Maar als elke gemeente dus met dat maatwerk gewoon zegt dat een GBA niet nodig is zijn we dus weer terug bij de oude situatie voordat ze dit plan bedachten en we er als maatschappij wederom miljoenen aan gespendeerd hebben om maar ivo's zin te proberen door te drukken.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:49 schreef Igen het volgende:
Het 'maatwerk' uit hetzelfde stukje regeerakkoord.
Ah! Nu worden wij dus (de Nederlanders) gediscrimineerd want wij moeten een uittreksel uit het bevolkingsregister bij ons hebben als we naar binnen willen, spreek je een andere taal of eet je met stokjes wordt de rode loper uitgerold..quote:
Nee, het verschilt per gemeente. Of dat mag op basis van rechtsgelijkheid weet ik niet...quote:Op donderdag 1 november 2012 08:59 schreef Tism het volgende:
[..]
Ah! Nu worden wij dus (de Nederlanders) gediscrimineerd want wij moeten een uittreksel uit het bevolkingsregister bij ons hebben als we naar binnen willen, spreek je een andere taal of eet je met stokjes wordt de rode loper uitgerold..![]()
Fascisme!..
Hij gaat dus de teelt reguleren.quote:Op donderdag 1 november 2012 07:26 schreef Mylene het volgende:
Van der Laan zegt minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) te hebben beloofd dat hij de criminaliteit en overlast rond coffeeshops streng zal aanpakken
Ik zie het al helemaal voor me, als gemeentes maatwerk mogen gaan teopassen zie ik ze in utrecht dadelijk hun growclubs oprichten wat ze daar van plan zijn. Dat zou toch een bak zijn als ze het zo slecht zouden formuleren dat de gemeentes de aanvoer aan de achterdeur wel opeens zelf kunnen gaan regelen. Ivo zal een hartverzakking krijgen en meteen een spoeddebat aanvragen om de regels wederom te veranderen.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij gaat dus de teelt reguleren.
In die zin dat het stukje uit het regeerakkoord dient om Opsteltens gezicht te redden. Daarvoor moet dat onzalige idee van de wietpas niet getorpedeerd worden, maar over langere periode doodbloeden.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Hoe biedt "een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning én een uittreksel uit het bevolkingsregister" precies ruimte voor toeristen om naar coffeeshops te blijven gaan?
bronquote:Opstelten: 'Van der Laan heeft geen toestemming gekregen'
Burgemeester Van der Laan heeft helemaal geen toestemming gekregen om toeristen ook na 1 januari toe te laten in coffeeschops. Dat stelt minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justititie. Hij zegt dat de burgemeester van Amsterdam te voorbarig is met zijn conclusie, zo meldt de NOS.
In De Volkskrant liet Van der Laan vanochtend weten dat coffeeshops in Amsterdam gewoon open blijven voor toeristen nu de wietpas van tafel is.
Het demissionaire kabinet wilde alleen Nederlandse leden toelaten in coffeeshops. Zij moesten zich inschrijven om een wietpas te kunnen krijgen, maar die pas verdwijnt nu. Klanten van coffeeshops moeten straks nog wel een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning én een uittreksel uit het bevolkingsregister laten zien om aan te tonen dat ze in Nederland wonen.
De controle daarop geschiedt volgens het nieuwe regeerakkoord 'in overleg met de betrokken gemeenten', 'zonodig gefaseerd' en 'waarbij wordt aangesloten bij het lokale coffeeshop- en veiligheidsbeleid' opdat 'maatwerk' wordt geleverd. Die gemaakte afspraken maken het voor Amsterdam mogelijk coffeeshops open te houden, ook voor toeristen, aldus Van der Laan.
Een woordvoerder van Opstelten zegt dat maatwerk zal worden toegepast, maar dat nog moet worden uitgewerkt hoe dat uitpakt. Het ministerie zal overleggen met gemeenten die behoefte hebben aan maatwerk.
reactie op de frontpage, in hoeverre zou dat kloppen?quote:Op donderdag 1 november 2012 @ 06:49 schreef Philosocles het volgende:
Ook als de wietpas was ingevoerd, waren toeristen in Amsterdam gewoon welkom geweest - alleen stond niemand daar bij stil
.[.Volgens de Groningse hoogleraar rechtswetenschap Jan Brouwer: "De basis voor een verkoopverbod aan buitenlanders zal in een plaatselijke verordening moeten worden vastgelegd", stelt de hoogleraar. "Als de gemeenteraad het niet wil, kan het rijk hoog en laag springen, maar dan gebeurt het niet."]'Amsterdam kan wietpas negeren'
[.Een verkoopverbod van softdrugs aan buitenlanders zou namelijk in de plaatselijke verordening moeten worden vastgelegd. Een dergelijk verbod in de landelijke wetgeving impliceert immers dat de verkoop aan ingezetenen van Nederland wel is toegestaan, met andere woorden, cannabis zou erdoor worden gelegaliseerd..]Gemeente mag wietpas aan laars lappen
De zienswijze van de komende regering is niets anders dan de erkenning dat het wietpasplan fundamenteel niet klopte.
Zou dat de reden zijn dat ze in den haag ook het aantal gemeentes willen terugdringen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:36 schreef Copycat het volgende:
Maatwerk. Dat wil natuurlijk iedere gemeente. Dat mag wat gaan kosten.
Jullie veroorzaken meer overlast naar het schijnt.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:28 schreef El_Matador het volgende:
Het is gewoon gore grove discriminatie. Waarom zouden Viajero en ik geen wiet mogen kopen, maar Basp1 en Martin1234 wel?
Ik heb anderhalf jaar lang mijn wiet in Nederland gehaald, waarbij ik netjes in de daarvoor bestemde vakken parkeerde, netjes de uitsmijter groette en netjes mijn wiet oprookte thuis of op festivals.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jullie veroorzaken meer overlast naar het schijnt.
Jullie zijn een gevaar voor de samenleving!quote:Op donderdag 1 november 2012 19:28 schreef El_Matador het volgende:
Het is gewoon gore grove discriminatie. Waarom zouden Viajero en ik geen wiet mogen kopen, maar Basp1 en Martin1234 wel?
Dood aan de internationale carrieremakers!!!quote:Op donderdag 1 november 2012 23:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Jullie zijn een gevaar voor de samenleving!
Dat was ook het oude idee; vereniging, lidmaatschap en dus weten wie wat waar hoeveel en niemand van buitenquote:Op donderdag 1 november 2012 08:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar als elke gemeente dus met dat maatwerk gewoon zegt dat een GBA niet nodig is zijn we dus weer terug bij de oude situatie voordat ze dit plan bedachten en we er als maatschappij wederom miljoenen aan gespendeerd hebben om maar ivo's zin te proberen door te drukken.
Er zijn trouwens gisteren of eergisteren door D66 kamer vragen gesteld waarom het wietpasbeleid nog niet geevalueerd is, maar daar werd weer een simpel woordspel van gemaakt door de voorzitter van de kamer waarbij hij het over de benaming van dat onding ging en dat ze het besloten clubpas zouden moeten noemen.
http://www.voc-nederland.(...)atie-van-de-wietpas/
Wat een kleuters zijn het ook in denhaag.
niet gelezen maar zal best klopen; geen enkel bericht afgelopen 2 jaar over de wietpas was jurisch mogelijk en toelaatbaar; het zijn allemaal wassen neuzen welke tientallen nationale als internationale wetten overtredenquote:Op donderdag 1 november 2012 13:47 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
reactie op de frontpage, in hoeverre zou dat kloppen?
Gewoon in nederland belasting betalen dusquote:Op donderdag 1 november 2012 23:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dood aan de internationale carrieremakers!!!![]()
18 houden, anders creeer je alsnog een zwarte marktquote:Op donderdag 1 november 2012 23:57 schreef El_Matador het volgende:
De Nederlandse politiek is sowieso een speeltuin maar de wietpas is wel echt het summum der kleuterredenaties!
De leeftijd naar 21 vind ik trouwens wel een goed plan. Van die verlepte blowers zijn voor hun leven verneukt. En nee, dat sluit je niet uit, maar je beperkt het wel.
hé managerslingoquote:De controle daarop geschiedt volgens het nieuwe regeerakkoord 'in overleg met de betrokken gemeenten', 'zonodig gefaseerd' en 'waarbij wordt aangesloten bij het lokale coffeeshop- en veiligheidsbeleid'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |