Vanuit het zuidwesten lijkt het even wat droger te gaan worden voor vooral de kustprovincies.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Regent hier al een uurtje of 3 non-stop
Prachtigquote:Op zaterdag 3 november 2012 15:23 schreef Dven het volgende:
Aangenaam dagje gehad hier
[ afbeelding ]
Dat heuveltje op de foto is al haast hoger dan de hoogste heuvel in Nederland manquote:Op zaterdag 3 november 2012 16:22 schreef JDude het volgende:
Ja, want zo'n foto kun je in Nederland natuurlijk nergens maken.
Zeur niet joh.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:51 schreef Dven het volgende:
Momenteel 23 graden en zonnig. LekkahMorgen 25 graden en maandag en dinsdag.. 12
Ik vind een terugval van 13 graden anders behoorlijk klachtwaardigquote:
absoluut gezien vast, maar relatief gezien zijn er in Nederland genoeg heuvels. Hoogteverschil genoeg!quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat heuveltje op de foto is al haast hoger dan de hoogste heuvel in Nederland man
Wederom erg krachtig onweer. Kustconvergentie uit het Nauw van Calais. Steeds weer nieuwe aangroei ook. Inmiddels dit jaar al 44 onweersdagen hier.quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:59 schreef LuciferRising het volgende:
Jep, in Purmerend onweer.. Heerlijk slapen zo..
Dat misschien wel, maar als je die temperaturen vergelijkt met bij ons weer nietquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind een terugval van 13 graden anders behoorlijk klachtwaardig
Whut?quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
absoluut gezien vast, maar relatief gezien zijn er in Nederland genoeg heuvels. Hoogteverschil genoeg!
Niet voor een paar laffe windstootjes...quote:Op zondag 4 november 2012 10:01 schreef kaatje50 het volgende:
goedemorgen. Trekken de stormliefhebbers vandaag massaal naar de kust?
windkracht 8 met windstoten van 90 km per uur is toch niet lafquote:Op zondag 4 november 2012 10:09 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Niet voor een paar laffe windstootjes...
Mwah, pas als 18 januari 2007 weer eens langskomt, ga ik naar de kust. Alles minder dan dat vind ik toch een beetje kinderspelquote:Op zondag 4 november 2012 10:12 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
windkracht 8 met windstoten van 90 km per uur is toch niet laf
bron: knmiquote:In Vlissingen is een uurgemiddelde windsnelheid gemeten van 26 m/sec, wat overeenkomt met 94 km/uur en windkracht 10 op de schaal van Beaufort. Daarmee heeft deze storm een plaats gekregen op de KNMI-tabel van zware stormen sinds 1910. In die ruim honderd jaar zijn nu in totaal 58 zware stormen voorgekomen. Elf van die stormen bereikten een uurgemiddelde van windkracht 11 en alleen op 6 september 1944 werd gemiddeld over een uur orkaankracht 12 gemeten (Nader verklaard- stormklimaat).
Zeer zware windstoten tot diep in het binnenland
De storm van 18 januari 2007 leverde op grote schaal zeer zware windstoten op van 120 tot 130 km/uur. Wilhelminadorp registreerde volgens voorlopige cijfers met 133 km/uur de zwaarste windstoot. Ook in het binnenland zijn op verschillende plaatsen tot ver landinwaarts zeer zware windstoten gemeten van 110 tot 120 km/uur. Herwijnen registreerde een vlaag van 124 km/uur.
laat in de middag, dus nog even wachtenquote:Op zondag 4 november 2012 10:18 schreef Dagoduck het volgende:
Jongens wanneer komt die wind? Het is nu windkracht twee, maar ik wil wel even een strandwandeling maken met 100km/h wind.
Dan is het al donker!quote:Op zondag 4 november 2012 10:28 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
laat in de middag, dus nog even wachten
oh, dan is er vanmiddag wel genoeg wind om uit te waaienquote:Op zondag 4 november 2012 10:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dan is het al donker!Kan ik mooi eerst voetbal kijken
edit: Het is al van 2/3 Bft. naar 3/4 Bft.
Dat je geen berg van 1000 meter hoeft te hebben om hoogteverschil te ervaren. Een stijle helling (prominence) is al genoeg. En die zijn er volop in het vlakke Nederland: de duinen, diverse heuvelruggen en het heuvelland, waardoor je hier ook zo'n foto kunt maken.quote:
Dat lijkt mij niet de Noordzee, kleur is anders en te korte golven.quote:
Ik daag je uitquote:Op zondag 4 november 2012 13:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat je geen berg van 1000 meter hoeft te hebben om hoogteverschil te ervaren. Een stijle helling (prominence) is al genoeg. En die zijn er volop in het vlakke Nederland: de duinen, diverse heuvelruggen en het heuvelland, waardoor je hier ook zo'n foto kunt maken.
Voorlopig is het nagenoeg windstil. De rookpluimen aan de overkant nabij vlissingen gaan kaarsrecht omhoog.quote:Op zondag 4 november 2012 13:48 schreef Fredo55 het volgende:
Verwacht hier in Zeeland wel een 8bft vanavond.
Van wat precies? Begint nu pas te waaien, of bedoel je wat anders.quote:
Dat bedoel ik ja, het moet nog losbarsten begrijp ik?!quote:Op zondag 4 november 2012 16:08 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Van wat precies? Begint nu pas te waaien, of bedoel je wat anders.
Tis jammer dat het nog zo hard regent, ik kijk wel uit mn raamquote:Op zondag 4 november 2012 16:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja hoor kan prima, hou wel rekening mee dat het maar erg kort is,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn podcasts:
https://soundcloud.com/dj-rike
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |