quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Plaatje twee is sowieso niet van toepassing. Dat heb ik zeker weten niet; heb ooit het pedaal zelf vervangen.
De eerste kan, maar in de tekeningen zie ik ook het plaatje van het elektronische pedaal. En daar heb ik wel alle artikelnummers bij en niet bij die van het pedaal met gaskabel.
ik dus ook niet, en het zit allemaal zo verstopt. Kan er niet wijs uit wordenquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke ja snap het ook niet meer nu hoor
dat hendeltje erin meubelen heb je natuurlijk zo voor elkaar, ik bedoel: how hard can it be?quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:57 schreef Hyperdude het volgende:
Weet ik niet.
Alles is mogelijk.
De vraag is, hoeveel werk het is.
In mijn airbag staat dat je na het af gaan van de airbag ook het stuur moet vervangen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hey vraagje, wil voor mn e46 een ander stuur, van de huidige is het leer op.
Nu staat er op MP een waarvan de airbag gesprongen is, heeft dit verdere nadelige gevolgen ? Of kan ik gewoon mijn airbag overzetten
Mijn gezonde verstand zegt dat door de klap van de explosieven in de airbag ook best wel eens je stuur zou kunnen vervormen/beschadigen.quote:Op zondag 4 november 2012 11:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm en waarom dan, alleen dat midden gedeelte bevat de airbag
Omdat een stuur ook serieuze knaken kost, en een airbag al duur zat is?quote:Op zondag 4 november 2012 12:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een beetje Googlen levert op dat normaal gesproken echt alleen de airbag vervangen wordt.
Dat is allemaal ook waar. Neemt niet weg dat het wel in de airbags/stuur staat. Dat zal BMW er niet voor niets in kalken.quote:Op zondag 4 november 2012 12:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zou kunnen, maar hoeft niet. Het stuur hoeft in principe alleen maar een draaihoepel te zijn. Zo lang die nog mooi rond is, doet het ding wat het moet doen.
Een helm moet niet mooi rond zijn, maar vooral de interne structuur moet goed zijn. Functie staat daar los van vorm, bij een stuur niet.
Juist niet, je airbag zal dan altijd maar 1 stage ontploffen en als dat de tweede is, heb je kans op geen airbag of een rare ontploffing van je stuurquote:Op zaterdag 3 november 2012 21:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ligt eraan, welk stuur heb je nu? Zo'n sportstuur? Of nog een oude? Je kunt er een nieuwe airbag in zetten, maar bedenk je wel dat die nieuwe sportsturen een twee-fase airbag hebben. Jouw bouwjaar E46 kent echter maar één stand, dus je airbag zal altijd maximaal hard ploffen.
Waarschijnlijk. En om gezeik te voorkomen voor als het stuur wel een keer beschadigd is, dan kan BMW altijd zeggen "Ja, maar het stond erin met grote letters. Eigen schuld enzo".quote:
Precies. Net als dat ze adviseren om alleen maar originele BMW-onderdelen te kopen en altijd naar de dealer te gaan. "Wij van WC-eend..."quote:
Hij ploft maar in één stand ja, en ik heb altijd begrepen dat dat de maximale stand is.quote:Op zondag 4 november 2012 12:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Juist niet, je airbag zal dan altijd maar 1 stage ontploffen en als dat de tweede is, heb je kans op geen airbag of een rare ontploffing van je stuur
Sowieso is het leip om type's airbags te wisselen, hier zitten hele algoritmes achter welke op de auto zijn afgesteld.
Dat zou kunnen als je de beide stages parallel aansluit. Je hebt namelijk 2 stekkers bij een dual stage airbag, omdat beide stages op een ander tijdstip gevuurd moeten worden. Echter zal de impedantie veranderen als je 2 airbags parallel zet en dan geeft je airbag computer een fout.quote:Op zondag 4 november 2012 12:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hij ploft maar in één stand ja, en ik heb altijd begrepen dat dat de maximale stand is.
Je realiseert je dat dit een ander stuur is dan dat je hierboven heb geplaatst?quote:Op zondag 4 november 2012 18:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
[ afbeelding ]
Exact dit model dus.
En zit te twijfelen om zoiets te nemen maar dan wit
[ afbeelding ]
Tip van flip: doe het niet.quote:Op zondag 4 november 2012 18:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
En zit te twijfelen om zoiets te nemen maar dan wit
[ afbeelding ]
Vanochtend was het lekker koud (in het weekend te lang uitgeslapen daarvoorquote:
Dat zijn serieuze knaken inderdaadquote:Op maandag 5 november 2012 18:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hey nou je het zegt ja.. ik vondt em al wat beter rijden ..
moet maar is een originele lmm gaan kopen en een lambda doet raar ..
$$$$ Au ...
Alleen RWD op flyovers kan wat verradelijk zijnquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:12 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat de wegligging van een BMW werkelijk prima is, bleek vandaag wel weer.
Er staat blijkbaar nogal wat wind en menige auto deed een paar flinke zwabbers over de snelweg.
De BMW gaf geen krimp.
Ja, toen ik vanachter een groot bos ineens in het open veld kwam voelde ik de winddruk vanaf zij, en moest ik even licht corrigeren.
In de winter begint al dat gekloot weer.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Alleen RWD op flyovers kan wat verradelijk zijn
Ja klopt... Maarja, voorheen altijd auto's met voorwielaandrijving gehad, en nooit vastgezeten met de standaard banden... Dus dit was wel even balen. En natuurlijk wel vaker vastgezeten maar da's dan 's ochtends als niemand het ziet enzo....quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, daar vraag je dan wel een beetje om hè
Het is dan maar goed dat ik een touring hebquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In de winter begint al dat gekloot weer.
Tijd om de lap vloerbedekking in de auto mee te nemen (voor extra grip bij vastzitten op een gladde parkeerplaats), met een schop voor het uitgraven, en een setje startkabels voor de alweer gestorven accu...
Zekering, relais, bedieningsstokje, motortje kaput, mechanisme kaput, wis/was computer kaput, stekketje ergens los getrilt? zeg het maar. Genoeg opties. Ik zou beginnen met controleren in de volgorde waarin het hiervoor staat.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:24 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vandaag kreeg ik op de snelweg een flinke bui over me heen. Ruitenwissers aan en niets aan de hand, in eerste instantie dan. Opeens stopten de ruitenwissers en bleven hangen op de helft ongeveer, dwars over mijn ruit dus! Later bij een stoplicht wel handmatig in de ruststand kunnen zetten, maar als ik nu de ruitenwissers aan wil zetten gebeurt er niets, ook niet als ik ruitenwisservloeistof wil sproeien.
Waar zit het probleem? Is het voor iemand met twee linkerhanden zoals ik een beetje makkelijk te verhelpen?
nee. jij wel nog 2 draagarmen aan de voorkant?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Jeej, mn nieuwe ( gebruikte ) stuur is opgestuurd, morgen ff hobbyen
Iemand nog een versleten e46 stuur hebben ?
hoorde je nog wel iets nadat hij ermee stopte? dus hoor je bv een motortje draaien oid? anders is het meest voor de hand liggende dat er gewoon een zekering uit is geklapt.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:24 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vandaag kreeg ik op de snelweg een flinke bui over me heen. Ruitenwissers aan en niets aan de hand, in eerste instantie dan. Opeens stopten de ruitenwissers en bleven hangen op de helft ongeveer, dwars over mijn ruit dus! Later bij een stoplicht wel handmatig in de ruststand kunnen zetten, maar als ik nu de ruitenwissers aan wil zetten gebeurt er niets, ook niet als ik ruitenwisservloeistof wil sproeien.
Waar zit het probleem? Is het voor iemand met twee linkerhanden zoals ik een beetje makkelijk te verhelpen?
Alleen de airbagquote:Op woensdag 7 november 2012 12:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Jeej, mn nieuwe ( gebruikte ) stuur is opgestuurd, morgen ff hobbyen
Iemand nog een versleten e46 stuur hebben ?
Ja, als ik aan het stuurhendeltje trek hoor ik wel het wisgeluid (heen- en weer zeg maar), maar de ruitenwissers bewegen nietquote:Op woensdag 7 november 2012 13:05 schreef rival het volgende:
[..]
hoorde je nog wel iets nadat hij ermee stopte? dus hoor je bv een motortje draaien oid? anders is het meest voor de hand liggende dat er gewoon een zekering uit is geklapt.
Dus het motortje draait wel? Dan is je mechanisme stuk, zeg maar die stangen onder je ruit die de wisserarmen laten bewegen.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:08 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Ja, als ik aan het stuurhendeltje trek hoor ik wel het wisgeluid (heen- en weer zeg maar), maar de ruitenwissers bewegen niet
Hm, dure grap?quote:Op woensdag 7 november 2012 13:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus het motortje draait wel? Dan is je mechanisme stuk, zeg maar die stangen onder je ruit die de wisserarmen laten bewegen.
Als je het laat doen wel ja. Je bent zo een uur verder voordat je de oude eruit hebt. En een uur om een nieuwe erin te knutselen, armen afstellen, testen, enzovoort. Plus de materiaalkosten.quote:
Ik heb ze nodig ja, ik hoor ze al aardig kletteren. welk merk zijn ze ? Meyle ?quote:Op woensdag 7 november 2012 13:03 schreef rival het volgende:
[..]
nee. jij wel nog 2 draagarmen aan de voorkant?
moest klusje doen, ging niet door. nu zit ik met 2 draagarmen voor een E46.
iemand?
Voor hoeveel als ik vragen mag ?quote:Op woensdag 7 november 2012 14:59 schreef Scooter1 het volgende:
Aangezien ik totaal geen verstand van auto's heb vraag ik het maar aan de BMW experts.
Ik kan een BMW 316I Sedan uit 1999 met 297.000km op de teller overnemen. Altijd bij dealer in onderhoud geweest. Met een zeer goede set zomer en een redelijke set wintenbanden. APK tot Oktober 2013.
Is er nog iets waar ik speciaal op moet letten of naar vragen met dit model?
3 ton is voor een benzine wel erg veel, maar goed, het gaat om de complete staat van de auto.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:59 schreef Scooter1 het volgende:
Aangezien ik totaal geen verstand van auto's heb vraag ik het maar aan de BMW experts.
Ik kan een BMW 316I Sedan uit 1999 met 297.000km op de teller overnemen. Altijd bij dealer in onderhoud geweest. Met een zeer goede set zomer en een redelijke set wintenbanden. APK tot Oktober 2013.
Is er nog iets waar ik speciaal op moet letten of naar vragen met dit model?
En diegene vergoedt dat niet?quote:Op woensdag 7 november 2012 13:03 schreef rival het volgende:
[..]
nee. jij wel nog 2 draagarmen aan de voorkant?
moest klusje doen, ging niet door. nu zit ik met 2 draagarmen voor een E46.
iemand?
Een vriend heeft een E36 316i met +/- 250.000 op LPG. Heeft de koppakking moeten vervangen, maar weet niet of dat nou iets typisch is voor dat blokquote:Op woensdag 7 november 2012 14:59 schreef Scooter1 het volgende:
Aangezien ik totaal geen verstand van auto's heb vraag ik het maar aan de BMW experts.
Ik kan een BMW 316I Sedan uit 1999 met 297.000km op de teller overnemen. Altijd bij dealer in onderhoud geweest. Met een zeer goede set zomer en een redelijke set wintenbanden. APK tot Oktober 2013.
Is er nog iets waar ik speciaal op moet letten of naar vragen met dit model?
sorry. ze zijn al verkocht. eigenlijk op hetzelfde moment dat ik dat bericht plaatste.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik heb ze nodig ja, ik hoor ze al aardig kletteren. welk merk zijn ze ? Meyle ?
Wil je dr voor hebben
Ja, tot de 19e nog.quote:Op zondag 11 november 2012 18:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heeft mister-auto nog de aanbiedingsprijzen van Bosch?
Ik heb in 't verleden ook goede ervaringen opgedaan met autoteilemann.de.
bij de E46 is de ontgrendelingsmodule een bekend punt, oftewel de 'GM5' module.quote:Is er nog iets waar ik speciaal op moet letten of naar vragen met dit model?
Op Bimmerportal zit een User die het voor een fatsoenlijke prijs kan repareren, dus dat kun je dan altijd proberen.quote:Op zondag 11 november 2012 22:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
bij de E46 is de ontgrendelingsmodule een bekend punt, oftewel de 'GM5' module.
deze module zorgt voor het ontgrendelen van de deuren, na openen met de afstandsbediening.
ook de aansturing van ruitenwissers gebeurd door de GM5 module.
het komt voor dat de GM5 module defect raakt en dat soms het alarm wel gedeactiveerd en de lichten knipperen, terwijl de deuren dicht blijven. dat euvel kan echt prijzig zijn, tenzij je zelf handig bent. kortom, kan je met de afstandsbediening de deuren netjes openen en sluiten, zijn hier problemen mee geweest
De VANOS heb ik niet in m'n diesel, maar de rest is bekend. Net als de kachelweerstand, raammechnismen, motorsteunen en thermostaatquote:Op zondag 11 november 2012 23:14 schreef Hyperdude het volgende:
Komt dat zo vaak voor?
Zou mij eerder zorgen maken over kaduke draagarmen voor, gebroken achterveren of defecte VANOS. Diesel heeft nog wel wat meer akkefietjes.
Lijkt mij ook, anders kun je door simpelweg het doorvoeren van nieuwe software of firmware, wat bij de een ECU heel makkelijk kan, ook de tellerstand flushen.quote:Op maandag 12 november 2012 15:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Beide dacht ik, maar als je de bak veranderd krijg je kms van die teller te zien
Ehhh..quote:Op maandag 12 november 2012 15:13 schreef jitzzzze het volgende:
Maar als je dan een andere tellerunit erin zet, krijg je dan nog de juiste kmstand te zien?
Nicequote:Op maandag 12 november 2012 15:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ehhh..
Ik heb nog een heel zwik technische documentatie over de E36. Mogelijk dat daar iets in staat.
Zal het eens doornemen vanavond.
Tuurlijk wil ik dat.quote:Op maandag 12 november 2012 15:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
NiceMocht je die willen delen, dan houdt ik me aanbevolen
![]()
Ik ben er namelijk achtergekomen dat ik een tellerunit van een compact heb. Niet dat dat zo erg is, maar ik wil er ooit eentje waar wel een verbruiksmeter in zit.
Dus dan is het aannemelijk dat de km stand in de tellerunit wordt opgeslagen?quote:Op maandag 12 november 2012 15:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tuurlijk wil ik dat.
Electrische schema's.
De speedometer read contact zit boven een van de asseit uit de diff, als ik dit plaatje mag geloven.... En komt aan de andere kant weer uit in het instrumentencluster.
ik weet geen antwoord op je vraag.quote:Op maandag 12 november 2012 15:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus dan is het aannemelijk dat de km stand in de tellerunit wordt opgeslagen?
Megaupload kan, of skydrive?
4 cilinder diesel?quote:Op maandag 12 november 2012 16:05 schreef rival het volgende:
[..]
ik weet geen antwoord op je vraag.
wel heb ik tellerbakken E36 liggen. 4 en 6 cilinder
Is goed, komt het later wel een keerquote:Op maandag 12 november 2012 16:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Uploaden lukt niet. Ik probeer het later nog wel eens....
geld teveel?quote:Op maandag 12 november 2012 22:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
nu 't toch over de kosten gaat:
de computer van een e46 laten uitlezen (storingsdiagnose) kost 55 euro bij de bmw dealer, vandaag de dag. nee, bij een reparatie vervallen deze onderzoekskosten niet
leuk zo'n computer....
http://www.vandenhengelbmw.nl/index.phpquote:Op maandag 12 november 2012 22:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
nu 't toch over de kosten gaat:
de computer van een e46 laten uitlezen (storingsdiagnose) kost 55 euro bij de bmw dealer, vandaag de dag. nee, bij een reparatie vervallen deze onderzoekskosten niet
leuk zo'n computer....
die heb ik nietquote:Op dinsdag 13 november 2012 10:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is jammer, hoe zit je trouwens in de flexibele uitlaatstukken?
gwn een inpa interface kopen, kan je t allemaal zelf doen.quote:Op maandag 12 november 2012 22:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
nu 't toch over de kosten gaat:
de computer van een e46 laten uitlezen (storingsdiagnose) kost 55 euro bij de bmw dealer, vandaag de dag. nee, bij een reparatie vervallen deze onderzoekskosten niet
leuk zo'n computer....
Zimbabwaanse dollars mag ik hopenquote:Op dinsdag 13 november 2012 00:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
De gewone garage hier durft er 200 dollar voor te vragen.
Hmm, geen voorpijpje met flexibel stuk? Van de turbo tot de kat?quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:42 schreef rival het volgende:
[..]
buizen, bochten, spruitstukken, dempers en een lasapparaat
Wat voor storing heb je dan? Ik heb vorig jaar voor 30 euro een 'algemene' uitlezer gekocht, en de storingscodes zoek ik wel op internet op.quote:Op maandag 12 november 2012 22:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
nu 't toch over de kosten gaat:
de computer van een e46 laten uitlezen (storingsdiagnose) kost 55 euro bij de bmw dealer, vandaag de dag. nee, bij een reparatie vervallen deze onderzoekskosten niet
leuk zo'n computer....
Ja, dat is zo. Wacht, stuur je even een DM!quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
leuk als je dr een na 2000 hebt anders heb je er niks aan.
voor 2000 heb je voor bmw een K line interface nodig
Nee. Je zult ALTIJD de km stand v.d. nieuwe teller zien.quote:Op maandag 12 november 2012 15:13 schreef jitzzzze het volgende:
Maar als je dan een andere tellerunit erin zet, krijg je dan nog de juiste kmstand te zien?
Serieus? Dat is wel heel gemakkelijk de KM stand naar beneden bij schroeven.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee. Je zult ALTIJD de km stand v.d. nieuwe teller zien.
Yep, mijn BMW uit 94 staat op 310.000, teller op 179.xxx, blok op 210.xxx.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Serieus? Dat is wel heel gemakkelijk de KM stand naar beneden bij schroeven.
Dus behalve eentje voor een vier cilinder diesel, moet ik er ook eentje vinden met 290.000 erop? Wat een onmogelijke opgavequote:Op dinsdag 13 november 2012 18:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Yep, mijn BMW uit 94 staat op 310.000, teller op 179.xxx, blok op 210.xxx.
Mijn Golf uit 85 staat op xxx.xxx (onbekend), blok (& vorige teller) voor de revisie op 280.000, nieuwe teller op 0 en blok na revisie op 0. En koets is vooralsnog onbekend..
Ja of laten terugdraaien, 5 tientjes volgens mij..quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus behalve eentje voor een vier cilinder diesel, moet ik er ook eentje vinden met 290.000 erop? Wat een onmogelijke opgave
Pff, dan laat ik deze wel zitten. Ga geen 100 euro neerleggen voor een tellerbak.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:25 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja of laten terugdraaien, 5 tientjes volgens mij..
Heb een troost, ik heb 171,- betaald voor de mijne...quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Pff, dan laat ik deze wel zitten. Ga geen 100 euro neerleggen voor een tellerbak.
Maar dat doe je zelfquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb een troost, ik heb 171,- betaald voor de mijne...Incl. kabels (eerdere tellerbak met verloop stekkers) zit ik op de 221,- euro..
En dat voor een Golf 4 teller (met grootscherm MFA) met adapter kabels om in een Golf 3 zekeringkast aan te sluiten..
Dan gewoon een teller kopen die qua kilometer stand het dichts in de buurt komt als de jouwe, 10 of 20 euri de stuk..quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar dat doe je zelfIk wil gewoon een e36 tellerunit die niet uit een Compact komt
Ze staan op MP voor 50 euro het stukquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dan gewoon een teller kopen die qua kilometer stand het dichts in de buurt komt als de jouwe, 10 of 20 euri de stuk..
lol.. Ga naar Heijne sloperij in Venlo. 2 tientjes max.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ze staan op MP voor 50 euro het stuk
met diesel erbij alsnog 5 tientjesquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
lol.. Ga naar Heijne sloperij in Venlo. 2 tientjes max.
Bizar dat ze het ook dan niet.quote:Op maandag 12 november 2012 22:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
nu 't toch over de kosten gaat:
de computer van een e46 laten uitlezen (storingsdiagnose) kost 55 euro bij de bmw dealer, vandaag de dag. nee, bij een reparatie vervallen deze onderzoekskosten niet
leuk zo'n computer....
2 tientjes gap, heb er zoveel tellers gekocht dat ik wel een handel kon beginnen..quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
met diesel erbij alsnog 5 tientjes
dan heb je vast nog wel een 4 cilinder diesel liggen met 290.000 op de tellerquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
2 tientjes gap, heb er zoveel tellers gekocht dat ik wel een handel kon beginnen..
Mot dan langs de sloop voor jequote:Op dinsdag 13 november 2012 18:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
dan heb je vast nog wel een 4 cilinder diesel liggen met 290.000 op de teller
Tja, 10tje winst mag wel toch..?quote:
Een eenmalige aanmoedigingspremie; help turq de winter doorquote:Op dinsdag 13 november 2012 19:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Tja, 10tje winst mag wel toch..?
quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een eenmalige aanmoedigingspremie; help turq de winter door
Hey.. of 30 euro bij mij of 50 bij een ander..quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou zeg, ik zal de excuus-PTA'er nog eens helpen
Dat zou ik ook hopen, maar mijn indruk was dat de beste man het over Amerikaanse dollars had.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Zimbabwaanse dollars mag ik hopen.
Maar goed, het staat niet bepaald hoog op mijn lijstje. Als ik ooit een keer geld over heb misschienquote:Op dinsdag 13 november 2012 19:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hey.. of 30 euro bij mij of 50 bij een ander..
quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
De gewone garage hier durft er 200 dollar voor te vragen.
Welk type?quote:Op donderdag 15 november 2012 15:17 schreef Craptacular het volgende:
Nog 8 weken voor ik mijn fonkelnieuwe Einzer kan gaan ophalen.
BMW Compact...quote:
Ik doelde eigenlijk op dit gedrocht hier:quote:Op donderdag 15 november 2012 16:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Audi a1![]()
Allemaal zelfde verhaal
Nee.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tuurlijk.. de nieuwe alto ook
A stel je niet zo aan joh. Die tupperware bakken van die twee users, dát zijn pas aanwinsten voor de weg!quote:Op donderdag 15 november 2012 20:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee.
Zitpositie is perfect, stuur lekker dichtbij, goede wegligging, aandrijving op de juiste wielen.
Wat is daar nou mis mee?
Ohja, ze hebben eigenlijk geen recht van sprekenquote:Op donderdag 15 november 2012 21:03 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
A stel je niet zo aan joh. Die tupperware bakken van die twee users, dát zijn pas aanwinsten voor de weg!
Tupperwarequote:Op donderdag 15 november 2012 21:03 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
A stel je niet zo aan joh. Die tupperware bakken van die twee users, dát zijn pas aanwinsten voor de weg!
Zie smiley voor de post. Ik proef bij jullie alleen een haat om te haten. Alles wat nieuw is, is lelijk en dat vind ik bekrompen.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Tupperwarevolledig origineel kwa body
Leder stuur?quote:Op donderdag 15 november 2012 22:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
kga mn stuur reinigen met Aquapur wonderspons, als ik dat ergens kan krijgen
Niets mis mee, zal vast goed rijden de 1-serie, is alleen strontlelijk.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee.
Zitpositie is perfect, stuur lekker dichtbij, goede wegligging, aandrijving op de juiste wielen.
Wat is daar nou mis mee?
Ga zelf eens langs de opticien en dan even de Golf en de Polo vergelijkenquote:Op donderdag 15 november 2012 20:42 schreef jitzzzze het volgende:
Een golf en de 1 serie hetzelfde vinden? Ga eens langs de opticien
Maar dat stond toch niet in het plaatje?quote:Op vrijdag 16 november 2012 00:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ga zelf eens langs de opticien en dan even de Golf en de Polo vergelijken.
Kijk nog eens goed of er een Golf of Polo naast die Einzer staatquote:Op vrijdag 16 november 2012 08:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar dat stond toch niet in het plaatje?![]()
fuckquote:Op vrijdag 16 november 2012 09:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed of er een Golf of Polo naast die Einzer staat
Kijk hier maar eens: http://bmwfans.info/parts(...)facility_seat_cover/quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
vraag van vandaag; past het interieur van een E46 touring in een E46 sedan?
denk zelf van niet, de achterbank van een sedan is niet in te klappen, touring wel.
Niet waar...quote:
Het is een M5 dus die zit er al op. sorry.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Niet waar...
Laat je deze dan aub wel helemaal origineel zonder M5, M550D, 335IX, Alpina of Hartge stickers en zonder gekke 'zeldzame' bumpers..
Een mooie M5 pakket zou wel niet misstaan
Dat is het niet, dus zit het er op zonder reden..quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Het is een M5 dus die zit er al op. sorry.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is het niet, dus zit het er op zonder reden..
Just what i thought..
Mooiquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]grapje, maak je geen zorgen, hier maak ik geen rotzooi van
Hate all you want.quote:Op donderdag 15 november 2012 16:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op dit gedrocht hier:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:27 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Hate all you want.
Ik denk dat vrouwen bij jouw BMW toch spontaan opdrogen in tegenstelling tot mijn nieuwe 1 serie.
leuke vrouwenauto tochquote:Op zaterdag 17 november 2012 22:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mja.. als ik een 1 serie zie is het enige wat ik denk.. Jeeej weer een leasebak.. tis de golf van bmw man..
Tis wel een bmw maaaar toch net niet...
liever een playmobiel dan een gaymobiel..quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:27 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Hate all you want.
Ik denk dat vrouwen bij jouw BMW toch spontaan opdrogen in tegenstelling tot mijn nieuwe 1 serie.
Ik lees alleen maar verhalen over minder roet, meer Nox en minder vervuiling in de motor. Nog steeds ben ik niet overtuigdquote:Op zondag 18 november 2012 11:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar behalve sneller warm worden? Zijn er nog meer redenen om het wel of juist niet te doen?
3 liter V6quote:Op zondag 18 november 2012 11:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nice, al zou het mijn keuze niet zijn. Welke motorisering heb je?
Ken je nagaan als je een echte had gekochtquote:Op maandag 19 november 2012 10:44 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Als verse BMW-eigenaar wordt het hoog tijd dat dit topic in MyAT verschijnt. Zo'n 3 serie compact is dan misschien nooit een populair model geweest, wat rijdt dat lekker!
Bestaat nietquote:
Och, dat soort commentaar had ik wel verwacht. Het is sowieso een miskend model en dat zorgt er maar net voor dat ik er voor prima geld in kan rijden en dat de gebruikskosten ook binnen de perken blijven.quote:Op maandag 19 november 2012 12:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ken je nagaan als je een echte had gekocht
Haha nee hoor rijd allemaal goed idd!
bestaat wel. 3 liter V6.quote:
Lijkt me wel ja.quote:Op maandag 19 november 2012 16:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Bij het vervangen van een accu, is het simpelweg een kwestie van omprikken?
Inleveren natuurlijk, wat anders?quote:Ohja, en wat moet ik aanvangen met de oude accu? inleveren bij de gemeentelijke milieudienst of gaat dat anders?
Beide echt een slecht idee.quote:Op maandag 19 november 2012 17:59 schreef Turquaz52 het volgende:
In de maas/rijn dumpen![]()
Of voor een tientje op marktplaats zetten.. zijn genoeg mensen die hem kopen
Eerste begrijp ik, maar waarom is de tweede een slecht idee..??quote:
GebrokenGlas gaat zijn accu niet vervangen omdat hij geld teveel heeft. Een defect item verkopen op marktplaats kan wel, als je het er maar bij zegt.quote:Op maandag 19 november 2012 18:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Eerste begrijp ik, maar waarom is de tweede een slecht idee..??
Nogmaals, voor een tientje. Uiteraard vermeld je er bij dat het defect is.quote:Op maandag 19 november 2012 18:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
GebrokenGlas gaat zijn accu niet vervangen omdat hij geld teveel heeft. Een defect item verkopen op marktplaats kan wel, als je het er maar bij zegt.
Je hebt van die mensen die dat dus wel doen.quote:Op maandag 19 november 2012 18:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nogmaals, voor een tientje. Uiteraard vermeld je er bij dat het defect is.
Je verwacht voor 10 euro echt geen nieuw accu ofzo...
Thanks voor de info.quote:Op maandag 19 november 2012 18:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je hebt van die mensen die dat dus wel doen.
Ik heb geen compact/1 serie/BMW polo?quote:
Dat zou kunnen, maar niet origineel geleverd in een E60quote:
Wasbeurtje? Doe mij er ook eentje!quote:Op zondag 18 november 2012 14:56 schreef Mr_Moon het volgende:
[ afbeelding ]
die van mij had een wasbeurtje nodig...
Boordcomputer geeft trouwens aan dat m'n remblokken achter bijna op zijn... Vind dat vrij vroeg (heb nu 24000 km op de teller)... Is dat een gewoon gemiddelde?
Donor motor? Ik denk eerder een swap-project.quote:Op maandag 19 november 2012 19:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar niet origineel geleverd in een E60. Dan moet je een donormotor hebben
.
Je snapt wat ik bedoel, klojoquote:Op maandag 19 november 2012 19:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Donor motor? Ik denk eerder een swap-project.
Dat is geen V6!quote:
Nee..quote:Op maandag 19 november 2012 19:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je snapt wat ik bedoel, klojo
Hij is niet defect, hij is alleen 7 of 8 jaar oud. Dus niet in topconditie meer.quote:Op maandag 19 november 2012 18:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
GebrokenGlas gaat zijn accu niet vervangen omdat hij geld teveel heeft. Een defect item verkopen op marktplaats kan wel, als je het er maar bij zegt.
Dan breng je hem naar de gemeentewerf. Ben jij er vanafquote:Op maandag 19 november 2012 21:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hij is niet defect, hij is alleen 7 of 8 jaar oud. Dus niet in topconditie meer.
Maar voor mij hoeft die rompslomp allemaal niet. Als ik 'm maar kwijt ben.
Voor tien euro zou ik die moeite inderdaad ook niet meer doen.quote:Op maandag 19 november 2012 21:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hij is niet defect, hij is alleen 7 of 8 jaar oud. Dus niet in topconditie meer.
Maar voor mij hoeft die rompslomp allemaal niet. Als ik 'm maar kwijt ben.
Bij de nieuwere BMW's zijn de achterremmen sneller op dan de voorremmen. Dat was bij mijn e60, e92 en als ik de boordcomputer moet geloven van de e89 dan gaat dat nu dus ook gebeuren. Maar 24k is wel erg snel, misschien je voet niet laten rusten op de rem als je aan het rijden bentquote:Op maandag 19 november 2012 19:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
24k is achterlijk snel voor een setje remblokken, al helemaal voor de achterzijde, tenzij je heel sportief rijdt
Hoe kan dat nou? Als de CC aan staat stopt die als je de rem aanraakt, en als je geen gas geeft ga je ook tragerquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:00 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Maar 24k is wel erg snel, misschien je voet niet laten rusten op de rem als je aan het rijden bent
Hey!quote:
Wintersloffen met dit weer inclusief temperatuur?quote:Op woensdag 21 november 2012 12:29 schreef Mr_Moon het volgende:
Morgen gaan m'n wintersloffen eronder, dan laat ik er meteen wel even naar kijken ;-)
maandag moest ik krabben in de ochtend, dus ook ik ben op de winters gegaan!quote:Op woensdag 21 november 2012 14:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wintersloffen met dit weer inclusief temperatuur?
en heel toevallig is het hier nu ongeveer 7 a 8 gradenquote:Op woensdag 21 november 2012 14:17 schreef Maharbal het volgende:
Meer dat het - buiten mijn mening over wintersloffen - met deze temperaturen toch nog beter is om op 'normale' sloffen te rijden. Was het niet rond de 7/8 graden waar het 'omslagpunt' lag?
quote:Op woensdag 21 november 2012 14:26 schreef rival het volgende:
[..]
en heel toevallig is het hier nu ongeveer 7 a 8 graden
's nachts rond het vriespunt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is ook zo, ik heb mijn winterbanden er ook een week onder omdat ik naar Dld ging, om ze er nu weer af te halen is wat overdreven, ik rij er sowieso rustiger mee maar dat heeft ook met de bandenmaat te maken.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:27 schreef rival het volgende:
maar ik kan je wel vanuit mijn ervaring vertellen dat ik nu op een droge weg minder grip heb dan met mijn zomerbanden
1. ik kijk wel eens naar de schijven.quote:Op woensdag 21 november 2012 09:59 schreef boegschroef het volgende:
Waarom weet ik ook niet, maar als je een nieuwe bmw koopt en je kijkt in de boordcomputer moeten je achterremmen 50.000 mee gaan en voor 80.000. Ook als er nieuwe geplaatst worden gaat de teller achter weer op 50.000 en voor op 80.000
In Duitsland hoef je ze ook alleen maar te hebben onder winterse omstandigheden hoor.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is ook zo, ik heb mijn winterbanden er ook een week onder omdat ik naar Dld ging, om ze er nu weer af te halen is wat overdreven, ik rij er sowieso rustiger mee maar dat heeft ook met de bandenmaat te maken.
Mja... omslagpunt. Er zijn voldoende tests die aantonen dat zomerbanden tot het vriespunt minstens net zo goed presteren.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:17 schreef Maharbal het volgende:
Meer dat het - buiten mijn mening over wintersloffen - met deze temperaturen toch nog beter is om op 'normale' sloffen te rijden. Was het niet rond de 7/8 graden waar het 'omslagpunt' lag?
Precies, vandaar omslagpunt tussen aanhalingstekens. Ik had/heb gewoon geen zin om weer de wintersloffen vs geen wintersloffen discussie te starten.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
In Duitsland hoef je ze ook alleen maar te hebben onder winterse omstandigheden hoor.
[..]
Mja... omslagpunt. Er zijn voldoende tests die aantonen dat zomerbanden tot het vriespunt minstens net zo goed presteren.
Mijn winterbanden gaan er, mede vanuit slijtage-oogpunt, dus ook pas op als het stelselmatig rond 't vriespunt wordt. Van 't weekend wordt gewoon nog een temperatuur van rond de 10 graden voorspeld!
Weet ik maar je weet nooit van te voren of die omstandigheden er zijn of niet vandaar dat ik het al gepland hadquote:Op woensdag 21 november 2012 18:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
In Duitsland hoef je ze ook alleen maar te hebben onder winterse omstandigheden hoor.
[..]
Voel je bijna niet, die van mij lag er helemaal uit.. Alleen getik op een klinkerwegquote:Op woensdag 21 november 2012 23:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb 't idee dat m'n achterwielen de laatste tijd wat zoekerig zijn op oneffen wegdek en in bochten. Mijn eerste idee: silent blocks overleden. Iemand ervaring hoe dat voelt? Denk ik in de goede richting?
Als jij voor de dealer stempels zorgtquote:Op donderdag 22 november 2012 11:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik doe t voor de helft vd dealer ok ?
Ex materiaal
waar woon je?quote:Op donderdag 22 november 2012 10:22 schreef dester_martijn het volgende:
Offertes laten maken voor de voorremmen en schijven en ben gewoon bij de specialist duurder uit dan bij de dealer. Dit lijkt me toch niet gangbaar?
Hmmm, maar eens kijken tijdens de winterwissel dan. Vandaag merkte ik het ook, bij 190 kreeg ik het wel warm...op een paar ribbels veel zoekeriger dan normaal. Maar dat geluid wat jij achterin hebt (bij dat filmpje), heb ik dan weer helemaal niet. Ik hoor eigenlijk amper geluid, voel alleen van alles.quote:Op donderdag 22 november 2012 01:52 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Voel je bijna niet, die van mij lag er helemaal uit.. Alleen getik op een klinkerweg
Je kan het zien/voelen. Je draagarm moet precids in het midden vd ophangbeugel zitten.
Ik mag binnenkort ook alle remmen vernieuwen. Ben voor alle blokken, schijven en twee sensoren ruim 200 euro kwijt. Alles van Bosch, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 07:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kopen jullie alleen OEM ?
Ik was voor ferodo blokken, voor , achter, en handrem 110 kwijt. En schijven zijn 50 ps ofzo..
Voor de 4 slotbouten bedoel u?quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:56 schreef jitzzzze het volgende:
Ik moet nieuwe wielmoeren hebben met stofkapjes
Maar waar kan ik stofkapjes kopen?![]()
Heuts automaterialenzaak.. heb je er 20 voor een tientje ofzo..quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:56 schreef jitzzzze het volgende:
Ik moet nieuwe wielmoeren hebben met stofkapjes
Maar waar kan ik stofkapjes kopen?![]()
Koop er geen met panaromadak. Of zorg dat de afvoergootjes al een keer vervangen zijn en hou deze bij. Niet doen = kofferbak vol water na een tijdje = elektronica overleden = duur.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:15 schreef daNpy het volgende:
Wat zijn de standaard issue's bij een 2005er E90 Touring?
Rammels en piepjes.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:15 schreef daNpy het volgende:
Wat zijn de standaard issue's bij een 2005er E90 Touring?
Nee, voor alle 20. Ik heb geen slotbouten, en de bouten die ik wel heb roesten. En de kop wordt steeds ronderquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor de 4 slotbouten bedoel u?
Liggen bij de dealer naast de ventieldopjes.
Eén van de weinig betaalbare BMW-onderdelen.
Maar die hebben we hier nietquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heuts automaterialenzaak.. heb je er 20 voor een tientje ofzo..
Misschien omdat die van mij al 17 jaar oud zijnquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:34 schreef Hyperdude het volgende:
Wist niet dat er stofkapjes voor wielbouten bestaan.
Probleem heb ik ook niet.
Wielbouten zijn bij mij altijd wat (koper-)vettig.
Dat trekt juist vuil aanquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:34 schreef Hyperdude het volgende:
Wist niet dat er stofkapjes voor wielbouten bestaan.
Probleem heb ik ook niet.
Wielbouten zijn bij mij altijd wat (koper-)vettig.
http://www.autostyle.nl/sy-wn17b.htmlquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Misschien omdat die van mij al 17 jaar oud zijn
Dit is wat ik zoek, maar dan in het zwart. Ik moet niet van die chromen meuk![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |