader functie, dus ook een e-reader :s)
En mijn auto kan over het spoor rijden, dus het is ook een trein 8)7 Een e-reader heeft een e-inkt scherm. iPad niet. Ja, je kunt erop lezen, maar het is geen eReader.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:16:29 #118
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118900678
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:36 schreef MaLo het volgende:

[..]

Niet dat het echt aan te raden is :') maar het kan inderdaad wel :P.
Dat was de vraag niet. ;) (maar je hebt wel gelijk, het is echt 3x niks)
pi_118904296
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:15 schreef Maraca het volgende:

[..]

En mijn auto kan over het spoor rijden, dus het is ook een trein 8)7 Een e-reader heeft een e-inkt scherm. iPad niet. Ja, je kunt erop lezen, maar het is geen eReader.
Extremistische purist ;-)
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:22:37 #120
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118908090
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:20 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Extremistische purist ;-)
*)
pi_119148135
Ik had m'n Kindle uit de VS op m'n Engelse Amazon-account gezet, want daar waren de boeken goedkoper. Ik zit net weer een boek te kopen, krijg ik de melding dat de account niet klopt met mijn woonplaats, ofwel ik mag geen boeken meer kopen bij de Engelse Amazon. Nu kan ik dus geen boeken meer kopen, maar als ik de kindle weer op m'n Amerikaanse account overzet, ben ik volgens mij m'n aangeschafte boeken kwijt.

Jemig, wil ook wat legaals downloaden.
Tap tap tap
pi_119148261
Heb je al contact gehad met de klantenservice?

Je kunt de boeken sowieso handmatig van je Kindle halen en ze er opnieuw opzetten mocht je ze inderdaad kwijtraken.

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2012 22:53:59 ]
pi_119148358
Ja die hadden me al eerder een mail gestuurd. Ik mag blijkbaar niet bij de Britse Amazon kopen, iets met internationale rechten ofzo. Om te bewijzen dat ik in Engeland woonde, moest ik een kopie van m'n paspoort sturen, en anders moest ik maar bij de Amerikaanse kopen.
Tap tap tap
pi_119148763
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:35 schreef µ het volgende:

Idem voor mijn Nook, tijdens/na mijn vakantie weer veel gaan lezen. Vooral tijdens vakantie heel veel plezier van gehad onderweg of even een verloren uurtje niks doen, ereader erbij en weer verder lezen. Groot genoeg om lekker te kunnen lezen en klein genoeg om geen bagagegedoe te hebben.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:25:02 #125
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_121072604
quote:

[..]

Je hebt vast al een tablet gekocht, maar ik heb sinds kerst een Kindle Fire (naast mijn reguliere Kindle reader) en dat is echt een fijn dingetje. Betaalbare tablet, erg gebruiksvriendelijk en de reader app werkt ook erg fijn (al gebruik ik daar toch vooral mijn reguliere Kindle voor).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_121073791
Waarom typ ik altijd kindje in plaats van kindle :').
జ్ఞ‌ా
pi_121073852
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:55 schreef CherryLips het volgende:
Ja die hadden me al eerder een mail gestuurd. Ik mag blijkbaar niet bij de Britse Amazon kopen, iets met internationale rechten ofzo. Om te bewijzen dat ik in Engeland woonde, moest ik een kopie van m'n paspoort sturen, en anders moest ik maar bij de Amerikaanse kopen.
En dan vragen ze zich af waarom mensen downloaden.
pi_121074287
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:56 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

En dan vragen ze zich af waarom mensen downloaden.
Reasons not to buy from Amazon: http://www.stallman.org/amazon.html
జ్ఞ‌ా
pi_121074560
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:10 schreef µ het volgende:

[..]

Reasons not to buy from Amazon: http://www.stallman.org/amazon.html
WHSmith O+
Tap tap tap
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:53:50 #130
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121075739
heb een paar keer uk en us-only e-boeken gekocht met een vals bestaand uk/us adres en uk/us proxy :P
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:58:22 #131
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121075925
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

WHSmith O+
kobobooks vind ik ook goed
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:06:49 #132
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121076236
Heeft iemand de Kobo Glo al in huis gehaald? Die readers met back/frontlight zijn echt een mooie stap in de goede richting.

Sony heeft met de T2 de boot wel mooi gemist zeg...
Confidence through competence
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:25:43 #133
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_121079068
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Stereotomy het volgende:
Heeft iemand de Kobo Glo al in huis gehaald? Die readers met back/frontlight zijn echt een mooie stap in de goede richting.

Sony heeft met de T2 de boot wel mooi gemist zeg...
Ja de T2 is voornamelijk een nieuw hoesje om een T1.. :{

zitten zelf minder functies op (toegegeven: niemand gebruikt de mp3-speler, maar toch :P)
Robert Moog died for our synths
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:28:37 #134
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121079188
Ik wil de Kindle paperwhite maar die is nog niet leverbaar in nl. De kobo glo heb ik slechte verhalen over gehoord. Onstabiel, gegevens die opeens verdwijnen...daar heb ik geen zin in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 02-01-2013 18:35:51 ]
pi_121079422
Ja! Ik heb de Kobo Glo sinds kerst!

Hiervoor had ik een Sony prs600 reader, wat een vooruitgang!

Het scherm van de kobo spiegelt niet, in tegenstelling tot de Sony. De front light van de Kobo is echt ideaal!! Je ogen worden niet snel moe en je hebt geen lampje nodig, het leest als een echt boek, relaxed. Ook het toevoegen van boeken is veel makkelijker en de levensduur van de batterij is veel en veel beter! Het touchscreen van de Kobo werkt ook 100 x beter, met 1 aanraking aan de zijkant slaat hij een blz om terwijl ik met de Sony liever de knopjes gebuikte omdat ik het touchscreen veel te ongevoelig vond.

Enige nadeel is de WIFI, die is niet echt snel en er mee op internet surfen is al helemaal niet geweldig, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht, ik heb een iPad 3 waar ik dat wel prima mee kan. Ik heb de kobo puur gekocht voor de leeservaring.

Wat ik ook jammer vind is dat er geen stylus pen bij zit voor eventuele aantekeningen en etc, dat had de Sony wel.
pi_121079601
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:28 schreef Aventura het volgende:
Ik wil de Kindle paperwhite maar die is nog niet leverbaar in nl. De kobo glo heb ik slechte verhalen over gehoord. Onstabiel, gegevens die opeens verdwijnen...daar heb ik geen zin in.
Mijn voorkeur ging ook uit naar de paperwhite in eerste instantie.. Maar een Kindle leest geen ePub bestanden, die moet je eerst omzetten naar MOBI bestanden en dat vond ik te omslachtig. Plus hij is idd in NL nog niet leverbaar.
  woensdag 2 januari 2013 @ 19:03:37 #137
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121080472
Van mobi naar epub doe ik in een moeite door met calibre...dat ik toch al gebruik om mijn boeken te beheren en op mijn reader te zetten. Dat is voor mij geen bezwaar!
pi_121081163
Heeft iemand de kindle paperwhite al? Is het de moeite waard om te upgraden van de vorige generatie?
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:03:10 #139
55709 Stereotomy
pi_121091936
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:34 schreef witbloemetje het volgende:
Ja! Ik heb de Kobo Glo sinds kerst!

Hiervoor had ik een Sony prs600 reader, wat een vooruitgang!
Top! Wat kun je vertellen over de laagste stand van de backlight op de Glo? Reviews zeggen dat dit nog best fel is - in vergelijking met de Kindle Paperwhite die bijna traploos tot 0 kan. Is de laagste stand op de Glo nog te fel om in het donker in bed te lezen?

Ik wilde het uitproberen in de lokale Mediamarkt, maar om nou met een 'Leave Britney alone' laken naar binnen te stappen om wat licht buiten te houden...
pi_121093816
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:03 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Top! Wat kun je vertellen over de laagste stand van de backlight op de Glo? Reviews zeggen dat dit nog best fel is - in vergelijking met de Kindle Paperwhite die bijna traploos tot 0 kan. Is de laagste stand op de Glo nog te fel om in het donker in bed te lezen?

Ik wilde het uitproberen in de lokale Mediamarkt, maar om nou met een 'Leave Britney alone' laken naar binnen te stappen om wat licht buiten te houden...
Ik vind de laagste stand helemaal niet te fel! Ik lees vaak 's avonds in bed en ik heb hem iets onder het het gemiddelde staan. Je zou hem ook niet lager de dan laagste stand moeten willen zetten, anders kan je denk ik niets meer lezen.

De Kobo glo is in ieder geval prettiger en een stuk beter dan een gewoon boek met leeslampje, een ereader met los leeslampje of een iPad. Over de Kindle paperwhite kan ik niets zeggen. Deze heb ik niet getest, maar ik vind dat er aan Kindle ook wel nadelen kleven in het gebruiksgemak met betrekking tot het uploaden van Ebooks op de reader. Bij Kobo sluit je hem via USB aan op je laptop en je hoeft je boeken enkel in de verkenner op je pc te kopiëren naar je Kobo, in principe hoef je de Kobo software niet eens te gebruiken, kan wel natuurlijk.
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:41:44 #141
55709 Stereotomy
pi_121093910
Okee, thanks voor je tips :)
pi_121409953
Eergisteren ook maar een Sony ereader aangeschaft. Wat een heerlijk apparaatje. Ik was bezig met een paperback van 1000 pagina's, maar ik heb hier thuis geen enkele zitplek om comfortabel met een dikke paperback te zitten lezen. Altijd lamme armen. Dan is zo'n lichte e-reader wel fijn.

Ook de koppeling met Evernote vind ik wel erg handig. Het hoesje met het ingebouwde lampje overigens ook :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:26:15 #143
55709 Stereotomy
pi_121410384
Wat voor koppeling met Evernote?
pi_121410506
Ik heb mijn e-reader maar aan mijn schoonzusje gegeven, lag hier toch maar te verstoffen. Misschien als ik een tablet heb dat ik wel weer e-books ga downloaden. Maar zo'n kleine e-reader is het niet voor mij.
pi_121412074
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:26 schreef Stereotomy het volgende:
Wat voor koppeling met Evernote?
Notitieprogramma waarbij de notities gesynchroniseerd worden met alles apparaten waar je dat programma op hebt staan. Nou ja, ik heb het op mijn pc, laptop, telefoon en nu ook op de reader. Wel handig.
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:55:00 #146
55709 Stereotomy
pi_121412302
wist niet dat Evernote ook op de Sony Reader werkte :) Omdat standaard Android, of heeft Evernote een Reader-versie voor Sony?
pi_121412967
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:50 schreef Wiehoe het volgende:

[..]

Notitieprogramma waarbij de notities gesynchroniseerd worden met alles apparaten waar je dat programma op hebt staan. Nou ja, ik heb het op mijn pc, laptop, telefoon en nu ook op de reader. Wel handig.
Ik heb ook evernote op al mijn apparaten, behalve dus mijn e-reader. Maar echt een handig programma is dat!
pi_121413744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:55 schreef Stereotomy het volgende:
wist niet dat Evernote ook op de Sony Reader werkte :) Omdat standaard Android, of heeft Evernote een Reader-versie voor Sony?
Ik kan in de reader lappen tekst selecteren en naar evernote versturen, maar ik kan hem ook als evernote reader gebruiken. :)
  maandag 28 januari 2013 @ 11:12:31 #149
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_122154790
Vraagje: Van een ebook kan ik de lettergrootte niet aanpassen. Alleen het font van de titel van de hoofdstukken wordt dan groter of kleiner, de tekst verandert niet mee.
Met andere boeken heb ik dit probleem niet. Het boek is niet beveiligd met DRM en er zit voor zover ik kan zien onder 'eigenschappen' ook geen leesbeveiliging of dat soort zaken op.

Zie ik iets over het hoofd of kan ik er met Calibre wat aan doen?
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  maandag 28 januari 2013 @ 12:27:20 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122157503
quote:
5s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:12 schreef Pagan het volgende:
Vraagje: Van een ebook kan ik de lettergrootte niet aanpassen. Alleen het font van de titel van de hoofdstukken wordt dan groter of kleiner, de tekst verandert niet mee.
Met andere boeken heb ik dit probleem niet. Het boek is niet beveiligd met DRM en er zit voor zover ik kan zien onder 'eigenschappen' ook geen leesbeveiliging of dat soort zaken op.

Is het wel een pdf document? Het kan zomaar zijn dat de bladzijdes zijn ingescand en niet via OCR is ingescand of iets dergelijks. Dan zijn het gewoon plaatjes en daar kan je verder niets mee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 28 januari 2013 @ 12:36:05 #151
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_122157836
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Is het wel een pdf document? Het kan zomaar zijn dat de bladzijdes zijn ingescand en niet via OCR is ingescand of iets dergelijks. Dan zijn het gewoon plaatjes en daar kan je verder niets mee.
De tussenregelafstand kun je wel aanpassen en de titel van de hoofdstukken wordt groter en kleiner, alleen de lettergrootte van de tekst zelf verandert niet.

Het bestandstype is epub.
De reader is een audiovision AV606
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  maandag 28 januari 2013 @ 12:42:09 #152
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122158045
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:36 schreef Pagan het volgende:

[..]

De tussenregelafstand kun je wel aanpassen en de titel van de hoofdstukken wordt groter en kleiner, alleen de lettergrootte van de tekst zelf verandert niet.

Het bestandstype is epub.
De reader is een audiovision AV606
Als het epub is zou ik calibre er gewoon even mee laten spelen. Eventueel kan je het 'converteren' van epub naar epub of een reparatie uit laten voeren (zou niet weten of het kan overigens, al een tijdje niets met calibre gedaan)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 28 januari 2013 @ 17:40:06 #153
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_122171471
quote:
5s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:12 schreef Pagan het volgende:

ken het, ff de stylesheet aanpassen (handmatig of met sigil) zodat het lijkt op 1 waarvan het wel werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')