Omdat ik ook altijd het partijblad van de SP lees weet ik dat ze hard aan het werk zijn en goede dingen doen. Maar ik kan het me wel voorstellen als mensen zeggen geen vertrouwen meer te hebben in de politiek.quote:Op zondag 4 november 2012 11:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik stemde eerst ook op de SP maar ik geloof niet meer in het politiek bestel , niemand houd zich meer aan de regels , ze roepen crisis en alles is geoorloofd , de EU heeft zich overal ingedekt en mag in een crisis de macht overnemen , zie Griekenland en Italie , dat betekend dat wij ook de lul zijn . We denken dat we de politiek van onderaf kiezen maar het word gewoon van bovenaf geregeld , we betalen onze volksvertegenwoordigers om ons te vertegenwoordigen en niet de banken of de EU en al helemaal niet om achter onze rug onze stem voorgoed weg te geven aan de EU dictator WTF .
We kiezen dus de tussenpersoon voortaan . Het was al maanden bekend wie de twee grootste partijen zouden worden en de media heeft zich bijna alleen maar op de gevestigde partijen gefocussed , mocht er een nieuwe partij zijn met goede ideeen komt die niet aan bod en kan niet met de gevestigde orde een publiekelijk debat aangaan , ze mochten ff 30 sec snel hun verhaaltje afraffelen . Afspraken met de EU hoeven niet besproken te worden met de tweede kamer . Ik geloof er niks meer van dat verkiezingen eerlijk verlopen . Na de verkiezingen komen de echte kiezers waar het allemaal om draait en dat zijn de lobbyisten , kom maar binnen en koop ze lekker om alsof dat normaal is . we zijn gezakt in de keten en bedrijven komen nu voor de mens , alles draait om geld , geld is belangrijker dan mensenlevens , dat zijn niet mijn normen en waarden . Dankzij de media had de Sp al geen enkele kans want maandenlang waren de VVD en de PVDA kop aan kop terwijl er nog niet 1 stem was ingediend van het volk , ik vind het zo knap
Hmmm... ik snap de verdeeldheid van dit soort bewegingen nooit zo. Als Occupy had samengewerkt met de SP hadden ze misschien meer bekendheid kunnen krijgen. Tenminste, dat denk ik dan.quote:Op zondag 4 november 2012 13:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De SP was in de eerste weken irritant aanwezig bij Occupy-Amsterdam. Zelfs de occupiers waren daar niet blij mee en vreesden dat de SP Occupy ten bate van hun eigen politieke doel zou ge/misbruiken dus hebben ze ze vriendelijk verzocht niet zo prominent aanwezig te zijn.
Wat mij betreft wel inderdaad, ik was dan ook aanwezig bij tent.. 9quote:Op maandag 5 november 2012 17:37 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het leest alsof je meent dat sommige users denken dat er een concreet doel of richting achter al dit gekwebbel zou moeten steken. Voor sommige aanwezigen klopt dat wel een beetje geloof ik.
Jammer dat je nu gelijk het woord triest moet gebruiken om anders denkende aan te wijzen, jammer. Verder kan ik jou mening en visie ook prima waarderen en inzien. Ik had er eigenlijk in het bericht achter moeten plaatsen, dat vind ik. En dat had ik ook moeten doen..quote:Ik lees hier zo nu en dan een aardig artikel en soms een interessant argument maar verder houd ik me er niet al te veel mee bezig. Het is meer een algemene sympathie met occupy zonder dat ik me vereenzelvig met de occupyers die in Nederland de straat opgaan en iha helaas vrij treurige figuren zijn imo. Maar ik ben ook niet bereid daar zelf actief verandering in aan te brengen...
Ik noem je dan geen hypocriet hoor, ik heb ook gedoneerd aan 3 FM ! En ik ben ook geen filantroop, maar bedoel het wel goed, en als ik de kans zou krijgen dan had ik nog veel meer gedaan en bij willen dragen. Maar het is nu eenmaal zo dat we alleen weinig tot geen enkele invloed hebben buiten het incidenteel bijdragen of meewerken aan het geheel. Maak het platform groter en de invloed daardoor substantieel en ik ben er.quote:Dat kun je hypocriet noemen, zoals je elk jaar talloze FOK!ertjes hebt die in KLB een stortvloed aan topics openen over wat voor een commerciële hoererij 3FM's serious request is, en dat iedereen die daar iets aan doneert geen echte filantroop is maar een cynische lul die omwille van z'n eigen egoïstische motieven een aalmoes geeft. Maar dat is m.i. wel erg gemakzuchtige kritiek, alsof je alleen een filantroop kunt zijn als je op eigen houtje in Afrika waterputten gaat slaan (en dan nóg). Niet iedereen is een purist, en waarom zou dat iets afdoen aan je intenties? Dat reductionisme zie ik hier ook regelmatig de revue passeren, dat als je geen concrete oplossingen aan kunt reiken je je maar een beetje in je zelfgerechtigheid loopt te zwelgen oid. Was de wereld maar zo eenvoudig. Dan had de financiele crisis en alles wat daaruit volgde ook niet plaatsgevonden.
http://www.slate.com/blog(...)upy_wall_street.htmlquote:So how did an offshoot of Occupy Wall Street, best known as a leaderless movement that brought international attention to issues of economic injustice through the occupation of Zucotti Park in the financial district last year, become a leader in local hurricane relief efforts? Ethan Murphy, who was helping organize the food at St. Jacobis and had been cooking for the occupy movement over the past year, explained there wasn’t any kind of official decision or declaration that occupiers would now try to help with the hurricane aftermath. “This is what we do already, “ he explained: Build community, help neighbors, and create a world without the help of finance. Horst said, “We know capitalism is broken, so we have already been focused on organizing to take care of our own [community] needs.” He sees Occupy Sandy as political ideas executed on a practical level.
As frustration grows around the city about the pace and effectiveness of the response from FEMA, and other government agencies and the Red Cross, I imagine both concerned New Yorkers and storm victims alike will remember who was out on the front lines.
Leuk dat ze goed bezig zijn en goed dat ze zich hardmaken voor deze zaak maar om te stellen dat ze het beter doen als het Rode Kruis dat vind ik nou weer jammer en opschepperig.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:33 schreef Summers het volgende:
OWS is goed bezig
Is Occupy Wall Street Outperforming the Red Cross in Hurricane Relief?
[..]
http://www.slate.com/blog(...)upy_wall_street.html
Hoeveel mensen kunnen er in de gaarkeuken van Occupy?quote:De orkaan Sandy heeft maandagmiddag de Amerikaanse oostkust bereikt. Het Amerikaanse Rode Kruis bereidde zich zo goed mogelijk voor op de situatie. Inmiddels zijn meer dan 1700 Rode Kruisvrijwilligers ingezet om de hulpverlening te ondersteunen. Er zijn 258 opvangcentra geopend waar momenteel meer dan 11.000 mensen verblijven. Daarnaast staan er 170 noodhulpvoertuigen paraat om ingezet te worden zodra het veilig is in de getroffen gebieden.
Heb me Red Cross Scam gegoogled en er was heel veel zoals dit:quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:44 schreef Chahna het volgende:
[..]
Leuk dat ze goed bezig zijn en goed dat ze zich hardmaken voor deze zaak maar om te stellen dat ze het beter doen als het Rode Kruis dat vind ik nou weer jammer en opschepperig.
Zeker als je deze cijfers ziet:
[..]
Het Rode Kruis doet geweldig werk.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef Tingo het volgende:
[..]
Heb me Red Cross Scam gegoogled en er was heel veel zoals dit:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4851428.stm
Red Cross probed on Katrina fraud
Allegations that American Red Cross volunteers engaged in theft and fraud after Hurricane Katrina are being probed by Louisiana's attorney general.
The inquiry comes as the ARC, the largest recipient of donations after last year's hurricane, unveiled its own probe into claims of impropriety.
Concerns include the improper diversion of relief supplies and the failure to follow Red Cross procedures.
Jatwerk ja. Kwaadaardige virusverspreidende babyslachters zijn het. Barbaarse primaten met als enige doel het verwoesten van mensenlevens, met name de levens van hulpbehoevende kinderen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het Rode Kruis doet geweldig werk.
Het zou mij niet eens meer verbazen als zelfs het rode kruis als het grote kwaad wordt neergezet.........quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het Rode Kruis doet geweldig werk.
Wat een zure stank komt er van jouw posts af. Wat is er mis met jou?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:34 schreef Chahna het volgende:
[..]
Het zou mij niet eens meer verbazen als zelfs het rode kruis als het grote kwaad wordt neergezet.........
Ik denk weleens dat de wereld gek aan het worden is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:34 schreef Chahna het volgende:
[..]
Het zou mij niet eens meer verbazen als zelfs het rode kruis als het grote kwaad wordt neergezet.........
Gelukkig niet heel de wereld, slechts een percentage wat reeds tegen de kritieke grens zatquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk weleens dat de wereld gek aan het worden is.
Was het niet zo dat het rode kruis ook als dekmantel diende voor inlichtingendiensten oid?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:34 schreef Chahna het volgende:
[..]
Het is mij in ieder geval niet bekend, ik hoor dit nu voor het eerst.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Was het niet zo dat het rode kruis ook als dekmantel diende voor inlichtingendiensten oid?
Ik ken het Rode Kruis alleen van alles wat ze over de hele wereld doen voor mensen in nood en dat vind ik voldoende.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Was het niet zo dat het rode kruis ook als dekmantel diende voor inlichtingendiensten oid?
Oh zeker. Wilde alleen even wijzen op een mogelijk kruisje van dit huisje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ken het Rode Kruis alleen van alles wat ze over de hele wereld doen voor mensen in nood en dat vind ik voldoende.
Dan maar een dekmantel, als je ergens ligt te creperen en iemand van het Rode Kruis bekommert zich om je zal je dat jeuken. Dan is de hulp het belangrijkste en het enige waar je om maalt.
Excuus als t beetje off-topic is....quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:33 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Jatwerk ja. Kwaadaardige virusverspreidende babyslachters zijn het. Barbaarse primaten met als enige doel het verwoesten van mensenlevens, met name de levens van hulpbehoevende kinderen.
Of het nou van een grote organisatie is , of van een klein initiatief.....de een werkt nu eenmaal beter dan de ander.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
Excuus als t beetje off-topic is....
'n amerikaanse vriendin van mij doet vrijwilligers werk als verpleegster in Zuid Soedan.Zij was zo schijtziek van die interne politiek,bekakte houding van sommige betaalde vrijwilligers van die grote 'charity' organisaties dat zij is weggelopen en alleen gaan werken. Zij woont nu met of heel dichtbij hulpverleners uit Soedan zelf.
Die grote 'hulp' organisaties zijn ook enorme money-making corporaties.
Oh en - sending je ouwe kleding helpt niet echt, die mensen zullen liever hun eigen kleding maken.
It almost makes me sick when I see starving people in fancy football shirts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
Operation Paperclip ?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:21 schreef Chahna het volgende:
[..]
Of het nou van een grote organisatie is , of van een klein initiatief.....de een werkt nu eenmaal beter dan de ander.
Ik heb overigens niets kunnen vinden over het rode kruis en inlichtingsdiensten.
Dan blijft nog het feit dat het Rode Kruis overal op de wereld mensen in nood helpt.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:28 schreef Tingo het volgende:
[..]
Operation Paperclip ?
http://www.operationpaperclip.info/
Operation Paperclip was the codename under which the US intelligence and military services extricated scientists from Germany, during and after the final stages of World War II. The project was originally called Operation Overcast, and is sometimes also known as Project Paperclip.
Much of the information surrounding Operation Paperclip is still classified
Red Cross and Vatican helped thousands of Nazis to escape
Research shows how travel documents ended up in hands of the likes of Adolf Eichmann, Josef Mengele and Klaus Barbie in the postwar chaos
http://www.guardian.co.uk(...)-red-cross-documents
Alle duitsers over de kling, ze waren fout in de oorlog!quote:Op woensdag 7 november 2012 13:28 schreef Tingo het volgende:
[..]
Operation Paperclip ?
http://www.operationpaperclip.info/
Operation Paperclip was the codename under which the US intelligence and military services extricated scientists from Germany, during and after the final stages of World War II. The project was originally called Operation Overcast, and is sometimes also known as Project Paperclip.
Much of the information surrounding Operation Paperclip is still classified
Red Cross and Vatican helped thousands of Nazis to escape
Research shows how travel documents ended up in hands of the likes of Adolf Eichmann, Josef Mengele and Klaus Barbie in the postwar chaos
http://www.guardian.co.uk(...)-red-cross-documents
Gewoon teruggaan tot de tweede wereldoorlog om maar te bewijzen hoe slecht Het Rode Kruis is.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:31 schreef Chahna het volgende:
[..]
Alle duitsers over de kling, ze waren fout in de oorlog!
En ik wil een betrouwbare bron in plaats van refereren naar nooit gepubliceerde documenten
Blijkbaar hebben ze dat nodig om zo'n organisatie zwart te maken. Ik bedoel, zo'n rode kruis is natuurlijk geen Occupy hequote:Op woensdag 7 november 2012 14:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gewoon teruggaan tot de tweede wereldoorlog om maar te bewijzen hoe slecht Het Rode Kruis is.
Begrijp dat niet hoor.
Want stel je voor dat je iets wél goed vindt en er blij mee bent. Dat kan toch niet?quote:Op woensdag 7 november 2012 15:42 schreef Chahna het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze dat nodig om zo'n organisatie zwart te maken. Ik bedoel, zo'n rode kruis is natuurlijk geen Occupy heDus daar gaan we dan tegen aanschoppen, ik vind het voorspelbaar
Nee precies, en zeker niet voor zo'n vuile organisatie die duizenden en duizenden mensen overal ter wereld helpt tijdens rampen en andere zware tijden. Ik begrijp ze welquote:Op woensdag 7 november 2012 18:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Want stel je voor dat je iets wél goed vindt en er blij mee bent. Dat kan toch niet?
quote:Kalle Lasn: the man who inspired the Occupy movement
For more than 20 years, Adbusters magazine has been visually subverting capitalism. Its founder and editor outlines his radical new manifesto
quote:Last November, 70 Harvard economics students walked out of a lecture by their faculty head, Greg Mankiw. Angry at the conservative nature of Harvard's economics course, they were suspicious of their lecturers' failure to predict the ongoing financial crisis, and their unerring faith in the theories that led to the crisis in the first place. So up stood the students, and out they went to join a march organised by Occupy Boston instead.
quote:Lasn's modest hope is therefore to inspire the next generation to grab Mankiw and his brethren "by the scruff of their neck and throw them out of power. In a sense, I am calling for a scientific revolution: a revolution where the new guard the heterodox, maverick people who have been sniping for a long time rise to the top and finally create a new kind of economics." Once that happens, Lasn argues, a new crop of economists will emerge "and they'll become economic advisers to the people running governments all around the world, and bit by bit the whole practice of economics can begin to heave."
quote:But Meme Wars is not, he stresses, a manifesto for Occupy, a movement often criticised for its lack of direction. It is nevertheless an attempt to do what Occupy couldn't: it's a radical economics textbook that Lasn hopes will spread the spirit of Occupy from the town square to the university campus. "It was of the things that the Occupy movement didn't quite achieve, unlike in 1968 – the great moment in my life, when I became politicised," he says. "For some weird reason, when almost the same thing [as 1968] happened in Zuccotti Park, and then spread around the world like it did in '68, it didn't really happen in the universities."
Ik zei niet dat alles is corrupt binnen grote organisaties - ik zei dat ze zijn niet zo wonderschoon als jullie lijkt te denken. Ik geef informatie door en met dat kan je maken wat je wil.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:42 schreef Chahna het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze dat nodig om zo'n organisatie zwart te maken. Ik bedoel, zo'n rode kruis is natuurlijk geen Occupy heDus daar gaan we dan tegen aanschoppen, ik vind het voorspelbaar
Al die eigen interpretatie hier in dit topic maakt het lastig discussiërenquote:Op donderdag 8 november 2012 09:03 schreef Copycat het volgende:
Niemand hier die zegt dat ze 'wonderschoon' zijn, dat maak jij ervan. Ik denk dat iedereen hier wel snapt dat er aan elke koe wel een vlekje zit.
Als je het over dit topic hebt ben ik het met je eens.quote:Op maandag 5 november 2012 16:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Thank you Sir !
Buiten dat allemaal. Laten we eerlijk zijn, zoveel voegen we niet toe met z'n allen en dat zullen we op deze manier ook nooit gaan doen. Ik wou zeggen leuk tijdverdrijf, maar zelf dat is het eigenlijk niet.
Het is zinloos op en neer kwekken zonder doel of richting.
Sorry voor deze uitlatingen, maar het is nu eenmaal waar.
quote:De Occupy-beweging is springlevend
Dit is pas het eerste hoofdstuk van een veel langer verhaal,” zoals iemand het formuleerde, maar toch was men het unaniem eens over wat al tot stand is gebracht. De meesten gaven aan dat door Occupy het publieke debat naar ongelijkheid is verschoven, wat de vinger op de kern van onze problemen legt. Het klassensysteem en het kapitalisme als zodanig, die eerst taboe waren, zijn nu onderwerp van gesprek in de grote media.
Zoals Marc Armstrong van het Public Banking Institute uit New York zei: “Occupy Wall Street (OWS) wees de plaats delict aan – Wall Street. Het delict was economische onrechtvaardigheid in al haar verschijningsvormen, met schuldslavernij boven aan de lijst. Verplaatsing van het debat van het gerieflijke, maar gepolariseerde toneel van links-rechts kwesties, naar de harde werkelijkheid van 99 versus 1 procent, is niet eenvoudig, maar het is wel gebeurd. Dit is een enorme verschuiving en ongetwijfeld het voornaamste en blijvende resultaat”. “quote]
[quote]“Wanneer de bries van Occupy tot een storm van de 99% uitgroeit, kunnen de gemeenschappelijke belangen genoeg druk op de markt en de staat uitoefenen om het volk te dienen in plaats van de elites.”[/
lol wat zou je je kinderen leren ....quote:
OK dan,maar sommige vinden het niet leuk om slechte verhaaltjes te horen over bepaalde organisaties want t 'challleges your own perception ' of geloof.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:03 schreef Copycat het volgende:
Niemand hier die zegt dat ze 'wonderschoon' zijn, dat maak jij ervan. Ik denk dat iedereen hier wel snapt dat er aan elke koe wel een vlekje zit.
Ja, en sommigen houden niet van vla en anderen niet van bananen ...quote:Op donderdag 8 november 2012 10:30 schreef Tingo het volgende:
OK dan,maar sommige vinden het niet leuk om slechte verhaaltjes te horen over bepaalde organisaties want t 'challleges your own perception ' of geloof.
Sorry - can't find the words in dutch.
Ik wil die waarheid ondanks hoe pijnlijk dat kan worden.
Je kunt het ook zo zien dat mensen ondanks de ongetwijfeld minder leuke kanten van deze grote organisatie toch heel blij zijn met Het Rode Kruis.quote:Op donderdag 8 november 2012 10:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
OK dan,maar sommige vinden het niet leuk om slechte verhaaltjes te horen over bepaalde organisaties want t 'challleges your own perception ' of geloof.
Geen idee. Kinderen zijn veel werk... Ben ik niet zo van.quote:Op donderdag 8 november 2012 10:27 schreef Summers het volgende:
[..]
lol wat zou je je kinderen leren ....
Je wilt JOUW waarheidquote:Op donderdag 8 november 2012 10:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
Just a minute missy!quote:Op donderdag 8 november 2012 12:27 schreef Chahna het volgende:
[..]
Je wilt JOUW waarheid
Ik wil een goede bron voor je beweringen, dus geen blog of andere mening.
quote:Op donderdag 8 november 2012 09:02 schreef Tingo het volgende:
[..]
ik zei dat ze zijn niet zo wonderschoon als jullie lijkt te denken. Ik geef informatie door en met dat kan je maken wat je wil.
Is het niet beter om te weten dat bepaalde 'goede doelen ' zijn niet zo goed als wat je denk?
jij, summer en Gray ook maar dan wel bij de wereldwinkel uiteraardquote:Op donderdag 8 november 2012 12:42 schreef Tingo het volgende:
[..]
Jeetje - you,Lavenderr and copycat should go on a shoe and accessories shopping trip together.
Kringloop winkel is leuker.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:46 schreef Chahna het volgende:
Welke van je beweringen?? Wat dacht je van deze?
[..]
[..]
jij, summer en Gray ook maar dan wel bij de wereldwinkel uiteraard
Doe je het weer.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:42 schreef Tingo het volgende:
you,Lavenderr and copycat should go on a shoe and accessories shopping trip together.
Wat heb jij trouwens leuke laarsjes gekocht. Ik zag je ze ergens posten, weet niet meer waar.quote:
Mooi zijn ze, hè? Mocht ook wel, voor dat geld. Dat beantwoordt je vraag ook?quote:Op donderdag 8 november 2012 14:15 schreef Lavenderr het volgende:
Wat heb jij trouwens leuke laarsjes gekocht. Ik zag je ze ergens posten, weet niet meer waar.
Wereldwinkel of gewoon Zalando?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |