een kindle, kobo, bebook, Sony of nookquote:Op maandag 5 november 2012 20:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wil graag een tablet kopen en o.a. gebruiken als e-reader. Wat is nou beter om van te lezen, iPad of Samsung Galaxy Tab? Het scherm van de iPad schijnt scherper te zijn en de kleuren e.d. beter te tonen. Welke is rustiger voor de ogen?
Ik zoek nou eenmaal een tablet waarmee ik ook meer kan dan alleen lezen. Ik wil er ook mee kunnen internetten en social mediaën en mailen. Daarom denk ik aan iPad of Samsung. Welk van die twee is nou beter?quote:Op maandag 5 november 2012 21:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
een kindle, kobo, bebook, Sony of nook
Kan je beter in het tablet topic vragenquote:Op maandag 5 november 2012 21:10 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zoek nou eenmaal een tablet waarmee ik ook meer kan dan alleen lezen. Ik wil er ook mee kunnen internetten en social mediaën en mailen. Daarom denk ik aan iPad of Samsung. Welk van die twee is nou beter?
Ik heb een iPad en een Sony e-reader. De e-reader is voor het lezen van boeken veeeeel rustiger aan de ogen dan de iPad. Ook als je buiten zit kun je op de e-reader veel beter lezen. De e-reader weerspiegelt niet, de iPad wel.quote:Op maandag 5 november 2012 21:10 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zoek nou eenmaal een tablet waarmee ik ook meer kan dan alleen lezen. Ik wil er ook mee kunnen internetten en social mediaën en mailen. Daarom denk ik aan iPad of Samsung. Welk van die twee is nou beter?
Voor serieus lezen kan je beter een e-ink reader kopen, niet 1 met lcd. Is ook nog goedkoper en de batterij gaat veel langer mee.quote:Op maandag 5 november 2012 20:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wil graag een tablet kopen en o.a. gebruiken als e-reader. Wat is nou beter om van te lezen, iPad of Samsung Galaxy Tab? Het scherm van de iPad schijnt scherper te zijn en de kleuren e.d. beter te tonen. Welke is rustiger voor de ogen?
Niet dat het echt aan te raden isquote:Op dinsdag 6 november 2012 05:03 schreef Maraca het volgende:
Daarnaast kun je ook met een e-reader internetten
Nog nooit last van gehadquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:31 schreef JohnDDD het volgende:
Beter lezen met een tablet dan internetten met een e-reader lijkt me. Het grote probleem van een e-reader lijkt me wel de enigszins gesloten structuur, ... ik heb veel illegale ebooks, wil geen problemen met lezen.
Zijn zat ebooks die daar geen last van hebben. Misschien alleen de Kindle ofzo, zelf heb ik er nooit last van.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:31 schreef JohnDDD het volgende:
Beter lezen met een tablet dan internetten met een e-reader lijkt me. Het grote probleem van een e-reader lijkt me wel de enigszins gesloten structuur, ... ik heb veel illegale ebooks, wil geen problemen met lezen.
Nooit last van gehadquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:31 schreef JohnDDD het volgende:
Ik lees al jaren op mijn iPad 1 en vind het meer dan voldoende (en dan heb ik nog niet eens een retina-scherm dus).quote:Op maandag 5 november 2012 20:59 schreef JohnDDD het volgende:
Just answering a questionquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:35 schreef µ het volgende:
M'n kindje heeft hetzelfde tekstoppervlak als een paperback. Voor mij prima dus. Zeker als je letters niet supergroot zijn is dat erg goed te doen. En je kunt ook gewoon lezen als er te veel licht is.
Maar goed, als jij blij bent met je tablet, prima, maar dit is een e-readertopic.
En mijn auto kan over het spoor rijden, dus het is ook een treinquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:36 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Just answering a question![]()
en een iPad heeft een ereader functie, dus ook een e-reader
Dat was de vraag niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:36 schreef MaLo het volgende:
[..]
Niet dat het echt aan te raden ismaar het kan inderdaad wel
.
Extremistische purist ;-)quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:15 schreef Maraca het volgende:
[..]
En mijn auto kan over het spoor rijden, dus het is ook een treinEen e-reader heeft een e-inkt scherm. iPad niet. Ja, je kunt erop lezen, maar het is geen eReader.
Idem voor mijn Nook, tijdens/na mijn vakantie weer veel gaan lezen. Vooral tijdens vakantie heel veel plezier van gehad onderweg of even een verloren uurtje niks doen, ereader erbij en weer verder lezen. Groot genoeg om lekker te kunnen lezen en klein genoeg om geen bagagegedoe te hebben.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:35 schreef µ het volgende:
M'n kindje heeft hetzelfde tekstoppervlak als een paperback. Voor mij prima dus. Zeker als je letters niet supergroot zijn is dat erg goed te doen. En je kunt ook gewoon lezen als er te veel licht is.
Je hebt vast al een tablet gekocht, maar ik heb sinds kerst een Kindle Fire (naast mijn reguliere Kindle reader) en dat is echt een fijn dingetje. Betaalbare tablet, erg gebruiksvriendelijk en de reader app werkt ook erg fijn (al gebruik ik daar toch vooral mijn reguliere Kindle voor).quote:Op maandag 5 november 2012 21:10 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |