In de winter begint al dat gekloot weer.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Alleen RWD op flyovers kan wat verradelijk zijn
Ja klopt... Maarja, voorheen altijd auto's met voorwielaandrijving gehad, en nooit vastgezeten met de standaard banden... Dus dit was wel even balen. En natuurlijk wel vaker vastgezeten maar da's dan 's ochtends als niemand het ziet enzo....quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, daar vraag je dan wel een beetje om hè
Het is dan maar goed dat ik een touring hebquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In de winter begint al dat gekloot weer.
Tijd om de lap vloerbedekking in de auto mee te nemen (voor extra grip bij vastzitten op een gladde parkeerplaats), met een schop voor het uitgraven, en een setje startkabels voor de alweer gestorven accu...
Zekering, relais, bedieningsstokje, motortje kaput, mechanisme kaput, wis/was computer kaput, stekketje ergens los getrilt? zeg het maar. Genoeg opties. Ik zou beginnen met controleren in de volgorde waarin het hiervoor staat.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:24 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vandaag kreeg ik op de snelweg een flinke bui over me heen. Ruitenwissers aan en niets aan de hand, in eerste instantie dan. Opeens stopten de ruitenwissers en bleven hangen op de helft ongeveer, dwars over mijn ruit dus! Later bij een stoplicht wel handmatig in de ruststand kunnen zetten, maar als ik nu de ruitenwissers aan wil zetten gebeurt er niets, ook niet als ik ruitenwisservloeistof wil sproeien.
Waar zit het probleem? Is het voor iemand met twee linkerhanden zoals ik een beetje makkelijk te verhelpen?
nee. jij wel nog 2 draagarmen aan de voorkant?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Jeej, mn nieuwe ( gebruikte ) stuur is opgestuurd, morgen ff hobbyen
Iemand nog een versleten e46 stuur hebben ?
hoorde je nog wel iets nadat hij ermee stopte? dus hoor je bv een motortje draaien oid? anders is het meest voor de hand liggende dat er gewoon een zekering uit is geklapt.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:24 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vandaag kreeg ik op de snelweg een flinke bui over me heen. Ruitenwissers aan en niets aan de hand, in eerste instantie dan. Opeens stopten de ruitenwissers en bleven hangen op de helft ongeveer, dwars over mijn ruit dus! Later bij een stoplicht wel handmatig in de ruststand kunnen zetten, maar als ik nu de ruitenwissers aan wil zetten gebeurt er niets, ook niet als ik ruitenwisservloeistof wil sproeien.
Waar zit het probleem? Is het voor iemand met twee linkerhanden zoals ik een beetje makkelijk te verhelpen?
Alleen de airbagquote:Op woensdag 7 november 2012 12:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Jeej, mn nieuwe ( gebruikte ) stuur is opgestuurd, morgen ff hobbyen
Iemand nog een versleten e46 stuur hebben ?
Ja, als ik aan het stuurhendeltje trek hoor ik wel het wisgeluid (heen- en weer zeg maar), maar de ruitenwissers bewegen nietquote:Op woensdag 7 november 2012 13:05 schreef rival het volgende:
[..]
hoorde je nog wel iets nadat hij ermee stopte? dus hoor je bv een motortje draaien oid? anders is het meest voor de hand liggende dat er gewoon een zekering uit is geklapt.
Dus het motortje draait wel? Dan is je mechanisme stuk, zeg maar die stangen onder je ruit die de wisserarmen laten bewegen.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:08 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Ja, als ik aan het stuurhendeltje trek hoor ik wel het wisgeluid (heen- en weer zeg maar), maar de ruitenwissers bewegen niet
Hm, dure grap?quote:Op woensdag 7 november 2012 13:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus het motortje draait wel? Dan is je mechanisme stuk, zeg maar die stangen onder je ruit die de wisserarmen laten bewegen.
Als je het laat doen wel ja. Je bent zo een uur verder voordat je de oude eruit hebt. En een uur om een nieuwe erin te knutselen, armen afstellen, testen, enzovoort. Plus de materiaalkosten.quote:
Ik heb ze nodig ja, ik hoor ze al aardig kletteren. welk merk zijn ze ? Meyle ?quote:Op woensdag 7 november 2012 13:03 schreef rival het volgende:
[..]
nee. jij wel nog 2 draagarmen aan de voorkant?
moest klusje doen, ging niet door. nu zit ik met 2 draagarmen voor een E46.
iemand?
Voor hoeveel als ik vragen mag ?quote:Op woensdag 7 november 2012 14:59 schreef Scooter1 het volgende:
Aangezien ik totaal geen verstand van auto's heb vraag ik het maar aan de BMW experts.
Ik kan een BMW 316I Sedan uit 1999 met 297.000km op de teller overnemen. Altijd bij dealer in onderhoud geweest. Met een zeer goede set zomer en een redelijke set wintenbanden. APK tot Oktober 2013.
Is er nog iets waar ik speciaal op moet letten of naar vragen met dit model?
3 ton is voor een benzine wel erg veel, maar goed, het gaat om de complete staat van de auto.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:59 schreef Scooter1 het volgende:
Aangezien ik totaal geen verstand van auto's heb vraag ik het maar aan de BMW experts.
Ik kan een BMW 316I Sedan uit 1999 met 297.000km op de teller overnemen. Altijd bij dealer in onderhoud geweest. Met een zeer goede set zomer en een redelijke set wintenbanden. APK tot Oktober 2013.
En diegene vergoedt dat niet?quote:Op woensdag 7 november 2012 13:03 schreef rival het volgende:
[..]
nee. jij wel nog 2 draagarmen aan de voorkant?
moest klusje doen, ging niet door. nu zit ik met 2 draagarmen voor een E46.
iemand?
Een vriend heeft een E36 316i met +/- 250.000 op LPG. Heeft de koppakking moeten vervangen, maar weet niet of dat nou iets typisch is voor dat blokquote:Op woensdag 7 november 2012 14:59 schreef Scooter1 het volgende:
sorry. ze zijn al verkocht. eigenlijk op hetzelfde moment dat ik dat bericht plaatste.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik heb ze nodig ja, ik hoor ze al aardig kletteren. welk merk zijn ze ? Meyle ?
Wil je dr voor hebben
Ja, tot de 19e nog.quote:Op zondag 11 november 2012 18:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heeft mister-auto nog de aanbiedingsprijzen van Bosch?
Ik heb in 't verleden ook goede ervaringen opgedaan met autoteilemann.de.
bij de E46 is de ontgrendelingsmodule een bekend punt, oftewel de 'GM5' module.quote:Is er nog iets waar ik speciaal op moet letten of naar vragen met dit model?
Op Bimmerportal zit een User die het voor een fatsoenlijke prijs kan repareren, dus dat kun je dan altijd proberen.quote:Op zondag 11 november 2012 22:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
bij de E46 is de ontgrendelingsmodule een bekend punt, oftewel de 'GM5' module.
deze module zorgt voor het ontgrendelen van de deuren, na openen met de afstandsbediening.
ook de aansturing van ruitenwissers gebeurd door de GM5 module.
het komt voor dat de GM5 module defect raakt en dat soms het alarm wel gedeactiveerd en de lichten knipperen, terwijl de deuren dicht blijven. dat euvel kan echt prijzig zijn, tenzij je zelf handig bent. kortom, kan je met de afstandsbediening de deuren netjes openen en sluiten, zijn hier problemen mee geweest
De VANOS heb ik niet in m'n diesel, maar de rest is bekend. Net als de kachelweerstand, raammechnismen, motorsteunen en thermostaatquote:Op zondag 11 november 2012 23:14 schreef Hyperdude het volgende:
Komt dat zo vaak voor?
Zou mij eerder zorgen maken over kaduke draagarmen voor, gebroken achterveren of defecte VANOS. Diesel heeft nog wel wat meer akkefietjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |