ik erger me zelf ook nog het meest aan de eerste optie ja. Dat sommige boeken digitaal duurder zijn dan de paperbacks.quote:Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef µ het volgende:
Persoonlijk betaal ik niet voor e-books. Dit heeft meerdere redenen:
• ik vind e-books veel te duur ten opzichte van paperbacks. Vaak zijn ze nog duurder ook!
• drm beperkt mij enorm in mijn vrijheid
• ik kan de boeken niet weggeven als ze drm-beschermd zijn
• als amazon besluit dat ik een boek niet meer mag hebben, kunnen ze de licentie intrekken en ben ik mijn boek(en) kwijt. Die controle geef ik niet graag weg.
Ben ik het mee eens. Een beetje zoals Louis C.K. het eerder deed: "Comedian Louis C.K. was annoyed that he never saw a royalty check from sales of his standup specials through traditional outlets like DVD or iTunes. So he produced his own recent special, sold it online directly to fans for $5 -- and made a cool million in just 10 days.".quote:Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef arucard het volgende:
Ik snap niet dat meer schrijvers hun eigen werk gewoon voor iets 5 / 10 dollar op hun eigen site aanbieden. Dan ben ik al eerder geneigd ervoor te betalen dan als het via een of andere webwinkel moet, waar zij ook weer een deel van het geld opstrijken.
Jij koopt al je boeken?quote:Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben ook lid van de videotheek, heb nog geld op het pasje staan, en toch geeft dat geen vrijbrief om gratis te downloaden.
Dat vind ik ook inderdaad idiote dingen.quote:Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef µ het volgende:
• ik vind e-books veel te duur ten opzichte van paperbacks. Vaak zijn ze nog duurder ook!
• als amazon besluit dat ik een boek niet meer mag hebben, kunnen ze de licentie intrekken en ben ik mijn boek(en) kwijt. Die controle geef ik niet graag weg.
Koop je dan wel de paperback? Dat doe ik regelmatig; ik koop een papieren versie en download hetzelfde boek met bittorrent.quote:Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef µ het volgende:
Maak jij daarbij een afweging welke auteur het is of koop je van alles de paperback?quote:Op zondag 4 november 2012 14:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Koop je dan wel de paperback? Dat doe ik regelmatig; ik koop een papieren versie en download hetzelfde boek met bittorrent.
De meeste auteurs zijn blij als / dat ze van hun werk kunnen leven, daarom vind ik het niet meer dan normaal om te betalen voor hun werk.
En die DRM sloop je er zo af natuurlijk.
Ik zou graag direct aan de schrijver betalen.quote:Op zondag 4 november 2012 14:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Koop je dan wel de paperback? Dat doe ik regelmatig; ik koop een papieren versie en download hetzelfde boek met bittorrent.
De meeste auteurs zijn blij als / dat ze van hun werk kunnen leven, daarom vind ik het niet meer dan normaal om te betalen voor hun werk.
En die DRM sloop je er zo af natuurlijk.
Heb jij een lampje nu? Ik zoek er 1 voor op m'n e-reader voor in bed.quote:Op zondag 4 november 2012 14:23 schreef MaLo het volgende:
Idd, mooi plaatje in de OP.
Onze bieb kent geen maximum te lenen boeken. Ja, 15 boeken per keer, maar er is geen maximum per jaar. Dus daarom gaf ik ook aan dat het voor mij (en voor de schrijver) 0,0 verschil maakt of ik zijn boek nu bij de bieb haal of via een nieuwsgroep op mijn e-reader.
En verder hou ik het topic in de gaten voor lampjes-tips.
Nee, ik heb nog geen lampje. Beneden heb ik geen lampje nodig, heb een heerlijk led-leeslampje bij de bankquote:Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef µ het volgende:
[..]
Heb jij een lampje nu? Ik zoek er 1 voor op m'n e-reader voor in bed.
Ik heb ook die nieuwe kindle gezien, met zo'n verlicht scherm. Heeft iemand die al 'in het wild' gezien? Is het wat?
Ik weet niet of je het over mij hebt, maar ik vind mijn argument geen smoesjes. Sta oprecht achter mijn denkwijzequote:Op zondag 4 november 2012 14:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
nee maar ik praat het niet goed met allemaal smoesjes
Ligt aan de prijs. Meestal de paperback, die zijn bijna altijd ongeveer even duur als de Kindle-versie. Als de paperback één of twee euro duurder is koop ik nog altijd liever de paperback, dan heb je toch iets tastbaars.quote:Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef Maraca het volgende:
[..]
Maak jij daarbij een afweging welke auteur het is of koop je van alles de paperback?
Heb zelf een relatief dure lamp gekocht.quote:Op zondag 4 november 2012 14:23 schreef MaLo het volgende:
Idd, mooi plaatje in de OP.
Onze bieb kent geen maximum te lenen boeken. Ja, 15 boeken per keer, maar er is geen maximum per jaar. Dus daarom gaf ik ook aan dat het voor mij (en voor de schrijver) 0,0 verschil maakt of ik zijn boek nu bij de bieb haal of via een nieuwsgroep op mijn e-reader.
En verder hou ik het topic in de gaten voor lampjes-tips.
En wat zijn jouw redenen om niet te betalen?quote:Op zondag 4 november 2012 14:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
nee maar ik praat het niet goed met allemaal smoesjes
Helemaal mee eens. Het zou ook zomaar kunnen dat dat in de toekomst steeds vaker kan. Als boeken vaker digitaal worden verkocht neemt de macht van uitgevers hopelijk af.quote:Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef µ het volgende:
[..]
Ik zou graag direct aan de schrijver betalen.
1) Wat een schrijver moet krijgen, is iets wat hij zelf zal moeten onderhandelen met zijn uitgever. Ik heb daar geen mening over.quote:Op zondag 4 november 2012 14:27 schreef µ het volgende:
Puur uit interesse:
1) Wat vinden jullie dat een schrijver per boek zou moeten krijgen? Is dat afhankelijk van het aantal pagina's? Het genre? Fictie/non-fictie? Research?
2) Voor welk bedrag zou jij boeken altijd kopen? Ervan uitgaande dat iedereen dit bedrag betaalt en niemand illegaal downloadt?
Twee euro vind ik inderdaad een reele prijsquote:Op zondag 4 november 2012 14:29 schreef MaLo het volgende:
[..]
1) Wat een schrijver moet krijgen, is iets wat hij zelf zal moeten onderhandelen met zijn uitgever. Ik heb daar geen mening over.
2) Voor 2 euro zou ik ieder boek (dun of dik) kopen.
Ziet er mooi en praktisch uit! Ik heb er even op gegoogled maar hij lijkt me vooral geschikt voor de Kindle?quote:Op zondag 4 november 2012 14:27 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heb zelf een relatief dure lamp gekocht.
[ afbeelding ]
Lightwedge Verso Arc Light
Voordeel is dat hij in te klappen is en de hoes dus gewoon dicht kan. Nu moet ik ook veel artikelen 'breed' lezen omdat het geen ePubs zijn maar pdf's en ook dat gaat prima. Hij blijft stevig zitten en geeft ook op zijn zij goed en duidelijk licht. Ook is hij via de USB kabel op te laden dus geen gedoe met batterijen. Ben er helemaal weg van. Het licht is perfect
Sorry hoor, maar 'ik betaal voor de nieuwsgroepen', serieus?quote:Op zondag 4 november 2012 14:27 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het over mij hebt, maar ik vind mijn argument geen smoesjes. Sta oprecht achter mijn denkwijze. Maar ja, meningen verschillen.
1) Wat hij ervoor vraagt. Als je het niet waard vindt moet je het niet kopen. Wat de auteur ervoor moet vragen vind ik afhankelijk van zaken als oplage en het aantal pagina's.quote:Op zondag 4 november 2012 14:27 schreef µ het volgende:
Puur uit interesse:
1) Wat vinden jullie dat een schrijver per boek zou moeten krijgen? Is dat afhankelijk van het aantal pagina's? Het genre? Fictie/non-fictie? Research?
2) Voor welk bedrag zou jij boeken altijd kopen? Ervan uitgaande dat iedereen dit bedrag betaalt en niemand illegaal downloadt?
Ik heb dezelfde e-reader als jijquote:Op zondag 4 november 2012 14:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ziet er mooi en praktisch uit! Ik heb er even op gegoogled maar hij lijkt me vooral geschikt voor de Kindle?
In combinatie met mijn "ik-betaal-voor-de-bieb"-argument zeker ja. Maar wat ik al zei, meningen verschillen.quote:Op zondag 4 november 2012 14:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 'ik betaal voor de nieuwsgroepen', serieus?
Ah ok! Heb er een favoriet van gemaakt, tzt maar eens zoeken naar de goedkoopstequote:
Het biebargument is nog enigszins valide, maar van dat geld van de nieuwsgroepen komt geen stuiver terecht bij de rechthebbenden, zoals al aangegeven. Dat 'argument' slaat dus als een tang op een varken.quote:Op zondag 4 november 2012 14:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
In combinatie met mijn "ik-betaal-voor-de-bieb"-argument zeker ja. Maar wat ik al zei, meningen verschillen.
Er zitten overigens 2 'klipjes' bij waardoor hij zowel geschikt is voor dikke als dunne e-readersquote:Op zondag 4 november 2012 14:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ah ok! Heb er een favoriet van gemaakt, tzt maar eens zoeken naar de goedkoopste.
Prima dat dit jouw mening is. Ik ben van mening dat nieuwsgroepen een legale manier van informatie uitwisselen zijn. Ik zie het als het uitlenen van een boek aan bijvoorbeeld je buurvrouw. Ziet de schrijver ook geen cent van terug.quote:Op zondag 4 november 2012 14:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het biebargument is nog enigszins valide, maar van dat geld van de nieuwsgroepen komt geen stuiver terecht bij de rechthebbenden, zoals al aangegeven. Dat 'argument' slaat dus als een tang op een varken.
Ik ga straks verder in Vijftig tinten grijs, zien of het de hype waard isquote:Op zondag 4 november 2012 14:36 schreef µ het volgende:
Ik ga eens lekker in mijn stoel zitten en een stukje lezen..
Onzinnige vergelijking, want een boek kun je niet uitlenen aan misschien wel duizend mensen tegelijk. Bovendien kan het wel legaal zijn, dat maakt het nog geen moreel te verantwoorden keuze. Je doet aan broodroof, zo simpel is het. Dat je desondanks blijft downloaden vind ik best, maar probeer niet iets dat krom is recht te praten.quote:Op zondag 4 november 2012 14:36 schreef MaLo het volgende:
[..]
Prima dat dit jouw mening is. Ik ben van mening dat nieuwsgroepen een legale manier van informatie uitwisselen zijn. Ik zie het als het uitlenen van een boek aan bijvoorbeeld je buurvrouw. Ziet de schrijver ook geen cent van terug.
Ik heb nog nooit gehoord dat Amazon dingen op afstand kan wissen, en dat ze het doen al helemaal niet.quote:Op zondag 4 november 2012 14:41 schreef kwiwi het volgende:
Even wat vraagjes, want ik ben aan het kijken naar een e-reader maar snap er steeds minder van...
1. Als ik een Kindle koop dan kan amazon dus m'n hele kindle wissen, inclusief boeken die niet bij hun zijn gekocht, als ik bijvoorbeeld een van de boeken die bij hun gekocht is overzet naar een andere ereader?
2. Kunnen ze dat ook als ze zien dat je een boek/artikel erop zien staan waar wellicht niet voor betaald is? Ik download namelijk regelmatig wetenschappelijke artikelen via de universiteit, maar ik betaal daar zelf niet voor.
3. Dat op afstand wissen kan niet als je ereader koopt van een merk dat zelf geen 'boekenwinkel' heeft?
Oke dat was het voor nu
quote:Op zondag 4 november 2012 14:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat Amazon dingen op afstand kan wissen, en dat ze het doen al helemaal niet.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:16 schreef arucard het volgende:
http://www.bekkelund.net/2012/10/22/outlawed-by-amazon-drm/
Ik vond net deze link:quote:
Nou ik heb de drie illuminated ereaders zitten vergelijken die er nu zijn (want dan zit ik niet met lampjes te klooienquote:Op zondag 4 november 2012 14:42 schreef Maraca het volgende:
Wil je perse een Kindle of is een ander merk ook goed? Ik heb bijvoorbeeld een Sony en ben er erg over te spreken. Ook wetenschappelijke artikelen lezen prima doordat je aan kunt geven dat je die aan het lezen bent.
Het nadeel is alleen wel dat je geen mapjes aan kunt maken. Je hebt wel 'collecties', maar had liever mappen met submappen gehad.quote:Op zondag 4 november 2012 14:48 schreef MaLo het volgende:
Bizar. Dat zou voor mij dus echt een reden zijn om geen Kindle te kopen.
Ik heb dus dezelfde (Sony) als Maraca en hij bevalt me uitstekend. Simpel in gebruik, heel goed leesbaar en met Calibre werkt het bijwerken van je bibliotheek haast nog simpelere dan Itunes.
Dat is dus ook waar ik mee zat... Heb geen zin om ineens een kapitaal aan boeken kwijt te zijn omdat ze hebben besloten dat ik iets doe wat in hun ogen niet mag.quote:Op zondag 4 november 2012 14:48 schreef MaLo het volgende:
Bizar. Dat zou voor mij dus echt een reden zijn om geen Kindle te kopen.
Hoe kan je dat aangeven?quote:Op zondag 4 november 2012 14:42 schreef Maraca het volgende:
Wil je perse een Kindle of is een ander merk ook goed? Ik heb bijvoorbeeld een Sony en ben er erg over te spreken. Ook wetenschappelijke artikelen lezen prima doordat je aan kunt geven dat je die aan het lezen bent.
Degene die MaLo en ik hebben zijn niet meer te koop. SONY READER TOUCH PRS-T2 is de nieuwste.quote:Op zondag 4 november 2012 14:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is dus ook waar ik mee zat... Heb geen zin om ineens een kapitaal aan boeken kwijt te zijn omdat ze hebben besloten dat ik iets doe wat in hun ogen niet mag.
Toch ook maar even kijken naar die sony dan
Mijn fysieke boekenkast heeft ook geen submappenquote:Op zondag 4 november 2012 14:49 schreef Maraca het volgende:
[..]
Het nadeel is alleen wel dat je geen mapjes aan kunt maken. Je hebt wel 'collecties', maar had liever mappen met submappen gehad.
Wetenschappelijke artikelen willen vaak in 2 kolommen of 3 kolommen weergegeven worden. Enorm kut voor een e-reader want die denkt dat het een normaal boek is. Om dat te wijzigen ga je (als je het artikel hebt geopend) naar opties (die streepjes helemaal rechts), weergave personaliseren, pagina-modus en dan kun je kiezen tussen 'origineel', '2-kolommen indeling', '3-kolommen indeling' en 'op liggende breedte toepassen'. Echt ideaalquote:
Ja, voor de gewone boeken maakt het mij niks uit. Maar voor studie zou het enorm handig zijn.quote:Op zondag 4 november 2012 14:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mijn fysieke boekenkast heeft ook geen submappenen daarin kan ik de boeken ook prima vinden. Werken met collecties is voor mij wel voldoende. Maar ik gebruik de e-reader dan ook alleen voor de fun, kan me voorstellen dat als je hem ook gebruikt voor studieboeken / werkgerelateerde stukken, dat werken met submappen dan wel fijn is.
Je hebt ook hoesjes met ingebouwde lampjesquote:Op zondag 4 november 2012 14:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ik heb de drie illuminated ereaders zitten vergelijken die er nu zijn (want dan zit ik niet met lampjes te klooien), en dan blijven de kindle paperwhite en kobo glo eigenlijk over. Waarbij de kindle me net wat meer aanspreekt door bepaalde opties.
Ik bedenk me nu wel ineens dat de lampjes in zo'n ding natuurlijk wel kapot kunnen gaan, en dat is niet zomaar te vervangen.. Toch nog maar even opnieuw nadenken.
Oh dat klinkt handig, kunnen alle sony ereaders dat?quote:Op zondag 4 november 2012 14:55 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wetenschappelijke artikelen willen vaak in 2 kolommen of 3 kolommen weergegeven worden. Enorm kut voor een e-reader want die denkt dat het een normaal boek is. Om dat te wijzigen ga je (als je het artikel hebt geopend) naar opties (die streepjes helemaal rechts), weergave personaliseren, pagina-modus en dan kun je kiezen tussen 'origineel', '2-kolommen indeling', '3-kolommen indeling' en 'op liggende breedte toepassen'. Echt ideaal
Dankuquote:Op zondag 4 november 2012 14:55 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wetenschappelijke artikelen willen vaak in 2 kolommen of 3 kolommen weergegeven worden. Enorm kut voor een e-reader want die denkt dat het een normaal boek is. Om dat te wijzigen ga je (als je het artikel hebt geopend) naar opties (die streepjes helemaal rechts), weergave personaliseren, pagina-modus en dan kun je kiezen tussen 'origineel', '2-kolommen indeling', '3-kolommen indeling' en 'op liggende breedte toepassen'. Echt ideaal
Eeehquote:Op zondag 4 november 2012 15:05 schreef arucard het volgende:
[..]
Oh dat klinkt handig, kunnen alle sony ereaders dat?
Even gekekenquote:Op zondag 4 november 2012 15:14 schreef Reflectionne het volgende:
Is er eigenlijk iemand met een witte (Sony) ereader die ook rare vlekken krijgt? Ik heb op de hoeken (dus niet waar je met vieze vingers echt zit oid) bruinige vlekken. Misschien komt 't van het hoesje dat ik had, maar hoe krijg ik dat weg? Met gewoon water en brillenpoetsdoekjes lukt het niet..
Dat is dus een van de redenen waarom ik voor de kindle wilde kiezen, daar kun je woorden/zinnen op selecteren en direct vertalen.quote:Op zondag 4 november 2012 15:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik heb de Sony PRS T2, hij werkt op zich wel goed, alleen vrij traag vind ik. Schakelen tussen woordenboek en de tekst is niet handig en duurt lang.
Het had mooi geweest als je een woord kon selecteren en gelijk via het woordenboek de uitleg zou hebben. Verder een mooi apparaat.
ik ben gewoon gierig.quote:Op zondag 4 november 2012 14:28 schreef µ het volgende:
[..]
En wat zijn jouw redenen om niet te betalen?
Je hebt ook een PSR T2 ? zo ja hoe kreeg je het voor elkaar dan ?quote:Op zondag 4 november 2012 15:59 schreef Maraca het volgende:
Ik krijg anders direct een woordenboek als ik een woord selecteer
Heb je nu de Kindle dan, of heb je nog geen keuze gemaakt.quote:Op zondag 4 november 2012 15:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is dus een van de redenen waarom ik voor de kindle wilde kiezen, daar kun je woorden/zinnen op selecteren en direct vertalen.
Nee, een PSR T1. Zou verwachten dat dat niet veel anders is.quote:Op zondag 4 november 2012 16:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Je hebt ook een PSR T2 ? zo ja hoe kreeg je het voor elkaar dan ?
Dat lijkt mij ook niet, dat is downgraden.. Ik zal eens googlen of het toch niet kanquote:Op zondag 4 november 2012 16:11 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nee, een PSR T1. Zou verwachten dat dat niet veel anders is.
Nee nog geen keuze gemaakt, eigenlijk is het enige dat me tegenhoudt dat ze 'm op afstand kunnen wissen als ze willen. Maar heb geen haast verder, dus ik lees hier gewoon af en toe wat mee om te zien wat wel/niet bevaltquote:Op zondag 4 november 2012 16:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Heb je nu de Kindle dan, of heb je nog geen keuze gemaakt.
Welke kunnen ze op afstand wissen dan ? Toch niet de Sony hoop ik.quote:Op zondag 4 november 2012 16:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee nog geen keuze gemaakt, eigenlijk is het enige dat me tegenhoudt dat ze 'm op afstand kunnen wissen als ze willen. Maar heb geen haast verder, dus ik lees hier gewoon af en toe wat mee om te zien wat wel/niet bevalt
http://www.guardian.co.uk(...)ndle-deletes-accountquote:Op zondag 4 november 2012 16:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Welke kunnen ze op afstand wissen dan ? Toch niet de Sony hoop ik.
Bedankt voor het opzoeken. Dan zou ik dus never een Kindle kopen, al was het alleen al daarom ! Je huurt de content en bent geen eigenaar ( Wat men trouwens met veel meer wil gaan doen in de toekomst )quote:Op zondag 4 november 2012 16:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)ndle-deletes-account
Dat scheelt al iets dan. Maar ik vind het geen goede ontwikkeling. Op den duur heb je nergens meer vat op zo.quote:Op zondag 4 november 2012 16:30 schreef Aventura het volgende:
Met boeken die je niet in de amazon store koopt kan dat niet gebeuren. Geen enkel boek op mijn kindle komt van hun store.
Vanwege de hype wil ik hem eigenlijk ook lezen. Maar dan denk ik: meh. Laat maar weten wat het wasquote:Op zondag 4 november 2012 14:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik ga straks verder in Vijftig tinten grijs, zien of het de hype waard is.
Oeh, interessant. Wat ben je kwijt per maand? En hoeveel lees je?quote:Op zondag 4 november 2012 14:39 schreef Aventura het volgende:
Ik ben lid van een besloten forum waar we boeken kopen van ingezameld geld. Voor elk boek is dus een keer betaald. Drm is eraf gesloopt. We delen alleen onderling. Ik zie daar geen kwaad in. Ik geef papieren boeken ook door aan vrienden.
Volgens mij kan dat laatste niet. Ze kunnen het volgens mij alleen voor boeken vaarvan je een licentie hebt door de store. Die licentie kunnen ze intrekken, boeken waarvan zij de licentie niet verstrekken kunnen ze weinig mee.quote:Op zondag 4 november 2012 14:41 schreef kwiwi het volgende:
Even wat vraagjes, want ik ben aan het kijken naar een e-reader maar snap er steeds minder van...
1. Als ik een Kindle koop dan kan amazon dus m'n hele kindle wissen, inclusief boeken die niet bij hun zijn gekocht, als ik bijvoorbeeld een van de boeken die bij hun gekocht is overzet naar een andere ereader?
Denk het wel. Ze houden ook bij hoe snel je leest, en welke woorden je opzoekt in het woordenboek.quote:2. Kunnen ze dat ook als ze zien dat je een boek/artikel erop zien staan waar wellicht niet voor betaald is? Ik download namelijk regelmatig wetenschappelijke artikelen via de universiteit, maar ik betaal daar zelf niet voor.
Als je kindje geen verbinding heeft kan het sowieso nietquote:3. Dat op afstand wissen kan niet als je ereader koopt van een merk dat zelf geen 'boekenwinkel' heeft?
Oke dat was het voor nu
Wat bedoel je? Aan wie laat je dat weten?quote:Op zondag 4 november 2012 14:42 schreef Maraca het volgende:
Amazon Allegedly Deletes Customer's Kindle; Incident Triggers Discussion About Ebooks, DRMquote:Op zondag 4 november 2012 14:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat Amazon dingen op afstand kan wissen, en dat ze het doen al helemaal niet.
Ik zit ook over die paperwhite te denken. Kun je vertellen wat jouw keuzes zijn om voor de een of de andere te gaan?quote:Op zondag 4 november 2012 14:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ik heb de drie illuminated ereaders zitten vergelijken die er nu zijn (want dan zit ik niet met lampjes te klooien), en dan blijven de kindle paperwhite en kobo glo eigenlijk over. Waarbij de kindle me net wat meer aanspreekt door bepaalde opties.
Ach, het valt dan gewoon in je fabrieksgarantie. Het scherm van m'n kindle is een keer stuk gegaan, is prima afgehandeld. Neem aan dat het met backlight niet anders is.quote:Ik bedenk me nu wel ineens dat de lampjes in zo'n ding natuurlijk wel kapot kunnen gaan, en dat is niet zomaar te vervangen.. Toch nog maar even opnieuw nadenken.
Kindle heeft ook alleen collecties, geen (sub)mappen.quote:Op zondag 4 november 2012 14:49 schreef Maraca het volgende:
[..]
Het nadeel is alleen wel dat je geen mapjes aan kunt maken. Je hebt wel 'collecties', maar had liever mappen met submappen gehad.
Op m'n kindle heb ik ook slijtplekken zitten. Dat ding is grijs, dus ik kan niet echt zien welke kleur de plekken hebben, maar het is wel duidelijk dat hij slijt waar ik hem vaak vasthoud.quote:Op zondag 4 november 2012 15:14 schreef Reflectionne het volgende:
Is er eigenlijk iemand met een witte (Sony) ereader die ook rare vlekken krijgt? Ik heb op de hoeken (dus niet waar je met vieze vingers echt zit oid) bruinige vlekken. Misschien komt 't van het hoesje dat ik had, maar hoe krijg ik dat weg? Met gewoon water en brillenpoetsdoekjes lukt het niet..
Ik heb dit filmpje gekeken omdat dat toch meer zegt dan allerlei losse reviewsquote:Op zondag 4 november 2012 16:41 schreef µ het volgende:
[..]
Ik zit ook over die paperwhite te denken. Kun je vertellen wat jouw keuzes zijn om voor de een of de andere te gaan?
Werkt erg goed inderdaadquote:Op zondag 4 november 2012 15:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is dus een van de redenen waarom ik voor de kindle wilde kiezen, daar kun je woorden/zinnen op selecteren en direct vertalen.
Gewoon niet met wifi connecten en je zit goedquote:Op zondag 4 november 2012 16:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee nog geen keuze gemaakt, eigenlijk is het enige dat me tegenhoudt dat ze 'm op afstand kunnen wissen als ze willen. Maar heb geen haast verder, dus ik lees hier gewoon af en toe wat mee om te zien wat wel/niet bevalt
Terechte opmerking. DRMquote:Op zondag 4 november 2012 16:34 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat scheelt al iets dan. Maar ik vind het geen goede ontwikkeling. Op den duur heb je nergens meer vat op zo.
Even teruglezenquote:Op zondag 4 november 2012 16:39 schreef µ het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Aan wie laat je dat weten?
leuk, had ik ook pas gelezen, deel 1 en 2.quote:Op zondag 4 november 2012 14:36 schreef µ het volgende:
Ik ga eens lekker in mijn stoel zitten en een stukje lezen..
Ik zag het later jaquote:
Oh, er is ook een deel 2?quote:Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef Manke het volgende:
[..]
leuk, had ik ook pas gelezen, deel 1 en 2.
wel meerquote:Op zondag 4 november 2012 18:13 schreef µ het volgende:
[..]
Ik zag het later ja.
[..]
Oh, er is ook een deel 2?
Het is slecht geschreven, veel herhaling van dezelfde woorden. Ze bijt iedere pagina op haar lip, denkt iedere pagina Holy Shit en heeft iedere pagina discussies met haar Innerlijke Godin. De seks wordt expliciet beschreven maar is nu ook weer niet heel wereldschokkend. Weinig tot geen karakterontwikkeling.quote:Op zondag 4 november 2012 16:36 schreef µ het volgende:
[..]
Vanwege de hype wil ik hem eigenlijk ook lezen. Maar dan denk ik: meh. Laat maar weten wat het was.
Heb gisteren de hele avond gelezen jaquote:
Blijf zelf een beetje rond het einde hangen...quote:Op maandag 5 november 2012 18:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Heb gisteren de hele avond gelezen ja. En ik lees vrij snel
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |