abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118695575
Hoe biedt "een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning én een uittreksel uit het bevolkingsregister" precies ruimte voor toeristen om naar coffeeshops te blijven gaan?
pi_118695735
Het 'maatwerk' uit hetzelfde stukje regeerakkoord.
pi_118695854
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 08:49 schreef Igen het volgende:
Het 'maatwerk' uit hetzelfde stukje regeerakkoord.
Maar als elke gemeente dus met dat maatwerk gewoon zegt dat een GBA niet nodig is zijn we dus weer terug bij de oude situatie voordat ze dit plan bedachten en we er als maatschappij wederom miljoenen aan gespendeerd hebben om maar ivo's zin te proberen door te drukken.

Er zijn trouwens gisteren of eergisteren door D66 kamer vragen gesteld waarom het wietpasbeleid nog niet geevalueerd is, maar daar werd weer een simpel woordspel van gemaakt door de voorzitter van de kamer waarbij hij het over de benaming van dat onding ging en dat ze het besloten clubpas zouden moeten noemen.

http://www.voc-nederland.(...)atie-van-de-wietpas/

Wat een kleuters zijn het ook in denhaag. :')
  donderdag 1 november 2012 @ 08:59:11 #29
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_118695911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 07:26 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Ah! Nu worden wij dus (de Nederlanders) gediscrimineerd want wij moeten een uittreksel uit het bevolkingsregister bij ons hebben als we naar binnen willen, spreek je een andere taal of eet je met stokjes wordt de rode loper uitgerold.. ;(

Fascisme!.. :r
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 1 november 2012 @ 11:41:19 #30
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_118699871
quote:
13s.gif Op donderdag 1 november 2012 08:59 schreef Tism het volgende:

[..]

Ah! Nu worden wij dus (de Nederlanders) gediscrimineerd want wij moeten een uittreksel uit het bevolkingsregister bij ons hebben als we naar binnen willen, spreek je een andere taal of eet je met stokjes wordt de rode loper uitgerold.. ;(

Fascisme!.. :r
Nee, het verschilt per gemeente. Of dat mag op basis van rechtsgelijkheid weet ik niet...
Life is what you make it.
  donderdag 1 november 2012 @ 12:50:19 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_118702107
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 07:26 schreef Mylene het volgende:
Van der Laan zegt minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) te hebben beloofd dat hij de criminaliteit en overlast rond coffeeshops streng zal aanpakken

Hij gaat dus de teelt reguleren. :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_118702225
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij gaat dus de teelt reguleren. :D
Ik zie het al helemaal voor me, als gemeentes maatwerk mogen gaan teopassen zie ik ze in utrecht dadelijk hun growclubs oprichten wat ze daar van plan zijn. Dat zou toch een bak zijn als ze het zo slecht zouden formuleren dat de gemeentes de aanvoer aan de achterdeur wel opeens zelf kunnen gaan regelen. Ivo zal een hartverzakking krijgen en meteen een spoeddebat aanvragen om de regels wederom te veranderen. _O-
pi_118702577
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 08:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Hoe biedt "een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning én een uittreksel uit het bevolkingsregister" precies ruimte voor toeristen om naar coffeeshops te blijven gaan?
In die zin dat het stukje uit het regeerakkoord dient om Opsteltens gezicht te redden. Daarvoor moet dat onzalige idee van de wietpas niet getorpedeerd worden, maar over langere periode doodbloeden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118703629
Toch geen wiet aan toeristen. Man oh man, wat een gezeik om niets. Uit het Parool.

quote:
Opstelten: 'Van der Laan heeft geen toestemming gekregen'

Burgemeester Van der Laan heeft helemaal geen toestemming gekregen om toeristen ook na 1 januari toe te laten in coffeeschops. Dat stelt minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justititie. Hij zegt dat de burgemeester van Amsterdam te voorbarig is met zijn conclusie, zo meldt de NOS.

In De Volkskrant liet Van der Laan vanochtend weten dat coffeeshops in Amsterdam gewoon open blijven voor toeristen nu de wietpas van tafel is.

Het demissionaire kabinet wilde alleen Nederlandse leden toelaten in coffeeshops. Zij moesten zich inschrijven om een wietpas te kunnen krijgen, maar die pas verdwijnt nu. Klanten van coffeeshops moeten straks nog wel een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning én een uittreksel uit het bevolkingsregister laten zien om aan te tonen dat ze in Nederland wonen.

De controle daarop geschiedt volgens het nieuwe regeerakkoord 'in overleg met de betrokken gemeenten', 'zonodig gefaseerd' en 'waarbij wordt aangesloten bij het lokale coffeeshop- en veiligheidsbeleid' opdat 'maatwerk' wordt geleverd. Die gemaakte afspraken maken het voor Amsterdam mogelijk coffeeshops open te houden, ook voor toeristen, aldus Van der Laan.

Een woordvoerder van Opstelten zegt dat maatwerk zal worden toegepast, maar dat nog moet worden uitgewerkt hoe dat uitpakt. Het ministerie zal overleggen met gemeenten die behoefte hebben aan maatwerk.
bron
  donderdag 1 november 2012 @ 13:36:12 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118703692
Maatwerk. Dat wil natuurlijk iedere gemeente. Dat mag wat gaan kosten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118703940
Maatwerk is gewoon een ander woord voor het gedogen van constructies die in het nieuwe gedoogbeleid niet langer gedoogd worden. Back to square 1.
pi_118704111
quote:
Op donderdag 1 november 2012 @ 06:49 schreef Philosocles het volgende:
Ook als de wietpas was ingevoerd, waren toeristen in Amsterdam gewoon welkom geweest - alleen stond niemand daar bij stil

.[.Volgens de Groningse hoogleraar rechtswetenschap Jan Brouwer: "De basis voor een verkoopverbod aan buitenlanders zal in een plaatselijke verordening moeten worden vastgelegd", stelt de hoogleraar. "Als de gemeenteraad het niet wil, kan het rijk hoog en laag springen, maar dan gebeurt het niet."]'Amsterdam kan wietpas negeren'

[.Een verkoopverbod van softdrugs aan buitenlanders zou namelijk in de plaatselijke verordening moeten worden vastgelegd. Een dergelijk verbod in de landelijke wetgeving impliceert immers dat de verkoop aan ingezetenen van Nederland wel is toegestaan, met andere woorden, cannabis zou erdoor worden gelegaliseerd..]Gemeente mag wietpas aan laars lappen

De zienswijze van de komende regering is niets anders dan de erkenning dat het wietpasplan fundamenteel niet klopte. B-)
reactie op de frontpage, in hoeverre zou dat kloppen?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_118704460
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:36 schreef Copycat het volgende:
Maatwerk. Dat wil natuurlijk iedere gemeente. Dat mag wat gaan kosten.
Zou dat de reden zijn dat ze in den haag ook het aantal gemeentes willen terugdringen. _O-
pi_118710397
Ik ben dan toch wel benieuwd waarop dat maatwerk uiteindelijk betrekking heeft als Opstelten aangeeft dat Van der Laan voor zijn beurt spreekt voor wat betreft het toelaten van toeristen in de coffeeshops. Als de minister vasthoudt aan zijn voornemen toeristen buiten de shops te houden zal er sowieso door de bezoekers aangetoond moeten worden dat ze woonachtig zijn in Nederland. Mijns inziens kan dat niet anders dan door het tonen van legitimatie en een uittreksel uit het GBA.
pi_118715753
Dit hele plan is echt een grove schande. Honderden mensen zijn hun baan inmiddels kwijtgeraakt aan dit onzalige plan dat nergens goed voor is en criminaliteit vergroot.

Ik denk dat toeristen in Amsterdam wel drugs zullen mogen blijven kopen. Ik vermoed dat er zelfs bij weigering van het ministerie in Amsterdam beroep zal worden gedaan op de openbare orde, of er gewoon "gedoogd" zal gaan worden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_118716145
Het is gewoon gore grove discriminatie. Waarom zouden Viajero en ik geen wiet mogen kopen, maar Basp1 en Martin1234 wel? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118716480
quote:
13s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:28 schreef El_Matador het volgende:
Het is gewoon gore grove discriminatie. Waarom zouden Viajero en ik geen wiet mogen kopen, maar Basp1 en Martin1234 wel? :')
Jullie veroorzaken meer overlast naar het schijnt.
pi_118717021
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:35 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Jullie veroorzaken meer overlast naar het schijnt.
Ik heb anderhalf jaar lang mijn wiet in Nederland gehaald, waarbij ik netjes in de daarvoor bestemde vakken parkeerde, netjes de uitsmijter groette en netjes mijn wiet oprookte thuis of op festivals.

De overlast van groezelige mannetjes die de wiet op straat verkopen is uiteraard veul en veul kleiner, dat snapt een VVD-minister nog wel ja. :') x 666
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 1 november 2012 @ 23:40:06 #44
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_118729370
quote:
13s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:28 schreef El_Matador het volgende:
Jullie zijn een gevaar voor de samenleving!
pi_118729595
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Jullie zijn een gevaar voor de samenleving!
Dood aan de internationale carrieremakers!!! ):O ~O>

donderdag 1 november 2012 @ 23:47:13 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_118729627
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 08:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar als elke gemeente dus met dat maatwerk gewoon zegt dat een GBA niet nodig is zijn we dus weer terug bij de oude situatie voordat ze dit plan bedachten en we er als maatschappij wederom miljoenen aan gespendeerd hebben om maar ivo's zin te proberen door te drukken.

Er zijn trouwens gisteren of eergisteren door D66 kamer vragen gesteld waarom het wietpasbeleid nog niet geevalueerd is, maar daar werd weer een simpel woordspel van gemaakt door de voorzitter van de kamer waarbij hij het over de benaming van dat onding ging en dat ze het besloten clubpas zouden moeten noemen.

http://www.voc-nederland.(...)atie-van-de-wietpas/

Wat een kleuters zijn het ook in denhaag. :')
Dat was ook het oude idee; vereniging, lidmaatschap en dus weten wie wat waar hoeveel en niemand van buiten

maar je mag geen vereniging hebben met doel de handel in verboden middelen dus moest de opiumwet op schop, ja dat willen ze ook niet

dus kwamen ze met een half half middeltje waarbij je gewoon SS op je linkerarm plakt en per plekke een verhaal verzint wat voor goed werk je verricht hebt; de wietpas
  donderdag 1 november 2012 @ 23:49:16 #47
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_118729682
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:47 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

reactie op de frontpage, in hoeverre zou dat kloppen?
niet gelezen maar zal best klopen; geen enkel bericht afgelopen 2 jaar over de wietpas was jurisch mogelijk en toelaatbaar; het zijn allemaal wassen neuzen welke tientallen nationale als internationale wetten overtreden

nederland bananenstaat
pi_118729934
De Nederlandse politiek is sowieso een speeltuin maar de wietpas is wel echt het summum der kleuterredenaties! _O-

De leeftijd naar 21 vind ik trouwens wel een goed plan. Van die verlepte blowers zijn voor hun leven verneukt. En nee, dat sluit je niet uit, maar je beperkt het wel.

vrijdag 2 november 2012 @ 00:06:44 #49
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_118730244
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dood aan de internationale carrieremakers!!! ):O ~O>
Gewoon in nederland belasting betalen dus
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:08:00 #50
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_118730287
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:57 schreef El_Matador het volgende:
De Nederlandse politiek is sowieso een speeltuin maar de wietpas is wel echt het summum der kleuterredenaties! _O-

De leeftijd naar 21 vind ik trouwens wel een goed plan. Van die verlepte blowers zijn voor hun leven verneukt. En nee, dat sluit je niet uit, maar je beperkt het wel.
18 houden, anders creeer je alsnog een zwarte markt

blowen is gewoon beter dan drinken, ook op je 16e, waarom zou je als overheid doen alsof dat niet zo is _O-
quote:
De controle daarop geschiedt volgens het nieuwe regeerakkoord 'in overleg met de betrokken gemeenten', 'zonodig gefaseerd' en 'waarbij wordt aangesloten bij het lokale coffeeshop- en veiligheidsbeleid'
hé managerslingo _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')