En dat heel slecht! Je wilt gewoon als je game uitkomt dan verkopen en dan liever nu meteen voor 30 euro een heleboel verkopen en dan misschien later in de budgetbak.quote:
Ze verkopen nu best veel voor 60 euro, waarom zouden ze zakken? Ze kijken nu eerst hoe het gaat, gaat het niet dan zakken ze binnen twee weken al met de prijs.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
En dat heel slecht! Je wilt gewoon als je game uitkomt dan verkopen en dan liever nu meteen voor 30 euro een heleboel verkopen en dan misschien later in de budgetbak.
Want vergeet ook niet dat er zo veel uit komt dat wat nu uitkomt een half jaar laten al vergeten en begraven is bijna.
Pheno als je zo gaat doen dan houdt het opquote:
Het is geen officiële titel maar als je dat zou moeten omschrijven dan zou je eerder naar de marktwaarde kijken. De marktwaarde is uiteraard opgebouwd uit meerdere componenten zoals uitgaven, opbrengsten, intellectuele eigendommen, creatieve eigendommen, merkrecht, etc etc.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:30 schreef Poit het volgende:
[..]
Wat maakt een game dan AAA, puur alleen de verkoopcijfers?
Ik speel geen mp van shooters voor mijn lol, dus voor mij is BF3 muchos te duurquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Pheno als je zo gaat doen dan houdt het op
Er zijn veel spellen die gewoon een korte Single player hebben daarnaast geen MP, op die doel ik juist. Games als Fifa, CoD, Forza en GT die blijf je spelen dankzij de MP
God of War 3 heb ik 100 euro voor betaald (ok daar zaten 1 en 2 ook bij, maar die had ik al) en da's alleen een SP game die je ook in goede dag kan uitspelen. Maar damn, ik heb liever een epische korte game als GoW dan een tergend buggy trage 100 uur durende game als Skyrim..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Pheno als je zo gaat doen dan houdt het op
Er zijn veel spellen die gewoon een korte Single player hebben daarnaast geen MP, op die doel ik juist. Games als Fifa, CoD, Forza en GT die blijf je spelen dankzij de MP
Jij vindt dat slecht. Ik heb er weinig/geen problemen mee.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
En dat heel slecht! Je wilt gewoon als je game uitkomt dan verkopen en dan liever nu meteen voor 30 euro een heleboel verkopen en dan misschien later in de budgetbak.
Want vergeet ook niet dat er zo veel uit komt dat wat nu uitkomt een half jaar laten al vergeten en begraven is bijna.
Ja true dan krijg je dat verhaal van smaak en dergelijke erbij.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik speel geen mp van shooters voor mijn lol, dus voor mij is BF3 muchos te duur
Idem. Als ik iets niet wil uitgeven dan doe ik het toch gewoon nietquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Jij vindt dat slecht. Ik heb er weinig/geen problemen mee.
Same. Zo wil ik AC3 nog steeds maar onder de 40 of nog liever onder de 30.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Idem. Als ik iets niet wil uitgeven dan doe ik het toch gewoon nietBudgetbak, ergens in de korting, whatever, ik wacht wel. Het is vaak toch singleplayer, dus als er servers ondertussen offline zijn boeit me dat gewoonweg niet.
Als de uitgevers samenspannen en dit eisen dan zal je wel overstag moeten gaan.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:57 schreef Aether het volgende:
Geen 2e hands zou voor de Japanse markt niet acceptabel zijn. Er zijn in Japan veel 2e hands winkels waarbij er vaak geen verschil met nieuw is te zien (en hoge prijs).
Sony zal dit waarschijnlijk niet in het thuisland kunnen doorzetten.
Het punt was ook meer dat je met een lagere prijs de 2de hands verkopen tegen zou gaan.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:16 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er zijn toch verschillen? MoH hebben ze getracht voor 60 te verkopen, liep niet en hup omlaag die shit. Dus ik snap je punt volledig niet. Ook niet wat het met de PS4 van doen heeft overigens, maar dat is weer wat anders
2 x 30 is ook 60quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het punt was ook meer dat je met een lagere prijs de 2de hands verkopen tegen zou gaan.
Nu is er een groep die koopt MoH voor 60 euro, game valt tegen, en binnen 2 weken kunnen anderen die wel geinteresseerd zijn in de game, hem 2de hands kopen voor 30 euro.
Aan die 2de groep verdient de developer dus niets meer. En die groep vond 50-60 euro dus al te duur.
Leg die game dan meteen voor 30 euro in de winkel, dan koopt die eerste groep het, maar ook die 2de groep die er 'maar' 30 euro voor over heeft.
Als je als publisher/developer die 2de hands verkopen tegen wilt gaan, dan zul je gewoon lager in moeten zetten met je startprijs.
En bij GTA kun je wel 60 euro vragen want dat hoogstwaarschijnlijk gewoon een geweldige game zijn waar ongelooflijk veel vraag naar is en waar de meeste mensen dat geld dus wel voor over hebben, maar er zijn heel veel games die gewoon 'goed' zijn, dus tussen een 80-90 scoren, en daar zegt een groot gedeelte van de gamers dan van: "Ik wacht wel even tot ik hem ergens goedkoper zal vinden..."
Jij gaat er van uit dat groep 1 en groep 2 gelijk zijn, maar vooral bij die categorie games waar ik het over had, dus de 'goede' games (80-90, of de wat minder bekende games qua naamsbekendheid, die wel goed zijn, maar waar vrijwel niemand WEET bij de release dat het geweldige games zijn omdat het onbekende namen zijn, dus Valkyria Chronicles, Deus Ex, etc), dan is er natuurlijk maar een erg kleine groep die die games voor 60 euro haalt, en een hele grote groep die zegt:quote:
Ik hoor bij de 2e groep die wacht totdat een spel wat goedkoper is(uitzondering niet meegerekend),aangezien ik altijd let op de gameplay en tijdsduur om het uit te spelen.Hoe moeilijker(altijd op hard),hoe beter de spel/langer ik het over doet(i.e dezelfde levels en missies etc opzettelijk 10x achterelkaar spelen,omdat het leuk is en dat je heel wat erbij leert).quote:Op zaterdag 9 februari 2013 04:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jij gaat er van uit dat groep 1 en groep 2 gelijk zijn, maar vooral bij die categorie games waar ik het over had, dus de 'goede' games (80-90, of de wat minder bekende games qua naamsbekendheid, die wel goed zijn, maar waar vrijwel niemand WEET bij de release dat het geweldige games zijn omdat het onbekende namen zijn, dus Valkyria Chronicles, Deus Ex, etc), dan is er natuurlijk maar een erg kleine groep die die games voor 60 euro haalt, en een hele grote groep die zegt:
"Ik wacht het wel even af want zal binnenkort wel goedkoper zijn, of 2de hands aangeboden worden"
Als je die 2de groep dan eigenlijk toch meteen kunt overhalen die game nieuw te kiopen door die game meteen voor een mooie prijs in de winkel te liggen, dan verkoop je uiteindelijk natuurlijk VEEL meer exemplaren. Nieuw.
Een goed voorbeeld is en blijft Rayman Origins. Een geweldige game, maar omdat het een 2D platformer is en oorspronkelijk als downloadbare game was aangekondigd, hoorde je al ver van te voren dat heel veel mensen NIET van plan waren die game voor 50 euro te gaan kopen, ongeacht de kwaliteit van de game zelf. En dat heeft de verkoop echt wel geschaad.
Als ze die game wel gewoon voor 1200msp of 15 euro op de Marketplace of PSN-store hadden gegooid, dan was het echt een gigantisch succes geweest, en zou het jarenlang bekend staan als 1 van de beste games die je kunt downloaden. Hoe vaak zie je op fora niet de vraag staan: Wat zijn de beste games op PSN/XBLA!? Dan kun je je game dus jarenlang verkopen voor 10-15 euro en de word-of-mouth doet de rest.
quote:Enkele medewerkers van Evolution Studios, de ontwikkelaar van Motorstorm-games, hebben gehint naar iets waarmee ze bezig zijn voor 20 februari. Op die datum heeft Sony een speciale dag waar volgens geruchten de PS4 bekendgemaakt gaat worden. Zo heeft Paul Rustchynsky gisteren een tweet met "10 dagen" verstuurd, exact tien dagen voor 20 februari.
Hoofdontwikkelaar Will Maiden heeft enkele hints gegeven naar nieuwe projecten en aangegeven dat de sfeer in de studio als een spionnenthriller is. Een andere ontwikkelaar heeft op zijn LinkedIn-profiel staan dat hij werkt aan nog onaangekondigde game exclusief voor Sony. Grote kans dat de ontwikkelaar 20 februari bekend gaat maken dat ze een launchgame voor de PS4 aan het maken zijn, we zullen het zien.
Of iets goedkopers en minder vernieuwend. Gewoon een flinke Hardware upgrade.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:20 schreef satecl het volgende:
Het zal mij benieuwen met wat Sony aan gaat komen. Grafisch is de PS3 nog prima te doen, net als de gameplay. Ze zullen dus echt met iets vernieuwends moeten komen...
Denk je dat mensen daar hun geld gaan voor uitgeven? Ik denk van niet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:29 schreef Godtje het volgende:
[..]
Of iets goedkopers en minder vernieuwend. Gewoon een flinke Hardware upgrade.
Want leuk wat je zegt over de graphics en ze kunnen nog maar lopen wel ruim achter op de meest recente hardware.
Aan welke vernieuwing geef jij wel je geld uit?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:31 schreef satecl het volgende:
[..]
Denk je dat mensen daar hun geld gaan voor uitgeven? Ik denk van niet.
Het is niet aan mij om dat te bedenken. Daarom: Ik ben erg benieuwd met wat ze gaan komen. 3D is denk ik niet de toekomst. Misschien gaan ze de gameplay wel helemaal omgooien.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Aan welke vernieuwing geef jij wel je geld uit?
Ik hoop het niet. Dan koop ik hem dus niet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:37 schreef satecl het volgende:
Misschien gaan ze de gameplay wel helemaal omgooien.
Maar er is wel veel makkelijker games voor te makenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:48 schreef robin007bond het volgende:
Een AMD quad core zou ik wat minder spectaculair vinden dan de Cell-processor van toentertijd.
Dat klopt. X86 is een veel makkelijkere architectuur, maar toen de Cell was aangekondigd was het echt: "Wow". Echt ook qua rekenkracht iets waar de computers toen niet aan konden tippen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:53 schreef Geneziz het volgende:
[..]
Maar er is wel veel makkelijker games voor te maken. En omdat de nieuwe Xbox bijna dezelfde CPU zal krijgen dat er (bijna) geen verschil meer in multiplatform games zal zitten.
Cell loopt wel wat achter qua CPU techniekquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat klopt. X86 is een veel makkelijkere architectuur, maar toen de Cell was aangekondigd was het echt: "Wow". Echt ook qua rekenkracht iets waar de computers toen niet aan konden tippen.
En wat te denken van de Emotion Engine van de PS2, eigenlijk is het ook toffer die speciaal gemaakte hardware maar niet meer haalbaar tegenwoordig lijkt me.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:48 schreef robin007bond het volgende:
Een AMD quad core zou ik wat minder spectaculair vinden dan de Cell-processor van toentertijd.
Octa-corequote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:48 schreef robin007bond het volgende:
Wat anders? Besef je niet dat de huidige hardware inmiddels erg oud is? En de prestaties van games gewoon afremt?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:31 schreef satecl het volgende:
[..]
Denk je dat mensen daar hun geld gaan voor uitgeven? Ik denk van niet.
Zou mijn koop niet af laten hangen van backwards compatibilityquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:07 schreef Yi-Long het volgende:
Qua specs maak ik me weinig zorgen over next-gen. Over backwards compatibility wel.
Als ik over 20 jaar nog een keer mijn geliefde klassieker Valkyria Chronicles wil spelen, of een Ni No Kuni, dan is het wel fijn als dat gewoon mogelijk is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:11 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Zou mijn koop niet af laten hangen van backwards compatibility
Ik houd al mijn consoles gewoon, puur zoals jij al zegt, voor laterquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als ik over 20 jaar nog een keer mijn geliefde klassieker Valkyria Chronicles wil spelen, of een Ni No Kuni, dan is het wel fijn als dat gewoon mogelijk is.
Kijk alleen maar naar al die klassieke games die nu opnieuw uitgebracht worden en waar je opnieuw voor mag gaan betalen. Dan heb ik liever gewoon backwards compatibility. Vooral wanneer ze zo'n remake op de een of andere manier weten te verneuken door vernieuwde gameplay-elementen of whatever.
Ik ook. En soms gaan ze dan kapot, en dan kun je niet altijd meer een nieuwe kopen (en 2de hands koop ik liever niet, want dan is vaak de drive al verneukt of whatever).quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:49 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ik houd al mijn consoles gewoon, puur zoals jij al zegt, voor later
Dat is nog nooit mogelijk geweest op geen enkele console van de laatste generatie?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:35 schreef Yi-Long het volgende:
Als ik over 20 jaar nog een keer mijn geliefde klassieker Valkyria Chronicles wil spelen, of een Ni No Kuni, dan is het wel fijn als dat gewoon mogelijk is.
De 40GB PS3 kon het toch nog wel? (iig de eerste versie van de PS3)quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is nog nooit mogelijk geweest op geen enkele console van de laatste generatie?
De 60Gb heel even ja. En met save games ook nog eens omslachtig.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:00 schreef PBateman1978 het volgende:
e 40GB PS3 kon het toch nog wel? (iig de eerste versie va
quote:'Oude games werken niet op nieuwe PlayStation'
Next Gen • Geplaatst door Ronald (SolidDS) op 13-02-2013 @ 11:34
Het is niet mogelijk om op de volgende generatie Xbox of PlayStation oudere games te spelen. Dat beweert financieel directeur Blake Jorgensen van game-uitgever Electronic Arts in een gesprek met investeerders. De PlayStation 3, Nintendo Wii, Nintendo 3DS en Wii U maken het wel mogelijk games van eerdere spelcomputers te spelen.
Jorgensen deed deze uitspraak toen investeerders vroegen naar een eventuele FIFA-game voor de nieuwe Playstation, mocht deze rond de kerst op de markt komen. "Gamers wachten niet en willen met hun vrienden spelen", zei de topman. Het is daarom niet waarschijnlijk dat sportspellen halverwege het seizoen nog een keer worden uitgegeven voor een nieuwe spelcomputer.
De nieuwste delen in bijvoorbeeld de Madden NFL- en de FIFA-reeks liggen in respectievelijk augustus en september in de winkel. Deze releases vallen veelal samen met de start van het nieuwe sportseizoen.
fijn, maar onrealistischquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De gamesindustrie moet op Yi-Long zijn wensen afgestemd zijn, en Games mogen nooit duurder dan 30 euro zijn, anders "naaien ze ons"!quote:
Maar komt dat voor Yi?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Kijk alleen maar naar al die klassieke games die nu opnieuw uitgebracht worden en waar je opnieuw voor mag gaan betalen. Dan heb ik liever gewoon backwards compatibility. Vooral wanneer ze zo'n remake op de een of andere manier weten te verneuken door vernieuwde gameplay-elementen of whatever.
Het kan handig bij een backlog zijn dat je nog te spelen games op een nieuw kan spelen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:44 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar komt dat voor Yi?
Ik heb maar een enkele keer een oud spel nog eens willen spelen en vaak viel het dan ook nog tegen. Als de nieuwe Xbox/PS4 er is speel ik nog even de spellen die ik nog even op m'n lijstje heb staan en daarna stap ik over.
Wil wel ooit nog eens KoTOR 1 en 2 gaan spelen omdat die in m'n top 5 beste games ooit staan! En eventueel Morrowind maar moet Skyrim ook nog dus dan kun je beter die gaan spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |