abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118697879
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Inkomensafhankelijk maken van al die andere zaken (en zeker in deze extreme mate) leek ook vergezocht, maar kijk eens aan, het komt er toch van.
Zorgverzekeringen in meer of mindere mate inkomensafhankelijk is natuurlijk niets nieuws. Dat was met het ziekenfonds tegenover particuliere verzekeringen al het geval en ook de zorgtoeslag werkte volgens dat systeem, het heeft ook altijd wle in partijprogramma's gestaan. Nu kiest men een wat lompere uitwerking maar iets heel nieuws of vergezochts is het niet.
quote:
Als zelfs een kabinet met de VVD aan de leiding al zo nivellerend is en met zulke ideeën instemt, dan belooft dat nog wel wat.
Ach, het is een windvaan partij, als ze afhankelijk zijn van de SGP staan ze pal voor de weigerambtenaar en is abortus strenger reguleren weer een optie en moeten ze over het midden dan komen andere zaken aan bod.
quote:
Maar jij denkt dus dat het hier bij gaat blijven qua inkomensafhankelijk maken? Het systeem staat er zometeen, dan is het redelijk eenvoudig dat verder uit te breiden naar andere zaken.
Ik zie inderdaad geen aanwijzingen dat men het plots uit wil gaan breiden met bijvoorbeeld boetes. Complotdenken is echter nooit mijn sterke kant geweest dus ik kan er goed naast zitten.
quote:
Over boetes wordt trouwens al lang gesproken en is het zelfs de praktijk in sommige landen, dus totaal onrealistisch is dat niet. Energie is ook een grote aanslag op het besteedbaar inkomen van de minima en met het duurzaamheidsideaal icm met het 'sociale' ideaal zie ik dat ook nog wel gebeuren. OV draait ook op subsidie, dus ook daar kun je gauw het argument toepassen dat mensen die het makkelijk kunnen betalen maar meer gaan lappen en de zielege mensen korting krijgen. Mobiliteit is ook belangrijk, dus in de wegenbelasting kan op die manier ook wel een inkomensafhankelijke correctie plaatsvinden. Ik zeg niet dat dit er allemaal gaat komen en al helemaal niet dat het al onder dit kabinet er gaat komen, maar totaal onrealistisch lijken zulke ideeën me zeker niet.
Tja, het lijkt mij nogal vergezocht. Zeker ook gezien de maatregelen in het akkoord die juist de mensen in uitkeringen e.d. moeten stimuleren (met stevige dwang zelfs) om aan het werk te gaan en de armoedeval tegen te gaan.
pi_118697902
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat de werknemer er in de praktijk weinig van voelt omdat de premie vergoed wordt door de werkgever en je dus gevoelsmatig alleen belasting betaalt, neemt niet weg dat het verschil tussen bruto loon en loon zvw wordt afgedragen door de werknemer...
Is ook niet waar. Als jij zegt ik verdien bruto 4.000 Euro, dan zit die bijdrage ZVW daar nog niet bij. Moeilijk he, toegeven dat je er naast zit.... :')
pi_118697908
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:20 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dan is het onzin joh, ik lul gewoon uit m'n nek en betaal de hoofdprijs voor de tandarts. :)
dan heb jij geluk. Hier in de buurt nemen maar weinig tandartsen nieuwe klanten aan. En het is ook niet echt een behandelaar waarvan je voor ieder bezoek een ander wilt.
  donderdag 1 november 2012 @ 10:49:04 #279
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_118698393
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dan heb jij geluk. Hier in de buurt nemen maar weinig tandartsen nieuwe klanten aan. En het is ook niet echt een behandelaar waarvan je voor ieder bezoek een ander wilt.
Geen idee of het nu weer zou lukken hoor, maar voorlopig ben ik wel tevreden. Maar waarom zou je niet willen wisselen? Als je gebit echt een puinhoop is en je bent uitermate tevreden over de huidige behandelaar okee, maar voor een controle en eventueel sporadisch een gaatje maakt het toch niet uit wie dat doet?
pi_118698443
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:49 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Geen idee of het nu weer zou lukken hoor, maar voorlopig ben ik wel tevreden. Maar waarom zou je niet willen wisselen? Als je gebit echt een puinhoop is en je bent uitermate tevreden over de huidige behandelaar okee, maar voor een controle en eventueel sporadisch een gaatje maakt het toch niet uit wie dat doet?
Zo'n gedoe met weer nieuwe foto's laten maken en dergelijke. Plus een nieuwe tandarts vindt altijd wel wat te boren :+
pi_118701716
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:55 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat is inderdaad helemaal geen slecht idee, maar omdat heel veel mensen niet gaan "shoppen", blijven ze bij een veel te dure tandarts zitten. Ik heb gewoon 5 tandartsen gebeld in de buurt, en de goedkoopste gekozen (op basis van de prijzen voor controle en vullen). Betaal nu duidelijk minder dan voorheen, en word keurig geholpen. Als iedereen dat zou doen, dan zou de marktwerking ervoor zorgen dat de rest van de tandartsen z'n prijzen verlaagt. :')
Ga toch weg joh. Het was duidelijk uit onderzoek gebleken dat de tandartsen allen hun prijzen flink omhoog gesodemieterd hadden toen ze het eenmaal in eigen handen kregen. Het is zo makkelijk voor tandartsen om collectief de prijzen te verhogen, wat de samenleving maar moet slikken als zoete koek. En zoals al eerder gezegd is, je hebt niet eens de keuze om te gaan shoppen. Net als met huisartsen zit het gros overvol en laten ze geen nieuwe patiënten toe. Hoezo vrije keuze?
  donderdag 1 november 2012 @ 13:23:29 #282
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_118703246
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zo'n gedoe met weer nieuwe foto's laten maken en dergelijke. Plus een nieuwe tandarts vindt altijd wel wat te boren :+
Bij mij niet, goed gebit. *klopt af* :P
  donderdag 1 november 2012 @ 13:26:15 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_118703360
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:49 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik zou niet meer willen wisselen van tandarts O+.
De mijne is gelukkig niet duur en och, voor een controle en dat sporadische gaatje... ;)
KuikenGuppy
pi_118703469
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het ergste is dat het de staatskas ook nog eens niets oplevert. Dus we gaan straks honderden euro's per maand extra betalen, zonder dat het iets oplevert. Het is nog voor niets ook. Een deel van het geld gaat naar de bodemloze put van mensen met een uitkering, zodat het weer steeds meer loont om niets uit te voeren. het andere deel gaat op aan bureaucratie om dit onzalige systeem in stand te houden.
Er is per definitie een tekort aan banen en dat zal altijd zo blijven zolang we een markteconomie hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Logisch gevolg: er zijn mensen die geen baan hebben.
Logisch gevolg hiervan: er zijn uitkeringen nodig. Get over it!
Als we nu enorm veel vacatures zouden hebben die realistisch gezien ingevuld zouden kunnen worden door mensen die een uitkering hebben dan zou je een punt hebben maar dat is duidelijk niet het geval. Ja, lokaal is er een overaanbod aan slechte banen maar is het realistisch dat een werkgever die het minimumloon betaalt voor zwaar werk (ik denk aan Tijger zijn sector, toevallig net de sector waarin er wel een overaanbod aan banen is doordat de verkoopprijs zo laag moet blijven en dus de arbeidsvoorwaarden slecht zijn) een reiskostenvergoeding gaat geven zodat de werkeloze dagelijks 100 kilometer op en neer kan reizen? In Rotterdam hebben ze geprobeerd om werkelozen in de tuinbouw te laten werken, het experiment is nogal geflopt. Je moet er trouwens ook maar het lichaam voor hebben om zulk fysiek werk aan te kunnen. Wanneer je 20 bent dan weet je niet beter maar bij veel mensen komt er sleet op wanneer ze ouder worden.

quote:
Het vergroot verder de zorgprikkel, het kost immers toch "niets". Het huidige systeem van een vaste zorgpremie met een toeslag is veel eerlijker en transparanter.
Hoe is een eigen risico van hooguit een paar honderd Euro per jaar een prikkel voor iemand die een netto-inkomen van 2000 Euro en een lease-auto met tankkaart heeft? :?
De prikkel was er voor de armen inderdaad, niet voor de mensen die een hoger inkomen hadden.
Als het jou om de zorgprikkel te doen is, en het is maar de vraag of dat je dat met een financiëel beleid moet nastreven (in België is dit uitgebreid onderzocht aangezien ze daar al erg lang laten betalen voor het bezoek aan een huisarts), dan is het juist slimmer om rekening te houden met iemands draagkracht bij het vaststellen van de premie, dat is zeker.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118704553
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Is ook niet waar. Als jij zegt ik verdien bruto 4.000 Euro, dan zit die bijdrage ZVW daar nog niet bij. Moeilijk he, toegeven dat je er naast zit.... :')
Volgens mij snap je het niet helemaal... Het is een werknemersbijdrage waar de werkgever een vergoeding over betaalt. De premie blijft echter afkomstig van de werknemer....
pi_118704773
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het niet helemaal... Het is een werknemersbijdrage waar de werkgever een vergoeding over betaalt. De premie blijft echter afkomstig van de werknemer....
Ik snap heel goed waar de premie direct vandaan komt, van de werknemer. Maar deze krijgt hij vergoed van de werkgever. Dus indirect komt de premie van de werkgever. Begrijp je dat nou echt niet?

Voorbeeld. Ik geef jou 100 schelpjes, maar hiervan moet je 10 schelpjes aan de belastingdienst betalen. Deze houd ik voor jou in, dus eigenlijk geef ik jou 90 schelpjes. Maar die 10 schelpjes krijg je ook weer van mij vergoed, want dat moet. Dan geef ik jou uiteindelijk toch 100 schelpjes. Die 10 schelpjes betaal ik aan de belastingdienst. Wie draait er dan dus per saldo op voor die 10 schelpjes?
  donderdag 1 november 2012 @ 14:59:46 #287
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118706626
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:04 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik snap heel goed waar de premie direct vandaan komt, van de werknemer. Maar deze krijgt hij vergoed van de werkgever. Dus indirect komt de premie van de werkgever. Begrijp je dat nou echt niet?

Voorbeeld. Ik geef jou 100 schelpjes, maar hiervan moet je 10 schelpjes aan de belastingdienst betalen. Deze houd ik voor jou in, dus eigenlijk geef ik jou 90 schelpjes. Maar die 10 schelpjes krijg je ook weer van mij vergoed, want dat moet. Dan geef ik jou uiteindelijk toch 100 schelpjes. Die 10 schelpjes betaal ik aan de belastingdienst. Wie draait er dan dus per saldo op voor die 10 schelpjes?
nee het is een werknemer verplichting. de werkgever geeft een vergoeding, maar is dat in wezen niet verplicht
De werknemer betaalt belasting hierover

Per 1 januiari is het een werkgeverspremie en niet meer zichtbaar op de strook
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118710490
De vergoeding door de werkgever is wel verplicht hoor!
  donderdag 1 november 2012 @ 17:16:01 #289
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_118711550
Gewoon de belastingschijven laten zoals ze zijn (42/52) en die 4% extra in de zorg steken. Ik betaal liever die half procent per jaar minder HRA uit eigen zak dan deze grap.
  donderdag 1 november 2012 @ 17:49:44 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_118712691
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 07:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Eerst ging je er met die plannen 50 Euro op vooruit en later verdien je opeens 1,5 keer modaal.
nee niet met die plannen , per 01/01/2013 door de toevoeging van de procentuele premie ZVW aan de werkgeverspremies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 1 november 2012 @ 21:38:12 #291
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118723232
waarom moet ik straks 482 euro per maand betalen, terwijl de schatkist er niets mee opschiet. wie zegt dat ik dat kan betalen, misschien heb ik wel veel hogere lasten dan iemand met een lager inkomen, of uitkering. netto kom ik uit op bijstandsniveau met zo;n zorgpremie, de hypotheek moet betaald worden en de kachel moet ook roken. Ik vind dan dat je bij de vaststelling van de zorgpremie ook rekening moet houden met iemands onkosten. als ik mijn onkosten van mijn loon aftrek zou ik ook niet meer dan 20 euro pm kunnen betalen!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118723376
Je was toch ooit naar België verhuisd om te besparen?
  donderdag 1 november 2012 @ 22:03:21 #293
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_118724582
quote:
13s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom moet ik straks 482 euro per maand betalen, terwijl de schatkist er niets mee opschiet. wie zegt dat ik dat kan betalen, misschien heb ik wel veel hogere lasten dan iemand met een lager inkomen, of uitkering. netto kom ik uit op bijstandsniveau met zo;n zorgpremie, de hypotheek moet betaald worden en de kachel moet ook roken. Ik vind dan dat je bij de vaststelling van de zorgpremie ook rekening moet houden met iemands onkosten. als ik mijn onkosten van mijn loon aftrek zou ik ook niet meer dan 20 euro pm kunnen betalen!!!
Elke maand nieuwe kleden loopt ook in de papieren! :7
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_118733338
quote:
Eigen risico naar 600 euro
Vanaf 2014 worden drie eigen risico’s voor de basiszorgverzekering gehanteerd die afhankelijk zijn van het inkomen: 180 euro per jaar voor heel lage inkomens, 350 euro voor de lage inkomens en 595 euro voor de midden- en hogere inkomens. Kiezen voor een aanvullend eigen risico en lagere premie is dan niet meer mogelijk.

Iedereen van 18 jaar en ouder betaalt een verplicht eigen risico. Het eigen risico houdt in dat iedereen eerst tot een bepaald bedrag zelf betaalt voor de zorg uit het basispakket (met uitzondering van de huisarts, verloskundige en kraamzorg). De patiënten mee laten betalen, is een manier om de kosten te drukken. Hoe snel is het eigen risico op?

Wie een bezoekje brengt aan een polikliniek van een ziekenhuis ziet al snel tussen de 150 en 300 euro in rekening gebracht. De fysiotherapeut rekent ongeveer 30 euro per bezoek, en een operatie aan de knieën of onderbeen kost rond de 5000 euro.
http://www.telegraaf.nl/o(...)naar_600_euro__.html

Het geweldige plan wordt dus nog even een stapje beter. Mensen die meer betalen krijgen een slechter product (lees: hoger eigen risico) en je mag ook niet meer (om de kosten wat te drukken) een extra vrijwillig eigen risico hebben. Toppie VVD ^O^
pi_118733364
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/o(...)naar_600_euro__.html

Het geweldige plan wordt dus nog even een stapje beter. Mensen die meer betalen krijgen een slechter product (lees: hoger eigen risico) en je mag ook niet meer (om de kosten wat te drukken) een extra vrijwillig eigen risico hebben. Toppie VVD ^O^
De VVD is zichzelf lekker om zeep aan het helpen :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:05:46 #296
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_118733412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:01 schreef StarGazer het volgende:

[..]

De VVD is zichzelf lekker om zeep aan het helpen :')
De VVD heeft het zorgkartel zelf uitgevonden en W Bos heeft bij KPMG de portefeuille Zorgverzekeraars
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:24:51 #297
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_118733697
Dit onzalige plan moet uit het accoord gehaald worden!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_118735331
quote:
13s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Verwarmingsgeld vragen?
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:07:18 #299
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_118735730
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit onzalige plan moet uit het accoord gehaald worden!!
Het akkoord moet van tafel en Samsom moet premier worden
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:21:42 #300
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118736151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De VVD heeft het zorgkartel zelf uitgevonden en W Bos heeft bij KPMG de portefeuille Zorgverzekeraars
Juist.

Dit is een erg beroerd plan maar het is typisch dat iedereen in paniekstand slaat van een beetje nivelleren. Er is jarenlang alleen maar gedenivelleerd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')